De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Zie de editquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef franklop het volgende:
mooie bron had je daarvoor Szura! credits aan de schrijver
Ik begreep het al niet, maar het was dus een hint.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef franklop het volgende:
mooie bron had je daarvoor Szura! credits aan de schrijver
tis gewoon mn achternaam jaquote:
Voor plaatsen twee en drie wel, Nibali of Scarponi.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:46 schreef franklop het volgende:
[..]
tis gewoon mn achternaam ja
maar even ontopic, wss zou de tijdrit toch al niet echt het verschil meer hebben gemaakt, denk dat die 5k niet echt veeel uitmaakt
Waarschijnlijk niet nee maar het is wel erg amateuristischquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:46 schreef franklop het volgende:
[..]
tis gewoon mn achternaam ja
maar even ontopic, wss zou de tijdrit toch al niet echt het verschil meer hebben gemaakt, denk dat die 5k niet echt veeel uitmaakt
Dat lijkt mij ook ja, ik vind dit toch wel erg amateuristisch overkomenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel vreemd die verkiezingen zij toch al langer bekend?
Als je een marathon inkort is t geen marathon meerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:39 schreef Ericr het volgende:
GodverNu maar hopen dat de Finestre zaterdag nog beklommen gaat worden, die parcourswijzigingen zijn wel een beetje crappy. Dit keer behoorlijk in het nadeel van een Nibali, maar misschien is Zomegnan betere vriendjes met Scarponi.
Dit soort zaken weet je toch al tijden van te voren? Of zijn het ingelaste verkiezingen? Is net zoiets als de marathon van Rotterdam inkorten omdat op dezelfde dag er gepland onderhoud aan de Erasmusbrug is. Sommige dingen kan je gewoon niet maken vind ik, een TT ga je dus niet inkorten.
Ik ben enorm benieuwd wat Rabobank over een paar jaar gaat doen. Lijkt me niet dat je Mollema en Kruiswijk met subtop resultaten gaat opleiden om alleen Gesink te ondersteunen. Ze moeten een keer gaan kiezen om die jongens als echt speerpunt voor een Giro of Vuelta in te zetten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Popovych werd op zijn 23ste al 3de in de Giro, twee jaar later de witte trui in de TDF. Een Cunego heeft zelfs nog wat extremere uitslagen staan met zijn Giro-winst op 22 jarige leeftijd. Of het door PED's komt of door te vroeg pieken in de carriere, het zijn niveau waarbij Kruijswijk op vergelijkbare leeftijd niet in de buurt komt. Blijft verder afwachten hoe Kruijswijk zich ontwikkelt maar zijn vormcurve ziet redelijk stabiel uit. Uitbouwen naar betere klasseringen lijkt me goed mogelijk. Zou wel mooi zijn als Kruijswijk nog 2 jaar de Giro hier na mag koersen, nog mooier als Gesink ook een keer meedraait in de Giro.
Ik pleit voor een Radioshack-achtige aanpak (zonder de doping dan wel). Stel gewoon 3 man op als beschermde renner in een grote koers, dan heb je nog steeds 6 knechten over. Als 1 van de beschermde renners door het ijs zakt dan wordt het een luxe knecht voor de renners boven hem in het klassement.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik ben enorm benieuwd wat Rabobank over een paar jaar gaat doen. Lijkt me niet dat je Mollema en Kruiswijk met subtop resultaten gaat opleiden om alleen Gesink te ondersteunen. Ze moeten een keer gaan kiezen om die jongens als echt speerpunt voor een Giro of Vuelta in te zetten.
Ik ben het helemaal niet eens dat je die nodig hebt. Meeste werk zal toch opgeknapt worden door de ploeg van de leider, wat wsch niet Gesink zal zijn, dus bergop 1 meesterknecht is al meer dan genoeg.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:05 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, stel, stel.... dat bv Gesink echt voor de tourwinst gaat met een hele ploeg om hem heen. Dan worden Mollema en Kruiswijk inderdaad geslachtofferd, maar die kwaliteit knechten heb je ook nodig. (De Kip had ook een heel aardig treintje voor zijn neus, al viel Menchov wat tegen). Als Mollema en Kruiswijk dan de Vuelta, Giro, Dauphine en Zwitserland op het podium staan, en een paar van die spaanse rondjes, en misschien nog in de ardennen, dan zullen ze toch ook wel tevreden zijn?
In de Tour worden de lokale verkiezingen gewoon verschovenquote:
Daarom zei ik ook: Stel dat Gesink voor Tourwinst zou gaan. Dan is een treintje van tenminste Boogerd/Menchov/Dekker klasse wel handig. Zeker voor Gesink die gewoon in een egaal tempo naar boven wil.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens dat je die nodig hebt. Meeste werk zal toch opgeknapt worden door de ploeg van de leider, wat wsch niet Gesink zal zijn, dus bergop 1 meesterknecht is al meer dan genoeg.
Op het vlakke heb je vaak meer aan knechten dan bergop.
eentje gewonnen zelfs, in T-Aquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:12 schreef Sheepcidus het volgende:
Rabo heeft tot nu toe dit jaar best goede TTT's gereden.
quote:Rabobank
Paul Martens
Robert Gesink
Tom Stamsnijder
Bram de Groot
Grischa Niermann
Marc de Maar
Pedro Horrillo Munoz
Rick Flens
Dat was niet dit jaar...quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
eentje gewonnen zelfs, in T-A
Met volgende ploeg:
[..]
In België hebben treinen voortdurend vertraging, elke futiele reden is een reden tot oponthoudquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:22 schreef Beregd het volgende:
In Frankrijk worden renners ook tegengehouden voor een spoorovergang in een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar. In België worden de treinen tegengehouden als de koers passeert.
Sorry, duidelijk nog niet goed wakkerquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat was niet dit jaar...
Dit jaar wonnen ze met de volgende ploeg (die samen over de streep kwamen): BOOM Lars, LANGEVELD Sebastian, GESINK Robert, TANKINK Bram, FREIRE GOMEZ Oscar, LEEZER Tom.
Saaiste komt vooral door de overmacht van Contador. Reed die niet mee, dan was het nu nog keispannend.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:42 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
In België hebben treinen voortdurend vertraging, elke futiele reden is een reden tot oponthoud![]()
Trouwens, tot nu saaiste (geen variatie in parcours en geen spankracht), meest amateuristische en meest ongelukkige Giro (Weylandt) van de laatste jaren.
De eerste Giro van Basso was véééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél saaier.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:42 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
In België hebben treinen voortdurend vertraging, elke futiele reden is een reden tot oponthoud![]()
Trouwens, tot nu saaiste (geen variatie in parcours en geen spankracht), meest amateuristische en meest ongelukkige Giro (Weylandt) van de laatste jaren.
Dat wilde ik ook al zeggen ja, Bram twitterde dit naar de mechanicus: "did you prepare my break away bike?", dus hoop hetquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:01 schreef Blik het volgende:
vandaag typische dag voor een aantal vluchters, misschien dat Tankink/Weening weer meegaan
Rabo heeft terug de aansluiting gemaakt met de top in het tijdrijden dit jaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef Atreidez het volgende:
Hoe zit t met tijdrijderscapaciteit binnen Rabobank tov anderen dan, aangezien deze tour een belangrijke TTT heeft en maar 1 normale tijdrit ergens aan t eind. Ik neem aan dat je een tour met TTT anders benaderd qua team als een tour zonder?
Wat hebben jullie met Tankink? Een veelwinnaar kun je hem toch niet bepaald noemen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook al zeggen ja, Bram twitterde dit naar de mechanicus: "did you prepare my break away bike?", dus hoop het.
Lotto's tijdrit was (in deze Giro) zeker niet slecht, 3e/4equote:Op woensdag 25 mei 2011 11:20 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Rabo heeft terug de aansluiting gemaakt met de top in het tijdrijden dit jaar.
Nu kan je spreken over : Rabobank kan tijd pakken in de TTT itt vroeger waarbij ze zoals lotto het tijdverlies moesten beperken.
Ik vind hem een topgozer. Zijn uitspraken zijn geniaalquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:20 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Wat hebben jullie met Tankink? Een veelwinnaar kun je hem toch niet bepaald noemen?
Vanwege dit soort dingen:quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:20 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Wat hebben jullie met Tankink? Een veelwinnaar kun je hem toch niet bepaald noemen?
Tja, hij wint niet veel maar toch vind ik hem geniaal. Hij past eigenlijk totaal niet tussen de wielrenners qua doen en laten en hij heeft mooie lompe uitspraken (zoals bijvoorbeeld over Ricco). Hij heeft z'n hart op z'n tong, en dat is mooiquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:20 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Alleen in Nederland te zienquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:21 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden. Er was een keer een aflevering van de Avondetappe waarin zowel Bram Tankink als Kenny van Hummel te gast was. Samen zijn die twee een soort komisch duo... heb me helemaal suf gelachen om die twee toen
edit
gevonden
http://nos.nl/video/39125-avondetappe-22-juli.html
quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:10 schreef Gronkel het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat Johnny Hoogerland vandaag gaat winnen.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:43 schreef El_Borracho het volgende:
Vandaag zou Hoogerland wat moeten proberen in een vroege vlucht en dan niet voortijdig gaan aanvallen.
Engels, Kiserlovski, Losada, Lastras, Visconti, Hernandez, Vorganov, Gastauer, Ulissi, Sivtsov, Taborre, Bakelandts, Giordani, Frank en Le Mevel hebben 3 min voorsprong volgens http://videochat.gazzetta.it/index_giro.shtmlquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:53 schreef Felagund het volgende:
Nog geen groepje weg:
Na 50 kilometer te hebben afgelegd is er nog steeds niemand ontsnapt aan het peloton. De renners arriveren bijna in de gemeente Novaledo, gelegen in de Bassa Valsugana vallei.
Bakelants is ook leider in het tussensprintklassement, toch een leuk troostprijsje.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:12 schreef El_Borracho het volgende:
Sivtsov zal wel niet teveel voorgift krijgen.
Overigens knap dat Bakelants het blijft proberen, die zei vooraf de Giro dat hij voor een ritoverwinning ging.
Ach, hij kan de jongerentrui nog winnenquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hmm, jammer voor Kruiswijk die 2 namen.
Wordt lastig, Kreuziger heeft een paar minuten voorsprong en is de betere tijdrijder.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:27 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ach, hij kan de jongerentrui nog winnen
Vrijdag kan een lange ontsnapping mss ook wel slagen. Al vermoed ik wel dat Kreuziger niet zal laten begaan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:33 schreef Ereinion het volgende:
Als hij de jongerentrui had willen winnen had hij vandaag mee moeten zitten. Kreuziger gaat echt geen vijf minuten op de Finestre verliezen.
Ik denk dat als hij er vandaag bij had gezeten dat dan Astana ook wel had gereden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:56 schreef Beregd het volgende:
[..]
Vrijdag kan een lange ontsnapping mss ook wel slagen. Al vermoed ik wel dat Kreuziger niet zal laten begaan.
Vrijdag heeft ook wel een kans, maar ik denk dat alle tijd die je daar wint, de volgende dag dubbel verliest op de Finestre.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:56 schreef Beregd het volgende:
[..]
Vrijdag kan een lange ontsnapping mss ook wel slagen. Al vermoed ik wel dat Kreuziger niet zal laten begaan.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij er vandaag bij had gezeten dat dan Astana ook wel had gereden.
Das beter dan die tokkelende italianen.. Al is t nu ronde van Belgiequote:
Ronde van Italië komt als de etappe van de Ronde van België is afgelopen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:08 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Das beter dan die tokkelende italianen.. Al is t nu ronde van Belgie
Ik kan er ook prima naar luisteren. Overigens vind ik die Martijn Berkhout ook wel goed.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:03 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik vind Danny en Jeroen serieus de beste NLse commentatoren. Eursport is alleen kut vanwege al die reclames..
Heb je tenminste geen malloot de eigenlijk commentaar moet geven maar met zn kop uit het raampje hangt om de aankomst van de renners te bekijkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:06 schreef Waaghals het volgende:
commentaar op eurosport klinkt altijd zo doods, omdat ze in de studio zitten
ben waarschijnlijk te gewend geraakt aan die bijgeluiden aan de aankomstlijn in de commentaarcabine
Vind dat juist altijd heel irritant, die Italiaanse spreekstalmeester die op de achtergrond loopt te bleren. Dan heb ik liever het geluid van de helicopter, motor etc.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:06 schreef Waaghals het volgende:
ben waarschijnlijk te gewend geraakt aan die bijgeluiden aan de aankomstlijn in de commentaarcabine
Dat is volgens mij ook binnen de voorsprong die Kruijswijk heeft op Dupont en Le Mevel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:17 schreef Doff het volgende:
3 min 45 nog. Die worden dus wel teruggepakt.
Wat ik altijd zo raar vind is dat mensen denken dat het een verschil maakt of iemand bij de finishlijn op een scherm kijkt of in een studio. Typische moderne journalistiek: je kan het pas echt weten als je er zelf aanwezig bent. Dat je ondanks dat gewoon dezelfde bronnen gebruikt als de rest van de wereld die niet aanwezig is maakt niet uit, het feit dat je op de plek zelf bent geeft mensen de onterechte illusie van betrouwbaarheid ofzo. Hetzelfde met internationale politiek trouwens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:06 schreef Waaghals het volgende:
publieke omroepen he, die belastinggelden moeten ergens naartoequote:Op woensdag 25 mei 2011 15:25 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wat ik altijd zo raar vind is dat mensen denken dat het een verschil maakt of iemand bij de finishlijn op een scherm kijkt of in een studio. Typische moderne journalistiek: je kan het pas echt weten als je er zelf aanwezig bent. Dat je ondanks dat gewoon dezelfde bronnen gebruikt als de rest van de wereld die niet aanwezig is maakt niet uit, het feit dat je op de plek zelf bent geeft mensen de onterechte illusie van betrouwbaarheid ofzo. Hetzelfde met internationale politiek trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |