abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97269646
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel je nou voor om alle lijnen die Utrecht Centraal aan doen, aan te besteden? :o :X
Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:03:43 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97269733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:06:26 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97269918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar wat deed ie er dan? :P
Om even in reactie van Peterselieman een duidelijker antwoord te geven: http://www.spoorwensdag.n(...)7-spoorwenns-express
pi_97270261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Spoor 3 - Deventer - Roosendaal , keert op zichzelf.
De sprinter en ic naar Rotterdam op spoor 1.

Spoor 4
Schiphol :14 :44
Enschede :19 :49
Dat past toch prima :P.
pi_97270605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:17:10 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97270698
Sprintertjes naar Apd en Es doen we ook niet meer aan? En in de spits moeten er 4 uit en naar Rotterdam keren he :P

maar misschien kan het wel hoor, heel goed heb ik er ook niet naar gekeken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97271075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Bij Utrecht ook, omdat ze de jaarbeurstraverse gaan verbouwen, staan daar allemaal houden platen. Zie ik daar 2 schilders al die platen blauw verven. Wat is dat voor zinloze werkverschaffing :{w

En dan zul je zien dat ze overal consequent net als in Hilversum toch de perrons verkeerd gaan doen voor die SLT.
Rotterdam was wel echt nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:23:30 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97271191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Een tweede dwarsverbinding is daar wel dringend gewenst ja. Be it brug, be it tunnel.

Nog harder nodig dan in Almelo, waar ze zoiets ook wel kunnen gebruiken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97271425
Er komt dus een tunnel van 35 meter breed naast de huidige van 8 m breed. Er kunnen dan ook liften geplaatst worden, wat op dit moment nog een probleem is.
pi_97271427
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
pi_97271830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97271907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97273091
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
pi_97273551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
pi_97274226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Brembo het volgende:
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
Ik vrees dat een paar honderd TU-studenten en -medewerkers onvoldoende argument is om daar een aansluiting te gaan maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
pi_97274335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
pi_97274448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:12:31 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97274591
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97274786
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
Inderdaad, zo is het! 8-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 23:19:45 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97275048
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97275194
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal
En dat was met stop in Zwolle, wat volgens het persbericht niet mogelijk is.
quote:
Inderdaad, zo is het! 8-)
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:33:19 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_97275769


Faalfoto, maar vond em wel hip.

Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden :s)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:38:12 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276015
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:22 schreef lyolyrc het volgende:
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
oh je relt maar een eind raak joh :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:39:55 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Faalfoto, maar vond em wel hip.
Ik heb wel kostelijke momenten beleefd in zoeen trein moet ik zeggen O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:45:45 #125
258802 Yreal
henk..!
pi_97276355
Wat voor iets is het?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:47:22 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276426
een Plan U in een zinkfabriek :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97277064
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...

Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.

De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.

Te beginnen in Enschede:


1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.

Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station! :D


2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd ^O^

In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!

3. De 'Keiserwagen' van de Wuppertaler Schwebebahn kwam toevallig precies langs toen ik er stond te fotograferen. De machinist zwaaide/toeterde zelfs nog even :@

Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.


4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinen :P Het was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:



Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.

Nog wat meer foto's: http://imgur.com/a/0rYzK/

[ Bericht 2% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 25-05-2011 00:08:40 (linkje naar hele album toegevoegd) ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:05:20 #128
258802 Yreal
henk..!
pi_97277163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...

Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.

De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.

Te beginnen in Enschede:

[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.

Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station! :D

[ link | afbeelding ]
2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd ^O^

In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!
[ link | afbeelding ]
3. De Wuppertaler Schwebebahn

Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.

[ link | afbeelding ]
4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinen :P Het was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:

[ link | afbeelding ]

Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.
Gronau O+ O+
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:09:12 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97277347
Mooie plaat in Dortmund met die donkere wolken O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97277821
O ja, trouwens, die Duitse conducteurs zijn al net zo onvoorspelbaar wanneer ze kaartjes komen knippen als hier in Nederland. In de trein van Enschede naar Dortmund heb ik de conducteur 3x gezien, in de overige 5 treinen waar ik in gezeten heb helemaal niemand meer...
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 04:13:19 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97281561
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst? :?
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig :P
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer

Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 04:15:12 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97281575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Te beginnen in Enschede:

[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:28:07 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97281621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 04:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
Inderdaad, Lint'en zijn kut.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:52:18 #134
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_97281655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Ik ga uit van een laag driecijferig getal...
  woensdag 25 mei 2011 @ 05:08:20 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_97281674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:29:03 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97281999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden :s)
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:26:58 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97282533
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Reken er inderdaad maar niet op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:33:44 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97283849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
Want anders...? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:46:20 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_97284148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
Oh nee hoor, maar ik hou niet zo van politiek correct gedrag. Mensen met het Syndroom van Down met speeksel in hun mondhoeken is ook weer een beetje te :') . Erg leuk om te zien zo'n trein en die gasten zagen er verdomd gelukkig uit.

Alleen had ik wel zoiets van , deze trein rijd 10 km/u en mijn trein zit er achter :%
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:48:51 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97284220
Wij hadden een spoorwensclubje dat een rondleiding kreeg op de post.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 mei 2011 @ 10:08:05 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97284674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Inclusief winkels komt het straks uit op 49 meter
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:08:38 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97284685
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:14:12 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97284829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:08 schreef James1988 het volgende:
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
Den Bosch? :? Alweer? :?

En je kunt je inderdaad afvragen waar al die reizigersverdubbelingen vandaan moeten komen :') Als je dan nu extra asfalt gaat aanleggen langs de A12 weten we in ieder geval waar het NIET vandaan gaat komen :')

Enneh "even doorbijten voor de reiziger"? Het is al zeker 6 jaar ieder weekend even doorbijten voor de reiziger. En zo te zien blijft dat de komende 20 jaar nog zo :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97284925
Het valt in Nederland meer op omdat het spoor intensief gebruikt wordt en er naar verhouding weinig spoor ligt. In Duitsland zijn de lijsten met werkzaamheden ellenlang maar daar zijn zoveel spoorlijnen dat het minder opvalt. Vaak wordt daar ook maar 1 spoor buiten gebruik genomen voor spoorvernieuwing of onderhoud, terwijl hier in NL dat niet kan/mag.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:29:21 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97287063
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Den Bosch? :? Alweer? :?
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:32:24 #146
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97287170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 05:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:41 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97287243
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
:Y , de rails die voor het postperron/gebouw lagen zijn allemaal weg.

voor meer info ->
http://www.prorail.nl/Pub(...)brief%203%20SiDB.pdf
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:39:18 #148
258802 Yreal
henk..!
pi_97287389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
pi_97287858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 04:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig :P
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer

Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
Dit zou inderdaad passen, maar het is de vraag of er aanpassingen gedaan gaan worden. Bovendien rijdt er een bus tussen Zwolle en Deventer die ook Olst en Wijhe aandoet. De kosten van spoor- en dienstregelingaanpassing wegen waarschijnlijk niet op tegen een paar extra bussen laten rijden. Te zijner tijd zullen we het wel zien. :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:19:01 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97288848
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Oh ja klopt. Ik wou zeggen, het station is onlangs nog jarenlang in de verbouwing geweest. Maar goed, ook van deze aanpassingen gaan we WEER last hebben natuurlijk. Even doorbijten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')