Je kunt geen allochtoon worden, omdat je in dit land geboren bent... maar je kunt wel een minderheid worden als allochtonen in de meerderheid raken, het lijkt me moeilijk om te redeneren dat je dan nog steeds in de meerderheid bent, of je moet het begrip allochtoon afschaffen, maar dan hou je nog steeds de betekenis, dus dat kan niet. Je kunt wel wat geven om je geboortestreek, maar leer te leven met deze ontwikkelingen. Er kwamen hier al immigranten in de Gouden Eeuw, en in allerlei andere tijden. Heel Europa is opgebouwd uit immigranten, net als de rest van de wereld met uitzondering van delen van de wereld waar de eerste mensen ontstonden. Die ontwikkeling stop je moeilijk, behalve als de regerende instantie in je streek beperkende maatregelen gaan invoeren, maar dat werkt alleen maar meer spanningen in de hand.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Leg uit, minderheid als in allochtoon? Minderheid als in iemand die wat geeft voor z'n geboortestreek?
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je kunt geen allochtoon worden, omdat je in dit land geboren bent... maar je kunt wel een minderheid worden als allochtonen in de meerderheid raken, het lijkt me moeilijk om te redeneren dat je dan nog steeds in de meerderheid bent, of je moet het begrip allochtoon afschaffen, maar dan hou je nog steeds de betekenis, dus dat kan niet. Je kunt wel wat geven om je geboortestreek, maar leer te leven met deze ontwikkelingen. Er kwamen hier al immigranten in de Gouden Eeuw, en in allerlei andere tijden. Heel Europa is opgebouwd uit immigranten, net als de rest van de wereld met uitzondering van delen van de wereld waar de eerste mensen ontstonden. Die ontwikkeling stop je moeilijk, behalve als de regerende instantie in je streek beperkende maatregelen gaan invoeren, maar dat werkt alleen maar meer spanningen in de hand.
Bron?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef RickoKun het volgende:
Het arische ras zal uitsterven over 80 jaar!
Geen problemen mee aangezien ik dat niet ben
Niet per se waar, grote metropolen zijn door hun multiculturele samenstelling volgens mij juist heel interessant.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Overal waar in grote getallen verschillende mensen bij elkaar komen, komt er mot van.
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet per se waar, grote metropolen zijn door hun multiculturele samenstelling volgens mij juist heel interessant.
Het zijn een bepaald type mensen die het verpesten.
Waar doel je op? Op die esoterici die praten over kristalkinderen en indigokinderen ofzo? Ik vind het sowieso vaag om zo'n begrip op kinderen te plakken, omdat ze wat anders zijn dan de meeste anderen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.
En verder: De wereld is kapot![]()
Ze hebben het wel eens over een universeel bewustzijn, en allemaal kinderen van de aarde, maar het geeft mij veel meer voldoening om verschillende kleine groepen te zien, met dezelfde cultuur/gewoontes.
Overal waar in grote getallen verschillende mensen bij elkaar komen, komt er mot van.
Dat is mijns inziens jouw verlies, ik raak juist snel verveeld als ik tot één groep behoor. Saamhorigheidsgevoel haal ik wel bij familie en vrienden, niet uit het dorpje.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.
Je zult er zelf haast moeite voor moeten gaan doen om zo'n samenhorigheidsgevoel te creëren.
Als iedereen elkaars verschillen accepteert is dat best mogelijk. Zo moeten wij moskeeën en Islamitische cultuur accepteren. Iemand die bijvoorbeeld vrijwillig een hoofddoek draagt, en dat komt echt wel voor, moeten we bijvoorbeeld gewoon accepteren en respecteren. Zo moet ook de andere zijde leren om de autochtone cultuur te accepteren en respecteren, als ik naar bijvoorbeeld Tsjechië verhuis, ga ik daar ook niet de hele tijd Nederlands lopen praten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:57 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waar het mij niet om gaat is wat jij (of een ander individu) interessant vind om te bekijken, wat ik storend vind is dat het ''trotse streekgevoel'' (zoals: wij zijn 1) haast niet meer bestaat.
Je zult er zelf haast moeite voor moeten gaan doen om zo'n samenhorigheidsgevoel te creëren.
Ga lekker in Staphorst wonen en op Rita Verdonk stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nederland krijgt nog niet zo snel een meerderheid aan allochtonen, tenminste niet in mijn leven, dus word ik ook geen minderheid.
En verder: De wereld is kapot![]()
Ze hebben het wel eens over een universeel bewustzijn, en allemaal kinderen van de aarde, maar het geeft mij veel meer voldoening om verschillende kleine groepen te zien, met dezelfde cultuur/gewoontes.
In alle landen die jij daar noemt heb je een vergelijkbaar allochtonenpercentage hoor. Dat er hier minder trots of nationalisme is heeft vooral te maken met onze cultuur en hoort ook bij de typische Nederlander.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:29 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het mooi als een land tradities heeft, als een land ''opzich'' gezien wordt (bijv. Amerikanen die een stereotype beeld over Nederlanders hebben) Maar dit land is zo'n mengelmoes geworden, dat het eigenlijk niet meer een land ''opzich'' is. Dat vind ik jammer. Heb totaal niks tegen buitenlanders, ben van mening dat we allemaal gewoon mensen zijn. Maar ik vind het mooi om ergens te wonen, dat een eigen cultuur heeft- een eigen ''stereotype beeld'' heel bot gezegd.
Maar hoe kun je als Nederlander nou TROTS zijn, om hier te wonen. En trots is toch wel een mooi iets.
En daarbij is het een drukte van jewelste, en vliegen de meningen over en weer. Er worden regels gemaakt, waar iedereen ja en amen tegen zegt. Totaal geen eigen mening van het volk, wat je in landen als Frankrijk, Duitsland, Italie, eigenlijk overal(!) wel ziet. (mensen die de straat op gaan om te demonstreren) Hier wordt alles geslikt als zoete koek. Niet dat we het zo slecht hebben, maar we zijn met z'n allen slaven van de consumptiemaatschappij.
Die landen noemde ik niet om op een enkele manier een overeenkomst tussen demonstraties/allochtonenpercentage te laten zien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:45 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
In alle landen die jij daar noemt heb je een vergelijkbaar allochtonenpercentage hoor. Dat er hier minder trots of nationalisme is heeft vooral te maken met onze cultuur en hoort ook bij de typische Nederlander.
Weggeven nog wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Moet je nagaan, in 20 jaar een heel land weggegeven. Onze voorouders draaien zich om in hun graf.
optyfen met je linksche kutposts, je weet zelf goed genoeg dat het in Rotterdam nog erger is. Ja ik ga de bron wel voor je zoeken ouwe zeiksnor.quote:
linkse hoerquote:Op donderdag 2 juni 2011 02:57 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
optyfen met je linksche kutposts, je weet zelf goed genoeg dat het in Rotterdam nog erger is. Ja ik ga de bron wel voor je zoeken ouwe zeiksnor.
word schijtziek van mensen zoals jou.
mn ex was ook zo. hence waarom ze nu mn ex is (ze wilde niet zeggen op welke partij ze gestemd had..bleek achteraf pvda.)
Vechten voor een land is iets anders als nationale trots voelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Sowieso vechten voor een land waar je toevallig bent geboren. How sad.
Dat vind ik meer zo'n proleterige, Amerikaanse insteek.
Terecht onderscheid en mij rest niet anders dat te posten:quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vechten voor een land is iets anders als nationale trots voelen.
Het tweede wordt juist als minderwaardig gezien door argumenten
als dat het geen eigen keuze is en daarom niks met je persoon te maken heeft.
Het speciale is juist dat je er niet voor gekozen hebt.
Ik ben trots op mijn land en misschien nog iets meer op mijn stad maar ik draag het niet uit.
En dat komt omdat het hele idee van trots is geridiculiseerd, tot racisme is gemaakt.
Rita heeft er ook nog een bijdrage aan gehad door die kutpartij van d'r.
Wat dat betreft kunnen we van het Amerikaans patriotisme hier nog iets leren.
Ik zie dat wij zelfs van die Yugo kameraden hier nog een hoop kunnen leren.
Altijd maar dat niet trots mogen zijn. Vind je het gek dat dit land een minderwaardigheidscomplex heeft?
quote:Beste mensen allemaal ieder spreek zijn eigen taal in nederland daar kakelen we internationaal ik krijg dat niet uit me bek geef me maar me eigen stek spreek het liefst gewoon me eigen moedertaal....
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen jochie knal die bal der in
waar ik ooit ook an beland kom ik in een ander land het blijft toch aan je knagen waar je wiegie was gepland als ik weer bij utereg kom zwaai ik effe naar de dom word ik soms door hete tranen overmand
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen ik heef het machtig naar me zin
dat ken in utereg bij ons in utereg het stadsjie aan het ouwe graachie me mooie utereg kom steeds bij utereg duizend kroegies en wat daggie wat ik u zeg van fc utrecht dat is het kluppie naar me zin we zingen daar uit duizend kelen ik heef het machtig naar me zin.
Ja in De Pijp zingen ze ook dat Brabantse nachten lang zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:37 schreef Specularium het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan dat liedje van Herman Berkien.
Omdat teveel mensen het als niet Utrechter gaan lopen zingen in bezopen buien.
Zelfde als dat ik plaatsvervangende schaamte krijg bij het accent van die boer uit Nachtegaal en Zn, op RTVUtrecht. En ik praat zelf nog steeds wel een beetje plat, maar ik kan die overdrevenheid
niet aanzien. Aan Tineke Schouten heb ik ook een hekel. Wat een kuthoer.
Het is in essentie allemaal bedroevend, maar het gaat om de associaties die opgeroepen worden. Maakt het iemand uit waar die caravan van Van der Linden nou daadwerkelijk stond?quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:54 schreef Specularium het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat Herman, en zijn liedje, door hem gezongen, wel van een eindbaasstatus zijn. De kippenleren aktetas weet ik nog steeds.
Iemand die zonder statusbelang de stad vertegenwoordigde.
Het is meer die miniplaybackshow erna. Mensen zonder besef maken er maar een middelmatige zooi van met zijn allen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |