Juist.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:09 schreef hugecooll het volgende:
Mja, en een deel van de autochtone hoofdstadbewoners zijn ook mensen die wij als allochtonen zien
Bron?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:09 schreef Ikbenserieus het volgende:
Onze HOOFDstad heeft meer allochtone dan autochtone inwoners, evenals Rotterdam. Ik ben al mijn trots voor dit land kwijt, ik ben alleen nog trots op mijn eigen streek of dorp.
Dat zouden alle Nederlanders moeten doen, die nog wel trots WILLEN zijn op Nederland. Dan was het hier helemaal een land van loekie & de voederbietels.quote:
Dat vind ik overigens wel een erg ruime definitie.quote:Volgens de definitie van het CBS is iemand autochtoon als beide ouders in Nederland zijn geboren.
En waar is de bron voor Rotterdam?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:11 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Amsterdam heeft allochtone meerderheid
landje*quote:
Neo-Mullen29-05-2011 @ 18:41quote:
Leg uit trolltopic?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:13 schreef honkhonk het volgende:
[..]
landje*
Verder trolltopic met kleine kern van waarheid.
Delftquote:Op maandag 30 mei 2011 22:14 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben nooit trots geweest op Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Zeeland, Friesland, Gouda, Enschede, Breda, Eindhoven of Uberhaupt enige stukje van Nederland, behalve:
- Den Haag, gewoon beste, leukste, tofste stad.
- Delft, Mooi, leuk gezellig
- Leiden, Maar alleen voor de studentes
- Bij uitzondering NL bij tijden van EK/WK voetbal.
- En Zuid-Limburg, gewoon goud, lekker eten en knus.
Moet je nagaan, in 20 jaar een heel land weggegeven. Onze voorouders draaien zich om in hun graf.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:14 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Neo-Mullen29-05-2011 @ 18:41
Rotterdam zit al rond de 55%
Walgelijk vind ik zoiets... en maar met de massa's binnenlaten
Nooit geweest? Soort van Amsterdam, maar dan leuk & zonder massa's aan irritante mensen met kutaccent.quote:
Ik woon er toevalligquote:Op maandag 30 mei 2011 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nooit geweest? Soort van Amsterdam, maar dan leuk & zonder massa's aan irritante mensen met kutaccent.
Wat een bullshit. Alsof we in de afgelopen 20 jaar niks bereikt hebben. Alsof we de afgelopen 20 jaar een beetje om ons heen hebben lopen neuken. Wat is dat nou?! Zo kotsmisselijk wordt ik van die instelling.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Moet je nagaan, in 20 jaar een heel land weggegeven. Onze voorouders draaien zich om in hun graf.
Daar waar je woont zie je alleen de slechte dingen, maar ik ben slechter gewend (d/t???)quote:
Nee hoor ik kom hier niet vandaan maar de regio waar ik vandaan kan vind ik geweldig. Daar ligt het dus niet aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Daar waar je woont zie je alleen de slechte dingen, maar ik ben slechter gewend (d/t???)
Doe je daadwerkelijk iets of heb je alleen dit topic gemaakt om 'actie te ondernemen'?quote:
Uit welke regio kom je dan? (je maakt me nieuwsgierig)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:19 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nee hoor ik kom hier niet vandaan maar de regio waar ik vandaan kan vind ik geweldig. Daar ligt het dus niet aan.
Het heeft niet zozeer te maken met het feit dat Nederland technologisch gegroeid is, maar dat de gehele Nederlandse cultuur godverdomme te grabbel is en wordt gelegd en dat NIEMAND er wat aan doet en alles maar gewoon laat gebeuren en als je niet oppast zit je als Hollander gewoon HALAL VLEES TE VRETEN!quote:Op maandag 30 mei 2011 22:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Alsof we in de afgelopen 20 jaar niks bereikt hebben. Alsof we de afgelopen 20 jaar een beetje om ons heen hebben lopen neuken. Wat is dat nou?! Zo kotsmisselijk wordt ik van die instelling.
De afgelopen 20 jaar hebben we een enorme technologische vooruitgang meegemaakt. Er zijn hele nieuwe industrieën ontstaan en Nederland kan er prima in mee.
Niet zo zeiken, zie de positieve dingen ook eens.
[..]
Daar waar je woont zie je alleen de slechte dingen, maar ik ben slechter gewend (d/t???)
Ik kom uit het Gooi, en woon nu 2 jaar in Delft.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Uit welke regio kom je dan? (je maakt me nieuwsgierig)
dit serieus menenquote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik kom uit het Gooi, en woon nu 2 jaar in Delft.
Wat is dan de Nederlandse cultuur, defineer die.. En in welke periode in de tijd is de Nederlandse cultuur 20 jaar lang hetzelfde gebleven?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer te maken met het feit dat Nederland geen speler is op de Europese markt, maar dat de gehele Nederlandse cultuur godverdomme te grabbel is en wordt gelegd en dat NIEMAND er wat aan doet en alles maar gewoon laat gebeuren.
Wat is er zo bijzonder aan? Ik merk alleen dat ik Delft nogal kut vind vergeleken met waar ik voorheen woonde.quote:
Ja, mij lijkt Delft echt een verademing t.o.v. het Gooi (niet dat ik er ooit geweest ben).quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik kom uit het Gooi, en woon nu 2 jaar in Delft.
Wel eens in Hilversum geweest? EDIT: te snel gelezenquote:Op maandag 30 mei 2011 22:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja, mij lijkt Delft echt een verademing t.o.v. het Gooi (niet dat ik er ooit geweest ben).
Een stad, mensen, leven in de tent..
Dat je daar bang voor bent, serieus, hoeveel moslims ken jij?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Robbiej het volgende:
[..]
(..) en als je niet oppast zit je als Hollander gewoon HALAL VLEES TE VRETEN!
hoe kun je het gooi nou ooit gezellig noemen, schijnbaar heb je nog nooit echte gezelligheid meegemaakt, want dat vind je namelijk zeker niet in het gooiquote:Op maandag 30 mei 2011 22:25 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan? Ik merk alleen dat ik Delft nogal kut vind vergeleken met waar ik voorheen woonde.
Je komt met kulantwoorden jongen. Ik zeg als je niet oppast zit je halal vlees te vreten, ergo, als je niet oppast koop je in de super halal vlees voordat je er erg in hebt, tevens kun je zelf ook wel verzinnen wat de nederlandse cultuur inhoudt, anders zul je je af moeten vragen wat voor opvoeding je hebt gehad.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:29 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat je daar bang voor bent, serieus, hoeveel moslims ken jij?
Ik ken niet één moslim die wil IEDEREEN halal vlees MOET eten.
Iedereen ziet alles zo zwart/wit. Er zijn ook nog andere tinten grijs.
Anderzijds kan ik me ook prima voorstellen dat als je in een bepaalde cultuur zit, je moeilijk kunt aarden. Ik zou ook nooit in Amsterdam gaan wonen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:31 schreef Shispeed het volgende:
[..]
hoe kun je het gooi nou ooit gezellig noemen, schijnbaar heb je nog nooit echte gezelligheid meegemaakt, want dat vind je namelijk zeker niet in het gooi
Waar woon jij eigenlijk en waar kom je vandaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Anderzijds kan ik me ook prima voorstellen dat als je in een bepaalde cultuur zit, je moeilijk kunt aarden. Ik zou ook nooit in Amsterdam gaan wonen, bijvoorbeeld.
Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Je komt met kulantwoorden jongen. Ik zeg als je niet oppast zit je halal vlees te vreten, ergo, als je niet oppast koop je in de super halal vlees voordat je er erg in hebt, tevens kun je zelf ook wel verzinnen wat de nederlandse cultuur inhoudt, anders zul je je af moeten vragen wat voor opvoeding je hebt gehad.
Den Haag, maar op 15 minuten fietsen van Delft. ;-)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waar woon jij eigenlijk en waar kom je vandaan?
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:35 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.
De nederlandse cultuur is een eeuwige aan verandering onderhevige cultuur, waarin het enige wat altijd centraal heeft gestaan de eeuwige ondernemersgeest is.
Zeker op PVV gestemd?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Zonde, zo'n opmerking. Zegt genoeg.quote:
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:39 schreef Management het volgende:
Die vieze buitenlanders ook
Verpesten het straatbeeld
Wil alleen blank en blond zien!
Multiculti is mislukt
Sieg Heil![]()
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.quote:
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:42 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houd in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.
Uiteindelijk gaan de 'troublemakers' zich niet aanpassen als heel nederland zich tegen hen keert. Kijk maar naar je eigen gedrag. Je zult de problemen die puur te maken hebben met cultuurverschillen (en dat zijn mijn inziens niet jouw punten, op halal-vlees na), van elkaar moeten accepteren.
Wat betreft respect en elkaar in hun waarde laten, dat heeft vooral tijd nodig.
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.
Ik zeg ook NIET dat je een racist bent. Deze denkbeelden zijn herkenbaar voor heel veel Nederlanders, maar ook voor heel veel allochtonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;
Ik heb niks tegen mensen uit andere landen, echt niet. Maar for the love of god.. doe normaal, doe mee met de rest. Pas jezelf aan, en dat is nu net wat er op grote schaal niet gebeurd..
Partijen als de PVV stigmatiseren de boel alleen maar.
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....quote:Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef RickoKun het volgende:
Eigenlijk zou men alleen hoogopgeleiden binnen mogen laten in Nederland. Dan heb ik t ook over westerse allochtonen.
We hebben al zulk dom volk rondlopen hier, hoogopgeleiden zullen steeds minder snel neuken met kinderresultaat, dat al die domme mocro's, polen en breezah genen gaan mengen.
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.
Dat er geen natuurlijk respect meer heerst voor elkaar. Dat mensen elkaar niet in hun waarde laten. Vrouwen die niet reageren op de (zeer slechte) avances van Marokkanen worden uitgescholden voor hoer of erger. Zulke dingetjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:53 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!
Tip; lees mijn post nog een keer door, met een heel klein vleugje sarcasme.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.
Nou nee, danku.
100% same here. Maar we moeten er ook niet een soort Us and Them van maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef Robbiej het volgende:
Feit is dat veel Nederlanders het gevoel hebben dat ze tegen hun zin van een meerderheid en minderheid worden gemaakt in hun eigen omgeving. Ik kan me die frustratie heel goed voorstellen.
Goed, de jouwe was anders ;-)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:59 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Tip; lees mijn post nog een keer door, met een heel klein vleugje sarcasme.
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat er geen natuurlijk respect meer heerst voor elkaar. Dat mensen elkaar niet in hun waarde laten. Vrouwen die niet reageren op de (zeer slechte) avances van Marokkanen worden uitgescholden voor hoer of erger. Zulke dingetjes.
Precies mijn punt. Kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.
Zeggen waar het op staat is prima, maar de PVV doet meer dan dat, zoals net besproken. Ik denk dat de VVD over dit onderwerp het helderst is.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.
Kopvoddentax is waanzin natuurlijk.
Nee, een strenger asielbeleid naar voorbeelden als Australie en Canada.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.
Nou nee, danku.
Daar komt dan nog bij dat ik Politieke Partijen die samenwerken met een partij met zo'n ideologie minstens net zo, zo niet nog veel erger, verwerpelijker vindt. Deze patijen omvatten bijvoorbeeld:quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.
Kopvoddentax is waanzin natuurlijk.
Het enige economische voordeel dat de EU biedt, is het vrije verkeer van goederen. Het vrije verkeer van personen leidt er alleen toe dat Europese armoedzaaiers hier met hele horden tegelijk naartoe zullen komen en dat criminelen uit andere EU-landen hier zo binnen kunnen wandelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:06 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zeggen waar het op staat is prima, maar de PVV doet meer dan dat, zoals net besproken. Ik denk dat de VVD over dit onderwerp het helderst is.
Ik vind dat we in dit topic trouwens wel voorbij gaan aan de rol van Europa en de Europese Unie, en hoe wij als land onszelf aan het verkopen zijn. Ik denk dat dat een groter probleem is dan de (mislukte) integratie van veel allochtonen in dit land.
Vergeet niet dat in veel Oost-europese landen er momenteel een tekort is aan goed geschoold personeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Robbiej het volgende:
Leuk voor de Roemenen straks, waar de werkloosheid plaatselijk boven de 50 procent is, maar niet voor ons!
Zuid-Limburgquote:Op maandag 30 mei 2011 22:14 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben nooit trots geweest op Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Zeeland, Friesland, Gouda, Enschede, Breda, Eindhoven of Uberhaupt enige stukje van Nederland, behalve:
- Den Haag, gewoon beste, leukste, tofste stad.
- Delft, Mooi, leuk gezellig
- Leiden, Maar alleen voor de studentes
- Bij uitzondering NL bij tijden van EK/WK voetbal.
- En Zuid-Limburg, gewoon goud, lekker eten en knus.
oh ja, fuck, on-topic.quote:
Want allochtoon is een synoniem voor Moslim?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer te maken met het feit dat Nederland technologisch gegroeid is, maar dat de gehele Nederlandse cultuur godverdomme te grabbel is en wordt gelegd en dat NIEMAND er wat aan doet en alles maar gewoon laat gebeuren en als je niet oppast zit je als Hollander gewoon HALAL VLEES TE VRETEN!
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:43 schreef Gravereaper het volgende:
Dit is dan wel ongeacht welk land het is en waarbij minstens 1 ouder in het buitenland geboren is. Ik ben bijv in de UK geboren dus volgens de statistieken ben ik ook ''allochtoon''. Ik ken behoorlijk wat mensen waarbij een ouder in een ander europees land is geboren en dat maakt ze echt niet minder ''Nederlander'' (Naja de kans dat ze tokkievolk zijn, naar sbs6 kijken en fan zijn van de Toppers is natuurlijk wel een stuk kleiner)
Xenofobische gedachtes onstaan door de mensen die zich niet aanpassen en daarbij onbehoorlijk gedrag vertonenen, dit is zo in ELK land van de wereld. Ik zie dan ook nooit iemand klagen oven de hardwerkende Aziatische bevolking in Nederland waarbij hun kinderen bijna volledig vernederlandst/westerd zijn en dit allemaal binnen 1 generatie.
Over Amsterdam/Rotterdam, in Rdam wonen meer ''niet-westerse allochtonen'' en in Adam juist veel meer ''westerse allochtonen''
Werdtquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:47 schreef Infection het volgende:
Mensen die het opnemen voor die "kut"-Marokkaantjes
Opflikkeren met dat tuig. Ik heb niks tegen Marokkanen maar degene die zich misdragen moeten ze gewoon een enkele reis terug sturen naar hun eigen land.
Gisteravond werdt een vriend van me nog van zijn geld beroofd waar ik bij stond. En ja hoor het waren weer Marokkanen
Slaap maar lekker verder.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:11 schreef coban het volgende:
Mede door deze mensen, maar ook andere allochtonen, kwam er cultuur en degelijke in Nederland. Nederland werd slimmer, kon zich meer op andere zaken richten. Nederland kreeg meer kennis over bepaalde producten/handelingen doordat allochtonen hun cultuur meenamen naar Nederland. Zonder al deze allochtonen (ja ook die uit de 17e eeuw etc) zou Nederland niet zo'n belangrijke positie hebben.
Ga maar weer lekker thee drinken met ze.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:11 schreef coban het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat ik hier zoooooooveel mensen tegenkom die verschrikkelijk tegen allochtonen zijn, en het oooo zooo erg vinden dat er steeds meer allochtonen komen, dat er uberhaupt allochtonen zijn, maar dat in real life nog nooit tegen mij gezegd is. Ik weet haast zeker dat mensen als ZureLucht dit soort frustraties nooit buiten uiten, tegen allochtonen zelf. En nee, ga geen smoesjes gebruiken als 'ja dan worden we in elkaar geslagen o.i.d' want dat is vaak niet het geval. Ik begrijp zelf, als allochtoon zijnde, niet waarom er mensen zijn die ZO erg tegen allochtonen zijn. En dan niet eens alle allochtonen, maar meer gericht tegen Marokkanen en Turken. Er zijn een heleboel uitkeringtrekkende Polen enzovoort. Over hun hoor je haast niets. Er is ook een heleboel criminaliteit onder Chinezen bijvoorbeeld. Veel drugshandel etc. Maar zij houden zich stil, je hoort ook haast nooit wat over hen.
In de jaren 60/70, toen er veel Turken en Marokkanen naar Nederland kwamen konden de Nederlanders hun geluk niet op. Mede door deze mensen, maar ook andere allochtonen, kwam er cultuur en degelijke in Nederland. Nederland werd slimmer, kon zich meer op andere zaken richten. Nederland kreeg meer kennis over bepaalde producten/handelingen doordat allochtonen hun cultuur meenamen naar Nederland. Zonder al deze allochtonen (ja ook die uit de 17e eeuw etc) zou Nederland niet zo'n belangrijke positie hebben. Vele buitenlanders zijn geinteresseerd in Nederland vanwege zijn multiculturele samenleving.
En, hoe harteloos is het om de allochtonen die naar Nederland kwamen op zo'n jonge leeftijd weer terug te sturen naar het land van herkomst na plusminus 20 jaar? Zij zijn gehecht geraakt aan Nederland, het zou onmenselijk zijn hun uit Nederland te gooien.
De enige allochtonen waar het in Nederland echt slecht mee gaat zijn Marokkanen en Antillianen. Maar in heel West-Europa (Belgie, Frankrijk en Spanje) hebben ze problemen met Marokkanen Berbers, dus het ligt niet aan ons integratiebeleid.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:47 schreef Infection het volgende:
Mensen die het opnemen voor die "kut"-Marokkaantjes
Opflikkeren met dat tuig. Ik heb niks tegen Marokkanen, maar diegene die zich misdragen moeten ze gewoon een enkele reis terug sturen naar hun eigen land.
Gisteravond werd een vriend van me nog van zijn geld beroofd waar ik bij stond. En ja hoor het waren weer Marokkanen
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 02:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Ga maar weer lekker thee drinken met ze.
Laat 'm maar gaan, hij weet niet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want Coban heeft het nu overduidelijk over de criminele allochtonen en is hun gedrag aan het goedpraten toch?
Jezus, je zegt zelf net dat je niks tegen Marokkanen hebt, alleen wat tegen criminele Marokkanen en wat doe je een post later? Iemand heeft het over allochtonen in het algemeen en in jouw ogen is dat meteen een thee-drink-crimineel-gedrag-goed-praat-post
Overigens geldt ditzelfde ook voor Coban. Maar goed, nog steeds geen reden om onterecht te suggereren dat Coban crimineel of fout gedrag aan het goedpraten is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Laat 'm maar gaan, hij weet niet waar hij het over heeft.
Ikben het zeker niet aan het goedpraten, het moet juist harder aangepakt worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overigens geldt ditzelfde ook voor Coban. Maar goed, nog steeds geen reden om onterecht te suggereren dat Coban crimineel of fout gedrag aan het goedpraten is.
Ben ik het niet mee eens. Je kan heus wel samenwerken zonder dat je het overal eens wordt. Over de Islam was dat verschil zelfs zo groot dat de PVV dit kabinet gedoogt, maar er niet zelf in zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Daar komt dan nog bij dat ik Politieke Partijen die samenwerken met een partij met zo'n ideologie minstens net zo, zo niet nog veel erger, verwerpelijker vindt. Deze patijen omvatten bijvoorbeeld:
- De VVD: Was van te voren al duidelijk dat ze werkelijk geen ene kut geven om sociale dingetjes, puur economisch en financieel ingesteld..
- Het CDA, vooraf stellig tegen PVV, na verkiezing vrolijk de macht aan Heertje Wilders gegeven.
- De SGP, van gristenfundi's had ik toch wel anders verwacht, iets meer acceptatie enzo.
- Groenlinks, half, vanwege deelname aan oorlog afghanistan, en dus mogelijk maken van positieve reclame voor kabinet.
Delft is een groot autistisch sausagefest. Behalve de bate boys van DSC natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nooit geweest? Soort van Amsterdam, maar dan leuk & zonder massa's aan irritante mensen met kutaccent.
Je kunt in veel gevallen inderdaad prima met iemand samenwerken, zonder dat je het overal over eens wordt. Bijvoorbeeld een constructie tussen sociaaldemocratie en liberalisme, maar een fundamenteel verschil van mening, wat zoveel te weeg brengt in de samenleving, daar kun je niet zomaar over heen stappen met het woord: "gedoogconstructie"quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:02 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je kan heus wel samenwerken zonder dat je het overal eens wordt. Over de Islam was dat verschil zelfs zo groot dat de PVV dit kabinet gedoogt, maar er niet zelf in zit.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
mensen die klagen over allochtonen in nederland terwijl ze zelf wel lekker naar turkije, spanje en weet ik het op vakantie gaan
Ik vind het geklaag over allochtonen in het algemeen belachelijk, maar dit slaat natuurlijk ook nergens op. Er is een wereld van verschil tussen immigranten en toeristen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
mensen die klagen over allochtonen in nederland terwijl ze zelf wel lekker naar turkije, spanje en weet ik het op vakantie gaan
Is dat percentage zo heel bijzonder dan? En is het bijzonder hoog of bijzonder laag in jouw ogen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:42 schreef Ethanolic het volgende:
In mijn gemeente is 15% niet Westers allochtoon, in mijn wijk 6%.Nu mogen jullie raden welke gemeente dit is.
Ja, staat namelijk bekend als een pauperstad.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dat percentage zo heel bijzonder dan? En is het bijzonder hoog of bijzonder laag in jouw ogen?
Snap je punt, maar dit doet totaal niet ter zake. Je hebt het over iets wat niet bestaat in deze wereld. Die landgrenzen bestaan dus wel, de hele huidige maatschappij is er toevallig op ingesteld. Een andere discussie is of dat wel of niet jammer is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:57 schreef Strani het volgende:
Je kunt een land alleen weggeven als je daadwerkelijk gelooft dat het ooit van jou was. Niemand op deze hele aarde bezit een land. Grenzen bestaan slechts in onze collectieve fantasie.
Dus 'get off your high horse' en besef dat je pure mazzel hebt gehad dat je in een land als Nederland bent geboren. Je hebt er zelf niets voor gedaan. Niets. Je had net zo goed in Somalië geboren kunnen zijn en dan had je nu wanhopig aan de poort van een dichte grens geklopt.
Deze post was niet specifiek voor iemand, maar voor iedereen die in het sprookje van landsbezit gelooft.
Weer zo'n schijtmening met: ''quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
PVDA?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:51 schreef Schnappieter het volgende:
Maar wat voor last heb jij ervan dat de meerderheid in Amsterdam allochtoon is? Als autochtoon vind ik het hier nog steeds prima wonen en ben ik niet minder trots op mijn stad omdat er allochtonen wonen.
Nope. Nog steeds mijn vraag wat voor last heb jij ervan dat de meerderheid allochtoon is? Ben je dan minder trots op je stad, en waarom?quote:
Ik denk dat deze poster de prijs voor meest debiele post in het topic moet delen met de poster een eindje terug. Kunnen we er twee laten maken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
Ik geloof niet dat Charlie Chaplin specifiek iets tegen allochtonen had hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef Management het volgende:
Was er niet zo'n meneertje met kortgeknipte snor die 70 jaar terug ook geen allochtonen mocht?
Beetje van hetzelfde niveau als:quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat deze poster de prijs voor meest debiele post in het topic moet delen met de poster een eindje terug. Kunnen we er twee laten maken?
quote:
Dat was Adolf, Adolf was een achterneef van mijn opa's vader.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef Management het volgende:
Was er niet zo'n meneertje met kortgeknipte snor die 70 jaar terug ook geen allochtonen mocht?
Spijtig, hé? Dan zou je niet meer in dit land mogen blijven, hé, Hitler. Kansloze opmerkingen maken zoals alle partijen die iedereen maar binnen laten komen? Hoogopgeleiden zijn de toekomst, laat alleen de hoogopgeleiden binnen en laat die achterlijke figuren in hun eigen culturen gaarkoken. Als het men niet bevalt hier en de autochtonen zich niet gaan assimileren aan een buitenlandse cultuur en daarover gaan janken, dan mogen ze van mij weer terug ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
quote:
Ik woon niet in de randstad, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het mooi als een land tradities heeft, als een land ''opzich'' gezien wordt (bijv. Amerikanen die een stereotype beeld over Nederlanders hebben) Maar dit land is zo'n mengelmoes geworden, dat het eigenlijk niet meer een land ''opzich'' is. Dat vind ik jammer. Heb totaal niks tegen buitenlanders, ben van mening dat we allemaal gewoon mensen zijn. Maar ik vind het mooi om ergens te wonen, dat een eigen cultuur heeft- een eigen ''stereotype beeld'' heel bot gezegd.quote:
In WWII zou jij een NSB'er zijn omdat dat je 'het beste uitkomt'...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Sowieso vechten voor een land waar je toevallig bent geboren. How sad.
Dat vind ik meer zo'n proleterige, Amerikaanse insteek.
Dit. Mensen die bereid zijn te sterven voor iets wat niemand eigenlijk iets waard is.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Marionetten ja, daar zeg je het net.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Mensen die bereid zijn te sterven voor iets wat niemand eigenlijk iets waard is.
Van die omgekomen soldaten die zogenaamd als martelaar neergezet worden. Wat heb je aan martelaarschap als je onder de zoden ligt? Het land is je zo weer vergeten. Denkt men nou echt dat ze hun marionetten daadwerkelijk dankbaar zijn voor hun 'heldendaden'? Het zijn je moeder, je vrouw en/of je kinderen die een leven lang om je zullen rouwen. Daar had je voor moeten kiezen. Voor hen had je moeten leven.
Leg uit, minderheid als in allochtoon? Minderheid als in iemand die wat geeft voor z'n geboortestreek?quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
TS is een minderheid en wordt een nog grotere minderheid.
Je kunt geen allochtoon worden, omdat je in dit land geboren bent... maar je kunt wel een minderheid worden als allochtonen in de meerderheid raken, het lijkt me moeilijk om te redeneren dat je dan nog steeds in de meerderheid bent, of je moet het begrip allochtoon afschaffen, maar dan hou je nog steeds de betekenis, dus dat kan niet. Je kunt wel wat geven om je geboortestreek, maar leer te leven met deze ontwikkelingen. Er kwamen hier al immigranten in de Gouden Eeuw, en in allerlei andere tijden. Heel Europa is opgebouwd uit immigranten, net als de rest van de wereld met uitzondering van delen van de wereld waar de eerste mensen ontstonden. Die ontwikkeling stop je moeilijk, behalve als de regerende instantie in je streek beperkende maatregelen gaan invoeren, maar dat werkt alleen maar meer spanningen in de hand.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Leg uit, minderheid als in allochtoon? Minderheid als in iemand die wat geeft voor z'n geboortestreek?
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je kunt geen allochtoon worden, omdat je in dit land geboren bent... maar je kunt wel een minderheid worden als allochtonen in de meerderheid raken, het lijkt me moeilijk om te redeneren dat je dan nog steeds in de meerderheid bent, of je moet het begrip allochtoon afschaffen, maar dan hou je nog steeds de betekenis, dus dat kan niet. Je kunt wel wat geven om je geboortestreek, maar leer te leven met deze ontwikkelingen. Er kwamen hier al immigranten in de Gouden Eeuw, en in allerlei andere tijden. Heel Europa is opgebouwd uit immigranten, net als de rest van de wereld met uitzondering van delen van de wereld waar de eerste mensen ontstonden. Die ontwikkeling stop je moeilijk, behalve als de regerende instantie in je streek beperkende maatregelen gaan invoeren, maar dat werkt alleen maar meer spanningen in de hand.
Bron?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef RickoKun het volgende:
Het arische ras zal uitsterven over 80 jaar!
Geen problemen mee aangezien ik dat niet ben
Niet per se waar, grote metropolen zijn door hun multiculturele samenstelling volgens mij juist heel interessant.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Overal waar in grote getallen verschillende mensen bij elkaar komen, komt er mot van.
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet per se waar, grote metropolen zijn door hun multiculturele samenstelling volgens mij juist heel interessant.
Het zijn een bepaald type mensen die het verpesten.
Waar doel je op? Op die esoterici die praten over kristalkinderen en indigokinderen ofzo? Ik vind het sowieso vaag om zo'n begrip op kinderen te plakken, omdat ze wat anders zijn dan de meeste anderen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.
En verder: De wereld is kapot![]()
Ze hebben het wel eens over een universeel bewustzijn, en allemaal kinderen van de aarde, maar het geeft mij veel meer voldoening om verschillende kleine groepen te zien, met dezelfde cultuur/gewoontes.
Overal waar in grote getallen verschillende mensen bij elkaar komen, komt er mot van.
Dat is mijns inziens jouw verlies, ik raak juist snel verveeld als ik tot één groep behoor. Saamhorigheidsgevoel haal ik wel bij familie en vrienden, niet uit het dorpje.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.
Je zult er zelf haast moeite voor moeten gaan doen om zo'n samenhorigheidsgevoel te creëren.
Als iedereen elkaars verschillen accepteert is dat best mogelijk. Zo moeten wij moskeeën en Islamitische cultuur accepteren. Iemand die bijvoorbeeld vrijwillig een hoofddoek draagt, en dat komt echt wel voor, moeten we bijvoorbeeld gewoon accepteren en respecteren. Zo moet ook de andere zijde leren om de autochtone cultuur te accepteren en respecteren, als ik naar bijvoorbeeld Tsjechië verhuis, ga ik daar ook niet de hele tijd Nederlands lopen praten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.
Je zult er zelf haast moeite voor moeten gaan doen om zo'n samenhorigheidsgevoel te creëren.
Ga lekker in Staphorst wonen en op Rita Verdonk stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.
En verder: De wereld is kapot![]()
Ze hebben het wel eens over een universeel bewustzijn, en allemaal kinderen van de aarde, maar het geeft mij veel meer voldoening om verschillende kleine groepen te zien, met dezelfde cultuur/gewoontes.
In alle landen die jij daar noemt heb je een vergelijkbaar allochtonenpercentage hoor. Dat er hier minder trots of nationalisme is heeft vooral te maken met onze cultuur en hoort ook bij de typische Nederlander.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:29 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het mooi als een land tradities heeft, als een land ''opzich'' gezien wordt (bijv. Amerikanen die een stereotype beeld over Nederlanders hebben) Maar dit land is zo'n mengelmoes geworden, dat het eigenlijk niet meer een land ''opzich'' is. Dat vind ik jammer. Heb totaal niks tegen buitenlanders, ben van mening dat we allemaal gewoon mensen zijn. Maar ik vind het mooi om ergens te wonen, dat een eigen cultuur heeft- een eigen ''stereotype beeld'' heel bot gezegd.
Maar hoe kun je als Nederlander nou TROTS zijn, om hier te wonen. En trots is toch wel een mooi iets.
En daarbij is het een drukte van jewelste, en vliegen de meningen over en weer. Er worden regels gemaakt, waar iedereen ja en amen tegen zegt. Totaal geen eigen mening van het volk, wat je in landen als Frankrijk, Duitsland, Italie, eigenlijk overal(!) wel ziet. (mensen die de straat op gaan om te demonstreren) Hier wordt alles geslikt als zoete koek. Niet dat we het zo slecht hebben, maar we zijn met z'n allen slaven van de consumptiemaatschappij.
Die landen noemde ik niet om op een enkele manier een overeenkomst tussen demonstraties/allochtonenpercentage te laten zien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:45 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
In alle landen die jij daar noemt heb je een vergelijkbaar allochtonenpercentage hoor. Dat er hier minder trots of nationalisme is heeft vooral te maken met onze cultuur en hoort ook bij de typische Nederlander.
Weggeven nog wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Moet je nagaan, in 20 jaar een heel land weggegeven. Onze voorouders draaien zich om in hun graf.
optyfen met je linksche kutposts, je weet zelf goed genoeg dat het in Rotterdam nog erger is. Ja ik ga de bron wel voor je zoeken ouwe zeiksnor.quote:
linkse hoerquote:Op donderdag 2 juni 2011 02:57 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
optyfen met je linksche kutposts, je weet zelf goed genoeg dat het in Rotterdam nog erger is. Ja ik ga de bron wel voor je zoeken ouwe zeiksnor.
word schijtziek van mensen zoals jou.
mn ex was ook zo. hence waarom ze nu mn ex is (ze wilde niet zeggen op welke partij ze gestemd had..bleek achteraf pvda.)
Vechten voor een land is iets anders als nationale trots voelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Terecht onderscheid en mij rest niet anders dat te posten:quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vechten voor een land is iets anders als nationale trots voelen.
Het tweede wordt juist als minderwaardig gezien door argumenten
als dat het geen eigen keuze is en daarom niks met je persoon te maken heeft.
Het speciale is juist dat je er niet voor gekozen hebt.
Ik ben trots op mijn land en misschien nog iets meer op mijn stad maar ik draag het niet uit.
En dat komt omdat het hele idee van trots is geridiculiseerd, tot racisme is gemaakt.
Rita heeft er ook nog een bijdrage aan gehad door die kutpartij van d'r.
Wat dat betreft kunnen we van het Amerikaans patriotisme hier nog iets leren.
Ik zie dat wij zelfs van die Yugo kameraden hier nog een hoop kunnen leren.
Altijd maar dat niet trots mogen zijn. Vind je het gek dat dit land een minderwaardigheidscomplex heeft?
quote:Beste mensen allemaal ieder spreek zijn eigen taal in nederland daar kakelen we internationaal ik krijg dat niet uit me bek geef me maar me eigen stek spreek het liefst gewoon me eigen moedertaal....
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen jochie knal die bal der in
waar ik ooit ook an beland kom ik in een ander land het blijft toch aan je knagen waar je wiegie was gepland als ik weer bij utereg kom zwaai ik effe naar de dom word ik soms door hete tranen overmand
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen ik heef het machtig naar me zin
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen ik heef het machtig naar me zin.
Ja in De Pijp zingen ze ook dat Brabantse nachten lang zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:37 schreef Specularium het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan dat liedje van Herman Berkien.
Omdat teveel mensen het als niet Utrechter gaan lopen zingen in bezopen buien.
Zelfde als dat ik plaatsvervangende schaamte krijg bij het accent van die boer uit Nachtegaal en Zn, op RTVUtrecht. En ik praat zelf nog steeds wel een beetje plat, maar ik kan die overdrevenheid
niet aanzien. Aan Tineke Schouten heb ik ook een hekel. Wat een kuthoer.
Het is in essentie allemaal bedroevend, maar het gaat om de associaties die opgeroepen worden. Maakt het iemand uit waar die caravan van Van der Linden nou daadwerkelijk stond?quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:54 schreef Specularium het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat Herman, en zijn liedje, door hem gezongen, wel van een eindbaasstatus zijn. De kippenleren aktetas weet ik nog steeds.
Iemand die zonder statusbelang de stad vertegenwoordigde.
Het is meer die miniplaybackshow erna. Mensen zonder besef maken er maar een middelmatige zooi van met zijn allen.
Nouja, ik wil dat soort dingen wel weten. Maar dat ben ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 04:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het is in essentie allemaal bedroevend, maar het gaat om de associaties die het oproept. Maakt het iemand uit waar die caravan van Van der Linden nou daadwerkelijk stond?
Ik ben nooit in de veronderstelling geweest dat er iets van klopte. Maar dat ben ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 04:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, ik wil dat soort dingen wel weten. Maar dat ben ik.
Volgens mij hadden ze daar op RTVUtrecht een paar jaar terug een docu over.
Kwam er geloof ik op neer dat er niks klopte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |