Ik niet, gewoon basismerk van C1000.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:31 schreef Ole het volgende:
Veel mensen drinken toch bier/cola van een bepaald A merk?
datquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
A-merk: tomatenketchup. (Heinz)
Verder kan ik me nu niks bedenken waarvan ik speciaal het A-merk moet hebben.
lipton-thee bevalt me anders meer dan primaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Beardy het volgende:
Ole ik heb indertijd bij van Nelle stage gelopen. Veel 'eigen merk' producten worden door grote fabrikanten gemaakt (roodmerk van de Edah was indertijd op de wikkel na letterlijk identiek aan van Nelle roodmerk). Het prijsverschil zit 'm onder andere in de A merk reclame.
Waarom je thee van een merk zou willen kopen snap ik niet; er zijn genoeg winkeltjes waar thee 'los' verkocht wordt en waar de thee vele malen lekkerder is dan die zakjes thee [met stofgehalte] uit een doosje. Theezakjes zijn echt voor paupers met afgestorven smaakpappillen.
Chips van de Lidlquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Ole het volgende:
Maar even omgekeerd: sommige dingen van C- merken zijn ronduit smerig. Bijvoorbeeld die hele goedkope kaas van de euroshopper. Of brood van Euroshopper..
Dan ga je een stapje hoger zitten de volgende keer.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Ole het volgende:
Maar even omgekeerd: sommige dingen van C- merken zijn ronduit smerig. Bijvoorbeeld die hele goedkope kaas van de euroshopper. Of brood van Euroshopper..
Ja, dat koop ik ook bij Aldi/Lidl. Trouwens best goed spul! Maar ik denk gewoon dat bijna iedereen wel een paar dingen heeft die hij/zij toch liever van een A merk koopt Niet eetbaar maar tandpasta koop ik altijd van een A merk. Werkt gewoon beter.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ga je een stapje hoger zitten de volgende keer.![]()
Ik heb veel C-merken in huis die wel goed gelukt zijn en waarom zou ik trouwens zoiets als keukenpapier van een A-merk nemen...het goedkoopste C-merk doet precies hetzelfde werk.
Aldi en Lidl hebben prima spullen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:46 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja, dat koop ik ook bij Aldi/Lidl. Trouwens best goed spul! Maar ik denk gewoon dat bijna iedereen wel een paar dingen heeft die hij/zij toch liever van een A merk koopt Niet eetbaar maar tandpasta koop ik altijd van een A merk. Werkt gewoon beter.
Dat het wordt gemaakt in dezelfde fabriek wil nog niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is. Als produktieproces van een A-merk klaar is worden de machines gereinigd en nieuwe (lees: andere of goedkopere) ingredienten gebruikt voor de B, C merken. Dus dat het uit dezelfde fabriek komt zegt helemaal niets (al zullen er misschien bepaalde zaken zijn die wel exact hetzelfde zijn, koffie wellicht).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Beardy het volgende:
Ole ik heb indertijd bij van Nelle stage gelopen. Veel 'eigen merk' producten worden door grote fabrikanten gemaakt (roodmerk van de Edah was indertijd op de wikkel na letterlijk identiek aan van Nelle roodmerk). Het prijsverschil zit 'm onder andere in de A merk reclame.
Dit dus. Kwalitatief doet het toch niet veel voor elkaar onder.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:27 schreef trovey het volgende:
Ik probeer eerst het goedkoopsteen als dat niet bevalt ga ik een stapje hoger dus het kan ook een B-merk zijn i.p.v. een A-merk waar ik eindig. Het enige waar ik vast een A-merk heb zijn mijn vuilniszakken, alleen KOMO, de rest is bagger.
Hier ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
A-merk: tomatenketchup. (Heinz)
Verder kan ik me nu niks bedenken waarvan ik speciaal het A-merk moet hebben.
Heb je de verse van de Aldi wel een gedronken (plastic flessen in de koeling) hebben multivrucht, gewone en bloedsinaasappelsap. Is erg goed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:00 schreef Beardy het volgende:
Pakken sinaasappelsap van de Lidl (gewone of rode) zijn naar mijn mening honderd keer beter dan die pakken 'sap uit concentraat' van Appelsientje en zo. Alleen de KLEUR al van dat sinaasappelsap uit concentraat man!
Gehakt van de supermarkt is sowieso niet te beffen. Vlees haal je op zijn minst bij een goede slager.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
En had laatst ook gehakt van de Lidl gekocht omdat ik er toevallig was. Brrrrr, wat ranzig
Koop nu enkel bij gerenommeerde supermarkten HoH gehakt
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gehakt van de supermarkt is sowieso niet te beffen. Vlees haal je op zijn minst bij een goede slager.
Nu eet ik nooit HoH gehakt, maar de testen van de consumentenbond wezen uit dat de Lidl en Aldi prima gehakt hadden en het gehakt van de ecologische slagerijketen groene weg paardenvlees bevatte.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
En had laatst ook gehakt van de Lidl gekocht omdat ik er toevallig was. Brrrrr, wat ranzig
Koop nu enkel bij gerenommeerde supermarkten HoH gehakt
Ik heb het dan uiteraard niet over de ontdooislagers maar over slagers die weten waar ze mee bezig zijn en achter hun product staan. Het liefst zelfslachtende maar die zijn bijna nergens meer te vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.
Maar je weet dat verreweg de meeste slagers dat niet zijn? Ik ken zelfs keurslagers die vrijbankvlees verkopenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb het dan uiteraard niet over de ontdooislagers maar over slagers die weten waar ze mee bezig zijn en achter hun product staan. Het liefst zelfslachtende maar die zijn bijna nergens meer te vinden.
Ik haal het voor een 90% bij een bevriende horecaslager en bij de hanos schat ik zo. Uitzonderingen zijn als ik eens mooi rundvlees bij de supermarkt zie of kip wat ik meestal bij een poelier op de markt koop.quote:Persoonlijk haal ik mijn vlees het liefste direct bij de boer maar dat is een luxe die niet voor iedereen is weggelegd.
En die groene weg keten is weer eigendom van VIONN, om de cirkel even rond te maken. Nou zijn het wel franchise winkels en dus grotendeels zelfstandig, maar het is toch frappant om te weten dat hun vlees dus ook van een grote club komt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu eet ik nooit HoH gehakt, maar de testen van de consumentenbond wezen uit dat de Lidl en Aldi prima gehakt hadden en het gehakt van de ecologische slagerijketen groene weg paardenvlees bevatte.
En met dat laatste maak je een denkfout.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:59 schreef Misan het volgende:
Ik koop altijd A-merk. Gewoon omdat het kan en ik geen zin heb in mogelijk mindere kwaliteit.
Nee dat is dus niet zoquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En met dat laatste maak je een denkfout.Alsof A-merken per definitie beter zijn dan merken die minder kosten.
Je zou voor de sport eens een winkelmerk of C-merk moeten proberen, er zal een wereld voor je opengaan.
![]()
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En met dat laatste maak je een denkfout.Alsof A-merken per definitie beter zijn dan merken die minder kosten.
Je zou voor de sport eens een winkelmerk of C-merk moeten proberen, er zal een wereld voor je opengaan.
![]()
Grote supermarktketens kopen veel bevroren vlees van internationale handelaren. Vooral AH is een bekende wat dat betreft, al hun bewerkte vleesproducten (gehakt etc) bevatten buitenlands vlees. Zelfstandige slagers krijgen ook veel vlees van dezelfde slachterijen als de grote centrale slagerijen die de supermarkten van vers vlees voorzien, maar serieuzere slagers maken zelf hun selectie in de koelcel van de grossier, of slachten nog zelf.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.
Ik heb andere ervaringen met andere producten waar ik het verschil echt niet merk zoals b.v. beschuit en soms is het prijsverschil zodanig dat ik die heel misschien wat mindere kwaliteit voor lief neem b.v. bij keukenpapier...totale onzin om voor een motiefje en een een tikje steviger papier 2 euro meer neer te tellen terwijl ik met die twee rollen van 40 cent precies hetzelfde kan doen met dezelfde hoeveelheid papier.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:07 schreef Misan het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zoAls ik een bakje kipkerriesalade van Yohma koop dan is de kip in minder grote brokken dan in de kipkerriesalade van bijvoorbeeld Euroshopper.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:08 schreef ooge het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.
je avond laten verzieken door chips...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:08 schreef ooge het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.
En de AH excellent salades zijn dan weer lekkerder dan Johma, vooral die nieuwe biologische.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:07 schreef Misan het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zoAls ik een bakje kipkerriesalade van Yohma koop dan is de kip in minder grote brokken dan in de kipkerriesalade van bijvoorbeeld Euroshopper.
en dan heb ik het nog niet eens over het smaakverschil bij frisdranken
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef loecje het volgende:
[..]
je avond laten verzieken door chips...![]()
dan weet je voor de volgende keer geen aldi chips te moeten kopen
Het is meer de treurigheid dat jij je plezier van die avond laat afhangen van welke chips je in je mond gaat stoppen die specifieke avond...als dat je grootste zorg is heb je een zwaar leven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef Misan het volgende:
[..]
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merk
Patatje joppie mag dan A-merk zijn, als ik die krijg op een feestje ben ik ook sikkeneurig, want die vind ik per defenintie niet te vreten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef Misan het volgende:
[..]
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |