Dit is wat anders dan een gewoon bedrijfsrisico. Overheid liep te roepen dat de kommers de schuld waren voordat alle feiten op tafel lagen. Begrijpelijk maar wel fout.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat is gewoon bedrijfsrisico. De economische recessie die door allerlei verschillende factoren is veroorzaakt kost jaarlijks aan vele bedrijven de kop.
Informatie onthouden die de gezondheid in gevaar kan brengen is erger. En geef dat geld dan gewoon aan de bedrijfstak dan kunnen ze het naar eigen inzicht besteden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is wat anders dan een gewoon bedrijfsrisico. Overheid liep te roepen dat de kommers de schuld waren voordat alle feiten op tafel lagen. Begrijpelijk maar wel fout.
Gezien de selecte groep slachtoffers en hun leeftijd gok ik op flessenwater.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Spa, make up, ... Hoe is het verhaal van die komkommer er gekomen?
Dat gaat voor Duitsland minder op. Hier drinkt praktisch iedereen flessenwater, maar dan vooral met prik. En daar is een enorm strenge controle op. Het lijkt mij persoonlijk niet erg waarschijnlijk dat het daaraan zou liggen. Ik denk meer aan groente die begoten is met besmet water.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:39 schreef moussie het volgende:
Gezien de selecte groep slachtoffers en hun leeftijd gok ik op flessenwater.
Mannen gebruiken meestal geen make-up, en een andere bodylotion als vrouwen, en ook bij leidingwater zou je meer slachtoffers moeten zien van de andere sekse en van alle leeftijden.
En dan heb je nog de toeristen uit het buitenland. Het is natuurlijk mogelijk maar het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat die in Duitsland besmet raken met nieuw make-up of body-lotion, en water uit de kraan drink je ook niet zo snel in het buitenland .. flessenwater daarentegen loopt als een trein, en de klanten daarvoor zijn meest vrouwelijk.
Ik vraag me af of er mensen rondlopen en alle besmette huishoudens afgaan om te kijken waar de mensen geweest zijn, wat ze gegeten hebben en waar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat gaat voor Duitsland minder op. Hier drinkt praktisch iedereen flessenwater, maar dan vooral met prik. En daar is een enorm strenge controle op. Het lijkt mij persoonlijk niet erg waarschijnlijk dat het daaraan zou liggen. Ik denk meer aan groente die begoten is met besmet water.
Kijken in keukenkastjes naar overeenkomsten in producten die er staan, vragen wat mensen aan levensmiddelen hebben weggegooid.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:25 schreef Rewimo het volgende:
En vooral kijken wat ze niet gegeten hebben (omdat ze iets nooit eten wegens niet lekker of allergie), dan kun je meteen een hoop dingen uitsluiten.
Dat is alleen niet zo makkelijk ivm de incubatietijd. Als het om 3 - 4 dagen gaat, dan kan het nog. Maar de incubatietijd kan oplopen tot 12 dagen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijken in keukenkastjes naar overeenkomsten in producten die er staan, vragen wat mensen aan levensmiddelen hebben weggegooid.
Volgens mij hoef je maar een stuk of 20 te bezoeken om een paar duidelijke aanwijzingen te krijgen.
In dat soort producten bevindt zich geen E.Coli.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Spa, make up, ... Hoe is het verhaal van die komkommer er gekomen?
Verklaard deze uitbraak nietquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:05 schreef Magnificat het volgende:
[..]
In dat soort producten bevindt zich geen E.Coli.
E.Coli is een darmbacterie waarvan oa runderen dragers zijn.
Wat nog wel zou kunnen ( besmettingsweg)
- consumptie van onverhit rundvlees ( hamburger, filet american en carpaccio)
Zou kunnen, zuivelcooperaties zijn vaak regionaal, en deze uitbraak is regionaal rond Hamburg met uitvloeisels naar het land, maar duidelijk een piek in en rond Hamburgquote:- consumptie van melk en andere zuivelproducten ( ongepasteuriseerd of besmet na het pasteuriseren)
Verklaard deze uitbraak nietquote:- binnen krijgen van (oppervlakte) water
zou kunnen, was ook de eerste gedachtequote:- groenten ( sla, spinazie, radijsjes en andere ontspuitende gewassen)
Verklaard deze uitbraak nietquote:- contact met ( mest van) besmette vee ( kinderboerderij)
- zwemmen in gecontamineerd water
Dat verklaard de uitgebreide besmetting niet, bovendien is het opp water nog te koud om te zwemmen. De verspreiding is te groot.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:15 schreef Magnificat het volgende:
Waarom de oorzaak gecontamineerd water niet?
Sporadisch wordt STEC/EHEC gevonden bij paarden, eenden, konijnen en meeuwen.
De bacterie overleeft maanden in de bodem en weken in water.
Stel een groep besmette eenden of meeuwen, mest komt in het water terecht, water is besmet.
Het is mooi weer, er wordt in dat water gezwommen, pootje gebaden of handen in gewassen etc.
Mensen die iets minder goed kunnen zwemmen, en kinderen kunnen het water binnen krijgen.
Ook datquote:Alleen verklaart dat weer niet de groep bejaarden.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een hamburger de oorzaak is van zo`n grote uitbraak.quote:
Nou hier in de lokale opp wateren is er tijdens de erg warme dagen wel gebruik van gemaakt hoor.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat verklaard de uitgebreide besmetting niet, bovendien is het opp water nog te koud om te zwemmen. De verspreiding is te groot.
Je had het over niet goed gegaarde hamburger, hoe wil je dat koppelen aan al deze mensen? Hebben ze allemaal in dezelfde hamburgertent gegeten?quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:19 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat een hamburger de oorzaak is van zo`n grote uitbraak.
Als er lokaal besmette runderen worden gebruikt? Zelf mensen in een verpleeghuis krijgen wel eens het vlees van een hamburger. Is wel een redelijk vaak geconsumeerd product, al dan niet compleet met broodje ed.
En voor de buitenlanders is het meer een toeristische issue; Ik ben in Hamburg geweest en heb een hamburger gegeten
Nee dat denk ik niet. Maar zou het niet een mogelijkheid kunnen zijn dat deze nieuwe variant niet vernietigd wordt bij een temperatuur van 70 graden? Misschien is deze vorm deels hittebestendig?quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je had het over niet goed gegaarde hamburger, hoe wil je dat koppelen aan al deze mensen? Hebben ze allemaal in dezelfde hamburgertent gegeten?
SNEL, SLA MILJOENEN KOSTBARE VACCINS IN DIE WE DAN GAAN GEBRUIKEN EN....quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:17 schreef Disana het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)lijk-en-giftig.dhtml
Volgens de Volkskrant betreft het een nieuwe stam van E-coli die heel besmettelijk en giftig is.
Ja dat was echt faal. Laten we hopen dat de overheid niet weer dubbel vacinaties inkoopt. Daarnaast is er geen vaccin tegen deze variant.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:25 schreef RTB het volgende:
[..]
SNEL, SLA MILJOENEN KOSTBARE VACCINS IN DIE WE DAN GAAN GEBRUIKEN EN....
heeeej wacht eens even...
Sukkel, het is een bacterie, niet een virusquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:25 schreef RTB het volgende:
[..]
SNEL, SLA MILJOENEN KOSTBARE VACCINS IN DIE WE DAN GAAN GEBRUIKEN EN....
heeeej wacht eens even...
Wij hadden het hier ook over, mijn vrouw kwam met het idee dat mogelijkerwijs de besmetting zou kunnen ontstaan door de openbare toiletten langs de snelwegen. Die zijn vaak erg smerig, vooral de gratis toiletten en worden weinig schoongemaakt. Het zou kunnen dat er initieel een drager van de nieuwe EHEC variant daar diarree heeft gehad, zjn handen niet heeft gewassen en alles aangeraakt heeft.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Hadden het er net over tijdens het eten, het zou ons niets verbazen als er een grote event is geweest als een tuinshow ofzo, zo iets waar vrouwen meer heengaan, huishoudbeurs ofzo. Is er zoiets geweest in Hamburg en zijn mensen daar heen geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |