Omdat ik vind dat bedrijven een sociale insteek moeten hebben, en ik weet het wat ik vind moet ik naar de politie brengen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom? Om de overheid te ontlasten leg je de problemen rond het sociale vangnet bij de bedrijven neer? Als een bedrijf iemand niet aanneemt, dan bestaat de kans dat die persoon niet voldoende meerwaarde voor het bedrijf heeft om het salaris te rechtvaardigen.
Dat zijn ze ook. De consument bepaalt wat er produceerd en welke dienst er geleverd wordt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:54 schreef dotCommunism het volgende:
terwijl bedrijven in dienst van mensen zouden moeten staan.
En als je carrière maar heel kort duurt doordat je arbeidsongeschikt raakt?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het enige wat er kan gebeuren is dat de uitkering (tijdelijk) minder wordt. Maar dat is toch niet erg, mits het boven de wettelijke voorwaarden blijft (bijv. 600 euro p/m voor een alleenstaande). De markt reguleert dat.
Wil je een hogere uitkering? Dan betaal je tijdens je carriere maar meer premie.
Voor iedere gehandicapte is wel ergens plaats, moet je maar eens opletten hoe vlug een gehandicapte zit te ordenen als het bedrijf een boete riskeert.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een bijzonder onwenselijke oplossing. Ten eerste genereer je feitelijk een tweederangsstatus voor Wajongers: ze werken er niet omdat ze nodig zijn, maar opmdat het moet van de overheid. Ten tweede zijn er sterke verschillen tussen sectoren en bedrijven inv de mate waarin ze een dergelijke maatregel zouden kunnen absorberen.
Dat is juist het mooie: dat betaalt de verzekeringsmaatschappij. Deze maatschappij stelt een analyse vast wat de verwachting is dat persoon X vroeg werkloos raakt, persoon Y laat arbeidsongeschikt raakt, persoon Z niets zal markeren etc. etc. en stelt aan de hand daarvan een premie vast.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:02 schreef remlof het volgende:
[..]
En als je carrière maar heel kort duurt doordat je arbeidsongeschikt raakt?
De winstmarges zijn hier hoog genoeg om deze mensen op te vangen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt geheel aan de winstmarges. Als een bedrijf in land B meer winst kan behalen, omdat ze daar niet met "gehandicapten" hoeven te werken, dan zullen ze snel vertrekken uit land A.
Dan is het een of het ander: of je laat bedrijven die lui aannemen OF je laat bedrijven het ordinair verrekken om ze aan te nemen. Maar geef ze dan een fatsoenlijk uitkering en zeik daar niet over.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een bijzonder onwenselijke oplossing. Ten eerste genereer je feitelijk een tweederangsstatus voor Wajongers: ze werken er niet omdat ze nodig zijn, maar opmdat het moet van de overheid. Ten tweede zijn er sterke verschillen tussen sectoren en bedrijven inv de mate waarin ze een dergelijke maatregel zouden kunnen absorberen.
Ja, maar waarom moeten bedrijven een sociale insteek hebben?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat bedrijven een sociale insteek moeten hebben, en ik weet het wat ik vind moet ik naar de politie brengen.
Lekker, dan zal je ook mooi het pispaaltje van dat bedrijf worden. De praktijk is toch echt heel anders hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor iedere gehandicapte is wel ergens plaats, moet je maar eens opletten hoe vlug een gehandicapte zit te ordenen als het bedrijf een boete riskeert.
Nee, dat zullen ze echt niet. Dat is een veelgebruikte leugen om allerlei zinnige wetgeving tegen te houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt geheel aan de winstmarges. Als een bedrijf in land B meer winst kan behalen, omdat ze daar niet met "gehandicapten" hoeven te werken, dan zullen ze snel vertrekken uit land A.
Ah, voordat de polis wordt afgesloten vindt er dan ook een DNA-onderzoek plaats?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie: dat betaalt de verzekeringsmaatschappij. Deze maatschappij stelt een analyse vast wat de verwachting is dat persoon X vroeg werkloos raakt, persoon Y laat arbeidsongeschikt raakt, persoon Z niets zal markeren etc. etc. en stelt aan de hand daarvan een premie vast.
Daar is in zijn geheel geen uitspraak over te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
De winstmarges zijn hier hoog genoeg om deze mensen op te vangen.
In welk jaar leef jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:04 schreef eriksd het volgende:
Arbeidsongeschikt, betekent dat eigenlijk dat je voor alle arbeid ongeschikt bent?
Hmm ja, laten we de gehandicapten nog verder in de problemen trappen door ze met torenhoge premies te bestraffen voor het feit dat ze geboren zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie: dat betaalt de verzekeringsmaatschappij. Deze maatschappij stelt een analyse vast wat de verwachting is dat persoon X vroeg werkloos raakt, persoon Y laat arbeidsongeschikt raakt, persoon Z niets zal markeren etc. etc. en stelt aan de hand daarvan een premie vast.
Een leugen? Volgens mij is dat bijna een economische stelregel..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:04 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat zullen ze echt niet. Dat is een veelgebruikte leugen om allerlei zinnige wetgeving tegen te houden.
Natuurlijk, je moet tenslotte boeten voor elke ziekte die je hebt. Zal je leren geboren te worden met <insert ziekte/fysiek en/of mental probleem>! Bootstrap jezelf maar naar een gezond lichaam als je lagere premies wilt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, voordat de polis wordt afgesloten vindt er dan ook een DNA-onderzoek plaats?
In geval van roken bijv. dat jij op je 60e in het ziekenhuis ligt en tijdelijk niet voor het bedrijf kan werken, mag je van mij meer premie betalen ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, voordat de polis wordt afgesloten vindt er dan ook een DNA-onderzoek plaats?
Of we kunnen ze gewoon als normale mensen behandelen en er niet allerlei speciale regeltjes voor verzinnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm ja, laten we de gehandicapten nog verder in de problemen trappen door ze met torenhoge premies te bestraffen voor het feit dat ze geboren zijn.
Dezelfde reden dat die topmanagers hier ook niet massaal vertrekken naar het buitenland omdat hun bonussen onder vuur liggen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:04 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat zullen ze echt niet. Dat is een veelgebruikte leugen om allerlei zinnige wetgeving tegen te houden.
2011.quote:
Precies, dat gaat gebeuren als je arbeidsongeschiktheidsuitkeringen aan bedrijven over gaat laten. En daarom moeten we dat niet willen, nooit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Natuurlijk, je moet tenslotte boeten voor elke ziekte die je hebt. Zal je leren geboren te worden met <insert ziekte/fysiek en/of mental probleem>!
Een topmanager is niet hetzelfde als "een bedrijf" (een economische entiteit).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat die topmanagers hier ook niet massaal vertrekken naar het buitenland omdat hun bonussen onder vuur liggen.
Om een steentje bij te dragen aan een leefbaar en sociaal Nederland. Als de bedrijven socialer zijn zul je minder overheid nodig hebben, een mindere overheid een echte rechtse gedachte. Nou rechts wordt sociaal en je zult minder overheid krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, maar waarom moeten bedrijven een sociale insteek hebben?
Je kan ook m'n eerste post eens lezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm ja, laten we de gehandicapten nog verder in de problemen trappen door ze met torenhoge premies te bestraffen voor het feit dat ze geboren zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |