Bourdais wil bij Dale Coyne Racing blijvenquote:Dillon Battistini maakt volgende maand zijn IndyCar-debuut op de Kentucky Speedway. De 33-jarige Brit, die de afgelopen drie jaar in de Indy Lights actief was en in die klasse vier overwinningen wist te boeken, stapt in bij Conquest Racing.
"Dit is de kans waar ik mijn hele leven voor heb gewerkt", zei Battistini, die komende vrijdag voor het eerst voor het team in actie komt tijdens een testdag op de Kentucky Speedway. "Ik heb erg veel zin in deze test en kan niet wachten om in de Conquest-auto te stappen. Ik ben teambaas Eric Bachelart enorm dankbaar voor deze kans."
In 2007 wist Battistini nog kampioen te worden in de Aziatische Formule 3.
quote:Voor Sebastien Bourdais zit het IndyCar seizoen erop, maar het is goed mogelijk dat zijn verblijf bij Dale Coyne Racing verlengt wordt. De viervoudig Champ Car-kampioen stapte kort voor dit seizoen in bij het kleine team om alleen de permanente en stratencircuits te rijden. Na een moeizame start sloot Bourdais zijn jaar af met voor de vierde keer een zesde plaats. Volgend jaar hoopt Bourdais een volledig seizoen af te werken, onder voorwaarde dat het pakket dat hem aangeboden wordt naar eigen zeggen "interessant" is.
Het lijkt daarbij niet om de financiële voorwaarden te gaan, maar vooral om de kans op goede resultaten.
Laatste ronden waren leuk, met veel actie achter Dixon en Power. Maar de stewards zijn in de Indycars nog slechter dan in de F1. Speeding in de pitlane (Kanaan) wordt zwaarder bestraft dan meerdere mensen van de baan kegelen (Franchitti). In ieder geval is het nmiet consequent met eerdere straffen die uitgedeeld zijn. Bourdais kreeg geen straf voor hetzelfde als waar Ryan Hunter-Reay eerder een drive-through kreen en Franchitti wordt alleen maar achteraan de rij gezet i.p.v. van een drive-through.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Was wel een ok race, maar niet heel erg spannend. Dixon was onaantastbaar, mooie verdiende overwinning en Power uitgelopen zoals verwacht op Franchitti. Helaas nog 2 ovals als einde seizoen, en over t algemeen is Dario daarop beter dan Power. Kan wel nog close worden zo
Wat ik me eigenlijk nog niet beseft had, en dus hoorde tijdens de race; Indycars volgend jaar ook met carbon brakes.. Denk dat dat het inhalen wat er nog is sterk gaat beinvloeden. Zal met nieuwe auto's wel andere factoren mee gaan tellen, maar een kortere remweg is een duidelijke reden voor minder kans op uitremmen...
Dat hoorde ik ook, de commentatoren voerde dit argument ook aan volgens mij. Ik zie wel eens formule1 en als je ziet hoe laat die remmen denk ik wel eens hoe moet in godsnaam iemand de voorganger kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Wat ik me eigenlijk nog niet beseft had, en dus hoorde tijdens de race; Indycars volgend jaar ook met carbon brakes.. Denk dat dat het inhalen wat er nog is sterk gaat beinvloeden. Zal met nieuwe auto's wel andere factoren mee gaan tellen, maar een kortere remweg is een duidelijke reden voor minder kans op uitremmen...
quote:01. 2 Oriol Servia (Newman/Haas)
02. 3 Helio Castroneves (Penske)
03. 4 J.R. Hildebrand (Panther)
04. 5 Takuma Sato (KV/Lotus)
05. 6 Ryan Briscoe (Penske)
06. 7 Danica Patrick (Andretti)
07. 8 Paul Tracy (Dragon)
08. 9 Scott Dixon (Ganassi)
09. 10 Dario Franchitti (Ganassi)
10. 11 Davey Hamilton (Dreyer and Reinbold)
11. 12 Will Power (Penske)
12. 14 Vitor Meira (Foyt)
13. 15 Jay Howard (Rahal/Letterman)
14. 17 Wade Cunningham (AFS/Sam Schmidt)
15. 18 James Jakes (Dale Coyne)
16. 19 Alex Lloyd (Dale Coyne)
17. 22 Townsend Bell (Dreyer and Reinbold) vervangt Justin Wilson
18. 24 Ana Beatriz (Dreyer and Reinbold)
19. 26 Marco Andretti (Andretti)
20. 27 Mike Conway (Andretti)
21. 28 Ryan Hunter-Reay (Andretti)
22. 30 Pippa Mann (Rahal/Letterman)
23. 34 TBA (Conquest)
24. 38 Graham Rahal (Ganassi)
25. 44 Buddy Rice (Panther)
26. 57 Tomas Scheckter (Sarah Fisher)
27. 59 Ernesto Viso (KV/Lotus)
28. 67 Ed Carpenter (Sarah Fisher)
29. 77 Dan Wheldon (Sam Schmidt), vervangt Tagliani, die rijdt voor Bryan Herta
30. 78 Simona de Silvestro (HVM)
31. 82 Tony Kanaan (KV/Lotus)
32. 83 Charlie Kimball (Ganassi)
33. 98 Alex Tagliani (Bryan Herta/CURB Agajanian/Sam Schmidt)
34. 06 James Hinchcliffe (Newman/Haas)
Met hun conditie is niets mis.quote:IndyCar drivers Tony Kanaan and Vitor Meira fulfilled their goal of completing a triathlon last weekend in Hawaii. The two Brazilians completed the 2.4-mile swim, 112-mile bike ride and 24.2-mile run in less than 13 hours.
"Now I can say I'm an Ironman," said Kanaan, whose time of 12 hours, 52 minutes, 40 seconds trailed Meira's 12:24:02. Australian Craig Alexander won for the third time and set a course-record of 8:03:56.
Saveedra rijdt weer voor Conquest in Las Vegasquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
34 deelnemers voor de finale in Las Vegas
[..]
quote:Het stratencircuit van Detroit keert in 2012 terug op de IndyCar kalender. Chevrolet, de nieuwe motorenfabrikant, wordt hoofdsponsor van het evenement. Het circuit op Belle Isle werd in 1992 geïntroduceerd en tot 2001 door CART gebruikt. De IndyCar Series kwamen in 2007 en 2008 naar Detroit, maar verdween nadat de economische crisis in Detroit extra hard toesloeg. In het eerste weekend van juni 2012 zullen de IndyCars weer op Belle Isle rijden.
Dat betekent dat Detroit de eerste race na de Indianapolis 500 zal verzorgen.
quote:Nadat de deelname van Michael Shank Racing in de IndyCar Series voor volgend jaar al enkele weken geleden in de media was bevestigd, is dit donderdag ook met een officiële persconferentie bevestigd. Het team zal volgend jaar onder de naam MSR Indy aan de start verschijnen en heeft als eerste team bevestigd dat het volgend jaar de Lotus motoren zal gebruiken.
...
Het nieuwe MSR Indy team zal werken vanuit de werkplaats van Michael Shank Racing, dat al jaren actief is in de Grand-Am, in Columbus, Ohio. Het team is een samenwerking aangegaan met zakenman Brian Bailey en Walldinger Racing management company, het bedrijf van voormalig Champ Car racewinnaar AJ Allmendinger. Ondanks de terugkeer van Allmendinger als mede-eigenaar van MSR Indy, zal de Amerikaan zich blijven richten op zijn carrière in de NASCAR Sprint Cup Series.
...
quote:It's not official yet but SPEED can report that Dan Wheldon will be Danica Patrick's replacement in the GO DADDY ride for Andretti Autosport in the 2012 IZOD INDYCAR season.
"It's not done yet but we're getting close," said Michael Andretti following INDYCAR's practice session Thursday at Las Vegas Motor Speedway.
"I want to be a fulltime driver again and I've got a strong offer," said Wheldon, who is running his for Sam Schmidt Motorsports this weekend.
Live helaasquote:Op maandag 17 oktober 2011 00:35 schreef chufi het volgende:
Giga crash zo te zien ---- Ik heb het niet gezien .. Iemand wel?
............... Ik kijk morgen wel .. Dan Bedanktquote:Op maandag 17 oktober 2011 00:43 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Live helaasMaag draait 10 slagen in de rondte. Wheldon is de auto die in de filmpjes als snelste het veld inklapt en overal doorheen vliegt. Vervolgens de lucht ingaat en tegen het hek aankomt.
echt vreselijk dit..
Is het die (halve) auto die tegen die andere auto tot stilstand komt, precies achter de brandende auto van Hildebrand die door het beeld komt zetten? Het verbaast me dat er geen in wreck beelden zijn (ben niet op zoek naar leedvermaak/ramptoerisme, maar zou de regie meteen doorgehad hebben dat het foute boel was?)quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:43 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Live helaasMaag draait 10 slagen in de rondte. Wheldon is de auto die in de filmpjes als snelste het veld inklapt en overal doorheen vliegt. Vervolgens de lucht ingaat en tegen het hek aankomt.
echt vreselijk dit..
Er zit een vertraging tussen de live beelden en dat wat wordt uitgezonden op TV, juist voor dit soort dingen. Het youtube filmpje begint met de onboard van Dan en switcht naar een groter overzicht wanneer de crash al gaande is. Da's een actie van de regie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:26 schreef Coelho het volgende:
Het verbaast me dat er geen in wreck beelden zijn (ben niet op zoek naar leedvermaak/ramptoerisme, maar zou de regie meteen doorgehad hebben dat het foute boel was?)
En vaak beginnen ze pas met replays als duidelijk is hoe de coureurs er aan toe zijn. Daar weken ze nu vanaf, viel me op.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Er zit een vertraging tussen de live beelden en dat wat wordt uitgezonden op TV, juist voor dit soort dingen. Het youtube filmpje begint met de onboard van Dan en switcht naar een groter overzicht wanneer de crash al gaande is. Da's een actie van de regie.
Niet geheel onterecht, blijft schokkendquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vaak beginnen ze pas met replays als duidelijk is hoe de coureurs er aan toe zijn. Daar weken ze nu vanaf, viel me op.
Gelukkig maar. Er zullen vast beelden van zijn maar ik denk niet dat ze die vrij gaan geven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Er zit een vertraging tussen de live beelden en dat wat wordt uitgezonden op TV, juist voor dit soort dingen. Het youtube filmpje begint met de onboard van Dan en switcht naar een groter overzicht wanneer de crash al gaande is. Da's een actie van de regie.
Net zoals Jeff Krosnoff in Toronto in 1996 (gelukkig de laatste die ik live gezien heb).quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:18 schreef Burnie88 het volgende:
Die witte (Pippa) heeft echt gigantisch geluk gehad dat ze het kan navertellen... Die had nog meer snelheid dan Wheldon maar kwam minder ongelukkig in de hekken terecht. Wheldon kwam volgens mij head first in de hekken.
Pippa heeft idd dik geluk na zo'n vlucht, en Power ook maar eigenlijk geldt dat voor iedereen die hier ongeschonden uit kwam.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:18 schreef Burnie88 het volgende:
Die witte (Pippa) heeft echt gigantisch geluk gehad dat ze het kan navertellen... Die had nog meer snelheid dan Wheldon maar kwam minder ongelukkig in de hekken terecht. Wheldon kwam volgens mij head first in de hekken.
Ik ben daar eigenlijk niet zo voor. Het is live, gewoon laten zien wat er gebeurt en niet manipuleren of het anders laten overkomen dan wat het is. En ja het is een gevaarlijke sport en er kunnen schokkende beelden voorbij komen. Niet kijken als je daar niet tegen kunt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Er zit een vertraging tussen de live beelden en dat wat wordt uitgezonden op TV, juist voor dit soort dingen. Het youtube filmpje begint met de onboard van Dan en switcht naar een groter overzicht wanneer de crash al gaande is. Da's een actie van de regie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |