quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:45 schreef FdT het volgende:
[..]
Helemaal eens, zit een groot risico in!
Mooi experiment, Rabo tegen Omega. Gesink en Van den Broeck reden vorig jaar soortgelijk klassement. Rabo gooit nu alles op Gesink, neemt geen sprinter mee en eigenlijk alleen maar (super)knechten. Omega gokt eigenlijk op 3 paarden.
Gezien de concurrentie van Saxo, Leopard en ook Radioshack (sterk team!), is de methode van Rabo denk ik de enige die echt kan werken.
Tsja....dan worden ze vijfde met Gesink, zitten nooit mee in aanvallen en rijden weer een kleurloze Tour met Gesink in de rol die Menchov vroeger had en de "superknechten" vallen er allemaal af op de laatste berg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:08 schreef kroegtijger het volgende:
Dit jaar gaan ze echt voor het eindklassement, en met de huidige groep jongens lijkt me dat een heel slimme zet
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....dan worden ze vijfde met Gesink, zitten nooit mee in aanvallen en rijden weer een kleurloze Tour met Gesink in de rol die Menchov vroeger had en de "superknechten" vallen er allemaal af op de laatste berg.
Zowel qua klassement als sprinter(s) geen renners die sterk genoeg zijn om echt mee te doen om de prijzen.
Als het een beetje mee zit zou Gesink ook kunnen winnen. Hij doet voor de meeste echte klimmers niet onder; alleen Andy Schleck en Contador staan daar toch echt wel een stapje hoger, maar verder is het allemaal zeer gelijk opgaand. Contador doet mogelijk niet eens mee, en als het bij Schleck niet lekker loopt, een valpartij of een keer op een slecht moment lek rijden en Gesink kan zomaar een gooi naar de eind-overwinning gaan doen (maar uiteraard zijn er meer kapers op de kust dan alleen Gesink).quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:49 schreef Chielus het volgende:
[..]
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.
Winnen zal Gesink niet, maar een top 3 klassering is geen utopie.
Als die superknecht ziek wordt heb je niemand meer. Zie: Szmyd in de Giro.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:52 schreef Beregd het volgende:
één superknecht voor het hooggebergte is meer dan genoeg.
Als je kopman in de bergen een iets mindere dag heeft is zo'n superknecht ook best handig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:39 schreef DutchSL het volgende:
Je hebt alleen een Szmyd nodig als jij het tempo bergop wilt maken, in deze Tour is dat aan de ploegen van Contador en Schleck. Het zou zonde zijn om een Mollema daar aan op te offeren , terwijl Gesink zeker niet de eerste is die er van kan profiteren.
8 man hoeft niet nee, maar je kan van mannen als Garate, Mollema, Ten Dam of Barredo niet vragen om dat de hele tour vol te kunnen houden. Als zo'n klim-knecht een mindere dag heeft zit Gesink dan met de brokken. Dus een mannetje of 3 a 4 ervoor "inruimen" lijkt me nuttig. Als je bijvoorbeeld vorig jaar zag hoe de knechten van Contador er een slinger aan gaven waardoor er nog maar een man of 30 zat en de rest ergens lager op de berg om hun moeder aan het schreeuwen was, dan kan je als Rabo er niet op gerust zijn dat Gesink dat wel "even" dagelijks voorop blijft rijden. Rabo moet dit jaar de macht hebben om het peleton op dergelijke wijze pijn te gaan doen. Saxo zal daar ook voor in aanmerking komen, Leopard ongetwijfeld ook, en dan heb je de grootste ploegen daarin wel gehad denk ik....quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Ereinion het volgende:
Toch zijn er wel een paar ritten die behoorlijk vervelend kunnen worden als er ook maar een beetje tempo gemaakt wordt door een ploeg op de voorlaatste col. Renners als Gesink en VDB hoeven geen 8 knechten, maar iemand bij je hebben in een groep van 30 lijkt me ook wel noodzakelijk. Dat hoeft natuurlijk niet iemand van het niveau Mollema te zijn, Barredo of Garate (afhankelijk van de vorm), of desnoods Ten Dam moeten dat ook kunnen.
De eerste week zal daarin denk ik doorslaggevend zijn. Als Sanchez en Mollema daarin teveel toegeven en Gesink moet om wat voor reden dan ook afstappen om maar wat te noemen, dan zou Rabo met haar broek op de enkels staan, terwijl in de eerste week Gesink deze mannen nog helemaal niet nodig heeft. Die komen pas in het hooggebergte echt aan bodquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:27 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als je kopman in de bergen een iets mindere dag heeft is zo'n superknecht ook best handig.
Ik dacht dat het de bedoeling was dat Mollema en Sanchez hun kansen op een klassement sowieso zouden opofferen voor Gesink? Of houden ze die eerst nog achter de hand?
(voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat dat Rabo's strategie is - dacht het alleen ergens gelezen te hebben. Misschien vergis ik me.)
We zullen het zien....ik hoop het, maar ben nog wat sceptisch.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:49 schreef Chielus het volgende:
[..]
Boogerd, Rasmussen & Gesink waren nou niet direct renners die er meteen aflagen hoor.
Winnen zal Gesink niet, maar een top 3 klassering is geen utopie.
Als Rabo iemand als Gilbert zou hebben, dan nemen ze die waarschijnlijk ook wel mee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zullen het zien....ik hoop het, maar ben nog wat sceptisch.
Ben het wel eens met wat SoK schreef....heb je Contador/Cavendish in de ploeg, dan is het heel logisch om daar je hele ploeg voor op te offeren, bij de rest is dat een verspilling. Laat zo'n LL Sanchez eens proberen om het bergklassement te winnen oid.....niet de hoofdprijs, maar toch leuker als 8 mensen op te offeren voor een niet-winnaar.
Omega neemt niet voor niets ook iemand als Gilbert mee ipv alles op VdB te zetten.
Zijn tijdrit in de Dauphine valt alvast niet mee;quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook al eigenlijk, Willems is ook nog niet zo gek lang terug van blessure, dus wordt een lastig karwei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |