abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:38:52 #226
117098 Hathor
Effe niet
pi_97403839
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:53 schreef OverRated het volgende:
Dit is echt :') Een autochtoon had hierover nooit een klacht ingediend..
De tering voor je, als mij dat keer op keer zou overkomen zou ik hetzelfde doen als die Marokkaanse.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:40:55 #227
117098 Hathor
Effe niet
pi_97403947
Maar wel vreemd opkijken als zo'n chauffeur eens een stoot voor zijn kop krijgt.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:55:40 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_97404561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:40 schreef Hathor het volgende:
Maar wel vreemd opkijken als zo'n chauffeur eens een stoot voor zijn kop krijgt.
zeggen we dit ook als een marokkaanse taxichauffeur, of andere moslim met een rijbewijs die zich ten dienste heeft gesteld voor de openbare vervoersfunctie weer eens een nederlander al dan niet met of zonder hond überhaupt meeneemt of veel te veel berekent?

mogen die dan ook veel stoten voor hun KOP KRIJGEN? ik zeg ja, en zou dat ook doen, wat zeg jij?

[ Bericht 3% gewijzigd door zoalshetis op 27-05-2011 23:18:31 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 01:03:22 #229
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_97409096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit is geen kwestie van fatsoen. Er is hier sprake van (medewerkers van) een commercieel bedrijf dat haar (die de) betalende klanten mogelijk naait (naaien).
Er is hier sprake van een zeurwijf die maar al te graag en snel discriminatie misbruikt om haar gelijk te krijgen.
Mensen die zo snel ernaar grijpen neem ik met een flinke korrel zout wat betreft hoe vaak ze voorbij gereden is. Het ligt nogal voor de hand dat dat aantal schromelijk overdreven is.

Zal me niets verbazen als het maar 1x gebeurd is.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_97409741
Er is hier wel degelijk sprake van discriminatie. Discriminatie betekent letterlijk 'Het maken van onderscheid'. De ene persoon mag wel mee met die bus, een ander blijkbaar niet. Het is nog strafbaar ook.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 01:45:12 #231
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97410226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:25 schreef niels0 het volgende:
Er is hier wel degelijk sprake van discriminatie. Discriminatie betekent letterlijk 'Het maken van onderscheid'. De ene persoon mag wel mee met die bus, een ander blijkbaar niet. Het is nog strafbaar ook.
Ik spreek mijn buren ook verschillend aan, wanneer kan ik de sterke hand verwachten?
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 02:05:43 #232
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_97410657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:25 schreef niels0 het volgende:
Dat weet je helemaal niet. Je gaat er stomweg vanuit dat dat zeurwijf gelijk heeft.
Beetje simpel.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_97410762
Zeg, vreemde discussie hier, want of het nu vanwege die hoofddoek is of niet: die chauffeur hoort gewoon te stoppen tenzij de bus al tjokvol is. Maar iedereen lijkt wel tegen die mevrouw te zijn onder het mom van 'oh, ze stoppen ook niet voor mij'. Nu weet ik niet wat voor type jij bent, maar ik reis heel veel met het OV en dat is me nu nog nooit overkomen 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:48:57 #234
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_97411209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:13 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, vreemde discussie hier, want of het nu vanwege die hoofddoek is of niet: die chauffeur hoort gewoon te stoppen tenzij de bus al tjokvol is. Maar iedereen lijkt wel tegen die mevrouw te zijn onder het mom van 'oh, ze stoppen ook niet voor mij'. Nu weet ik niet wat voor type jij bent, maar ik reis heel veel met het OV en dat is me nu nog nooit overkomen 8)7
Nog nooit gebeurd dat een bus of tram je liet staan? Mij wel :'( En ik heb het ook heel vaak bij anderen zien gebeuren. En nee, ik vind het ook niet normaal maar het gebeurt toch.

Verder staat het toch niet vast dat ze haar lieten staan omdat ze moslima is? Misschien vat zij dat zo op -O- Zulke heb ik ook een aantal van in mijn directe omgeving, alles is dan discriminatie volgens hun }:|

quote:
Achfie (39) stond als enige bij de halte. 'De chauffeur keek mij recht in het gezicht.'
Als dit zou kloppen heeft die man natuurlijk een groot probleem, maar hoe stel je dat vast?
AFC AJAX
pi_97411329
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:48 schreef msnk het volgende:

Nog nooit gebeurd dat een bus of tram je liet staan? Mij wel :'( En ik heb het ook heel vaak bij anderen zien gebeuren. En nee, ik vind het ook niet normaal maar het gebeurt toch.

Verder staat het toch niet vast dat ze haar lieten staan omdat ze moslima is? Misschien vat zij dat zo op -O- Zulke heb ik ook een aantal van in mijn directe omgeving, alles is dan discriminatie volgens hun }:|
Nee, gelukkig nog nooit gebeurd :o Ik heb het wel zien gebeuren dat een bus gewoon doorreed terwijl er mensen bij de halte stonden, maar dan stond het gangpad in de bus al vol mensen dus begreep ik het wel.

En als moslim incl hoofddoek is het wel eenvoudig om dat op te geven als 'reden' want als Christen ga je niet roepen dat de chauffeur je niet meenam vanwege je lange rok en als atheist zeg je ook niet dat de chauffeur je te oud/jong vond. Want dat vinden we allemaal absurde redenen om iemand niet mee te nemen. Maar we kunnen ook niet ontkennen dat er Nederlanders zijn die echt een grote hekel aan moslims hebben. Dus haar denkwijze kan de juiste zijn, ook al roept dat zo te zien veel wrijving op bij de mensen hier. Maar dan nog kan het idd zijn dat de chauffeur een klote dag had en geen zin had om te stoppen - hoofddoekje of niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 mei 2011 @ 03:18:08 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_97411451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zeggen we dit ook als een marokkaanse taxichauffeur, of andere moslim met een rijbewijs die zich ten dienste heeft gesteld voor de openbare vervoersfunctie weer eens een nederlander al dan niet met of zonder hond überhaupt meeneemt of veel te veel berekent?

mogen die dan ook veel stoten voor hun KOP KRIJGEN? ik zeg ja, en zou dat ook doen, wat zeg jij?

Jij draait het nu een hele andere kant op, ik zeg alleen maar dat sommige buschauffeurs zich behoorlijk onbeschoft kunnen gedragen, en ik spreek uit ervaring. Ik herken dat verhaal wel van een chauffeur die aan komt rijden, je recht in je ogen kijkt, en vervolgens gewoon doorrijdt, daar hoef je echt geen hoofddoek voor te dragen. En dat buiten het feit dat het ook nog eens varkens in het verkeer zijn.
pi_97412028
Het is mij maar 1 keer gebeurt dat een bus niet voor me stopte, en toen stopte de chauffeur toch nog een eindje verderop op de weg en zei dat hij me te laat gezien had. (dat geloof ik ook wel want het was 's avonds in het donker)

Een busschauffeur die mensen bij een halte laat staan die doet z'n werk gewoon helemaal niet goed... het is ook geen excuus dat hij niets had gezien, want het hoort bij haar/zijn werk om goed uit z'n doppen te kijken of er iemand bij de halte wacht.

Snap niet dat sommigen hier het laten staan van passagiers goed proberen te praten.. het hoort gewoon niet voor te komen.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_97412099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

De tering voor je, als mij dat keer op keer zou overkomen zou ik hetzelfde doen als die Marokkaanse.
quote:
'Ik ga vandaag nog aangifte doen bij de politie.'
Beetje overdreven om aangifte te doen bij de politie. Ik mag toch hopen dat die wel wat belangrijkere discriminatie zaken hebben te onderzoeken in Utrecht.
Dien dan gewoon een klacht in bij het vervoerbedrijf.
pi_97412736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik spreek mijn buren ook verschillend aan, wanneer kan ik de sterke hand verwachten?
Je trekt het in het absurde. Jammer vind ik dat. Die bus hoort gewoon te stoppen ongeacht voor wie. Als er willekeur wordt gemaakt is dat discriminatie en het maakt niet uit of dat het dan om moslims, hippies, surinamers, hardrockers of gothics gaat.
pi_97412780
De buschauffeur zal er wel een goede reden voor hebben gehad
pi_97412816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:34 schreef Monco10 het volgende:
De buschauffeur zal er wel een goede reden voor hebben gehad
Geef 'ns een voorbeeld? De enige die ik kan vinden is dat de bus overvol was maar ik betwijfel of dit het geval was.
pi_97412837
Of het racisme is weet ik niet, maar mensen die het 'normaal' vinden dat een bus weleens langs hun heen rijdt. :')
pi_97412851
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Geef 'ns een voorbeeld? De enige die ik kan vinden is dat de bus overvol was maar ik betwijfel of dit het geval was.
Dat ze de vorige keer stennis heeft geschopt
pi_97412883
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:41 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Dat ze de vorige keer stennis heeft geschopt
Akkoord. Beide zaken zouden op de band van de beveiligings-camera in de bus geverifieerd kunnen worden.
pi_97413082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:13 schreef Isabeau het volgende:
Dit dus. Verdere discussie overbodig. Overigens heb ik ook nog nooit meegemaakt dat een bus niet voor mij wilde stoppen. Maar blijkbaar hangt er veel vaag volk rond op FOK! dat massaal wordt genegeerd door chauffeurs.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97413109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Lekker relevant ook om die vergelijking te maken. Daar koopt de dame uit de OP ook lekker veel voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97413181
Allochtonen ervaren over het algemeen al snel discriminatie en ze gooien het al snel op discriminatie. Die cijfers zeggen dus helemaal niets over de werkelijke gang van zaken.
pi_97413320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niet elk fatsoen is een geschreven wet. Zeurwijven moet je gewoon negeren. Anders verzand je in geleuter.
Fijn dat je meteen een voorbeeld geeft.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:25:23 #249
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_97413348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:13 schreef Halcon het volgende:
Allochtonen ervaren over het algemeen al snel discriminatie en ze gooien het al snel op discriminatie. Die cijfers zeggen dus helemaal niets over de werkelijke gang van zaken.
Oke, dus cijfers zeggen niets, maar jouw onderbuikgevoel, dat totaal nergens op gebaseerd is, bewijst natuurlijk dat ''allochtonen alles altijd snel op discriminatie'' gooien.

Het lijkt wel of ik met een gelovige in gesprek ben.
pi_97413359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oke, dus cijfers zeggen niets, maar jouw onderbuikgevoel, dat totaal nergens op gebaseerd is, bewijst natuurlijk dat ''allochtonen alles altijd snel op discriminatie'' gooien.

Het lijkt wel of ik met een gelovige in gesprek ben.
Kijk gewoon eens om je een of lees eens wat stukken van linkse- en immigrantenclubs. Het ligt altijd aan discriminatie en racisme, etc.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')