Welke superioriteit?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alsof ik dat beeld van de Telegraaf heb gekregenBesides lees ik ook gewoon NRC.
Ennuh, voor de supermarkt hier in de buurt zit ook altijd een zwerver op een mondharmonica te spelen. Dikke rode ogen van de drank en drugs, maar z'n potje blijft vol van "gulle" gevers. Soms geef ik hem geld om mijn eigen superioriteit te bevestigen
Maar het kan beterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat hebben we hier allemaal prima voor elkaar.
Gerommel in de marge inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Valt reuze mee vergeleken met de steden in de VS:
Geschatte aantal daklozen en duur dakloosheid
Niet-daklozen geven sterk uiteenlopende schattingen van het aantal nachtzwervers dat er volgens hen is in de stad. Sommige Amsterdammers noemen enkele tientallen, terwijl anderen spreken over vele duizenden. Gemiddeld denken de ondervraagden dat er zo’n 1.500 nachtzwervers in de hoofdstad zijn.
Mannen schatten dit aantal over het algemeen hoger in (1.800) dan vrouwen (1.200). Ook hoogopgeleiden gaan uit van een relatief hoog aantal. In werkelijkheid komt de Universiteit van Amsterdam (UvA) voor de gehele stad tot een voorzichtige raming van 325 nachtzwervers gemiddeld per nacht, van wie 100 buitenslapers en 225 buitenlopers.
bron
Ongetwijfeld zullen zij er zijn, overal waar de overheid zich mee bemoeit heb je een inefficient systeem. Maar ik betwijfel of je daar meer overbodige banen in de publieke sector hebt dan hier.quote:
Oh zeker, maar meer in de richting van de VS is momenteel geen verbetering.quote:
Of het er meer zijn (in absolute zin wel natuurlijk) weet ik ook niet. Maar gigantisch veel minder zal het ook niet zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zullen zij er zijn, overal waar de overheid zich mee bemoeit heb je een inefficient systeem. Maar ik betwijfel of je daar meer overbodige banen in de publieke sector hebt dan hier.
Dan hij. Maar waarom?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geen idee. Ik voel me wel een stuk beter dan hem
Ze hebben altijd nog een hogere BBP per capita dan wij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeker, maar meer in de richting van de VS is momenteel geen verbetering.
quote:Kamervragen over zoveelste uitstel Apocalyps
‘Het lijkt verdomme de Noord-Zuidlijn wel’
Leuk voor henquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze hebben altijd nog een hogere BBP per capita dan wij.
Laten we het maar over het relatieve percentage hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of het er meer zijn (in absolute zin wel natuurlijk) weet ik ook niet. Maar gigantisch veel minder zal het ook niet zijn.
zo is het !! ieder voor zichquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef Friek_ het volgende:
Het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn met die sociale bescherming!
quote:
relatief zal het niet heel veel minder zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laten we het maar over het relatieve percentage hebben.
Die zwerver vast ook niet toen hij 15 was...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zit niet harmonica te spelen om geld voor drugs en alcohol op te sprokkelen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zo is het !! ieder voor zich
ikke, en mijn portemonnee portemonnee van de ander eerst en dan pas eigen volk eerst mijn portemonnee....
Inderdaad. De mentaliteit is er ook gewoon veel beterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze hebben altijd nog een hogere BBP per capita dan wij.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. De mentaliteit is er ook gewoon veel beterMooi ondernemersklimaat en een maatschappelijke drug om beter te presteren.
Een verschil is een verschil. Ik kan de werkloosheid ook tot 0% brengen door 70% tax te heffen op de hoogste inkomens en met dat geld alle werklozen een baan als straatcoach te geven. Staat leuk in de boekenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
relatief zal het niet heel veel minder zijn.
Hurr durr moet je nagaan hoe hard ons systeem faalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zwerver vast ook niet toen hij 15 was...
Welke "meeste vlakken" zijn dan beter?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk voor hen. Zo groot zijn de verschillen niet en op de meeste vlakken hebben we het een stuk beter voor elkaar. Zie de meerwaarde niet zo.
En is dat je eigen verdienste?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zit niet harmonica te spelen om geld voor drugs en alcohol op te sprokkelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |