dreams.psd | maandag 23 mei 2011 @ 18:45 |
Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter . Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld. • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Handige links • Officiële website: http://www.openttd.org • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/ • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en • Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/ Servers van Fok!Users • FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou • Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena De grote OpenTTD-FAQ In spoiler om de OP niet zo lang te maken . De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | |
Bart | maandag 23 mei 2011 @ 19:22 |
Hangt van het klimaat af. In temperate niet, in tropical en arctic dacht ik wel, maar weet ik niet zeker. Niet meer. Maar er zijn wel tutorials op YouTube te vinden: http://www.youtube.com/re(...)ial&aq=0&oq=openttd+ | |
dan13lv | maandag 23 mei 2011 @ 19:46 |
ik krijg 32 bit maar niet werkend hier alle info gevolgd etc .. | |
Bak_Beest | dinsdag 24 mei 2011 @ 09:17 |
Ik zit de laatste tijd op de Luukland servers te spelen (luukland.net), wat is dat verslavend zeg. Je hebt quest servers, waar je bepaalde quests moet volbrengen zoals bijvoorbeeld 'bouw 100 bussen met een turnover van 10.000 GBP', daar krijg je dan weer experience points voor zodat je weer nieuwe quests kan unlocken. Op de citybuilders servers moet je een zo groot mogelijke stad maken binnen een paar jaar, waarbij aan alles moet worden gedacht om het te laten groeien (heeft de stad voldoende stroom van de powerplant, of bijvoorbeeld genoeg goederen en toeristen). Echt de moeite waard om eens een keer uit te checken . | |
Afhaalchinees | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:23 |
ik heb die nederland savegame gemaakt maar volgens mij maak ik er maar een warboel van Leuk rondjes met de trein rond amsterdam | |
Euribob | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:06 |
Is het trouwens ook mogelijk om alle vervoersmiddelen in 1x te vervangen? Ik word namelijk doodziek van het vervangen van (Of in mijn geval, klonen van, ik ben lui en heb teveel geld) al mijn 35 treintjes.. | |
MaxMark | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:09 |
Zo zo, 35 | |
Euribob | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:13 |
En natuurlijk heel veel autootjes, vliegtuigjes en bootjes. Ik heb altijd de 'Oh, hier kan nog wel een leuk trajectje bij'-gedachte als ik achter de PC zit. Maar ik word er wel doodziek van. | |
Bart | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:36 |
Waarom zou je ze vervangen? Verder: http://wiki.openttd.org/Autoreplace | |
Euribob | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:58 |
Omdat die krengen verouderen, en dan hebben ze op 1 rit zoveel motorpech dat ze niet meer rendabel te krijgen zijn. (Ik doe namelijk extra lange routes met meerdere treinen, levert meer op, maar veel motorpech is dan ook killing voor mijn treinnennetwerk, ben gvd de NS niet. ) | |
Bart | dinsdag 24 mei 2011 @ 17:01 |
Schakel breakdowns dan gewoon uit. | |
Euribob | dinsdag 24 mei 2011 @ 17:07 |
.. Kut is dat mogelijk? | |
Euribob | dinsdag 24 mei 2011 @ 17:07 |
Al gevonden trouwens. | |
dreams.psd | dinsdag 24 mei 2011 @ 19:33 |
Draait trouwens vlekkeloos op OSX | |
nero7 | woensdag 25 mei 2011 @ 10:39 |
ja, onder een virtual machine van windows zeker :p | |
Bart | woensdag 25 mei 2011 @ 11:01 |
Waarom zo moeilijk doen als er gewoon een native Mac-versie is? | |
dreams.psd | woensdag 25 mei 2011 @ 16:57 |
Nee native, voor 't eggie. | |
Euribob | woensdag 25 mei 2011 @ 20:15 |
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed? | |
Peter | woensdag 25 mei 2011 @ 20:17 |
Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen | |
dan13lv | woensdag 25 mei 2011 @ 21:40 |
bomen planten | |
Euribob | woensdag 25 mei 2011 @ 21:48 |
En omkopen doe je hoe? | |
dan13lv | woensdag 25 mei 2011 @ 21:49 |
op het dorpje klikken ( tekst) en het wijst zich vanzelf) maar bomen planten is goedkoper | |
Hojdhopper | vrijdag 27 mei 2011 @ 19:45 |
Wat dan13lv zegt, maar het is niet zonder risico. Als je 'betrapt' wordt heeft dat ook negatieve invloed, maar weet niet meer precies wat. | |
Peter | vrijdag 27 mei 2011 @ 20:19 |
dan is je rating daar slecht en kost het je geld. Boeiend als je genoeg geld hebt en die stad is niet je enige troef | |
dreams.psd | vrijdag 27 mei 2011 @ 20:25 |
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK. Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives? | |
Peter | vrijdag 27 mei 2011 @ 20:38 |
Als het goed is staat de NEWGRF versie van de server in beeld.. | |
Bart | vrijdag 27 mei 2011 @ 22:41 |
Zie de FAQ in de OP. De melding is eigenlijk al vrij duidelijk, je hebt niet dezelfde NewGRF's als de server. http://wiki.openttd.org/Local_authority en http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating http://wiki.openttd.org/Bribe_authority | |
Athlon64x | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:45 |
Hmmm vroeger kon je toch altijd met scheppen van Olieboorplaform naar haven brengen echter als ik een olietanker opdracht geef om naar olieboorplatform zie ik in route niks staan | |
Peter | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:46 |
Is het platform niet veel te ver weg? Wellicht eerst een boei neerleggen en via die boei laten varen? | |
Piles | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:49 |
Ik dacht ik begin er weer eens aan, maar ik snap geen fuck meer van de signals | |
Peter | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:51 |
Dan lees je de OP of de TTD-wiki | |
Athlon64x | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:54 |
zo had ik het maar wil nog steeds niet | |
Piles | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:55 |
OP is wel heul basis hè, zover lukt het nog wel Ik heb nu 2 tracks die dezelfde kant op gaan, en wil daarin een kruising leggen zodat ze kunnen wisselen van baan. Maar dat ze ook door rood rijden zodat ze met z'n tweeën door kunnen rijden, en dat ze wachten tot 1 van de baanvakken vrij is voor ze de kruising oprijden Welke signalen gebruik ik dan? In de oude versies lukte me dat prima met PBS, maar nu blijft het fout gaan | |
Bart | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:10 |
Upload de savegame eens... http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction | |
Athlon64x | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:15 |
wat is een goeie upload site? gebruik die sites namelijk nooit | |
Bart | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:19 |
Geen idee, gebruik ze ook nooit, daar heb ik mijn eigen server voor. | |
Peter | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:27 |
wetransfer.com en dan naar een eigen mailadres sturen; daar krijg je de downloadlink (max 2 gb) [ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 28-05-2011 14:36:22 ] | |
Bart | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:30 |
zal wel een f ontbreken? | |
Peter | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:36 |
| |
Athlon64x | zaterdag 28 mei 2011 @ 19:30 |
Is al gelukt gewoon wat richten op het naam bordje | |
GasTurbine | woensdag 1 juni 2011 @ 03:41 |
Is dit mogelijk om vlekkeloos te laten lopen? Fase 1: De hoofdlijn (noorden) moet een presignal, maar hoe verder? Speel het al een tijdje maar het is me nooit gelukt een vlekkeloos signasysteem te scheppen.. Fase 2: De stations in het zuiden en westen hebben een dienst die op het station stoppen en (de olie en een intercity vanaf LA die niet stopt op east) doorrijden via de hoofdlijn. Is dit mogelijk? | |
Bart | woensdag 1 juni 2011 @ 06:45 |
Maak je screenshots gewoon ingame met ctrl-s, dan zien we het wat beter... | |
Mr.Jorn. | woensdag 1 juni 2011 @ 08:50 |
One Way PBS signalen bij het toegangsspoor tot het station, Two Way PBS signalen richting het station aan beide kanten van het station. En weer een normaal sein bij het uitgaande spoor. | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:25 |
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje Aantal topics: 35 Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD 001 1756 Bart 002 0636 MaxMark 003 0349 maartena 004 0302 Zero2Nine 005 0253 Jump 006 0241 vanOekelen 007 0240 Automatic_Rock 008 0173 yorP 009 0173 Piles 010 0153 Martijn_77 011 0134 sander-3 012 0132 BasOne 013 0120 cablegunmaster 014 0117 Renesite 015 0109 mickeyD 016 0105 Peter 017 0101 LeeHarveyOswald 018 0097 Nevermind 019 0096 armmoetzaaier 020 0092 _laytsskylighter_ 021 0085 klnvntrbyt 022 0077 Steijn 023 0075 blieblie 024 0074 liefie_ 025 0071 MaGNeT 026 0071 cherrycoke 027 0067 Proximo 028 0066 Lampje_NL 029 0065 JohnnyKnoxville 030 0064 Hojdhopper 031 0063 allardh 032 0063 existenz 033 0061 Mr.Jorn. 034 0057 bleiblei 035 0054 Borkydude 036 0053 QyRoZ 037 0053 Gamer_V 038 0052 Jamiroquai 039 0051 MadCatje 040 0050 terabyte 041 0050 Saekerhett 042 0048 SuperWeber 043 0048 poehej 044 0047 Dibble 045 0047 Pollewoppie 046 0044 Racemol 047 0044 Joery 048 0043 Troel 049 0043 classpc 050 0042 Uddel 051 0039 stbabylon 052 0038 Roellie80 053 0036 CasB 054 0035 Bob.Ross 055 0034 sk888er 056 0034 Lord Dreamer 057 0034 Harmen1984 058 0033 Piro 059 0032 Pleasureman_Gunther 060 0032 DaafAzuil 061 0031 Credence 062 0031 Kreator 063 0030 Tijn 064 0029 lezut 065 0029 ttd_knol 066 0028 Green1 067 0028 uppie83 068 0027 Moozzie 069 0027 maniack28 070 0027 scarefreak 071 0026 sir_DERFEL 072 0026 SharQueDo 073 0023 Marvin 074 0023 jpzegthallo 075 0022 First 076 0022 Willemsuh 077 0021 bolletje_25 078 0021 Miesjel 079 0020 sebabje 080 0020 Boy_Snakeye 081 0020 Ou-Tannu 082 0020 Saninl 083 0019 rener 084 0019 dennisdotcom 085 0019 Xanland 086 0019 Caracca 087 0019 Sjibble 088 0018 Harrie 089 0018 Hmail 090 0018 Q. 091 0018 Hameren_Yzer 092 0018 gasemans 093 0017 Banzaiaap 094 0017 murp 095 0016 Gewoonik 096 0016 Douwe 097 0016 Maik18 098 0016 bosgorilla 099 0016 ouderejongere 100 0015 caspervc Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost? (min het laatste topic) 001 30 Bart 002 29 MaxMark 003 23 maartena 004 21 vanOekelen 005 19 Jump 006 17 Piles 007 17 Automatic_Rock 008 17 Zero2Nine 009 15 armmoetzaaier 010 15 yorP 011 14 JohnnyKnoxville 012 14 existenz 013 13 Gamer_V 014 13 Martijn_77 015 12 Peter 016 12 sk888er 017 11 poehej 018 11 Mr.Jorn. 019 11 SuperWeber 020 09 Racemol 021 09 Renesite 022 08 cablegunmaster 023 08 mickeyD 024 08 CasB 025 08 MaGNeT 026 08 Roellie80 027 08 Proximo 028 08 BasOne 029 07 bleiblei 030 07 classpc 031 07 sander-3 032 07 lezut 033 06 Nevermind 034 06 Jamiroquai 035 06 rener 036 06 scarefreak 037 06 allardh 038 06 cherrycoke 039 06 Gewoonik 040 06 Saekerhett 041 06 dome 042 06 Harrie 043 06 blieblie 044 06 klnvntrbyt 045 06 Harmen1984 046 06 Fe2O3 047 06 LeeHarveyOswald 048 06 sir_DERFEL 049 05 SimonBalk 050 05 Miesjel 051 05 ouderejongere 052 05 Luctor.et.Emergo 053 05 QyRoZ 054 05 dennisdotcom 055 05 SharQueDo 056 05 MadCatje 057 05 Kluupkluup 058 05 Pleasureman_Gunther 059 04 BLADEZZ 060 04 Palmboom313 061 04 Webgangster 062 04 SuperSiem 063 04 dekkered 064 04 Lord Dreamer 065 04 Joery 066 04 Merson 067 04 sebabje 068 04 Kemania 069 04 Steijn 070 04 Tijn 071 04 WouterFB 072 04 _laytsskylighter_ 073 04 Dibble 074 04 Maik18 075 04 RPG 076 04 Bolkesteijn 077 04 Moozzie 078 04 Douwe 079 04 Lampje_NL 080 04 stbabylon 081 04 Credence 082 04 Bak_Beest 083 04 gasemans 084 03 Kreator 085 03 punkjunk 086 03 Ou-Tannu 087 03 Dreammaster 088 03 murp 089 03 _dirkjan_ 090 03 Caracca 091 03 detulp050 092 03 WyriHaximus 093 03 Banzaiaap 094 03 Furby 095 03 saban 096 03 Sjibble 097 03 Frutsel 098 03 Probably_on_pcp 099 03 XxxPimxxX 100 03 JapyDooge Wie openenden de meeste topics van deze reeks? 01 12 Bart 02 03 Jump 03 03 maartena 04 03 MaxMark 05 02 Zero2Nine 06 01 classpc 07 01 Mr.Jorn. 08 01 vanOekelen 09 01 Piles 10 01 Reintje 11 01 dreams.psd 12 01 terabyte 13 01 klnvntrbyt 14 01 Lord Dreamer 15 01 Martijn_77 16 01 Troel 17 01 Stammies Wat waren de drukste dagen 01 66 2008-06-03 02 66 2007-01-04 03 64 2003-11-03 04 61 2007-11-10 05 61 2007-01-05 06 57 2007-09-12 07 55 2006-10-11 08 55 2007-09-13 09 55 2009-05-07 10 53 2006-03-01 11 52 2006-10-08 12 52 2009-10-10 13 51 2006-10-10 14 51 2006-10-17 15 49 2006-02-28 16 47 2009-05-04 17 47 2009-01-14 18 46 2002-08-24 19 43 2006-10-18 20 42 2006-10-13 21 42 2006-01-09 22 41 2007-01-08 23 39 2008-05-14 24 39 2007-09-26 25 38 2008-05-23 Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol? 01 012748m 38s 2006-10-08 19:27:25 Transport Tycoon deel 10 02 028594m 01s 2009-05-03 21:16:06 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 03 033750m 49s 2008-05-23 09:08:15 Transport Tycoon - Deel 21 04 034278m 41s 2009-09-16 13:32:42 Transport Tycoon / OpenTTD #29 05 041493m 40s 2007-10-12 20:03:13 Transport Tycoon - Deel 16 06 041831m 23s 2007-09-13 18:52:16 Transport Tycoon - Deel 15 07 046605m 40s 2007-11-10 14:37:29 Transport Tycoon - Deel 17 08 056055m 28s 2007-08-05 20:36:02 Transport Tycoon - Deel 14 09 056096m 09s 2007-12-12 23:25:52 Transport Tycoon - Deel 18 10 062092m 25s 2009-05-23 17:51:03 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? 11 066588m 00s 2009-10-10 08:53:18 Transport Tycoon / OpenTTD #30 12 071025m 38s 2006-01-09 17:45:48 Transport Tycoon Deel 7 13 072831m 41s 2009-03-14 06:16:51 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 14 078873m 42s 2008-03-29 13:14:45 Transport Tycoon - Deel 20 15 080571m 24s 2006-02-28 01:33:48 Transport Tycoon Deel 8 16 091171m 52s 2009-11-25 13:52:13 Transport Tycoon / OpenTTD #31 17 091758m 53s 2009-01-09 12:58:23 Transport Tycoon - Deel 24 18 098813m 50s 2008-01-20 22:21:32 Transport Tycoon - Deel 19 19 104412m 20s 2009-07-06 01:21:10 Transport Tycoon / OTTD #28 20 115458m 40s 2006-10-17 15:56:58 Transport Tycoon deeltje 11 21 138128m 08s 2008-06-15 19:58:19 Transport Tycoon - Deel 22 22 147697m 12s 2007-01-05 19:20:34 Transport Tycoon - Deel 12 23 157598m 47s 2007-04-18 09:56:23 Transport Tycoon - Deel 13 24 161022m 06s 2008-09-19 18:13:48 Transport Tycoon - Deel 23 25 191829m 40s 2011-01-10 12:35:21 Transport Tycoon / OpenTTD #34 26 197192m 09s 2010-01-27 21:29:28 Transport Tycoon / OpenTTD #32 27 225340m 42s 2004-08-30 09:39:19 Transport Tycoon Deel 5 28 240111m 40s 2006-04-25 01:33:40 Transport Tycoon Deel 9 29 303300m 28s 2010-06-13 21:02:53 Transport Tycoon / OpenTTD #33 30 336016m 48s 2004-01-10 00:14:46 Transport Tycoon Deel 4 31 490885m 27s 2005-02-02 20:20:36 Transport Tycoon Deel 6 | |
Gamer_V | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:28 |
BAM, Qyroz ingehaald | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:31 |
Nu Borkydude nog! | |
Gamer_V | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:33 |
Mja, dan zou het posthoeren worden hè | |
MaxMark | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:44 |
Tof, eindelijk eens een lijstje waar ik bovenin sta | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52 |
Beter kijken . | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52 |
Oh ja, dat kan natuurlijk niet! | |
Gamer_V | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:56 |
Absoluut niet | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:57 |
Zeker weten van niet! | |
MaxMark | dinsdag 14 juni 2011 @ 15:28 |
Bovenin, zei ik. Niet bovenaan | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 15:30 |
Vooruit dan maar . | |
mickeyD | dinsdag 14 juni 2011 @ 16:28 |
toch een mooie 15e plaats :-) | |
ouderejongere | dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21 |
Wow! ik sta op nummer 99 terwijl ik hier bijna nooit post | |
maartena | dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16 |
Ik sta op #3? En ik speel het nauwelijks meer, de servers draaien nog wel volop natuurlijk. | |
BasOne | dinsdag 14 juni 2011 @ 21:37 |
Sjeesh... 12de plek | |
Bart | dinsdag 14 juni 2011 @ 21:39 |
Inderdaad, ik had je wel hoger verwacht . | |
BasOne | dinsdag 14 juni 2011 @ 21:40 |
Ik had niet eens verwacht in de top 100 te staan eigenlijk Speel ook nog maar zelden.... Binnenkort maar weer eens meedoen | |
classpc | zaterdag 25 juni 2011 @ 17:37 |
Volgens mij loopt de serverversie van OpenTTD achter, ik kan niet verbinden | |
Bart | zaterdag 25 juni 2011 @ 18:05 |
Nee hoor. | |
Hojdhopper | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:12 |
Nu kan ik redelijk met seinen overweg. Maar toch gaat het bij mij altijd op dezelfde manier fout als het gaat om stations waar treinen van twee kanten kunnen binnenrijden. Het sein vóór het depot is een ingangssein. De seinen direct bij het station zijn uitgangsseinen. Aan de andere kant idem. Wat doe ik hier nou fout? De onderste (witte) passagierstrein kan toch makkelijk zijn weg vervolgen, gezien het spoor vrij is? | |
Piles | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:13 |
Zo moet ie: http://wiki.openttd.org/PBS#Basic_two-way_station | |
Hojdhopper | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:23 |
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken? En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij? | |
Piles | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:24 |
Nee hoor, het gewone sein daarvoor zorgt ervoor dat er geen treinen in willen rijden. Werkt perfect, ik heb een station met meerdere ingangen en zie regelmatig 4 treinen in 1 baanvak rijden | |
Hojdhopper | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:33 |
Oké top! Dankjewel! | |
Bart | zondag 26 juni 2011 @ 12:35 |
Juist niet! Het sein vóór de kruising zorgt ervoor dat de trein een beschikbare route zoekt, tót het volgende sein. Als jij een sein dan nog weer ná de kruising, maar vóór het station plaatst, dan gaat die trein rijden tot voor het station, naar een mogelijk bezet spoor. De trein blijft dan de hele kruising blokkeren. Plaats je je sein achter het station, dan rijdt de trein probleemloos het lege perron op. Zijn er geen lege perrons? Dan blijft de trein wachten voor de kruising totdat er een leeg spoor is, zonder de kruising te blokkeren. Kortom, maak een sein op de plek waar je wil dat je treinen stil gaan staan. Dat is dus voor de kruising (want je wil dat ze daar stil staan als de weg bezet is), en achter een perron (lijkt me logisch dat je wil dat ze op een perron stil staan). Zet ze dus niet ná een kruising, want dat houdt in dat je treinen stil kunnen komen te staan óp de kruising. Dit systeem kun je zo ver uitbreiden als je maar wil. Of het een efficiënte doorstroming geeft is de vraag, maar het zal in ieder geval blijven werken. | |
Hojdhopper | zondag 26 juni 2011 @ 15:06 |
Dank voor je antwoord Bart. Ik heb het op het moment nog zo: Maar als ik het dus allemaal goed begrijp, hoeft het sein vóór de kruising dus geen éénrichtingssein te zijn? | |
Euribob | zondag 26 juni 2011 @ 15:23 |
Jezus man, dás een groot station. | |
Hojdhopper | zondag 26 juni 2011 @ 16:16 |
Sarcastisch? | |
BasOne | zondag 26 juni 2011 @ 16:53 |
Woohoooo Mogul Status | |
BasOne | zondag 26 juni 2011 @ 16:54 |
Extra large stations en treinen is wel leuk 2x de lengte van normaal, 4 locs, 24 wagons | |
Bart | zondag 26 juni 2011 @ 18:38 |
Technisch gezien niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch omdat de treinen over dat spoor van één kant komen rijden. | |
Hojdhopper | zondag 26 juni 2011 @ 22:11 |
Dat is me nou nog nooit gelukt. Ik heb altijd wel een paar voertuigen die verlies draaien of onder de 10.000 euro winst.
Is niet ieders voorkeur. Maar ik wil graag 'realistisch' bouwen. Ben nog van plan om één groot industrieterrein te maken. Moet nog wel even kijken hoe ik dat doe. Moeten verschillende stations worden gezien je geen oneindig groot station kunt hebben en treinen ook naar bepaalde sporen toe moeten. Iets voor een regenachtige dag in de vakantie. | |
Hojdhopper | zondag 26 juni 2011 @ 22:59 |
Iemand die weet hoe je een GRF uitzet of verwijderd tijdens een spel? Gaat hier om versie 1.1.0 en ik heb een GRF waardoor olietankers een capaciteit van 22 miljoen liter hebben. Dit krijgen ze natuurlijk nooit vol en dat is op zich niet zo erg. Maar door de hoge gebruikskosten en lage transferopbrengst draaien ze bijna een half ton verlies per jaar. | |
Proximo | maandag 27 juni 2011 @ 00:18 |
Gewoon de grf eruit tyfen via spelopties -> newgrf instellingen Die grf heb ik idd hetzelfde mee gehad, leuk idee maar zolang de olie output van zo'n platform op 2024000 liter (oid) blijft staan heb je er geen zak aan | |
Hojdhopper | maandag 27 juni 2011 @ 00:43 |
Ja dat dacht ik ook maar dat lukt me dus niet. Zal morgenavond wel even een printscreen posten. | |
Scarsick | maandag 27 juni 2011 @ 20:07 |
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen. | |
Willemsuh | maandag 27 juni 2011 @ 21:15 |
Een groot station ? Zoiets ? | |
Hojdhopper | dinsdag 28 juni 2011 @ 00:53 |
Ik ga eensch op onderzoek uit. Dat is mooi, dat is groot, dat is tof... Maar ik vind het weer te onrealistisch. :$ | |
Hojdhopper | dinsdag 28 juni 2011 @ 23:44 |
Zoekt en gij zult niet vinden. | |
nero7 | donderdag 30 juni 2011 @ 17:48 |
Kunnen we elkaar niet elke week een uitdaging geven? Bepaalde target halen voor een bepaald jaar. Bijv in inkomens ofzo :p. Ik zoek nog een goeie AI om tegen te spelen. Multiplayer gaat me te traag, maar de AI is ook stupide | |
Willemsuh | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:04 |
@ Hojdhopper: Klopt dat is het ook niet maar wilde eens kijken hoe groot je het kon maken. Dat kan aardig groot zoals je ziet. Bouw nu ook wel groot maar niet meer met zoveel mijnen. Ik laat nu alle mijnen in de map op 1 fabriek/centrale uitkomen das ook wel leuk. @ nero7 Hoe had je dat in gedachten dan ? Samen 1 map bouwen of tegen elkaar ? Als jij weet hoe we dat kunnen doen hou ik me aanbevolen ! | |
Willemsuh | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:19 |
Zo, topic ook aan het volgen op de iPhone... Handig ! | |
Proximo | zaterdag 2 juli 2011 @ 14:59 |
Na 3 uur bouwen, slopen en heeeel veel treinen (440) omleiden/slopen/vervangen is het me gelukt, onderstaand station heb ik weten te vervangen door een station wat een stuk logischer in elkaar steekt en vloeiender loopt Voor: Na: | |
Bart | zaterdag 2 juli 2011 @ 16:15 |
Ik vond het eerste er wel leuker uitzien . | |
Proximo | zaterdag 2 juli 2011 @ 16:56 |
Die zag er ook iets "natuurlijker" uit, maar aangezien er op de map 3500+ treinen rijden gaat het spel laggen als er opstoppingen en dergelijke zijn Op die 1e screen zie je ook dat ik tig bruggen, tunnels etc heb, en dat treinen stil staan... Hell, zelfs die "versnel" knop heeft geen zin meer, ik kan spelen op de standaard snelheid, en thats it, versnellen van het spel heeft geen effect meer Op naar de 4000 treinen, ga dit weekend nog maar eens een mega project opstarten ergens | |
Willemsuh | zaterdag 2 juli 2011 @ 20:48 |
@ Proximo Ziet er goed uit ! Hoeveel vakjes is het station ? 10/12 ofzo ? | |
Saninl | maandag 4 juli 2011 @ 13:11 |
Iemand de nederlandse scenario? De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden.. | |
Saninl | maandag 4 juli 2011 @ 13:15 |
Ik heb hem al! Sorry! Ik heb hem via de wiki van OpenTTD. Overigens staat er wel "hard" bij?! | |
Bart | maandag 4 juli 2011 @ 14:21 |
Klets niet, die link doet het prima. | |
Bart | maandag 4 juli 2011 @ 14:22 |
Die zijn veel kleiner dan die in de OP, die is namelijk 2048x2048. | |
dan13lv | maandag 4 juli 2011 @ 15:17 |
moet je op zoek content online zoeken en dan alles selecteren en downloaden dan doet ie het | |
dan13lv | maandag 4 juli 2011 @ 15:19 |
trouwens bij het scenario van NL uit de startpost, kan ik geen euro's selecteren en ik kan geen grfs doorvoeren superjammer .. | |
Bart | maandag 4 juli 2011 @ 15:24 |
GRF's doorvoeren is een optie die je aan moet zetten, zie ook http://wiki.openttd.org/F(...)in_my_game.2C_why.3F Dat is dus niet specifiek voor dit scenario, maar voor alle scenario's. Hoe het met Euro's zit weet ik zo even niet. | |
Saninl | maandag 4 juli 2011 @ 16:50 |
Hoho, rustig Bij mij niet; http://lingen.nu/ttd/nederland.scn Dan krijg ik een pagina vol met dit; | |
Piles | maandag 4 juli 2011 @ 16:54 |
Doe eens rechtsklik op die link, en dan "Koppeling opslaan als" oid | |
Saninl | maandag 4 juli 2011 @ 20:02 |
Bedankt! Deze zocht ik inderdaad, deze is veel groter | |
Bart | maandag 4 juli 2011 @ 20:41 |
Als de link het niet zou doen, zou je niets zien. De link doet het wel, jouw browser doet het niet goed. Moet je niet de schuld bij mijn server neerleggen . Zei ik toch . | |
Saninl | maandag 4 juli 2011 @ 21:02 |
| |
nero7 | donderdag 7 juli 2011 @ 15:55 |
Gewoon map instellingen afspreken, en het hoogste winst halen voor het jaar 2000? Zoiets . | |
nero7 | donderdag 7 juli 2011 @ 15:57 |
Ik vind OpenTTD altijd geen reet meer aan na een tijd. Welke AI stellen jullie voor? Ik wil wel iets realistisch hebben, en niet constant van die kutAI's die zijn gespecialiseerd in bussen, of trams of vliegtuigen... Gewoon een realistische alleskunner (hetgeen dat er meest in de buurt komt ). | |
kwaliteit. | donderdag 7 juli 2011 @ 15:58 |
Ik ben 'm nu aan het downloaden! | |
nero7 | vrijdag 8 juli 2011 @ 16:32 |
Here we go! | |
Bart | vrijdag 8 juli 2011 @ 16:45 |
AdmiralAI is geloof ik wel oke. | |
nero7 | vrijdag 8 juli 2011 @ 17:58 |
Zal even kijken. Heb er nu een die zich met 6 anderen in 1 dorp vestigen, en maar 1 bus laten rijden. Zonder ook maar operationele winst | |
nero7 | vrijdag 8 juli 2011 @ 18:25 |
en een pc die voor de tienduizendste keer vastloopt | |
mickeyD | vrijdag 8 juli 2011 @ 18:43 |
werkt nog steeds als een speer, zelfs op Windows 7 64 bit. | |
Willemsuh | vrijdag 8 juli 2011 @ 20:41 |
@ nero7 Kijk ff in mijn profiel voeg me dan ff toe op msn, kunnen we ff kijken of we samen een map kunnen bouwen ofzo | |
nero7 | vrijdag 8 juli 2011 @ 21:53 |
Kan toch ook een verse safe maken, en die online pleuren? | |
ouderejongere | vrijdag 8 juli 2011 @ 22:05 |
Admiral kan ook prima overweg met ECS. | |
Willemsuh | vrijdag 8 juli 2011 @ 22:32 |
@nero7 Dat kan ook natuurlijk. | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 21:59 |
Dames en meisjes. Mag ik voorstellen de FoK! server weer eens te herstarten... na een week of 4 En voor de gein eens iets anders 2048x2048 Desert Double length trains & Stations De huidige kaart is wel leuk, maar met 8 miljard in de bank een beetje saai.. en 4! weken!! | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 22:32 |
Morgen zal ik hem resetten. | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 22:55 |
NEIN, JETZ Wat heb ik aan morgen als ik nu wil spelen En ja, kan een ander multyplaya opzoeken of een singleplayer... | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:00 |
Nou hij draait hoor! | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:03 |
WHOOOHOOOOO Als je een lekker wijf was...... | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:05 |
Jezus, hij freezed elke keer. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:06 |
Ben ik ook! | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:08 |
Moet ik me ergens voor aan te melden om de server te joinen? of ik kan ik zo gelijk meedoen? | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:13 |
Probeer het uit zou ik zeggen . Ja, je kan zo meedoen. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:14 |
Lukt niet, hij freezed elke keer! | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:20 |
Is het mogelijk om het in full screen te spelen? Dus niet in een scherm? Dan freezed hij misschien niet. Gevonden, maar werkt ook niet! [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 23:22:16 ] | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:24 |
Doet ie niets meer? Want hij moet wel de map downloaden he, kan ff duren. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:26 |
Als ik in de multiplayer lobby ben dan freezed hij compleet. Ik wacht nu al 5 min, maar nog steeds niks. Jammer. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:30 |
Je zoekt wel naar servers? | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:34 |
Ik heb de server gevonden, ik moet dan wachtwoord invoeren daar freezed hij. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:38 |
Wel het juiste wachtwoord ingevoerd? | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:39 |
En doe je bekijk spel, meespelen met dit bedrijf, of nieuw bedrijf starten? | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:39 |
Dat kan niet, hij freezed. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:41 |
Wat is je IP? | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:41 |
En probeer eens met een random server op internet verbinding te maken. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:42 |
Je hebt geen firewall die de boel tegenhoudt? | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:43 |
Ik zit iedere keer met 'kan niet bouwen met pauze' | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:44 |
Ik download hem opnieuw, misschien doet ie het dan | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:45 |
Ja Doublepain maakt verbinding. Maar kies jij eens ff een originelere naam dan Player . | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:50 |
Nag, nag, nag. Net windhoos opnieuw geinstaleerd, moet alle settings bijwerken | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:50 |
hmm.. Zelfs met Firewall uitgeschakeld doet ie zo. | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:51 |
| |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:51 |
console openen name BasOne klaar | |
BasOne | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:54 |
* Grinnik * | |
Bart | zaterdag 9 juli 2011 @ 23:54 |
Weer uitlachen? Ik kick je zo weer hoor! | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 00:01 |
Alle opties doen het alleen bij Mulitplayer gaat hii al vastlopen enzo. AVG heb ik compleet uit staan, Firewall ook. Maar toch doet hij zo! | |
Bart | zondag 10 juli 2011 @ 08:56 |
Geen idee dan. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 18:26 |
Singleplayer doet et gelukkig wel. Ik heb wel een probleem, ik haalde eerst 20K van 2 kolenmijnen. Maar nu produceren die mijnen bijna niks meer, max 10 ton kolen. Hoe kan ik dit weer laten verhogen? | |
MaxMark | zondag 10 juli 2011 @ 18:55 |
Waarschijnlijk bedien je die stations te weinig. Klik er eens op (de mijn of het station) en kijk eens naar het percentage dat wordt vervoerd? | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 18:58 |
27% | |
Peter | zondag 10 juli 2011 @ 19:16 |
Veel te laag. Maak een 2e perron en laat een trein er wachten tot hij vol is ( met twee treinen om en om staat er bijv. altijd 1 te laden). Dat krikt dat weer op en dan gaan de mijnen veel meer produceren. | |
Mr.Jorn. | zondag 10 juli 2011 @ 22:37 |
Als je met kopstations werkt, hoe haal je dan de hoogste doorstroming van treinen? | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 23:07 |
Hoe laat je een trein wachten tot hij vol is dan? | |
BasOne | zondag 10 juli 2011 @ 23:38 |
Trein: Orders -> Full load any cargo. Dat is een basis begrip..... Heb je TTD wel eens gespeeld | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 23:59 |
Ja heel lang geleden, maar toen snapte ik er niks van. Nu begin ik het te begrijpen | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 00:27 |
Hoe kan je de productie van bijv. een olieplatform vergroten? Doordat je boven een bepaald percentage zit, en hierdoor groeit? | |
MaxMark | maandag 11 juli 2011 @ 00:55 |
Ja. Volgens mij moet je het boven 75% houden om het in ieder geval niet te laten sluiten (als je deze optie aan hebt staan). Groeien doet het volgens mij ook vanaf dat percentage, maar de groei stopt wel op een gegeven moment. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 01:01 |
Want in de FOK! server zag ik kolenmijnen staan met een enorm getal Dan vraag je je dat af. Overigens is Easy, wel ook echt easy. Leuk met vliegtuigen . 10 jaar later, bedrijfswaarde van 2 miljoen pond | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 01:59 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door nero7 op 11-07-2011 02:00:30 ] | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 02:17 |
GEFIXT!! Dit was problem! http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=54509 | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 02:22 |
KUTVLIEGTUIGEN, Y U CRASH? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 02:38 |
Heb een klein begin gemaakt, nu ik het afgesloten heb. Blijft hij dan geld maken of moet ik online komen? | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 02:38 |
Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 02:41 |
hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank Kan ik gelijk mijn schuld betalen | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 02:58 |
hehe :p laat nu de AI tegen elkaar spelen. | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 06:55 |
Laden en lossen gaat sneller als de stations even lang zijn als de trein | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 12:04 |
Alleen als er spelers ingelogd zijn op de server. Als er niemand speelt, staat ie op pauze. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 12:15 |
LOL, en dat op 1x de snelheid. Leuk, multiplayer | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 12:21 |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 13:53 |
64x64 een keer volbouwen is ook best leuk Omdat de multiplayer volgens jou alleen loopt als er iemand online is? of bedoelde je single player? Herinner me bij de Fok server dat alles op normale snelheid liep. Mocht je een dag wachten om iets te bereiken :p | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 13:54 |
Ik verbaas me iedere keer weer als ik een map van 256x256 maak. Zo allejezus klein, dat heb je zo vol. Maar vroeger, voor bigger maps ingebouwd werd, was elke map 256x256 . | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 13:55 |
Multiplayer bedoel ik. FOK!server staat op pauze als er niemand ingelogd is. Maar dat is een instelling die per server verschilt, sommige serveradmins stellen het zo in dat ie altijd doorloopt. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 13:55 |
Maar na 256x256 zou je toch ook 400, 600 etc moeten kunnen hebben? Want de stap van 256 naar 512 is al aardig, maar 1024 is bizar en 2048 helemaal waanzin . Een beetje concurrentie is toch wel leuk. | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 13:57 |
Er is zelfs een patch waarmee je nog groter kan. Enige beperking is 4GB geheugen, die zit zo ongeveer vol als je een 8192x8192 maakt. Dan blijf je ook echt eindeloos scrollen . | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 14:08 |
Met 2048x2048 heb je tenminste een beetje de ruimte om te bouwen, en met 8 spelers zit dat ook snel vol.... Alleen zijn er op het moment maar 2 spelers op de FoK! server | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 14:48 |
Zit je een beetje 75% van mijn bedrijf te kopen! | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 15:05 |
Wat voor nut het heeft weet ik nog steeds niet. | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 15:08 |
Geld verdienen. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 16:17 |
Tering, zet je animatie eens uit. Dan gaat het echt als een speer Dat het spel evengoed zoveel vreet van een 2x2Ghz pc, terwijl ze vroeger het met minder dan 200mhz moesten doen . Of is er een fixed snelheid in de engine van de game? | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 16:22 |
Snelheid is vast. Tenzij je fast forward doet, dan gaat ie zo snel als je pc het kan maken. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 17:15 |
256x256 werd nogal klein, achteraf :p Wil wel de vliegtuigen voor de AI uitschakelen, heb er zelf ook niks mee. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 17:39 |
Wanneer gaat alles gereset worden? Dus in 1900 ofzo beginnen? | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 17:42 |
Wanneer ik daar zin in heb. | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 17:54 |
Met paard en wagen? Daar is geloof ik een setje voor Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 18:02 |
Tot hoever gaat het dan? 2100? | |
Stokstaart | maandag 11 juli 2011 @ 18:04 |
In 1900 hadden ze al volop stoomtreinen hoor Flip trouwens een beetje dat ik niet kan spelen. Hij zeurt na installatie over graphicpacks etc | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 18:04 |
Oneindig zover ik weet, maar zelf heb ik nog geen spel gespeeld dat langer liep dan 5000 jaar. Je moet in de serverlist eens zoeken naar 'endless' games, kijken op welke jaartallen die staan | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 18:06 |
Gloof dat daar wat over in de FAQ staat. | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 18:09 |
@ Bart Kan je ook een bestaande map ( die je dus zelf al een aantal jaar speelt ) online zetten ? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 18:15 |
Kut, heb ik mijn bedrijf een ww gegeven. Alleen weet ik die niet meer! | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 18:43 |
@ nero7 Heb je al een map online gezet ? | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 18:52 |
Dat kan. | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 19:05 |
@ Bart zie je DM Heb in de OP zitten kijken.. ga nu ff aan de slag... | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 19:12 |
@ Bart Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ? | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 19:27 |
Ik schrik me rot. Overal steden van 3-5K 3de en 2de hebben 12-16K De grootste 65K | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 19:32 |
Map staat online als het goed is... Wie wilt ff checken ? Willemsuh Transport ww hetzelfde als de Fokserver. | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 19:41 |
Willemsuh Transport:3979 (IPv) ? Server offline | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 19:44 |
@ BasOne Vreemd... Misschien weet Bart hoe dat kan/moet ? | |
BasOne | maandag 11 juli 2011 @ 20:21 |
De monorail en maglev Food Van's zijn onzichtbaar, geeft wel een komisch effect | |
Bart | maandag 11 juli 2011 @ 21:00 |
Morgen kijk ik er naar. | |
nero7 | maandag 11 juli 2011 @ 21:03 |
tering, pleur 20 bushaltes in een 10K stadje en je loopt binnen | |
Willemsuh | maandag 11 juli 2011 @ 21:36 |
@ Bart oke is goed. | |
Wasknijper21 | woensdag 13 juli 2011 @ 14:59 |
Hallo! Waarom eigenlijk een TTD kloon gemaakt? Is TTD niet vrijgegeven nu? | |
Bart | woensdag 13 juli 2011 @ 15:04 |
Nee, games worden bijna nooit vrijgegeven. Transport Tycoon (deluxe) downloaden is officieel nog steeds illegaal. Vandaar dat ze het nagemaakt hebben, en eigen graphics hebben gemaakt. Alhoewel je ook nog de oude graphics kan gebruiken, zogenaamd als je de oude versie bezit . | |
Bart | woensdag 13 juli 2011 @ 15:05 |
Plus dat de oude niet op Windows draaide. En nu kunnen ze van alles uitbreiden, zoals grotere maps, meer treinen, multiplayer, enz enz enz | |
BasOne | woensdag 13 juli 2011 @ 17:32 |
And we Lub it | |
Wasknijper21 | woensdag 13 juli 2011 @ 22:43 |
Ik heb het gedownload, Bart! ben er wat mee ah klooien | |
BasOne | vrijdag 15 juli 2011 @ 21:18 |
Zo jammer dat er maar zo weinig mensen op de FoK! server spelen 2 companies die stil liggen en 1 die bankroet is gegaan.... :\ *kijkt op bankrekening* 22,5 miljard pond... Was ik in het eggies maar zo rijk | |
Bart | vrijdag 15 juli 2011 @ 21:32 |
http://www.openttd.org/en/servers als ie daar in de lijst staat, staat ie online | |
BasOne | zaterdag 16 juli 2011 @ 12:09 |
Wagonmaster Bart, Misschien een herstart van de server.. Normale kaart 'Temperate' dat er misschien wat meer mensen komen. Zit nu al dagen in m'n eentje 34 miljard op de bank...... | |
Willemsuh | zaterdag 16 juli 2011 @ 19:31 |
@ Bart Zal zo opnieuw eens kijken.. Je hoort het straks.. | |
Willemsuh | zaterdag 16 juli 2011 @ 19:52 |
@ BasOne Zal ik je ff joinen dan ? | |
BasOne | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:06 |
Nieuwe kaart? | |
Willemsuh | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:24 |
@ BasOne Moet Bart ff resetten ! | |
Bart | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:36 |
done | |
Peter | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:40 |
I'm in | |
Willemsuh | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:46 |
Ik nog niet, nog niet thuis ! | |
Willemsuh | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40 |
ben er ook | |
nero7 | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:19 |
Ik doe mee | |
BasOne | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:24 |
En maar 2 man online | |
nero7 | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:41 |
Wat is dat aandelenbullshit nou?! Zet et uit | |
nero7 | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:42 |
tering, je moet maar zin hebben om te bouwen... Het geld raakt niet op! | |
nero7 | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:51 |
ja joh BasOne verdubbelt zijn winst even | |
BasOne | zondag 17 juli 2011 @ 00:07 |
Wie wat waar.... | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 00:14 |
gast, vliegtuigen... Daar gaat mn lol | |
BasOne | zondag 17 juli 2011 @ 00:22 |
En bussen en treinen Transport tycoon, niet train tycoon | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 00:23 |
oh, spelen jullie het zo Staat straks de hele map vol met vliegvelden | |
BasOne | zondag 17 juli 2011 @ 00:25 |
Max 200 vliegtuigen oid, 50 boten, dus je zal het gros met treinen moeten doen. | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 00:33 |
Oh, dan heb ik er nog 90 over 38 stops, BAM! | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 01:26 |
Zie morgen wel hoe het er uitziet | |
Willemsuh | zondag 17 juli 2011 @ 15:52 |
Pas ff het aantal tegels voor stations aan, zo zijn ze te klein.. Ook graag langere treinen ! | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 22:07 |
Inderdaad, maak er gerust 14 blokken van. Ook de breedte van de stations zou wel wat groter mogen. Voor een fabriek heb je toch al gauw 7 bronnen met 2 rails, maakt 14, en dat is alweer teveel voor een station... Zullen we ook voor een kleinere map gaan de volgende keer? 1024x1024 ofzo. Tegen elkaar concurreren lijkt me leuker. | |
nero7 | zondag 17 juli 2011 @ 22:09 |
oh, en Wennpool Bridge heeft voor 2200 minimaal een half miljoen inwoners Multiplayer level gesaved en in single laten draaien, de hele nacht :p | |
Mr.Jorn. | maandag 18 juli 2011 @ 12:08 |
Iemand tips? | |
Bart | maandag 18 juli 2011 @ 12:15 |
Gebruik geen seinafstand van 1. | |
Mr.Jorn. | maandag 18 juli 2011 @ 12:15 |
Waarom niet? | |
Bart | maandag 18 juli 2011 @ 12:24 |
Omdat je files krijgt als je treinen op 1 vakje van elkaar rijden en dan opeens een brug/tunnel tegenkomen waardoor de seinafstand opeens groter wordt. | |
BasOne | maandag 18 juli 2011 @ 12:31 |
allebemachies... zou een normaal klaverblad niet beter zijn? | |
Bart | maandag 18 juli 2011 @ 12:37 |
Klaverblad is merge before split en dus per definitie kut. | |
BasOne | maandag 18 juli 2011 @ 12:47 |
Vind het wel handig als er een hoop lijnen bij mekaar komen eigenlijk | |
Mr.Jorn. | maandag 18 juli 2011 @ 12:49 |
De capaciteit hiervan ligt hoger dan het klaverblad, wat files opleverde. Vandaar dat ik voor deze gekozen heb. | |
Bart | maandag 18 juli 2011 @ 12:52 |
Zolang er weinig treinen rijden kan het ook geen kwaad . | |
Willemsuh | maandag 18 juli 2011 @ 13:44 |
@ Bart Daar heb je wel een punt ja met 1 vakje seinafstand, op lange trajecten zonder tunnels of bruggen gaat het goed. | |
BasOne | maandag 18 juli 2011 @ 15:11 |
127 vliegtuigen met een gemiddeld inkomen van 30k... dat zet veel zoden aan de dijk 40? vliegvelden? Ik heb 70 vliegtuigen met een gemiddeld inkomen van 500k... op 6 vliegvelden..... | |
nero7 | maandag 18 juli 2011 @ 21:03 |
Ik heb de boel dan ook ondoordacht lekker rond laten vliegen, en de boel zitten klonen. Ik weet ook wel hoe ik ze winstgevend moet maken Heb nu geld zat, dus of ik verlies draai met een paar vliegtuigen boeit me niet :p | |
Euribob | woensdag 20 juli 2011 @ 05:11 |
Hoe krijg ik mijn fabriekjes zover dat ze meer voor me willen gaan produceren? Wat ik ook probeer, mijn kolenmijnen maken maar minder en minder kolen!
[ Bericht 9% gewijzigd door Euribob op 20-07-2011 05:28:04 ] | |
Bart | woensdag 20 juli 2011 @ 08:24 |
Hoge ratings hebben. Wat zijn je industry-rating en station-rating van de betreffende kolenmijn en het station? | |
mickeyD | donderdag 21 juli 2011 @ 15:05 |
zorgen dat er minimaal altijd 1 trein staat te laden at any given moment dat zorgt voor een laad rating van 75% en meer.. een leeg station waar niemand, of af en toe iemand komt laden zorgt voor lagere scores. en dan gaat de productie achteruit.. | |
nero7 | donderdag 21 juli 2011 @ 17:07 |
100% is trouwens ook onhaalbaar... 97 lijkt de max. | |
Bart | donderdag 21 juli 2011 @ 17:43 |
100% station rating is haalbaar. | |
Mr.Jorn. | donderdag 21 juli 2011 @ 19:33 |
Hoe dan? | |
Bart | donderdag 21 juli 2011 @ 19:35 |
http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_rating Gewoon aan genoeg punten voldoen die een positieve score hebben. Snelle treinen, nieuwe treinen, vaak goederen oppikken, weinig goederen laten wachten op station, standbeeld in stad, reclame. | |
BasOne | zondag 31 juli 2011 @ 01:49 |
30 miljard..... God, wat zal ik nu eens bouwen....... | |
Rezania | dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:56 |
Ik had laatst 50 miljard euro, heb ik de hele kaart weggevaagd waren alle gemeentes pissig op mij Trouwens TTD is het beste spel ooit | |
Rezania | vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:28 |
Weet iemand nog een goede treinenset? Ik heb nu de Nederlandse Treinenset maar die vind ik niet leuk, en het origineel vind ik ook niks. Moet trouwens wel een set zijn wat monorail en maglev toe staat, want mijn huidige set niet doet. Ik kan me trouwens vaag iets herinneren over een Russische bullettrain die al beschikbaar was in 1980 ofzo? | |
BasOne | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:11 |
Bartolomeus, word het niet eens tijd voor een reset? | |
LDS | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:12 |
Toch maar eens dit spel geprobeerd. Had ik beter niet kunnen doen, fuck wat is het verslavend! | |
Aalbers | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:37 |
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP | |
Rezania | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:38 |
Je moet stations en een depot op je spoorlijn bouwen. Dan moet je de station selecteren in de dienstregeling van je trein. | |
Peter | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:39 |
Bouw een remise aan het spoor, daar klik je op en koop je een trein en wagons.. die geef je een route en klaar.. | |
Rezania | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:40 |
In de OP staat een basisgids voor beginners: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. | |
BasOne | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:40 |
Je wilt het meer basic dan -knip- Net te laat | |
Aalbers | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:47 |
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial? | |
BasOne | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:51 |
http://www.tt-forums.net/ | |
mickeyD | zondag 14 augustus 2011 @ 10:58 |
youtube is je uitkomst er staan 11 tutorial video's [ Bericht 1% gewijzigd door mickeyD op 14-08-2011 11:05:30 ] | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 11:25 |
En toen het spel in '94 uit kwam zat er een boekje bij met niet veel meer informatie dan op de FP staat Jeugd van tegenwoordig moet ook alles voorgekauwd worden. | |
mickeyD | zondag 14 augustus 2011 @ 12:14 |
ach ja, gelukkig zijn er altijd mensen die de tijd nemen om tutorials te maken ipv mensen af te zeiken of wat | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 12:24 |
Ik ben nooit te beroerd om iemand te helpen die er zelf ook een beetje moeite voor doet. Met een beetje googlen kom je zelf al een heel eind. | |
mickeyD | zondag 14 augustus 2011 @ 12:27 |
dat is ook zo, maar t is eigenlijk toch geen heel simpel spelletje, en echt domme vragen bestaan niet op fok! | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 13:32 |
Rezania | zondag 14 augustus 2011 @ 15:12 |
Niet te veel generaliseren hè Ik kom uit 1993 en toen ik het spel voor het eerst speelde toen ik 9 was, wist ik na 10 minuten vallen en opstaan wel hoe het moest. Maar ja, helaas heb je altijd nog van die luie gevallen die gewend zijn dat andere hun huiswerk maken. | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 15:18 |
'in den beginne' Toen er nog geen internet was en je veel spelletjes op school ruilde op floppy of disk moest je er helemaal zelf achter zien te komen hoe een spel werkte en wat je kon doen Zo ben ik met TT begonnen, later TTD gekocht (en ondertussen 4 keer origineel in verschillende 'packs'). Dus ik kan wat kort door de bocht zijn als mensen naar dingen vragen die je met gemak op het net op kan zoeken. Hoe werkt dit, hoe werkt dat, vragen die 10.000 keer zijn gesteld en 100.000 keer zijn beantwoord. Google dammit, GOOGLE!!!! | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 15:36 |
Done. | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 15:38 |
En ik snap werkelijk niet dat je met het stappenplan in de OP ervoor kan zorgen dat je trein te weinig orders heeft . Bij elke stap staat in het plaatje precies waar je moet klikken in het spel en wat je moet doen... | |
LDS | zondag 14 augustus 2011 @ 15:45 |
Overigens heb ik wel een vraag. Als ik een busstation bouw in een dorpje van 1000 inwoners staan er vaak 300/400 man te wachten bij het centraalste station. Moet ik dan 10 bussen laten rijden of wat? | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 15:49 |
Niets moet natuurlijk. Maar als je meer omzet wil hebben, of die arme passagiers niet zo lang wil laten wachten, dan kun je inderdaad kiezen voor meer bussen . Of een treinstation ernaast en een trein laten rijden. | |
Rezania | zondag 14 augustus 2011 @ 16:02 |
De wachttijd van de passagiers beïnvloed toch ook de mening van de gemeente over jou bedrijf? | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 16:10 |
Nee, dat staat los van elkaar. Local authority rating wordt eigenlijk alleen maar beïnvloed door het verwijderen van gebouwen en bomen. | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 16:28 |
Ooooh heerlijk, een maagdelijke FoK! kaart Mijn dank is groot Master Bartolomeus. | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 16:30 |
| |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 17:21 |
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af | |
LDS | zondag 14 augustus 2011 @ 18:47 |
Ik moest aan het begin ook even wennen aan TTD, menutjes zijn niet zo vanzelfsprekend als nu natuurlijk, maar retro is altijd lekker! Bovendien had ik het zo onder de knie, kwestie van gewoon proberen. | |
Bart | zondag 14 augustus 2011 @ 18:50 |
Nog steeds last van? Dat eerste dan. | |
Rezania | zondag 14 augustus 2011 @ 18:53 |
Weet iemand nog een goede newgrf voor schepen? Ik heb nu de originele boten, Aviators Aircraft voor vliegtuigen, North American Renewal Set voor treinen, eGRVTS voor wagens en Monolev Replacement Set voor monorail en maglev. | |
BasOne | zondag 14 augustus 2011 @ 19:58 |
Nope | |
Hojdhopper | maandag 15 augustus 2011 @ 22:40 |
Wat je ook neemt, niet die Big Ships nogwat nemen. Ik krijg die er niet meer uit (ondanks de tips van een paar pagina's terug) en nu zit ik opgescheept (letterlijk ) met verliesmakende schepen. | |
Bart | dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:30 |
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje Aantal topics: 35 Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD 001 1809 Bart 002 0640 MaxMark 003 0350 maartena 004 0302 Zero2Nine 005 0253 Jump 006 0241 vanOekelen 007 0240 Automatic_Rock 008 0176 Piles 009 0173 yorP 010 0163 BasOne 011 0153 Martijn_77 012 0134 sander-3 013 0120 cablegunmaster 014 0117 Renesite 015 0112 mickeyD 016 0107 Peter 017 0101 LeeHarveyOswald 018 0097 Nevermind 019 0096 armmoetzaaier 020 0092 _laytsskylighter_ 021 0085 klnvntrbyt 022 0077 Steijn 023 0075 blieblie 024 0074 Hojdhopper 025 0074 liefie_ 026 0071 MaGNeT 027 0071 cherrycoke 028 0070 Proximo 029 0066 Lampje_NL 030 0066 Mr.Jorn. 031 0065 JohnnyKnoxville 032 0063 allardh 033 0063 existenz 034 0057 bleiblei 035 0056 Gamer_V 036 0054 Borkydude 037 0053 QyRoZ 038 0052 Jamiroquai 039 0051 MadCatje 040 0050 terabyte 041 0050 Saekerhett 042 0048 SuperWeber 043 0048 poehej 044 0047 Dibble 045 0047 Pollewoppie 046 0044 Racemol 047 0044 classpc 048 0044 Joery 049 0043 Troel 050 0042 Uddel 051 0042 Willemsuh 052 0039 stbabylon 053 0038 Roellie80 054 0036 CasB 055 0035 Bob.Ross 056 0034 sk888er 057 0034 Lord Dreamer 058 0034 Harmen1984 059 0033 Piro 060 0033 nero7 061 0032 Pleasureman_Gunther 062 0032 DaafAzuil 063 0031 Credence 064 0031 Kreator 065 0030 Tijn 066 0029 lezut 067 0029 ttd_knol 068 0028 uppie83 069 0028 Green1 070 0027 Moozzie 071 0027 maniack28 072 0027 scarefreak 073 0026 sir_DERFEL 074 0026 SharQueDo 075 0025 Saninl 076 0023 Marvin 077 0023 jpzegthallo 078 0022 First 079 0021 Doublepain 080 0021 bolletje_25 081 0021 Miesjel 082 0020 sebabje 083 0020 Boy_Snakeye 084 0020 Ou-Tannu 085 0019 rener 086 0019 dennisdotcom 087 0019 Xanland 088 0019 Caracca 089 0019 Sjibble 090 0018 Harrie 091 0018 Hmail 092 0018 Q. 093 0018 ouderejongere 094 0018 Hameren_Yzer 095 0018 gasemans 096 0017 Banzaiaap 097 0017 murp 098 0016 Douwe 099 0016 Maik18 100 0016 bosgorilla Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost? (min het laatste topic) 001 30 Bart 002 29 MaxMark 003 23 maartena 004 21 vanOekelen 005 19 Jump 006 17 Piles 007 17 Automatic_Rock 008 17 Zero2Nine 009 15 armmoetzaaier 010 15 yorP 011 14 JohnnyKnoxville 012 14 existenz 013 13 Gamer_V 014 13 Martijn_77 015 12 sk888er 016 12 Peter 017 11 SuperWeber 018 11 poehej 019 11 Mr.Jorn. 020 09 Renesite 021 09 Racemol 022 08 MaGNeT 023 08 Roellie80 024 08 Proximo 025 08 BasOne 026 08 cablegunmaster 027 08 mickeyD 028 08 CasB 029 07 sander-3 030 07 lezut 031 07 bleiblei 032 07 classpc 033 06 Saekerhett 034 06 dome 035 06 Harrie 036 06 blieblie 037 06 klnvntrbyt 038 06 Harmen1984 039 06 Fe2O3 040 06 LeeHarveyOswald 041 06 sir_DERFEL 042 06 Nevermind 043 06 Jamiroquai 044 06 rener 045 06 scarefreak 046 06 allardh 047 06 cherrycoke 048 06 Gewoonik 049 05 QyRoZ 050 05 dennisdotcom 051 05 SharQueDo 052 05 MadCatje 053 05 Kluupkluup 054 05 Pleasureman_Gunther 055 05 SimonBalk 056 05 Miesjel 057 05 ouderejongere 058 05 Luctor.et.Emergo 059 04 Douwe 060 04 Lampje_NL 061 04 stbabylon 062 04 Credence 063 04 Bak_Beest 064 04 gasemans 065 04 BLADEZZ 066 04 Palmboom313 067 04 Webgangster 068 04 SuperSiem 069 04 dekkered 070 04 Lord Dreamer 071 04 Joery 072 04 Merson 073 04 sebabje 074 04 Kemania 075 04 Steijn 076 04 Tijn 077 04 WouterFB 078 04 _laytsskylighter_ 079 04 Dibble 080 04 Maik18 081 04 RPG 082 04 Bolkesteijn 083 04 Moozzie 084 03 Boy_Snakeye 085 03 EnGCatjuh 086 03 bibaboerderij 087 03 Houzer 088 03 Marvin 089 03 Remon 090 03 S-Two 091 03 Lijnloos 092 03 STING 093 03 Wouser 094 03 Hojdhopper 095 03 Erosjuhhh 096 03 Kreator 097 03 punkjunk 098 03 Ou-Tannu 099 03 Dreammaster 100 03 murp Wie openenden de meeste topics van deze reeks? 01 12 Bart 02 03 MaxMark 03 03 Jump 04 03 maartena 05 02 Zero2Nine 06 01 Troel 07 01 Stammies 08 01 classpc 09 01 Mr.Jorn. 10 01 vanOekelen 11 01 Piles 12 01 Reintje 13 01 dreams.psd 14 01 terabyte 15 01 klnvntrbyt 16 01 Lord Dreamer 17 01 Martijn_77 Wat waren de drukste dagen 01 66 2007-01-04 02 66 2008-06-03 03 64 2003-11-03 04 61 2007-01-05 05 61 2007-11-10 06 57 2007-09-12 07 55 2006-10-11 08 55 2007-09-13 09 55 2009-05-07 10 53 2006-03-01 11 52 2006-10-08 12 52 2009-10-10 13 51 2006-10-17 14 51 2006-10-10 15 49 2006-02-28 16 47 2011-07-11 17 47 2009-05-04 18 47 2009-01-14 19 46 2002-08-24 20 43 2006-10-18 21 42 2006-01-09 22 42 2006-10-13 23 41 2007-01-08 24 39 2008-05-14 25 39 2007-09-26 Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol? 01 012748m 38s 2006-10-08 19:27:25 Transport Tycoon deel 10 02 028594m 01s 2009-05-03 21:16:06 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 03 033750m 49s 2008-05-23 09:08:15 Transport Tycoon - Deel 21 04 034278m 41s 2009-09-16 13:32:42 Transport Tycoon / OpenTTD #29 05 041493m 40s 2007-10-12 20:03:13 Transport Tycoon - Deel 16 06 041831m 23s 2007-09-13 18:52:16 Transport Tycoon - Deel 15 07 046605m 40s 2007-11-10 14:37:29 Transport Tycoon - Deel 17 08 056055m 28s 2007-08-05 20:36:02 Transport Tycoon - Deel 14 09 056096m 09s 2007-12-12 23:25:52 Transport Tycoon - Deel 18 10 062092m 25s 2009-05-23 17:51:03 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? 11 066588m 00s 2009-10-10 08:53:18 Transport Tycoon / OpenTTD #30 12 071025m 38s 2006-01-09 17:45:48 Transport Tycoon Deel 7 13 072831m 41s 2009-03-14 06:16:51 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 14 078873m 42s 2008-03-29 13:14:45 Transport Tycoon - Deel 20 15 080571m 24s 2006-02-28 01:33:48 Transport Tycoon Deel 8 16 091171m 52s 2009-11-25 13:52:13 Transport Tycoon / OpenTTD #31 17 091758m 53s 2009-01-09 12:58:23 Transport Tycoon - Deel 24 18 098813m 50s 2008-01-20 22:21:32 Transport Tycoon - Deel 19 19 104412m 20s 2009-07-06 01:21:10 Transport Tycoon / OTTD #28 20 115458m 40s 2006-10-17 15:56:58 Transport Tycoon deeltje 11 21 138128m 08s 2008-06-15 19:58:19 Transport Tycoon - Deel 22 22 147697m 12s 2007-01-05 19:20:34 Transport Tycoon - Deel 12 23 157598m 47s 2007-04-18 09:56:23 Transport Tycoon - Deel 13 24 161022m 06s 2008-09-19 18:13:48 Transport Tycoon - Deel 23 25 191829m 40s 2011-01-10 12:35:21 Transport Tycoon / OpenTTD #34 26 197192m 09s 2010-01-27 21:29:28 Transport Tycoon / OpenTTD #32 27 225340m 42s 2004-08-30 09:39:19 Transport Tycoon Deel 5 28 240111m 40s 2006-04-25 01:33:40 Transport Tycoon Deel 9 29 303300m 28s 2010-06-13 21:02:53 Transport Tycoon / OpenTTD #33 30 336016m 48s 2004-01-10 00:14:46 Transport Tycoon Deel 4 31 490885m 27s 2005-02-02 20:20:36 Transport Tycoon Deel 6 | |
MaxMark | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:05 |
Alweer poststats? | |
Bart | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:06 |
Welja, ze waren weer bijgewerkt. | |
MaxMark | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:30 |
Wordt het niet 'altijd' bijgewerkt wanneer je de tool gebruikt? | |
Bart | dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:32 |
Nee, wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt. | |
Rezania | dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:38 |
Ik heb Big Ships gebruikt in één spel, kon er idd geen winst mee maken. Maar er moet toch wel een goede set zijn? | |
Hojdhopper | dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:21 |
Hoe heb jij ze verwijderd?? Zou het niet mogelijk zijn om die newGRF te editen en zo de capaciteit aan te passen? | |
Rezania | dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:36 |
Geen idee, dat was al weer een paar jaar geleden. Maar het lijkt me logisch dat je het gewoon op non-actief kan zetten bij NewGRF-instellingen in het hoofdmenu. | |
Hojdhopper | dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:50 |
Dat is ook zo, maar dan blijven ze wel actief in huidige spellen. En dat wil ik dus niet. | |
Rezania | dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:57 |
Dat kan je geloof ik niks tegen doen. Maar ik heb nu NewShips, dat ziet er mooi uit en kan je nog winst mee maken. | |
Hojdhopper | dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:58 |
Ik ga straks nog even kijken of ik iets kan doen. Die NewShips ziet er wel oké uit. Meteen proberen ook. Thanks. | |
BasOne | dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:40 |
Heey ik ben een paar plaatsjes gestegen, zit nu in de top 10 | |
Willemsuh | woensdag 17 augustus 2011 @ 15:28 |
Wie heeft of speelt er met een patch voor extreem grote mappen ? Zoja wie heeft er een linkje ? | |
Rezania | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:14 |
Bedoel je een map groter dan 2048 x 2048? | |
BasOne | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:32 |
Groter dan 2048x2048? | |
Willemsuh | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:12 |
ja dat bedoel ik, zag iets langskomen ergens van 16.000x16.000 Daar kan je een hoop treinen in kwijt | |
Rezania | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:47 |
Ik heb even 'TTD extra large maps' met Google gezocht en vond dit: Large Maps Patch |