abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:01:27 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97671502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:51 schreef rootus het volgende:
De moslim die de koran wel letterlijk neemt, de goede moslim die wil leven zoals Mohammed, die kan heel makkelijk gewelddadig worden op religieuze gronden.
Het bewijs zie je keer op keer op het nieuws.
In Nederland zijn er maar weinig moslims, EN maar weinig Christenen die de heilige boeken van hun religies zo serieus nemen. Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn tegen terrorisme, net zoals verreweg de meeste Christenen in Nederland tegen het stenigen van iemand zijn die overspel pleegde.

Er zijn natuurlijk fundamentalisten bij, maar die dienen INDIVIDUEEL verantwoordelijk gehouden te worden. Als zij strafbare feiten plegen, moeten ze worden opgepakt en worden gestraft, en dat gaat prima onder het huidige rechtssysteem.

Het invoeren van een reeks verboden waarmee ook de overige 95% van de moslims mee benadeeld worden..... lost helemaal niets op in de Nederlandse maatschappij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97671528
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Iedere moslim moet op zijn minst de Koran, het Woord van Allah, in de Arabische taal kunnen lezen. En dan eigenlijk pas NA een ritueel wat veel NL moslims nalaten. Hogere islamieten noemen dat wel riffi's, ja uit het rifgbergte.
:?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:02:31 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97671566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wist niet dat deze lieden deel uitmaakten van een officiele marketingafdeling. Deed Volkert van der G ook de marketing van Nederland toevallig? Net als Karst T? Of onze vriend uit Alphen?
En inderdaad.... in mijn betoog hierboven ergens vergat ik nog deze lijst met Nederlanders die het vermoorden van onschuldigen wel als een oplossing zagen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97671607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:01 schreef maartena het volgende:
Het invoeren van een reeks verboden waarmee ook de overige 95% van de moslims mee benadeeld worden..... lost helemaal niets op in de Nederlandse maatschappij.
Integendeel, fundamentalisme neemt in dat geval juist toe.
pi_97675271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat deze lieden deel uitmaakten van een officiele marketingafdeling. Deed Volkert van der G ook de marketing van Nederland toevallig? Net als Karst T? Of onze vriend uit Alphen?
Ik vind het zeer discriminerend om die moslims die zelfmoordaanslagen plegen te vergelijken met bovenstaande lieden.
Karst en Volkert zijn zieke lieden. Zijzelf hebben de aanslag bedacht en uitgevoerd.
Bijna alle zelfmoordaanslagen door moslims worden georganiseerd door een qua personeel en materieel goed uitgeruste groep en niet door de gene die ze uitvoert.
pi_97675639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Integendeel, fundamentalisme neemt in dat geval juist toe.
Jij denkt dat Moslims die de rede en logica hebben gevonden zo makkelijk van hun stuk te krijgen zijn.
Dat vind ik beledigend en vergeet dat maar. Denk je dat moslims een stuurtje hebben of zo?
Dat zijn mensen zoals jij en ik.
Je zal heel wat meer nodig hebben om dat te bewerkstelligen.

Zodra iemand heeft leren zelf te denken en niet wat hij zou moeten denken dan is hij vrij.
pi_97675769
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef rootus het volgende:

[..]

Jij denkt dat Moslims die de rede en logica hebben gevonden zo makkelijk van hun stuk te krijgen zijn.
Dat vind ik beledigend en vergeet dat maar. Denk je dat moslims een stuurtje hebben of zo?
Dat zijn mensen zoals jij en ik.
Je zal heel wat meer nodig hebben om dat te bewerkstelligen.

Zodra iemand heeft leren zelf te denken en niet wat hij zou moeten denken dan is hij vrij.
Dat zeg ik: repressie heeft geen zin omdat het alleen maar meer fundamentalisme in de hand werkt.
pi_97675917
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:04 schreef rootus het volgende:

[..]

Ik vind het zeer discriminerend om die moslims die zelfmoordaanslagen plegen te vergelijken met bovenstaande lieden.
Ah, maar je vindt het niet een klein beetje discriminerend om moslims hier te vergelijken met een handjevol zieke geesten die de islam voor hun politieke karretje spannen? :')_!
pi_97676054
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik: repressie heeft geen zin omdat het alleen maar meer fundamentalisme in de hand werkt.
Repressie moeten we niet hebben nee.
pi_97676530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, maar je vindt het niet een klein beetje discriminerend om moslims hier te vergelijken met een handjevol zieke geesten die de islam voor hun politieke karretje spannen? :')_!
Dat handje vol zieke mensen heten imam.
Heb je wel eens zo een "voorstelling" bekeken?

Het is hier nog niet zo erg dat de imam het vrijdag gebed met kalasjnikov voorstaat maar er worden rare haatzaaiende dingen gezegd over joden, homo's en ongelovigen.
pi_97676723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef rootus het volgende:

[..]

Ben jij niet zelf zo'n ziek geval..
Aan een stuk door haat prediken.. ?
pi_97677450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben jij niet zelf zo'n ziek geval..
Aan een stuk door haat prediken.. ?
Je zegt niks.
Alleen een niet onderbouwde bewering.
Wie moet jij dan haten van mij?
pi_97678929
quote:

[..]

Heb je wel eens zo een "voorstelling" bekeken?
Er zijn in Nederland nauwelijks imams die fundamentalisme preken. Dus waar heb je het over?
pi_97678956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:41 schreef rootus het volgende:

[..]

Je zegt niks.
Alleen een niet onderbouwde bewering.
Wie moet jij dan haten van mij?
Je impliceert dat iedere moslim een potentiële terrorist is. Haatzaaier.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:12:18 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97679051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:04 schreef rootus het volgende:
Karst en Volkert zijn zieke lieden. Zijzelf hebben de aanslag bedacht en uitgevoerd.
Bijna alle zelfmoordaanslagen door moslims worden georganiseerd door een qua personeel en materieel goed uitgeruste groep en niet door de gene die ze uitvoert.
Net zoals de aanslagen van de IRA, de ETA, God's Army (VS anti-abortus militia), de Rote Armee Faction, RaRa in de jaren 80 in Nederland, en de Molukse treinkapingen/bomaanslagen.

En al die organisaties werden aangepakt, en moeten aangepakt worden. Op individuele basis, en op individuele verantwoordelijkheid.

En zo moet het ook gaan met moslimextremisten en haatimams. Oppakken, straffen, en eventueel uitzetten.

Maar allerlei verboden invoeren die de HELE moslim gemeenschap straffen, heeft net zoveel zin als alle Katholieken in Noord-Ierland het verbieden de Bijbel te bezitten of een nieuwe kerk te stichten: Helemaal niets.

De PVV scheert alle moslims over 1 kam. Extremisme bestrijden, daar is NIETS mis mee..... maar bestrijd dan extremisme en fundamentalisme, en niet alle moslims die toevallig een Koran bezitten.
-
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:20:07 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97679467
quote:
Het is hier nog niet zo erg dat de imam het vrijdag gebed met kalasjnikov voorstaat maar er worden rare haatzaaiende dingen gezegd over joden, homo's en ongelovigen.
Ok. Zullen we dan ook de streng-gereformeerden het voortaan verbieden om gereformeerde scholen en kerken te openen, en de Bijbel van ze ook maar afpakken? Want inderdaad: Gereformeerde scholen weigeren nog steeds homo-leraren in dienst te nemen, er zijn scholen waar meisjes verplicht een rok moeten dragen, en in streng gereformeerde plaatsen weigeren ambtenaren pertinent om een homohuwelijk te sluiten, ook al is dat wettelijk verplicht. (Men lost dit op door een ambtenaar die geen gewetensbezwaar heeft over te laten komen uit een andere plaats, uiteraard tegen kosten van de gemeente, en dus iedereens belastinggeld).

In het verleden (met name voor WO2 natuurlijk) zijn Christenen ook niet zo liefkozend geweest over joden hoor..... ongeacht de verschrikkingen van de oorlog, waren de Joden al eeuwenlang het "uitschot" van Europa, en werden ze met de neus aangekeken. Het stilzwijgen van de paus in de katholieke kerk tijdens, en ook NA de oorlog is daar ook deels getuige van: Heel stiekem vonden de Katholieken het niet zo heel erg dat er zoveel minder Joden waren. En de huidige paus doet er ook niet zo moeilijk over: http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article5591687.ece - ach, wat is nou die ene holocaust ontkenner.... :{
-
pi_97680484
Je kunt zeggen wat je wil over die streng-gereformeerden, maar ze uiten hun gestoorde denkbeelden in ieder geval in het openbaar, zodat iedereen er kennis van kan nemen. Dat kan niet gezegd worden van de salafistische moslims van de El Tahweed moskee en dergelijke, die een soort façadepolitiek voeren, maar in feite gewoon keihard de sharia nastreven.

Verzin ik niet zelf touwens, kun je allemaal nalezen in de jaarverslagen van de AIVD.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:14:03 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97682174
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Mugger2.0 het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil over die streng-gereformeerden, maar ze uiten hun gestoorde denkbeelden in ieder geval in het openbaar, zodat iedereen er kennis van kan nemen. Dat kan niet gezegd worden van de salafistische moslims van de El Tahweed moskee en dergelijke, die een soort façadepolitiek voeren, maar in feite gewoon keihard de sharia nastreven.

Verzin ik niet zelf touwens, kun je allemaal nalezen in de jaarverslagen van de AIVD.
Hetzelfde AIVD verslag geeft ook aan dat het aantal fundamentalistische moslims in Nederland "hooguit enkele duizenden" is. En wat mij betreft kan die groep individueel worden aangepakt, eventueel worden uitgezet waar nodig. Hiervoor is GEEN totaalverbod nodig op de Koran of het openen van een nieuwe moskee.

Overigens gaat het gereformeerde gebeuren ook vaak via achterdeurtjes hoor.... Mijn familie is afkomstig uit Rijssen, uit de 5% Katholieken die deze gemeente rijk is. En ik heb al eens een verhaal gehoord dat een meisje aangerand is omdat ze een relatie had met een Turkse jongen, en omdat de familie zelf ook de relatie niet goedkeurde, had men het meisje er op een of andere manier van overtuigd om geen aangifte te doen, en ze werkte ook niet mee. Politie is via via wel achter gekomen dat er "iets" gebeurd was, maar kon niets doen omdat het geen verdachten had, en het slachtoffer niet meewerkte. Dit was ergens in de vroege jaren 90..... De enige reden waarom ik dit weet is omdat iemand buiten de familie een beetje loslippig was en het verhaal liet vallen op een feestje van mijn familie. Nee, dat hoef je dus niet als waarheid aan te nemen, want er is geen enkele manier waarop ik dit kan onderbouwen.
-
pi_97684310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:12 schreef maartena het volgende:

De PVV scheert alle moslims over 1 kam. Extremisme bestrijden, daar is NIETS mis mee..... maar bestrijd dan extremisme en fundamentalisme, en niet alle moslims die toevallig een Koran bezitten.
Alle moslims over 1 kam scheren helpt juist het extremisme. Je stoot vreedzame moslims af waardoor de groep radicaliseerde moslims groeit.
Die groei is noodzakelijk voor de PVV, anders groeit de PVV ook niet meer.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_97684508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:26 schreef rootus het volgende:

[..]

Klopt het oude testament.
Je praat lang me heen.
Zoals Tiger_M al zegt: het christelijk geloof omvat zowel het oude als het nieuwe testament.
En als je het dan over het oude testament hebt, zijn automatisch de joden minstens even moorddadig.
En in het nieuwe testament mag ik je wijzen op Paulus, die de vredelievende leer van Christus nogal omgebogen heeft.
De islam is bepaald geen uitzondering in stimuleren van moordlust, tunnelvisie en demonisering van andersdenkenden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')