Ja, maar dat hoef ik toch ook niet. Je bent werknemer. Jouw salaris gaat om een paar duizend euro's per maand. Met alle respect, ik wil hoogopgeleide werkenden niet afkraken, maar dat zijn bedragen waar ik mijn printers voor huur.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Fijn, maar dat maakt nog steeds niet dat je weet hoe mijn leven er uit ziet.
Mensen in loondienst verdienen sowieso weinig. En dragen dus weinig belasting af. Oftewel, weinig maatschappelijk toegevoegde waarde.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoef ik toch ook niet. Je bent werknemer. Jouw salaris gaat om een paar duizend euro's per maand. Met alle respect, ik wil hoogopgeleide werkenden niet afkraken, maar dat zijn bedragen waar ik mijn printers voor huur.
Fijn dat je zo vol van jezelf bent. Ik hoop oprecht dat je ook net zo gelukkig bent als ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoef ik toch ook niet. Je bent werknemer. Jouw salaris gaat om een paar duizend euro's per maand. Met alle respect, ik wil hoogopgeleide werkenden niet afkraken, maar dat zijn bedragen waar ik mijn printers voor huur.
Vanaf welke loongrens ben je eigenlijk als burger onrendabel voor de overheid?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen in loondienst verdienen sowieso weinig. En dragen dus weinig belasting af. Oftewel, weinig maatschappelijk toegevoegde waarde.
Waar het mij om gaat is dat mensen in loondienst relatief weinig verdienen en dus weinig belasting afdragen. Ondernemers kunnen meer verdienen, creeeren werkgelegenheid en zijn dus waardevol voor het land.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Fijn dat je zo vol van jezelf bent. Ik hoop oprecht dat je ook net zo gelukkig bent als ik.
Printers zijn dan ook belangrijk voor de omgeving neem ik aan?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef mlg het volgende:
[..]
De discussie ging erover wat het doel is in het leven, volgens jouw dus om veel belasting af te dragen?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat mensen in loondienst relatief weinig verdienen en dus weinig belasting afdragen. Ondernemers kunnen meer verdienen, creeeren werkgelegenheid en zijn dus waardevol voor het land.
Zou 't niet weten. Maar 't zou interessant zijn als een instituut dat uit zou rekenen! Degenen die rendabel zijn mogen wat mij betreft extra privileges krijgen. Immers, zonder een rendabele werkende klasse wordt geen enkel land draaiende gehouden.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vanaf welke loongrens ben je eigenlijk als burger onrendabel voor de overheid?
Ja, ik mag wel zeggen dat ik gelukkig ben. Ik heb een heel normaal leven genoten met veel aandacht en altijd net ietsjes beter dan een ander, maar altijd mezelf gebleven. Grote bek, maar ik sta wel altijd klaar voor mensen in mijn omgeving die het verdienen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Fijn dat je zo vol van jezelf bent. Ik hoop oprecht dat je ook net zo gelukkig bent als ik.
Damn, dan lijk je precies op mij. Ik denk alleen dat ik iets minder materialistisch ben.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, ik mag wel zeggen dat ik gelukkig ben. Ik heb een heel normaal leven genoten met veel aandacht en altijd net ietsjes beter dan een ander, maar altijd mezelf gebleven. Grote bek, maar ik sta wel altijd klaar voor mensen in mijn omgeving die het verdienen.
Het doel in het leven is gelukkig zijn. Althans, dat is mijn doel. Geld is slechts een bijzaak om riant te kunnen leven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De discussie ging erover wat het doel is in het leven, volgens jouw dus om veel belasting af te dragen?
Maar andere mensen mogen in jouw ogen niet gelukkig zijn als ze maatschappelijk gezien niet zoveel bijdragen?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, ik mag wel zeggen dat ik gelukkig ben. Ik heb een heel normaal leven genoten met veel aandacht en altijd net ietsjes beter dan een ander, maar altijd mezelf gebleven. Grote bek, maar ik sta wel altijd klaar voor mensen in mijn omgeving die het verdienen.
Dat zit rond Jan Modaal, iets hoger, als we meerekenen dat ze gebruik maken van alle collectieve voorzieningen, zo ook de wegen etc.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vanaf welke loongrens ben je eigenlijk als burger onrendabel voor de overheid?
Maar ik ben niet materialistisch. Dat is heel grappig, want ik eer de economie juist voor hetgeen wat het ons gebracht heeft. Welvaart in brede zin.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Damn, dan lijk je precies op mij. Ik denk alleen dat ik iets minder materialistisch ben.
Eigenlijk ben je gewoon een enorm moreel persoon.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar ik ben niet materialistisch. Dat is heel grappig, want ik eer de economie juist voor hetgeen wat het ons gebracht heeft. Welvaart in brede zin.
Nu wordt je getroll echt ongeloofwaardig mlgquote:Op maandag 23 mei 2011 20:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar ik ben niet materialistisch. Dat is heel grappig, want ik eer de economie juist voor hetgeen wat het ons gebracht heeft. Welvaart in brede zin.
Wat is dit nou voor onzin? Je kunt alleen gelukkig zijn in een land als anderen ook gelukkig zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar andere mensen mogen in jouw ogen niet gelukkig zijn als ze maatschappelijk gezien niet zoveel bijdragen?
Ik ken mensen die maatschappelijke heul erg veel waarde toegevoegd hebben en daarvoor hun persoonlijke leven hebben moeten verwaarlozen. Echter zijn ze doodongelukkig in het leven, omdat ze geen enkele persoonlijke binding hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het doel in het leven is gelukkig zijn. Althans, dat is mijn doel. Geld is slechts een bijzaak om riant te kunnen leven.
Buiten dat, ben je inwoner van het land, en het is nuttig als een individu tevens maatschappelijke waarde toevoegt. Anders wordt een land niet draaiende gehouden.
Nee, dat niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je gewoon een enorm moreel persoon.
In het vorige topic schreef ik iets over geluk en tevredenheid, toen gaf jij een reactie dat dit gerelateerd werd aan de mate van hoe iemand maatschappelijk nuttig is.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin? Je kunt alleen gelukkig zijn in een land als anderen ook gelukkig zijn.
Dan managen ze hun leven niet goed. Je moet niet je leven verwaarlozen voor wat euro'tjes.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik ken mensen die maatschappelijke heul erg veel waarde toegevoegd hebben en daarvoor hun persoonlijke leven hebben moeten verwaarlozen. Echter zijn ze doodongelukkig in het leven, omdat ze geen enkele persoonlijke binding hebben.
Paradijs?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Soms doet hij een beetje denken aan Sjuul.
Met zo'n tegenstrijdigheid zou jij toch juist moeten denken dat jij het verkeerd interpreteert?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In het vorige topic schreef ik iets over geluk en tevredenheid, toen gaf jij een reactie dat dit gerelateerd werd aan de mate van hoe iemand maatschappelijk nuttig is.
Nu vind je je eigen stelling onzin? Goed, dan zijn we eruit.
Zoals ik hierboven stelde, het gaat mij erom dat geluk voor iedereen anders ingevuld kan worden en dat maatschappelijk succes niet gelijk staat aan een gelukkig leven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan managen ze hun leven niet goed. Je moet niet je leven verwaarlozen voor wat euro'tjes.
De truc is om én je persoonlijke leven én je werkende leven (je kan het ook combineren) op orde te hebben.
Nee, de tegenstrijdigheid zit in je eigen stelling.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:58 schreef mlg het volgende:
[..]
Met zo'n tegenstrijdigheid zou jij toch juist moeten denken dat jij het verkeerd interpreteert?
Natuurlijk, geluk is voor een ieder een ander concept.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven stelde, het gaat mij erom dat geluk voor iedereen anders ingevuld kan worden en dat maatschappelijk succes niet gelijk staat aan een gelukkig leven.
Maar ik denk dat we wel uit die discussie zijn gekomen.
Mensen die niets toevoegen aan de samenleving mogen van mij gelukkig zijn. Het zou jammer zijn als we daar miljarden inpompen en het tot ongeluk voor die groep leidt.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, de tegenstrijdigheid zit in je eigen stelling.
Veel meer dan de trolls in dit topic.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:00 schreef betyar het volgende:
Ik creëer vrijwillig glimlachen bij (oudere) mensen die in de steek gelaten zijn door hun veelal kapitalistische kinderen, en alleen op bezoek komen als er iets te halen valt. Ik sta bijna altijd paraat voor verenigingen en draag mijn steentje bij waar ik kan.
Draag ik dan iets bij aan de maatschappij?
Precies, en daar gaat het mij ook om, er zijn mensen die gelukkig zijn met weinig. Als ze zelf kunnen zorgen voor eten, een dak boven hun hoofd en gezond zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk, geluk is voor een ieder een ander concept.
Respect voor jou, ik zou het niet kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:00 schreef betyar het volgende:
Ik creëer vrijwillig glimlachen bij (oudere) mensen die in de steek gelaten zijn door hun veelal kapitalistische kinderen, en alleen op bezoek komen als er iets te halen valt. Ik sta bijna altijd paraat voor verenigingen en draag mijn steentje bij waar ik kan.
Kijk, ik bekijk het vanuit de bedrijfskundige kant: Nederland B.V. heeft inkomsten nodig om aan haar uitgaven te kunnen voldoen. Hoe meer mensen werken, hoe meer mensen ondernemen en hoe meer banen en dus gecreeerd worden, hoe beter het voor Nederland B.V. is.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:00 schreef betyar het volgende:
Materialisme gaat om jezelf belonen. Mensen maken de fout dat ze zich ook blijven belonen als ze slechte dingen doen, waardoor ze veranderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en daar gaat het mij ook om, er zijn mensen die gelukkig zijn met weinig. Als ze zelf kunnen zorgen voor eten, een dak boven hun hoofd en gezond zijn.
Daarom zeg ik ook dat je uit materialistische zaken plezier haalt (doe ik ook), maar gelukkig word je er niet van.
Ik denk dat Rutte wel in deze termen moet denken, anders maakt hij het land failliet.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:02 schreef gelly het volgende:
Zolang je denkt in termen als onrendabelen ben je zelf niet echt gelukkig denk ik.
Je kunt ook niet gelukkig zijn om onrendabelen lijkt mij?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:02 schreef gelly het volgende:
Zolang je denkt in termen als onrendabelen ben je zelf niet echt gelukkig denk ik.
Kleine moeite om te gaan wandelen met die mensen, een avondvierdaagse lopen vinden ze geweldig al kunnen ze zelf niet lopen, dat ik mooi kan steunen aan de rolstoel is meegenomen ik slik wel een tramadolletje extra voor die glimlach.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Respect voor jou, ik zou het niet kunnen.
Exact, geluk zit niet in materialisme.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en daar gaat het mij ook om, er zijn mensen die gelukkig zijn met weinig. Als ze zelf kunnen zorgen voor eten, een dak boven hun hoofd en gezond zijn.
Je zegt het zelf alquote:Daarom zeg ik ook dat je uit materialistische zaken plezier haalt (doe ik ook), maar gelukkig word je er niet van.
De beste dingen in het leven zijn niet rendabel.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte wel in deze termen moet denken, anders maakt hij het land failliet.
Zeker. Maar om de voorzieningen draaiende te houden (goede gezondheidszorg etc.) is er cash nodig. Dat moet binnen blijven stromen!quote:Op maandag 23 mei 2011 21:04 schreef gelly het volgende:
[..]
De beste dingen in het leven zijn niet rendabel.
Idd, trouwen en sex (kinderen) bijvoorbeeld, daar ga je als man compleet failliet aan.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:04 schreef gelly het volgende:
[..]
De beste dingen in het leven zijn niet rendabel.
Ik zie jou er wel voor aan dat je een beetje aan je medemens denkt.quote:
Heuj, gek maken?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:06 schreef Tem het volgende:
Laat je niet gek maken door die klassenboek dragers mlg. Diversiteit brengt kleur aan het leven.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:06 schreef Tem het volgende:
Laat je niet gek maken door die klassenboek dragers mlg. Diversiteit brengt kleur aan het leven.
Oh natuurlijk, anders kun je ook niet gelukkig zijn he.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik zie jou er wel voor aan dat je een beetje aan je medemens denkt.
Quatsch, eerder stelde je dat arbeiders geen bijdrage leveren aan BV Nederland. Iedereen moet ondernemen volgens jou want dat creëert banen, als iedereen onderneemt heb je geen werknemers dus geen banen alleen zelfstandige eenmanszaakjes die om de haverklap klappen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kijk, ik bekijk het vanuit de bedrijfskundige kant: Nederland B.V. heeft inkomsten nodig om aan haar uitgaven te kunnen voldoen. Hoe meer mensen werken, hoe meer mensen ondernemen en hoe meer banen en dus gecreeerd worden, hoe beter het voor Nederland B.V. is.
Wat een individu verder doet, mag hij geheel zelf bepalen en de dingen doen of ervaren waar hij gelukkig van wordt! Echter, voor het landsbelang is het noodzakelijk dat er cash binnenstroomt en dus zoveel mensen aan het werk zijn, dan wel ondernemend bezig zijn waaruit banen worden gecreeerd.
Daarom is de lagere klasse ook altijd zo ongelukkig, en daardoor een onderklasse en hun generatie daarop ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, anders kun je ook niet gelukkig zijn he.
Werknemers kan je importeren, beste vriend, mocht dat noodzakelijk zijn. Echter, in de praktijk zal nooit iedereen ondernemen, want niet iedereen heeft dergelijke vaardigheden.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Quatsch, eerder stelde je dat arbeiders geen bijdrage leveren aan BV Nederland. Iedereen moet ondernemen volgens jou want dat creëert banen, als iedereen onderneemt heb je geen werknemers dus geen banen alleen zelfstandige eenmanszaakjes die om de haverklap klappen.
Ik moet nu echt even De Internationale speciaal voor mlg posten:quote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Daarom is de lagere klasse ook altijd zo ongelukkig, en daardoor een onderklasse en hun generatie daarop ook.
Heb jij daar cijfers voor?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Daarom is de lagere klasse ook altijd zo ongelukkig, en daardoor een onderklasse en hun generatie daarop ook.
Omdat ze een beetje aan hun medemens denken?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Denken dat "de wereld" een onuitputbare bron van arbeidskrachten is lijkt mij vrij gevaarlijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Werknemers kan je importeren, beste vriend, mocht dat noodzakelijk zijn. Echter, in de praktijk zal nooit iedereen ondernemen, want niet iedereen heeft dergelijke vaardigheden.
Nee, het is net verkeerd om. Je hebt nog zoveel dingen te leren op filosofisch terrein remlof. Het mooie isL ik ken jou, maar jij mij niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moet nu echt even De Internationale speciaal voor mlg posten:
Nee hoor jij kent mij niet. Maar ik ken jouw soort wel, het soort mensen dat alles beter denkt te weten en nooit wijzer wordt door hun tunnelvisie en enorme eigendunk.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, het is net verkeerd om. Je hebt nog zoveel dingen te leren op filosofisch terrein remlof. Het mooie isL ik ken jou, maar jij mij niet.
Arbeidskrachten kan je "aanmaken" als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Denken dat "de wereld" een onuitputbare bron van arbeidskrachten is lijkt mij vrij gevaarlijk.
Haha, Friek. Ik dacht altijd dat een oude vriend uit de onderklasse mijn beste vriend was. Het was slechts een kwestie van tijd dat mijn vooroordeel van destijds een bevestiging bleek te zijn. Ik ken de onderklasse als geen ander, maar het zijn allemaal ratten die binnen hun eigen klasse nog geen eens te vertrouwen zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Omdat ze een beetje aan hun medemens denken?
Oh, maar remlof, iedereen van mijn kaliber wil wijzer worden en iedereen grijpt alle contacten en middelen aan om wijzer te worden dan een ander. Dat mensen niet van jou wijzer willen worden zegt wat van jouw soort.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor jij kent mij niet. Maar ik ken jouw soort wel, het soort mensen dat alles beter denkt te weten en nooit wijzer wordt door hun tunnelvisie en enorme eigendunk.
Dus iedere ondernemer moet maar die chinezen en oostblokkers hierheen halen? En mensen die niet kunnen ondernemen zijn bij voorbaat al gefaald bij jou, want mensen die in loondienst zijn dragen niks bij aan BV Nederland.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Werknemers kan je importeren, beste vriend, mocht dat noodzakelijk zijn. Echter, in de praktijk zal nooit iedereen ondernemen, want niet iedereen heeft dergelijke vaardigheden.
Jij bent enkel een dikkere rat, om maar in die termen te blijven. Niets van wat je schrijft straalt maar ook iets van klasse uit. Dat kun je ook niet kopen, blijkt.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Haha, Friek. Ik dacht altijd dat een oude vriend uit de onderklasse mijn beste vriend was. Het was slechts een kwestie van tijd dat mijn vooroordeel van destijds een bevestiging bleek te zijn. Ik ken de onderklasse als geen ander, maar het zijn allemaal ratten die binnen hun eigen klasse nog geen eens te vertrouwen zijn.
Ik vind dat je wel genoeg getrolld hebt eigenlijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Oh, maar remlof, iedereen van mijn kaliber wil wijzer worden en iedereen grijpt alle contacten en middelen aan om wijzer te worden dan een ander. Dat mensen niet van jou wijzer willen worden zegt wat van jouw soort.
Wat heeft deze persoon dan zoal gedaan om jouw vertrouwen te schenden?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Haha, Friek. Ik dacht altijd dat een oude vriend uit de onderklasse mijn beste vriend was. Het was slechts een kwestie van tijd dat mijn vooroordeel van destijds een bevestiging bleek te zijn. Ik ken de onderklasse als geen ander, maar het zijn allemaal ratten die binnen hun eigen klasse nog geen eens te vertrouwen zijn.
Een ban?:Oquote:Op maandag 23 mei 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel genoeg getrolld hebt eigenlijk.
Ooit zul je begrijpen dat jouw vijand jouw vijand is, omdat jij de vijand bent.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij bent enkel een dikkere rat, om maar in die termen te blijven. Niets van wat je schrijft straalt maar ook iets van klasse uit. Dat kun je ook niet kopen, blijkt.
Ik wil jou nog wel eens in het Chinees of Pools bij de McDonalds eten zien bestellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Arbeidskrachten kan je "aanmaken" als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Maar even serieus, er zijn 6.8 miljard mensen op de wereld, dus mocht er een tekort aan arbeidskrachten zijn, kan je één en ander verschuiven. Maar laten we eerst even onze eigen werklozen aan het werk brengen! Als alle Fok!kers gaan ondernemen, creeert het dito banen, waar de huidige werklozen, dmv bijscholing, in loondienst kunnen werken. Daarmee wordt onze algehele welvaart verhoogd.
Als er een tekort aan arbeidskrachten is, moet je idd werknemers uit het buitenland halen, automatiseren, innoveren of een combinatie van beiden.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus iedere ondernemer moet maar die chinezen en oostblokkers hierheen halen? En mensen die niet kunnen ondernemen zijn bij voorbaat al gefaald bij jou, want mensen die in loondienst zijn dragen niks bij aan BV Nederland.
Nu begin je bij te draaien.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er een tekort aan arbeidskrachten is, moet je idd werknemers uit het buitenland halen, automatiseren, innoveren of een combinatie van beiden.
Mensen in loondienst dei $400.000 binnen tikken, dragen netto bij aan de schatskist. Mensen die weinig verdienen, "kosten" meer dan het oplevert. Dat is niet erg; het gaat erom dat de bevolking als geheel zoveel mogelijk bijdraagt.
Nederlands leren of anders opdonderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik wil jou nog wel eens in het Chinees of Pools bij de McDonalds eten zien bestellen.
Ik suggesteer Esperantoquote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederlands leren of anders opdonderen.
Ik ben eigenlijk voor één gemeenschappelijke wereldtaal (Engels). Dat bevordert de handel en daardoor zijn indivuen geen tijd meer kwijt aan het leren van 2 talen. 1 taal op de wereld is genoeg. Dit zal de komende tijd nooit gebeuren, omdat elk land zijn eigen cultuur wilt behouden. Maar voor de handel en de welvaart is het beter als we één gemeenschappelijke taal invoeren.
Nee, elk individ moet zoveel mogelijk bijdragen. Als de capaciteiten van Piet niet verder komen dan een schoenmaker (niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten), dan is het niet erg. Mischien moet ik het anders formuleren: elk individu moet de capaciteiten behalen wat hij heeft.quote:
Jij stelt zelf dat men alle werknemers zou kunnen vervangen door buitenlanders.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is balen voor PHP dan.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk voor één gemeenschappelijke wereldtaal (Engels). Dat bevordert de handel en daardoor zijn indivuen geen tijd meer kwijt aan het leren van 2 talen. 1 taal op de wereld is genoeg. Dit zal de komende tijd nooit gebeuren, omdat elk land zijn eigen cultuur wilt behouden. Maar voor de handel en de welvaart is het beter als we één gemeenschappelijke taal invoeren.
Dat kan hij leren!quote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is ook alleen nog maar een waarschuwing.
Maar voel je jezelf naderhand dan niet gedomineerd als je overgaat op sancties voor een vergelijkbare daad. Ik bedoel, je had het over 'mijn' soort en ik had het over 'jouw' soort.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat nu als China dikke vinger zegt en wij allemaal Chinees moeten leren?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan hij leren!
Voor de welvaart is het beter als hij 8 jaar op de basissschool Engels ipv Nederlands had geleerd. Dan kon hij perfect Engels spreken. 1 wereldtaal en iedereen leert die taal.
Waarom? Ik heb meer capaciteiten in huis dan het werk wat ik verricht. Moet ik dan werk gaan doen wat ik niet leuk vind en ongelukkig naar mijn werk ga om BV Nederland meer te spekken??Lijkt me geen goed idee. Dan krijg je mensen overspannen en gaan die mensen thuis zitten.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, elk individ moet zoveel mogelijk bijdragen. Als de capaciteiten van Piet niet verder komen dan een schoenmaker (niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten), dan is het niet erg. Mischien moet ik het anders formuleren: elk individu moet de capaciteiten behalen wat hij heeft.
Over dat Engels ben ik het wel met je eens. Maar gelukkig wordt tegenwoordig al bijna overal in de EU Engels onderwezen op de basisschool.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan hij leren!
Voor de welvaart is het beter als hij 8 jaar op de basissschool Engels ipv Nederlands had geleerd. Dan kon hij perfect Engels spreken. 1 wereldtaal en iedereen leert die taal.
Ja, ze moeten wel Nederlands leren!quote:Op maandag 23 mei 2011 21:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij stelt zelf dat men alle werknemers zou kunnen vervangen door buitenlanders.
Nee, mensen kunnen hier meer verdienen dus je zal altijd een toestroom van buitenlanders krijgen. Nederlands leren of anders halen we een andere buitenlander die de taal wel wilt leren.quote:Nu stuur je de buitenlanders weg en laat je vacante plekken over, met jouw voorstel help je de economie dus compleet om zeep.
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]![]()
I think he doesn't want to walk the risk en he will learn English.
Maar op dat gebied doet Rutte ook weinig of niks met zijn sociaaleconomische agenda zonder enige ambitie.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeker. Maar om de voorzieningen draaiende te houden (goede gezondheidszorg etc.) is er cash nodig. Dat moet binnen blijven stromen!
Ik voel me nooit gedomineerd. En ik beoordeel forumusers qua sancties puur en alleen op hun postgedrag, niet op hun mening.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:22 schreef mlg het volgende:
[..]
[..]
Maar voel je jezelf naderhand dan niet gedomineerd als je overgaat op sancties voor een vergelijkbare daad. Ik bedoel, je had het over 'mijn' soort en ik had het over 'jouw' soort.
Daar zal het denk ik misgaan. Als ik een Aziaat ben, en ik moet een moeilijke taal leren om ergens te kunnen werken terwijl ze mij in Oostenrijk gewoon accepteren met Engels, of zelfs mijn taal spreken, komt er geen hond natuurlijkquote:Op maandag 23 mei 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, ze moeten wel Nederlands leren!
[..]
Nee, mensen kunnen hier meer verdienen dus je zal altijd een toestroom van buitenlanders krijgen. Nederlands leren of anders halen we een andere buitenlander die de taal wel wilt leren.
Hmm, ja en jezelf bannen doe je natuurlijk niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik voel me nooit gedomineerd. En ik beoordeel forumusers qua sancties puur en alleen op hun postgedrag.
Stel je nu eens voor dat ze daar geen zin in hebben en liever in Duitsland, het VK of de USA gaan werken.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, ze moeten wel Nederlands leren!
Nee, mensen kunnen hier meer verdienen dus je zal altijd een toestroom van buitenlanders krijgen. Nederlands leren of anders halen we een andere buitenlander die de taal wel wilt leren.
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn er zat die minstens zulke opmerkingen maken over de andere kant van het spectrum en zo niet nog veel zwaardere opmerkingen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Overdreven mwaah een beetje, maar een waarschuwing zal wel op zijn plaats zijn.
Dat is hun verlies van welvaart. Als 5.5 miljard mensen Engels spreken en 1.3 miljard mensen niet, dan ligt de economische macht bij die 5.5 miljard mensen. Elke Chinees zal dus naast Chinees Engels moeten spreken. Een taal leren op school kost tijd. Die tijd kunnen wij investeren om onze kinderen beter in wiskunde, natuurkunde, filosofie, bedrijdskunde te laten worden, wat ons dus een concurrentievoordeel op de Chinezen geeft!quote:Op maandag 23 mei 2011 21:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat nu als China dikke vinger zegt en wij allemaal Chinees moeten leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |