preciesquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar er lopen niet elke avond groepjes van vijf Tristans over de straten.
Precies, het 'linkse' geleuter wat we vaak horen (ook bij fok)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Ook Nederlanders kunnen crimineel zijn? Dat weten we al.
Doet niets af aan wat het Marokkaanse tuig hier uitspookt. Met het aanhalen van criminele activiteiten gepleegd door Autochtonen maak je die van de Allochtonen niet ongedaan of minder erg.
Precies. Dus moet het niet gaan over "Marokkaans tuig", maar gewoon tuig.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Ook Nederlanders kunnen crimineel zijn? Dat weten we al.
Doet niets af aan wat het Marokkaanse tuig hier uitspookt. Met het aanhalen van criminele activiteiten gepleegd door Autochtonen maak je die van de Allochtonen niet ongedaan of minder erg.
Eerste gedachte: politie erop inzetten, die jongens arresteren en vervolgen met alle mogelijke middelen.quote:Marokkaanse jongeren vallen rouwstoet lastig
Begrafenisonderneming UVZ uit Hoogland, bij Amersfoort, heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. 'Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen.'
Gré te Braak: 'Ze schreeuwden minutenlang: Joden! Joden'
Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die 'Joden, Joden!' scandeerden. 'Marokkaanse jongens', zegt Te Braak. 'Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters.'
Het groepje fietste enkele minuten mee met de rouwstoet, luid schreeuwend. Daarna haakten ze af. Ter Braak: 'Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. 'Joden' gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt.'
Nooit meer
Chauffeur Smit in zijn open brief: 'Dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen. Het is een verschrikkelijke vorm van antisemitisme.' Verder schrijft hij: 'Ik hoop dat vele ouders, moskeebestuurders, leerkrachten en politici dit lezen, en dat we er met z'n allen voor gaan zorgen dat dit nóóit meer gebeurt.''
De familie die tijdens het incident van vorige week een bejaarde moeder uitgeleide deed, wil niet reageren. Bestuursleden van moskee El Fath, die de open brief van Smit ontvingen waren niet voor commentaar bereikbaar.
AD
Triest.![]()
Wat we dan vaak horen is het volgende "Dit moet een incident zijn, dit soort jongeren gedraagt zich doorgaans beschaafd en respectvol....."quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:09 schreef Nyce het volgende:
[..]
Precies. Dus moet het niet gaan over "Marokkaans tuig", maar gewoon tuig.
Mja, heb je alleen maar jezelf mee, want het waren er meer, dus getuigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ach joh, die krijgen gewoon verdiende klappen, geloof mij.
Je doet nu impliciet de veronderstelling dat de maatschappij ze interesseert.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn indruk, maar ik kan me vergissen: ze presteren slecht op school t.g.v. een te slecht thuismilieu (net als bij tokkies), ze merken dat veel andere Marokkaanse kinderen hetzelfde probleem hebben en ze geven de maatschappij er de schuld van in plaats van eens in de spiegel te kijken. Ze reageren vervolgens op dit soort achterlijke manieren hun frustraties af op de maatschappij.
Ofja, ligt er aan.. Ik lees net je stukje en het kan ook in dat geval zo zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, heb je alleen maar jezelf mee, want het waren er meer, dus getuigen.
Als je een Marokkaans jochie slaat heb je de maanden daarop geen leven meer. De hele familie en aanhang zal hun uiterste best doen dat te verzieken. En niet alleen jou - ook je ouders en grootouders worden er bij betrokken als ze weten wie het zijn. Van herhaaldelijk telefoneren waarbij er niets wordt gezegd en aanbellen om 02:00 's nachts tot ruiten ingooien, fietsbanden opensnijden, auto bekrassen en brandstichting.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar ik had die kinderen wel hun lesje geleerd. Dit is juist het slechte ervan, zodra je iemand 1 keer slaat kun je meteen flink de sjaak zijn terwijl dat lesje leren wel degelijk helpt
En toch zou ik de Sharia hier niet in willen voeren. Je moet dit soort pubers lam praten. Zo gek maken met jip en janneke uitleg (dus alsof het kleuters zijn) dat ze het de volgende keer alleen al laten om van dat urenlang geklets af te zijn. Dat helpt mij bij alle pubers. Ze hebben echt liever alleen maar een draai om de oren, maar die gun ik ze juist niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Precies, als je hetzelfde 'geintje' had geflikt in een islamitische land was je er niet mee weg gekomen
En anders een taakstraf in roze tutu's. Mooie straf voor alle relschoppers overigens.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch zou ik de Sharia hier niet in willen voeren. Je moet dit soort pubers lam praten. Zo gek maken met jip en janneke uitleg (dus alsof het kleuters zijn) dat ze het de volgende keer alleen al laten om van dat urenlang geklets af te zijn. Dat helpt mij bij alle pubers. Ze hebben echt liever alleen maar een draai om de oren, maar die gun ik ze juist niet.
Niet elke Marokkaan doet het op die manierquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als je een Marokkaans jochie slaat heb je de maanden daarop geen leven meer. De hele familie en aanhang zal hun uiterste best doen dat te verzieken. En niet alleen jou - ook je ouders en grootouders worden er bij betrokken als ze weten wie het zijn. Van herhaaldelijk telefoneren waarbij er niets wordt gezegd en aanbellen om 02:00 's nachts tot ruiten ingooien, fietsbanden opensnijden, auto bekrassen en brandstichting.
Ja, ervaring.
Dat is toch jou schuld dat jij zo'n mietje bent..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als je een Marokkaans jochie slaat heb je de maanden daarop geen leven meer. De hele familie en aanhang zal hun uiterste best doen dat te verzieken. En niet alleen jou - ook je ouders en grootouders worden er bij betrokken als ze weten wie het zijn. Van herhaaldelijk telefoneren waarbij er niets wordt gezegd en aanbellen om 02:00 's nachts tot ruiten ingooien, fietsbanden opensnijden, auto bekrassen en brandstichting.
Ja, ervaring.
trololololololoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:09 schreef Golden_Pauper het volgende:
boeiend, zie het als kattekwaad, als die jongens de puberteit verlaten zullen ze echt niet meer bij elke stoet gaan lopen schreeuwen en scanderen.
Ben dat gezeik van verzuurde 'volwassenen' over de jeugd ook spuugzat, helemaal als het van die verkapte fascisten zijn
Wat kan je er dan tegen doen? Volgens mij niet veel. Zulke types blijf je houden; ik vraag me alleen af wat zulke kinderen (ok, ben zelf ook nog een kind) tot zulke daden brengt. Zelfde als met die groep in de jaren 90, die wekenlang een bejaarde man hebben mishandeld, zijn huis hebben gebruikt en vernield (stukken erger vind ik), maar hoe komen mensen/kinderen, vaak in groepsverband toch tot zulke daden?! Overigens, voor mensen die beweren dat alleen Marokkanen (moslims) zulke dingen doen in groepsverband; 't waren gewoon Nederlandse jongens.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:30 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch zou ik de Sharia hier niet in willen voeren. Je moet dit soort pubers lam praten. Zo gek maken met jip en janneke uitleg (dus alsof het kleuters zijn) dat ze het de volgende keer alleen al laten om van dat urenlang geklets af te zijn. Dat helpt mij bij alle pubers. Ze hebben echt liever alleen maar een draai om de oren, maar die gun ik ze juist niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |