abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97684838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:59 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Recentelijk geprobeerd?
Nou nee, dat was 2002 . Nee, als ik dit type dan verkramp ik weer helemaal en klap ik dicht. :{

Het viel zo enorm tegen. De mensen, alles. De omstandigheden. En natuurlijk ik was er zelf ook bij.

Maar ik neem de overheid dat allemaal niet kwalijk als het om mij gaat. Mijn post was eigenlijk algemeen bedoeld, ik gun zo graag iedereen een plek. Ik weet ook wel dat niet alles voor iedereen mogelijk zal zijn.

Als anderen gelukkig kunnen zijn dan vind ik dat harstikke mooi. Ik geniet als ik mensen goed terecht zie komen. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 04-06-2011 12:24:47 ]
pi_97685225
Schaal_9 (en anderen),

Welterusten voor straks, probeer uitgerust van huis te vertrekken. Geniet van je vakantie :)
pi_97696026
Ik ben vandaag na lange tijd weer eens de stad in geweest, was een hele uitdaging maar het is opzich aardig verlopen. :)
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_97696157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ben vandaag na lange tijd weer eens de stad in geweest, was een hele uitdaging maar het is opzich aardig verlopen. :)
Mooi zo. Op weg naar beter. :)
pi_97700377
Auti, indien je nog 'mijn' muziek wilt : check je PM
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:02:41 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97700804
Men, warm weer is leuk, maar die zon :r
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_97711831
quote:
Het is niet geheel onmogelijk wat daar staat. Wel zeldzaam, maar niet onmogelijk. Ik ken nog wel zo'n mooi succes verhaal.. Het is een kwestie van geluk hebben op de juiste plaats en tijd te zijn in combinatie met puur talent.
-weg-
pi_97711946
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is niet geheel onmogelijk wat daar staat. Wel zeldzaam, maar niet onmogelijk. Ik ken nog wel zo'n mooi succes verhaal.. Het is een kwestie van geluk hebben op de juiste plaats en tijd te zijn in combinatie met puur talent.
Ja, dat lijkt mij ook, Auti. Maar er staan wel veel "succesverhalen" in dat topic. Als het niet klopt wat ze posten krijg ik de braak en als het waar is ook.....

Het systeem deugt echt van geen kant. Waarom heeft de ene meer recht op een topsalaris dan de ander. :N

Ik krijg daar echt de braak van. Wat een onrecht. :r
pi_97712121
Dat ben ik wel met je eens.

Ach, ik hou het er maar op dat het een mijnenveld is mét valkuilen... Het is niet makkelijk en je moet ook flink mazzel hebben. En niet verzwakken.. stilstand is achteruitgang :')
-weg-
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:06:03 #136
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97713154
quote:
Niet onmogelijk. Het is een feit dat als je in de Wajong zit, dat iedereen het beter heeft. Salarissen komen dan al vrij snel als hoog over. Op mijn afdeling verschillen de salarissen ook (loopt uiteen van schaal 9 tot en met 15), niemand die daar moeilijk over doet. Voor 6.000 euro bruto heb je wel heel wat carrièrejaren nodig.

Het onrecht heeft denk ik meer te maken met hoogopgeleid zijn en toch door de arbeidersklasse voorbijgestreefd worden.

Ik kan je toch aanraden om nog eens via een goed re-integratiebureau te proberen aan het werk te komen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97713480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:

Voor 6.000 euro bruto heb je wel heel wat carrièrejaren nodig.

Of, je start op 24 jarige leeftijd in de juiste periode een sjiek handig bedrijfje op, sleept 2 grote contracten binnen en verdiend lachend het dubbele..
-weg-
pi_97716859
En Schaal_9, ben je al aangekomen? :)

Hoe is het weer? :{
pi_97718010
quote:

[..]

Niet onmogelijk. Het is een feit dat als je in de Wajong zit, dat iedereen het beter heeft. Salarissen komen dan al vrij snel als hoog over. Op mijn afdeling verschillen de salarissen ook (loopt uiteen van schaal 9 tot en met 15), niemand die daar moeilijk over doet. Voor 6.000 euro bruto heb je wel heel wat carrièrejaren nodig.

Het onrecht heeft denk ik meer te maken met hoogopgeleid zijn en toch door de arbeidersklasse voorbijgestreefd worden.

Ik kan je toch aanraden om nog eens via een goed re-integratiebureau te proberen aan het werk te komen.
Het bedrijfsleven trapt de ene de hel in en de andere de hemel in, dus in die zin kan ik inderdaad nooit uitsluiten dat die persoon echt 6000 euro krijgt..... Logica valt daar niet te ontdekken. Het is gewoon pure willekeur. Het onrecht zegeviert.

Mensen die zich het laplazerus studeren worden melaats benaderd en mensen met amper opleiding de hemel in gekatapulteerd. (omdat ze hun waffel mee hebben en zich overal kunnen inlikken) Hoe logisch :')

Verder: werk vinden met een stempel is al zo goed als onmogelijk, een godswonder daargelaten... En zelfs dat is niet eens het allermoeilijkste : de kans op werk HOUDEN, dan begint het pas eigenlijk. ........... is er eentje van 1 op de biljoen- lees nihil.

Tja, dan kan je beter maar zegening tellen dat je nog kan eten van de krijg.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 04-06-2011 23:30:01 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 00:05:00 #140
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_97720135
quote:

[..]

Degene die ik ken die 6000 per maand verdienen zijn de ZZP-ers, maar daarbuiten zijn het er echt verdomd weinig. Als loonslaaf moet je echt in de hogere managementregionen verkeren wil je rond die koers zitten. Meeste in mijn sector zit rond de 45 / 55 K op jaarbasis...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_97721620
De markt mag van mij instorten.
  zondag 5 juni 2011 @ 07:16:58 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97726801
quote:
Valt nog wel mee toch? 3000 netto is leuk, maar geen top salaris. Ik ken mensen die ploegbaas zijn in de productie en dat ongeveer verdienen. Opleiding LTS/of LO plus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 5 juni 2011 @ 07:38:12 #143
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97726847
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:02 schreef phpmystyle het volgende:
Men, warm weer is leuk, maar die zon :r
Ja, dat maakt het warm. Ik wil de zon anders wel van je overnemen :)

Vandaag opnieuw overwegend bewolkt weer. 5 graden te koud voor de tijd van het jaar en veel te nat. Het lijkt wel... maart! Vakantiegangers zitten te verkleumen bij max. 20°C (hoort 25°C te zijn), terwijl ze in april (in Nederland!) nog op het strand lagen.

Verder is de natuur heel mooi hoor :)
Vlinderbloemen ruiken lekker, de lavendel komt al een beetje in bloei.

Mijn werk is 3 km van het strand, ik neem in juli en aug. wel wat vrije middagen. Ik laat geen enkele kans meer onbenut en niets meer aan het toeval over. Volgend jaar regel ik mijn vervoer wel op het laatste moment, heb al gezien dat het niet eens zo duur is.
  zondag 5 juni 2011 @ 07:47:55 #144
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97726871
quote:
Op zondag 5 juni 2011 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:[/b]
Ik zou zeggen: probeer er dan wat aan te doen. In de afgelopen jaren was de herbeoordelingsoperatie. Beseffen de keuringsartsen niet dat overbelast raken geen blijvende toestand is? Mogelijkheden voor andersoortig werk zijn anno 2011 toegenomen tov een jaar of 10 geleden.

Hey, wist je dat het in ons land helemaal zo gek nog niet is?
Mensen zoeken vaak een uitlaatklep, en in NL krijg je de kans om dingen aan de kaak te stellen, kijken mensen niet op als je begint over de benzineprijzen of het weer.

[ Bericht 30% gewijzigd door schaal_9 op 05-06-2011 07:57:45 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 10:07:41 #145
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97727865
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan ga jij dood van de honger.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:11:15 #146
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97727927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Of, je start op 24 jarige leeftijd in de juiste periode een sjiek handig bedrijfje op, sleept 2 grote contracten binnen en verdiend lachend het dubbele..
Daar ken ik er eentje van (oke, hij is 25). Hij kan bij niemand in z'n (kleinburgerlijke) omgeving z'n verhaal kwijt, dus praat ie veel met mij over z'n zakelijke succes.

Als ik zie wat hij per dag binnensleept, dan moet ik op z'n minst lachen over de mensen in dat topic.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:15:35 #147
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97727996
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven trapt de ene de hel in en de andere de hemel in, dus in die zin kan ik inderdaad nooit uitsluiten dat die persoon echt 6000 euro krijgt..... Logica valt daar niet te ontdekken. Het is gewoon pure willekeur. Het onrecht zegeviert.

Mensen die zich het laplazerus studeren worden melaats benaderd en mensen met amper opleiding de hemel in gekatapulteerd. (omdat ze hun waffel mee hebben en zich overal kunnen inlikken) Hoe logisch :')

Verder: werk vinden met een stempel is al zo goed als onmogelijk, een godswonder daargelaten... En zelfs dat is niet eens het allermoeilijkste : de kans op werk HOUDEN, dan begint het pas eigenlijk. ........... is er eentje van 1 op de biljoen- lees nihil.

Tja, dan kan je beter maar zegening tellen dat je nog kan eten van de krijg.
Weet je wat het is, in het bedrijfsleven past men tegenwoordig veel minder starre beloningen toe, die zijn gebaseerd op dienstjaren en opleiding. Tegenwoordig kijkt men veel meer naar wat persoon x voor het bedrijf oplevert en past daar de beloning op aan.

En tsja, schijnbaar hoeft dat niet altijd de persoon met de zwaarste studie te zijn.

Vind ik niet meer dan terecht, de vader van een kennis van mij is bouwkundig ingenieur en heeft zijn eigen bureau. Vroeger stuurde hij rekeningen algelang naar het aantal uren hij maakte voor een project, tegenwoordig schat hij vrij goed in hoeveel geld voor de opdrachtgever oplevert en zegt van `jullie verdienen aan mijn werk 100, dan wil ik daar 30 van`.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:51:43 #148
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97728668
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 07:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Valt nog wel mee toch? 3000 netto is leuk, maar geen top salaris. Ik ken mensen die ploegbaas zijn in de productie en dat ongeveer verdienen. Opleiding LTS/of LO plus.
Het bedrag op zich valt best mee. Een senior beleidsmedewerker bij de overheid (schaal 12) zit uiteindelijk op bijna 3.000 euro netto (5.000 euro bruto) plus een dertiende maand. In het bedrijfsleven liggen de salarissen hoger. Voor mensen zonder Asperger dus een bovengemiddeld salaris, maar niet bijzonder.

Het gevaar ontstaat als je jezelf als referentiekader neemt. Als je inkomen 923 euro netto is (Wajong), dan is elk salaris bij wijze van spreken een topsalaris.
pi_97728745
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 07:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kan je nagaan met LTS zelfs.... Ik zou niet eens weten wat hoe ik het op moest krijgen. :{

Maar goed, de wereld is die van de omgekeerde.

Hebben ze het allemaal over hard werken. Maar iemand die hard gestudeerd heeft is rechteloos.
pi_97728990
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dan ga jij dood van de honger.
Dat klopt. Er sterven miljarden mensen van de honger anno 2011. 2 op de 3 mensen lijden honger. |:( Het is een schande dat we het laten gebeuren. We zijn een stel faalhazen bij elkaar wat dat betreft. We maken ons druk als de winst 1% lager is dan het jaar ervoor. :r

Ja, dat is ook markt. De anderen laten verrekken. Geen wonder dat mensen boos worden, geen wonder dat er oorlogen zijn, geen wonder dat terreuraanslagen plaatsvinden. Ik schaam me dat ik deel uitmaak van een systeem dat ronduit pervers is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')