abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:03:00 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97426146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:41 schreef Gray het volgende:

[..]

• Non sequitur (het volgt er niet uit)
Een drogreden waarbij de spreker een mening of conclusie formuleert die logisch gezien niet uit de argumenten of premisse volgt.

• Post hoc ergo propter hoc (na dit, dus door dit)
Er wordt een oorzakelijk verband gesuggereerd dat er in werkelijkheid niet hoeft te zijn. Feit B treedt op na feit A en feit B wordt daarom gepresenteerd als gevolg van feit A.

• Overhaaste generalisatie (secundum quid)
De wet van de kleine getallen of overhaaste generalisatie; (zie ook Misbruik van statistische gegevens).

• Argumentum ad antiquitatem (met een beroep op het verleden)
Deze drogreden wordt gebruikt om een reputatie uit het verleden op te rakelen of die in het nu er zogenaamd mee te onderbouwen. Hij lijkt op de ad populum, maar ditmaal is niet het grote aantal mensen, maar de tijdsduur van belang.

• Beroep op angst (ad metum, in terrorem, ad baculum)
Drogreden met beroep op angst, ook wel "drogreden met de stok" genoemd.

• Beroep op medelijden (ad misericordiam)
Dit is proberen iemand te overtuigen door een beroep te doen op zijn medelijden.

• Bewijs per voorbeeld
De juistheid van de stelling wordt aangetoond met een voorbeeld.

• Beroep op gevolgen (ad consequentiam)
Een drogredenering met het oog op de consequenties. Men beargumenteert dat een stelling waar of juist onwaar is, omdat het tegendeel nadelige consequenties zou hebben.

Bovenstaande zijn misschien niet volledig kloppend, maar dit leken mij treffende drogredenen mbt je uitspraak.

Ik moet erbij vermelden dat drogredeneringen met name plaatsvindt op fora, en dat we er waarschijnlijk allemaal wel gebruik van maken. Dat geldt ook voor mij, als ik eerlijk moet zijn. :@
He gezellig om dat helemaal uit te pluizen :') Serieus, degene die daar een studie van gemaakt heeft, heeft geen leven.
The truth was in here.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 18:13:47 #202
230491 Zith
pls tip
pi_97426546
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

He gezellig om dat helemaal uit te pluizen :') Serieus, degene die daar een studie van gemaakt heeft, heeft geen leven.
Precies, waarom zou je in de wetenschap regels moeten hebben voor argumenteren? :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97427772
quote:

[..]

Heh, dit is slechts nog een klein deel van de lijst ook! :P

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Precies, waarom zou je in de wetenschap regels moeten hebben voor argumenteren? :')
Ik snap je punt, toch is het denk ik wel goed om onderscheid te maken tussen geldige en niet geldige argumenten. Dit zijn slechts omschrijvingen van verschillende soorten non-argumenten. ;) Door hier rekening mee te houden kan wel het niveau van een discussie omhoog gebracht worden en een goed verloop bespoedigen. En daar zie ik dan wel het nut van in. :)
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 18:53:35 #204
230491 Zith
pls tip
pi_97427909
ik was dan ook sarcastisch :(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97427991
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:53 schreef Zith het volgende:
:D
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:56:08 #206
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97427995
quote:
Ik had het wel door hoor en moest er om grinneken *aai over de bol & schouderklopje*
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 29 mei 2011 @ 07:20:19 #207
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97448357
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Je doet nu een ad misericordiammetje. ;)
The truth was in here.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 11:42:45 #208
230491 Zith
pls tip
pi_97450873
Het klopt dat een fallacy was :)
pi_97452575
Als iedereen maar weet dat mijn autoriteit nooit een drogreden is, omdat ik voor 99% altijd gelijk heb gehad, net als in deze zin.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:09:51 #210
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97453388
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:45 schreef Gray het volgende:
Als iedereen maar weet dat mijn autoriteit nooit een drogreden is, omdat ik voor 99% altijd gelijk heb gehad, net als in deze zin.
pfft 90% van de statistiek op internet is verzonnen
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97454680
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Pfff, als dat waar is dan zijn smurfen niet langer blauw!
  zondag 29 mei 2011 @ 13:58:27 #212
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97454991
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Pfff, als dat waar is dan zijn smurfen niet langer blauw!
pi_97456600
quote:

[..]

Dat zouden meer mensen moeten doen. Het zou bijvoorbeeld incompentente politici er veel eerder uitfilteren als ook maar een kwart van de bevolking zou weten wat dit soort argumenten en logische constructies inhouden.
pi_97458686
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat zouden meer mensen moeten doen. Het zou bijvoorbeeld incompentente politici er veel eerder uitfilteren als ook maar een kwart van de bevolking zou weten wat dit soort argumenten en logische constructies inhouden.
Daar probeerde ik mijn ouders van te overtuigen, toen ik nog thuiswoonde. Sindsdien willen ze het nieuws niet meer met me kijken. :P
pi_97481898
quote:
Nou, ik vond het wel een aardig statement, en .... een doordenkertje...

En ... dan hebben we er nog niet eens religieuze argumenten erbij gehaald.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:35:22 #216
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97482020
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:31 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nou, ik vond het wel een aardig statement, en .... een doordenkertje...

En ... dan hebben we er nog niet eens religieuze argumenten erbij gehaald.
nou; hoe meer ijsjes er verkocht worden, hoe meer kinderen er verdrinken. En aangezien het heel vreemd is dat verdrinken tot het eten van meer ijsjes leidt, moeten ijsjes er dus wel voor zorgen dat kinderen verdrinken, toch?
pi_97482244
je doet het dubbel fout

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:47:25 #218
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97482377
quote:
16s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:43 schreef Silverdigger2 het volgende:
je doet het dubbel fout

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik, was een illustratie waarom dat soort logica-regels heel erg hard nodig zijn :)

SPOILER
  maandag 30 mei 2011 @ 07:21:35 #219
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97485222
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

nee statistieken is in z'n algemeenheid verzonnen. En hier en daar weet op internet sommige daarvan te ontmaskeren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 30 mei 2011 @ 09:14:24 #220
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_97486309
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 07:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee statistieken is in z'n algemeenheid verzonnen. En hier en daar weet op internet sommige daarvan te ontmaskeren.
Het was een grap, Ontmaskeraar.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 30 mei 2011 @ 18:09:39 #221
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97504325
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Het was een grap, Ontmaskeraar.
:D
En nog wel een hele slechte ook :p
pi_97504387
quote:

[..]

Er is een groep van 10 mensen. 3 Hiervan zijn vrouwelijk.
Van deze groep is 30% vrouwelijk.

Ik heb net aangetoond dat statistieken niet in z'n algemeenheid verzonnen is.
  maandag 30 mei 2011 @ 18:13:07 #223
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97504455
quote:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat het aantal inwoners van Nederland een puur fictioneel verzinsel is?
Dat het aantal inwoners van jouw huis een verzinsel is?
Het aantal moleculen of organen in jouw lichaam een verzinsel is?
Het aantal ledematen wat je bezit?

En voor de toekomst:
je kansen ten opzichte van het aantal jaren dat je gaat leven?
je kansen ten opzichte van het aantal jaren dat je in goede gezondheid gaat doorbrengen?
je kansen ten opzichte van welke economische status je nu hebt en waar die met enige waarschijnlijkheid kan worden voorspelt voor de toekomst?

Tuurlijk, je kunt een loterij winnen, je kunt een succesvolle onderneming beginnen, je kunt een grote gift (van een of andere rijke gek) of erfenis krijgen, je kunt ook bankroet gaan, je kunt werkloos worden, je kunt een lager betaalde baan moeten accepteren en daar in blijven hangen, je kunt in een uitkering terecht komen of andersom als je die nu hebt, in een baan terechtkomen (oh nooz! the horror. the horror), je kunt dakloze en zwerver worden, je kunt helaas ook vroeger komen te overlijden, wat enige voorspelling voor je toekomst ook teniet doet. Het kan ook zijn dat je net als Elvis, Tupac, BIG en vele anderen wordt gedwongen tot een nieuw bestaan in een bar op een nog onbekende planeet en daar troostende liederen voor luisteraars als Arthur Dent gaat zingen en ongeacht dat dit onwaarschijnlijk lijkt, wordt je dan natuurlijk een missende waarde of als overleden opgevoerd.
Maar uiteindelijk zal er dus iets met je gaan gebeuren, zo waarachtig als je in het hier en nu een lichaam, geest of ziel meent te zijn die de wereld deelt met andere min of meer gelijkgestelden, aliens, Michael jacksons die in de nacht nog altijd op kinderen azen en een paar Reptilians. Die laatste erkennen we natuurlijk niet en zien we dus als missende waarden (zie de eerder genoemde King of rock & roll) en wij, naïeve achterblijvers als we zijn, zullen dan jouw toekomstige geval in een in onze ogen realistisch scenario plaatsen. En dat geval zal, ondanks uitermate vervelende Wibbly Wobbly tijdreizigers, het geval gaan zijn.

Aan dit geval kan een waarde worden toegekend (descriptieve statistiek) en kan zowel vergeleken worden met voorspellingen in het verleden, gerapporteerd worden, of gebruikt worden voor nieuwe voorspellingen (prescriptieve statistiek). Zo waarachtig als jij, ik, bnw en fok nu bestaan, zo waarachtig kan het worden gedacht dat wij een verleden hebben en dat wij een toekomst gaan hebben. Over het verleden kunnen we net doen of we retroactieve voorspellingen kunnen maken (ondanks dat de objectieve status al vastligt) en voor de toekomst doet iedereen voorspellingen.
Het enige verschil is dat prescriptieve statistiek die voorspelling op het voorkomen van een bepaald scenario voorziet van een kans dat ze kan gaan optreden en daarmee iets meer vertrouwen schept dan natte vinger werk, zoals een voorspelling dat de wereld over 3 minuten en 34 seconden zal vergaan zonder dat ik enig voorgaand geval gebruik om deze voorspelling te ondersteunen.

Een verzinsel kan statistiek dus niet zijn, als je tenminste aanneemt dat de wereld geen verzinsel is (doe je dat wel, dan is deze hele discussie een schijn-discussie aangezien er dan ergens een heer en meester is die de boel met roze olifanten aan elkaar naait, inclusief jou, mij en de rest van de wereld). Wat wel kan, is dat de resultaten op niet kritische wijze worden gemanipuleerd (komt in de wetenschap niet vaak voor, in het bedrijfsleven wel); de verzameling; de methode of het onderzoek in zijn geheel ongeldig zijn omdat ze niet aan bepaalde noodzakelijke voorwaarden voldoen (komt wel regelmatig voor in de wetenschap, omdat onderzoek doen in het algemeen gewoon bijzonder moeilijk is, en is bijna chronisch in het bedrijfsleven); en dat er ten oprecht wordt gedachte dat kansen gelijk staan aan feitelijkheden die nog moeten optreden. Dit laatste is helaas wijdverbreid onder veel mensen, inclusief wetenschappers die gebruik maken van statistiek. Dit komt waarschijnlijk omdat iedereen in dit opzicht ofwel leek -jij dus Lambik- ofwel net-niet leek (ik dus, en met mij het overgrote deel van de studenten en wetenschappers) is en de expertise van een volledig opgeleide statisticus, die niet in dergelijke valkuilen zal vallen, ontbeerd. We weten er een beetje van, en meestal wel net genoeg, maar echte expertise moet in de loop der jaren worden opgebouwd en die tijd hebben de meeste mensen niet.

Niet dat ik verwacht dat BNW dit gaat lezen of zelfs maar enigszins serieus nemen, maar dit is min of meer, kort door de bocht genomen, wat het is.
  maandag 30 mei 2011 @ 18:16:45 #224
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97504602
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef Frith het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat het aantal inwoners van Nederland een puur fictioneel verzinsel is?
Dat het aantal inwoners van jouw huis een verzinsel is?
Het aantal moleculen of organen in jouw lichaam een verzinsel is?
Het aantal ledematen wat je bezit?

En voor de toekomst:
je kansen ten opzichte van het aantal jaren dat je gaat leven?
je kansen ten opzichte van het aantal jaren dat je in goede gezondheid gaat doorbrengen?
je kansen ten opzichte van welke economische status je nu hebt en waar die met enige waarschijnlijkheid kan worden voorspelt voor de toekomst?

Tuurlijk, je kunt een loterij winnen, je kunt een succesvolle onderneming beginnen, je kunt een grote gift (van een of andere rijke gek) of erfenis krijgen, je kunt ook bankroet gaan, je kunt werkloos worden, je kunt een lager betaalde baan moeten accepteren en daar in blijven hangen, je kunt in een uitkering terecht komen of andersom als je die nu hebt, in een baan terechtkomen (oh nooz! the horror. the horror), je kunt dakloze en zwerver worden, je kunt helaas ook vroeger komen te overlijden, wat enige voorspelling voor je toekomst ook teniet doet. Het kan ook zijn dat je net als Elvis, Tupac, BIG en vele anderen wordt gedwongen tot een nieuw bestaan in een bar op een nog onbekende planeet en daar troostende liederen voor luisteraars als Arthur Dent gaat zingen en ongeacht dat dit onwaarschijnlijk lijkt, wordt je dan natuurlijk een missende waarde of als overleden opgevoerd.
Maar uiteindelijk zal er dus iets met je gaan gebeuren, zo waarachtig als je in het hier en nu een lichaam, geest of ziel meent te zijn die de wereld deelt met andere min of meer gelijkgestelden, aliens, Michael jacksons die in de nacht nog altijd op kinderen azen en een paar Reptilians. Die laatste erkennen we natuurlijk niet en zien we dus als missende waarden (zie de eerder genoemde King of rock & roll) en wij, naïeve achterblijvers als we zijn, zullen dan jouw toekomstige geval in een in onze ogen realistisch scenario plaatsen. En dat geval zal, ondanks uitermate vervelende Wibbly Wobbly tijdreizigers, het geval gaan zijn.

Aan dit geval kan een waarde worden toegekend (descriptieve statistiek) en kan zowel vergeleken worden met voorspellingen in het verleden, gerapporteerd worden, of gebruikt worden voor nieuwe voorspellingen (prescriptieve statistiek). Zo waarachtig als jij, ik, bnw en fok nu bestaan, zo waarachtig kan het worden gedacht dat wij een verleden hebben en dat wij een toekomst gaan hebben. Over het verleden kunnen we net doen of we retroactieve voorspellingen kunnen maken (ondanks dat de objectieve status al vastligt) en voor de toekomst doet iedereen voorspellingen.
Het enige verschil is dat prescriptieve statistiek die voorspelling op het voorkomen van een bepaald scenario voorziet van een kans dat ze kan gaan optreden en daarmee iets meer vertrouwen schept dan natte vinger werk, zoals een voorspelling dat de wereld over 3 minuten en 34 seconden zal vergaan zonder dat ik enig voorgaand geval gebruik om deze voorspelling te ondersteunen.

Een verzinsel kan statistiek dus niet zijn, als je tenminste aanneemt dat de wereld geen verzinsel is (doe je dat wel, dan is deze hele discussie een schijn-discussie aangezien er dan ergens een heer en meester is die de boel met roze olifanten aan elkaar naait, inclusief jou, mij en de rest van de wereld). Wat wel kan, is dat de resultaten op niet kritische wijze worden gemanipuleerd (komt in de wetenschap niet vaak voor, in het bedrijfsleven wel); de verzameling; de methode of het onderzoek in zijn geheel ongeldig zijn omdat ze niet aan bepaalde noodzakelijke voorwaarden voldoen (komt wel regelmatig voor in de wetenschap, omdat onderzoek doen in het algemeen gewoon bijzonder moeilijk is, en is bijna chronisch in het bedrijfsleven); en dat er ten oprecht wordt gedachte dat kansen gelijk staan aan feitelijkheden die nog moeten optreden. Dit laatste is helaas wijdverbreid onder veel mensen, inclusief wetenschappers die gebruik maken van statistiek. Dit komt waarschijnlijk omdat iedereen in dit opzicht ofwel leek -jij dus Lambik- ofwel net-niet leek (ik dus, en met mij het overgrote deel van de studenten en wetenschappers) is en de expertise van een volledig opgeleide statisticus, die niet in dergelijke valkuilen zal vallen, ontbeerd. We weten er een beetje van, en meestal wel net genoeg, maar echte expertise moet in de loop der jaren worden opgebouwd en die tijd hebben de meeste mensen niet.

Niet dat ik verwacht dat BNW dit gaat lezen of zelfs maar enigszins serieus nemen, maar dit is min of meer, kort door de bocht genomen, wat het is.
Hey, niet n=1 (of 2 of 3, ligt er aan wie je telt) zo maar generaliseren naar de populatie :(
  maandag 30 mei 2011 @ 18:32:11 #225
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97505284
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hey, niet n=1 (of 2 of 3, ligt er aan wie je telt) zo maar generaliseren naar de populatie :(
Ik begrijp even niet wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je mijn begrip van statistiek bedoeld?

In dat geval betreft het hier uiteraard een kwalitatieve en niet verder reduceerbaar of deelbaar fenomeen. Ondanks mijn bericht en haar inhoud weer als een verschil tot andere kan worden opgevat en daarmee in een kwantitatieve verzameling kan worden ingevoegd. Maar dan heb je het alweer over zoiets als een gemiddeld begrip van een bepaalde zaak volgens onderzoekerteam X. Een verzameling van meer dan een is inherent niet individueel of kwalitatief immers. 8-)

:6

btw, heb je die post over wetenschapsfilosofie versus wetenschappelijke filosofie al gevonden?
We hadden nog twee topics genaamd 'de wetenschappelijk methode' vorig jaar, wellicht dat het daar in gemeld werd?
  maandag 30 mei 2011 @ 18:38:42 #226
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97505567
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:32 schreef Frith het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je mijn begrip van statistiek bedoeld?

In dat geval betreft het hier uiteraard een kwalitatieve en niet verder reduceerbaar of deelbaar fenomeen. Ondanks mijn bericht en haar inhoud weer als een verschil tot andere kan worden opgevat en daarmee in een kwantitatieve verzameling kan worden ingevoegd. Maar dan heb je het alweer over zoiets als een gemiddeld begrip van een bepaalde zaak volgens onderzoekerteam X. Een verzameling van meer dan een is inherent niet individueel of kwalitatief immers. 8-)

:6

btw, heb je die post over wetenschapsfilosofie versus wetenschappelijke filosofie al gevonden?
We hadden nog twee topics genaamd 'de wetenschappelijk methode' vorig jaar, wellicht dat het daar in gemeld werd?
Ik bedoelde dat lambiekje niet heel bnw is,

of dat je met een steekproef van 1 (of 2 of 3) niet meteen kunt generaliseren naar iedere bnw-er :p

Goed dat je het zegt van de wetenschapsfilosfie (ging niet over de vs. maar was een soort basis inleiding wetenschapsfilosofie) niet heel grondig meer naar gezocht, tentamens enzo :'(
Nog een paar dagen doorbikkelen, als ik hem niet kan vinden schrijf ik anders zelf wel een kort stukje :)
  maandag 30 mei 2011 @ 19:12:39 #227
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97506983
oh zo. Dat was inderdaad correct. Excuses naar de gegeneraliseerden. :)

Al is dit op zich sowieso een topic van twee 'wij óf zij' kampen. Of althans, dat is mijn indruk. En miljaar @ nieuwe pagina. Zo ziet niemand mijn laaste virtuele meester- danwel schijtwerk. :(
  maandag 30 mei 2011 @ 19:18:19 #228
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97507232
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:12 schreef Frith het volgende:
oh zo. Dat was inderdaad correct. Excuses naar de gegeneraliseerden. :)

Al is dit op zich sowieso een topic van twee 'wij óf zij' kampen. Of althans, dat is mijn indruk. En miljaar @ nieuwe pagina. Zo ziet niemand mijn laaste virtuele meester- danwel schijtwerk. :(
Deze specifieke wel den ik ja. Het originele artikel was ik in deel 1 heb gepost ging er dan ook over dat veel mensen die kritisch op de "wetenschap" zijn vaak misplaatst boos zijn over b.v. wat bedrijven er mee doen.

Daarnaast dat conclusies en advies uit onderzoek aan verandering onderhevig is en aangepast kan moeten worden, maar dat data gewoon vaste punten zijn.

Dan krijg je misschien al vrij snel de twee kampen....

Ik kan niet voor de rest spreken, maar in principe ben ik best gematigd in veel bnw-zaken. Bv bedrijfsvoering van monsato, overdiagnosticering psychische problemen, misbruik angst 9-11 om politiek op te bedrijven, etc.
Maar feiten naast je neer leggen puur omdat het "wetenschap" is (of massamedia wat dat betreft) is mij te ongegrond uitkiezen wat in je straatje past vaak.

kun je overigens niet gewoon meesterlijk schijten? ;)
pi_97558922
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

of dat je met een steekproef van 1 (of 2 of 3) niet meteen kunt generaliseren naar iedere bnw-er :p
Inderdaad, BNW is een handvol mensen, die net als elke groep zijn fundamentalisten heeft, maar ook veel genuanceerde persoonlijkheden bevat.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 19:14:08 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_97705272
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Inderdaad, BNW is een handvol mensen, die net als elke groep zijn fundamentalisten heeft, maar ook veel genuanceerde persoonlijkheden bevat.
Ain't that the truth :Y
pi_97728408
Het blijft bijzonder voor mij om te zien hoe dezelfde mensen die wetenschap verwijzen naar het land der onbetrouwbaarheden, het tegelijkertijd gebruiken als schild voor hun kruistocht voor het verspreiden van 'de Mening'.

Zie nu de heisa omtrent de mobiele telefonie ivm gezondheid.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:04:55 #232
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97862068
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:11:14 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_97862498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:04 schreef oompaloompa het volgende:
geweld ipv feiten :'(

http://www.guardian.co.uk(...)ntists-death-threats
Wat een creepy ava Oompa :o
pi_97863022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Creepy nieuwsbericht, op hol geslagen klimaattegenhangers (hoe noem je zoiets?).

Ook die link naar het debacle over Kate Blanchet is bizar. Hoe krijgt zo'n politicus het uit haar mond na terug te zijn gekomen op haar eerdere doelstelling geen carbontax in te voeren?
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 22:21:52 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_97863335
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Creepy nieuwsbericht, op hol geslagen klimaattegenhangers (hoe noem je zoiets?).

Ook die link naar het debacle over Kate Blanchet is bizar. Hoe krijgt zo'n politicus het uit haar mond na terug te zijn gekomen op haar eerdere doelstelling geen carbontax in te voeren?
Dat begrijp ik dus ook niet.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:30:21 #236
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97863977
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Komt van een ongeveer even creepy reclame voor een tool om poppen-ogen mee te vervangen :p

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus ook niet.
Dat is misschien het nadeel van de verenigende werking van het internet. Bij protesten zoals in het midden-oosten zag je de kracht van sociale media. In andere gevallen zorgt het ervoor dat een paar gekken andere gekken vinden en dit soort dingen gaan doen :'(
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:02:27 #237
52357 Lambiekje
pi_97869202
Dit is wat wetenschap tegenwoordig verworden is
http://www.geenstijl.nl/m(...)coli_superbacte.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:06:32 #238
52357 Lambiekje
pi_97869393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:04 schreef oompaloompa het volgende:
geweld ipv feiten :'(

http://www.guardian.co.uk(...)ntists-death-threats
Het is hééél goed dat men op komt tegen het misdadige CO2-beleid. Meer dan terecht dat er dreigbrieven gestuurd worden. Van mij mogen dergelijke wetenschappers dermate mishandeld worden zodat men openlijk verkondigd dat ze bullshit verkondigen. En dat het globalwarming en CO2 een leugen is.

Het bedrog van gevestigde orde wetenschappers mogen wel eens bekend gemaakt worden.
pi_97870647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:02 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is wat wetenschap tegenwoordig verworden is
http://www.geenstijl.nl/m(...)coli_superbacte.html
Hoopte dat je inmiddels al was afgeleerd linkdumps te plaatsen, het zou je een hoop misplaatste meningen besparen.

Maar goed daar gaan we:

• Als je had doorgeklikt naar de bronnen die Geenstijl aanhaalt in het artikel kom je uit op Naturalnews.com, dat uiteraard sterke belangen heeft bij antipathie tegenover medicijnontwikkelaars.

• Als je vervolgens het artikel leest dat als bron gebruikt word, lees je het volgende:
quote:
There's really only one way this happens (and only one way) -- you have to expose this strain of e.coli to all eight classes of antibiotics drugs. Usually this isn't done at the same time, of course: You first expose it to penicillin and find the surviving colonies which are resistant to penicillin. You then take those surviving colonies and expose them to tetracycline. The surviving colonies are now resistant to both penicillin and tetracycline. You then expose them to a sulfa drug and collect the surviving colonies from that, and so on. It is a process of genetic selection done in a laboratory with a desired outcome. This is essentially how some bioweapons are engineered by the U.S. Army in its laboratory facility in Ft. Detrick, Maryland (http://en.wikipedia.org/wiki/Nation...).
Waarop ik je verwijs naar deze pagina.
Waarin het volgende gesteld wordt:
quote:
Sinds eind jaren veertig is er een nieuw probleem bijgekomen: resistentie. Bacteriën kunnen na verloop van tijd door verandering van eigenschappen ongevoelig worden voor bepaalde antibiotica. Bij penicillines gaat het dan vaak om bacteriën die de bèta-lactamring van het penicilline door een speciaal enzym, bèta-lactamase, kunnen openknippen. Wanneer dat het geval is, moet voor bestrijding van de door die gemuteerde bacteriën veroorzaakte aandoening(en) een nieuw antibioticum worden gevonden.
Om dit probleem zoveel mogelijk te voorkomen moeten penicillines, en in het algemeen alle antibiotica, spaarzaam worden toegepast en worden ze normaal gesproken alleen voorgeschreven als het echt nodig is. Door dit beleid is in bijvoorbeeld Nederland en Groot-Brittannië resistentie van micro-organismen veel minder een probleem dan in landen waar aan dit principe minder strak de hand wordt gehouden, zoals België en Frankrijk.
Het probleem van resistentie ontstaat ook vaak doordat mensen een kuur met penicilline niet afmaken. Men voelt zich beter, maar de bacterie is nog niet uit het lichaam verdwenen. De overblijvende bacteriën zijn die bacteriën die het best tegen de penicilline konden. Na het stoppen met de kuur zullen deze zich weer vermenigvuldigen. Op den duur evolueren daaruit stammen die volledig resistent zijn. Resistente TBC heeft zich bijvoorbeeld kunnen ontwikkelen onder dak- en thuislozen die grote moeite hebben met de discipline van een medicijnkuur. In een aantal landen worden TBC-patiënten met resistente bacteriën verplicht opgenomen om verdere verspreiding en resistentie tegen zelfs de zwaarste middelen te voorkomen.
Dat de schrijvers van deze teksten niet goed op de hoogte zijn van de stand van zaken in de wereld blijkt uit het volgende:
quote:
Although the actual process is more complicated than this, the upshot is that creating a strain of e.coli that's resistant to eight classes of antibiotics requires repeated, sustained expose to those antibiotics. It is virtually impossible to imagine how this could happen all by itself in the natural world. For example, if this bacteria originated in the food (as we've been told), then where did it acquire all this antibiotic resistance given the fact that antibiotics are not used in vegetables?
Waarop ik wijs op de volgende vinding:
quote:
Runderdarm
De dodelijke EHEC-variant is waarschijnlijk in een runderdarm ontstaan. Via de mest kon de bacterie op groente terechtkomen. Door de voorjaarsdroogte was de mest niet in de bodem weggespoeld en is ze op de groente blijven kleven.

Andere deskundigen verdachten biogasinstallaties. Zij achtten het mogelijk dat de dodelijke bacterie in zo'n installatie was gevormd. Het restproduct van de vergassing wordt net als mest over het land uitgestrooid. Het verbond van biogasproducenten wees die mogelijkheid prompt verontwaardigd van de hand.
En om het cirkeltje rond te maken:
quote:
Sla colloïdaal zilver in, nu het nog kan. Deze smurfensoep is uw enige redding. EHEC is nu #winning, namelijk. Mocht u geen colloïdaal zilver hebben, dan volstaat aluminiumfolie als goed alternatief.
Waaruit je wederom laat blijken je eigen bronnen niet door te lezen, gezien je eigen bron je belachelijk aan het maken is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 08-06-2011 00:43:42 ]
pi_97871112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is hééél goed dat men op komt tegen het misdadige CO2-beleid. Meer dan terecht dat er dreigbrieven gestuurd worden. Van mij mogen dergelijke wetenschappers dermate mishandeld worden zodat men openlijk verkondigd dat ze bullshit verkondigen. En dat het globalwarming en CO2 een leugen is.

Het bedrog van gevestigde orde wetenschappers mogen wel eens bekend gemaakt worden.

quote:

[..]

Je beseft dat je met de bewijzen voor het klimaatprobleem te ondermijnen corrupte politici steunt?
quote:
Cate Blanchett TV ad angers Australia's opposition
Country's conservative leader says Labour prime minister is listening to multimillionaire actor ahead of voters

Cate Blanchett has found herself in the midst of a climate change row after appearing in a TV commercial calling on Australians to back a tax on carbon.

The advert, paid for by environmental groups, says it is time to tax big polluters and finishes with the Oscar-winning actor urging her fellow citizens to "finally" do something about climate change.

The conservative opposition leader, Tony Abbott, lambasted the advert. "People who are worth $53m have a right to be heard – but their voice should not be heard ahead of the ordinary working people of this country," he said.

Blanchett lives in a multimillion- dollar Sydney mansion which, according to local media, has been decked out with the latest solar technology. As artistic director of the Sydney Theatre Company she has also sought to make the theatre greener, installing solar panels that provide up to 70% of its power.

Abbott also directed his criticism at the prime minister, Julia Gillard. "This is a prime minister who is happy to listen to actors but she won't listen to voters," he said, adding that Gillard should not give weight to celebrities who lived half the year in Hollywood where there was no carbon tax. Instead he demanded she hold an election on the issue.

In the runup to last year's election Gillard had promised there would be no carbon tax under a government she led. But the reality of a hung parliament meant she had to adopt a carbon tax as policy and her minority government has slumped in the polls ever since.

The prime minister backed the advert and Blanchett's right to appear in it. She told Abbott: "Conservatives like David Cameron have had the foresight to say to their people climate change is real. I believe that; David Cameron believes that. The opposition leader does not."

Abbott once famously described human-induced climate change as "crap" – his party is split between climate change sceptics and believers.

The Gillard government plans to introduce a fixed price on carbon for a three-to-five-year period starting in July 2012, followed by an emissions trading scheme.
De ene wil geld verdienen met belasting om doelstellingen als begrotingstekorten te dichten, de andere kiezers middels een drogreden, voor een oppositiepartij waarin de neuzen andere kanten opwijzen.

Geen van beiden kijken naar de oorzaak, slechts naar persoonlijk gewin.
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:50:23 #241
52357 Lambiekje
pi_97871491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoopte dat je inmiddels al was afgeleerd linkdumps te plaatsen, het zou je een hoop misplaatste meningen besparen.

Maar goed daar gaan we:

• Als je had doorgeklikt naar de bronnen die Geenstijl aanhaalt in het artikel kom je uit op Naturalnews.com, dat uiteraard sterke belangen heeft bij antipathie tegenover medicijnontwikkelaars.

• Als je vervolgens het artikel leest dat als bron gebruikt word, lees je het volgende:

[..]

Waarop ik je verwijs naar deze pagina.
Waarin het volgende gesteld wordt:

man man dat met die runderdarm geloof je toch zelf niet !? Denk dat jij niet zo goed op de hoogte bent .

Je moet het breder zien. BigPharma met hun ziekmaakbeleid, Agenda 21s depopulatie-beleid en Codex Alimentarius waarbij biologische voedsel, mineralen en vitamines aangepakt gaan worden.

Het is volstrekte flauwekul dat opeens uit het niets de bacterie er is. Je moet niet vergeten dat de mexgriep ook al lab-gefabriceerd is. Wat min of meer geflopt is.
pi_97872368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

man man dat met die runderdarm geloof je toch zelf niet !? Denk dat jij niet zo goed op de hoogte bent .
E. Coli is een darmbacterie, was je daarvan al op de hoogte?

quote:
Je moet het breder zien. BigPharma met hun ziekmaakbeleid, Agenda 21s depopulatie-beleid en Codex Alimentarius waarbij biologische voedsel, mineralen en vitamines aangepakt gaan worden.
Speculatie, dat bewijsbaar moet zijn, maar het nog steeds niet is.

quote:
Het is volstrekte flauwekul dat opeens uit het niets de bacterie er is. Je moet niet vergeten dat de mexgriep ook al lab-gefabriceerd is. Wat min of meer geflopt is.
Elke zoveel minuten ontstaat in je eigen maag ook een nieuwe streng E. Coli. Mexicaanse griep is niet in een lab gefabriceerd, het is een onvoorspelbare mutatie die om de 30 jaar plaatsvindt, ofwel 20 jaar over datum.
Juist een gefabriceerd virus flopt eerder, want het is niet langer blootgesteld aan de biologische oorlogsvoering die continu in de natuur plaatsvindt.

Heb je de laatste paar zinnen al gelezen van je GeenStijl bron? Je wordt er nota bene zelf belachelijk in gemaakt. :D

Je laat je bang maken door het monster van de suggestieve media.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gray op 08-06-2011 01:45:25 ]
  woensdag 8 juni 2011 @ 01:19:10 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97872556
quote:

[..]

Lambiekje laat zijn extremistische trekjes zien... :{ Wat ongelovelijk triest zeg, dat je je tot zo'n niveau verlaagt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:21:30 #244
52357 Lambiekje
pi_97875095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lambiekje laat zijn extremistische trekjes zien... :{ Wat ongelovelijk triest zeg, dat je je tot zo'n niveau verlaagt.
Als wetenschappers ons door de overheid zo laten bedonderen moeten we wel.
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:30:56 #245
52357 Lambiekje
pi_97875144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:11 schreef Gray het volgende:

[..]

E. Coli is een darmbacterie, was je daarvan al op de hoogte?
ja. Maar deze EHEC variant is een lab-exploitant en is daarmee een leuke om mee te experimenteren en (biologisch) gezond voedsel te beschimpen zodat we min of meer gedwongen worden om gentech RFID voedsel te eten van oa Monsanto.
quote:
[..]

Speculatie, dat bewijsbaar moet zijn, maar het nog steeds niet is.

[..]

Elke zoveel minuten ontstaat in je eigen maag ook een nieuwe streng E. Coli. Mexicaanse griep is niet in een lab gefabriceerd, het is een onvoorspelbare mutatie die om de 30 jaar plaatsvindt, ofwel 20 jaar over datum.
Naïeveling. Wil je de geschiedenis van BigPharma niet erkennen?

quote:
Juist een gefabriceerd virus flopt eerder, want het is niet langer blootgesteld aan de biologische oorlogsvoering die continu in de natuur plaatsvindt.

Heb je de laatste paar zinnen al gelezen van je GeenStijl bron? Je wordt er nota bene zelf belachelijk in gemaakt. :D
GS heeft geen notie dat ze nog gelijk hebben ook over BigPharma.

quote:
Je laat je bang maken door het monster van de suggestieve media.
Nee MSM maakt ons bang. En via dat middel, wat gerund wordt door de elite, probeert men ons Monsanto gentech voedsel te hebben.

Met problem-reaction-solution actie met deze EHEC voor zie ik dat wij binnen aanzienbare tijd onze moestuinjes op dwang van de overheid op te heffen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:45:02 #246
52357 Lambiekje
pi_97875249
quote:
OUT OF NOWHERE a strange new deadly disease has sprung up in Europe, causing an explosion of over 3,500 serious illnesses and 35 or more deaths in at least 10 European nations—and now 4 suspected cases in the U.S. There are four scientific indications that this is a case of man-engineered Advanced Biowar, as well as strong circumstantial indications that this is a part of something much larger politically.
cientifically, the four strong indications of an Advanced Biowar (genetically-engineered recombination DNA) basis for this new outbreak are as follows:

(1) Multipoint release.
(2) Multi-drug resistance.
(3) No cross contaminations.
(4) Recombination of multiple strains/DNA found.
bron
pi_97876210
quote:

[..]

Tot nu toe vond ik je vooral een user die waanideeën heeft, maar nu word je eng.
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 09:40:33 #248
249559 crew  Lavenderr
pi_97876776
quote:

[..]

Lambiekje Lambiekje, ga je mond spoelen }:|
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:06:31 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97877340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als wetenschappers ons door de overheid zo laten bedonderen moeten we wel.
En dus moeten ze maar mishandeld worden?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:11:35 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97877470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat een faal stukje. Ik zeg het nog maar een keer... Ga ajb geen claims doen over zaken waar je duidelijk geen verstand van hebt. Je laat jezelf alleen maar bangmaken door dergelijke berichten, in combinatie met je gebrek aan kennis.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')