Ik heb geen idee! Ik kom daar zelf wel achter.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat meegeleverd is is niet altijd slecht. Ibanez levert standaard op d'Addario.
En weet je zeker dat het standaard .009 is? Vaak worden die metalmachines al voorzien van .010.
En snaren opzetten kan je altijd nog zelf toch
Zou ik dat toch eerst eens gaan leren, in plaats van dikke gear te kopen waar je eigenlijk niet mee om kan gaan...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Ik kom daar zelf wel achter.En zelf opzetten kan ik niet. Ik betaal hier bij de lokale gitaarboer 20 euro, maar dan ben ik serieus 1,5 jaar verder
Alhoewel ze nu nergens naar klinken.
Fijn, nu voel ik mij kutquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zou ik dat toch eerst eens gaan leren, in plaats van dikke gear te kopen waar je eigenlijk niet mee om kan gaan...
Jij kan toch wel zelf snaren vervangen?quote:
Volgens mij koop ik een gitaar om ermee te spelen en niet om 'm per week 5x nieuwe snaren op te zettenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zou ik dat toch eerst eens gaan leren, in plaats van dikke gear te kopen waar je eigenlijk niet mee om kan gaan...
Ja, dat wel, anders had ik een erg dure hobby gehadquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jij kan toch wel zelf snaren vervangen?
5x per week is wat overdreven, maar 1 keer in de maand a 2 maand is toch zeker wel aan te raden. Snaren gaan nou eenmaal niet zo lang mee. Ze hoeven niet te knappen voordat je ze gaat vervangen, ze gaan gewoon veel minder goed klinken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Volgens mij koop ik een gitaar om ermee te spelen en niet om 'm per week 5x nieuwe snaren op te zetten
Dat weet ik. Maar ik speel black metal. You can't hear the difference anyway. Maar ik vroeg hier ook niks over.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:38 schreef CoiLive het volgende:
[..]
5x per week is wat overdreven, maar 1 keer in de maand a 2 maand is toch zeker wel aan te raden. Snaren gaan nou eenmaal niet zo lang mee. Ze hoeven niet te knappen voordat je ze gaat vervangen, ze gaan gewoon veel minder goed klinken.
Ongetwijfeldquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:48 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Gebruikt Mraz niet een ander picking pattern?
Billy Corgan en Paul Gilbert ook.quote:
Natuurlijk hoor je dat wel. Tenzij je echt heel stofzuiger gaat spelen. Maar zelf je snaren kunnen vervangen is wel een echt heel basis onderhoudshandeling...quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik speel black metal. You can't hear the difference anyway. Maar ik vroeg hier ook niks over.
Fixed!quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijkt zo echt alsof ik op het punt sta om in mijn broek te poepen!!
[ afbeelding ]
Je hoort het meestal wel pas als je ze eenmaal vervangen hebt. Je geluid gaat beetje bij beetje achteruit, waardoor je het eigenlijk niet in de gaten hebt. Pas als je weer nieuwe snaren erop hebt zitten, merk je een wereld van verschil. Hmm, nu we het zo over snaren vervangen hebben, begin ik te denken wanneer ik de snaren nog heb vervangen... Volgens mij zitten die er ook al meer dan een jaar opquote:Op woensdag 1 juni 2011 07:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je dat wel. Tenzij je echt heel stofzuiger gaat spelen. Maar zelf je snaren kunnen vervangen is wel een echt heel basis onderhoudshandeling...
Inderdaad. Elke 2 maanden zou misschien nog kunnen als je heeeeeel erg veel speelt, maar als je ze één keer in de 3-4 maanden vervangt, zit je ook goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je hoort het meestal wel pas als je ze eenmaal vervangen hebt. Je geluid gaat beetje bij beetje achteruit, waardoor je het eigenlijk niet in de gaten hebt. Pas als je weer nieuwe snaren erop hebt zitten, merk je een wereld van verschil. Hmm, nu we het zo over snaren vervangen hebben, begin ik te denken wanneer ik de snaren nog heb vervangen... Volgens mij zitten die er ook al meer dan een jaar opElke maand vervangen vind ik overigens ook overdreven, vooral als je alleen maar wat thuis speelt.
Klinkt wel goed hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:53 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
OngetwijfeldMaar het zijn de akkoorden die hij gebruikt
Is het ook. Om de paar maanden is wel voldoende, om de 6 misschien zelfs.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je hoort het meestal wel pas als je ze eenmaal vervangen hebt. Je geluid gaat beetje bij beetje achteruit, waardoor je het eigenlijk niet in de gaten hebt. Pas als je weer nieuwe snaren erop hebt zitten, merk je een wereld van verschil. Hmm, nu we het zo over snaren vervangen hebben, begin ik te denken wanneer ik de snaren nog heb vervangen... Volgens mij zitten die er ook al meer dan een jaar opElke maand vervangen vind ik overigens ook overdreven, vooral als je alleen maar wat thuis speelt.
Deze wil ik even gequote hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik speel black metal. You can't hear the difference anyway.
Niet hatenquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Deze wil ik even gequote hebben.
En ja, als je na drie jaar spelen niet eens je eigen snaren kunt verwisselen, vraag ik me af wat je überhaupt kan met een gitaar. NOFI.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Ik kom daar zelf wel achter.En zelf opzetten kan ik niet. Ik betaal hier bij de lokale gitaarboer 20 euro, maar dan ben ik serieus 1,5 jaar verder
Alhoewel ze nu nergens naar klinken.
Zo speelt Jason Mraz hemquote:Op woensdag 1 juni 2011 08:42 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Klinkt wel goed hoor.
Onlangs ben ik begonnen om een nieuwe techniek te oefenen die lang niet zo moeilijk is als 'ie lijkt. Het is een techniek die ook door Mayer en Mraz wordt gebruikt en het zorgt voor een veel vloeiendere sound in je spel...
Misschien al bekend bij velen, maar ik deel dit toch graag met jullie:
Ik betaal gewoon 20 euro. klaar. Maargoed, ik moet dat inderdaad een keer gaan leren. Ik maak wel een keer een afspraak met de gitaarboer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Deze wil ik even gequote hebben.
En ja, als je na drie jaar spelen niet eens je eigen snaren kunt verwisselen, vraag ik me af wat je überhaupt kan met een gitaar. NOFI.![]()
Of rectaalquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef The_Dean het volgende:
Je kan je eten kouwen en doorslikken, maar waarom al die moeite als je het ook door een infuus kan inbrengen?
Uhm, nee.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:45 schreef RoW_0 het volgende:
Iets over basisbehoeften en luxes. Je kan prima leven zonder een gitaar.
Ga je gang.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:45 schreef RoW_0 het volgende:
Iets over basisbehoeften en luxes. Je kan prima leven zonder een gitaar.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:45 schreef brother52 het volgende:
Zet dat podium een stil. Krijg er hoofdpijn van.
Die gast is inderdaad zo belagelijk grappig. Un Pipet!quote:
3d bohhhquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:28 schreef KaMo het volgende:
Ons podium afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Ik zie alleen dat het bruut irritant isquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Volgens mij ben ik 3d blind ik zie het echt niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |