Precies, belangrijkste van zijn positie is het overnemen van de back positie als de backs zijn opgekomen. Ondersteunen van de CV's. Vrij staan en opendraaien in balbezit en de lopende middenvelders tegenhouden. Als je dit kunt doen met een redelijke technische bagage ala Vurnon en een goede inspeelpass dan ben je al een heel eind.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:10 schreef DeNummer10 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen steeds over lengte beginnen bij Anita... Hij is juist voor een klein kereltje sterk genoeg en op zijn positie zijn er een aantal zaken veel belangrijker dan het fysieke aspect. Zeker binnen een Ajax-waardig systeem. Anita voldoet aan de meeste van die dingen. Overigens was Davids zelf ook al zo'n reus he...
Exact, in het spelletje zoals Ajax het wilt spelen kom je beter tot je recht als je een klein behendig mannetje bent. Als je naar Barca kijkt zie je ook dat er in balbezit niet tot nauwelijks wordt gerend, kwestie van positie kiezen en de opties afgaan. Van groot belang is het op de kleine meter in bezit houden van de bal en de voetballende optie kiezen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef DeNummer10 het volgende:
De meeste mensen verwarren de positie van VMC met die van een verdedigende middenvelder in Duitsland of Engeland. To-taal verschillend. Bij Ajax is die positie bestemd voor een slimme behendige speler. Door collectieve pressie (erg belangrijk zijn dus de 2 vooruitgeschoven middenvelders vóór hem) zorgt ervoor dat je op bijna elke positie van het veld bij balverlies die 1 vs 1 clash ontwijkt. Anders wordt je fysiek overlopen. Dat is dezelfde reden waarom je zo dominant en kort moet spelen als Ajax zijnde. Alles kort houden om de tegenstander niet te kunnen laten buffelen, en om ze steeds een stap vooruit te zijn, zowel balbezit als balverlies. Hoog tempo en de bagage om te voetballen in de kleine ruimte zijn een pre. De Enoh's en De Zeeuw's van deze wereld zijn per definitie al niet geschikt voor Ajax-voetbal.
quote:Derk Boerrigter is vrijdag medisch gekeurd bij Ajax. De linksbuiten van RKC Waalwijk tekent binnenkort een driejarig contract bij de kampioen. Hij was eerder in de jeugdopleiding van de Amsterdamse club actief.
Boerrigter is de derde aanwinst van Ajax voor het nieuwe seizoen. De club verzekerde zich al van de komst van Theo Janssen (FC Twente) en Thulani Serero (Ajax Cape Town).
Ajax wil spits Kolbeinn Sighthorsson van AZ overnemen. Beide clubs hebben nog geen overeenkomst over een transfersom bereikt.
Demy de Zeeuw staat in de belangstelling van Spartak Moskou. Voor Maarten Stekelenburg, Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel hebben zich nog geen clubs gemeld.
Ajax meldt zich bij Joris Mathijsen (Hamburger SV) als Vertonghen alsnog afscheid neemt. De formatie denkt de vervangers van Van der Wiel (Anita) en Stekelenburg (Vermeer) al in huis te hebben.
Anita verlengt
Vurnon Anita heeft zijn contract bij Ajax verlengd tot medio 2014. De oude verbintenis van de drievoudig international liep tot halverwege 2012.
De 22-jarige Anita bevestigt de nieuwe overeenkomst op zijn twitterpagina. “Het is officieel. Ik heb net bijgetekend tot medio 2014.”
De rechtspoot vierde al op zestienjarige leeftijd in het duel met FC Groningen op 19 maart 2006 zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax.
De afgelopen seizoenen kreeg hij telkens meer speeltijd; in de laatste wedstrijden van de vorige jaargang diende Anita als controlerende middenvelder nadat hij eerst veelvuldig werd opgesteld als linkervleugelverdediger.
Anita speelde tot dusver 75 competitieduels, waarin hij drie keer tot scoren kwam.
''Het was een gemakkelijke keuze", zegt hij op de website van Ajax. "Ik ben hier nog lang niet uitgeleerd. Er zijn nog veel mooie wedstrijden te spelen bij Ajax.''
quote:
Dat lijkt wel leuk maar hoe later in het transferwindow hoe moeilijker het is om te reagerenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Voor Maarten Stekelenburg, Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel hebben zich nog geen clubs gemeld
Goed gemaaktquote:
Wil nog niets zeggen natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Voor Maarten Stekelenburg, Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel hebben zich nog geen clubs gemeld
lol....quote:
lol.... Iedereen is overtuigd van zijn gelijk ;'). Twee jaar geleden speelde Theo als CM, en Frank heeft gezegd dat hij is gehaald voor de positie CMquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:42 schreef gniffie het volgende:
denummer 10 en pizzakoppo -> HeldenPosts![]()
En natuurlijk Anita
Ik gun Stekelenburg wel een vertek. Met name het feit dat ik Vermeer niet nog een jaar 2e kracht zie spelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik gun het zowel Steek als Vermeer. Vermeer moet nu echt gewoon een keer eerste doelman zijn ergens. Anders ben ik bang dat je hem ook kwijt raakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik gun Stekelenburg wel een vertek. Met name het feit dat ik Vermeer niet nog een jaar 2e kracht zie spelen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:43 schreef j95 het volgende:
Ik vind het werkelijk schandalig dat Ten Rouwelaar nu is opgeroepen. Vermeer is één van de betere uit de Eredivisie
En met Boschker heeft Van Marwijk al aangetoont dat (40 jaar oude) tweede keepers geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:43 schreef j95 het volgende:
Ik vind het werkelijk schandalig dat Ten Rouwelaar nu is opgeroepen. Vermeer is één van de betere uit de Eredivisie
Waarom zou je een Ten Rouwelaar oproepen als je een Vermeer kunt oproepen. Iets met potentie enzo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:47 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En met Boschker heeft Van Marwijk al aangetoont dat (40 jaar oude) tweede keepers geen probleem zijn.
Naja het zelfde heb ik met Boularouz eigenlijk in zo'n oefenduel, maar ach boeiend zolang het maar leuke wedstrijden worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:23 schreef j95 het volgende:
[..]
Waarom zou je een Ten Rouwelaar oproepen als je een Vermeer kunt oproepen. Iets met potentie enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |