Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Je komt met kulantwoorden jongen. Ik zeg als je niet oppast zit je halal vlees te vreten, ergo, als je niet oppast koop je in de super halal vlees voordat je er erg in hebt, tevens kun je zelf ook wel verzinnen wat de nederlandse cultuur inhoudt, anders zul je je af moeten vragen wat voor opvoeding je hebt gehad.
Den Haag, maar op 15 minuten fietsen van Delft. ;-)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waar woon jij eigenlijk en waar kom je vandaan?
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:35 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.
De nederlandse cultuur is een eeuwige aan verandering onderhevige cultuur, waarin het enige wat altijd centraal heeft gestaan de eeuwige ondernemersgeest is.
Zeker op PVV gestemd?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Zonde, zo'n opmerking. Zegt genoeg.quote:
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:39 schreef Management het volgende:
Die vieze buitenlanders ook
Verpesten het straatbeeld
Wil alleen blank en blond zien!
Multiculti is mislukt
Sieg Heil![]()
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.quote:
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:42 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houd in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.
Uiteindelijk gaan de 'troublemakers' zich niet aanpassen als heel nederland zich tegen hen keert. Kijk maar naar je eigen gedrag. Je zult de problemen die puur te maken hebben met cultuurverschillen (en dat zijn mijn inziens niet jouw punten, op halal-vlees na), van elkaar moeten accepteren.
Wat betreft respect en elkaar in hun waarde laten, dat heeft vooral tijd nodig.
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.
Ik zeg ook NIET dat je een racist bent. Deze denkbeelden zijn herkenbaar voor heel veel Nederlanders, maar ook voor heel veel allochtonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;
Ik heb niks tegen mensen uit andere landen, echt niet. Maar for the love of god.. doe normaal, doe mee met de rest. Pas jezelf aan, en dat is nu net wat er op grote schaal niet gebeurd..
Partijen als de PVV stigmatiseren de boel alleen maar.
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....quote:Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef RickoKun het volgende:
Eigenlijk zou men alleen hoogopgeleiden binnen mogen laten in Nederland. Dan heb ik t ook over westerse allochtonen.
We hebben al zulk dom volk rondlopen hier, hoogopgeleiden zullen steeds minder snel neuken met kinderresultaat, dat al die domme mocro's, polen en breezah genen gaan mengen.
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.
Dat er geen natuurlijk respect meer heerst voor elkaar. Dat mensen elkaar niet in hun waarde laten. Vrouwen die niet reageren op de (zeer slechte) avances van Marokkanen worden uitgescholden voor hoer of erger. Zulke dingetjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:53 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!
Tip; lees mijn post nog een keer door, met een heel klein vleugje sarcasme.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.
Nou nee, danku.
100% same here. Maar we moeten er ook niet een soort Us and Them van maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef Robbiej het volgende:
Feit is dat veel Nederlanders het gevoel hebben dat ze tegen hun zin van een meerderheid en minderheid worden gemaakt in hun eigen omgeving. Ik kan me die frustratie heel goed voorstellen.
Goed, de jouwe was anders ;-)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:59 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Tip; lees mijn post nog een keer door, met een heel klein vleugje sarcasme.
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat er geen natuurlijk respect meer heerst voor elkaar. Dat mensen elkaar niet in hun waarde laten. Vrouwen die niet reageren op de (zeer slechte) avances van Marokkanen worden uitgescholden voor hoer of erger. Zulke dingetjes.
Precies mijn punt. Kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja dat is dus inderdaad slechte integratie. Maar de PVV is heus niet de enige partij die hier tegen is. Elke zelfrespecterende politieke partij keurt dit af. Alleen vindt de PVV het nog nodig om er een schepje bovenop te doen en meteen alle moslims buitenspel te zetten, terwijl ik ook buitenlandse vrienden heb die zich vele malen beter gedragen dan de gemiddelde Sjonnie hier. En die zet je ook buitenspel met uitspraken als kopvoddentax en Islamitisch stemvee.
Zeggen waar het op staat is prima, maar de PVV doet meer dan dat, zoals net besproken. Ik denk dat de VVD over dit onderwerp het helderst is.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.
Kopvoddentax is waanzin natuurlijk.
Nee, een strenger asielbeleid naar voorbeelden als Australie en Canada.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.
Nou nee, danku.
Daar komt dan nog bij dat ik Politieke Partijen die samenwerken met een partij met zo'n ideologie minstens net zo, zo niet nog veel erger, verwerpelijker vindt. Deze patijen omvatten bijvoorbeeld:quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat we er al over eens waren dat de PVV een stigmatiserende partij is welke ongeschikt is voor een fatsoenlijk politiek spel? Probleem is gewoon dat er een hoop problemen zijn die te luchtig worden genomen door de oude politiek en dat daarom de PVV zo populair is geworden. "Ze zeggen waar het op staat" Maar Ik lieg als ik zeg dat ik sta te springen om al die moskees die uit de grond ploffen.
Kopvoddentax is waanzin natuurlijk.
Het enige economische voordeel dat de EU biedt, is het vrije verkeer van goederen. Het vrije verkeer van personen leidt er alleen toe dat Europese armoedzaaiers hier met hele horden tegelijk naartoe zullen komen en dat criminelen uit andere EU-landen hier zo binnen kunnen wandelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:06 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zeggen waar het op staat is prima, maar de PVV doet meer dan dat, zoals net besproken. Ik denk dat de VVD over dit onderwerp het helderst is.
Ik vind dat we in dit topic trouwens wel voorbij gaan aan de rol van Europa en de Europese Unie, en hoe wij als land onszelf aan het verkopen zijn. Ik denk dat dat een groter probleem is dan de (mislukte) integratie van veel allochtonen in dit land.
Vergeet niet dat in veel Oost-europese landen er momenteel een tekort is aan goed geschoold personeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Robbiej het volgende:
Leuk voor de Roemenen straks, waar de werkloosheid plaatselijk boven de 50 procent is, maar niet voor ons!
Zuid-Limburgquote:Op maandag 30 mei 2011 22:14 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben nooit trots geweest op Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Zeeland, Friesland, Gouda, Enschede, Breda, Eindhoven of Uberhaupt enige stukje van Nederland, behalve:
- Den Haag, gewoon beste, leukste, tofste stad.
- Delft, Mooi, leuk gezellig
- Leiden, Maar alleen voor de studentes
- Bij uitzondering NL bij tijden van EK/WK voetbal.
- En Zuid-Limburg, gewoon goud, lekker eten en knus.
oh ja, fuck, on-topic.quote:
Want allochtoon is een synoniem voor Moslim?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer te maken met het feit dat Nederland technologisch gegroeid is, maar dat de gehele Nederlandse cultuur godverdomme te grabbel is en wordt gelegd en dat NIEMAND er wat aan doet en alles maar gewoon laat gebeuren en als je niet oppast zit je als Hollander gewoon HALAL VLEES TE VRETEN!
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:43 schreef Gravereaper het volgende:
Dit is dan wel ongeacht welk land het is en waarbij minstens 1 ouder in het buitenland geboren is. Ik ben bijv in de UK geboren dus volgens de statistieken ben ik ook ''allochtoon''. Ik ken behoorlijk wat mensen waarbij een ouder in een ander europees land is geboren en dat maakt ze echt niet minder ''Nederlander'' (Naja de kans dat ze tokkievolk zijn, naar sbs6 kijken en fan zijn van de Toppers is natuurlijk wel een stuk kleiner)
Xenofobische gedachtes onstaan door de mensen die zich niet aanpassen en daarbij onbehoorlijk gedrag vertonenen, dit is zo in ELK land van de wereld. Ik zie dan ook nooit iemand klagen oven de hardwerkende Aziatische bevolking in Nederland waarbij hun kinderen bijna volledig vernederlandst/westerd zijn en dit allemaal binnen 1 generatie.
Over Amsterdam/Rotterdam, in Rdam wonen meer ''niet-westerse allochtonen'' en in Adam juist veel meer ''westerse allochtonen''
Werdtquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:47 schreef Infection het volgende:
Mensen die het opnemen voor die "kut"-Marokkaantjes
Opflikkeren met dat tuig. Ik heb niks tegen Marokkanen maar degene die zich misdragen moeten ze gewoon een enkele reis terug sturen naar hun eigen land.
Gisteravond werdt een vriend van me nog van zijn geld beroofd waar ik bij stond. En ja hoor het waren weer Marokkanen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |