wordt ikquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:32 schreef Sqwurb het volgende:
Als ik honger heb wordt ik eerder aggressief
Hoe komt 'dat slag volk' dan zo aggressief?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:40 schreef Spouwerranger het volgende:
Dat ligt niet aan de rotzooi die ze verkopen. Dat ligt aan het slag volk wat daar komt.
Heb je de prijzen voor junkfood in NL gezien de laatste jaren? Als je dan vervolgens ook nog lauwe slappe patat krijgt, cola MET ijs, terwijl je ZONDER ijs hebt gevraagd, en de hamburger is droog en koud....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoe komt 'dat slag volk' dan zo aggressief?
Maar waarom kom je dan elke keer terug? Tot nu toe is de omzet van McDonalds alleen maar gestegen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb je de prijzen voor junkfood in NL gezien de laatste jaren? Als je dan vervolgens ook nog lauwe slappe patat krijgt, cola MET ijs, terwijl je ZONDER ijs hebt gevraagd, en de hamburger is droog en koud....
![]()
![]()
..... JA, DAN WORD IK G&^%$#$##!!**&^ AGRESSIEF JA!!!!!
![]()
![]()
Wat niet? FOX als serieuse bron bijv.quote:
Wat is de boodschap?quote:
Ik heb het vermoeden dat er heel wat minder ellende bij groentenboeren is dan bij fastfood-verkopers.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is de boodschap?
Als iemand een groentenboer berooft kun je daar toch ook niet uit concluderen dat het het slechte effect van wortels is geweest?
Je bedoelt dat het filmpje nep is?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat niet? FOX als serieuse bron bijv.
Nee niet per se, maar ik zou het niet gebruiken om dergelijke conclusies als "van junkfood wordt je aggressief" aan te hangen. Het is mij sowieso niet duidelijk waarom je dat aan de hand van deze berichten zou doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het filmpje nep is?
Tja.. zou kunnen.
Deels waar denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:40 schreef Spouwerranger het volgende:
Dat ligt niet aan de rotzooi die ze verkopen. Dat ligt aan het slag volk wat daar komt.
Misschien had ik er beter een vraag van kunnen makgen. Ik kan de TT zeker niet meer aanpassen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee niet per se, maar ik zou het niet gebruiken om dergelijke conclusies als "van junkfood wordt je aggressief" aan te hangen. Het is mij sowieso niet duidelijk waarom je dat aan de hand van deze berichten zou doen.
Dan wordt mijn tegenvraag "Waarom denk je dat te kunnen beantwoorden met dergelijke nieuwsberichten?"quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Misschien had ik er beter een vraag van kunnen makgen. Kan ik de tt nog aanpassen?
Ze zouden op een opmerkelijk verschijnsel kunnen duiden. Je moet ergens beginnen...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan wordt mijn tegenvraag "Waarom denk je dat te kunnen beantwoorden met dergelijke nieuwsberichten?"
Enkele gevallen zonder systematisch onderzoek is dan wel zo ongeveer de slechtste plek om te beginnen...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ze zouden op een opmerkelijk verschijnsel kunnen duiden. Je moet ergens beginnen...
Misschien is het een combinatie?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:17 schreef oompaloompa het volgende:
en mijn alternatieve hypothese; het ligt aan de kleur rood
Is er een beter aanknopingspunt?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Enkele gevallen zonder systematisch onderzoek is dan wel zo ongeveer de slechtste plek om te beginnen...
Natuurlijk. Neem een grote groep mensen die regelmatig fast-food ketens bezoeken. Neem nog een groep die dat niet doen, maar verder vergelijkbaar zijn qua leeftijd, IQ, onderwijsniveau etc. Test deze twee groepen op agressief gedrag, en kijk of er een statistisch significant verschil tussen zit.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Misschien is het een combinatie?
Maar het rood is tegenwoordig minder aanwezig dan vroeger, zeker in het interieur.
Wie het weet mag het zeggen. Veel van de genoemde zaken zie je elders ook, en daar lijkt het wel goed te gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat waar ik rood zeg je ook in kunt vullen;
tl-buizen
waar een koelkast aanwezig is
waar veel dikke mensen zijn
zonnekleppen
de geur van vet
clowns
etcetcetc
Meer of minder vaak goed als in fastfood zaken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wie het weet mag het zeggen. Veel van de genoemde zaken zie je elders ook, en daar lijkt het wel goed te gaan.
Ze verkopen ook hamburgers in goede restauranten. Oftewel, je hebt geen poot om op te staan voor het beantwoorden van je vraag.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wie het weet mag het zeggen. Veel van de genoemde zaken zie je elders ook, en daar lijkt het wel goed te gaan.
Zou het aan de specifieke chemicalieën van de fastfoodketens liggen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze verkopen ook hamburgers in goede restauranten. Oftewel, je hebt geen poot om op te staan voor het beantwoorden van je vraag.
Coca Cola classic of Cola Light ?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb je de prijzen voor junkfood in NL gezien de laatste jaren? Als je dan vervolgens ook nog lauwe slappe patat krijgt, cola MET ijs, terwijl je ZONDER ijs hebt gevraagd, en de hamburger is droog en koud....
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind die kaas van die Cheeseburger altijd zo naar plastic smaken....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:12 schreef Pistolebob het volgende:
Als McDonals patat koud is.. *krijgt kippenvel*, dan is het echt alsof het uit de vuilnisbak komt ja.
(En ja, ik heb meer dan eens koude patat gekregen)
Laag iq, genetische/culturele aanlegquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoe komt 'dat slag volk' dan zo aggressief?
Ja vlees heeft al sinds het onstaan van de dino's zo'n beetje dezelfde samenstelling, zou het opeens paars moeten wordenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:54 schreef Pistolebob het volgende:
HOEZO VAN JUNKFOOD AGGRESSIEF?
MOET JE VECHTEN OFZO?!
Ken je trouwens dat hamburger museum? Het schijnt dat die McDonalds troep héél lang hetzelfde eruit blijft zien.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja vlees heeft al sinds het onstaan van de dino's zo'n beetje dezelfde samenstelling, zou het opeens paars moeten worden
Had al zo'n vermoeden, kon het echter onmogelijk uit zijn post halenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:37 schreef jogy het volgende:
[..]Hij bedoeld dat het niet vergaat zoals normaal vlees.
Dat vlees in de foto ligt er dus al een jaar hè? En er zitten volgens mij ook gemiddeld een paar honderd koeien in één burgertje. Dat lijkt me ook niet echt een feest. Maarja, het is fast food, het is lekker en een frikandel hap ik ook zo naar binnen terwijl dat nou niet bepaald het topvlees van het beest is. Alles met mate, geen probleem.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden, kon het echter onmogelijk uit zijn post halenKlopt deels ook wel, bepaalde soorten fastfood/eten kun je echt dagen laten liggen zonder dat het gaat schimmelen, maar ik zou daar niet direct de schuld bij de mac leggen..
McDonalds stelletje oplichters!
Jij bent niet bekend met de afbraakprocessen van de natuur?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja vlees heeft al sinds het onstaan van de dino's zo'n beetje dezelfde samenstelling, zou het opeens paars moeten worden
Waarom eet je dat spul nog?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik vind die kaas van die Cheeseburger altijd zo naar plastic smaken....
Dus is het te kort door de bocht te claimen dat het door junkfood komt puur en alleen op basis van wat incidenten aangezien je die "bewijsvoering" voor 100 andere zaken kan verzinnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kijk daar kun je een stuk meer meequote:
Je kunt je beter zorgen maken om de prijs van gezond voedselquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
De ene leest: "The effect of vitamin-mineral supplementation on juvenile delinquency among American schoolchildren: a randomized, double-blind placebo-controlled trial. "quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kijk daar kun je een stuk meer mee
Alhoewel je wel twee keer dezelfde paper hebt gelinked...
Dan heb ik in het begin twee keer op de tweede geklikt want las 2 keer over de kinderen en is het verschil me daarna niet opgevallenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
De ene leest: "The effect of vitamin-mineral supplementation on juvenile delinquency among American schoolchildren: a randomized, double-blind placebo-controlled trial. "
En de andere: "The effect of vitamin-mineral supplementation on the intelligence of American schoolchildren: a randomized, double-blind placebo-controlled trial. "
Dus of het zelfde paper heeft 2 verschillende titels of ik heb helemaal niet twee keer dezelfde papers gelinkt.
Ja dat klopt, het ging me eerder over de relatie voeding en gedrag. Beetje voor de mensen die doen alsof het totaal geen verband heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat de papers eerder over slechte eetpatronen gaan dan het effect van fastfood, bv gemis aan vitaminen & mineralen.
Mensen worden ook echt opgefokter van de kleur roodquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja dat klopt, het ging me eerder over de relatie voeding en gedrag. Beetje voor de mensen die doen alsof het totaal geen verband heeft.
Neem bijvoorbeeld slechts relaties tussen de suikerspiegel en hormoonhuishouding.
De claims in dit topic zijn volgens mij slechts grappig omdat ze zo kort door de bocht zijn. Niet omdat er geen kern van waarheid in zou kunnen zitten die verder gaat dan een rode deurmat.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mensen worden ook echt opgefokter van de kleur rood
Geloof ik best, hele stoet auto's die gewoon achter elkaar door rood rijdenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mensen worden ook echt opgefokter van de kleur rood
Was dat toevallig niet een begrafenisstoet..?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Geloof ik best, hele stoet auto's die gewoon achter elkaar door rood rijden![]()
Nee. Toevallig.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:41 schreef Maron het volgende:
[..]
Was dat toevallig niet een begrafenisstoet..?
bak een ei.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:42 schreef Absurditeit het volgende:
Ik word juist altijd erg depressief van de gedachte dat ik blijkbaar niets anders weet te fixen dan junkfood.
Er zijn er die stellen dat Becel etc. een scheve verhouding vetzuren (linolzuur : alfa-linoleenzuur) hebben. Wie weet wordt je wel dom van dat spul...quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:28 schreef Frith het volgende:
Zoals bijvoorbeeld een tekort aan essentiële vetzuren mogelijk direct effect heeft op het functioneren van het brein.
quote:Linoleenzuurdeficiëntie is nadelig voor de hersenen, ogen en het gehoor. Linoleenzuurdeficiëntie komt echter nauwelijks voor, omdat de voeding voldoende linoleenzuur en langketen n-3 vetzuren bevat. Wat het lichaam aan linoleenzuur niet nodig heeft wordt verbrand en niet opgeslagen in vetweefsel. Dit in tegenstelling tot linolzuur dat wel wordt opgeslagen in vetweefsel.
Ja ik ga ook uit van een effect van voeding, alleen niet wat en hoe TS het hier neergooit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:31 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Blinde mensen ook?
Daar zit ook wel wat in... toch lijkt me duidelijk dat voeding een veel directere invloed heeft dan een deurmat. Wat die dan verder ook mag zijn.
Maar daar staat dan toch juist het tegenovergesteldequote:Op woensdag 25 mei 2011 07:21 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Er zijn er die stellen dat Becel etc. een scheve verhouding vetzuren (linolzuur : alfa-linoleenzuur) hebben. Wie weet wordt je wel dom van dat spul...
Wikipedia zegt bijvoorbeeld:
[..]
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:14 schreef oompaloompa het volgende:
Maar daar staat dan toch juist het tegenovergestelde
In Becel etc. zit naar verhouding veel te weinig linoleenzuur, en veel te veel linolzuur.quote:Linoleenzuurdeficiëntie is nadelig voor de hersenen
Het plan is om de burger, de consument te verzwakken en dom te houden; dit kan bijvoorbeeld met Becel en misleidende reclame.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
[..]
In Becel etc. zit naar verhouding veel te weinig linoleenzuur, en veel te veel linolzuur.
Ik gebruik Becel ook, cholestrol verlagenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het plan is om de burger, de consument te verzwakken en dom te houden; dit kan bijvoorbeeld met Becel en misleidende reclame.
Niet voor niets is de reclame-wetenschap ontwikkeld door de Nazi's.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002602615/index.htmlquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik gebruik Becel ook, cholestrol verlagen
Heb je misschien een link waarbij je kan aangeven dat je van de ingredienten dom word?
Ow, scheel gelezenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
[..]
In Becel etc. zit naar verhouding veel te weinig linoleenzuur, en veel te veel linolzuur.
Wel je eieren opsekop bewaren, dan bederven ze nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:28 schreef Frith het volgende:
[..]
bak een ei.
Dat is het simpelste wat er is en al geen junkfood meer. Eet een druif. Zelfde verhaal. Eet wat vis (makreel ofzo) die je niet hoeft op te warmen. Junk food problem solved.![]()
(het trollface mag je er zelf bij denken)
Overigens is er wel een correlatie tussen slecht voedsel en agressief gedrag, maar dat is niet de causatie. Bovendien is een invloed op agressie van voeding alleen in een negatieve relatie aanneembaar gemaakt.
Bij proeven waarin de onderzoekers gedetineerden voorzagen van een dieet wat een volledige spreiding aan voedingsstoffen bevatte, bleek daarna een daling aan incidenten en agressief gedrag gedurende die periode te hebben opgetreden.
Het idee / these is hier dat gedetineerden en daarmee mogelijk ook de grotere populatie constante tekorten aan bepaalde stoffen heeft die voor bepaalde processen noodzakelijk kunnen zijn. Zoals bijvoorbeeld een tekort aan essentiële vetzuren mogelijk direct effect heeft op het functioneren van het brein.
Een tekort is cumulatief en het lichaam zal in eerste instantie corrigeren met andere stoffen, verhouding etc, maar ergens is een kritiek punt dat een klinisch tekort ontstaat. Dit kan na een paar weken, maanden, jaren, maar ook generaties zijn. Afgezien van ontstane degeneratie, zijn tekorten wel weer te corrigeren door een ander dieet te nemen.
Van een direct of zelfs direct zichtbaar effect is in deze context geheel geen sprake.
(het enige wat dat überhaupt doet is een neurotoxisch gif -zoals alcohol- of een extreme allergische reactie / ontsteking. )
Dat staat vlgs mij los van de Mc daar.. meer het uitgaanspubliek wat er lekker hun longen uit het lijf willen brullen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:13 schreef bl0emetjE het volgende:
. En de agressie hier op straat de laatste tijd... (ik woon boven een mcdonalds)
Whehe, ja dat van de mac was ook maar een grapjequote:Op woensdag 25 mei 2011 12:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat staat vlgs mij los van de Mc daar.. meer het uitgaanspubliek wat er lekker hun longen uit het lijf willen brullen.
Inderdaad, los daarvan, je voelt je anders als je andere voeding tot je neemt. Heb dat zelf wel eens uitgetest inderdaad, niet bewust onder het mom even zien wat de gevolgen zijn ofzo maar ben veel meer gaan letten op wat ik eet, meer groenten, meer fruit en daar word je energieker en levendiger van. Als ik dan eens een bord vet eet ben ik de rest van de avond niet meer vooruit te branden en zelfs de volgende dag heb ik daar 'last' van.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:57 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Whehe, ja dat van de mac was ook maar een grapje
Maar daarbuiten denk ik zeker dat eten een hele hoop invloed heeft op het gedrag maar ook gezondheid van mensen. Tenminste wel wat ik allemaal heb gezien en uit eigen ervaring.
Ja, dat inderdaad ook al! En als voorbeeld even mijn zusje, als ze cola drinkt dan is ze binnen ene uur aan het huilen en voelt ze zich rottig. Wordt ze boos en verdrietig en chagrijnig. Als ze geen cola drinkt, dan is er niets aan de hand! En ook bij vriendjes/vriendinnetjes of neefjes/nichtjes heb ik regelmatig zulke taferelen gezien. Mijn broertje toen hij klein was, die werd ook agressief van bepaalde E-nummers. Zolang ie die niet at, ging het helemaal prima, maar kreeg ie eens iets waar bijv E450a in zat, dan ging hij gewoon door het lint! Dan kon hij trouwens ook niet meer goed concentreren en leek het wel of hij adhd oid had. Mijn moeder is daar toen achter gekomen met een speciaal dieet, eerst bouw je allerlei voedingstoffen (zoals suiker en toevoegingen) af en dan ga je 1 voor 1 voedingsstoffen toevoegen en kijken waar er wat gebeurd. Toen kon je het ook duidelijk zien dat hij heel sterk reageerde op bepaalde voedingsstoffen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, los daarvan, je voelt je anders als je andere voeding tot je neemt. Heb dat zelf wel eens uitgetest inderdaad, niet bewust onder het mom even zien wat de gevolgen zijn ofzo maar ben veel meer gaan letten op wat ik eet, meer groenten, meer fruit en daar word je energieker en levendiger van. Als ik dan eens een bord vet eet ben ik de rest van de avond niet meer vooruit te branden en zelfs de volgende dag heb ik daar 'last' van.
Ik zie ze helemaal niet eten. Maar fast food is bende.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
http://www.myfoxny.com/dp(...)-donuts-20110523-lgf
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
http://www.smh.com.au/wor(...)-20110511-1ehvf.html
http://texasgopvote.com/r(...)tacks-student-002846
Wat zit er toch voor bende in dat spul?
De hamburgerpattys van de MC Donalds zijn 100% rundvlees. Wel van meer dan 1 dier maar dat blijf je houden met gehakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:37 schreef jogy het volgende:
[..]Hij bedoeld dat het niet vergaat zoals normaal vlees.
Ah de vet-sin wordt ook weer van stal gehaald, je kon er op wachtenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:07 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zie ze helemaal niet eten. Maar fast food is bende.
http://www.msgtruth.org/avoid.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |