In 2009 was Frank de enige die sporadisch met Andy en Contador meekon. Ik denk dat het vorig jaar hetzelfde was geweest (of dat Frank dan op zijn minst bij Menchov/Sanchez was blijven hangen).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:32 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Zonder Contador gaan de gebroeders Schleck echt niet 1 en 2 eindigen. Ik schat Gesink en Basso hoger in dan F. Schleck. Het zal wel een klimmersklassement worden met maar 1 echte tijdrit.
In 2009 had ik ook het gevoel dat Fränk geschikt was voor de grote rondes. Als je echter al zijn uitslagen bekijkt, zowel voor die Tour als erna, lijkt het mij toch dat het geen échte ronderenner is. Er waren altijd 3 of 4 die aantoonbaar beter bergop gingen (zie bijvoorbeeld ook de Vuelta van vorig jaar).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In 2009 was Frank de enige die sporadisch met Andy en Contador meekon. Ik denk dat het vorig jaar hetzelfde was geweest (of dat Frank dan op zijn minst bij Menchov/Sanchez was blijven hangen).
Schleck kon zich niet optimaal voorbereiden toen. Vuelta kwam eigenlijk te vroeg.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:43 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
In 2009 had ik ook het gevoel dat Fränk geschikt was voor de grote rondes. Als je echter al zijn uitslagen bekijkt, zowel voor die Tour als erna, lijkt het mij toch dat het geen échte ronderenner is. Er waren altijd 3 of 4 die aantoonbaar beter bergop gingen (zie bijvoorbeeld ook de Vuelta van vorig jaar).
Als hij heel blijft, wat voor hem nogal een moeilijke opgave is, schat ik hem hoger in als klimmer. Hij is inderdaad de enige die ik samen met Andy ooit een beetje in de buurt heb zien komen van Contador.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:19 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Als deze mannen in hun normale / beste vorm verkeren zijn Basso en Gesink gewoon beter dan F. Schleck. Het ziet er leuk uit wat hij met Andy presteert, ik ben ook een fan van ze, maar toch zijn Basso en Gesink gewoon betere klimmers. F. Schleck is dan wel weer beter dan Evans bijvoorbeeld.
Schleck was op dat moment gewoon (veel) beter.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:53 schreef Ereinion het volgende:
Eigenlijk de enige reden dat Schleck zo hoog stond was doordat op Hautacam de toppers (Menchov, Evans, Sastre) naar elkaar keken
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Als hij heel blijft, wat voor hem nogal een moeilijke opgave is, schat ik hem hoger in als klimmer. Hij is inderdaad de enige die ik samen met Andy ooit een beetje in de buurt heb zien komen van Contador.
Heel blijven is inderdaad ook een kunst, maar F. Schleck was toen in supervorm. Als Gesink en Basso in supervorm zijn zie ik die toch echt F. Schleck eraf rijden. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als Andy Schleck gaat helpen. Basso komt nu echter terug van een blessure en zie ik deze Tour nog weinig presteren. Gesink daarentegen moet toch voor top 3 kunnen gaan met al deze bergen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Als hij heel blijft, wat voor hem nogal een moeilijke opgave is, schat ik hem hoger in als klimmer. Hij is inderdaad de enige die ik samen met Andy ooit een beetje in de buurt heb zien komen van Contador.
Je ziet toch op het begin dat Sastre aanvalt, Menchov en Evans snel reageren, en als Schleck even later aanvalt ze breeduit over de weg gingen. Types als Piepoli, Cobo en Schleck vonden ze daar gewoon niet gevaarlijk genoeg, en kregen wat ruimte. Dat Evans aan zijn fiets zit te sleuren zegt niet veel, hij doet nooit anders.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:33 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Schleck was op dat moment gewoon (veel) beter.
^ zie die Cadel daar sleuren.
In de Alpen was Sastre duidelijk (veel) beter dan Schleck. Sastre idd de verdiende winnaar, maar in de Pyreneeen was die dus nog niet top.
Daarom werd het voorbehoud over het wel of niet starten van Contador ook duidelijk gemaakt door SoK. Als Andy genoeg marge heeft hoeven ze maar één keer met z'n tweeën weg te raken en Andy helpt Fränk zo het podium op. Zeker omdat er onder andere klimmers veel zijn die zowel een matige versnelling hebben bergop als geen toptijdrijder zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:39 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als Andy Schleck gaat helpen.
Ik zie dat er i.t.t. de aanval van Schleck niet veel op die van Sastre zat. Als je ziet wie er na die aanvalspoging nog allemaal in zijn wiel zit, dan was hij daar gewoon nog niet top. Niks mis mee overigens. Sastre was goed - de beste in koers - toen hij dat moest zijn. Op zijn overwinning is inderdaad niks af te dingen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je ziet toch op het begin dat Sastre aanvalt, Menchov en Evans snel reageren, en als Schleck even later aanvalt ze breeduit over de weg gingen.
Dat denk ik ook, maar Sastre was de sterkste van de kanshebbers en sterker dan Fränk, daar gaat het ondanks wat onhandige formuleringen hier toch over.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
In 2008 was Andy volgens velen al de sterkste in de laatste week.
Ik had het idd over de kanshebbers, maar zelfs dat vraag ik me af. Dat werd inderdaad gezegd omdat die zo makkelijk reed op de Alpe d'Huez. Op zich niet vreemd natuurlijk als je 2 minuten achter Sastre rijdt en die last heeft van de wind en jij alleen aanvallen beantwoordt van renners ver onder je eigen niveau.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
Het ging me dan ook vooral over de mogelijkheid dat Frank 2e kan worden, zeker in een Contadorloze Tour, en dat ik het vreemd vind dat hij meestal zelfs niet eens vermeld wordt in de klassieke pre-Tour-lijstjes met favorieten en top 5 kandidaten, terwijl hij dus bij zijn 2 recentste (volledige) deelnames gewoon bij de beste renners in de koers hoorde en er niets is wat er op wijst dat dat dit jaar plots anders zou zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maarja ik denk dat de Tour van 2008 werkelijk niets zegt over deze Tour.
Omdat Fränk de tweede man van zijn team is denk ik, die zet je niet zo snel bij je favorieten. Als hij kopman van een team was geweest was dat een ander verhaal geweest. Maar ik denk dat hij toch wel in veel top 5-lijstjes terug te vinden zal zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het ging me dan ook vooral over de mogelijkheid dat Frank 2e kan worden, zeker in een Contadorloze Tour, en dat ik het vreemd vind dat hij meestal zelfs niet eens vermeld wordt in de klassieke pre-Tour-lijstjes met favorieten en top 5 kandidaten, terwijl hij dus bij zijn 2 recentste (volledige) deelnames gewoon bij de beste renners in de koers hoorde en er niets is wat er op wijst dat dat dit jaar plots anders zou zijn.
Dat denk ik ook wel. Andy had volgens mij echt nog wat over in de Alpen. Op Alpe d'Huez moest ie zich echt inhouden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
Dat klopt, maar het zijn de broertjes, Frank is zowat de enige schaduwkopman die op volledige steun van zijn kopman kan rekenen, zelfs als Andy gewoon beter is en zelf nog alle kansen heeft.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat Fränk de tweede man van zijn team is denk ik, die zet je niet zo snel bij je favorieten. Als hij kopman van een team was geweest was dat een ander verhaal geweest.
Beter dat ie wel meedoet, dan kan het nog spannend worden met A. Schleck. Zonder Contador zou de Tour waarschijnlijk een beetje zoals afgelopen Giro worden...quote:
Typisch dat je juist Prato Nevoso als voorbeeld neemt. Dat klinkt dan leuk als je de uitslag erbij neemt. Maar die vermeldt er niet bij dat Andy volledig in dienst van Sastre en Fränk reed, kilometers op kop heeft gesleurd en zelfs demarrages van gevaarlijke renners heeft beantwoord.quote:Op zondag 5 juni 2011 07:45 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik had het idd over de kanshebbers, maar zelfs dat vraag ik me af. Dat werd inderdaad gezegd omdat die zo makkelijk reed op de Alpe d'Huez. Op zich niet vreemd natuurlijk als je 2 minuten achter Sastre rijdt en die last heeft van de wind en jij alleen aanvallen beantwoordt van renners ver onder je eigen niveau.
Als Andy werkelijk zo goed was had hij beter langer bij z'n broer kunnen blijven op Prato Nevoso. Ik denk ook niet dat hij 12e (10e) had kunnen worden in de laatste tijdrit.
Klimtijd van Sastre op de Alpe d'Huez was nochtans scherp, als je die prestatie vergelijkt met wat Contador en Andy Schleck lieten zien in de Tour van vorig jaar op andere cols.
Ik durf te wedden dat Schleck (of Contador als die rijdt) die tijd (39,30) dit jaar niet, of in het beste geval nauwelijks gaan verbeteren.
Niks typisch aan. Er zijn maar 2 voorbeelden. Prato Nevoso en Alpe d'Huez. Ik gebruikte ze allebei. (Op de Bonette werd niet gekoerst)quote:Op zondag 5 juni 2011 13:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Typisch dat je juist Prato Nevoso als voorbeeld neemt. Dat klinkt dan leuk als je de uitslag erbij neemt. Maar die vermeldt er niet bij dat Andy volledig in dienst van Sastre en Fränk reed, kilometers op kop heeft gesleurd en zelfs demarrages van gevaarlijke renners heeft beantwoord.
wimderon de grammatica nazi. Gefeliciteerd.quote:
Andy Schleck hoeft bergop niet zo heel veel verschil te maken. Hij heeft 4 keer de kans om er van weg te rijden in de laatste kilometers. Als je bergop duidelijk de beste bent en je ploeg een van de favorieten is voor de ploegentijdrit heb je van die individuele tijdrit weinig te vrezen, denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Devpartner het volgende:
Ook geloof ik niet dat Andy evenveel verschil zou maken op de rest als hij alleen omhoog gaat of samen met contador die ook tempo maakt bergop.
Ik heb zomaar het idee dat je Gesink ook best wel als kanshebber mag opschrijven. Hij komt steeds beter in vorm. En uiteraard de broertjes Schleck.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Devpartner het volgende:
Ik geef F.Schleck evenveel kans om te winnen of 2de te worden als Chris Horner in de komende tour. Beiden zijn gepatenteerde vallers, alletwee goede klimmers met een mindere TT. (chris horner, op welke ontplofbare vloeistof het ook moge zijn, haalde gelijke W/kg als contador, op welke ontplofbare vloeistof het moge zijn, op de Etna.
Ook geloof ik niet dat Andy evenveel verschil zou maken op de rest als hij alleen omhoog gaat of samen met contador die ook tempo maakt bergop.
Contador heeft toch, ondanks de overheersing in de giro, redelijk diep gegaan bij momenten. Ik vondt hem zelfs helemaal niet meer zo fris tegen het einde van de giro. Ik verwacht dan ook niet dat, als contador meedoet, hij super gaat zijn in de tour. Elk jaar wordt het gezegd, maar ik denk dat dit jaar wel eens spannend zou kunnen worden. Meeste van de frisse deelnemers zijn immers verkrampte klimmers. (geen jump).
Nope, want van behoorlijk wat teams zijn de voorselecties nog niet eens bekend, laat staan een namen die al zeker zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:46 schreef Doff het volgende:
Is er al iets van een voorlopige deelnemerslijst?
Ah, dank, die zal ik eens in de gaten houden.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, want van behoorlijk wat teams zijn de voorselecties nog niet eens bekend, laat staan een namen die al zeker zijn.
Je kan hier kijken. Het meeste halen ze zelf uit interviews, dan wel gokken ze wat of zijn echte voorselecties.
Welke? Er zijn er meerdere.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:46 schreef Doff het volgende:
[..]
Ah, dank, die zal ik eens in de gaten houden.
Heeft iemand anders hier ook al de TDF-magazine in handen? Ik vind 'm wel aardig in elk geval. Die Hinault is wel een ontzettende chauvinist zeg.
Die dus ja, in de winkel gewoon te koopquote:Op maandag 6 juni 2011 12:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Welke? Er zijn er meerdere.
Ik heb die van ProCycling besteld, maar nog niet binnen gekregen. Vraag me ook af of het goed gegaan is bij de bestelling.
Ja, weet ik, maar ik ben niet goed te been nu, dus ik heb hem online besteld.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:51 schreef Doff het volgende:
[..]
Die dus ja, in de winkel gewoon te koop.
Dat weet ik en het antwoord is helaas nee, was op korte termijn (zeker na eerdere problemen met F1 en voetbalmanager die opgelost moesten worden) niet mogelijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:54 schreef Karina het volgende:
Komt er op FOK! ook weer een Tourmanager? Weet iemand dat?
Gewoon Tourpoule van Telesport en Hyves, komt volgende week online.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:54 schreef Karina het volgende:
Komt er op FOK! ook weer een Tourmanager? Weet iemand dat?
Oh jammer, dan maar een andere opzoeken inderdaad. Volgens mij deed ik vroeger wel eens mee met de Sportdreams Tourmanager, maar ik geloof dat die ook al niet meer bestaat (kan het net zo snel vinden).quote:Op maandag 6 juni 2011 12:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat weet ik en het antwoord is helaas nee, was op korte termijn (zeker na eerdere problemen met F1 en voetbalmanager die opgelost moesten worden) niet mogelijk.
Zijn al wel bezig voor 2012
Probeer het maar eens op de zaterdag-avondquote:Op maandag 6 juni 2011 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
Vraagje aan de liefhebbers: als ik zou willen gaan kijken naar de finale op de champs d'elisee , hoe vroeg moet je dan daar gaan staan? Die zondag is de enige dag dat ik daar naartoe zou kunnen gaan, andere weekenden zitten ze te ver van Nederland af, om het in 1 dagje te doen
Ziet er idd goed opgezet uit. Ik doe al jaren mee in Tourploeg.nl Beetje zelfde opzet, minder manieren om punten te sprokkelen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik doe al enige tijd mee met wijnredergames (tdfgame.com). Leuke opzet iig!
Ik moet dan helaas werken, maar ben je serieus of niet?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:51 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Probeer het maar eens op de zaterdag-avond![]()
Zelf zit ik op de vrijdag op Alpe d'HuezWoensdag-avond vertrekken, donderdag de berg op en vrijdag hopelijk de beslissing live zien vallen
Zaterdag avond is overdreven, ik stond een aantal jaar geleden in Parijs, eind van de morgen is vroeg genoeg. Tenzij je echt bij finish/start wilt staan, dan moet je denk ik er al eerder staan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik moet dan helaas werken, maar ben je serieus of niet?
T is voor mij 3,5 uur rijden naar parijs, maar ik ga dr niet speciaal n hotel voor nemen. (denk dat ze of vol, of veel te duur zijn)
http://www.radiofreak.nl/(...)dt-Tour-Top-100-uit/quote:Radio 1 zendt van 2 tot en met 24 juli de Tour Top 100 uit. Tijdens de drie weken van de Tour de France zijn dagelijks vijf liedjes te horen bij de programma's Tour ontwaakt, de Proloog en Radio Tour de France. Luisteraars kunnen sinds vanmiddag stemmen op de lijst, passend bij het Tour de France gevoel. Luisteraars stellen zo de Radio 1 Tour Top 100 samen.
De keuzelijst bevat een uitgebreide opsomming van Franstalig repertoire, zoals Patrick Bruel met 'Casser la Voix' of 'Il est cinq heures, Paris s'éveille?' van Jacques Dutronc. Stemmers kiezen maximaal tien platen uit de lijst, waarvan vijf nummers vrije keuze mogen zijn. Via Facebook en Twitter kunnen ze hun lijst met anderen delen. Tijdens de stemperiode dragen bekende Nederlanders en Radio 1 presentatoren op zender suggesties aan voor het stemmen en maken ze hun Top 3 bekend.
Op de website van Radio 1 delen luisteraars verhalen over hun chansons en staat informatie over de liedjes. Op zondag 24 juli wordt in het laatste uur van Radio Tour de France de nummer 1 gedraaid.
Dat bestaat allang weer! Het heet nu tourcoach.nl. Werkt supergoedquote:Op maandag 6 juni 2011 13:16 schreef Marcoss het volgende:
Is er al bekend of Rondemaster weer terugkomt in de "normale" versie eigenlijk? Dat blijft veruit het mooiste Tourspel (vind ik), maar vorig jaar hadden ze de hele opzet omgegooid en daardoor werd het een spel, zoals vele anderen..
Dat laatste lijkt me leuk. Ik houd het in de gaten hier, welke manager er gekozen wordt. Ik ga van de week een Tour tijdschrijft kopen om me in te lezen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:08 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ziet er idd goed opgezet uit. Ik doe al jaren mee in Tourploeg.nl Beetje zelfde opzet, minder manieren om punten te sprokkelen.
Een Fok poule lijkt me zoiezo een goed plan.
Ik heb mijn planning bijgesteld tot volgend jaar. (moet nog 10 kg afvallenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me leuk. Ik houd het in de gaten hier, welke manager er gekozen wordt. Ik ga van de week een Tour tijdschrijft kopen om me in te lezen.
Iemand hier die met de alternative Alpe D'Huez meedoet op 9 juni? Bij mij op kantoor kon je je opgeven (ik doe niet mee, geen conditie).
Ik speel al jaren mee op www.sportpools.net , daar zou je ook een Fok-subpool aan kunnen makenquote:Op maandag 6 juni 2011 15:08 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ziet er idd goed opgezet uit. Ik doe al jaren mee in Tourploeg.nl Beetje zelfde opzet, minder manieren om punten te sprokkelen.
Een Fok poule lijkt me zoiezo een goed plan.
Nee, dat zeg je verkeerd. TourCoach is door mensen van Tweakers opgezet, dus niet van het AD.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat bestaat allang weer! Het heet nu tourcoach.nl. Werkt supergoed
De gelegenheid om van een Tweakers team te winnen is natuurlijk sowieso al een incentivequote:Op maandag 6 juni 2011 21:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je verkeerd. TourCoach is door mensen van Tweakers opgezet, dus niet van het AD.
Ik ben bang dat je er toch al wel zaterdag danwel zondag-ochtend heel vroeg moet zijn als je een beetje een fatsoenlijke plek wilt hebben op de champs elysees zelf.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik moet dan helaas werken, maar ben je serieus of niet?
T is voor mij 3,5 uur rijden naar parijs, maar ik ga dr niet speciaal n hotel voor nemen. (denk dat ze of vol, of veel te duur zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |