Klopt, maar waarom kreeg hij die gele kaart, met andere woorden, welke speler van FC Wageningen was er bij betrokken?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:32 schreef Lange_Lans het volgende:
Weet ik niet. Snap hem niet ganz. Hij heeft toch een scheidsrechter tegen de grond geslagen en daar een flink aantal wedstrijden voor gekregen? Is toen nog even uitgeleend aan een Engelse club.
vijf boemen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:22 schreef donroyco het volgende:
In zijn achternaam zit een vijf boomen verwerkt.
bomen.quote:
Eus van Vijfeijken inderdaad. Mooi verhaal blijft het. Kraay jr. tikte Eus licht aan waardoor die viel. Toen Eus op de grond lag en omhoog keek zag ie de scheidsrechter over zich heen vliegen omdat Kraay jr. hem geduwd had nadat de arbiter hem een gele kaart had getoond en dus geschorst was voor de halve finale beker tegen Ajax.quote:
Zou kunnen. Maar ik zoek iets anders.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ongeslagen amateurlandskampioen (hoe heet dat eigenlijk?)?
Bekerfinale gehaaldquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef tong80 het volgende:
Welke unieke prestatie heeft de amateurclub Ijsselmeervogels ?
Juistquote:
Jaan de Graaf?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Welke speler van IJsselmeervogels ging naar AZ maar speelde nooit op zondag ?
Willy Overvroom?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:44 schreef tong80 het volgende:
Welke speler van Heracles had het zelfde probleem ?
Folkert Vquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:44 schreef tong80 het volgende:
Welke speler van Heracles had het zelfde probleem ?
Deze drie zijn al goed.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:
The Grand Old Lady is Goodison Park van Everton, Het Kastel is uiteraard van Sparta, maar hoe het officieel heet weet ik niet. Eastlands is City of Manchester Stadium van Manchester City. De rest weet ik niet.
En ook deze zijn juist, nog eentje.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef enfusi0n het volgende:
Schlauchboot - Allianz Arena van Bayern Munchen
Le Temple - Stade Gerland van Lyon
Nope, het is een Portugees stadionquote:Op zondag 29 mei 2011 15:26 schreef Bos81 het volgende:
A Catedral. Kan Spaans of Portugees zijn.
Mischien Bernabeu?
Dragao?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:32 schreef glenncorvers het volgende:
[..]
Nope, het is een Portugees stadion
Nee, Le Temple is van Lyon. Die had enfusi0n al goed.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Is le temple niet van Marseille of zo?
Nee, dit is hem nietquote:
Da Luz van Benfica dan?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:43 schreef glenncorvers het volgende:
[..]
Nee, Le Temple is van Lyon. Die had enfusi0n al goed.
[..]
Nee, dit is hem niet
Ohja haha, deze is eigenlijk niet zo moeilijk.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:44 schreef Irritatie100 het volgende:
De officiele naam van Het Kasteel wist ik niet, dus die moeten we ook nog raden
Ja, dit is hemquote:
Ja preciesquote:Op zondag 29 mei 2011 15:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Gewoon Spartastadion? (over makkelijk gesproken)
Dat is alweer een tijdje geleden.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:53 schreef Bos81 het volgende:
Het heeft ooit de naam Eneco Stadion Spangen gehad. Maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Frank de Boer (2x) Kluivert, Cocu en Bosvelt?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Da's wel heel makkelijk dan
Volgende vraag: wie misten de Nederlandse penalty's op Euro 2000 tegen Italie? Ook reguliere speeltijd.
Frank de Boer (2x), Patrick Kluivert, Jaap Stam, Paul Bosvelt.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Da's wel heel makkelijk dan
Volgende vraag: wie misten de Nederlandse penalty's op Euro 2000 tegen Italie? Ook reguliere speeltijd.
Kloptquote:Op zondag 29 mei 2011 15:59 schreef donroyco het volgende:
[..]
Frank de Boer (2x), Jaap Stam, Paul Bosvelt.
Klopt.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:59 schreef glenncorvers het volgende:
Reguliere speeltijd weet ik wel, Frank de Boer en Patrick Kluivert.
Die van Kluivert had ik al bijna uit mijn geheugen gewistquote:
Merk?quote:Op zondag 29 mei 2011 16:03 schreef donroyco het volgende:
Wie was de scheidsrechter in de halve finale Nederland - Italië?
Maar natuurlijk.quote:
Ja die wel.quote:
Welke Nederlandse sluwe clubhoer kennen we?quote:
Henk Vos?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Welke Nederlandse sluwe clubhoer kennen we?
Jepquote:
Barry van Galen ow shit, vraag niet goed gelezen.. voor de volledigheid: de Telstar speler was Strikker(ofzoietsquote:Op maandag 30 mei 2011 11:56 schreef Lange_Lans het volgende:
Welke speler was de voorganger van Pothuizen voor wat betreft gele kaarten en welke Telstar speler belande 2 dagen in Coma na een kopduel met deze speler?
Stricker idd. Maar verder heulemaal goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Barry van Galen ow shit, vraag niet goed gelezen.. voor de volledigheid: de Telstar speler was Strikker(ofzoiets)
Klopt. De periode klopte, begin jaren 80. Maar de periode was inderdaad 3 seizoenen. In 1982 werd Celtic kampioen, in 83 Dundee Utd, in 84 en 85 Aberdeen. In 1986 was het weer Celtic die kampioen werd.quote:
Pipoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:17 schreef tong80 het volgende:
Wie is de nationaal bekende oom van Richard en Rob Withche ?
Misschien welquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:48 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Lees dat twee van zijn geadopteerde zoons profvoetballer zijn, selecteerde hij ze op voetbaltalent oid?
quote:
Jup.quote:
Feyenoord?quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:37 schreef Lange_Lans het volgende:
Welke Nederlandse club die momenteel in het betaald voetbal uitkomt heette initieel Excelsior, maar is inmiddels onder een andere naam actief?
Pi-Air?quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:16 schreef tong80 het volgende:
Wie scoorde op jonge leeftijd 33 doelpunten voor RBC en werd later international ?
Helemaal goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Jose Fortes Rodriguez was sowieso de speler. Scheidsrechter over wie het ging was Rene Temmink dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.
Dat interview met hem in de kleedkamer vlak nadat hij er was afgestuurd was ook geniaalquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:31 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Wat een malloot ook die Rodriquez
PSV tegen datzelfde RBC 4 stuks (waarvan er 2 werden gemist) of is er nog een club met 5 of meer?quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat interview met hem in de kleedkamer vlak nadat hij er was afgestuurd was ook geniaalVooral omdat de tegenstander (die ik dan weer niet weet
) scoorde en je op de achtergrond iedereen hoorde juichen
Vraag: Welk team kreeg de meeste penalty's mee in 1 wedstrijd en hoeveel waren dit er? Heb het over de eredivisie
Nee hoor, dat klopt!quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
PSV tegen datzelfde RBC 4 stuks (waarvan er 2 werden gemist) of is er nog een club met 5 of meer?
Okee, ik was er dus bij in het stadion die doordeweekse avond. Weet alleen niet meer wie er vanaf elf meter scoorde volgens mij iig Van Bommel. Hij en Ooijer namen de 2 missers dacht ik.quote:
Ja klopt. De net genoemde Fortes R zou dan van het veld gestuurd zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik weet inderdaad dat van Bommel er 2 nam waarvan 1 raak, die andere 2 weet ik eigenlijk niet.. Was dat trouwens ook niet die wedstrijd dat de scheidsrechter een 2e geel aan iemand van RBC wilde geven, maar van Bommel zei dat er niks aan de hand was?
Ik meen dat RBC toch gewoon met 11 man de wedstrijd had uitgespeeld?quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:49 schreef Bos81 het volgende:
Ik dacht trouwens dat Mark eerder iets zei van dat het zielig voor RBC zou zijn, omdat ze toen al met 10 man speelde..
Nee. Melvin Fleur kreeg rood bij de derde penaltyquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik meen dat RBC toch gewoon met 11 man de wedstrijd had uitgespeeld?
Ok, dat wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee. Melvin Fleur kreeg rood bij de derde penalty
Het Daklozen WK?quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:45 schreef tong80 het volgende:
Welk WK wordt deze maand in Mexico gehouden ?
Juist.quote:
Ja. Nee.quote:
Die inderdaad.quote:
Die is goed.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat bedacht ik me te laat, Rensenbrink?
Zijn wel meer trainers die op het scherpst van de snede foute beslissingen nemen, kijk Rijkaard in 2000 EK en Bassie tegen Rusland, ook Bertje had wel wat anders kunnen doen in de laatste finalequote:Op donderdag 2 juni 2011 14:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die is goed.
Begrijp nog steeds niet waarom Theo de Jong in de finale inviel terwijl je Ruud Geels en Piet Keizer op de bank had zitten.
Belanov. De man die vanaf 11 meter miste in de finale van het EK 88quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:22 schreef Tarado het volgende:
Welke speler uit de Sovjet Unie kon de weelde van de vrijheid in Europa niet aan en werd gesnapt met "shoplifting" ?
Zal ik de nieuwe vraag stellen Bos ? Weet dat je dat niet altijd leuk vindt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Belanov. De man die vanaf 11 meter miste in de finale van het EK 88
quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Belanov. De man die vanaf 11 meter miste in de finale van het EK 88
Doe maarquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zal ik de nieuwe vraag stellen Bos ? Weet dat je dat niet altijd leuk vindt.
Tis ook maar een klein mennekequote:Op donderdag 2 juni 2011 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij was eerst dus sorry, over het hoofd gezien
Ik was erbij, CL halve finale Ajax- Bayernquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:30 schreef tong80 het volgende:
Door welke wedstrijd kreeg André Rieu voor het eerst landelijke bekendheid ?
Juist.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik was erbij, CL halve finale Ajax- Bayern
Inderdaadquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist.
Eén van de beste wedstrijden van Ajax ooit
Precies hij wist niet wie Rivera was.quote:
Frans Thijssen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:25 schreef Tarado het volgende:
Welke 2 Nederlanders hebben voor zowel Nottingham Forest als Vitesse gespeeld?
Yesquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Bos81 het volgende:
O nee wacht Pierre van Hooijdonk heeft ook bij Vitesse gespeeld natuurlijk
quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Bos81 het volgende:
O nee wacht Pierre van Hooijdonk heeft ook bij Vitesse gespeeld natuurlijk
Eigenlijk tackleden ze beiden. Was meer een ongeluk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:15 schreef donroyco het volgende:
Fred van den Hoorn tackelde Danny Hesp.
En Hesp stond te boek als een groter talent dan F. de Boerquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eigenlijk tackleden ze beiden. Was meer een ongeluk.
In de leader van Studio Sport hadden ze dat fragment een tijd staan. Op verzoek van Danny Hesp hebben ze dat fragment weggehaald.
Frank de Boer debuteerde door die tackle erg jong trouwens.
Over Dennis Bergkamp moesten ze ieder jaar vergaderen of ie mocht blijven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:33 schreef ValHallen het volgende:
[..]
En Hesp stond te boek als een groter talent dan F. de Boer
Jan van Beveren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:47 schreef tong80 het volgende:
Noem 5 internationals uit Amsterdam die nooit voor Ajax-1 hebben gespeeld. Mogen er ook 4 zijn.
Gullit en Rensenbrink zijn goed.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:06 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Jan van Beveren.
Ruud Gullit
Rensenbrink
Volgens mij is Jan geboren in Amsterdam hoor.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gullit en Rensenbrink zijn goed.
Ik dacht dat Jan van Beveren uit Emmen kwam.
Je bent te goed Bosquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:13 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Volgens mij is Jan geboren in Amsterdam hoor.
Is Jordi in Amsterdam geboren of gewoon in Barcelona?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent te goed Bos
Ken je de andere Amsterdammers ?
Allemaal WK-74
Oh, nee één EK-96
Is goedquote:
quote:Jordi Cruijff (Amsterdam, 9 februari 1974), kortweg Jordi, is een Nederlands profvoetballer met de Spaanse dubbelnationaliteit.
JOngbloed dusquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:18 schreef tong80 het volgende:
Amsterdam dacht ik.
Kan het weer mis hebben.
In het vervolg stel ik een vraag waar ik meer zeker over ben.
Nu nog een doelman.
Van der Sar speelde werd aangeraden bij van Gaal tijdens een kaartavondje. Speelde in het 2e elftal van een amateurteamquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over Dennis Bergkamp moesten ze ieder jaar vergaderen of ie mocht blijven.
Speelde in de B-2 zelfs.
Door oud-collega gymleraren toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:23 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Van der Sar speelde werd aangeraden bij van Gaal tijdens een kaartavondje. Speelde in het 2e elftal van een amateurteam
Hoe zat het nou precies. Hij bracht iemand naar Schiphol voor het EK-76 en de trainer vroeg of ie z'n voetbalschoenen bij zich had ?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef Tarado het volgende:
Heini Otto ook international uit Amsterdam, nooit voor Ajax gespeeld, wel geinig hoe hij aan zijn interland kwam
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe zat het nou precies. Hij bracht iemand naar Schiphol voor het EK-76 en de trainer vroeg of ie z'n voetbalschoenen bij zich had ?
quote:Otto speelde eenmaal voor het Nederlands Elftal. In 1975 bracht hij zijn teamgenoot Jan Jongbloed naar het vliegveld voor een vriendschappelijke uitwedstrijd tegen Joegoslavië. Daar aangekomen bleek dat Willem van Hanegem niet was komen opdagen. Trainer George Knobel verzocht Otto vervolgens om zo snel mogelijk thuis zijn voetbalspullen op te halen. In de wedstrijd viel hij na 71 minuten in voor Peter Arntz.
Jawel, maar hij werd het nooitquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan best goed zijn, in Maradona zijn tijd kon dat zeker nog niet dan?
Ajax?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:41 schreef donroyco het volgende:
Welke club heeft de meeste Europees voetballers van het jaar in zijn gelederen gehad?
Rumenigge, Bekenbauer en Gerd Müller ik moet wel voor Bayern gaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:41 schreef donroyco het volgende:
Welke club heeft de meeste Europees voetballers van het jaar in zijn gelederen gehad?
Hoewel Bergkamp Koeman en Laudrup het ook hadden verdiend.quote:
Alleen van Basten dacht ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje chauvinistisch, Milan dan maar
Nee, een Italiaanse club.quote:
Deze natuurlijk, met grootheden als Platini en Zidane staat de club met 9 vermeldingen bovenaan.quote:
Ik dacht dat je spelers afzonderlijk bedoelde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
Deze natuurlijk, met grootheden als Platini en Zidane staat de club met 9 vermeldingen bovenaan.
Ja maar die wonnen het meer dan eens zijn ze ook winnaar wat verschillende spelers betreft?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
Deze natuurlijk, met grootheden als Platini en Zidane staat de club met 9 vermeldingen bovenaan.
Dan is het gelijkspelquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja maar die wonnen het meer dan eens zijn ze ook winnaar wat verschillende spelers betreft?
OK en welke club is winnaar met de meeste spelers toen ze ook daadwerkelijk voor die club speelden en Europees voetballer van het jaar werden?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:08 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dan is het gelijkspel
Juventus (7): Sivori, Rossi, Platini, Baggio, Zidane, Nedved, Cannavaro
Barcelona (7): Suárez, Cruijff, Stoichkov, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Messi
dikgedrukt = meerdere keren
Is daar ooit een UEFA cup finale gespeeld?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:07 schreef Paul-89 het volgende:
Welke 3 Nederlanders speelden mee in de laatste UEFA-Cup finale op het oude Wembley ?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK en welke club is winnaar met de meeste spelers toen ze ook daadwerkelijk voor die club speelden en Europees voetballer van het jaar werden?
Excuses, Fa- Cupquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is daar ooit een UEFA cup finale gespeeld?
Chelsea vs. [...]quote:
2 van de 3quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef donroyco het volgende:
[..]
Chelsea vs. [...]
Ed de Goey, Mario Melchiot en die derde zal wel bij de tegenpartij zitten
Juvequote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK en welke club is winnaar met de meeste spelers toen ze ook daadwerkelijk voor die club speelden en Europees voetballer van het jaar werden?
Dennis Bergkampquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef donroyco het volgende:
[..]
Chelsea vs. [...]
Aston Villa. Maar ik kan me niet meer herinneren welke Nederlander er destijds bij Aston Villa voetbalde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef donroyco het volgende:
[..]
Chelsea vs. [...]
Ik weet wel dat George Boateng bij Aston Villa heeft gebald, in welk jaar alleen niet...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Aston Villa. Maar ik kan me niet meer herinneren welke Nederlander er destijds bij Aston Villa voetbalde.
Tuurlijk. Is goed. Is in seizoen 99/00 geweest.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:50 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik weet wel dat George Boateng bij Aston Villa heeft gebald, in welk jaar alleen niet...
Precies, 17 assists.quote:
Jantje Peters? samen met Kees Kist? 23 goals? (groot gokgehalte in mijn antwoord)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:57 schreef donroyco het volgende:
Björn Vleminckx werd dit seizoen topscorer van de Eredivisie. Eén keer eerder werd een speler van N.E.C. Nijmegen (gedeeld) topscorer van de Eredivisie. Wie was dit, met wie moest hij de titel delen en hoeveel treffers hadden ze beide gescoord?
Neequote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jantje Peters? samen met Kees Kist? 23 goals? (groot gokgehalte in mijn antwoord)
Inderdaad, samen met Brokamp (MVV) topscorer met 18 treffers.quote:
Jan Mulder toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:01 schreef tong80 het volgende:
Brokamp viel als laatste speler af voor de selectie het WK-74. Samen met wie ?
Nee.quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Bos81 het volgende:
Zonder die tip zou mijn eerste antwoord sowieso Jan Peters zijn.
Die is goed, maar Nigel de Jong heeft er nog slechts 2 nodig om het record van 14 te evenaren. Ik ga er vanuit dat hij dat wel gaat halen de komende tijd. Van Bommel overigens nog 3quote:
Cruijff? wel de meeste voor zeiken denk ikquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:11 schreef Bos81 het volgende:
Welke Oranje international heeft de meeste gele kaarten gekregen bij interlands?
Vreemd dat dat dan zo blijft hangen, ik had echt het idee dat hij er 10+ had voor aanmerkingen op de leidingquote:
quote:
Kloptquote:
van Hanegem omdat het de eerste ooit was?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef tong80 het volgende:
Wat is de vreemdste gele kaart in de historie van Oranje en wat was het geval ?
Die kreeg ie in de competitie.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
van Hanegem omdat het de eerste ooit was?
quote:
Oh ja, wegens veelvuldig mekkeren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |