abonnement Unibet Coolblue
pi_97601402
Zoals jullie misschien hier al hebben gelezen hebben wij (Loveless85 en sheonlydreams86) een huisje gekocht! Het huis is in 1930 gebouwd en staat in Delfgauw.

Er moet nog e.e.a. gebeuren voordat we in het huis gaan wonen:

- Elektra vervangen
- Plafonds vervangen
- Compleet nieuwe badkamer
- Compleet nieuwe keuken
- Openslaande deuren naar de tuin O+
- Afwerking schouw, deuren, kozijnen, trap
- Stucwerk

En nu foto's! *O*

Het huis: (Funda foto, zelf vergeten een te nemen :') )




Woonkamer:


Woonkamer (hier komen de openslaande deuren)


Gang:


Trap:


De enige plek (trappenkast) waar de vorige bewoners vergeten zijn om een lelijke plaat op te timmeren:


Deze mag niet ontbreken dachten we:


Meer originele details:


Plafond van berging (of waar de vorige bewoner deze ruimte ook voor gebruikte :P :') )


Berging:


Deel van kopie bouwtekening uit 1930:


Luik naar kruipruimte gevonden!


Kantoor boven:


Toekomstige badkamer:


Slaapkamer:


Grote slaapkamer met wastafel en vaste kast:


Eerste kennismaken met de buren:


Eerste klusresultaten:


Plafonds zijn er voor een gedeelte uit, net zoals veel behang (3 a 4 lagen) en tapijt. Morgen gaan we weer verder :)
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:49:31 #2
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_97601624
Jaaaaaa! Fototopic *O*
Ik vind het echt een schattig huis....en lekker ruim :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_97604927
Feli met jullie huis! *O* Fototopic! *O*

Buurpoezzzz. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97608133
Succes! Ik ben benieuwd naar jullie tijdschema en werkschema.. Ik zie dat je begint in de woonkamer. (?) Wat wil je als het eerst af hebben? Of doe je vanalles tegelijk? Heb je al voorwerk gedaan? Aannemers langs laten komen, installateurs?

Edit: misschien heb je wat aan de volgende tip. Zie maar of je er wat aan hebt.
tot nu toe heb ik drie maand klussen achter de rug en kunnen we in juni het laatste afronden. (Op lange termijn dingen na)
Begin eerst op de bovenverdieping. Zorg dat daar alles klaar is, dusdanig om te kunnen wonen boven. Ga dan stapsgewijs naar beneden werken.

Wij hebben nu drie slaapkamers af, de trap af en het halletje is af. Aangekomen in de woonkamer zijn we halverwege. Het geeft wat rust in je hoofd en minder chaos.

Oh en containers huren voor je deur zijn echt ideaal. Jullie hebben veel sloopafval als ik dat zo zie.Scheelt je veel gehannes met trips naar vuilstort.. http://www.afvalcontainerbestellen.nl/ (goedkoop en goede service) Driemaal container besteld.

[ Bericht 34% gewijzigd door Eelcotje84 op 02-06-2011 00:57:38 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 04:36:46 #5
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97611926
Wat gaaf kerel! :D

Ga ik even volgen, veel succes! ^O^
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:53:30 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97612482
oeh, volgen :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:54:00 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97612490
Zit je kruipruim nou in de woonkamer? :?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_97612686
Leuk huis! Wij zijn vorig jaar ook gevallen voor een jaren 30 huis en zijn ook nog druk bezig. Gaaf dat er nog zoveel authentieke details zijn.

Wij pakken ook fase voor fase aan om het overzichtelijk te houden. Je handen jeuken dan alleen wel om gelijk alles te doen :)

Overigens kun je met zo'n houten vloer natuurlijk heel makkelijk zelf bepalen waar je kruipluik moet komen.

Succes, en vergeet niet om foto's te maken!
met een koekje
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:50:26 #9
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_97613153
Deze moet ik volgen :) ziet er herkenbaar uit :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_97636098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:51 schreef Eelcotje84 het volgende:
Succes! Ik ben benieuwd naar jullie tijdschema en werkschema.. Ik zie dat je begint in de woonkamer. (?) Wat wil je als het eerst af hebben? Of doe je vanalles tegelijk? Heb je al voorwerk gedaan? Aannemers langs laten komen, installateurs?

Edit: misschien heb je wat aan de volgende tip. Zie maar of je er wat aan hebt.
tot nu toe heb ik drie maand klussen achter de rug en kunnen we in juni het laatste afronden. (Op lange termijn dingen na)
Begin eerst op de bovenverdieping. Zorg dat daar alles klaar is, dusdanig om te kunnen wonen boven. Ga dan stapsgewijs naar beneden werken.

Wij hebben nu drie slaapkamers af, de trap af en het halletje is af. Aangekomen in de woonkamer zijn we halverwege. Het geeft wat rust in je hoofd en minder chaos.

Oh en containers huren voor je deur zijn echt ideaal. Jullie hebben veel sloopafval als ik dat zo zie.Scheelt je veel gehannes met trips naar vuilstort.. http://www.afvalcontainerbestellen.nl/ (goedkoop en goede service) Driemaal container besteld.
Wij zijn eigenlijk overal begonnen met slopen, dat schiet aardig op. Als de elektra af is kunnen we pas weer beginnen met opbouwen. Dan gaan we zelf aan de slag met een slaapkamer zoals je zegt idd, en is de aannemer bezig met badkamer. Dan zouden we er eigenlijk kunnen wonen, maar misschien wachten we totdat meer er klussen af zijn. Eind juli verhuizen zou mooi zijn.

Tot nu toe zijn er 4 aannemers langs geweest (en 1 is niet op komen dagen) en 1 elektricien, morgen nog 2 afspraken staan. Volgende week kunnen we als het goed is een definitieve keuze maken, en dan een uitgebreidere planning.

Bedankt voor de container tip! Dat is idd goedkoper dan wat wij gevonden hadden. We waren wel van plan om een container te bestellen, maar we willen de tijd dat de container er staat beperken ivm weinig parkeerplaatsen / vergunning.
Klussen deel 1 en 2
pi_97636395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:54 schreef Qwea het volgende:
Zit je kruipruim nou in de woonkamer? :?
Ja... Is dat raar?
Klussen deel 1 en 2
pi_97636408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:54 schreef Qwea het volgende:
Zit je kruipruim nou in de woonkamer? :?
Jup, alhoewel het niet echt een mega kruipruimte is ofzo, en de watermeter e.d. zit gewoon bij de deur. Dus zoals al gezegd wordt; het is ook zo ergens anders te creëren.

Waarschijnlijk laten we hem gewoon hier, we willen ook een houten vloer, zorgen we dat daar een paar planken ook 'los' van zijn, en het zit eigenlijk nog best op een prima plek, er komt dan gewoon een kast op ofzo. Dus als je er in móet dan kan je er alsnog bij.
pi_97636620
Er is ook niet echt een andere plek waar we het zouden kunnen maken... In de gang zit zo te zien granito vloer (ben erg benieuwd of het in de hele gang zo is... maar de laminaat die er nu is laten we voorlopig zitten), en de aanbouw (waar de keuken zit) is in de jaren 70 verbouwd, dus daar zit denk ik beton onder.
Klussen deel 1 en 2
pi_97637135
Leuk huis! :)

Zit ik ernaast of is die straat vorig jaar op TV geweest bij "Bonje met de buren" ?
pi_97637427
Mehehe we gaan hem nu kijken, het was de 'bonken met de buren' aflevering over een Italiaans stel dat 3 - 4x per nacht heftige seks had.

Toevalligerwijs kwamen we haar (en later hem) tegen in de straat van de week en waren ze echt heel aardig en hebben ze ons hun huis laten zien toen we vroegen waar bv. bij hun badkamer zat enzo _O-
:D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2011 22:40:30 ]
pi_97637447
Overigens zitten wij paar huisjes verder, dus geen gebonk gehoord. En we hebben hoekhuis, dus maar aan 1 kant buren.
pi_97637914
Leuk, zien we ook nog wat de indeling bij andere buren is :P
Klussen deel 1 en 2
pi_97637982
Leuk huisje Ll!

Ik blijf het topic volgen!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:39:42 #19
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_97653562
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:38 schreef Loveless85 het volgende:
Mehehe we gaan hem nu kijken, het was de 'bonken met de buren' aflevering over een Italiaans stel dat 3 - 4x per nacht heftige seks had.

Toevalligerwijs kwamen we haar (en later hem) tegen in de straat van de week en waren ze echt heel aardig en hebben ze ons hun huis laten zien toen we vroegen waar bv. bij hun badkamer zat enzo _O-
:D
OMG _O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_97677970
Ik ga dit topic volgen. * Eelcotje84 loves jaren 30 huisjes :D
Oh en als jullie (in de opbouwende fase) toevallig glasvezelbehang gaan kopen. Koop voorgeschilderd glasvezelbehang. Echt dit scheelt zoo veel werk. Nog eenmaal met dekkende verf er over en je bent er klaar mee.
pi_97678858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik ga dit topic volgen. * Eelcotje84 loves jaren 30 huisjes :D
Oh en als jullie (in de opbouwende fase) toevallig glasvezelbehang gaan kopen. Koop voorgeschilderd glasvezelbehang. Echt dit scheelt zoo veel werk. Nog eenmaal met dekkende verf er over en je bent er klaar mee.
Waar haal je dat? We hadden inderdaad al bedacht om zoiets met de muren te doen, alleen dachten we aan glasvlies en niet aan glasvezel, omdat glasvlies een fijner structuur heeft?

Al de jaren'30 (en ouder) klustopics staan ook bij mij in de favorieten hoor :P
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:15:02 #22
344325 turbulence81
please fasten your seatbelts
pi_97679202
mooi topic... die ga ik even volgen...

mooi projectje en inderdaad boel wat er gebeuren gaat zeg!!!

hebben jullie een planning gemaakt of gaan jullie gewoon zo los? doe dat wel hoor, eerst bepalen welke werkzaamheden en dan inplannen in een periode....

de tip die eerder voorbij kwam van ''begin boven en werk naar beneden'' kan ik ook alleen maar beamen, zo heb ik het ook gedaan en werkte bij mij heel prettig ( plus je hele huis is niet een bouwkeet en je kunt de woonkamer eerst mooi gebruiken als opslag aangezien het boven over het algemeen niet altijd zo ruim is..

en ik zou geen glasweefsel doen, maar de muren mooi glad stucen... nu heb ik een persoonlijke afkeer tegen glasweefsel dus die mening is een beetje bevooroordeeld maar toch :)

succes!
pi_97679710
Men promoot glasvlies vooral dat je er oneffenheden mee weg kan werken in de ondergrond, maar ga daar niet vanuit, je ziet vrijwel alles. ;)
Dus je hebt alsnog een mooie gladde muur nodig voor je dat erop plakt. Denk dat stucwerk een stuk mooier is.
pi_97679867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:24 schreef R2R het volgende:
Men promoot glasvlies vooral dat je er oneffenheden mee weg kan werken in de ondergrond, maar ga daar niet vanuit, je ziet vrijwel alles. ;)
Dus je hebt alsnog een mooie gladde muur nodig voor je dat erop plakt. Denk dat stucwerk een stuk mooier is.
Zou beide doen :) In een ouder huis is de kans op scheuren vrij groot.
Wij hebben voorgesausd renovlies (extra sterk met zo min mogelijk structuur) bij decohome vandaan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97689083
Lekker alles stucen, ik vind glasvezel behang voor kantoren en showrooms. Het is ook zo overduidelijk bedoeld om fouten weg te werken.
Maar goed, ik heb alle water, electra, en cv buizen in de muur gelegd dus moest sowieso stucen.

Behang houd ik eigenlijk helemaal niet van, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zeg nee tegen glasvlies :P
met een koekje
pi_97689431
Het eerste idee was idd om alles te stucen, maar om dat in alle kamers te doen wordt een beetje prijzig (we kunnen het niet zelf, en behangen wel). Nu wilden we alleen de woonkamer stucen, en boven glasvlies/vezel te doen.

Ook dachten we dat het boven lastiger is om te stucen, omdat veel muurtjes van mdf zijn, wat niet geschikt is voor stucwerk? Voor behang is dat ook niet ideeal, maar na wat speurwerk in K&W zag ik dat als je mdf schuurt en een primer erop doet dat je daarna kan behangen. Anders zou je alle mdf platen (die nog in prima staat zijn) moeten vervangen door gips...

Maar is het echt niet aan te raden dus?

@tubulence81: Als de elektra boven klaar is, gaan we zelf beginnen aan de kamers boven, en de aannemer gaat aan de de badkamer beginnen. Gedetailleerder dan dit kunnen we het nog niet maken aangezien we nog niet weten wie al die dingen gaan uitvoeren en wanneer die kan :) Dat wordt begin volgende week duidelijker.
Klussen deel 1 en 2
pi_97690009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Het eerste idee was idd om alles te stucen, maar om dat in alle kamers te doen wordt een beetje prijzig (we kunnen het niet zelf, en behangen wel). Nu wilden we alleen de woonkamer stucen, en boven glasvlies/vezel te doen.

Ook dachten we dat het boven lastiger is om te stucen, omdat veel muurtjes van mdf zijn, wat niet geschikt is voor stucwerk? Voor behang is dat ook niet ideeal, maar na wat speurwerk in K&W zag ik dat als je mdf schuurt en een primer erop doet dat je daarna kan behangen. Anders zou je alle mdf platen (die nog in prima staat zijn) moeten vervangen door gips...

Maar is het echt niet aan te raden dus?

@tubulence81: Als de elektra boven klaar is, gaan we zelf beginnen aan de kamers boven, en de aannemer gaat aan de de badkamer beginnen. Gedetailleerder dan dit kunnen we het nog niet maken aangezien we nog niet weten wie al die dingen gaan uitvoeren en wanneer die kan :) Dat wordt begin volgende week duidelijker.
Ben wel benieuwd naar de prijs per m2 die je voorgerekend hebt gekregen?
MDF is hier gewoon gestuct geen idee hoe ze dat gedaan hebben overigens maar het zit prima :)

Weet niet of glasvliezen op MDF kan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97690208
Een offerte gehad van 15 per m2 (de andere offertes moeten nog komen, maar ik verwacht niet dat het veel goedkoper kan), maar we gingen er vanuit dat we voor het stucen ook alle platen zouden moeten vervangen door gips.

Ik wist van beide dingen (stucwerk en glasvlies) niet of ze op MDF kunnen, maar een beetje googlen wijst uit dat stucwerk echt afgeraden wordt, en glasvlies prima gaat als je eerst een primer op de MDF doet.

We gaan vandaag weer kijken en rekenen :) De rollen glasvlies die we zagen waren ook niet goedkoop, misschien dat het uiteindelijk niet zo veel scheelt.

[ Bericht 6% gewijzigd door sheonlydreams86 op 04-06-2011 11:14:44 ]
Klussen deel 1 en 2
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:17:57 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97690703
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 10:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Een offerte gehad van 15 per m2 (de andere offertes moeten nog komen, maar ik verwacht niet dat het veel goedkoper kan), maar we gingen er vanuit dat we voor het stucen ook alle platen zouden moeten vervangen door gips.

Ik wist van beide dingen (stucwerk en glasvlies) niet of ze op MDF kunnen, maar een beetje googlen wijst uit dat stucwerk echt afgeraden wordt, en glasvlies prima gaat als je eerst een primer op de MDF doet.

We gaan vandaag weer kijken en rekenen :) De rollen glasvlies die we zagen waren ook niet goedkoop, misschien dat het uiteindelijk niet zo veel scheelt.
15 euro is netjes. Zeker als het wit is.

Stukwerk kan idd niet echt op mdf. Nou ja, het kan wel... maar de kans dat het sneller naar benee pleurt is groter.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_97691072
Wil je toch stucwerk op mdf,wat goed blijft zitten, dan zal je er eerst een gipsplaat op moeten zetten voor je gaat stucen
pi_97691427
Mdf zuigt vocht op en zwelt, de zwelling blijft. Stucen is grotendeels water dus als je maar een klein stukje niet perfect primert blijf je dat zien. Er bestaan ook stuc-platen, die zijn goedkoper dan gips en dunner. Misschien is dat een optie.

Overigens kan ik me voorstellen dat je boven niet laat stucen. Beneden zou ik die concessie niet doen.
met een koekje
pi_97694013
Bedankt voor alle tips!

We zijn nu even alle oppervlaktes van muren en plafonds aan het opmeten, en sowieso al de mdf platen die tegen een buitenmuur zitten er af aan het halen. Waarschijnlijk daar nog wat beter isoleren.
pi_97695092
kijk even naar mmach, die glasvliest over mdf en heeft daar onlangs een uitgebreide beschrijving van gegeven.
pi_97696849
Hmm al het mdf is er nu bijna af, dus dat valt denk ik af :+
pi_97701384
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:57 schreef aloe_vera het volgende:
kijk even naar mmach, die glasvliest over mdf en heeft daar onlangs een uitgebreide beschrijving van gegeven.
Dat is waar we het idee hebben gekregen om het zo te doen :)

Maar de meeste MDF platen zijn er nu inderdaad af, toen we begonnen waren aan de platen die tegen de buitenmuur zaten (zonder isolatie), bleek het veel sneller te gaan dan Ll eerst dacht :) Dus daarna in een uurtje alle andere platen er ook af gehaald. Ook handiger voor de elektra lui zo :)

Oh ja, we hebben dus buren die hun wireless niet beveiligd hebben :P
Klussen deel 1 en 2
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:43:56 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97702266
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:48 schreef koffielepel het volgende:
Mdf zuigt vocht op en zwelt, de zwelling blijft. Stucen is grotendeels water dus als je maar een klein stukje niet perfect primert blijf je dat zien. Er bestaan ook stuc-platen, die zijn goedkoper dan gips en dunner. Misschien is dat een optie.

Overigens kan ik me voorstellen dat je boven niet laat stucen. Beneden zou ik die concessie niet doen.
Waarom zou je boven niet stucen? Wij hebben gewoon boven laten stucen :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_97708530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom zou je boven niet stucen? Wij hebben gewoon boven laten stucen :)
Omdat het best prijzig is... Anders zouden we niet twijfelen en gewoon alles laten stucen ja :)

Ik ga straks wat foto's posten trouwens!
Klussen deel 1 en 2
pi_97710121
foto's *O*
Renovlies was hier 3,5 per m2 overigens.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97710211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:09 schreef Ml-etje het volgende:
foto's *O*
Renovlies was hier 3,5 per m2 overigens.
Maar daar moet nog overheen gestucced worden neem ik aan?
pi_97711159
Fotos!

Keuken nu:


Leuke dingen die je tegenkomt tijdens het slopen:




Resultaten slopen boven:





Jaaaa we hebben paneeldeuren!


[ Bericht 20% gewijzigd door sheonlydreams86 op 04-06-2011 21:42:14 ]
Klussen deel 1 en 2
pi_97711644
nope gelukkig niet
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar daar moet nog overheen gestucced worden neem ik aan?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97711698
Gaat lekker!! En paneeldeuren O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97711989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:39 schreef Ml-etje het volgende:
nope gelukkig niet

[..]

Maar het moet dan op gipsplaten gezet worden of wat? Ik snap het niet :D je plakt toch niet iets voor 3,50 de meter op je muur wat vervolgens net zo mooi en stevig (of steviger is, aan de naam te horen :+ ) dan een gipsplaat + stucwerk?
pi_97713574
mobiel internet :') bij ons is het gestuct maar het kan overal overheen.
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar het moet dan op gipsplaten gezet worden of wat? Ik snap het niet :D je plakt toch niet iets voor 3,50 de meter op je muur wat vervolgens net zo mooi en stevig (of steviger is, aan de naam te horen :+ ) dan een gipsplaat + stucwerk?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97714553
Wat mensen vroeger ook allemaal deden met paneeldeuren.. Succes met klussen, er is genoeg te doen!
pi_97716359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:27 schreef Nirak het volgende:
Wat mensen vroeger ook allemaal deden met paneeldeuren.. Succes met klussen, er is genoeg te doen!
Dank je!

Ja... Er zijn 4 verborgen paneeldeuren in totaal, dus een hoop schuur- en schilderwerk! En 1 deur met 6 ruitjes, die gelukkig niet afgeplakt is.

Twee van deze originele deuren zitten nu trouwens op doorgangen die we dicht willen hebben, maar we gaan de deuren verplaatsen naar doorgangen waar nu "gewone" deuren op zitten. Bij 1 deur gaat dat helemaal goed qua maat, bij een andere moet het kozijn ook aangepast worden...
Klussen deel 1 en 2
pi_97723446
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar het moet dan op gipsplaten gezet worden of wat? Ik snap het niet :D je plakt toch niet iets voor 3,50 de meter op je muur wat vervolgens net zo mooi en stevig (of steviger is, aan de naam te horen :+ ) dan een gipsplaat + stucwerk?
Zo thuis en normaal internet :)

Wanneer gipsplaat en stucwerk samen toch niet mooi blijven is renovlies een oplossing.
In ons geval is dat bij een paar muren waar veel scheuren in zaten al voor het stucen, die scheuren komen langzaam aan door het stucwerk heen (dus stuc over oude muur, geen gips dus).
Op gipsplaat kun je de naden zelf dichtsmeren en dan renovliezen zodat je kunt schilderen, dat scheelt stucen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 5 juni 2011 @ 11:47:02 #48
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97730012
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:23 schreef Ml-etje het volgende:

In ons geval is dat bij een paar muren waar veel scheuren in zaten al voor het stucen, die scheuren komen langzaam aan door het stucwerk heen (dus stuc over oude muur, geen gips dus).
zijn het nog groeiende scheuren in muren? Dan zou er iets niet goed kunnen zijn met de draagconstructie of de fundering van je huis. Of je scheuren groeien kan je contoleren door er een stukje schilderstape overheen te plakken, en dan een tijdje wachten en controleren of het tape gescheurd is.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97730255
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:47 schreef lipje het volgende:

[..]

zijn het nog groeiende scheuren in muren? Dan zou er iets niet goed kunnen zijn met de draagconstructie of de fundering van je huis. Of je scheuren groeien kan je contoleren door er een stukje schilderstape overheen te plakken, en dan een tijdje wachten en controleren of het tape gescheurd is.
Huis uit 1890 ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 5 juni 2011 @ 12:04:58 #50
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97730509
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Huis uit 1890 ;)
als de scheuren niet van constructieve aard zijn, komen ze ook niet terug :Y)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97731091
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:04 schreef lipje het volgende:

[..]

als de scheuren niet van constructieve aard zijn, komen ze ook niet terug :Y)
Laatste post ;) wil geen topickaap.
Op plekken waar bijvoorbeeld vroeger een schoorsteen zat komen die scheuren gewoon terug en dat is vrij normaal bij een zeer oud dijkhuis. Niets dat renovlies niet de baas kan of verder problemen oplevert.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 5 juni 2011 @ 13:22:31 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97733156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Omdat het best prijzig is... Anders zouden we niet twijfelen en gewoon alles laten stucen ja :)

Ik ga straks wat foto's posten trouwens!
Wil je dat stucen perse wit laten doen dan? Zwart kan het nogal schelen namelijk.

Wij hebben de huiskamer grotendeels laten adurplannen, 1 muur richting de trap naar boven laten stucen... boven 1 hele kamer laten stucen achter de trap laten stucen en boven 1 kamer laten adurplannen. 1100 euro was het, zwart. :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_97746534
Tegen scheurvorming kunnen de stukadoors ook de hoeken insnijden en kitten. Schijnt iets te helpen. Wij hadden ook wel wat scheuren hier en daar, we laten ons nu maar verrassen of ze terug komen.
met een koekje
pi_97756988
Scheuren hebben we gelukkig niet *O*

Stuccen zwart kan niet, want het zal uit bouwdepot betaald worden, dus tenzij jij een stuccer ken die het zwart doet met een factuurtje? :+

Vandaag (samen met een vriend) de hele muur in de slaapkamer geracheld w/



en sheonlydreams is (met een vriendin) met de paneeldeuren bezig geweest, we blijken er toch een stuk of 3 of 4 te hebben, ouderwetse originele paneeldeuren :Y
  zondag 5 juni 2011 @ 21:16:43 #55
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97757500
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef Loveless85 het volgende:
Scheuren hebben we gelukkig niet *O*

Stuccen zwart kan niet, want het zal uit bouwdepot betaald worden, dus tenzij jij een stuccer ken die het zwart doet met een factuurtje? :+

Vandaag (samen met een vriend) de hele muur in de slaapkamer geracheld w/

[ afbeelding ]

en sheonlydreams is (met een vriendin) met de paneeldeuren bezig geweest, we blijken er toch een stuk of 3 of 4 te hebben, ouderwetse originele paneeldeuren :Y
en een deel zwart kan ook niet?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97759224
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef Loveless85 het volgende:
Scheuren hebben we gelukkig niet *O*

Stuccen zwart kan niet, want het zal uit bouwdepot betaald worden, dus tenzij jij een stuccer ken die het zwart doet met een factuurtje? :+

Vandaag (samen met een vriend) de hele muur in de slaapkamer geracheld w/

[ afbeelding ]

en sheonlydreams is (met een vriendin) met de paneeldeuren bezig geweest, we blijken er toch een stuk of 3 of 4 te hebben, ouderwetse originele paneeldeuren :Y
Spa-Appel handig! :o
En die zijn er maar je kan het ook via een aannemer doen uiteraard die dan het afrekenen doet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97760105
Dit ga ik volgen. Jullie huisje gaat vast prachtig worden
pi_97761070
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef lipje het volgende:

[..]

en een deel zwart kan ook niet?
Zou vast kunnen hoor :Y Maar het is voor ons niet echt nodig, het moet wel gewoon uit het bouwdepot kunnen, dus dan is 'wit' handiger. Mochten we onverhoopt toch slecht uitkomen met het bouwdepot kan het idd wellicht nog (deels) zwart.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Dit ga ik volgen. Jullie huisje gaat vast prachtig worden
Thanks :* dat hopen we ook :Y
pi_97761736
Ik en een vriendin die kwam helpen hebben ook niet stil gezeten:



Platen van 2 paneeldeuren eraf gehaald, 1 deur ontvet en deels geschuurd. Erg leuk om te doen, je ziet de deur steeds mooier worden :)

Moet de bovenste panelen (glas erin?) wel door een timmernman laten herstellen denk ik.
Klussen deel 1 en 2
pi_97761948
Oeh knapt op!

Wat je wil eigenlijk, sommigen maken ze dicht sommigen doen glas.
Glas vind ik persoonlijk niet handig in slaapkamer enz.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 5 juni 2011 @ 22:24:18 #61
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_97762088
Lekker bezig geweest :D
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_97762545
Ja, de klus zesdaagse zit er nu op, beide morgen weer werken. Maar ben zeker niet ontevreden over wat er is gebeurt. De hele boel gestript, en nu alvast weer wat simpele dingen doen. Volgende week komen de meeste offertes, dan een elektricien kiezen, nog 1 kamer rachelen, en dan kunnen we op de bovenverdieping (excl badkamer) al knallen zodra de elektricien daar klaar is.
pi_97769044
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:29 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Fotos!

Keuken nu:
afbeelding
Ik heb echt exact dezelfde keuken, hij is alleen maar twee kastjes breed waarvan 1 ook nog een gootsteenkastje is. Verschrikkelijk, stort ook half in, maar in augustus nieuwe keuken :D
pi_97774361
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:21 schreef Ansu het volgende:

[..]

Ik heb echt exact dezelfde keuken, hij is alleen maar twee kastjes breed waarvan 1 ook nog een gootsteenkastje is. Verschrikkelijk, stort ook half in, maar in augustus nieuwe keuken :D
Wij ook zoiets... Nog niet besteld, maar in het ergste geval is de levertijd 12 weken :'(
Klussen deel 1 en 2
pi_97775371
Mooie deuren :Y
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:47:41 #66
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97798064
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk gesteld ?
Nog vorderingen ? :)
Sinds gisteravond niet nee :+

Paar offertes binnen, met name voor electra, de rest komt loop van deze week dus dan is er pas weer wat te doen. Misschien in tussentijd nog even een muur rachelen of wat verder klussen aan die deuren, maar we kunnen toch pas echt verder met muren en plafonds dichtmaken als electra is gebeurt.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 19:32:00 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97800348
Het installatiewerk qua elektra laten jullie dus geheel over aan derden ? Al wel ideen wat jullie zo ie zo gerealiseerd willen hebben qua elektra ? :)

Als vaktechneut ben ik wel even nieuwsgierig ;)
pi_97806192
Ja er moet een hele nieuwe installatie komen, dus dat kunnen/willen we niet zelf.

Niet heel veel bijzonders, gewoon alles weer up to date, nieuwe wcd's, op een logischere/betere plek, nieuwe schakelaar, alles geaard, 8 tot 12 stoppen, paar datakabels wellicht, kabel verlegd naar meterkast en 2 puntjes bij TV beneden en slaapkamer boven.
pi_97998508
De meeste offertes zijn inmiddels binnen, nu nog kiezen... Wij hebben de wij-kunnen-alles bedrijven ook gevraagd om een offerte te maken voor de elektra, maar neigen nu toch naar een gespecialiseerd bedrijf voor de elektra (kiezen uit 3), en de alleskunner voor de badkamer/keuken etc (ook 3 verschillende).

Nog goede tips?
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:12:20 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97998664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:09 schreef sheonlydreams86 het volgende:
De meeste offertes zijn inmiddels binnen, nu nog kiezen... Wij hebben de wij-kunnen-alles bedrijven ook gevraagd om een offerte te maken voor de elektra, maar neigen nu toch naar een gespecialiseerd bedrijf voor de elektra (kiezen uit 3), en de alleskunner voor de badkamer/keuken etc (ook 3 verschillende).

Nog goede tips?
Enige tip die ik je in het algemeen kan meegeven : zit er bovenop. En dan bedoel ik meer als ze aan de slag zijn. Laat ze niet zomaar hun gang gaan van "ooh doe maar zoals jij denkt dat het goed is" maar wees heel duidelijk in hoe jij het voor ogen hebt. En als je denkt "dat zint me niet" gelijk aangeven. Liever 300x teveel over iets hebben gesproken dan 1x te weinig :)

Als het kan, ga dan ook regelmatig ff bij ze kijken als ze aan het werk zijn.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_98019184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:09 schreef sheonlydreams86 het volgende:
De meeste offertes zijn inmiddels binnen, nu nog kiezen... Wij hebben de wij-kunnen-alles bedrijven ook gevraagd om een offerte te maken voor de elektra, maar neigen nu toch naar een gespecialiseerd bedrijf voor de elektra (kiezen uit 3), en de alleskunner voor de badkamer/keuken etc (ook 3 verschillende).

Nog goede tips?
Zeker een aparte elektricien nemen.
Uit ervaring "een aannemer kan alleen standaard zaken mbt elektriciteit" .
Vraag ook even na hoe/door wie de aannemer de tegels laat zetten, ook dat is een vak apart.

En wat Q zegt, zoveel mogelijk op papier vastleggen en regelmatig overleg plegen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 13:36:54 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98022304
Een aannemer is leuk voor de bouwkundige kant van het verhaal, maar het installatiewerk qua gas, water, electra zou ik zeker uit besteden aan een installateur. Vaak denken die mensen ook veel beter mee met de wensen van een klant en hebben ze meer know how over hun vakgebied waardoor men makkelijker op goede betrouwbare oplossingen komt :)

Bedrijven die vaak van alles zeggen te kunnen, hebben in mijn ervaring altijd echt maar één vakgebied waar ze echt goed in zijn; de rest doet men er maar een beetje bij omdat een klant dat vaak wil :)

Hoe meer vakgebieden er op een bedrijfsbus genoemd worden, hoe minder vertrouwen ik altijd een beetje in heb :X
pi_98025382
Ja er komt sowieso een electricien voor electra. Die hadden de beste ideeen en waren qua offerte ook nog beter eigenlijk, dus dat kwam mooi uit. We hebben net de keuken besteld dus daar komt ook op korte termijn een leidingplan van.

En we zijn tot half juli sowieso 2 dagen per week vrij, dus we kunnen vaak genoeg even langs gaan / in huis aanwezig zijn als welke "klusjesman" dan ook bezig is :Y
pi_98026438
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
Ja er komt sowieso een electricien voor electra. Die hadden de beste ideeen en waren qua offerte ook nog beter eigenlijk, dus dat kwam mooi uit. We hebben net de keuken besteld dus daar komt ook op korte termijn een leidingplan van.

En we zijn tot half juli sowieso 2 dagen per week vrij, dus we kunnen vaak genoeg even langs gaan / in huis aanwezig zijn als welke "klusjesman" dan ook bezig is :Y
Elektriciteit moet dat niet ook uitgetekend worden of doe je dat zelf?
En dat langs gaan is echt superhandig :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:59:12 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_98027147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zeker een aparte elektricien nemen.
Uit ervaring "een aannemer kan alleen standaard zaken mbt elektriciteit" .
Vraag ook even na hoe/door wie de aannemer de tegels laat zetten, ook dat is een vak apart.

En wat Q zegt, zoveel mogelijk op papier vastleggen en regelmatig overleg plegen.
Agree. En elke x als ze naar huis zijn en er is iets gedaan (vloer gestort, tegels gezet, whatever) even goed de badkamer inspecteren en kijken of er nog iets niet goed is.

Belangrijk is ook dat je een fatsoenlijke kitter (regelt aannemer) hebt voor de badkamer. Want niet iedereen kan kitten en mijn kitter heb ik 3x (en hij gaat voor de 4de keer ook nog een keer terug komen :') ) laten terug komen omdat hij gewoon laks en te snel is. Hoekjes daar een bobbel in zit, hoekjes die nog open zijn, ect.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:00:53 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_98027204
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Elektriciteit moet dat niet ook uitgetekend worden of doe je dat zelf?
En dat langs gaan is echt superhandig :Y
Niet alleen superhandig, eigenlijk gewoon een must.

Er reken er maar op dat er gewoon veel fout gaat. Mijn god, ik heb nog nooit zoveel stress gehad als toen met de verbouwing :') Ik had zonder grappen 4 weken nodig om er weer een beetje bovenop te komen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_98027796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Elektriciteit moet dat niet ook uitgetekend worden of doe je dat zelf?
En dat langs gaan is echt superhandig :Y
We hebben meteen al bij de offerte aangegeven wat we waar willen etc.
pi_98299993
Vanmiddag even het muurtje tussen douche en slaapkamer (beide samengevoegd toekomstige badkamer) gesloopt.

Voor:



Tijdens:


Na:



:7
pi_98300165
Da's een euhm... Flinke badkamer :D
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:15:50 #81
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98300180
Sloophamer Ll :7
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_98300234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Freddeh het volgende:
Da's een euhm... Flinke badkamer :D
Dat hokje wat nu als douche door moest (en op de foto's staat) niet echt _O- daarom trekken we er een slaapkamer bij, maar das slecht te zien op de foto.
pi_98300361
En, het puin ook al afgevoerd? :+ Slopen is joy, afvoeren is kut. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98300423
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:19 schreef Cat22 het volgende:
En, het puin ook al afgevoerd? :+ Slopen is joy, afvoeren is kut. :7
Nee, even een container bestellen voor maandag. Was al braaf begonnen met wat stukken in vuilniszakken stoppen, maar 10 ontilbare vuilniszakken verder was er misschien 15% van het puin weg :') En we hebben sinds eergister een vergunning om zo'n container voor de deur te zetten, dus waarom moeilijk doen :+
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:23:09 #85
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98300506
Die gewone vuilniszakken scheuren dan 9 v/d 10 keer ook nog als je ze naar beneden wilt sjouwen :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_98300541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:23 schreef Ingetje79 het volgende:
Die gewone vuilniszakken scheuren dan 9 v/d 10 keer ook nog als je ze naar beneden wilt sjouwen :')
Dat is gelukkig wel goed gegaan, maar sommige waren echt bijna niet meer te tillen _O-
pi_98302016
Wow leuk topic *G*

Veel succes ^O^
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:30:58 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_98302634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:23 schreef Ingetje79 het volgende:
Die gewone vuilniszakken scheuren dan 9 v/d 10 keer ook nog als je ze naar beneden wilt sjouwen :')
Puinzakken, action.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:01:07 #89
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98306107
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Puinzakken, action.
We hebben het uiteindelijk in grote emmers de trap af gekregen :+

Ll, wanneer begint de opbouw van den badkamert?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_98316993
_O- Die verwarming in de douche.

Keep on klussing verder! *O*
pi_98322914
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Puinzakken, action.
Het moet daarna toch nog in een container, dus het is dan weer 2x beetpakken. Ik ga een container regelen voor maandag of dinsdag, en dan hopelijk met zo'n koker erbij, kunnen we het zo vanaf de 1e in die container mikken :Y)
pi_98322923
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:42 schreef aloe_vera het volgende:
_O- Die verwarming in de douche.

Keep on klussing verder! *O*
Subtiel hé :D :D
pi_98497557
Update! *O*

1m3 zak van de Praxis al vol, maar we krijgen een container! Toen de beste mannen al weg waren, bleek dat de container vol zat met water :') Loveless wou in de container even een gat boren zodat het water wegliep, maar ik heb het gewoon met een emmer eruit geschept :P



Elektricien is geweest, in de slaapkamers mogen de wanden/plafonds dicht. Nu is het wachten op de loodgieterswerkzaamheden, dan kan de elektricien ook weer verder met de keuken en badkamer.


Beneden is gebleken dat de de stuclagen heel los zaten... Alles eraf gehaald en dat ziet er zo uit. Kan er hier gewoon overheen gestuct worden?


Ook verder gegaan met slopen (en opruimen) in de badkamer. De tegeltjes gaan heel moeilijk, misschien toch een beter apparaat huren (of van mede-K&W-ers lenen?) om ze te verwijderen.



We hebben besloten dat we alleen de afwerking van de schouw veranderen. Steenstrips eraf en stucen, hout verven of vervangen. Hier de vorderingen:
Klussen deel 1 en 2
pi_98497682
Met dat stuken, volgens mij moet je alles wat los zit er af halen. Dat bladderende stukje denk ik dus wel.
Ik had dat op de dag dat de stukadoor begon, hij vond dat het behang er niet goed afgehaald was. Daar was ik niet blij mee toen :'(
pi_98497831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:28 schreef lezzer het volgende:
Met dat stuken, volgens mij moet je alles wat los zit er af halen. Dat bladderende stukje denk ik dus wel.
Ik had dat op de dag dat de stukadoor begon, hij vond dat het behang er niet goed afgehaald was. Daar was ik niet blij mee toen :'(
Wij hebben nu alles wat los zat idd eraf gehaald, maar zoals je kan zien zaten er op sommige plekken meer lagen los (daar zie je nu bakstenen) dan op andere plekken (daar is nog wel een dun laagje aanwezig). Oppervlak is dus oneven geworden :(
Klussen deel 1 en 2
pi_98498665
Leuk hoor! *O* Dit doet me heel erg denken aan het huis van mijn schoonzusje&zwager. Had ook een oude man gewoond en was dus lekker ouderwets allemaal. En precies dezelfde openhaard _O- Zij hebben het ook gestucd en geverfd en het ziet er nu geweldig uit :Y

Oh, en een gat in de container boren, good thinking Ll _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98498688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Oppervlak is dus oneven geworden :(
Volgens mij los je dat nou net mooi op met stuken ^O^
pi_98499244
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:25 schreef Goodbye het volgende:
Oh, en een gat in de container boren, good thinking Ll _O-
Ik zelf vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee...Ook een stuk sneller leeglopen dan dat je moet gaan scheppen met een emmer. ;)
pi_98499315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:57 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik zelf vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee...Ook een stuk sneller leeglopen dan dat je moet gaan scheppen met een emmer. ;)
Ik denk alleen dat ze daar bij het containerbedrijf niet zo blij mee zullen zijn? :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98499358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat ze daar bij het containerbedrijf niet zo blij mee zullen zijn? :P
Dat is waar. Maar afhankelijk van de grootte van het gaatje kan het niet veel kwaad lijkt mij (gevoelskwestie, ik heb er verder ook weinig verstand van ;) ).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')