gewoon zorgen dat je stuur niet te ver doorstuurt, dan kom je er goed doorheen, niet zelf gaan sturen, dat heeft echt geen zinquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Gister m'n 2e ritje!
50 km, aangezien ik verdwaald was.. ()
Lastig trouwens om door los zand te rijden!
Oke, thanks voor de tip!quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:52 schreef tubacloud het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat je stuur niet te ver doorstuurt, dan kom je er goed doorheen, niet zelf gaan sturen, dat heeft echt geen zin
Niet mogelijk zelf even te richten?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:48 schreef Crazy-M het volgende:
hmm slag in mn voorwiel sinds vandaag of vannacht.
zag het vanmorgen toen ik naar de stad fietste. Hopelijk kunnen ze het wiel maken, anders moet er een nieuwe wiel in.
hehe, hoe zonder gereedschap ?quote:
aah met een hamer dusquote:
ik gok van nietquote:Op maandag 6 juni 2011 12:01 schreef Schild het volgende:
Weet iemand of de scheur op de foto zo hoort?![]()
Fiets heeft er pas 25 Km opzitten...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
niet al te groot.viel op dat ik naar mn band keek. maar niet echt heel erg storendquote:Op maandag 6 juni 2011 13:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ziet er uit als een stofring..
Crazym
Hoe groot is de slag?
Dat is je trapas en de ring waarme hij vastzit. Scheur is niet normaal dus moet onder garantie vervangen worden. Verder stelt het niet zoveel voor hoor. Je kunt het ook laten zitten en pas vervangen als je dat wilt. Maargoed, garantie is garantie natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:50 schreef Schild het volgende:
Weet je misschien hoe dit onderdeel heet? Is toch wat makkelijker communiceren met de lbs...
Is het gewoon de trapas of is dit onderdeel van het crankstel?
Als je beter door mul zand wil rijden moet je proberen je gewicht iets meer op het achterwiel te plaatsen en iets rechterop te gaan zitten. Het stuur heel losjes vasthouden en niet teveel op leunen. Dit doet wonderen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Gister m'n 2e ritje!
50 km, aangezien ik verdwaald was.. ()
Lastig trouwens om door los zand te rijden!
Thanks voor de tip. Zal er de volgende keer aan denkenquote:Op maandag 6 juni 2011 21:52 schreef M2theC het volgende:
[..]
Als je beter door mul zand wil rijden moet je proberen je gewicht iets meer op het achterwiel te plaatsen en iets rechterop te gaan zitten. Het stuur heel losjes vasthouden en niet teveel op leunen. Dit doet wonderen.
Zuigertje kapot gedrukt.. wijze beginnersles (systeem is voor mij nieuw) .. is gelukkig niet heel duur.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Auti het volgende:
Is het soms mankementen week? Nog meer mensen problemen.. de mijne staat bij de dealer met een lekke voorrem.. voor onderzoek.. Ik zat met schoonmaken een beetje aan mijn remblokken en toen spoot er olie uit de cilinder. Ik weet nog niet of ik zelf iets fout heb gedaan.
(het lijkt mij een gesloten systeem?) Morgen hoor ik meer.
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Zuigertje kapot gedrukt.. wijze beginnersles (systeem is voor mij nieuw) .. is gelukkig niet heel duur.
Mijn voorwiel was eruit en per ongeluk heb ik in de rem ingedrukt, de blokjes kwamen niet meer terug en het was ook de bedoeling om alles schoon te maken en toen ik het remklauwtje iets uit elkaar had duwde ik een beetje tegen een remblokje en toen spoot er olie uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen dan?
Dat lijkt me een beetje weggegooid geld... voor 65 euro extra heb je hier een Reba Teamquote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
^
Fiets terug van de dealer, schade is beperkt gebleven tot een kapotte O-ring.
Ze hebben het gratis gemaakt, lullige beginnersfout in de catagorie "iets in je motorblok laten vallen bij het olie bijvullen"..
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur)
bvd
Thnxs voor de tip!quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:48 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Dat lijkt me een beetje weggegooid geld... voor 65 euro extra heb je hier een Reba Team
Aaaah Dat klinkt als een les goedkope geleerd!quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
^
Fiets terug van de dealer, schade is beperkt gebleven tot een kapotte O-ring.
Ze hebben het gratis gemaakt, lullige beginnersfout in de catagorie "iets in je motorblok laten vallen bij het olie bijvullen"..
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur)
bvd
Inderdaad! Ik heb ook een kunstof plaatje meegekregen dat ik er tussen kan doen. Ik heb een erg goede en vriendelijke dealerquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aaaah Dat klinkt als een les goedkope geleerd!Gewoon blokje hout tussen je zuiger stoppen volgende keer
Scheelt een hoop gevloek als je per ongeluk je remhendel beet pakt..
Voor een exacte meting lijkt me wel, maar met de vork nog gemonteerd moet het toch ook wel lukken?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:11 schreef Auti het volgende:
[..]
Begrijp ik dan goed dat ik mijn voorvork er uit moet halen?
Ik heb geen idee hoe en tot waar ik moet metenquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:17 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Voor een exacte meting lijkt me wel, maar met de vork nog gemonteerd moet het toch ook wel lukken?
Het is opzich best simpel:quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe en tot waar ik moet meten. Als ik hem koop laat ik hem ook monteren door mijn dealer.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is opzich best simpel:
Je vork zit vast met een buis door je frame, waarna je hem vastzet (en je stuur erop zet). Niet elke fiets heeft dezelfde balhoofdlengte en soms steken ze dus iets uit boven je balhoofd (wat je dan op kan vullen met ringen) dus je moet nagaan of je balhoofd lang genoeg is, kort genoeg eigenlijk, als hij in is gekort..
En anders.. Laat je je dealer het gewoon nazoeken, maak je je daar geen zorgen over?
Over die remmen: ik haal de blokken er altijd uit bij het schoonmaken. Anders heb je kans dat je vet en vuil op de blokken krijgt. De zuigers kan je bij de meeste remmen wel gewoon terug duwen met een grote, platte schroevendraaier. Je moet alleen wel gelijkmatig duwen. De zuigers moet je zo af en toe ook schoonmaken, anders gaan ze vast zitten. Haal dan de blokken eruit, knijp in de rem (niet zo ver dat de zuigers eruit vallen natuurlijk), spuit de zuigers af met remmenreiniger en even met een tandenborstel er langs. Dan blokken er weer in en voorzichtig uit elkaar duwen. Schijven kan je prima schoonmaken met remmenreiniger. Piepen en kraken komt meestal juist door water (vochtige remblokken) en vuil of door los zittende onderdelen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur)
bvd
Isopropyl alcohol doet echt niks met je rubbers. En anders kan je 't ook nog met je remvloeistof doen, alleen DOT is altijd zo'n gekloot omdat je dan rest erom heen meteen weer schoon moet maken (met isopropyl alcohol bijvoorbeeld). In de handleiding van Formula staat zelfs "Carefully clean the pistons inside the caliper using a brush soaked in isopropyl alcohol."quote:Op zondag 12 juni 2011 16:44 schreef jpjedi het volgende:
Je zuigers schoonmaken met remreiniger? Zullen je buna Dichtingen lekker vinden!
Welk spul gebruik je precies (welk merk?) Ik zoek ook nog wat Isopropyl alcohol voor mijn voorvork servicebeurtjes... Overigens snap ik nog steeds dat dot 4 spul niet. Magura werkt gewoon met mineraalolie en dat werkt super.quote:Op maandag 13 juni 2011 06:21 schreef FHR het volgende:
[..]
Isopropyl alcohol doet echt niks met je rubbers. En anders kan je 't ook nog met je remvloeistof doen, alleen DOT is altijd zo'n gekloot omdat je dan rest erom heen meteen weer schoon moet maken (met isopropyl alcohol bijvoorbeeld). In de handleiding van Formula staat zelfs "Carefully clean the pistons inside the caliper using a brush soaked in isopropyl alcohol."
Geen idee welk merk, gewoon remmenreiniger gehaald bij de autotoko. Wel even kijken of het inderdaad alleen die isopropyl alcohol is. En DOT is inderdaad onhandig, ik heb ook liever mineraal. Dat had ik in m'n vorige remmen ook (Shimano). DOT kan geloof ik iets beter tegen hoge temperaturen. Een van de twee neemt ook minder vocht op, maar ik vergeet altijd welke dat is...quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef M2theC het volgende:
[..]
Welk spul gebruik je precies (welk merk?) Ik zoek ook nog wat Isopropyl alcohol voor mijn voorvork servicebeurtjes... Overigens snap ik nog steeds dat dot 4 spul niet. Magura werkt gewoon met mineraalolie en dat werkt super.
Mjah, ik laat die aanbieding nog maar even voorbijschieten.. Het is geen prioriteit, maar dacht meteen weer een mazzeltje te hebben en dan ben ik nogal impulsief.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:35 schreef FHR het volgende:
Qua voorvork: sommige Suntours zijn tegenwoordig best prima en niet slechter dan de goedkope RockShox. Ik weet alleen even niet meer uit m'n hoofd welke en ik ben nu niet thuis dus ik kan 't ook niet opzoeken (ik ben in Canada om te MTBen). Maar het lijkt me het beste om iets verder door te sparen en meteen een echt goede te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |