abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:31:50 #241
88831 Shreyas
De beste
pi_97545363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:23 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

dat zou gevaarlijk zijn. Waar ik op doel is dat de algemene opvatting moet zijn als iemand iets doet wat niet echt sociaal is er door omstanders wordt ingegrepen omdat we zoiets gewoon niet willen hebben. En niet toekijken en spreken van de schande wat het wel niet is en vervolgens hopen dat je politieke clubje er wat aan doet. Mensen moeten eens van het idee af dat de overheid wel alles voor ze regelt. Strong people don't need a goverment.
Hoe moeten we dan ingrijpen? Kom eens met voorbeelden dan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_97545373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Dan ben je geen haar beter dan de mensen die je verafschuwt.
Het enige dat ons onderscheidt van de dieren is het feit dat we dingen op kunnen lossen zonder fysiek te worden.
Wat doe je überhaupt op een forum als je niet wil praten?
Omdat praten altijd al het geval is met Nederlanders. En is er wat verandert door dat 'gepraat'? Nee, het wordt alleen maar erger. En met praten laten we alleen maar zien hoe zwak we zijn, en dat we niet voor onszelf opkomen, waardoor ze dus alleen maar meer gaan provoceren.

De ouders zijn degene die met hun kinderen moeten praten, niet wij. En die ouders weten dondersgoed wat hun kinderen uitspoken.
pi_97545529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Dan ben je geen haar beter dan de mensen die je verafschuwt.
Het enige dat ons onderscheidt van de dieren is het feit dat we dingen op kunnen lossen zonder fysiek te worden.
Wat doe je überhaupt op een forum als je niet wil praten?
Praten helpt niet , kijk maar op google en lees de vele resultaten van onderzoeken ^O^
pi_97545552
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat praten altijd al het geval is met Nederlanders. En is er wat verandert door dat 'gepraat'? Nee, het wordt alleen maar erger. En met praten laten we alleen maar zien hoe zwak we zijn, en dat we niet voor onszelf opkomen, waardoor ze dus alleen maar meer gaan provoceren.

De ouders zijn degene die met hun kinderen moeten praten, niet wij. En die ouders weten dondersgoed wat hun kinderen uitspoken.
Precies, als je hetzelfde 'geintje' had geflikt in een islamitische land was je er niet mee weg gekomen
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:35:29 #245
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97545565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Praten helpt niet , kijk maar op google en lees de vele resultaten van onderzoeken ^O^
Mahatma Gandhi anyone?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_97545595
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Mahatma Gandhi anyone?
Was een speelbal van de Engelse regering
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_97545627
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hoe moeten we dan ingrijpen? Kom eens met voorbeelden dan.
Als groep omstanders. Het paradigma van straatgeweld is nu, laat ik me er maar niet mee bemoeien. Het zou moeten zijn: he wat gebeurd hier in mijn land zo gaan we niet met elkaar om, kom mensen(omstanders) laten we er wat aan doen. Het klinkt een beetje old school maar eigenlijk moeten we ons wat meer met elkaar bemoeien af en toe.
.
pi_97545675
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ja dus? Het neemt niet weg dat het echt super respectloos is. Zoiets hoort niet te gebeuren of het nu autochtonen of allochtonen zijn, waar zijn de manieren gebleven?
Waar zijn de manieren gebleven inderdaad, sinds wanneer is het toegestaan om bevolkingsgroepen als expliciet te vermelden bij een begane fout?

Beetje spelen met de mensheid z'n gedachten idd.
If not now, then when.
pi_97545678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Mahatma Gandhi anyone?
Laten we hem hiernaartoe halen
pi_97545685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Precies, als je hetzelfde 'geintje' had geflikt in een islamitische land was je er niet mee weg gekomen
Inderdaad. En omdat ze er hier zo makkelijk mee wegkomen wordt het een spelletje voor ze, waardoor er alleen maar meer geprovoceerd gaat worden.
pi_97545713
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Inderdaad. En omdat ze er hier zo makkelijk mee wegkomen wordt het een spelletje voor ze, waardoor er alleen maar meer geprovoceerd gaat worden.
En er moet dus met harde hand opgetreden worden, niet een aai over de bol met een kopje thee en zeggen niet meer doen hé!
pi_97545714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Dus waar ligt de fout? Juist, Nederland moet is gauw wat strenger worden. ^O^

Want het expliciet vermelden van land van herkomst vindt ik gewoonweg absurd.
If not now, then when.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:00 #253
88831 Shreyas
De beste
pi_97545812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:36 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

Als groep omstanders. Het paradigma van straatgeweld is nu, laat ik me er maar niet mee bemoeien. Het zou moeten zijn: he wat gebeurd hier in mijn land zo gaan we niet met elkaar om, kom mensen(omstanders) laten we er wat aan doen. Het klinkt een beetje old school maar eigenlijk moeten we ons wat meer met elkaar bemoeien af en toe.
Er is lang niet altijd een groep omstanders aanwezig. Stel dat er maar 2-3 mensen in de buurt lopen. Die moeten dan met z'n tweeën een groep van 5-10 Marokkanen gaan aanspreken. Wat denk je dat er gebeurt? Waarom zou je onnodig risico lopen? Waarom zou je de kans op geweld vergroten door mensen zelf rechter te laten spelen en dingen publiekelijk te gaan veroordelen.

We hebben toch niet voor niets politie, justitie en een rechtssysteem?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:02 #254
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97545815
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ik kan op google ook vinden dat geweld tot geweld leidt.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_97545817
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat vermelden hoeft voor mij ook niet
pi_97545916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik even wou aanduiden dat het om een bepaalde groep gaat uit een bepaalde cultuur.
Natuurlijk niet de cultuur zelf. :)

En inderdaad, er moet harder opgetreden worden. En daarom zeg ik ook, met alleen woorden kom je niet ver. ;)
pi_97546060
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Je moet het goed lezen wat ik schrijf, schijnbaar is dit moeilijk voor jouw!!
Jouw???
pi_97546172
Eerder zei iemand al, hoe weten ze nou zeker dat het om marokkaanse jongeren gingen
pi_97546220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef reformatorisch het volgende:
Eerder zei iemand al, hoe weten ze nou zeker dat het om marokkaanse jongeren gingen
De taal, uiterlijk (niet altijd), accent, etc.

Er zijn veel manieren voor om dit te zien/horen ;)

En deze mensen krijgen vaak een minder-westerse opvoeding dan bijvoorbeeld Turken, wat ook vaak het probleem is van het niet aanpassen aan onze cultuur.
pi_97546329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Er is lang niet altijd een groep omstanders aanwezig. Stel dat er maar 2-3 mensen in de buurt lopen. Die moeten dan met z'n tweeën een groep van 5-10 Marokkanen gaan aanspreken. Wat denk je dat er gebeurt? Waarom zou je onnodig risico lopen? Waarom zou je de kans op geweld vergroten door mensen zelf rechter te laten spelen en dingen publiekelijk te gaan veroordelen.

We hebben toch niet voor niets politie, justitie en een rechtssysteem?
dat hebben we ja maar die faalt op alle terreinen qua aanpak van de reljeugd. Maar mocht je idd in de minderheid zijn kan je proberen de politie te bellen. Maar als de algemene tendens is dat de Nederlander direct iets aan dergelijke misstanden zal doen, zal het in het vervolg minder snel voorkomen in het openbaar.
.
pi_97546592
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef reformatorisch het volgende:
Dit. Kunnen net zo goed uit Tunesie of Algerije komen. Maar goed, altijd marokkanen eh.
pi_97546753
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:55 schreef Mpj het volgende:

[..]

Dit. Kunnen net zo goed uit Tunesie of Algerije komen. Maar goed, altijd marokkanen eh.
De taal misschien? |:(
pi_97546798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:55 schreef Mpj het volgende:

[..]

Precies, het verschil kunnen wij toch niet zien en de taal, ja dat lijkt mij ook sterk dat je het verschil direct horen kan...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:02:10 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_97546889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:59 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Alsof Nederlanders verschillende berbertalen uit elkaar kunnen halen, en anders spreken ze allemaal Arabisch. Maar goed, het juiste antwoord is dat er te weinig Tunesiers of Algerijnen in Nederland wonen om groepjes jongeren van dezelfde leeftijd te vormen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_97546919
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:59 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Dus jij herkent het verschil tussen normaal Arabisch, berbers enzovoort. Ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking niet.
pi_97546968
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:02 schreef Mpj het volgende:

[..]

Dus jij herkent het verschil tussen normaal Arabisch, berbers enzovoort. Ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking niet.
Nee, maar je maakt het er wel op uit dat het een Noord-afrikaanse taal is
pi_97547003
Achja, zo hebben we Marokkanen maar ook Nederlanders als Tristan.
If not now, then when.
pi_97547045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:03 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Nee, maar je maakt het er wel op uit dat het een Noord-afrikaanse taal is
:') Tunesie en Algerije liggen ook in Noord Afrika, dus het hoeven niet per definitie Marokkanen te zijn
pi_97547051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar er lopen niet elke avond groepjes van vijf Tristans over de straten. ;)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:06:54 #270
88831 Shreyas
De beste
pi_97547098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is je punt?
Ook Nederlanders kunnen crimineel zijn? Dat weten we al.
Doet niets af aan wat het Marokkaanse tuig hier uitspookt. Met het aanhalen van criminele activiteiten gepleegd door Autochtonen maak je die van de Allochtonen niet ongedaan of minder erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')