abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97702589
Schleck had in 2008 de Tour nooit kunnen winnen. Zijn tijdrit was daar veel te matig voor, om toen te winnen had hij nog 1.15 sneller moeten rijden op de Alpe dan Sastre, 38.15, een tijd slechts 40 seconden trager dan het record in 1997 neergezet door de beste klimmer van de laatste 20 jaar met een hematocriet dat dichter bij de 60 dan de 50 zat. Nooit van zijn leven zou Schleck daar toe in staat zijn.

Als je naar die laatste week kijkt (Prato Nevoso, Alpe, tijdrit) zie je duidelijk dat Sastre verreweg de beste man in koers was op dat moment. Hij reed op elke bergetappe weg van de rest, en reed voor een klimmer een fantastische tijdrit. Eigenlijk de enige reden dat Schleck zo hoog stond was doordat op Hautacam de toppers (Menchov, Evans, Sastre) naar elkaar keken, hij had daar nooit het niveau om met welke ploegentactiek dan ook die koers te winnen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:33:56 #127
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97703915
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:53 schreef Ereinion het volgende:

Eigenlijk de enige reden dat Schleck zo hoog stond was doordat op Hautacam de toppers (Menchov, Evans, Sastre) naar elkaar keken
Schleck was op dat moment gewoon (veel) beter.

^ zie die Cadel daar sleuren.

In de Alpen was Sastre duidelijk (veel) beter dan Schleck. Sastre idd de verdiende winnaar, maar in de Pyreneeen was die dus nog niet top.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 04-06-2011 18:41:37 ]
pi_97704055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Als hij heel blijft, wat voor hem nogal een moeilijke opgave is, schat ik hem hoger in als klimmer. Hij is inderdaad de enige die ik samen met Andy ooit een beetje in de buurt heb zien komen van Contador.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Als hij heel blijft, wat voor hem nogal een moeilijke opgave is, schat ik hem hoger in als klimmer. Hij is inderdaad de enige die ik samen met Andy ooit een beetje in de buurt heb zien komen van Contador.
Heel blijven is inderdaad ook een kunst, maar F. Schleck was toen in supervorm. Als Gesink en Basso in supervorm zijn zie ik die toch echt F. Schleck eraf rijden. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als Andy Schleck gaat helpen. Basso komt nu echter terug van een blessure en zie ik deze Tour nog weinig presteren. Gesink daarentegen moet toch voor top 3 kunnen gaan met al deze bergen.
pi_97704391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:33 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Schleck was op dat moment gewoon (veel) beter.

^ zie die Cadel daar sleuren.

In de Alpen was Sastre duidelijk (veel) beter dan Schleck. Sastre idd de verdiende winnaar, maar in de Pyreneeen was die dus nog niet top.
Je ziet toch op het begin dat Sastre aanvalt, Menchov en Evans snel reageren, en als Schleck even later aanvalt ze breeduit over de weg gingen. Types als Piepoli, Cobo en Schleck vonden ze daar gewoon niet gevaarlijk genoeg, en kregen wat ruimte. Dat Evans aan zijn fiets zit te sleuren zegt niet veel, hij doet nooit anders.

Echt veel maakt het ook niet uit. Sastre was gewoon de beste man die Tour, en in de slotweek was hij de enige die nog een meer dan theoretische kans had om die Tour te winnen.
pi_97705060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:39 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als Andy Schleck gaat helpen.
Daarom werd het voorbehoud over het wel of niet starten van Contador ook duidelijk gemaakt door SoK. Als Andy genoeg marge heeft hoeven ze maar één keer met z'n tweeën weg te raken en Andy helpt Fränk zo het podium op. Zeker omdat er onder andere klimmers veel zijn die zowel een matige versnelling hebben bergop als geen toptijdrijder zijn.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:54:11 #131
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97712371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:49 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Je ziet toch op het begin dat Sastre aanvalt, Menchov en Evans snel reageren, en als Schleck even later aanvalt ze breeduit over de weg gingen.
Ik zie dat er i.t.t. de aanval van Schleck niet veel op die van Sastre zat. Als je ziet wie er na die aanvalspoging nog allemaal in zijn wiel zit, dan was hij daar gewoon nog niet top. Niks mis mee overigens. Sastre was goed - de beste in koers - toen hij dat moest zijn. Op zijn overwinning is inderdaad niks af te dingen.

Evans was die hele Tour niet super bergop. Ook daarom vind ik het niet voor de hand liggend dat ze (Evans en Menchov) met Schleck mee hadden gekund, en logisch dat de beste 3 toen gewoon voorop reden. Bedreiging in het klassement of niet. Waar Cobo toen toe in staat was zullen we nooit weten.
pi_97716608
In 2008 was Andy volgens velen al de sterkste in de laatste week.
pi_97716970
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
Dat denk ik ook, maar Sastre was de sterkste van de kanshebbers en sterker dan Fränk, daar gaat het ondanks wat onhandige formuleringen hier toch over.

Maarja ik denk dat de Tour van 2008 werkelijk niets zegt over deze Tour.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:08:52 #134
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_97717137
Ja hoor, ik ben eens een jaar niet tijdens de TDF in Frankrijk, komen ze verdorrie door het dorp van mijn schoonouders (waar wij in augustus zijn).
Etappe 15, Cessenon sur Orb, de bevoorraading is er zelfs :')
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 5 juni 2011 @ 07:45:48 #135
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97726864
quote:
Ik had het idd over de kanshebbers, maar zelfs dat vraag ik me af. Dat werd inderdaad gezegd omdat die zo makkelijk reed op de Alpe d'Huez. Op zich niet vreemd natuurlijk als je 2 minuten achter Sastre rijdt en die last heeft van de wind en jij alleen aanvallen beantwoordt van renners ver onder je eigen niveau.

Als Andy werkelijk zo goed was had hij beter langer bij z'n broer kunnen blijven op Prato Nevoso. Ik denk ook niet dat hij 12e (10e) had kunnen worden in de laatste tijdrit.

Klimtijd van Sastre op de Alpe d'Huez was nochtans scherp, als je die prestatie vergelijkt met wat Contador en Andy Schleck lieten zien in de Tour van vorig jaar op andere cols.

Ik durf te wedden dat Schleck (of Contador als die rijdt) die tijd (39,30) dit jaar niet, of in het beste geval nauwelijks gaan verbeteren.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:39:06 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97728384
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maarja ik denk dat de Tour van 2008 werkelijk niets zegt over deze Tour.
Het ging me dan ook vooral over de mogelijkheid dat Frank 2e kan worden, zeker in een Contadorloze Tour, en dat ik het vreemd vind dat hij meestal zelfs niet eens vermeld wordt in de klassieke pre-Tour-lijstjes met favorieten en top 5 kandidaten, terwijl hij dus bij zijn 2 recentste (volledige) deelnames gewoon bij de beste renners in de koers hoorde en er niets is wat er op wijst dat dat dit jaar plots anders zou zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97728900
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het ging me dan ook vooral over de mogelijkheid dat Frank 2e kan worden, zeker in een Contadorloze Tour, en dat ik het vreemd vind dat hij meestal zelfs niet eens vermeld wordt in de klassieke pre-Tour-lijstjes met favorieten en top 5 kandidaten, terwijl hij dus bij zijn 2 recentste (volledige) deelnames gewoon bij de beste renners in de koers hoorde en er niets is wat er op wijst dat dat dit jaar plots anders zou zijn.
Omdat Fränk de tweede man van zijn team is denk ik, die zet je niet zo snel bij je favorieten. Als hij kopman van een team was geweest was dat een ander verhaal geweest. Maar ik denk dat hij toch wel in veel top 5-lijstjes terug te vinden zal zijn.
pi_97729498
quote:
Dat denk ik ook wel. Andy had volgens mij echt nog wat over in de Alpen. Op Alpe d'Huez moest ie zich echt inhouden.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:29:31 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97729553
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Omdat Fränk de tweede man van zijn team is denk ik, die zet je niet zo snel bij je favorieten. Als hij kopman van een team was geweest was dat een ander verhaal geweest.
Dat klopt, maar het zijn de broertjes, Frank is zowat de enige schaduwkopman die op volledige steun van zijn kopman kan rekenen, zelfs als Andy gewoon beter is en zelf nog alle kansen heeft.

Contador heeft via Armstrong al eens laten zien hoe ver je kan komen als de beste man in koers zich voor een mindere opoffert (en ik denk dat Frank verhoudingsgewijs wat hoger mag ingeschat worden dan die Armstrong).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:30:45 #140
344591 Fraech
Godenzoon
pi_97731383
Contador mag meedoen, de tour is beslist.
pi_97731991
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:30 schreef Fraech het volgende:
Contador mag meedoen, de tour is beslist.
Beter dat ie wel meedoet, dan kan het nog spannend worden met A. Schleck. Zonder Contador zou de Tour waarschijnlijk een beetje zoals afgelopen Giro worden...
pi_97734229
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 07:45 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik had het idd over de kanshebbers, maar zelfs dat vraag ik me af. Dat werd inderdaad gezegd omdat die zo makkelijk reed op de Alpe d'Huez. Op zich niet vreemd natuurlijk als je 2 minuten achter Sastre rijdt en die last heeft van de wind en jij alleen aanvallen beantwoordt van renners ver onder je eigen niveau.

Als Andy werkelijk zo goed was had hij beter langer bij z'n broer kunnen blijven op Prato Nevoso. Ik denk ook niet dat hij 12e (10e) had kunnen worden in de laatste tijdrit.

Klimtijd van Sastre op de Alpe d'Huez was nochtans scherp, als je die prestatie vergelijkt met wat Contador en Andy Schleck lieten zien in de Tour van vorig jaar op andere cols.

Ik durf te wedden dat Schleck (of Contador als die rijdt) die tijd (39,30) dit jaar niet, of in het beste geval nauwelijks gaan verbeteren.
Typisch dat je juist Prato Nevoso als voorbeeld neemt. Dat klinkt dan leuk als je de uitslag erbij neemt. Maar die vermeldt er niet bij dat Andy volledig in dienst van Sastre en Fränk reed, kilometers op kop heeft gesleurd en zelfs demarrages van gevaarlijke renners heeft beantwoord.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:50:35 #143
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97736844
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Typisch dat je juist Prato Nevoso als voorbeeld neemt. Dat klinkt dan leuk als je de uitslag erbij neemt. Maar die vermeldt er niet bij dat Andy volledig in dienst van Sastre en Fränk reed, kilometers op kop heeft gesleurd en zelfs demarrages van gevaarlijke renners heeft beantwoord.
Niks typisch aan. Er zijn maar 2 voorbeelden. Prato Nevoso en Alpe d'Huez. Ik gebruikte ze allebei. (Op de Bonette werd niet gekoerst)

Ik heb die rit gezien hoor. Kilometers op kop sleuren en dan moeten lossen en na alle favorieten binnenkomen inlcusief een falende Evans is voor mij geen indicatie dat hij die dag beter dan Sastre was. Eerder dat hij daar niet duidelijk de beste was. Het is ook behoorlijk bebost daar, dus je bent niet echt in het nadeel als je daar op kop rijdt.

Tuurlijk had Schleck anders veel dichter geeindigd en was hij beter dan zijn broer en Evans. Maar super kon ik hem daar niet vinden.
pi_97737282
Dat mag jij kunnen vinden.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:06:49 #145
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97737559
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:00 schreef wimderon het volgende:
Dat mag jij kunnen vinden.
wimderon de grammatica nazi. Gefeliciteerd.

Vond je Boogerd op de Puerto de Beret ook de beste in koers omdat die daar kilometers op kop sleurde?
pi_97747655
Als jij dat vergelijkbaar vindt mag je ook dat vinden.
pi_97777995
Ik geef F.Schleck evenveel kans om te winnen of 2de te worden als Chris Horner in de komende tour. Beiden zijn gepatenteerde vallers, alletwee goede klimmers met een mindere TT. (chris horner, op welke ontplofbare vloeistof het ook moge zijn, haalde gelijke W/kg als contador, op welke ontplofbare vloeistof het moge zijn, op de Etna.

Ook geloof ik niet dat Andy evenveel verschil zou maken op de rest als hij alleen omhoog gaat of samen met contador die ook tempo maakt bergop.
Contador heeft toch, ondanks de overheersing in de giro, redelijk diep gegaan bij momenten. Ik vondt hem zelfs helemaal niet meer zo fris tegen het einde van de giro. Ik verwacht dan ook niet dat, als contador meedoet, hij super gaat zijn in de tour. Elk jaar wordt het gezegd, maar ik denk dat dit jaar wel eens spannend zou kunnen worden :'). Meeste van de frisse deelnemers zijn immers verkrampte klimmers. (geen jump).
  maandag 6 juni 2011 @ 11:20:05 #148
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97778708
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Devpartner het volgende:

Ook geloof ik niet dat Andy evenveel verschil zou maken op de rest als hij alleen omhoog gaat of samen met contador die ook tempo maakt bergop.
Andy Schleck hoeft bergop niet zo heel veel verschil te maken. Hij heeft 4 keer de kans om er van weg te rijden in de laatste kilometers. Als je bergop duidelijk de beste bent en je ploeg een van de favorieten is voor de ploegentijdrit heb je van die individuele tijdrit weinig te vrezen, denk ik.

Het zou wel hilarisch zijn als de bijna 40-jarige Horner ineens even goed kon klimmen, inderdaad.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:29:47 #149
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_97779055
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Devpartner het volgende:
Ik geef F.Schleck evenveel kans om te winnen of 2de te worden als Chris Horner in de komende tour. Beiden zijn gepatenteerde vallers, alletwee goede klimmers met een mindere TT. (chris horner, op welke ontplofbare vloeistof het ook moge zijn, haalde gelijke W/kg als contador, op welke ontplofbare vloeistof het moge zijn, op de Etna.

Contador heeft toch, ondanks de overheersing in de giro, redelijk diep gegaan bij momenten. Ik vondt hem zelfs helemaal niet meer zo fris tegen het einde van de giro. Ik verwacht dan ook niet dat, als contador meedoet, hij super gaat zijn in de tour. Elk jaar wordt het gezegd, maar ik denk dat dit jaar wel eens spannend zou kunnen worden :'). Meeste van de frisse deelnemers zijn immers verkrampte klimmers. (geen jump).
Ik heb zomaar het idee dat je Gesink ook best wel als kanshebber mag opschrijven. Hij komt steeds beter in vorm. En uiteraard de broertjes Schleck.
Menchov heb ik nog (of liever gezegd: alweer) mn vraagtekens over. In de Giro vond ik hem niet overtuigen, maar met die gekke Rus weet je het nooit.... Hij heeft zn ploeg weliswaar niet echt mee zitten, maar toch zou hij wel eens kunnen gaan stunten. Zoals gezegd; er valt geen pijl op te trekken bij die man.
Hoe dan ook gaat het smullen worden, met hopelijk Alpe d'Huez als de beslissende klim :P
pi_97779267
Menchov start helemaal niet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')