Er zijn wel degelijk aantrekkelijke dames bij het tennis, en een mooie vrouw, met een goede techniek is zeker wel mooi om te zien, maar het houthakkerstennis van Schiavone, en het irritante gehuppel van Bartoli, zijn ronduit verschrikkelijk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kijk dan nietOf wil je zeggen dat tennis je enige mogelijkheid is om lekkere wijven te zien?
Eigenlijk wel. Maar had jij het gedaan in de vijfde set van een 4e ronde?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Shiavoneik kijk voor het tennis maar zij is gewoon echt te lelijk om op tv te mogen! Overigens dat moment met die ballenjongen bij murray en troicki, had murray niet gewoon dat punt aan troicki moeten geven? Volgens van lottum niet maar het leek mij niet erg sportief.
Wat voor uitstraling heeft ze dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Beetje triest is het wel, maar beetje drama is ook wel leuk hooren ik kijk tennis niet voor uiterlijk, meer voor uitstraling en dat bezit Schiavone in overvloede!
er kan altijd een ballenjongen de baan op lopen,. een bal via de netpaal alsnog in gaan, een racket sneuvelenquote:Op woensdag 1 juni 2011 08:29 schreef tja77 het volgende:
De halve finale Bartoli Schiavone kent 1 grote verliezer, het publiek.
zij hij ook nog waarom niet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Shiavoneik kijk voor het tennis maar zij is gewoon echt te lelijk om op tv te mogen! Overigens dat moment met die ballenjongen bij murray en troicki, had murray niet gewoon dat punt aan troicki moeten geven? Volgens van lottum niet maar het leek mij niet erg sportief.
Als je lucky netbal hebt ga je toch ook niet expres punten weggeven? Murray had een mazzeltje en dat had hij ook heel erg nodig daar, en als ie een punt zou moeten teruggeven, moet ie dan niet gelijk 2 punten teruggeven? 1 om te compenseren en dan nog 1 zodat troicki ook daadwerkelijk voordeel heeft van het punt dat hij gehad zou hebben? Hoort er nou eenmaal bij, onder sportiviteit (in topsport met grote belangen) past iets als expres punten weggeven nooit imo.quote:
verschil hier is dat netballen in principe gelijkmatig over beide partijen verdeeld zijn, te vroeg oplopende ballenjongens nietquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:49 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Als je lucky netbal hebt ga je toch ook niet expres punten weggeven?
ze gingen een let spelen dus had hij DAT punt cadeau kunnen geven.quote:Murray had een mazzeltje en dat had hij ook heel erg nodig daar, en als ie een punt zou moeten teruggeven, moet ie dan niet gelijk 2 punten teruggeven? 1 om te compenseren en dan nog 1 zodat troicki ook daadwerkelijk voordeel heeft van het punt dat hij gehad zou hebben?
Oh sorry had het niet goed gevolgd, maar dan nog, expres punten weggeven is not done in topsport vind ik (iets als challenge voor je tegenstander aanvragen mag dan weer wèl vind ik)quote:[
ze gingen een let spelen dus had hij DAT punt cadeau kunnen geven.
valt in principe wat voor te zeggen maar een te vroeg oplopende ballenjongen is zo iets extreems dat het te overwegen valt om daar van af te wijken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:01 schreef Autobandje het volgende:
expres punten weggeven is not done in topsport vind ik
nee want de tegenstander had in principe al het punt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef tja77 het volgende:
Als je op die manier het punt zal weggeven, en je verliest de game, dan zou je jezelf wel voor je kop kunnen slaan.
precies, bij recreanten zijn er geen ballenjongens.quote:Het is geen recreanten tennis, en het verschil tussen wel of geen punt kan heel groot zijn.
Achteraf verliest Murray die game, maar dat is achteraf. Ik zou het punt ook nooit hebben weggegeven.
Ik denk dat vrijwel iedere prof hetzelfde als Murray zou hebben gedaan, het gaat niet om kattenpis. Het is 5e set, voor een plaats in de kwartfinale. En ook al was het het begin van de game, er is een groot verschil tussen 15-0 en 0-15.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:13 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
nee want de tegenstander had in principe al het punt.
[..]
precies, bij recreanten zijn er geen ballenjongens.
Robbie Fowler kreeg ooit een penalty die er geen was maar de scheids herriep z'n beslissing niet. Daarop nam Fowler de penalty heel makkelijk zodat Seaman hem kon pakken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef BobW het volgende:
Vergelijk het maar met voetbal, een speler van een teamgenoot die een penalty veroorzaakt door een schwalbe zal ook nooit tegen de scheidsrechter zeggen dat het niks was. OF dat als de bal over de lijn in van hun eigen goal, dat het een doelpunt is.
De belangen zijn te groot.
Het kan net het verschil zijn tussen winnen en verliezen, op dat soort momenten moet je soms onverbiddelijk zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:19 schreef alors het volgende:
Ik vind het onsportief, hij had dat punt gewoon al. Je kunt zeggen dat je daardoor niet wilt verliezen, maar wil je wel zo winnen dan? Ik zou me toch lullig voelen.
Ja, zou me geen kut boeien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef Lagrinta het volgende:
Keer het om: wil je winnen met een cadeau gegeven punt? NEE!
Dus ook niet als je het punt niet kado geeft, zoals Murray deed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja, zou me geen kut boeien.
Winnen is winnen.
Daarom, winnen is winnen. Waarom punten weggeven?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja, zou me geen kut boeien.
Winnen is winnen.
Nope.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus ook niet als je het punt niet kado geeft, zoals Murray deed.
Niks punten weggeven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Daarom, winnen is winnen. Waarom punten weggeven?
Wie is dat?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef Federer-fan het volgende:
Voor de mensen die tijdens RG alleen hier posten: Koellerer is levenslang geschorst.
Jup. Maar niet in mijn woordenboek. Als Murray me op zo'n manier wil helpen moet ie dat lekker doen, winnen is winnen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:43 schreef tja77 het volgende:
Als ik Troicki was geweest, en Murray wou me dat punt geven, zou ik het niet accepteren, en zeggen "I don't want it that way"
Oftewel gewoon let.
Dat is ook nog een denkbaar scenario.
Aub zeg. "Ik gun jou he punt, nee dat kan ik ech niet aannemen Andy." Als scheids zei ik: "stel oude wijven het is gvd niet de koffiecompetitie, nu en beslissing nemen."quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Jup. Maar niet in mijn woordenboek. Als Murray me op zo'n manier wil helpen moet ie dat lekker doen, winnen is winnen.
Juist.. Als jij in de vierde ronde van een Grand Slam-toernooi zou staan, in de vijfde set, met kansen op een break, waardoor je heel dicht bij een kwartfinale bent, zou jij een punt dat je eigenlijk al gewonnen had afwijzen als het je werd aangeboden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:43 schreef tja77 het volgende:
Als ik Troicki was geweest, en Murray wou me dat punt geven, zou ik het niet accepteren, en zeggen "I don't want it that way"
Oftewel gewoon let.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |