Ik ga het werkelijk niet weer herhalen, kom met nieuwe dingen, ik ga mezelf niet meer herhalenquote:Op zondag 29 mei 2011 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja hier word je ook geholpen, wie je ook bent. Als je onder de 18 bent word er eerst gekeken wie er verantwoordelijk is en daarna word je geholpen als ze diegene niet te pakken krijgen.
Voor asielzoekers gelden andere regels, die ken ik niet.
Waarin ben je dan niet vrij ...quote:Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat je tenminste vrij was in dit land vergeleken met communistische landen, waarop ik zei dat het maar zo lijkt, want in werkelijkheid ben je niet zo vrij.
Van hetzelfde, ik geloof dat ik nu genoeg keer heb herhaald dat je hier wel degelijk word geholpenquote:Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Ik ga het werkelijk niet weer herhalen, kom met nieuwe dingen, ik ga mezelf niet meer herhalen
quote:Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Als je het zwervers leven kent vanuit het leger des heils, dan zou je moeten weten dat het leger des heils niet de hele doelgroep bereikt. Sterker nog een aanzienlijk deel van de groep is helemaal niet gediend van de bemoeienis van al die stichtingen en geloofsfanatici.
[..]
Echt mensen zoals jou mogen ze van mij doodschoppen, dat eeuwige gelijk en alles verdraaien en maar zeggen dat je hoewel letterlijk gequoteerd het niet zo bedoelde.
Sterf toch gore randdebiel.Altijd leuk als mensen zich naar dit niveau verlagen als ze een discussie verliezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doodverwensing overigens
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
Zullen we het even leuk houden en niet op de persoon aanvallen?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef grindfreakje het volgende:
-knip-
Sterf toch gore randdebiel.
-knip-
Sommigen zijn gewoon te irritant.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:31 schreef Romanus het volgende:
[..]
Zullen we het even leuk houden en niet op de persoon aanvallen?
Denken dat je de discussie gewonnen hebt, er is niet eens een discussie gaande.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:30 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
[..]
Altijd leuk als mensen zich naar dit niveau verlagen als ze een echte discussie verliezen.
Doodverwensing overigens
Uiteraard , maar in Nederland zitten we toch aardig in het middenquote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef sc00p het volgende:
Mensen die niet snappen dat de waarheid ergens in het midden ligt
Demonstreren mag al niet zomaar, daar gaat je democratie.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarin zijn we nou niet vrij om te doen wat we willen?
Echt wel..quote:Op zondag 29 mei 2011 21:35 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Demonstreren mag al niet zomaar, daar gaat je democratie.
Eerst een vergunning proberen te krijgen, en dan zijn er nog politie agentjes die je meteen aanpakken als het "escaleert". In Yemen worden ook demonstranten aangepakt en daar klagen ze over in het nieuws.quote:
Klopt, Nederland is dan ook één van de welvarendste landen ter wereld..quote:Op zondag 29 mei 2011 21:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uiteraard , maar in Nederland zitten we toch aardig in het midden
En misschien , heel misschien word die demonstratie niet toegestaan omdat de openbare orde in het geding isquote:Op zondag 29 mei 2011 21:37 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Eerst een vergunning proberen te krijgen, en dan zijn er nog politie agentjes die je meteen aanpakken als het "escaleert". In Yemen worden ook demonstranten aangepakt en daar klagen ze over in het nieuws.
Onzin, ik kon bij de GGD binnen een week terechtquote:Op zondag 29 mei 2011 21:38 schreef oompaloompa het volgende:
positieve vs. negatieve vrijheid
Las gisteren weer over een jongen van 17 die zelfmoord pleegde na 9 maanden nergens hulp te krijgen met zijn depressie en overal op de wachtlijst gezet te zijn :/
ggz bedoel je?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onzin, ik kon bij de GGD binnen een week terecht
Edit : ik bedoelde de GGZ ja.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ggz bedoel je?
Ik wil wel even voor je google-en maar als je ook maar met enige regelmaat actualiteiten programma's ziet weet je dat er best veel van dit soort uitwassen plaatsvinden hier.
Denk alleen maar aan vorige week die berichten van lichamelijke mishandeling in de sociale werkplaatsen...
Beetje nuance over hoe fantastisch iedereen het hier heeft en hoe vrij we wel niet zijn is dus gepast.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Edit : ik bedoelde de GGZ ja.
Ja , en dan die trut van de SP bij het vragenuurtje.. wat een stompzinnig wijf was dat![]()
Enne, om dit soort gedonder te voorkomen worden er wel eens vergunningen voor demonstraties geweigerd. Jooooh![]()
Die shit gebeurd nu toch ook in het midden-oosten en dan kijken we raar op als ze opeens niet mogen demonstreren tegen de regering? Ja, in sommige landen wordt er nu met scherp geschoten, maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als in Nederland de regering dreigt om te vallen en de binnenlandse economie op zijn gat ligt, en overal wordt geplunderd.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Edit : ik bedoelde de GGZ ja.
Ja , en dan die trut van de SP bij het vragenuurtje.. wat een stompzinnig wijf was dat![]()
Enne, om dit soort gedonder te voorkomen worden er wel eens vergunningen voor demonstraties geweigerd. Jooooh![]()
Als hier de regering omvalt komt dat niet omdat het volk dat wil. We hebben het hier goed en zijn vrij en vrijwel niemand interesseert het een zak of de regering valt.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:49 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Die shit gebeurd nu toch ook in het midden-oosten en dan kijken we raar op als ze opeens niet mogen demonstreren tegen de regering? Ja, in sommige landen wordt er nu met scherp geschoten, maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als in Nederland de regering dreigt om te vallen en de binnenlandse economie op zijn gat ligt, en overal wordt geplunderd.
Nog steeds denken dat het communisme zo in elkaar zitquote:Op zondag 29 mei 2011 21:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS je weet toch wel hoe dat dan gaat met die vuilnisman en die chirurg..? Bij een ui communistisch syteem.. Het werkt niet. Punt.
Wat is er niet waar aan dan?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef rumiii het volgende:
[..]
Nog steeds denken dat het communisme zo in elkaar zit
marxismequote:Op zondag 29 mei 2011 19:41 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Denken dat de enige vorm van communisme het stalinisme en maoïsme is
Verklaar dit eens, wat bedoel je ermee?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Communisme is tenminste niet zo verderfelijk als dat kapitalisme dat uitbuiters voortbrengt, er zou veel meer sociaal-democratie in ons kapitalistische systeem moeten zitten, omdat ik maar goed genoeg merk hoe meer we erop achteruit gaan door fascistische maatregelen.
Als je goed kijkt wordt fascisme nu gemengd met het kapitalisme.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
In principe is fascisme gewoon een extreme vorm van kapitalisme, omdat kapitalisme uitgaat van het 'ieder voor zich' idee, en fascisme dit extreem doortrekt (ultra-nationalisme, waarbij je dus ook anderen niet toelaat)
Is dat niet wat naïef?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Mijn klacht is dus, mensen die het communisme toch af zitten te zeiken door kapitalistische propaganda. Ik merk het op school ook, al die mensen niet maar niet realiseren wat voor een mooie idealen er achter het communisme zitten!
Om de een of andere reden lijkt het idee bij velen te zijn: "omdat kapitalisme kut is moet communisme wel goed zijn"quote:Op maandag 30 mei 2011 00:03 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Verklaar dit eens, wat bedoel je ermee?
[..]
Als je goed kijkt wordt fascisme nu gemengd met het kapitalisme.
[..]
Is dat niet wat naïef?
Laat duidelijk zijn, in grote lijnen ben ik het wel met je eens. Maar ik heb het idee dat het een trend is om communist te zijn tegenwoordig.
Ik ben zelf ook communistisch. Maar elk topic dat ik hier daar over zie gaat inhoudelijk nergens over. Het gaat altijd over het zelfde. Ik ben zelf in oost Europese landen geweest, ook Oekraïne en Moldavië. Daarom zeg ik, is het een trend? Iedereen heeft het uit boeken...en tv..quote:Op maandag 30 mei 2011 00:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Om de een of andere reden lijkt het idee bij velen te zijn: "omdat kapitalisme kut is moet communisme wel goed zijn"
En andersom.
Uiteindelijk zijn beide systemen verre van ideaal natuurlijk
Onzinverhaal, die vergelijking gaat alleen op in bepaalde stromingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS je weet toch wel hoe dat dan gaat met die vuilnisman en die chirurg..? Bij een communistisch syteem.. Het werkt niet. Punt.
Kortzichtige mensenquote:
Lees wat we eerder hebben verteldquote:Op zondag 29 mei 2011 23:26 schreef Shispeed het volgende:
is er dan ook maar één vorm van communisme die wél werkt?
Hoe de fuck kan jij kapitalistisch zijn.quote:
Pa sta je ovo ba, kako mozes reci toquote:Op maandag 30 mei 2011 00:37 schreef Mirel het volgende:
Communisme werkt op geeneen level, en nee, ook niet in ex-Joegoslavië. Er was zo'n politieke vriend (later vijand) van Tito die het voorspelde. Daarnaast ging half Joegoslavië in het kapitalistische buitenland werken.
Ieder zelfdenkend mens heeft trouwens een innerlijke drive om iets beter , leuker, sneller, creatiever te doen dan een ander. Met communisme is daar geen behoefte aan, en dat zorgt niet voor vooruitgang.
Nederlands kapitalisme ook niet, waar iedereen een robot is.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:37 schreef Mirel het volgende:
Communisme werkt op geeneen level, en nee, ook niet in ex-Joegoslavië. Er was zo'n politieke vriend (later vijand) van Tito die het voorspelde. Daarnaast ging half Joegoslavië in het kapitalistische buitenland werken.
Ieder zelfdenkend mens heeft trouwens een innerlijke drive om iets beter , leuker, sneller, creatiever te doen dan een ander. Met communisme is daar geen behoefte aan, en dat zorgt niet voor vooruitgang.
ovaj ´´nas´´ je potopljen sa holanskim budalestinamaquote:Op maandag 30 mei 2011 00:37 schreef Mirel het volgende:
Klinkt een beetje als net niet kapitalisme, een kapitalistische economie volgens plan waarin politieke tegenstanders naar een strafkamp werden gestuurd. Niet mijn ding..quote:Op maandag 30 mei 2011 00:24 schreef Your_mother_in_law het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Titoism
[..]
lekker gek svi tih zajebancijaquote:Op maandag 30 mei 2011 00:43 schreef Shalimar het volgende:
[..]
ovaj ´´nas´´ je potopljen sa holanskim budalestinama
Na 7 pagina's het nog niet begrijpenquote:Op maandag 30 mei 2011 00:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als net niet kapitalisme, een kapitalistische economie volgens plan waarin politieke tegenstanders naar een strafkamp werden gestuurd. Niet mijn ding..
Is er 1 communistische staat/regime (Geweest) waar je niet werd verbannen/vermoord/gevangen gezet als je het regime bekritiseerde?
ona je prava hipsterquote:
Ma znas kako su holandzani, i holandskih zena. Ono hipstersko kad su 40, a kod ovoga to u 15 godina stiglo.quote:
Dit zeggen maar Stalin in je UI hebbenquote:Op maandag 30 mei 2011 00:56 schreef sciter het volgende:
Mensen die denken dat communisme werkt als je alle onvrijheden van eerdere communistische bewinden schrapt zijn dom.
Door die onvrijheden kon juist het communisme zo lang bestaan.
In een rijk land wil niemand communistisch worden, TS ga maar naar Afrika oid.
Dat jij geilt op een politiek systeem dat hopeloos is geimplodeerd?quote:Op maandag 30 mei 2011 00:55 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Na 7 pagina's het nog niet begrijpen
Is het niet tijd dat je een test gaat doen of je misschien verstandelijk gehandicapt bent?
ona cura jel?quote:
ahahahaahahahaha od 15 ahahahahquote:Op maandag 30 mei 2011 00:56 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Ma znas kako su holandzani, i holandskih zena. Ono hipstersko kad su 40, a kod ovoga to u 15 godina stiglo.
quote:Op maandag 30 mei 2011 00:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jij geilt op een politiek systeem dat hopeloos is geimplodeerd?
97% van nederland dusquote:Op maandag 30 mei 2011 01:35 schreef Management het volgende:
Mensen die geen miljonair zijn en dan nog het kapitalisme durven aan te hangen_!!
jaloerse mensenquote:Op maandag 30 mei 2011 01:35 schreef Management het volgende:
Mensen die geen miljonair zijn en dan nog het kapitalisme durven aan te hangen_!!
Klopt. Alleen proleten geloven in het communisme.quote:
wie wil er nou graag slaaf van de staat zijn...quote:Op maandag 30 mei 2011 09:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt. Alleen proleten geloven in het communisme.
Je kunt niet vooruit gaan in het Communisme xD je staat stil....quote:Op maandag 30 mei 2011 09:59 schreef Yreal het volgende:
Alleen mensen die er op vooruit gaan geloven in Communisme
tuurlijk wel, als je nu niks hebt ga je er door verdeling van de welvaart op voorruit.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:08 schreef Lesbianas het volgende:
[..]
Je kunt niet vooruit gaan in het Communisme xD je staat stil....
Ja, en dat gaat dus nooit gebeuren vanwege de menselijke factorquote:Op maandag 30 mei 2011 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
Communisme kan alleen maar slagen met nog minder vrijheden! Het is juist zo'n ramp geworden omdat niet iedereen erachter stond. Iedereen drukte zijn snor, werkte niet hard genoeg, nam en gaf steekpenningen voor voorkeursbehandeling, etc. etc.
Alleen als we dat soort on-communistische dingen de kop in kunnen drukken dan werkt het communisme.
Communisme heeft ook niets met menselijkheid te maken. De samenleving is een groot organisme, menselijkheid is een kapitalistenterm!quote:Op maandag 30 mei 2011 10:14 schreef Yreal het volgende:
Ja, en dat gaat dus nooit gebeuren vanwege de menselijke factor
Fuck dat, die shit voor mierenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Communisme heeft ook niets met menselijkheid te maken. De samenleving is een groot organisme, menselijkheid is een kapitalistenterm!
quote:Op maandag 30 mei 2011 10:35 schreef Opkloter het volgende:
Geloven in een wereld zonder geld![]()
![]()
![]()
hoe wil je mensen stimuleren tot het volgen van een moeilijke opleiding als er niets tegenover staat.
Waarom zou je eigenlijk moet revolueren? Waarom steeds meer? Om een doel te hebben? Rot toch op.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:35 schreef Opkloter het volgende:
Denken dat elk mens "eerlijk" wil zijn en "gelijk" wil zijn, juist door de zoveel verschillende meningen van mensen werkt communisme niet.
![]()
![]()
hoe wil je mensen stimuleren tot het volgen van een moeilijke opleiding als er niets tegenover staat.
Meningen verschillen daar in. Jij bent er geweest?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:18 schreef ZureLucht het volgende:
Ga eens een paar maanden in China wonen of vakantie houden, dan piep je wel anders.
Communisme is kut.
quote:Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:
hoe kunnen mensen zo ongelooflijk dom zijn? Al deze voorstanders van het communisme op dit forum zijn gewoon een stelletje puberende emo's die hun identiteit in de samenleving zoeken en nog nergens verstand van hebben.
Ben ik al geweest, ook in Noord-Korea.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:18 schreef ZureLucht het volgende:
Ga eens een paar maanden in China wonen of vakantie houden, dan piep je wel anders.
Communisme is kut.
Allemaal heel welvarend daar met veel vrijheden en hoge levenstandaard zeker?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:21 schreef solyaris het volgende:
[..]
Ben ik al geweest, ook in Noord-Korea.
Nee.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Allemaal heel welvarend daar met veel vrijheden en hoge levenstandaard zeker?
Hadden die paupers maar beter hun best moeten doenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:06 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna 16 miljoen mensen moeten leven van minder dan 5000 dollar per jaar (circa 3500 euro) of hebben een gezinsinkomen van minder dan 10.000 dollar per jaar (7000 euro).
Het aantal mensen dat ver onder het bestaansminimum leeft, is sinds 2000 met 26% toegenomen.
Momenteel leven in de VS ongeveer 37 miljoen mensen onder de armoedegrens.
Daarbinnen groeit de groep zeer arme mensen het hardst, namelijk 56% harder dan de totale groep armen.
Geen enkele andere groep neemt zo snel in omvang toe.
De 20% rijkste huishoudens krijgen meer dan de helft van het nationaal inkomen.
De armste 20% moet het stellen met 3,5% van het nationaal inkomen.
De afstand tussen rijk en arm wordt al sinds eind jaren zeventig van de vorige eeuw gaandeweg groter, maar het gat neemt tegenwoordig veel en veel sneller in omvang toe.
De armen zijn tegenwoordig gemiddeld 19% armer dan eind jaren zeventig.
http://www.commondreams.org/headlines07/0223-09.htm
trollquote:Op maandag 30 mei 2011 11:31 schreef Lesbianas het volgende:
[..]
Hadden die paupers maar beter hun best moeten doen
Allemaal negersquote:Op maandag 30 mei 2011 11:06 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna 16 miljoen mensen moeten leven van minder dan 5000 dollar per jaar (circa 3500 euro) of hebben een gezinsinkomen van minder dan 10.000 dollar per jaar (7000 euro).
Het aantal mensen dat ver onder het bestaansminimum leeft, is sinds 2000 met 26% toegenomen.
Momenteel leven in de VS ongeveer 37 miljoen mensen onder de armoedegrens.
Daarbinnen groeit de groep zeer arme mensen het hardst, namelijk 56% harder dan de totale groep armen.
Geen enkele andere groep neemt zo snel in omvang toe.
De 20% rijkste huishoudens krijgen meer dan de helft van het nationaal inkomen.
De armste 20% moet het stellen met 3,5% van het nationaal inkomen.
De afstand tussen rijk en arm wordt al sinds eind jaren zeventig van de vorige eeuw gaandeweg groter, maar het gat neemt tegenwoordig veel en veel sneller in omvang toe.
De armen zijn tegenwoordig gemiddeld 19% armer dan eind jaren zeventig.
http://www.commondreams.org/headlines07/0223-09.htm
quote:Op maandag 30 mei 2011 11:31 schreef Lesbianas het volgende:
[..]
Hadden die paupers maar beter hun best moeten doen
Alsof je met een bèta-studie meer verdient dan met een pretstudie richting alfa kantquote:Denken dat elk mens "eerlijk" wil zijn en "gelijk" wil zijn, juist door de zoveel verschillende meningen van mensen werkt communisme niet.
![]()
![]()
Had je ook maar een pretstudie moeten kiezenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:39 schreef Management het volgende:
[..]
Alsof je met een bèta-studie meer verdient dan met een pretstudie richting alfa kant
Dat geldt dus niet zo, hoe moeilijker hoe meer je verdient!
Ik woon nu 3+ maanden in Beijing, en het bevalt bijzonder goed. Ook de inwoners zijn dolgelukkig met het huidige economische beleid, wat wil je, het is nog nooit zo goed gegaan als nu!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:18 schreef ZureLucht het volgende:
Communisme is kut.
En wil je dan zeggen dat kapitalisme wel meer dan 1% goedheid bevat? Door het kapitalisme kunnen derdewereldboeren zich niet ontwikkelen door schandalige ketens zoals McDonalds en BigMac waar ik principieel nooit eet. Door kapitalisme worden veedieren op massale schaal onnodig vermoord, (ik heb er in principe geen problemen mee, omdat de natuur ons helaas zo heeft gemaakt. Het probleem is alleen dat als het onnodig is, dat ik vind dat het zo snel mogelijk verminderd moet worden.) Door het kapitalisme zijn er mensen in welvarende landen die onder de armoedegrens leven (zoals in VS en in Rusland dat nog in opkomst is, maar nog niet helemaal welvarend. Alleen zijn er daar wel mensen in de rijkere klasse die steeds welvarender worden, waardoor we zo'n land beschouwen als een land dat welvarender wordt.) Door het kapitalisme wordt het normaal gevonden om in de zorg marktwerking toe te passen, omdat het om winst draaien gaat en niet meer om goede verzorging. Door het kapitalisme wordt de hele wereld maar in een crisis gestort, omdat banken het nodig vinden om belachelijke bonussen te geven voor kwaniteit in plaats van kwaliteit. Als je alleen al nadenkt over de negatieve gevolgen van onze consumptiemaatschappij.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het is echt ongelofelijk dat er na 6 pagina's nog steeds mensen zijn die denken dat communisme ook maar 1% goedheid bevat.
Kom op zeg![]()
Lenin en Stalin zijn allebei individueel al erger dan Hitler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |