En er moet dus met harde hand opgetreden worden, niet een aai over de bol met een kopje thee en zeggen niet meer doen hé!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Inderdaad. En omdat ze er hier zo makkelijk mee wegkomen wordt het een spelletje voor ze, waardoor er alleen maar meer geprovoceerd gaat worden.
Dus waar ligt de fout? Juist, Nederland moet is gauw wat strenger worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Inderdaad. En omdat ze er hier zo makkelijk mee wegkomen wordt het een spelletje voor ze, waardoor er alleen maar meer geprovoceerd gaat worden.
Er is lang niet altijd een groep omstanders aanwezig. Stel dat er maar 2-3 mensen in de buurt lopen. Die moeten dan met z'n tweeën een groep van 5-10 Marokkanen gaan aanspreken. Wat denk je dat er gebeurt? Waarom zou je onnodig risico lopen? Waarom zou je de kans op geweld vergroten door mensen zelf rechter te laten spelen en dingen publiekelijk te gaan veroordelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:36 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
Als groep omstanders. Het paradigma van straatgeweld is nu, laat ik me er maar niet mee bemoeien. Het zou moeten zijn: he wat gebeurd hier in mijn land zo gaan we niet met elkaar om, kom mensen(omstanders) laten we er wat aan doen. Het klinkt een beetje old school maar eigenlijk moeten we ons wat meer met elkaar bemoeien af en toe.
Ik kan op google ook vinden dat geweld tot geweld leidt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Praten helpt niet , kijk maar op google en lees de vele resultaten van onderzoeken
Dat vermelden hoeft voor mij ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus waar ligt de fout? Juist, Nederland moet is gauw wat strenger worden.
Want het expliciet vermelden van land van herkomst vindt ik gewoonweg absurd.
Dat komt omdat ik even wou aanduiden dat het om een bepaalde groep gaat uit een bepaalde cultuur.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus waar ligt de fout? Juist, Nederland moet is gauw wat strenger worden.
Want het expliciet vermelden van land van herkomst vindt ik gewoonweg absurd.
Jouw???quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Je moet het goed lezen wat ik schrijf, schijnbaar is dit moeilijk voor jouw!!
De taal, uiterlijk (niet altijd), accent, etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef reformatorisch het volgende:
Eerder zei iemand al, hoe weten ze nou zeker dat het om marokkaanse jongeren gingen
dat hebben we ja maar die faalt op alle terreinen qua aanpak van de reljeugd. Maar mocht je idd in de minderheid zijn kan je proberen de politie te bellen. Maar als de algemene tendens is dat de Nederlander direct iets aan dergelijke misstanden zal doen, zal het in het vervolg minder snel voorkomen in het openbaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er is lang niet altijd een groep omstanders aanwezig. Stel dat er maar 2-3 mensen in de buurt lopen. Die moeten dan met z'n tweeën een groep van 5-10 Marokkanen gaan aanspreken. Wat denk je dat er gebeurt? Waarom zou je onnodig risico lopen? Waarom zou je de kans op geweld vergroten door mensen zelf rechter te laten spelen en dingen publiekelijk te gaan veroordelen.
We hebben toch niet voor niets politie, justitie en een rechtssysteem?
Dit. Kunnen net zo goed uit Tunesie of Algerije komen. Maar goed, altijd marokkanen eh.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef reformatorisch het volgende:
Eerder zei iemand al, hoe weten ze nou zeker dat het om marokkaanse jongeren gingen
De taal misschien?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:55 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dit. Kunnen net zo goed uit Tunesie of Algerije komen. Maar goed, altijd marokkanen eh.
Precies, het verschil kunnen wij toch niet zien en de taal, ja dat lijkt mij ook sterk dat je het verschil direct horen kan...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:55 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dit. Kunnen net zo goed uit Tunesie of Algerije komen. Maar goed, altijd marokkanen eh.
Alsof Nederlanders verschillende berbertalen uit elkaar kunnen halen, en anders spreken ze allemaal Arabisch. Maar goed, het juiste antwoord is dat er te weinig Tunesiers of Algerijnen in Nederland wonen om groepjes jongeren van dezelfde leeftijd te vormen.quote:
Dus jij herkent het verschil tussen normaal Arabisch, berbers enzovoort. Ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking niet.quote:
Nee, maar je maakt het er wel op uit dat het een Noord-afrikaanse taal isquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:02 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dus jij herkent het verschil tussen normaal Arabisch, berbers enzovoort. Ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking niet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:03 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Nee, maar je maakt het er wel op uit dat het een Noord-afrikaanse taal is
Maar er lopen niet elke avond groepjes van vijf Tristans over de straten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Achja, zo hebben we Marokkanen maar ook Nederlanders als Tristan.
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Achja, zo hebben we Marokkanen maar ook Nederlanders als Tristan.
preciesquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar er lopen niet elke avond groepjes van vijf Tristans over de straten.
Precies, het 'linkse' geleuter wat we vaak horen (ook bij fok)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Ook Nederlanders kunnen crimineel zijn? Dat weten we al.
Doet niets af aan wat het Marokkaanse tuig hier uitspookt. Met het aanhalen van criminele activiteiten gepleegd door Autochtonen maak je die van de Allochtonen niet ongedaan of minder erg.
Precies. Dus moet het niet gaan over "Marokkaans tuig", maar gewoon tuig.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Ook Nederlanders kunnen crimineel zijn? Dat weten we al.
Doet niets af aan wat het Marokkaanse tuig hier uitspookt. Met het aanhalen van criminele activiteiten gepleegd door Autochtonen maak je die van de Allochtonen niet ongedaan of minder erg.
Eerste gedachte: politie erop inzetten, die jongens arresteren en vervolgen met alle mogelijke middelen.quote:Marokkaanse jongeren vallen rouwstoet lastig
Begrafenisonderneming UVZ uit Hoogland, bij Amersfoort, heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. 'Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen.'
Gré te Braak: 'Ze schreeuwden minutenlang: Joden! Joden'
Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die 'Joden, Joden!' scandeerden. 'Marokkaanse jongens', zegt Te Braak. 'Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters.'
Het groepje fietste enkele minuten mee met de rouwstoet, luid schreeuwend. Daarna haakten ze af. Ter Braak: 'Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. 'Joden' gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt.'
Nooit meer
Chauffeur Smit in zijn open brief: 'Dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen. Het is een verschrikkelijke vorm van antisemitisme.' Verder schrijft hij: 'Ik hoop dat vele ouders, moskeebestuurders, leerkrachten en politici dit lezen, en dat we er met z'n allen voor gaan zorgen dat dit nóóit meer gebeurt.''
De familie die tijdens het incident van vorige week een bejaarde moeder uitgeleide deed, wil niet reageren. Bestuursleden van moskee El Fath, die de open brief van Smit ontvingen waren niet voor commentaar bereikbaar.
AD
Triest.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |