Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel je nou voor om alle lijnen die Utrecht Centraal aan doen, aan te besteden?![]()
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijdenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.
Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Om even in reactie van Peterselieman een duidelijker antwoord te geven: http://www.spoorwensdag.n(...)7-spoorwenns-expressquote:
Spoor 3 - Deventer - Roosendaal , keert op zichzelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
Een tweede dwarsverbinding is daar wel dringend gewenst ja. Be it brug, be it tunnel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje.De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.
Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Ik vrees dat een paar honderd TU-studenten en -medewerkers onvoldoende argument is om daar een aansluiting te gaan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Brembo het volgende:
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.
Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...
Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.
Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel!
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaalquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen?
Inderdaad, zo is het!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
En dat was met stop in Zwolle, wat volgens het persbericht niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal
Zwolle-tegen-Deventerrellen!!quote:Inderdaad, zo is het!
Ik heb wel kostelijke momenten beleefd in zoeen trein moet ik zeggenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Faalfoto, maar vond em wel hip.
Gronauquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...
Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.
De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.
Te beginnen in Enschede:
[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt![]()
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station!![]()
[ link | afbeelding ]
2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd![]()
In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!
[ link | afbeelding ]
3. De Wuppertaler Schwebebahn
Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.
[ link | afbeelding ]
4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinenHet was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:
[ link | afbeelding ]
Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastigquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst?
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Te beginnen in Enschede:
[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt![]()
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Inderdaad, Lint'en zijn kut.quote:Op woensdag 25 mei 2011 04:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
Ik ga uit van een laag driecijferig getal...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.
Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoeltquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden
Reken er inderdaad maar niet op.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Want anders...?quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt
Oh nee hoor, maar ik hou niet zo van politiek correct gedrag. Mensen met het Syndroom van Down met speeksel in hun mondhoeken is ook weer een beetje tequote:Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt
Inclusief winkels komt het straks uit op 49 meterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Den Bosch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:08 schreef James1988 het volgende:
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.quote:
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 05:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Dit zou inderdaad passen, maar het is de vraag of er aanpassingen gedaan gaan worden. Bovendien rijdt er een bus tussen Zwolle en Deventer die ook Olst en Wijhe aandoet. De kosten van spoor- en dienstregelingaanpassing wegen waarschijnlijk niet op tegen een paar extra bussen laten rijden. Te zijner tijd zullen we het wel zien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 04:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer
Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
Oh ja klopt. Ik wou zeggen, het station is onlangs nog jarenlang in de verbouwing geweest. Maar goed, ook van deze aanpassingen gaan we WEER last hebben natuurlijk. Even doorbijtenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |