Veruit de leukste wielerpool door de opzet die ze gebruiken.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik speel al jaren mee op www.sportpools.net , daar zou je ook een Fok-subpool aan kunnen maken
Doe ik inderdaad ook altijd aan mee, afgelopen giro nog de 29ste gewordenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is het leuke van de pools op Sportpools.net (en zo zullen er vast nog meer werken), daar krijgen alle favorieten "zwarte-lijst-punten" en je team mag maximaal 15 van die punten hebben.
Dus je kunt geen team volproppen met alle favorieten. Dat maakt het wel een stuk leuker.
Daarnaast moet je natuurlijk de juiste afweging maken tussen het aantal sprinters en klassementsrenners dat je kiest. (vooral als na etappe 8 alle sprinters opstappen, want uigevallen renners leveren weer strafpunten op)
Van der Schueren zei pas nog dat Devolder in principe de Tour rijdt (ongeacht het totaal ontbreken van vorm blijkbaar?). Stond in ieder geval op Sporza.be, dacht ik, en dat was echt geen weken geleden. Of dat helemaal klopt weet ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Denk niet dat devolder mee gaat eigenlijk
Dat vind ik hier op FOK ook een groot probleem met de wielerprono. Dat soort spelletjes zijn ook pas echt leuk als je voor de niet of minder verwachtte namen veel meer punten kunt verdienen als je ze goed hebt. Gokken hoort leuker te zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die tourspelletjes zijn helemaal niet leuk, elke malloot die een beetje kan googlen kan een goed team in elkaar zetten dankzij het overschot aan voorbeschouwingen. Zou leuk zijn als er een tourpool was waarvan de deadline de dag na het einde van de TdS zou liggen.
Nou, nu ben ik én een malloot én ken ik googel maar ik blijf balzak zuigen in poolsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die tourspelletjes zijn helemaal niet leuk, elke malloot die een beetje kan googlen kan een goed team in elkaar zetten dankzij het overschot aan voorbeschouwingen. Zou leuk zijn als er een tourpool was waarvan de deadline de dag na het einde van de TdS zou liggen.
Devolder heeft aangegeven dat sinds de dood van WW zijn hoofd totaal niet naar wielrennen staat. Dus als daar nog geen verbetering in is gekomen kunnen ze hem lekker thuis laten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:30 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Van der Schueren zei pas nog dat Devolder in principe de Tour rijdt (ongeacht het totaal ontbreken van vorm blijkbaar?). Stond in ieder geval op Sporza.be, dacht ik, en dat was echt geen weken geleden. Of dat helemaal klopt weet ik natuurlijk niet.
voor de dood van WW was het niet veel beter, dus daar moet hij niet mee afkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef Chielus het volgende:
[..]
Devolder heeft aangegeven dat sinds de dood van WW zijn hoofd totaal niet naar wielrennen staat. Dus als daar nog geen verbetering in is gekomen kunnen ze hem lekker thuis laten.
Voor de dood had hij misschien niet zn vorm, maar ik neem aan dat zn hoofd toen wel op koersen stond... Nu dus kennelijk in zn geheel nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef Beregd het volgende:
[..]
voor de dood van WW was het niet veel beter, dus daar moet hij niet mee afkomen.
quote:"Hij wou de Ronde van Luxemburg niet rijden", zegt Vacansoleil-ploegleider Hilaire Van der Schueren. "Maar wat zou hij thuis kunnen doen? Hij kon beter Luxemburg rijden en er alles geven."
"Zijn mentale weerbaarheid, dat is zijn grootste zwakte", zegt Van der Schueren. "Hij trekt zich iets aan, raakt in de put en raakt daar alleen niet uit. Het is aan ons om hem dan te helpen."
Van der Schueren wil het dan ook iets anders gaan aanpakken. "Hij mag van mij zijn goesting doen, maar nu moet hij ook de wedstrijden rijden, die volgens mij belangrijk zijn voor de Tour. Want normaal gezien zal hij die rijden, ja."
Devolder laat de schouders niet hangen. "Drie jaar geleden was ik nu super en ging het in de Tour bergaf. Misschien ben ik nu juist op tijd in vorm."
Gebaseerd op dit artikel zou ik echt geen oordeel willen vellen over een tourdeelname van Devolderquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:30 schreef SuikerVuist het volgende:
Het artikel waar ik net aan refereerde:
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110605_SPWK_devolder
[..]
quote:Zeker
Philippe Gilbert (Bel)
André Greipel (Dui)
Sebastian Lang (Dui)
Jurgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jurgen Van de Walle (Bel)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)
5 renners voor 1 plek
Francis De Greef (Bel)
Adam Hansen (Aus)
Oscar Pujol (Spa)
Vicente Reynes (Spa)
Frederik Willems (Bel)
Alsof hij daarvoor echt slecht was. in rvv heeft hij ervoor gezorgt dat nuyens terug vanvoor kwam nadat hij een inhaalrace moest doen door pech. Daarna heeft hij voor leukemans gereden en meegereden om het gat met cancellera te dichten. en de groep die overschoot is uiteindelijk de groep geworden die stuivertje om voor winst gingen.. Ik geloof niet eens dat hij minder was dan nuyens en die had gewonnen. Hij was niet super zoals 2andere jaren, maar echt slecht was het niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef Beregd het volgende:
[..]
voor de dood van WW was het niet veel beter, dus daar moet hij niet mee afkomen.
Shit, Frederik nog niet zeker...quote:
Als ik één naam uit die 5 moet kiezen ben ik geneigd om Willems te kiezen, al moet ik erbij zeggen dat ik niet weet hoe momenteel zijn vorm is i.v.m. blessure van een paar maanden terug en ik bovendien die 2 Spanjaarden niet voldoende ken.quote:
Het ligt eraan wat OPL wilt hè. Wil je een extra man voor Gilbert en Greipel dan zou ik voor Reynes of Hansen gaan, willen ze een extra man voor VDB2 dan moeten ze voor Pujol of De Greef gaan. Ik geef Willems eigenlijk nog de minste kans.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als ik één naam uit die 5 moet kiezen ben ik geneigd om Willems te kiezen, al moet ik erbij zeggen dat ik niet weet hoe momenteel zijn vorm is i.v.m. blessure van een paar maanden terug en ik bovendien die 2 Spanjaarden niet voldoende ken.
Dat vrees ik ook al eigenlijk, Willems is ook nog niet zo gek lang terug van blessure, dus wordt een lastig karwei.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat OPL wilt hè. Wil je een extra man voor Gilbert en Greipel dan zou ik voor Reynes of Hansen gaan, willen ze een extra man voor VDB2 dan moeten ze voor Pujol of De Greef gaan. Ik geef Willems eigenlijk nog de minste kans.
Was niet bedoeld als definitief ordeel, maar als de ploegleiding na zo'n slechte Ronde van Luxemburg nog steeds zegt dat Devolder "in principe" de Tour rijdt, dan moet je daar toch mee beginnen rekening te houden. De kans dat hij nog in vorm raakt is ongeveer 0%quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gebaseerd op dit artikel zou ik echt geen oordeel willen vellen over een tourdeelname van Devolder
Ach, waarom moet iedereen zonodig een specifiek mannetje voor een ander zijn. Willems is perfect in staat om iets te betekenen voor zowel VDB2, Greipel als Gilbert en van alles wat er tussen staat, lijkt Willems me de meest geschikte om in een overgangsrit met een vlucht mee te sturen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook al eigenlijk, Willems is ook nog niet zo gek lang terug van blessure, dus wordt een lastig karwei.
als je enkel een matige rvv kan voorleggen tot nu toe qua resultaat, is de som toch wel vrij belabberd. Stijn zal de eerste zijn om dat toe te geven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:38 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Alsof hij daarvoor echt slecht was. in rvv heeft hij ervoor gezorgt dat nuyens terug vanvoor kwam nadat hij een inhaalrace moest doen door pech. Daarna heeft hij voor leukemans gereden en meegereden om het gat met cancellera te dichten. en de groep die overschoot is uiteindelijk de groep geworden die stuivertje om voor winst gingen.. Ik geloof niet eens dat hij minder was dan nuyens en die had gewonnen. Hij was niet super zoals 2andere jaren, maar echt slecht was het niet.
Elke voorjaarswedstrijd was het hetzelfde, er gebeurde iets, er was een breuk en Devolder zat echt elke keer opnieuw kansloos in de 2e groep. Soms hield het dan op, in andere gevallen reed hij zich leeg om terug te keren en was 't ook gedaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:28 schreef Beregd het volgende:
als je enkel een matige rvv kan voorleggen tot nu toe qua resultaat, is de som toch wel vrij belabberd. Stijn zal de eerste zijn om dat toe te geven.
Helemaal eens, zit een groot risico in!quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Marcoss het volgende:
Het is wel een ploeg die overal op wil mikken. Greipel voor de massasprints, Van den Broeck voor het klassement en Gilbert als rittenkaper (en mogelijk het geel op dag 1). Dat kan er ook voor zorgen dat het van alles niet wordt (zeker met Greipel, die toch vaak een trein wil hebben).
Gezien die concurrentie is het juist een methode die niet nodig is. Als Saxo en Leopard op kop rijden, hoeft Rabobank dat toch niet meer te doen? Gesink moet natuurlijk niet zo alleen zijn in de bergen dat hij zelf constant naar de wagen moet rijden om een drinkbeker te halen, maar alles boven dat noodzakelijk minimum lijkt me nauwelijks nog prestatieverbeterend te werken voor Gesink. Wat heeft hij eraan dat hij met 5 knechten om zich heen aan de slotklim kan beginnen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:45 schreef FdT het volgende:
[..]
Helemaal eens, zit een groot risico in!
Mooi experiment, Rabo tegen Omega. Gesink en Van den Broeck reden vorig jaar soortgelijk klassement. Rabo gooit nu alles op Gesink, neemt geen sprinter mee en eigenlijk alleen maar (super)knechten. Omega gokt eigenlijk op 3 paarden.
Gezien de concurrentie van Saxo, Leopard en ook Radioshack (sterk team!), is de methode van Rabo denk ik de enige die echt kan werken.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:45 schreef FdT het volgende:
[..]
Helemaal eens, zit een groot risico in!
Mooi experiment, Rabo tegen Omega. Gesink en Van den Broeck reden vorig jaar soortgelijk klassement. Rabo gooit nu alles op Gesink, neemt geen sprinter mee en eigenlijk alleen maar (super)knechten. Omega gokt eigenlijk op 3 paarden.
Gezien de concurrentie van Saxo, Leopard en ook Radioshack (sterk team!), is de methode van Rabo denk ik de enige die echt kan werken.
Tsja....dan worden ze vijfde met Gesink, zitten nooit mee in aanvallen en rijden weer een kleurloze Tour met Gesink in de rol die Menchov vroeger had en de "superknechten" vallen er allemaal af op de laatste berg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:08 schreef kroegtijger het volgende:
Dit jaar gaan ze echt voor het eindklassement, en met de huidige groep jongens lijkt me dat een heel slimme zet
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....dan worden ze vijfde met Gesink, zitten nooit mee in aanvallen en rijden weer een kleurloze Tour met Gesink in de rol die Menchov vroeger had en de "superknechten" vallen er allemaal af op de laatste berg.
Zowel qua klassement als sprinter(s) geen renners die sterk genoeg zijn om echt mee te doen om de prijzen.
Als het een beetje mee zit zou Gesink ook kunnen winnen. Hij doet voor de meeste echte klimmers niet onder; alleen Andy Schleck en Contador staan daar toch echt wel een stapje hoger, maar verder is het allemaal zeer gelijk opgaand. Contador doet mogelijk niet eens mee, en als het bij Schleck niet lekker loopt, een valpartij of een keer op een slecht moment lek rijden en Gesink kan zomaar een gooi naar de eind-overwinning gaan doen (maar uiteraard zijn er meer kapers op de kust dan alleen Gesink).quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:49 schreef Chielus het volgende:
[..]
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.
Winnen zal Gesink niet, maar een top 3 klassering is geen utopie.
Als die superknecht ziek wordt heb je niemand meer. Zie: Szmyd in de Giro.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:52 schreef Beregd het volgende:
één superknecht voor het hooggebergte is meer dan genoeg.
Als je kopman in de bergen een iets mindere dag heeft is zo'n superknecht ook best handig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
Je hebt alleen een Szmyd nodig als jij het tempo bergop wilt maken, in deze Tour is dat aan de ploegen van Contador en Schleck. Het zou zonde zijn om een Mollema daar aan op te offeren , terwijl Gesink zeker niet de eerste is die er van kan profiteren.
8 man hoeft niet nee, maar je kan van mannen als Garate, Mollema, Ten Dam of Barredo niet vragen om dat de hele tour vol te kunnen houden. Als zo'n klim-knecht een mindere dag heeft zit Gesink dan met de brokken. Dus een mannetje of 3 a 4 ervoor "inruimen" lijkt me nuttig. Als je bijvoorbeeld vorig jaar zag hoe de knechten van Contador er een slinger aan gaven waardoor er nog maar een man of 30 zat en de rest ergens lager op de berg om hun moeder aan het schreeuwen was, dan kan je als Rabo er niet op gerust zijn dat Gesink dat wel "even" dagelijks voorop blijft rijden. Rabo moet dit jaar de macht hebben om het peleton op dergelijke wijze pijn te gaan doen. Saxo zal daar ook voor in aanmerking komen, Leopard ongetwijfeld ook, en dan heb je de grootste ploegen daarin wel gehad denk ik....quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Ereinion het volgende:
Toch zijn er wel een paar ritten die behoorlijk vervelend kunnen worden als er ook maar een beetje tempo gemaakt wordt door een ploeg op de voorlaatste col. Renners als Gesink en VDB hoeven geen 8 knechten, maar iemand bij je hebben in een groep van 30 lijkt me ook wel noodzakelijk. Dat hoeft natuurlijk niet iemand van het niveau Mollema te zijn, Barredo of Garate (afhankelijk van de vorm), of desnoods Ten Dam moeten dat ook kunnen.
De eerste week zal daarin denk ik doorslaggevend zijn. Als Sanchez en Mollema daarin teveel toegeven en Gesink moet om wat voor reden dan ook afstappen om maar wat te noemen, dan zou Rabo met haar broek op de enkels staan, terwijl in de eerste week Gesink deze mannen nog helemaal niet nodig heeft. Die komen pas in het hooggebergte echt aan bodquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:27 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als je kopman in de bergen een iets mindere dag heeft is zo'n superknecht ook best handig.
Ik dacht dat het de bedoeling was dat Mollema en Sanchez hun kansen op een klassement sowieso zouden opofferen voor Gesink? Of houden ze die eerst nog achter de hand?
(voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat dat Rabo's strategie is - dacht het alleen ergens gelezen te hebben. Misschien vergis ik me.)
We zullen het zien....ik hoop het, maar ben nog wat sceptisch.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:49 schreef Chielus het volgende:
[..]
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.
Winnen zal Gesink niet, maar een top 3 klassering is geen utopie.
Als Rabo iemand als Gilbert zou hebben, dan nemen ze die waarschijnlijk ook wel mee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zullen het zien....ik hoop het, maar ben nog wat sceptisch.
Ben het wel eens met wat SoK schreef....heb je Contador/Cavendish in de ploeg, dan is het heel logisch om daar je hele ploeg voor op te offeren, bij de rest is dat een verspilling. Laat zo'n LL Sanchez eens proberen om het bergklassement te winnen oid.....niet de hoofdprijs, maar toch leuker als 8 mensen op te offeren voor een niet-winnaar.
Omega neemt niet voor niets ook iemand als Gilbert mee ipv alles op VdB te zetten.
Zijn tijdrit in de Dauphine valt alvast niet mee;quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook al eigenlijk, Willems is ook nog niet zo gek lang terug van blessure, dus wordt een lastig karwei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |