abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 19:42:12 #201
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_97751467
Wat een lieve woorden weer O+

Pfff vandaag echt afscheid genomen van mijn schoonmoeder, we hebben haar uitgestrooid aan zee, daar was ze graag. En toen kwam het ook keihard binnen dat ze het echt nooit gaat meemaken om weer oma te worden :'(
Be happy with the little things in life
  maandag 6 juni 2011 @ 18:57:32 #202
342101 MissMuppet
Muppetational!
pi_97798071
Jeetje Droomvrouwtje, wat een hevig moment moet dat zijn geweest. Gecondoleerd met je verlies.

Lieve dames hier. Ik heb mij voorzichtig gemeld in het zwangerentopic. Het voelt misplaatst hier te blijven posten. Het gaat nog steeds goed. Ik blijf met jullie meelezen. En hopen. En ik wens met heel mijn hart dat jullie snel met mij mee mogen. :* !
pi_97808343
Jullie zijn lief. O+
Maar ik ben nog maar een jonkie hier he, pas sinds 2009 bezig.
Mijsje en PZE zijn eerst aan de beurt. :Y

Bah Droomvrouwtje, naar dat besef.
De tranen schieten me ook iedere keer in mijn ogen zodra ik (weer) besef dat mijn vader nooit opa is geworden.
Ik snap hoe je je voelt. :*

Veel plezier in Z&G MissM. :W
Hopelijk volgen we je allemaal snel.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:50:09 #204
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97815721
Kolonia pas sinds 2009 bezig? }:|
Ik vind het verrekte lang. Natuurlijk zijn er die langer bezig zijn dan jij maar het is verdomd oneerlijk dat het nu halverwege 2011 is en je nog met lege handen staat.

Ik kan helaas niks anders doen dan :* :* uitdelen en nog maar wat geluk rondstrooien.

Sterkte alle meiden hier :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:40:39 #205
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_97841165
Lang geleden dat ik hier heb bijgelezen. Fijn dat er weer een paar zwangeren bij zijn! Gefeliciteerd.

Zie tot mijn verbazing/verdriet dat er nog heel wat meiden hier zijn die er ook al waren toen wij begonnen met onze MMM. Meiden: dikke knuffel. Hoop echt dat jullie wens uit mag komen. :*

Flugel: leuk dat jullie voor de tweede gaan!
Bij mij begint het ook alweer te kriebelen, maar het mag nog niet... en weet ook eerlijk gezegd niet of mijn man nog wel weer een zwangerschap aan kan/wil. Hoop echt dat we iig nog gaan proberen om met onze cryo's een kindje/wondertje te krijgen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:37:54 #206
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_97843554
DV... :* wat lijkt me dat ook pijnlijk inderdaad, dat besef... :*

Mijsje :* , PZE :* , Kolonia :* , Winterstormpje :* , Rottdog :* , C_A :* , Thistleweed :* , Ophelia :* , Boepie :* , Sproet :* , Orea :* , Droomvrouwtje :* en alle andere meiden die hier posten en rondhangen... ik blijf ook heel hard voor jullie duimen en hopen dat het goed gaat komen.. het is jullie zó gegund! :* O+ :* '

Speciaal voor jullie:

**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_97843940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Hobbesje het volgende:
Bij mij begint het ook alweer te kriebelen, maar het mag nog niet... en weet ook eerlijk gezegd niet of mijn man nog wel weer een zwangerschap aan kan/wil. Hoop echt dat we iig nog gaan proberen om met onze cryo's een kindje/wondertje te krijgen.
Gek genoeg is het kriebelen bij mij alleen maar erger geworden door ons dochtertje.
Ik zou het niet erg vinden om meteen weer zwanger te zijn ook al verliep de zwangerschap niet volgens het boekje. Maar bij ons komt er denk ik geen 2de. Mijn man is zo stellig in het roepen dat we maar moeten genieten van dit wondertje (wat we ook zeker doen) en maar niet moeten nadenken om weer die hele heisa over te moeten doen. Wij hebben namelijk niks in vriezert liggen (helaas).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:36:57 #208
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_97848803
Dat besef was idd heel heftig, vooral omdat ik met mijn eigen ouder geen contact heb en mijn schoonmoeder me echt door dik en dun steunde, ze was er voor me als een echte moeder.. En ze wilde ook zo graag een keer oma worden van haar zoon, ze heeft al een kleinzoon van 17 maar die is van (schoon)zusje.. Het gaat vast goed komen en dan kijkt ze vast van boven toe.

José :* Lief :*
pi_97852532
Och droomvrouwtje wat een heftige dag hebben jullie gehad...

Miss muppet! Ik ben op mijn tel even de smileys kwijt maar ik zwaai je met heel veel plezier hier uit. En hier niet meer terug komen ( wij komen wel naar jou ).

Ik mag morgen beginnen met stimuleren!!! Dan hopelijk volgende week vrijdag punctie en dan weer hopelijk mooi voor onze vakantie een terugplaatsing. Deze keer menopur, ben benieuwd of dat beter aanslaat.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_97894055
Yay Sproetje is weer begonnen! *O* Succes meid! Enneh, ik las dat je elke avond je voeten minimaal 20 minuten in een warm badje moet doen, stimuleert de follikelgroei! (er zijn vrouwen die zweren dat ze hierdoor meer follikels hadden!)

Ach Droomvrouwtje, sterkte...wat verdrietig toch allemaal. :* Mijn vent heeft het er ook moeilijk mee dat zijn vader het nooit mee heeft mogen maken dat hij nu vader wordt..als denken wij allebei dat hij er inderdaad bij is, bij alles wat we meemaken. Toen mijn vriend en ik jaren geleden een behoorlijk relatiecrisis hadden, en een vreselijke ruzie maakten, viel de foto van zijn vader van de kast. Alsof hij wou zeggen: hou hiermee op!

Kolonia, jij bent inderdaad ook al verrekte lang bezig. Cijfer jezelf niet weg... :*

Tally en Hobbesje, ik hoop dat het er toch voor jullie beiden in zit.... :*

Jose, wat een lieve post! :* En die video blijft een tranentrekker! :'(

Mijsje en Orea ook al zo lief!

Mijsje hoe gaat het met je? Of heb je geen zin om onder je steen vandaan te komen en antwoord te geven? Is ook goed hoor... :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_97907076
Geen tijd om bij te lezen maar even een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_97909579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:20 schreef IslaBonita het volgende:
Tally : ik hoop dat het er toch voor jullie beiden in zit.... :*
Ik mag niet klagen en ben onwijs blij met het wondertje dat we inmiddels hebben. Dat besef ik me echt. :)

Al vond ik het al heel wat dan mijn man gister begon over de naam voor een 2de. Dus er is in ieder geval een opening. En dat geeft me toch iets van rust ook al weet ik niet eens zeker of ik wel een 2de wil.

Laat eerst die meiden hier maar een eerste krijgen. Die gun ik iedereen. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:57:39 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_97957158
Goeienavond, hier komt een nieuw piepkuiken meespieken.... :W

Heb hier al wel meegelezen maar kom nu ook voorzichtig meeposten. Het zwanger worden wil hier ook niet zo vlotten namelijk. Voor zover ik weet is daar geen reden voor, maarja.... het lijkt er nu op dat ronde 12 ook op zn einde loopt gezien een kelderende temperatuur :{ Dus ik ga binnenkort maar eens een bezoek aan de huisarts brengen en hoop hier voor die tijd op wat tips, herkenning en natuurlijk net als in het wachten-topic wederzijdse support!!!
pi_97958197
Hoi Lady black, he getver dat je je hier komt melden... Nu na een jaar is het denk ik een goede zet om naar de huisarts te gaan. Bij ons resulteerde dat direct in een verwijzing naar de fertiliteitafdeling in het ziekenhuis. Heeft je man al een keer een zaadonderzoek gehad, omdat je zegt dat je denkt dat er geen reden voor is? En die temp schema's meenemen naar de huisarts, kan hij ook zien dat je er al goed mee bezig bent geweest!
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:27:52 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_97959197
Oh, nee het geen reden om aan te nemen dat er iets mis is, is omdat ik een keurige temperatuurcurve heb de laatste maanden, en het lijkt erop dat er een aantal keer ook wel iets bevrucht is (lang een hoge temperatuur, en een heel licht tweede streepje), maar dan dus alsnog afgebroken...

Van mezelf weet ik dat ik na het plaatsen van mijn mirenaspiraal een cyste op een van mijn eierstokken had, maar dat scheen normaal te zijn, en verder heb ik altijd een keurige cyclus gehad.

Dus we gaan het wel zien, maar ik moet nog een beetje een drempel over om ook daadwerkelijk de huisarts te bellen.
pi_97959279
Droomvrouwtje... :* nare dag, maar wel mooi om te kunnen doen voor je schoonmoeder... dikke knuffel voor jou!

verder een dikke knuffel voor ieder die het nodig heeft vanonder m'n steen... ;) ik kom er over een tijdje wel weer onderuit, maar voel me nu hier gewoon even prettig bij...

LadyBlack... -O- wat balen dat je je nu ook hier kunt melden... je bent welkom, goed dat je actie gaat ondernemen... :* en wat sproetje zegt: neem die schema's maar mee naar de huisarts. dat willen ze zien en dat wil de gyn ook nog wel even zien. (al heeft mijn gyn daar maar 2 tellen naar gekeken, waarna hij zei dat dat er prima uitzag en ze weer weglegde... :') had ik ze niet gehad, had ik vanaf dan nog 2 maanden moeten tempen en dus wachten op actie...) :* ik hoop dat het bij jullie sneller zal gaan dan bij ons... hup gauw weer door naar Z&G...
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:37:05 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_97959777
Ha mijsje, goed om ook even wat van jou te lezen. Als het onder de steen goed voelt; dan mooi daar blijven zitten tot je er weer onderuit wilt ja.

Direct nog even een vraagje: wat kan en wil een huisarts eigenlijk allemaal voor je checken? Ik kan 5 temperatuurkaarten overhandigen, maar heb geen idee of hij me misschien alleen maar kan doorverwijzen? En zal hij mijn vriend ook willen spreken?
pi_97961266
:* dank je wel, het voelt nu inderdaad wel goed. en iedereen zal ondertussen wel weten dat iedere 2 maanden een tp is hier, want steeds een wachtmaand... maar ik merkte ook dat ik veel stress had van het updaten, terwijl er dan ook iets heel teleurstellends was... ik heb meer rust onder m'n steentje, en dat is best fijn...
wij zijn wel deze ronde met acupunctuur bezig, en daar ben ik heel benieuwd naar, of dat helpt deze ronde, of ms de volgende... wie weet... ik geloof er eigenlijk wel in, de dingen die de acupuncturisten (twee verschillende gehad ondertussen) wisten van me door te voelen aan m'n polsen en m'n tong te bekijken, waren erg doeltreffend... heel bijzonder...

bij ons keek hij naar de temp.kaart en vroeg het zaadonderzoek aan. toen hij vermoedde dat dat niet helemaal goed was, stuurde hij ons door naar de gyn. daar bleek de zaadkwaliteit prima te zijn (heel netjes binnen de marge) dus werd er vervolgens naar mij gekeken. meer heeft de huisarts er eigenlijk niet mee te maken gehad bij ons...
pi_97961421
En bij ons heeft de huisarts ons direct doorgestuurd en is zelf niet gaan dokteren. Hij vond dat dat veel beter bij de gyn kon gebeuren. Wij waren overigens wel met z'n tweeen naar de huisarts gegaan maar het kan volgens mij ook wel in je eentje.
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:13:18 #220
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_97961922
Mijsje :*

Wij zijn ook samen naar de huisarts gegaan. Wij werden weer naar huis gestuurd omdat we al eens spontaan zwanger waren geworden (wat echt een lot uit de loterij is geweest). Na dat half jaar wel doorverwezen en bij de gyn heel snel voor beide allerlei onderzoeken en toen was het wel al snel duidelijk waarom het niet wilde lukken (gebrek aan zwemmers).
Succes LadyBlack!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hobbesje op 09-06-2011 23:23:47 ]
pi_97970467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:37 schreef LadyBlack het volgende:

Direct nog even een vraagje: wat kan en wil een huisarts eigenlijk allemaal voor je checken? Ik kan 5 temperatuurkaarten overhandigen, maar heb geen idee of hij me misschien alleen maar kan doorverwijzen? En zal hij mijn vriend ook willen spreken?
LadyBlack, balen dat je hier ook voortaan moet posten... ;(
Ik ben al in augustus 2010 (alleen) naar de huisarts geweest (we waren toen pas 5 maanden bezig), die vroeg mij 2 cycli te temperaturen. In met in december 2010 1 volledige cyclus en 1 cyclus van 60+ ben ik weer (alleen) terug gegaan. Hij heeft de kaarten bekeken even bekeken en heeft me meteen doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. We waren eigenlijk pas 8 a 9 maanden bezig, maar de ha maakte er gewoon 1 jaar van.
Maar ik heb hier geloof ik ook verhalen gelezen dat de ha bloedtesten etc deed. Ik denk dat het per arts verschillend is hoe het gaat. Wat ik me wel voorgenomen had in die tijd, was dat ik me niet van het kluitje in het riet liet sturen, maar bij mij was het dan ook duidelijk dat het aan mij lag. Ik bleef gewoon strak volhouden dat ik, ondanks dat ik pas 25 was, echt niet te lang wilde aanmodderen en duidelijkheid wilde. Misschien heeft dit ook meegespeeld in het feit dat hij me toen al zo snel doorstuurde.

En dan kom ik iedereen nog even een dikke :* brengen. Ik hou een hele grote bank voor jullie allemaal warm in het andere topic, zodat we daar met z'n allen zo snel mogelijk in kunnen ploffen en dit topic heulemaal niet meer nodig is!
pi_97990630
LadyB, sjit dat ook jij je hier komt melden. :'(
Ik hoop dat je snel de zekerheid hebt dat er inderdaad niets aan de hand is. :*

Ik ben in mijn eentje naar de ha gegaan met een stapeltje temperatuurgrafieken.
Daar keek ze verder niet naar want dat zei haar allemaal niets.
Ze pakte de formulieren voor zaadonderzoek (als ik het me goed herinner hoefde ik die alleen aan manlief te geven en kon hij zelf een afspraak maken / langsgaan wanneer hem dat zinde, en moest daarna een nieuwe afspraak gemaakt worden voor de resultaten), maar zag toen dat ik >35 was en daarom kreeg ik toch gelijk een doorverwijzing naar de gyn.

Daar zijn manlief en ik wel samen naartoe gegaan, werden de grafieken goedgekeurd en kreeg ik gelijk een echo en bloedonderzoek en manlief zaadonderzoek (veel actie, terwijl we alleen op een inleidend gesprek hadden gerekend. Ik had me best wat netter kunnen scheren... :D ).
Twee weken later op gesprek voor de resultaten en in de cyclus daarna echo's, meer bloedonderzoek en samenlevingstest.
Toen IUI's waarvan er nog een rest voordat we weer op gesprek gaan. :)

Op zich stelt zo'n afspraak met de ha niets voor, behalve dan dat je voor het eerst echt uitspreekt dat het allemaal niet wil vlotten en dat kan best even emotioneel zijn.
Als je een dokter zoals de mijne hebt, zal ze/hij je ook vragen hoe je je daaronder voelt.
Als je daar tegenop ziet zou ik niet alleen gaan.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:49:00 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_98008146
Kolonia :* en ook de andere dames, bedankt voor de ervaringen!

Het is precies wat je zegt; je gaat nu uitspreken dat het allemaal niet zo wil lukken, en dat is best heel naar... Ik blijf maar denken aan de waarschuwing die mn huisarts me meegaf toen hij de mirena had verwijderd: "Je bent direct weer vruchtbaar hoor, weet je zeker dat je niet tussendoor een andere vorm van anticonceptie wilt?" :') meh.

Ik geloof niet dat hij het psychologische deel voor zn rekening gaat nemen, maar dat hoeft ook nog niet, ik wil gewoon wat dingetjes gecheckt hebben voor ik veel te lang blijf aanklooien met iets dat misschien (hopelijk) wel heel eenvoudig te verhelpen is.

Maar ik heb nu wel een aardig beeld van wat ik kan verwachten, dat is heel fijn :Y Nog even afwachten hoe deze cyclus afloopt (dat ie afloopt is wel 99% zeker inmiddels), en dan maar eens een afspraak maken.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:48:00 #224
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_98011277
Mijsje :*

LB :* balen dat je hier komt posten, ik hoop dat het gewoon meevalt. Ik kan je verder geen tips geven. Ik ben vanwege een spoed OK bij de gyn gekomen, dus kan je weinig vertellen hier over. Maar je hebt een temp lijst en dat is al een voordeel.

Voor alle meiden een dikke :*
  zaterdag 11 juni 2011 @ 08:17:37 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98016235
Bij mij was het bezoek aan de huisarts nogal grappig. Ik ben alleen gegaan een ha is redelijk jonge vent. Stelde vragen of we dan wel sex hadden gehad (!?!) en hoe dan (pardon??). Het 1e schijnt voor sommigen niet vanzelfsprekend te zijn ;( en het 2e bedoelde hij meer de timing. Hij heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis met tip om ook te zorgen dan manlief ook gecheckt wordt omdat ze in het ziekenhuis nogal de neiging hebben om zich volledig op de vrouw te focussen.

Wel fijn: toen ik aan de assistente vertelde waar het om ging werd meteen een dubbele afspraak ingepland. Dus ruim de tijd (allemaal niet nodig gehad).
pi_98016466
Bij ons wat het ook een beetje een algemeen gesprek, eigenlijk wel heel kort, zodra de arts het idee had dat we wel wisten waar we mee bezig waren kregen we de opdracht te temperaturen en een folder voor de semenanalyse.

En over moeilijke vragen en emotionele ondersteuning, ik zou daarom inderdaad samen met je partner gaan soms als je het niet verwacht kan het er in eens heel erg inhakken.

Succes Ladyblack! Ik hoop dat je snel hier weg bent!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:21:08 #227
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98021727
Ik heb hier ook een aantal keer gepost over mijn twee vriendinnen die geen kinderen kunnen krijgen, omdat de mannen onvruchtbaar zijn... daarom even een update en wel een héle leuke!

Want na een paar jaar wachten, onderzoeken en uiteindelijk 3e ronde KID is mijn vriendin P. zwanger!!! *O* *O* *O*
pi_98031622
*O* José, wat fijn!!! Gefeliciteerd voor je vriendin! Zijn jullie samen zwanger... :*
pi_98036835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Gek genoeg is het kriebelen bij mij alleen maar erger geworden door ons dochtertje.
Ik zou het niet erg vinden om meteen weer zwanger te zijn ook al verliep de zwangerschap niet volgens het boekje. Maar bij ons komt er denk ik geen 2de. Mijn man is zo stellig in het roepen dat we maar moeten genieten van dit wondertje (wat we ook zeker doen) en maar niet moeten nadenken om weer die hele heisa over te moeten doen. Wij hebben namelijk niks in vriezert liggen (helaas).

Dat dikgedrukte! :Y heel herkenbaar.. en dat andere: geef het even tijd.. mijn meneer wil er zeker wel meer, maar laat het meer aan mij over ;) hij kan zijn wens voor een 2e makkelijker aan de kant zetten als ik echt niet meer de molen in wil.. 6 jaar proberen, een niet al te leuke zwangerschap, maar wel weer een 'normale' bevalling houden mij in elk geval niet tegen..

Maar het hoeft ook nu nog niet he? Misschien dat hij het over een poosje wel weer ziet zitten :) ik hoop het voor je in elk geval! Als jullie er samen maar uitkomen!

Ladyblack -O- jij ook hier.. hopelijk ben je snel weg! :*

Mijsje!! :* knuffel voor je onder je steen!

Jose, wat een fantastisch nieuws!! *O*

Sproet GOGOGO!! Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar het lijkt eraan te komen (ein-de-lijk :')) en zat me te bedenken dat ik dan meteen kan bellen voor een echo op dag 12, heb ik dan een eisprong in zicht dan pregnyl en dan hoppa, terugplaatsen maar :D iets later dan jij, maar dan bevallen we gewoon simultaan :D! (maar hey, wie past er dan op onze dames??) Ben benieuwd hoe de Menopur op je gaat werken!

Qua wie hier nog maar 'pas' zit en wie langer en wie eerst zou mogen. Jullie moeten allemaal wieberen hier :P niemand heeft het 'recht' om dan maar eerder te vertrekken :P en zo werkt het ook niet (helaas, konden we maar een nummertje trekken.. zo van: dan is het zover! Zegt u het maar, u bent aan de beurt!! ;))

Dus.. doe jezelf niet te kort met dat je nog 'maar' sinds een bepaalde tijd bezig bent.. Iedere dag dat je niet zwanger bent, als je wel een mega kinderwens hebt, is er één te lang.. Ik gun het jullie allemaal! :*
pi_98071870
Jose, wat fijn voor je vriendin!
Lijkt me wel heel bijzonder als het mbv een donor gaat.
Dat is toch weer een extra drempel in de relatie die ze samen hebben overwonnen.

Orea, ik hoop heel hard dat het echt zo snel zal gaan! ^O^

IUI nummer 6 is weer binnen. :)
Telefoonnetwerk in het ziekenhuis lag plat, wat even enige paniek bracht omdat we het lab niet konden bereiken.
Gelukkig kwam er een vriendelijke medewerker langs die even naar het lab liep en riep dat er bezoek was. O+
Waarom we ook altijd op zon- en feestdagen mikken... :{w

Baarmoedermond deed weer moeilijk, dus nu ook weer een kwartiertje werk met tang en hard drukken op buik en billen omhoog. Veel standjes geprobeerd. :')
Maar mooi wel gelukt!
Ik vraag me dan liggend in de stoel wel af of ze het op een gegeven moment misschien ook zouden opgeven.
Zou dat weleens voorkomen? :?
En zou het feit dat de opening niet zo makkelijk te vinden is ook de reden zijn dat zwanger worden niet zo makkelijk gaat?

Als deze poging niet lukt moeten / mogen we op gesprek.
Omdat het dan vakantietijd is, is het misschien niet zo makkelijk om voor de volgende cyclus al een afspraak te krijgen. Ik vond het dus heel fijn om te horen dat we ons sowieso voor IUI 7 mogen melden als er nog geen afspraak is.
pi_98072080
Tally, wij hebben ook geen cryo's......

De kans dat een verse IVF lukt is een stukje groter dan met cryo, dus ik geloof niet dat ik ervan baal. Niet dat ik zeker een tweede wil, maar voor jeweetmaarnooit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 12 juni 2011 @ 21:19:33 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_98081958
Oef, Kolonia, dat klinkt niet fijn... ik heb bij de mirenaplaatsing waarschijnlijk kennis gemaakt met net zo'n tang, goddorie wat deed dat zeer :X Duimen dat het voor een goed doel is geweest!

Ronde 13 is hier definitief ingegaan, nu nog beslissen wanneer ik naar de huisarts ga. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan, dus wil mezelf een beetje rustig houden. Aan de andere kant, ik kan de afspraak maar vast maken natuurlijk...
  zondag 12 juni 2011 @ 22:51:05 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98088761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:20 schreef IslaBonita het volgende:
Jose, wat een lieve post! :* En die video blijft een tranentrekker! :'(
Idd, samen met deze van empty arms (die ik nog gebruikt heb om aan een paar mensen te vertellen hoe we er ons onder voelden).

Dames, ik lees hier nog steeds mee en wil jullie hier zo graag allemaal zien doorschuiven naar Z&G :* Mijn duimen draaien nog steeds op volle toeren.
pi_98113609
oei Kolonia dat klinkt allemaal niet heel erg fijn.....

LB, stel je voor dat je arts je wel doorstuurt naar het ziekenhuis ook daar moet je vaak een paar weekjes wachten op intake dus een afspraak maken kan nooit kwaad.

Mc Laura, nou ik had toch nog graag een paar cryo's overgehad hoor, een stuk fijner dan weer aan de hormonen en ik heb vol vertrouwen in cryo's. Is niet zo gek natuurlijk omdat onze dame een cryootje is.

Orea, jaaaaaa samen!! Hup ongesteld worden jij (of wacht even tot je terug bent van vakantie, wel zo fijn hahahaha). De moeheid heeft hier nu toch wel toegeslagen maar ik lijk wel iets minder bijwerkingen te hebben dan van de puregon, dus dat is fijn. Nog 2 dagen en dan de eerste echo, ik ben zo vreselijk bang dat er maar 1 of 2 eitjes zitten.... Naja, ik kan niets anders doen dan wachten tot woensdagochtend dan weet ik meer.
pi_98114104
Op welke dosis zit je, sproet?
pi_98115718
Lady Black, wat balen dat je je hier hebt moeten melden....hoop dat je hier ontzettend snel weer weg bent. Maak de afspraak met de h.a maar meteen. Daar kun je snel terecht, maar als je wordt doorgestuurd naar de gyn kun je zomaar twee maanden moeten wachten.. De stap zetten is heel wat, maar je krijgt in de tussentijd genoeg tijd om te wennen, is mijn ervaring...

Kolonia wat naar dat het zo is gegaan. Hebben ze je niet verteld dat je moest persen? De eerste IUI heb ik dat ook gedaan, ging prima. De tweede was net zo naar en pijnlijk als die van jou, er kwamen allerlei tangen aan te pas. Ik was even vergeten dat persen helpt-en de dames zeiden er ook niets over...(de eerste IUI werd gedaan door de gyn, de tweede door de echodames) Hat laatste kan er ook aan gelegen hebben dat mijn eisprong al was geweest (dan sluit de baarmoedermond en gaat de baarmoeder hoger liggen) en al was jouw eisprong nog niet geweest, volgens mij heeft de ligging van je baarmoeder niets te maken met het niet zwanger kunnen worden, tenzij je van jezelf weet dat je baarmoeder gekanteld is, maar meestal vertellen ze je dat wel al bij je eerste uitstrijkje. In dat geval heb ik gehoord, moet je vrijen in doggy stijl.... :D
Maar mijn vriendin heeft een gekantelde baarmoeder en is twee keer supersnel zwanger geraakt, dus het hoeft niets te zeggen..
Lady black ik heb ook een spiraal gehad, ik raad dames altijd aan het door een gyn te laten zetten, vaak kunnen huisartsen het niet zo goed en is het extreem pijnlijk. Hierbij moest ik hoesten en duwde hij 'm er zo in. Wel pijnlijk, maar van hele korte duur.

Leonieke, welk nummer bedoel je met Empty arms? Zat al te googlen maar kon het niet vinden?

Sproetje zit je aan de Menopur? Spuit je twee keer per dag?
Oh en doe je elke avond je voeten in een badje? Schijnt echt te werken voor veel eitjes! In ieder geval je voeten en buik warm houden volgens de oosterse geneeskunde! ^O^
pi_98118536
Orea, 300 eenheden inderdaad, dus 2 x per dag spuiten.
En Isla ik ben de afgelopen dagen vergeten met mijn voeten in een badje te zitten :D . Gister wel in bad geweest dus toen was het ook lekker warm :P . Maar als ik jou zo begrijp moet ik in ieder geval wel eens sokken aan gaan doen om mijn voeten warm te houden (ik loop altijd op blote voeten). Ik had het trouwens niet eerder gehoord!
  maandag 13 juni 2011 @ 17:24:45 #238
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98119145
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef IslaBonita het volgende:
Leonieke, welk nummer bedoel je met Empty arms? Zat al te googlen maar kon het niet vinden?
Deze video.
pi_98119373
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef IslaBonita het volgende:
Kolonia wat naar dat het zo is gegaan. Hebben ze je niet verteld dat je moest persen? De eerste IUI heb ik dat ook gedaan, ging prima. De tweede was net zo naar en pijnlijk als die van jou, er kwamen allerlei tangen aan te pas. Ik was even vergeten dat persen helpt-en de dames zeiden er ook niets over...(de eerste IUI werd gedaan door de gyn, de tweede door de echodames) Hat laatste kan er ook aan gelegen hebben dat mijn eisprong al was geweest (dan sluit de baarmoedermond en gaat de baarmoeder hoger liggen) en al was jouw eisprong nog niet geweest, volgens mij heeft de ligging van je baarmoeder niets te maken met het niet zwanger kunnen worden, tenzij je van jezelf weet dat je baarmoeder gekanteld is, maar meestal vertellen ze je dat wel al bij je eerste uitstrijkje. In dat geval heb ik gehoord, moet je vrijen in doggy stijl.... :D
Maar mijn vriendin heeft een gekantelde baarmoeder en is twee keer supersnel zwanger geraakt, dus het hoeft niets te zeggen..
Baarmoeder is niet gekanteld, dat heb ik al eens gevraagd.
Er zit een klein bochtje aan het begin, waardoor het slangetje niet naar binnen wil.
Zeker niet als er wat slijm in de weg ligt. Ik denk niet dat persen dan helpt (is wel geprobeerd).
Nou ja, hopelijk was het de laatste keer. :P
pi_98119426
Sokken aan in bed Sproetje!
pi_98130984
Wilde even zeggen dat ik steeds bijlees en meeleef maar het nu even lekker is om weinig te posten. Komt wel weer, dat gebeurt hier wel vaker. Morgen evaluatie van ivf 1 en cryo 1. Geen idee of er nog wat uitkomt of bijgesteld wordt voor komende cryo. We hebben wel een paar vragen, met name over ondersteuning met hormonen voor na de tp. Ik voelde de laatste tp immers al na 3 dagen dat het niet gelukt was. Dus hopelijk wil ze daar even naar kijken.

Iedereen: :*
pi_98135408
Voor Sproetje:

Heat is another wonderful method that can easily be applied at home if cold is an issue. Soaking you feet in a warm foot bath is excellent for increasing circulation throughout the body, including the reproductive organs. This method is especially useful if the person suffers from cold hands and feet. You can also apply a heating pad or hot water bottle to the lower abdomen. This method should only be performed before ovulation, as increased heat in this area may interfere with the implantation of an embryo once ovulation has begun. A TCM practitioner will commonly use a technique known as moxibustion, which involves burning specific herbs over the kidneys, lower abdomen and specific acupuncture points to warm the organs or meridians and increase circulation.

Kun je hier vinden:
http://www.kianclinic.com/articles/a%20tcm%20approach%20to.html
of even googlen op 'soaking feet IVF" of op Fertility friend op het forum, daar is een thread over dames die het gedaan hadden en dus meer follikels hadden. Je moet sowieso je handen en voeten zo warm mogelijk proberen te houden(=een warme baarmoeder), ook na de TP. Maar na de TP geen hete baden nemen of kruiken op je buik, dat is weer schadelijk!

Kolonia dan zou het best kunnen dat dat het probleem bij jullie is geweest...ik hoop dan dat alleen dat het was en dat dit inderdaad de laatste keer was! :s) ^O^

Leonieke, ook al zo'n tranentrekker... :'(

PZE veel succes morgen en ik hoop dat jullie een paar stappen verder komen. En doe lekker je eigen ding. :*
pi_98149036
Gesprek was weinig bevredigend. Ik blijf lurken en meeleven, maar ga even met mijn lief onder een steen zitten. Het is even op. :*
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:12:40 #244
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98149782
Oh lieve PZE... :* :* :* sterkte voor jullie allebei...

Leonieke, da's inderdaad ook een tranentrekker, ja... ;(
pi_98152669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Gesprek was weinig bevredigend. Ik blijf lurken en meeleven, maar ga even met mijn lief onder een steen zitten. Het is even op. :*
:* :* :* rot als een gesprek je niet veel wijzer maakt... ;(
sterkte voor jou en je lief... mogen jullie wel met hormonen de volgende tp ondersteunen?
pi_98154116
PZE, wat kl*te dat het gesprek niet heeft opgeleverd wat je ervan hoopte :* :*
pi_98157435
He bah PZE wat balen dat het niet een fijn gesprek was. Kun je toch nog een beetje vertellen wat ze gezegd hebben? En idd wat mijsje vraagt, mag je volgende keer wel utrogestan gebruiken? In ieder geval een dikke knuffel.

Isla bedankt voor het stuk! Ik ga het straks eens uitgebreid lezen.
pi_98159090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vond die na gesprekken ook altijd redelijk onbevredigend en vaak zelfs zinloos -O- het is niet gelukt, ja geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, kansen, percentages.. blabla.. volgende poging nieuwe kansen!

En dan stond je weer buiten -O-

Heb je weinig aan.. wat de andere zeggen kun je wel ondersteuning voor na de terugplaatsing krijgen, zoals utrogestan of pregnyl prikken na een terugplaatsing?
pi_98165544
PZE. -O- :'( :*
pi_98166603
Dank allen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:09 schreef sproet-je het volgende:
He bah PZE wat balen dat het niet een fijn gesprek was. Kun je toch nog een beetje vertellen wat ze gezegd hebben? En idd wat mijsje vraagt, mag je volgende keer wel utrogestan gebruiken? In ieder geval een dikke knuffel.
Nou, het is een beetje wat Orea zegt. Het is niet gelukt. We weten eigenlijk niet waarom. Jammer. Volgende keer beter. Ze vinden het ook te vroeg om al met hormonen aan de gang te gaan. Is misschien ook wel zo, maar vandaag hadden we het even nodig om een oplossing te krijgen. Natuurlijk kregen we die niet. Dat is klote, na zoveel jaar wil je oplossingen. En daar kan het zkh eigenlijk ook niks aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')