quote:
Op maandag 30 mei 2011 22:58 schreef Razztwizzle het volgende:Knap hoor

! Hoe werkt dat eigenlijk dan, Weight Watchers? Ik bedoel - krijg je een eetschema o.i.d.? Sporten? Heb er eigenlijk helemaal geen beeld bij.
Bij aanvang vul je je gewicht, lengte etc. in en krijg je x aantal punten om te eten op een dag om af te vallen, de zogenaamde propoints. Daarnaast heb je een berg punten die 1 week meegaan die je naast je dagaantal mag besteden aan eten (voor een feestje, of een pizza bijvoorbeeld

). Die punten zijn zogenaamde vrije propoints. En dan heb je nog je active points, die je kan verdienen door te bewegen. Het begint al met simpelweg lopen en fietsen. Ook die punten kun je gebruiken om op te eten, alhoewel ik dat nooit gedaan heb. Elke week moet je je gewicht invullen. Als je dan je streefgewicht bereikt krijg je een nieuw dagaantal toegewezen en kies je een nieuw steefgewicht. Als je helemaal op je streefgewicht bent, ga je de stabiliseer fase in, waarin je leert op gewicht te blijven en balans te vinden

Afhankelijk van hoeveel vrije propoints en active points je naast je dagelijkse propoints gebruikt, val je ongeveer 0,5 tot 1,5 kilo af. Dat verschilt sterk per persoon. Ik hoefde niet mijn active points ook nog weg te gaan eten, dan viel ik niet af. Als ik ook nog eens geen vrije propoints gebruik val ik iets meer dan een kilo per week af.
Ik volg het online programma, dus geen meetings voor mij. Dat kun je zelf kiezen. Online is goedkoper dan ook meetings doen. Dat hangt sterk af van wat je zelf wilt: er zijn mensen die die meetings geweldig vinden, ik heb er niks mee.
Je kan het overal invullen via de website met je gebruikersnaam en wachtwoord

En je kan zelf producten toevoegen om daar een propoint aantal aan te geven en dingen opzoeken die er al instaan (heel veel staat er al in). Ook kun je favorieten maken zodat je alles snel kan invullen en niet telkens hoeft op te zoeken, recepten opzoeken, hele tabellen bijhouden van je gewicht en omvangverlies.
Zo heb ik geleerd wat wel en niet kan, en heb ik beter inzicht gekregen in hoeveel je van dingen kunt eten. Het is ook het doel van het programma je doen inzien dat je echt kunt minderen in je hoeveelheden, en je laten doen uitzoeken hoe je dingen kunt aanpassen naar gezondere varianten.
Wel een kritisch puntje: hoewel ze sporten toejuichen is dit een programma waarin je makkelijk vergeet dit te doen. Je kan ook op je luie reet zitten en afvallen. Dan verlies je wel gewicht maar echt fit wordt je niet. Daar moet je dus echt goed zelf op letten