quote:
nee, niet uit je hoofd, je moet t je alleen niet aantrekken wat ze typen, zijn ze niet waard, Mantraat: Je bent een eend, je bent een eendquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:08 schreef SP22 het volgende:
Maar goed: Adem in, adem uit.. Het zijn 2 nare mensen.. ze moeten weg uit mn hoofd.
Al een half jaar niet... Maar wat D-A al zei.. psychologenvoer... (om meer dan dat overigens.. Mn leven is een achtbaan geweest de afgelopen jaren)quote:
ik bedoelde het facebookdingquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:11 schreef SP22 het volgende:
[..]
Al een half jaar niet... Maar wat D-A al zei.. psychologenvoer... (om meer dan dat overigens.. Mn leven is een achtbaan geweest de afgelopen jaren)
Hij heeft je goed te pakken genomen?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik kon vandaag voor het eerst nadenken over een jongen uit Eindje met wie het in Berlijn heel gezellig was zonder verdrietig te worden.
quote:
Eentje die je de hoekjes van Berlijn heeft laten zien?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik kon vandaag voor het eerst nadenken over een jongen uit Eindje met wie het in Berlijn heel gezellig was zonder verdrietig te worden.
quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hij heeft je goed te pakken genomen?
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
Eentje die je de hoekjes van Berlijn heeft laten zien?
quote:
lensbaby ja, scout?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:23 schreef bl0emetjE het volgende:
Is er hier heel toevallig per ongeluk iemand met een Lensbaby Scout?
Dat is de fisheye lensbabyquote:
The fuck,... hij heeft 2 D3's en huurt ern nog 2 D3's bij als remote?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Isdatzo op 29-05-2011 01:20:04 (toch achterste ;D) ]Huilen dan.
Als het niet heel snel gaat daar allemaal, kun je ook een langzame 16gb kopenquote:Op zondag 29 mei 2011 10:20 schreef Chanty het volgende:
Straks een CF-kaartje gaan kopen voor extra veeeel foto's voor de vakantie naar Sri-Lanka
Heb nog 6 gig liggen en twijfel of ik nou 4 of 8 gig bijkoop
Euh, heb je aan zo weinig genoeg, of ga je op jpeg schieten?quote:Op zondag 29 mei 2011 10:20 schreef Chanty het volgende:
Straks een CF-kaartje gaan kopen voor extra veeeel foto's voor de vakantie naar Sri-Lanka
Heb nog 6 gig liggen en twijfel of ik nou 4 of 8 gig bijkoop
16 gig kan mijn 10D niet aan volgens de canon sitequote:Op zondag 29 mei 2011 10:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als het niet heel snel gaat daar allemaal, kun je ook een langzame 16gb kopen
10 of 14 gig is echt wel genoeg hoor in raw. Een beetje met je verstand fotograferen mag welquote:Op zondag 29 mei 2011 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, heb je aan zo weinig genoeg, of ga je op jpeg schieten?
Bij mij passen er 400 op een 4 gigquote:Op zondag 29 mei 2011 10:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
16 gig kan mijn 10D niet aan volgens de canon siteVerder alle tijd van de wereld, dat bepalen we lekker zelf
[..]
10 of 14 gig is echt wel genoeg hoor in raw. Een beetje met je verstand fotograferen mag welMoet de foto's ook nabewerken. Er passen in raw 300 foto's op een 2 gig kaartje dus 1500 foto's voor 10 gig. In Borneo heb ik 3 jaar geleden ook zo'n 1500 foto's gemaakt. Toen nog wel in jpg maar had toen nog geheugen over.
16 GB kan wel. De camera formatteert alleen maar 8 GB. Ik heb hetzelde probleem met 16 GB kaartjes in mijn 30Dquote:Op zondag 29 mei 2011 10:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
16 gig kan mijn 10D niet aan volgens de canon siteVerder alle tijd van de wereld, dat bepalen we lekker zelf
Ik heb een oud toestel hequote:
Ik werk gewoon nog t/m woensdagquote:Op zondag 29 mei 2011 11:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
16 GB kan wel. De camera formatteert alleen maar 8 GB. Ik heb hetzelde probleem met 16 GB kaartjes in mijn 30D
Als je bij de MM gaat kijken, let dan even goed op. Vaak is Kamera-Express aanzienlijk goedkoper en ik weet niet of je maandag nog moet werken, maar dat is hier een half uurtje rijden vandaan bij Rotterdam Alexanderpolder.
http://www.kamera-express(...)8-0gb-geheugenkaart/
Ik las homo screenquote:Op zondag 29 mei 2011 11:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wat je al niet kan doen met android, hele ochtend al aan het vermaken met de home screen
Slecht geweten dat je hebt.quote:
mycom heeft 8 gig voor 26 euro zonder verzendkostenquote:Op zondag 29 mei 2011 11:06 schreef Wiebeldak het volgende:
Camera express brengt volgens mij als enige winkel geen verzend kosten in rekening.
Idd Mycom ook niet nee, alleen dan denk ik niet meteen aan spullen voor de camera maar geheugen kaartjes uiteraard wel ja.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
mycom heeft 8 gig voor 26 euro zonder verzendkosten
Geheugenkaartje is toch ook spul voor je cameraquote:Op zondag 29 mei 2011 11:12 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Idd Mycom ook niet nee, alleen dan denk ik niet meteen aan spullen voor de camera maar geheugen kaartjes uiteraard wel ja.
Mm is echte diefstal met geheugenkaartjes, vaak 2x zo duur... Wel goeie deal nu gemaakt daar met de sx30isquote:Op zondag 29 mei 2011 11:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
16 GB kan wel. De camera formatteert alleen maar 8 GB. Ik heb hetzelde probleem met 16 GB kaartjes in mijn 30D
Als je bij de MM gaat kijken, let dan even goed op. Vaak is Kamera-Express aanzienlijk goedkoper en ik weet niet of je maandag nog moet werken, maar dat is hier een half uurtje rijden vandaan bij Rotterdam Alexanderpolder.
http://www.kamera-express(...)8-0gb-geheugenkaart/
Gaaf! Paarden!!quote:Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef Wiebeldak het volgende:
Een paar foto's van vanmiddag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was echt leukquote:
Aankomende zondag of donderdag? Zaterdag liever niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Relaxt, mijn oog begint weer te ontsteken.
Ik ben daar ook altijd wel wat sceptisch over.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:26 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Was echt leukEr was ook een soort van Paarden fluisteraar waar ik altijd niet echt serieus over kan zijn maar zelfs het moeilijkste paard had ze binnen 5 minuten onder controle. Echt bizar.
Haha idd. Voor mij 1 van de grappigste series in jaren. Ik heb seizoen 1 en 2 op dvd maar wil de rest er ook nog graag bij hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:44 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik ben daar ook altijd wel wat sceptisch over.
maarreh bazinga! je kijkt ook naar the big bang theory?
Euh, Donderdag dan?quote:Op zondag 29 mei 2011 17:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Aankomende zondag of donderdag? Zaterdag liever niet.
Even een datum vast zetten?
...kut oog.
Zeker is goed.quote:
Geweldige serie ja! Zo herkenbaar vaak. Ook echt 1 van mijn favo series, jammer dat er herhalingen zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha idd. Voor mij 1 van de grappigste series in jaren. Ik heb seizoen 1 en 2 op dvd maar wil de rest er ook nog graag bij hebben.
Sheldon for president
Voor mij dus ook als het om Sheldon zijn smet vrees gaat. Daar zie ik mezelf soms wel erg in terug. Wat natuurlijk eigenlijk niet goed isquote:Op zondag 29 mei 2011 17:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geweldige serie ja! Zo herkenbaar vaak. Ook echt 1 van mijn favo series, jammer dat er herhalingen zijn.
Prima. CS komt voor mij ook het beste uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:48 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zeker is goed.
Weet niet of anderen dan ook kunnen maar ik kan sowieso. Lijkt mij het handigst om op CS af te spreken dan? Want ik ga sowieso met de trein.
Zon rond een uur of 1 goed? Dan kan ik ook nog een beetje uitslapenquote:Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prima. CS komt voor mij ook het beste uit.
Dat smetvrees dan niet voor mij. Maar wel een paar andere neurotische trekjes, en meestal snap ik dat nerd-stuff ook wel een beetje.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Voor mij dus ook als het om Sheldon zijn smet vrees gaat. Daar zie ik mezelf soms wel erg in terug. Wat natuurlijk eigenlijk niet goed is
Gaat nie goe met motor?quote:Op zondag 29 mei 2011 17:54 schreef Isdatzo het volgende:
Tyfuszooi.
Waaaaaaaaaaarom kan het nou nooit een keer meezitten![]()
![]()
.
Dat zag er idd erg vet uit. Maakt wel een rotzooi hey.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat smetvrees dan niet voor mij. Maar wel een paar andere neurotische trekjes, en meestal snap ik dat nerd-stuff ook wel een beetje.
Er was trouwens 1 aflevering wat ik ook nog wil proberen. Dat was met non-newtonian fluid en een speaker. Da's zo gaaf!
Ik heb 'm!quote:Op zondag 29 mei 2011 17:54 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zon rond een uur of 1 goed? Dan kan ik ook nog een beetje uitslapen![]()
Zal zo ook even mijn mobiele nummer pm'n.
Nice!quote:
Ik wilde eerst kale kano er in zetten maar ik bedacht me dat ik helemaal niet kaal benquote:
Vooral het electra zou echt een hel zijn voor mij zijnquote:Op zondag 29 mei 2011 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
"Zo eventjes" valt vies tegen. Met z'n tweeën zijn we er nu 2 volle dagen mee bezig geweest.
Dat uit elkaar trekken ging nog wel (binnen 3 uur lag 't oude blok in een hoek). Inbouwen was echt een hel met 235235 olieslangen, vacuümslangen, ontluchtingsslangen, stekkertjes, sensortjes, dikke kabels, dunne kabels. En uitlaatbochten die op onbereikbare plaatsen aan het blok bevestigd moeten worden.
Leuk wanneer je aan de ene kant slangetjes tekort komt en aan de andere kant overhebt. Sta je wel ff te koekeloeren waar 't allemaal vandaan komt en naartoe moet.
Nu zijn we wel zo ver dat met een originele pakking ertussen het zou moeten werken (ja, koelvloeistof erin, luchtfilterhuis vast, tank monteren, kappen erop.. maar da's max anderhalf uur werk oid).
Dan is het vast uit met dr vriendje en heeft ze nu zogenaamd wat met dr BFF om niet lastig gevallen te worden door personen als jouquote:Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooral het electra zou echt een hel zijn voor mij zijn
Raar moment van de dag: Meisje die ik ken heeft facebook, dus even kijken. De laatste keer dat ik haar sprak had ze een vriend. Nu een vriendin
Neuh, beetje jong.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:43 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dan is het vast uit met dr vriendje en heeft ze nu zogenaamd wat met dr BFF om niet lastig gevallen te worden door personen als jou..
Onder de 11 is voor papa zelf hè.quote:
Mja, als het goed is komen alle stekkertjes goed uit en kan je wel een beetje nagaan wat waar hoort. Maar helaas, het was niet goedquote:Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooral het electra zou echt een hel zijn voor mij zijn
De lambdasensor heeft toch te maken met de temperatuur?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Onder de 11 is voor papa zelf hè.
[..]
Mja, als het goed is komen alle stekkertjes goed uit en kan je wel een beetje nagaan wat waar hoort. Maar helaas, het was niet goed. Hebben gister 't blok weer op 2 bouten na los moeten halen zodat 'ie gekanteld kon (dus eerst weer alles los) om de lambdasensor aan te kunnen sluiten
.
Maar, als alles mee had gezeten dan hadden we 't blok gister om een uurtje of 5 draaiend gehad. Helaas.
Die meet volgens mij je uitstoot?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De lambdasensor heeft toch te maken met de temperatuur?
Idd ik zei het verkeerd, ik had nog de toevoeging bij mijn post voor de lucht/brandstofverhouding, maar die had ik weggehaald.quote:
Als 'ie kapot is dan is de kans groot dat je injectie idd voor een extra rijke afstelling gaat (noodloop) om schade te beperken (te arm en alles loopt aan gort).quote:Op zondag 29 mei 2011 19:58 schreef taxibabe het volgende:
Heel af en toe gaat het motormanagementlampje aan bij mijn auto, maar gaat ook weer uit. Waarschijnlijk is dat ook door de lambdasensor, aangezien mn auto ook iets meer verbruikt dan de bedoeling is.
Hij doet het met name als de lucht koud is. En dan ook niet direct, maar als ik al een tijdje rijd en dan gaat 'ie ook vanzelf weer uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als 'ie kapot is dan is de kans groot dat je injectie idd voor een extra rijke afstelling gaat (noodloop) om schade te beperken (te arm en alles loopt aan gort).
Maar dan zou ik wel verwachten dat je lampje continu brandt.
Die sensor werkt alleen als 'ie warm is (200/300 graden dacht ik), daarom zit er meestal ook een verwarmingselement in. Het kan zijn dat die stuk is natuurlijk.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:06 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hij doet het met name als de lucht koud is. En dan ook niet direct, maar als ik al een tijdje rijd en dan gaat 'ie ook vanzelf weer uit.
Samenvatting: veel gekut en hij doet het nog niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
Snap geen fuck van jullie technische gepraat.
Staat er nou milf rechtsbovenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
Jou moet ik hebben. Ik haat je![]()
![]()
.
Kun je toch rechtzetten?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:21 schreef SP22 het volgende:
Al mn voetbalfoto's zijn scheef..Hopelijk valt het niet op... als mensen afdrukken willen zet ik die wel ff recht..
Ja dat kan.. maar niet als het er 50+ zijn die zsm online moeten.. (totaal 360 foto's gemaakt). En het was mn pa niet eens opgevallen. Mensen mailen me als ze een afdruk willen. Dus die foto's maak ik dan wel even netjes.quote:
Tuurlijk wel. Moet wel perfect zijn hey!quote:Op zondag 29 mei 2011 20:29 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ja dat kan.. maar niet als het er 50+ zijn die zsm online moeten.. (totaal 360 foto's gemaakt). En het was mn pa niet eens opgevallen. Mensen mailen me als ze een afdruk willen. Dus die foto's maak ik dan wel even netjes.
Zo doe ik het ook met evenementen. eerst een conversie van RAW naar jpeg in 1024, daarna gooi ik ze op picasa, dan de leuke er uit zoeken, bewerken en op Flickr zetten.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:29 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ja dat kan.. maar niet als het er 50+ zijn die zsm online moeten.. (totaal 360 foto's gemaakt). En het was mn pa niet eens opgevallen. Mensen mailen me als ze een afdruk willen. Dus die foto's maak ik dan wel even netjes.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 29 mei 2011 20:38 schreef SP22 het volgende:
Ik heb net zelf een 1e selectie gemaakt, toen m'n pa daar weer de beste uit laten selecteren en die 50 gaan nu op een speciaal opgezette flickr pagina.
Maar ik had 3 opdrachten vanmiddag. Dit zijn de wedstrijd foto's. Nu moeten nog de foto's van de pupil van de week en de foto's van de BBQ achteraf.
En ze hebben me idd betaald. Mn reiskosten zijn er dik uit. 1e betaalde opdracht!
Nice!quote:Op zondag 29 mei 2011 20:38 schreef SP22 het volgende:
Ik heb net zelf een 1e selectie gemaakt, toen m'n pa daar weer de beste uit laten selecteren en die 50 gaan nu op een speciaal opgezette flickr pagina.
Maar ik had 3 opdrachten vanmiddag. Dit zijn de wedstrijd foto's. Nu moeten nog de foto's van de pupil van de week en de foto's van de BBQ achteraf.
En ze hebben me idd betaald. Mn reiskosten zijn er dik uit. 1e betaalde opdracht!
Met welk programma teken je?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:20 schreef Mexicaantje. het volgende:
Mijn gebouw is te grootHele laptop wordt fucking traag
Autodesk Revit. Maar kwam erachter dat het kwam omdat ik hem op 'realistic view' had staan en niet gewoon op wit met zwarte lijntjes. Nu doettie het wel weer normaal.quote:
Das echt ontwerpsoftware toch? Soort Maya specifiek voor architectuur?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:44 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Autodesk Revit. Maar kwam erachter dat het kwam omdat ik hem op 'realistic view' had staan en niet gewoon op wit met zwarte lijntjes. Nu doettie het wel weer normaal.
Ik weet niet wat Maya is.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Das echt ontwerpsoftware toch? Soort Maya specifiek voor architectuur?
Gebruik je ook gewoon Autocad?
3D-tekeningen is echt de toekomst wel. Te weinig architecten werken daar nog mee, zonde, want daarmee kun je veel foutjes uit het ontwerp halen of je ontwerp verder optimaliseren.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:48 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Maya is.![]()
Nee. Nouja ik weet de basis er wel van maar Revit is zegmaar AutoCAD maar dan gelijk 3D. Van zelfde maker (Autodesk dus). Maar wij leren dus met Revit werken omdat dat nieuwer is.
Beetje onhandig wel want er is maar één docent die weet hoe het werkt.En overal wordt AutoCAD gebruikt dus ik ga dat leren in de vakantie heb ik besloten. Maar het is wel handig want als je je gebouw fixt heb je gelijk je plattegronden en doorsnedes en alles ook. En je kan er mee renderen.
Modeleren duurt inderdaad langer (als het hetzelfde werkt als Inventor), maar uiteindelijk zijn je werktekingen wel veeeeel sneller klaar en je elimineert fouten doordat je maar 1 model hebt. Als je iets in 1 aanzicht verandert in Autocad en je vergeet het in een ander aanzicht te doen heb je een probleem.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:48 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Maya is.![]()
Nee. Nouja ik weet de basis er wel van maar Revit is zegmaar AutoCAD maar dan gelijk 3D. Van zelfde maker (Autodesk dus). Maar wij leren dus met Revit werken omdat dat nieuwer is.
Beetje onhandig wel want er is maar één docent die weet hoe het werkt.En overal wordt AutoCAD gebruikt dus ik ga dat leren in de vakantie heb ik besloten. Maar het is wel handig want als je je gebouw fixt heb je gelijk je plattegronden en doorsnedes en alles ook. En je kan er mee renderen.
Kom je vanzelf achter.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Modeleren duurt inderdaad langer (als het hetzelfde werkt als Inventor), maar uiteindelijk zijn je werktekingen wel veeeeel sneller klaar en je elimineert fouten doordat je maar 1 model hebt. Als je iets in 1 aanzicht verandert in Autocad en je vergeet het in een ander aanzicht te doen heb je een probleem.
Ja dat kan ik toch nooit metenquote:- driving shaft eccentricity, flywheel side (6);
max. limit 0.00079 in (0,020 mm);
- driving shaft eccentricity, clutch side (7);
max. wear limit 0.00079 in (0,020 mm).
We lossen het altijd opquote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef Isdatzo het volgende:
Nou dan verzin je er toch iets op. Beetje ducktape en ty-wraps, opgelost.
Doe ik ook altijd met m'n motorblok.
Punt is alleen dat het een hoop geld kost, moeite, stress of het ziet er niet uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
We lossen het altijd opDat is het probleem niet.
Hangt er ook heel erg vanaf hoe de samenwerking met de architect/uitwerkende partij is trouwens
Soms vragen we een architect hoe een onbedacht hoekje eruit moet zien, sommige architecten zeggen gewoon dat wij dat op mogen lossen omdat hun geld om mee te denken op isquote:Op zondag 29 mei 2011 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Punt is alleen dat het een hoop geld kost, moeite, stress of het ziet er niet uit.
In mijn wereldje krijg je dan als ontwerper een email of telefoontje dat je constructie kut is en dat je binnen een dag/week/maand opgelost moet hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:11 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Soms vragen we een architect hoe een onbedacht hoekje eruit moet zien, sommige architecten zeggen gewoon dat wij dat op mogen lossen omdat hun geld om mee te denken op is
Op mijn laatste project hadden we weer een erg fanatieke architect, en die dacht heel fijn en praktisch mee
Huh, hoezo?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:14 schreef Isdatzo het volgende:
Goede, ik moet Heerhugowaard nog eens bellen dat ik 2700 euro van ze krijg, plus de 800 die ik betaald heb.
Niet dat ik een cent daarvan ga zien maar ze mogen wel weten dat ze 't verprutst hebben.
In de praktijk of technisch? Dat laatste wil nog wel eens verschillen. Heb 'm van m'n oude blok uit elkaar liggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik heb zojuist geleerd hoe de koppeling werkt.
Ik heb 800 euro betaald voor het laswerk dat ze gedaan hebben. Dat is op zich wel heel netjes gedaan maar daarna heeft 't me 1200 euro gekost om hun prutswerk op te knappen. En waarschijnlijk door hun toedoen ook die kapotte distriebutieketting = de kosten die ik nu maak erbij.quote:
'Huh, laswerk waaraan? En als het netjes gebeurd is, hoezo is het dan prutswerk?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb 800 euro betaald voor het laswerk dat ze gedaan hebben. Dat is op zich wel heel netjes gedaan maar daarna heeft 't me 1200 euro gekost om hun prutswerk op te knappen. En waarschijnlijk door hun toedoen ook die kapotte distriebutieketting = de kosten die ik nu maak erbij.
1000 euro voor 't blok, 500 'overig'. Zal 't voor de grap eens op gaan tellen wanneer ik me verveel.
Aan m'n carter. En het laswerk is wel goed, maar dat is ook 't enige.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
'Huh, laswerk waaraan? En als het netjes gebeurd is, hoezo is het dan prutswerk?
Dan is het inderdaad terecht dat je er over gaat bellen. De vraag is alleen of het allemaal door hun komt. Dat weet ik dus nietquote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aan m'n carter. En het laswerk is wel goed, maar dat is ook 't enige.
Ze hebben daar ook het blok uit moeten bouwen en weer in moeten bouwen. Achteraf gezien had ik dat ook beter zelf kunnen doen want dan gebeurt het wél goed.
Ze hadden oa m'n koppeling verneukt, zelfs mexicaantje zou m'n koppeling nog beter terug monteren. Ding zat helemaal verkeerd en ik kon alles gaan vervangen.
Kosten: bijna 1200 euro.
Ja.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad terecht dat je er over gaat bellen.
Nee.quote:De vraag is alleen of het allemaal door hun komt.
Ik wel.quote:Dat weet ik dus niet
Aardig of niet, als het hun fout is moeten ze er voor bloeden.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:49 schreef Isdatzo het volgende:
Mja 't probleem is.. 't waren heel aardige lui en dan vind ik 't zo lullig. Maar 2700 euro kosten + 800 aan hun betaald vind ik ook best lullig.
Toch maar bellen ehh.
Ik heb niet de illusie dat ik ook maar een euro terugkrijg hoor. Zou wel mooi zijn want dan stond er morgen een duc 1198 in de schuurquote:Op zondag 29 mei 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aardig of niet, als het hun fout is moeten ze er voor bloeden.
En dit lees ik vanuit mijn bed. :pquote:Op zondag 29 mei 2011 22:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ben echt toe aan in bed liggen maar zit nog in de trein en ben pa sbij Arnhem Zuid.
You're so mean.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
En dit lees ik vanuit mijn bed. :p
Nu ook maar een mijn ogen sluiten want die branden uit mijn kop. Daar zit nog een halve zandbak in volgens mij.
Ik heb al sinds half 3 zitten Revitten dus ik heb het beetje gehad. Wil daarom nu slapen en morgen dan weer vroeg opstaan maareuhhh ja gaat hem niet worden. Laat slapen en veroeg opstaanquote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef Isdatzo het volgende:
Ik wissel wiskunde af met sog maar 't is vooral sog eigenlijk.
In gedachten?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:05 schreef Isdatzo het volgende:
Blijf maar bezig met die motor in gedachten.
Ghehe. En voor elke kilometer een euro?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Isdatzo het volgende:
Pfff, in 2 weekenden totaal zo'n 2500km gereden VOOR die kutmotor bedenk ik me net.
Da's bijna evenveel als ik überhaupt OP die motor gereden heb.
Sssst, anders is Isdatzo morgen niet meer..quote:Op zondag 29 mei 2011 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ghehe. En voor elke kilometer een euro?
Aan kosten bedoel je? Daar ga ik wel ruim overheen denk ik.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ghehe. En voor elke kilometer een euro?
Nee ik heb nog hoop dat 'ie het gaat doen. Als 'ie het straks niet doet dan.. dan.. nouuuuu....quote:Op zondag 29 mei 2011 22:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Sssst, anders is Isdatzo morgen niet meer..
Krijg je een biertje van mequote:Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee ik heb nog hoop dat 'ie het gaat doen. Als 'ie het straks niet doet dan.. dan.. nouuuuu.....
Nieuwe nog niet, van de week eens doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:56 schreef Ynske het volgende:
een van jullie al gewerkt met de nieuwe bestelsoftware van profotonet?
kan niet zeggen dat ik t er erg op vooruit gegaan vind...
Ben erg benieuwd naar de resultaten!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo studioflitser, trigger, hopla. Dinsdag shooten.
Dude, wanneer ga jij een boek uitbrengen?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:42 schreef problematiQue het volgende:
Zo, terug van Taishan. Nu foto's bewerken
Ik moest een eend zijn van Ynske en alle truc van nieuwe vriendin van ex langs me af laten glijden.quote:
Zou het verkopen denk je? Er zijn zoveel China fotoboeken met veel, veel betere foto's.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:32 schreef freud het volgende:
[..]
Dude, wanneer ga jij een boek uitbrengen?
Overleg voor de grap eens met een drukkerij? Misschien hou je er een leuk zakcentje en een mooi boek aan over!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zou het verkopen denk je? Er zijn zoveel China fotoboeken met veel, veel betere foto's.
Ik rem niet voor beesten op de weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:29 schreef Isdatzo het volgende:
Klote eenden, zaterdag bijna over zo'n beest heen gereden. Kwam ineens doodleuk oversteken (ik kwam van rechts kutbeest). Met een half wiel in de berm ontweken, het zal geen 5cm gescheeld hebben. Hij mag me dankbaar zijn, dom beest. Zeker dat je een eend wil zijn
?
quote:Op maandag 30 mei 2011 12:28 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben bezig met een serie over Chinese Moslims, met het idee dat ik een serie wilde maken die goed genoeg zou zijn om te hangen in de bibliotheek van mijn opleiding (Sinologie) - ze hebben daar elk jaar iets nieuws hangen aan relevante kunst/fotografie. Als dat me zou lukken zou ik al heel blij zijn.
In de tussentijd:
[ afbeelding ]
Olifant met een dikke huid mag ook. As long as she cant hurt me anymore..quote:
Mja, ik wel als het een beetje kan. Maar 't moet idd niet gevaarlijk worden, wil zelf wel een beetje heel blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rem niet voor beesten op de weg.
Daar rijd je ook niet zo makkelijk overheen. En die staan niet zo vaak op de weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:36 schreef SP22 het volgende:
[..]
Olifant met een dikke huid mag ook. As long as she cant hurt me anymore..
Dat zei ik ook altijd, totdat ik mijn schrik reactie leerde kennen. Automatisch wijk ik toch uit of rem ik toch.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rem niet voor beesten op de weg.
Ik zou kijken naar blurb. Je maakt zelf een boek, doet de marketing, en je verkoopt via het net. Afhankelijk van de grooge, papiersoort, etc kan je de prijs schappelijk houden.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zou het verkopen denk je? Er zijn zoveel China fotoboeken met veel, veel betere foto's.
Ben helpdeskmedewerker... eenheidsworst qua salaris dus. (ondanks al mijn ervaring)quote:Op maandag 30 mei 2011 13:03 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Spannend. Misschien kan je er wat extra salaris uit persen.
Ah, die ga ik onthouden - bedankt!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:13 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou kijken naar blurb. Je maakt zelf een boek, doet de marketing, en je verkoopt via het net. Afhankelijk van de grooge, papiersoort, etc kan je de prijs schappelijk houden.
In het ergste geval koop je er alleen eentje zelf.
waarom niet voor een ander beestquote:Op maandag 30 mei 2011 12:59 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd, totdat ik mijn schrik reactie leerde kennen. Automatisch wijk ik toch uit of rem ik toch.
En sowieso voor een kat of hond zou ik altijd remmen of uitwijken.
Voor ieder beest dus, maar dat gaat automatisch. Alleen als ik een eend voor mij zie lopen en ik zie in mijn spiegel iemand achter mij dan rijd ik echt door. Is het een hond of kat dan rem ik wel, met alle gevolgen van dien. Dat vind ik toch wat anders dan een eend of duif oid.quote:
Jij zat toch ook ergens in de support hoek?quote:
Kloptquote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Jij zat toch ook ergens in de support hoek?
Ook mijn vakgebied, nu inmiddels op architectuur niveau.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Lijnbeheer, Citrix en alle applicaties die er op draaien) volledig support
Remmen voor dieren..quote:Op maandag 30 mei 2011 14:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ik rem eigenlijk wel voor alle beesten als het een beetje kan. Met de auto alleen een duif en eekhoorn geraakt.. kon niet anders (vind 't toch altijd zielig), met de motor een haas tegen m'n voorwiel en 3 keer een vogel tegen m'n borst (doet behoorlijk pijn met 170 oid).
[sarcasmemodus]Nee hoor. De commerciele managers denken dat ze alles in het Engels kunnen regelen en dat iedereen dezelfde cultuur heeft. Logisch dat veel Nederlandse bedrijven zo op de koffie komen.[/sarcasmemodus]quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef Merlijn het volgende:
Ik had natuurlijk ook even kunnen googlen voordat ik een dergelijke opmerking maakte
Maar goed. Lijkt me toch behoorlijk ingewikkeld en tegelijkertijd best gaaf. Zeker gezien de huidige overnames / fusies van buitenlandse investeerders etc.
Hehe, herkenbaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:59 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd, totdat ik mijn schrik reactie leerde kennen. Automatisch wijk ik toch uit of rem ik toch.
En sowieso voor een kat of hond zou ik altijd remmen of uitwijken.
Ik heb het gelukkig nog niet echt meegemaakt dat ik uit moest wijken of op de rem moest trappen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:17 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hehe, herkenbaar.
Ik had er ook ooit een discussie over met iemand... Uitwijken vond ik levensgevaarlijk (liever dat beest dood dan ik dood) en remmen zou ik alleen doen als er écht niemand achter me zit.
Een week later stond er een schaap voor me op de snelweg.Die was toch wel even een maatje te groot om plat te rijden... Zo merk je ineens dat je in een echte situatie toch anders reageert dan je zou denken.
Ik kijk altijd voordat ik rem of uitwijk. Wanneer je het bewust doet en niet als reflex dan gaat het goed. Als er geen tijd is om te kijken / beslissen dan rem ik ook niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Remmen voor dieren..
Je zou willen dat je het niet gedaan had als je in het ziekenhuis aan de beademing ligt..
Gaat meer over reflexen... Daar had ik het over althans toen ik over levensgevaarlijk begon. Je hebt mensen die als een idioot een ruk aan hun stuur geven als er ineens iets voor ze op de weg staat, zonder te kijken of ze überhaupt veilig uit kunnen wijken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:35 schreef Isdatzo het volgende:
Oh en mensen die zeggen dat uitwijken per definitie gevaarlijk is moeten eens leren rijden.
Als je als een idioot een ruk aan je stuur geeft wijk je ook niet uit. Dan doe je maar wat. Uitwijken doe je bewustquote:Op maandag 30 mei 2011 18:52 schreef Omniej het volgende:
[..]
Gaat meer over reflexen... Daar had ik het over althans toen ik over levensgevaarlijk begon. Je hebt mensen die als een idioot een ruk aan hun stuur geven als er ineens iets voor ze op de weg staat, zonder te kijken of ze überhaupt veilig uit kunnen wijken.
Dan zit je in de auto nog relatief veilig (tenzij je een paard ofzo tegenkomt). Op de motor een keer in de eifel een ree tegengekomen met m'n knie aan de grond. Beetje voorrem erbij gepakt (motor richt zich dan op en je gaat wijd), gewicht naar links verplaatsen en op de linker weghelft er net omheen (en mazzel hebben dat er niks tegemoet komt). Dan schrik je je toch wel echt de tyfus.quote:Bij dat schaap van mij ben ik ook uitgeweken; ik was eigenlijk een auto in aan het halen, dus ik reed links en kwam dat schaap tegen. Achter me zat niemand, dus ik kon nog op tijd remmen en weer naar rechts uitwijken, zodat ik weer achter de auto zat die ik eigenlijk aan 't inhalen was.
Maar goed, ik had dus de mazzel dat ik er alle ruimte voor had. Stel er had ook nog iemand achter mij gezeten, had ik eigenlijk geen kant op gekund. Bij een klein beest (tot het formaat kat of kleine hond zeg maar) weet ik zeker dat ik er dan gewoon overheen rijd, maar bij een grote weet ik het nog zo net niet... Die kunnen ook door je voorruit gaan.
Ja dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt hè.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
Als je als een idioot een ruk aan je stuur geeft wijk je ook niet uit. Dan doe je maar wat. Uitwijken doe je bewust.
Wat dat betreft zit je in een auto iets prettiger ja, al wijk je met een motor waarschijnlijk wel wat makkelijker uit. (nou ja, niet als je met je knie aan de grond zit inderdaadquote:Dan zit je in de auto nog relatief veilig (tenzij je een paard ofzo tegenkomt). Op de motor een keer in de eifel een ree tegengekomen met m'n knie aan de grond. Beetje voorrem erbij gepakt (motor richt zich dan op en je gaat wijd), gewicht naar links verplaatsen en op de linker weghelft er net omheen (en mazzel hebben dat er niks tegemoet komt). Dan schrik je je toch wel echt de tyfus.
Daar was geen bewust handelen meer bij. Het was wel de goede reflex.
Dan moet je eens de afdaling naar Spa pakken. 1m hoge betonrand tussen de rijbanen in het midden, paaltjes aan de rechterkant. De eerste keer dat ik die nieuwe variant tegenkwam was ik net een nieuwe fiets aan het inrijden. Na afloop wist ik dat ie te vertrouwen was in de bocht.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, wat dacht je van op de motor met verhoogde rijbaanscheidingen, of rotondes met randen, of kattenogen in bochten, of witte vlakken in bochten, of putdeksels in bochten. Altijd feest. Vooral die putdeksels, kattenogen en geverfde dingen op de weg zijn lekker als het nat is.
Vanaf welke kant? Vanaf de snelweg heb ik 'm regelmatig gedaan op de motor (op weg naar spa francorchamps, fantastisch circuitquote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet je eens de afdaling naar Spa pakken. 1m hoge betonrand tussen de rijbanen in het midden, paaltjes aan de rechterkant. De eerste keer dat ik die nieuwe variant tegenkwam was ik net een nieuwe fiets aan het inrijden. Na afloop wist ik dat ie te vertrouwen was in de bocht.
Je had er nog wel meer kunnen vangenquote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef Wiebeldak het volgende:
Zo 50,- rijker omdat ik mijn 350D body heb verkocht. Ik deed er toch niets meer mee dus waarom zou ik hem dan laten verstoffen als ik er toch nog iets voor kan krijgen.
Noordkant van Spa. Welke precies weet ik niet meer, meestal rij ik wat andere wegen daar (verder de Hoge Venen in bijv.).quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vanaf welke kant? Vanaf de snelweg heb ik 'm regelmatig gedaan op de motor (op weg naar spa francorchamps, fantastisch circuit). De andere kant kan ik me zo niet herinneren.
Knop ingedrukt houden, hopen op een strobo lampje.quote:
De N27 naar Goebbelsmühle?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, mooie tijden. De weg naar 't noorden vanaf Ettelbruck. Die hele weg is één grote kneedown lang. Links, rechts, links, rechts
. Knijpende bochten, uitlopende bochten, scherpe bochten, snelle doordraaiers.. alles
![]()
!
Succes vandaag!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:07 schreef Omniej het volgende:
Ware het niet dat mijn slaapritme (wederom) overhoop ligt.
Gisteren werd het ook alweer 5:00 en heb ik nog redelijk uit kunnen slapen tot 11:00, maar het gevolg is dus wel dat ik nu natuurlijk weer klaarwakker ben terwijl ik er morgen wél vroeg uit moet.
Wordt dus weer een fijne dag morgen. Heerlijk.
Moet ik eens proberen, dan heb ik 4 uur slaapquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:07 schreef Omniej het volgende:
Ware het niet dat mijn slaapritme (wederom) overhoop ligt.
Gisteren werd het ook alweer 5:00 en heb ik nog redelijk uit kunnen slapen tot 11:00, maar het gevolg is dus wel dat ik nu natuurlijk weer klaarwakker ben terwijl ik er morgen wél vroeg uit moet.
Wordt dus weer een fijne dag morgen. Heerlijk.
Super vette foto!quote:
Hoezo?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:44 schreef Isdatzo het volgende:
Ja lekker nu ik 2 weken zonder auto zit idd.
Gisteren te benauwd, dus maar een linnen broek aangetrokken... wat worden die dingen heerlijk snel nat zegquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:41 schreef Merlijn het volgende:
Wat een takkeweer tov gisteren.... Zeg op: wie heeft de kraan niet dichtgedraaid?
Linnen broekenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:05 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gisteren te benauwd, dus maar een linnen broek aangetrokken... wat worden die dingen heerlijk snel nat zeg
Hey wij houden het op 1 uur donderdag Amsterdam CS? Als er nog meer zin hebben om te komen kan dat natuurlijk altijd.quote:
Yes. Lijkt me tof als er meer komen. Zal chemiu wel even een postduif sturen!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:18 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Hey wij houden het op 1 uur donderdag Amsterdam CS? Als er nog meer zin hebben om te komen kan dat natuurlijk altijd.
Ik bel dan wel als ik op CS ben want ik ken de weg daar totaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |