Ach man, het is trouwens Bachmann.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat Bachman ook mee gaat doen en Palin niet. Keileuk!
Die zou je toch uit je raam gooien?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:26 schreef dotCommunism het volgende:
Eens kijken of er nog wat te gluren op de kijkbuis valt!
Ik zeg ook niet dat ik werkelijk ga kijken, ben alleen benieuwd of ik wat zou missen.quote:
Niet verklappen!quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
op Syfy begint terminator I...
spannend.... hoe zal dat aflopen!!
zal het schip vergaan door een ijsberg?
kan Tommy weer zien?
en komt hij weer terug in 1985 ?
watjes ...quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:30 schreef du_ke het volgende:
Ik doe de geschiedenisquiz wel mee op de achtergrond
Zal vast wel 100 vragen over jaartallen zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:30 schreef du_ke het volgende:
Ik doe de geschiedenisquiz wel mee op de achtergrond
Correct maar waar ligt de oorsprong van de ballon?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:48 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het geluid van een leeglopende ballon.
Definieer oorsprong.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Correct maar waar ligt de oorsprong van de ballon?
Maak van uw scheet een donderslag!quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:49 schreef dotCommunism het volgende:
Het geluid van Tem die net chili con carne heeft gegeten.
Neen, al is Suske en Wiske en De lachende Wolf wel één van mijn favorieten. Daarbij zijn de Mounties ongeëvenaard.quote:
Same herequote:Op donderdag 2 juni 2011 20:28 schreef dotCommunism het volgende:
Oh, Lethal Weapon begint nu. Ik weet wat Erik aan het doen is.
quote:
Die vond ik vrij matig eigenlijk.quote:
Hij is wat langdradig, maar SPOILERquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:30 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die vond ik vrij matig eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Ik heb hem nog niet gezien maar het thema klinkt wel interessant. Trouwens veel te laat want ik heb nog geen weekend, dus gaat het sowieso niet worden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:30 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die vond ik vrij matig eigenlijk.
quote:Republikein Romney wil president VS worden
Uitgegeven: 2 juni 2011 21:19
Laatst gewijzigd: 2 juni 2011 21:31
STRATHAM - De oud-gouverneur van Massachusetts, Mitt Romney, wil namens de Republikeinse Partij volgend jaar een gooi doen naar het presidentschap van de Verenigde Staten. Romney heeft dat donderdag bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst op een boerderij in de staat New Hampshire.
Volgens Romney (64) heeft het beleid van de Democratische president Barack Obama om de economie nieuw leven in te blazen gefaald.
''Toen hij president werd, verkeerde de economie in een recessie. Hij heeft die erger gemaakt'', zei Romney over Obama. ''Mijn hart breekt, als ik zie wat er met dit land gebeurt.''
Romney zei dat als hij tot president wordt gekozen hij de uitgaven van de federale overheid met 20 procent gaat verminderen.
Mislukte gooi
In 2008 deed Romney al een mislukte gooi naar de nominatie van de Republikeinen voor de presidentsverkiezingen. Hij moest toen de eer laten aan John McCain die de strijd om het presidentschap van Obama verloor.
Tot dusver hebben nog maar weinig prominente Republikeinen te kennen gegeven dat ze zich kandidaat willen stellen in de volgende presidentsverkiezingen.
De eerste grote naam bij de Republikeinen die zich kandidaat stelde was vorige maand Newt Gingrich, de voormalige voorzitter van het Huis van Afgevaardigden.
Niet mee doen
Andere vooraanstaande Republikeinen hebben al laten weten niet mee te doen. Zakenman Donald Trump liet na een periode van twijfelen weten dat hij zich niet kandidaat stelt. De voormalige vicepresidentskandidate Sarah Palin heeft nog geen besluit genomen over deelname aan de race.
Waarschijnlijk wel, maar hopelijk niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:45 schreef Tem het volgende:
Ja leuk allemaal maar Obama krijgt gewoon een tweede termijn.
Dan moet hij wel wat beter z'n best doen vind ik. Libië bombarderen en OBL execturen is niet genoeg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:45 schreef Tem het volgende:
Die kans is natuurlijk zeer groot. Maar de economie, hoe dom ook, kan een hoop verprutsen. Voor de rest staat Obama er inderdaad behoorlijk goed voor op het moment: goede cijfers, geen schandalen, veel bereikt en een hopeloos incompetente oppositie. Het zou een makkie moeten zijn, maar het is nog anderhalf jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:45 schreef Tem het volgende:
Als je de congresverkiezingen in 2010 bekijkt dan is het knap wat de Republikeinen toen hebben bereikt. Romney is itt Oboema wel iemand met credentials op het vlak van economie, financien en bedrijfsleven. Als de economie in elkaar stort dan heeft hij Barack dus een probleem.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:49 schreef Monidique het volgende:
en een hopeloos incompetente oppositie.
True, maar wanneer er niet al te veel gekke dingen gebeuren krijgt hij gewoon een tweede termijn. Er zijn in de geschiedenis maar erg weinig presidenten geweest in de VS die geen twee termijnen binnen sleepten. En wat je zegt, de Republikeinen zijn over het algemeen een stelletje looney tunes bij elkaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die kans is natuurlijk zeer groot. Maar de economie, hoe dom ook, kan een hoop verprutsen. Voor de rest staat Obama er inderdaad behoorlijk goed voor op het moment: goede cijfers, geen schandalen, veel bereikt en een hopeloos incompetente oppositie. Het zou een makkie moeten zijn, maar het is nog anderhalf jaar.
Op zich vreemd: als president van de VS heb je duizenden belangrijke mensen de hand geschud, dat juist een portier in Amsterdam dan zoveel met je doet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:51 schreef eriksd het volgende:
Toen Clinton in Amsterdam was kreeg de portier van Amstel Hotel ook speciaal een hand. Nog nooit iemand zo zien glunderen
Ach, dat valt reuze mee.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:54 schreef Tem het volgende:
En wat je zegt, de Republikeinen zijn over het algemeen een stelletje looney tunes bij elkaar.
Nee, dat valt echt niet mee. Niet dat de Democraten veel beter zijn, maar de Republikeinen zijn echt compleet gestoord en doen veelal een serieuze poging om een Dr. Evil na te spelen.quote:
Wel, dan is Romney, met een erbarmelijke track record op het gebied van banen, niet echt dé kandidaat om voor te kiezen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je de congresverkiezingen in 2010 bekijkt dan is het knap wat de Republikeinen toen hebben bereikt. Romney is itt Oboema wel iemand met credentials op het vlak van economie, financien en bedrijfsleven. Als de economie in elkaar stort dan heeft hij Barack dus een probleem.
Ach, ach, ben ik niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef eriksd het volgende:
Ach, die hele Amerikaanse politiek is een voorbeeld van hoe het niet moet.
Ach, staten creeren geen banen maar bedrijven wel. En daar is Romney niet bepaald onsuccesvol in gebleken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dan is Romney, met een erbarmelijke track record op het gebied van banen, niet echt dé kandidaat om voor te kiezen.
Kunnen ze niets aan doen. De burgers van een supermacht zijn altijd onverschillig.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef eriksd het volgende:
Ach, die hele Amerikaanse politiek is een voorbeeld van hoe het niet moet. Net als onderwijs en rechtspraak overigens.
Ach, mwoah, neuh.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef eriksd het volgende:
Net als onderwijs en rechtspraak overigens.
Ik dacht dat dat behoorlijk tegenvalt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, staten creeren geen banen maar bedrijven wel. En daar is Romney niet bepaald onsuccesvol in gebleken.
Ik heb het nu over hem in de hoedanigheid van burger.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat behoorlijk tegenvalt.
Nadat Trump toch niet meedoet is mijn hoop idd. op Bachmann gevallen. Palin doet toch niet mee.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat Bachman ook mee gaat doen en Palin niet. Keileuk!
Dat snap ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb het nu over hem in de hoedanigheid van burger.
http://www.boston.com/new(...)mney_stayed_to_side/quote:Throughout his 15-year career at Bain Capital, which bought, sold, and merged dozens of companies, Romney had other chances to fight to save jobs, but didn't. His ultimate responsibility was to make money for Bain's investors, former partners said.
Much as he did when running for Massachusetts governor, Romney is now touting his business credentials as he campaigns for president, asserting that he helped create thousands of jobs as CEO of Bain. But a review of Bain's investments during Romney's tenure indicates that job growth was not a particular priority.
Ja, maar ik had even een sprankje hoop dat het toch waar zou zijn. Het zou hilarisch geweest zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:02 schreef Tem het volgende:
Trump wilde al helemaal nooit president worden. Puur publiciteit.
Daar lijkt het sterk op ja. Anders was hij wel wat beter gecoiffeerd ten tonele verschenen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:02 schreef Tem het volgende:
Trump wilde al helemaal nooit president worden. Puur publiciteit.
Je vindt dat rechtspraak in Amerika beter georganiseerd is?quote:
Ik dacht dat ze mee zou doen, maar nee, Palin is bezig om Palin Inc. te vergroten, meer niet. Daadwerkelijke verantwoordelijkheid zou ze niet willen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nadat Trump toch niet meedoet is mijn hoop idd. op Bachmann gevallen. Palin doet toch niet mee.
We kunnen wel lachen om de Amerikaanse politiek, maar Europese politici zijn even grote klapjosti's. Alleen dat "wij" minder show hebben, en daarvoor een intellectueel sausje erover gegoten hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef eriksd het volgende:
Ach, die hele Amerikaanse politiek is een voorbeeld van hoe het niet moet. Net als onderwijs en rechtspraak overigens.
Ze is nog met die tour van haar bezig geloof ik, maar ze heeft nog niet officieel ja of nee gezegd, maar het zal een Trumpje zijn idd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze mee zou doen, maar nee, Palin is bezig om Palin Inc. te vergroten, meer niet. Daadwerkelijke verantwoordelijkheid zou ze niet willen.
Zou wel lachen zijn. continue You're fired tegen Obama.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar ik had even een sprankje hoop dat het toch waar zou zijn. Het zou hilarisch geweest zijn.
Als Republikeinse gouverneur in een staat met een congres die zwaar gedomineerd is door Democraten, heb je nauwelijks speelruimte op dat vlak.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef Monidique het volgende:
Dan kan men zeggen, goed, goed, maar staten creëren geen banen (natuurlijk wel), maar dan gaat het hele argument 'Romney is beter omdat...' natuurlijk niet meer op, want hij wil president worden, geen CEO.
Nu ben ik toch benieuwd naar die cijfers.quote:En een van de slechtste cijfers toen hij nog gouverneur was, kennelijk.
Tja, waar wij wat van kunnen leren is dat het zijn van een politicus een eerbaar beroep is. Dat is hier ook ergens misgegaan in de loop van de tijd. Laat onverlet dat het van een afstandje bezien een hilarische bedoening is met Trump en Palin als voorlopig hoogtepunt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
We kunnen wel lachen om de Amerikaanse politiek, maar Europese politici zijn even grote klapjosti's. Alleen dat "wij" minder show hebben, en daarvoor een intellectueel sausje erover gegoten hebben.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn. continue You're fired tegen Obama.
Op persoonlijk vlak, lijkt mij dat zeker. In zijn politiek is hij toch wel vrij radicaal en libertarisch.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
maar ik vind het wel een geschikte vent.
http://www.ronpaul.org/
Meh, selectieve nuance.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:09 schreef Morendo het volgende:
Als Republikeinse gouverneur in een staat met een congres die zwaar gedomineerd is door Democraten, heb je nauwelijks speelruimte op dat vlak.
quote:Nu ben ik toch benieuwd naar die cijfers.
http://www.marketwatch.co(...)jobs-card-2010-02-23quote:The Republican contender was the governor of Massachusetts from January 2003 to January 2007. And during that time, according to the U.S. Labor Department, the state ranked 47th in the entire country in jobs growth. Fourth from last.
Niet zo vreemd aangezien hij libertariër is, heh?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Op persoonlijk vlak, lijkt mij dat zeker. In zijn politiek is hij toch wel vrij radicaal en libertarisch.
Als liberaal spreekt Ron Paul mij meer aan dan andere kandidaten, ondanks het feit dat zijn isolationistische houding mischien iets over the top is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Op persoonlijk vlak, lijkt mij dat zeker. In zijn politiek is hij toch wel vrij radicaal en libertarisch.
Daarom is de VS ook een geweldig land. Het kan allemaal.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
We kunnen wel lachen om de Amerikaanse politiek, maar Europese politici zijn even grote klapjosti's. Alleen dat "wij" minder show hebben, en daarvoor een intellectueel sausje erover gegoten hebben.
Natuurlijk. Maar dat is de spreekwoordelijke adder onder het gras. Bovendien afficheert hij zich ook niet echt als libertarier, volgens mij. Wel veel 'liberty' natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zo vreemd aangezien hij libertariër is, heh?
Waarschijnlijk heeft dat te maken omdat hij onder de vlag van de Republikeinen opereert.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dat is de spreekwoordelijke adder onder het gras. Bovendien afficheert hij zich ook niet echt als libertarier, volgens mij. Wel veel 'liberty' natuurlijk.
Hij zal wel een 'pro life' standpunt innemen bijvoorbeeld, maar de Republikeinen hebben nimmer iemand genomineert die 'pro choice' is. Romney moet gewoon inspelen op zijn vermeende kennis van zaken mbt bedrijfsleven en economie, zowel in de voorverkiezigingen als wanneer hij het opneemt tegen de Democratische kandidaat. Bovendien is het deelnemersveld van de Republikeinen behoorlijk zwak deze cyclus, dus hoeft hij niet al te extreme opvattingen in te nemen. En waarschijnlijk krijgt hij de steun van de partijtop, die weinig moet hebben van de Bachmann's en Palin's binnen de partij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:16 schreef Monidique het volgende:
Maar stel je voor dat Romney de voorverkiezingen wint (lastig, want hij is niet een geliefde Republikein, hoewel hij nu aan kop van de verder betekenisloze polls staat), dan komt hij tegenover Obama te staan en zal hij kiezers van Obama moeten overhalen (dat is niet helemaal zo, maar voldoende voor nu), echter, om die voorverkiezingen te winnen, zal hij een radicaal-rechtse campagne moeten voeren, wat de landelijke verkiezingen weer niet goed doet. Stel dat Romneys economische boodschap beter aanslaat dan die van Obama, dan is er nog steeds: zijn extremistische uitspraken, die uitgemolken zullen worden, zijn geflip-flop, zijn nepheid, het feit dat hij liegt, kortom, het blijft moeilijk voor hem.
Zijn standpunten mbt thema's als abortus en gezondheidszorg willen nogal eens veranderen al naar gelang het publiek waarvoor hij spreekt, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:20 schreef Nautilus. het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk met 'Romney is een nepperd'?
Jawel, maar iemand als Goldwater was ook een Republikein, t'is natuurlijk wel een brede partij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft dat te maken omdat hij onder de vlag van de Republikeinen opereert.
Duh.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:22 schreef Tem het volgende:
exactemundo. Eigenlijk zit die hele tea-party de republikeinen in de weg.
Je politieke standpunten aanpassen omdat ze beter vallen bij het publiek, vind ik een zaak van nepheid. Als je zegt ergens voor te staan, en het jaar daarop voor iets anders, en dan weer voor iets anders, dan ben je een spelletje aan het spelen, dan ben je aan het acteren. Dan ben je nep. Verder komt hij natuurlijk nep, gelikt en te glad over, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet eerlijk en het is meer karaktermoord door media dan daadwerkelijk zo of relevant, desalniettemin is dat de aura die om hem heen hangt. Verder het feit dat hij ook echt nep en te glad is, zie zijn geflip-flop, is amusant, maar toch...quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:20 schreef Nautilus. het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk met 'Romney is een nepperd'?
Daar kun je iemand toch niet op aanvallen. Waarschijnlijk kozen de inwoners van Massachusetts daarom ook voor een Republikein voor het eerst in decennia; economie in het slob, en nee zelfs Republikeinen kunnen dat niet in enkele maanden veranderen.quote:This was after four years. So far Obama has been in office for just one year. How was Romney's performance by his first anniversary?
Fiftieth out of fifty.
That's right. In Romney's first year in charge, Massachusetts ranked dead last in America in jobs growth.
Dat was een halve eeuw geleden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jawel, maar iemand als Goldwater was ook een Republikein, t'is natuurlijk wel een brede partij.
Ik had een paar rumcola's gemaakt maar de verhouding klopte niet helemaal heb ik de indruk.quote:
Geen halve eeuw geleden, maar in ieder geval toch een politieke generatie geleden. De Republikeinse Partij van Reagan bestaat niet meer. Reagan zou weggefloten en uitgelachen worden als hij nu mee zou doen aan de Republikeinse voorverkiezingen. De partij is meer naar rechts gegaan en meer ineen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij was ook Reagan's grote voorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |