abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 13:01:23 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97693418
welke feiten??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:01:59 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97693449
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Overigens zijn de beschuldigingen in de Volkskrant nooit weerlegd. Het is niet zo dat de feiten zijn ontkend, het is dat iemand van de overheid heeft gezegd: ' Ja, maar dat is geen martelen.' Beetje zoals de Amerikanen deden dus. Et voila, "martelhoax" was geboren. De feiten zijn echter niet weerlegd.
Wie claimt bewijst is het toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97693488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:01 schreef sp3c het volgende:
welke feiten??
Goed, de beweringen, uiteraard.
pi_97693651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Overigens zijn de beschuldigingen in de Volkskrant nooit weerlegd. Het is niet zo dat de feiten zijn ontkend, het is dat iemand van de overheid heeft gezegd: ' Ja, maar dat is geen martelen.' Beetje zoals de Amerikanen deden dus. Et voila, "martelhoax" was geboren. De feiten zijn echter niet weerlegd.
quote:
Nederlandse militairen hebben in 2003 in Irak geen gevangenen gemarteld. Dat is de conclusie van twee commissies die er onderzoek naar deden: de commissie-Van den Berg en de Commissie van Toezicht betreffende de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten.
http://www.depers.nl/binn(...)elingen-in-Irak.html

quote:
Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Broertjes betreurt het gebruik van het woord 'martelingen' om de veronderstelde misstanden bij verhoren van Iraakse gevangenen door Nederlandse militairen in 2003 te omschrijven.
http://www.depers.nl/binn(...)-term-marteling.html
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 13:09:36 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97693659
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goed, de beweringen, uiteraard.
ok ... welke beweringen

want volgens mij zijn ze wel weerlegd/ontkend toendertijd

edit: ow laat maar, too slow :')
pi_97693886
Dat zeg ik: Het mocht geen martelen genoemd worden. En ik zal de Volkskrant niet beschuldigen van een rechte rug, dus ja, ze gingen erin mee. Het is alleen zo, en misschien heb ik dat fout en ik zou dat graag horen dan, dat de vermeende handelingen nooit verzonnen bleken, het mocht alleen geen martelen heten.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 13:24:08 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97694090
het is geen martelen

zo onduidelijk is die grens helemaal niet
pi_97694120
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:24 schreef sp3c het volgende:
het is geen martelen

zo onduidelijk is die grens helemaal niet
We hebben de afgelopen tien jaar gezien dat heel veel "geen martelen" is, met de juiste definitie.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 16:49:03 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97700339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

We hebben de afgelopen tien jaar gezien dat heel veel "geen martelen" is, met de juiste definitie.
met we bedoel je jezelf hoop ik?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:42:09 #85
45206 Pietverdriet
pi_97702208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:17 schreef Monidique het volgende:
Dat zeg ik: Het mocht geen martelen genoemd worden. En ik zal de Volkskrant niet beschuldigen van een rechte rug, dus ja, ze gingen erin mee. Het is alleen zo, en misschien heb ik dat fout en ik zou dat graag horen dan, dat de vermeende handelingen nooit verzonnen bleken, het mocht alleen geen martelen heten.
Oh, dus nu roep je dat de volkskrant een slechte krant is die niet staat voor wat ze zeggen.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 18:22:45 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97703618
nou goed, nu ben ik geen woordvoerder maar ik wil het best zeggen al staat het ook letterlijk in de gegeven linkjes

de vermeende handelingen zijn nooit verzonnen, het is alleen geen martelen, komt niet eens in de buurt en het is geen grijs gebied ... de titel is door de Volkskrant verzonnen om kranten te verkopen

beetje vergelijkbaar als hoe de Telegraaf te werk gaat en met een beetje bedoel ik exact 100% carbon copy
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:40:16 #87
45206 Pietverdriet
pi_97704089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:22 schreef sp3c het volgende:
nou goed, nu ben ik geen woordvoerder maar ik wil het best zeggen al staat het ook letterlijk in de gegeven linkjes

de vermeende handelingen zijn nooit verzonnen, het is alleen geen martelen, komt niet eens in de buurt en het is geen grijs gebied ... de titel is door de Volkskrant verzonnen om kranten te verkopen

beetje vergelijkbaar als hoe de Telegraaf te werk gaat en met een beetje bedoel ik exact 100% carbon copy
Nee, het is door de volkskrant kort voor de verkiezingen gepubliceeert met het doel de verkiezingen te beinvloeden. Daarom een direct aanval op de democratie.
pi_97705612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is door de volkskrant kort voor de verkiezingen gepubliceeert met het doel de verkiezingen te beinvloeden. Daarom een direct aanval op de democratie.
Elke krant zal er met de berichtgeving wel eens wat naast zitten en ja, ik wil ook nog wel geloven dat bepaalde berichten op tactische momenten worden gepubliceerd. Maar er ligt nog steeds journalistiek aan ten grondslag. Vergelijk dat eens hiermee:

quote:
PvdA pakt de gewone man
DEN HAAG - De PvdA torpedeert de middeninkomens. De partij zadelt de hardwerkende Nederlander op met een reeks lastenverzwaringen op het gebied van consumptie, zorg en wonen.

Zo wil de partij van kandidaat-lijsttrekker Job Cohen de hypotheekrenteaftrek vanaf 2014 stapsgewijs in dertig jaar afbouwen tot een maximumtarief van 30 procent, ook voor bestaande gevallen. Bovendien wordt de aftrek in eveneens dertig jaar afgebouwd naar de gemiddelde huizenprijs. Deze ligt momenteel op circa 233.000 euro.

Vertrouwen
Dat staat in het PvdA-verkiezingsprogramma, dat gisteren is gepresenteerd. Volgens Cohen is de harde ingreep, die op termijn 6 miljard euro moet opleveren, nodig omdat de huidige koopmarkt 'oneerlijk' en 'onhoudbaar' is. Hij vindt het wijzigen van de spelregels voor bestaande hypotheken niet haaks staan op zijn oproep aan de burger om meer vertrouwen in de politiek te hebben. "Mensen krijgen de tijd om zich voor te bereiden", aldus de PvdA-leider.

Naast een hypotheekingreep wil de PvdA ook een nieuw toptarief van 60 procent voor inkomens boven 150.000 euro, hoewel dit volgens onderzoek weinig oplevert en grote negatieve gevolgen heeft voor de arbeidsmarkt. Verder wil de partij de zorgpremie grotendeels inkomensafhankelijk maken (en eventueel ook het eigen risico), alleen beperkte studiefinanciering voor lage inkomens, het pensioensparen beperken en meer belasting heffen op consumptie, vermogen en milieuvervuilend gedrag.

Om welke maatregelen het precies gaat, kon de PvdA gisteren nog niet zeggen. "Solidariteit is niet gratis", stelde Cohen. "In goede en in slechte tijden moeten de lusten en lasten eerlijk worden gedeeld."

Daags na de presentatie van het VVD-verkiezingsprogramma opende de Telegraaf naar verluidt met de kop: "Rutte presenteert degelijke aanpak". Hoe partijdig kun je zijn? De Telegraaf pretendeert in zijn colofon een "onafhankelijke" krant te zijn, maar die onafhankelijkheid en neutraliteit is heel ver te zoeken. Zeker als de waarheid grof geweld wordt aangedaan en geen journalistiek, maar propaganda wordt bedreven.

Let ook op de foto van Job Cohen, die er heel onvoordelig op staat, net als hij zijn bril afzet. En de gebruikte kreten: "keiharde ingreep" voor het stapsgewijs terugbrengen van de HRA in 30 jaar tijd. En de kwalificatie "symboolpolitiek" voor het toptarief: puur een mening, op geen enkele manier neutrale berichtgeving.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:31:51 #89
273119 BeSimple
or die trying!
pi_97705985
Mensen die de telegraaf lezen :r
Laat me met rust!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:15:49 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97707811
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:22 schreef Boldface het volgende:

[..]

Elke krant zal er met de berichtgeving wel eens wat naast zitten en ja, ik wil ook nog wel geloven dat bepaalde berichten op tactische momenten worden gepubliceerd. Maar er ligt nog steeds journalistiek aan ten grondslag. Vergelijk dat eens hiermee:

[..]

[ afbeelding ]

Daags na de presentatie van het VVD-verkiezingsprogramma opende de Telegraaf naar verluidt met de kop: "Rutte presenteert degelijke aanpak". Hoe partijdig kun je zijn? De Telegraaf pretendeert in zijn colofon een "onafhankelijke" krant te zijn, maar die onafhankelijkheid en neutraliteit is heel ver te zoeken. Zeker als de waarheid grof geweld wordt aangedaan en geen journalistiek, maar propaganda wordt bedreven.

Let ook op de foto van Job Cohen, die er heel onvoordelig op staat, net als hij zijn bril afzet. En de gebruikte kreten: "keiharde ingreep" voor het stapsgewijs terugbrengen van de HRA in 30 jaar tijd. En de kwalificatie "symboolpolitiek" voor het toptarief: puur een mening, op geen enkele manier neutrale berichtgeving.
Het bizarre is dat er met grote letters staat: "TOPTARIEF 60%" en daarna wordt gesuggereerd dat vooral 'de gewone man' de dupe wordt van de PVDA. Voor solidariteit met de werkende klasse moet je dus bij de VVD zijn! :') Gezien de winst van de VVD afgelopen verkiezingen is deze campagne wel succesvol gebleken. Met afschaffing PGB, huursverhogingen, minder kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag maar mét volledige handhaving van de HRA als gevolg. _O-

Anderzijds vind ik dat wanneer Henk&Ingrid zó dom zijn om dit allemaal te geloven, en op advies van de Telegraaf op de VVD stemmen, ze zelf ook maar met de billen op de blaren moeten zitten. Dat interesseert mij werkelijk dan helemaal geen zier. Zelf heb ik alleen maar voordeel met een VVD-kabinet.
The End Times are wild
pi_97708926
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:
Het bizarre is dat er met grote letters staat: "TOPTARIEF 60%" en daarna wordt gesuggereerd dat vooral 'de gewone man' de dupe wordt van de PVDA. Voor solidariteit met de werkende klasse moet je dus bij de VVD zijn! :') Gezien de winst van de VVD afgelopen verkiezingen is deze campagne wel succesvol gebleken. Met afschaffing PGB, huursverhogingen, minder kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag maar mét volledige handhaving van de HRA als gevolg. _O-

Anderzijds vind ik dat wanneer Henk&Ingrid zó dom zijn om dit allemaal te geloven, en op advies van de Telegraaf op de VVD stemmen, ze zelf ook maar met de billen op de blaren moeten zitten. Dat interesseert mij werkelijk dan helemaal geen zier. Zelf heb ik alleen maar voordeel met een VVD-kabinet.
Ik deel je opvattingen. Kiezers zijn er zelf met open ogen ingetuind, maar dat maakt de rol van de Telegraaf niet minder dubieus. Ik vind het gewoon een foute krant. En het is not-done om er subtiel op te wijzen dat ze dat in de Tweede Wereldoorlog ook al waren, maar de overeenkomst is frappant.

De kiezers moeten inderdaad maar met de billen bloot. Rijk Nederland lacht zich rot om zo veel electorale domheid. Zolang ik gezond ben en een baan heb, heb ik persoonlijk ook vrij weinig last van dit rechtse kabinet; toch had ik veel liever een breed gedragen centrumkabinet gezien.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:47:43 #92
45206 Pietverdriet
pi_97709164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:22 schreef Boldface het volgende:

[..]

Elke krant zal er met de berichtgeving wel eens wat naast zitten en ja, ik wil ook nog wel geloven dat bepaalde berichten op tactische momenten worden gepubliceerd.
Er is een verschil tussen er naast zitten en bewust proberen de verkiezingen te beinvloeden
pi_97722572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen er naast zitten en bewust proberen de verkiezingen te beinvloeden
Hoorden we je hier ook over toen Rutte vlak voor de statenverkiezingen een uur exclusief de tijd kreeg bij Nieuwsuur en Pauw en Witteman voor zijn verhaal?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 5 juni 2011 @ 08:58:18 #94
45206 Pietverdriet
pi_97727135
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoorden we je hier ook over toen Rutte vlak voor de statenverkiezingen een uur exclusief de tijd kreeg bij Nieuwsuur en Pauw en Witteman voor zijn verhaal?
Je begrijpt hopelijk dat dát wat anders is? Nee, waarschijnlijk begrijp je dat niet.
pi_97731879
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk dat dát wat anders is? Nee, waarschijnlijk begrijp je dat niet.
Oh het is allicht iets anders maar de invloed op de verkiezingen was waarschijnlijk groter. Al zal jij dat nooit erkennen.
pi_97732252
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh het is allicht iets anders maar de invloed op de verkiezingen was waarschijnlijk groter. Al zal jij dat nooit erkennen.
Yeah right. Een dag voor de verkiezingen uitpakken met het bericht dat het kabinet martelingen toestaat lijkt me toch wel van een iets groter kaliber. Was dat bericht overigens niet gestuurd door een bevriende PvdA'er van de desbetreffende journalist? Er werd domweg pure propaganda bedreven.
pi_97733342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Yeah right. Een dag voor de verkiezingen uitpakken met het bericht dat het kabinet martelingen toestaat lijkt me toch wel van een iets groter kaliber. Was dat bericht overigens niet gestuurd door een bevriende PvdA'er van de desbetreffende journalist? Er werd domweg pure propaganda bedreven.
2 opeenvolgende dagen de premier een uur bijna zuivere spreektijd geven zonder veel tegenspraak. Ok dat is dan geen pure propaganda, hoe heet het dan, onzuivere propaganda? Of het misbruiken van de publieke omroep om campagne te voeren?
pi_97735537
Want de premier van het land uitnodigen is heel erg vreemd natuurlijk. Spijkers op laag water zoeken noemen ze dit.
pi_97736085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Telegraaf heeft een rijke traditie op het gebied van verdraaien en konkelen.
Ze zullen zich er wel weer uit liegen en zo Henk en Ingrid opnieuw in de luren leggen.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:35:37 #100
45206 Pietverdriet
pi_97736112
Zoals ik al voorzag, je snapt het verschil niet Duke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')