gefeliciteerd en een fijne dag! Ik had vanochtend 2 crackers smeerkaas + 2 kiwi's. Lunch was tomatensoep, 1 wit puntje aardbei/suiker + 1 wit puntje filet uiquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Als verlaat ontbijt net een sausijzenbroodje gehad![]()
En omdat ik jarig ben, ga ik vanavond aan de pizza.
(Eigenlijk wil ik als verjaardagsmaaltijd naar de Mexicaan, maar ik moet aan mijn scriptie werken (morgen inleveren) dus kan vanavond niet een paar uur in een restaurant zitten. Dus dat verschuiven we naar een andere dag!)
Heerlijk, doe het zelf vaak zonder spek en met champignonsquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:58 schreef motorbloempje het volgende:
Net een groot bord pasta opmet een saus van gorgonzola, creme fraiche, peer en walnoten met een paar uitgebakken spekjes erover
![]()
![]()
broodje paprika?quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:54 schreef AcidFay het volgende:
Verder met de rauwkost, broodje met paprika en peper. Vanavond linzensoep.
Maandmenu, ik kan er alleen maar van dromenquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
sultana, cracker filet ui en sinaasappelsap. Vnv maandmenu van de chinees!
Een vrouw naar mijn hartquote:Op maandag 23 mei 2011 22:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tuurlijk mag je eten! zie veel liever hier mensen posten die lekker en veel eten dan dieet-eten
Heerlijk!quote:
jazeker!quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:39 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Een vrouw naar mijn hartEen eetliefhebber zo te zien?
heerlijk, mis de zuurkool wel! alleen i.p.v. de warme tomaat zou ik er rozijntjes ingooienquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Had zonet een hazelnootschuimgebak met veel heerlijke slagroom van de warme bakker
Straks: zuurkoolovenschotel met: Laag gehakt/ui, zuurkool, tomaat, verse ananas, rookworst en aardappelschijfjes
waaahquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:47 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn eten was een beetje pittigik wilde nog een klein beetje sambal toevoegen en toen viel het halve potje erbij in
jummm!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan vanavond weer uit eten, zoals iedere vrijdag.
Waarschijnlijk een steak frites
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:40 schreef motorbloempje het volgende:
ben falafel in elkaar aan het sleutelen
dat vind ik altijd het lekkerst aan een BBQ: stokbrood met sate...quote:
Verdunnen met water en weer in laten koken?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:08 schreef Purdey het volgende:
Chinese tomatensoep net klaar gemaakt, en in m'n enthousiasme iets teveel sambal toegevoegd. vind het nét iets te pittig. Iemand suggesties om het af te zwakken? Een paar flinke scheppen suiker hebben helaas nog niet geholpen
want toetjes zijn per definitie niet goed voor de lijnquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:33 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Geen toetje, want iedereen is aan de lijn.
Gaat de smaak dan niet verloren? Ik las ook ergens yoghurt. Maar of dat zo'n succes is in Chinese tomatensoep?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Verdunnen met water en weer in laten koken?
geen toetjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:33 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Vanavond visite. Vooraf een trio van drie kleine gerechtjes: paprikasoepje (in kleine glaasjes), verse mozzarella met basilicum en zongedroogde tomaatjes en een bruschetta met parmaham. Als hoofdgerecht spaghetti met zelfgemaakte bolognesesaus en geraspte Parmezaan. Erbij een groene salade met olijfjes. Geen toetje, want iedereen is aan de lijn.
o shit zou het niet weten. het is niet heel erg kostbaar of veel ingredienten toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:08 schreef Purdey het volgende:
Chinese tomatensoep net klaar gemaakt, en in m'n enthousiasme iets teveel sambal toegevoegd. vind het nét iets te pittig. Iemand suggesties om het af te zwakken? Een paar flinke scheppen suiker hebben helaas nog niet geholpen
Koffiemelk toevoegen!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:08 schreef Purdey het volgende:
Lekkere toetjes wél!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:17 schreef Prego het volgende:
[..]
want toetjes zijn per definitie niet goed voor de lijn
I know.quote:
Oh ja room toevoegen of een schep yoghurt oid dat maakt zeker minder heet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gaat de smaak dan niet verloren? Ik las ook ergens yoghurt. Maar of dat zo'n succes is in Chinese tomatensoep?
oooohja! ik gooi altijd koffiemelk door de tomatencremesoep om em nog cremeriger/zachter te maken.. helemaal vergeten!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:41 schreef Tezz het volgende:
[..]
Koffiemelk toevoegen!
Echt, werkt altijd. Ik doe dat ook voor mijn dochter die (nog) niet van heel pittig eten houdt. Koffiemelk werkt echt goed.
Zoo! Casa di Mama is echtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Casa Di Mama pizza zit in de oven(4 Formaggi)
hij was echt heerlijk!!quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:36 schreef Purdey het volgende:
Whoei, soep was toch nog gelukt! Schep Griekse yoghurt erin, en de rest van de pot appelmoes erin gemikt. Smaakte precies zoals de tomatensoep van de Chinees
Bedankt voor de tips allemaal!
Ja, er moest appelmoes in het receptquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:31 schreef Skillstorm het volgende:
2 patat en 2 chickenburgers van de Mac.JA NU IS HET AL TE LAAT!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hehe
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
S(k)aai!quote:
Ik ben te lui om gehakt te ontdooien, vandaar dat ik veggie ga vandaagquote:Op zondag 29 mei 2011 17:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
S(k)aai!![]()
. Vandaag op; 2 broodjes ham kaas komkommer, muffin en 5 bitterballen. Straks patat, sla en kleine kippenpootjes
en ik maar denken dat ik veel kan etenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:
aspergesoep, salade met makreel, paling en heel veel gamba's
Spies van kipfilet, spies van lam, karbonade, zeewolf, botervis, biefstuk, friet, aardappelkroketjes, veel asperges in kaas, rode kool, broccoli, veel slagroom met ijs en warme chocolade.
min de sultana, plus 2 beschuitjes extra pure XL hagelquote:Op maandag 30 mei 2011 09:33 schreef FutureFairytale het volgende:
thee en 2 heerlijke meerzaden crackers met smeerkaas. Later thee met sultana en vanmiddag ws brood met aardbeien/suiker en een appel.
Eet smakelijk!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef Erageftw het volgende:
Vandaag de 1e keer dat ik kook op kamers! Lasagna bolognese gelijk dan maar, heb minimaal 38234x op de verpakking gekeken hoe het moetik zal er een foto van maken als het klaar is, staat nunet in de oven. Toch wel makkelijker dan ik had verwacht, dacht eerst effe dat het hopeloos was toen ik het sausje erbij wilde maken maar na een paar minuutjes kreeg ie dan toch wat kleur. Vond het nog wel een beetje slapjes maargoed
quote:
wow wat lekker!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:
zo restje bami goreng met sate babi en pindasaus van gisteravond als ontbijt
Allemaal door elkaar?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Versgeperste jus met roerei, bacon en ui.
nom!quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:41 schreef MissHobje het volgende:
Versgebakken landbrood zo meteen, en vanavond denk ik pizzaook zelfgemaakt, staat nu te rijzen.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga vanavond Iberico varkensrack maken met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade.
Daarna een aardbeien sorbet.
Tuurlijk wel. Ik warm regelmatig ovenschotels opnieuw op. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:11 schreef Apotheose het volgende:
net een bloemkool ovenschotel achter de kiezen. Alleen de helft nog over (teveel gemaakt) En dat kun je niet nog es opwarmen right?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:28 schreef Apotheose het volgende:
omdat je bloemkool niet opnieuw 'mag' opwarmen, net zoals spinazie... Dacht ik
Ik warm beiden al mijn hele leven op indien nodig. Nog nooit ziek geweest, en ik heb nog nooit gehoord dat je bloemkool niet nog eens zou mogen verhitten. Spinazie wel, al heb ik er nog nooit bewijs voor gezien dat het slecht is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:28 schreef Apotheose het volgende:
omdat je bloemkool niet opnieuw 'mag' opwarmen, net zoals spinazie... Dacht ik
Ik had pas ergens een bericht gelezen dat dat van spinazie inmiddels achterhaald is. Weet niet meer precies waar en waarom alleen. Iets met lager nitraatgehalte tegenwoordig, geloof ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik warm beiden al mijn hele leven op indien nodig. Nog nooit ziek geweest, en ik heb nog nooit gehoord dat je bloemkool niet nog eens zou mogen verhitten. Spinazie wel, al heb ik er nog nooit bewijs voor gezien dat het slecht is.
Dacht ik ook al. Eerlijk gezegd vond ik die kalfsragout erbij ook niet zo lekker klinken... Maargoed, als het NIMBY maar gesmaakt heeft. N.I.M.K. iig!quote:
dat is wel heel duur voor een shoarmaschotel ja! waar is dat?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:
wij hebben lekker gegeten bij de shoarmatent gewoon erg lekker (wel duur, 15 euro voor shoarma speciaal met patat)
Kokoswater? Hoe kom je daar aan? Waar kan je dat kopen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:57 schreef minilot het volgende:
Volkoren platbrood (had nog deeg in de vriezer), erop jonge bladspinazie en heel zachte, milde hummus met pindakaas in plaats van tahin. En zonder knoflook. Feestje morgen, vandaar
Twee flesjeskokoswater
erbij.
Online besteld (hier, om precies te zijn, al kun je het bij allerlei verschillende webshops vinden).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kokoswater? Hoe kom je daar aan? Waar kan je dat kopen?
Verkopen ze dat niet ook in de Toko? Volgens mij heb ik het weleens gezien, in een blikje.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Online besteld (hier, om precies te zijn, al kun je het bij allerlei verschillende webshops vinden).
Het zou fijn zijn als het gewoon in de supermarktschappen stond want ooo, wat is het puik spul!
Dat is vaak kokoslimonade. Vrij ranzige, zoete troep.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Verkopen ze dat niet ook in de Toko? Volgens mij heb ik het weleens gezien, in een blikje.
Thx, ik ga eens zoeken. Misschien heeft ook mijn Thaise toko het wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Online besteld (hier, om precies te zijn, al kun je het bij allerlei verschillende webshops vinden).
Het zou fijn zijn als het gewoon in de supermarktschappen stond want ooo, wat is het puik spul!
En anders een jonge kokosnoot kopen, die hebben ze vaak/soms wel:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Thx, ik ga eens zoeken. Misschien heeft ook mijn Thaise toko het wel.
Die foto's die je erbij post zijn ook echt altijd mooi.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En anders een jonge kokosnoot kopen, die hebben ze vaak/soms wel:
[ link | afbeelding ]
Hoe je een jonge kokosnoot slacht
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Bordje verse tomatensoep met basilicum en een broodje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |