abonnement Unibet Coolblue
pi_91109814


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van Fok!Users

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 19% gewijzigd door RitseB op 08-02-2011 17:29:31 ]
pi_91109868
Zijn het aantal toegestane tekens in de OP aangepast ofzo? Het past niet :{
  maandag 10 januari 2011 @ 12:39:43 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91109948
Geen idee, hij heeft altijd nog gepast?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:40:12 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91109962
edit: past ook niet in een gewone post :{
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91109970
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:39 schreef Bart het volgende:
Geen idee, hij heeft altijd nog gepast?
Ik heb het nu twee keer gekopiëerd vanuit http://lingen.nu/ttd/ttdop.txt, hij wordt steeds op hetzelfde punt afgekapt.
pi_91110020
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:40 schreef Bart het volgende:
edit: past ook niet in een gewone post :{
Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:46:51 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91110160
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:41 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.
Kan het maximale aantal tekens in een post weer omhoog?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:33:09 #8
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_91112029
Tsjoek tsjoek
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_91112866
Binnenkort maar weer eens spelen,... is stiekem toch wel erg leuk :P
pi_91140189
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:33 schreef Gamer_V het volgende:
Tsjoek tsjoek
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_91162002
Er is ook een android versie van, alleen heb ik het nog niet helemaal werkend (de besturing)...
pi_91166838
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55:48 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91167857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar?
Deze is beter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91184464
_O_ voor Bart die goed discussieert in het dat topic!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:12:32 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91184824
Mja, het heeft alleen weinig zin.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91185250
Helaas niet. Even brainstormen over een oplossing. Een weblog ofzo?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 12 januari 2011 @ 04:05:22 #17
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_91197201
Pffff... Nou ik heb een eerste poging gewaagd, mr het spel blijft maar kutmeldingen geven en vastlopen omdat ie de map weer eens moet opslaan ;(
  woensdag 12 januari 2011 @ 06:23:29 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91198025
Autosave kun je uitzetten.... standaard staat dat op elke 3 maanden, maar ik heb het standaard gewoon uit staan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:43:16 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91198560
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:00:11 #20
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91201234
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:21:58 #21
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_91216597
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:00 schreef mickeyD het volgende:
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft.
Asus EEE, geen spyware/trojans, AVG-virusscan, Windows 7...
Maar kan zijn dat er wat veel progs openstonden...
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:50:03 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91218010
Nou ja, zoals gezegd: autosave uitzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 13 januari 2011 @ 00:31:31 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91246053
gewoon autosave uitzetten idd :Y

Goed, dan nog even wat huishoudelijk nieuws: Ik had al jaren een host niet niet meer supported is door dyndns.org - (mine.nu), en ik heb in October een nieuwe ISP gekregen, een nieuwe router neer gepleurd.... en die deed niet aan automatisch dyndns updaten, dus na 3 maanden geen updates, is de host weggeflikkerd.... ik had het toch al een beetje gehad met dyndns, dus een andere host genomen via no-ip.org:

openttd.servebeer.com

Dat is nu ook mijn server host.

Ander huishoudelijk nieuws: Vrijdag gaan mijn servers voor een week uit.... mijn "server room / kantoor" doet ook dubbel als slaapkamer voor gasten, en die wil ik niet lastig vallen met zoemende computers, want dat slaapt natuurlijk voor geen meter.... dus ze gaan een weekje uit. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91361261
quote:
99s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:43 schreef Bart het volgende:
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt :D.
Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje :P
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:07:46 #25
8781 crew  Frutsel
pi_91362691
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen

vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe

krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie -O- De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks? :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:56 #26
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363390
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef Frutsel het volgende:
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen

vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe

krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie -O- De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks? :{
Je hebt nu OpenTTD met TTDpatch tegelijk geinstalleerd... Je moet kiezen voor ofwel TTDpatch, ofwel OpenTTD. OpenTTD is de beste keuze. Daarin kan je tijdens de installatie ook kiezen voor opensource graphics en geluid, dan hoef je de originele TTD niet eens meer te installeren.

De snelkoppeling op je bureaublad werkt, maar dan mis je niets leuks aangezien zo ongeveer alles wat in TTDpatch zit, ook in OpenTTD zit. Maar andersom niet :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:25:25 #27
8781 crew  Frutsel
pi_91363510
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates?
moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig?

Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond.

ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees :D

Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt :@
pi_91363558
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:26 schreef lezut het volgende:

[..]

Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje :P
Ah, dan zijn die van mij nog niet groot genoeg blijkbaar :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33:13 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363845
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates?
moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig?

Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond.

ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees :D

Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt :@
Je hoeft niets te downloaden. Alles mag natuurlijk :). Maar ik zou eerst eens beginnen met de basis onder de knie krijgen ;). Bushokjes zijn wel makkelijk in het begin, omdat je zelf geen sporen hoeft aan te leggen, alleen maar 2 bushaltes en een paar bussen. Maar treinen geven meer winst, en zijn imho ook leuker...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33:22 #30
8781 crew  Frutsel
pi_91363854
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit :')
ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten.
Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet?

Kan ik ergens beginnerstips vinden? :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:34:00 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363884
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:33 schreef Frutsel het volgende:
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit :')
ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten.
Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet?

Kan ik ergens beginnerstips vinden? :@
Begin met treinen bij een kolenmijn en een energiecentrale... En dan kolen vervoeren dus ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:02 #32
8781 crew  Frutsel
pi_91363972
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere? :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:14 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363978
En op je vraag of je je station in het centrum moet plaatsen of niet:



Dekkingsgebied aanzetten, dan zie je wat er allemaal naar het station komt. Alles wat binnen het gekleurde gebied valt, heeft toegang tot dat station. Dus hoe meer huizen er binnen vallen, hoe meer passagiers je krijgt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:27 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363985
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere? :{
Kan ook hoor als jij dat wil ;).
Maar jij vraagt beginnerstips :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:45:16 #35
8781 crew  Frutsel
pi_91364319
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale

maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol
pi_91364359
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is :D

Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen.
Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:50:15 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91364490
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:45 schreef Frutsel het volgende:
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale

maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91364631
Binnenkort ook maar eens weer verder met mijn SP. 2,5 miljard euro winst per jaar is best cool 8-)
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:57:39 #39
8781 crew  Frutsel
pi_91364787
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is :D

Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen.
Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden)
100 gulden :D
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
heb nu één electricteitscentrale en daarvan lopen 2 treintjes naar 2 verschillende kolenfabrieken die in de buurt stonden.
Nu maar wachten tot er wat geld binnenkomt :{
pi_91364959
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
En steden groeien harder als je ze voorziet van goederen, etc.
Dus zorg dat je minimaal 2 of 3 steden hebt op een flinke afstand waar je tussen kan pendelen en waar je genoeg goederen naar toe kan krijgen.
Stations maak ik altijd zo groot mogelijk.

En er is nog een foefje om een klein station te koppelen aan een grote, zodat je bereik flink groeit.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:21:14 #41
8781 crew  Frutsel
pi_91365778
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:31:05 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91366130
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:21 schreef Frutsel het volgende:
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden?
Je kan overal alles bouwen waar je maar zin in hebt! Het hoeft niet verbonden te zijn. Je mag 10 treinen over 1 spoor laten rijden, of over 10 losse sporen...

Maar ja, een dubbelspoor waarover 10 treinen rijden is qua kosten natuurlijk goedkoper dan 10 losse sporen ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:56:50 #43
8781 crew  Frutsel
pi_91367271
waarom gaan al mijn bussen stuk? :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59:08 #44
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91367383
dat kun je uitzetten in het spel.
breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59:11 #45
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91367384
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
waarom gaan al mijn bussen stuk? :@
Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de reliability sneller achteruit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91367508
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02:02 #47
8781 crew  Frutsel
pi_91367512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef mickeyD het volgende:
dat kun je uitzetten in het spel.
breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please
zal ff kiekn thx

quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de kwaliteit sneller achteruit.
gaan ze automatisch naar een busdepot ?
ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van :D
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02:20 #48
8781 crew  Frutsel
pi_91367524
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt.
ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb :')
pi_91367686
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb :')
Dat kan snel oplopen hoor, vooral met die clone-functie :D

Heb een keer twee vliegvelden (de grootste soort) gemaakt die gigantisch druk waren omdat ze dicht bij het centrum zaten. Maar de een lag precies aan de andere kant van de map, dus lekker ver weg. Heb ik 50 vliegtuigen in pendeldienst daar tussen gemaakt, echt dikke winst *D :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35:43 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91368932
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

zal ff kiekn thx

[..]

gaan ze automatisch naar een busdepot ?
Je kunt in de opties instellen om de hoeveel dagen ze erheen gaan, of je kan het gewoon als order opnemen in de lijst.
quote:
ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van :D
Computerspeler is ook niet de slimste :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:42:47 #51
8781 crew  Frutsel
pi_91369204
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening
vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts.
2 treintjes erop, hoppa.... cashen...

vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren -O-
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:00:21 #52
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91369928
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:42 schreef Frutsel het volgende:
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening
vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts.
2 treintjes erop, hoppa.... cashen...

vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren -O-
En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91380444
hee de AI kan je gewoon downloaden?
ik had eerst zo'n versie waarbij de AI bugte, en dan wordt het toch al snel saai. maar leuk dat ik het spel weer vind! ben weer bezig
pi_91380670
oh trouwens als beginnertip:
je kan kliken op het fabrieksicoontje en dan soorteren op productie, zodat je meteen kan zien wat het meeste produceert ( en dus de snelte start geeft)
ook is het perfect om als je passagiers treinen maakt degene gebruikt met subsidie zodat je meer verdient.
ook is het handig om je stations soms te groot te maken, zodat je bv van meerdere fabrieken teglijk grondstoffen krijgt!

nou mn eerste kolentreintjes gaan los :)
pi_91578783
Misschien dat iemand kan helpen met de volgende situatie:



Stel dat dat depot een station is waar een trein vandaan komt, als hij dan op het onderste spoor rijdt snapt hij dat hij via het kruis naar het bovenste spoor moet door de eenrichtingsseinen (oranje peil). Dit gaat alleen goed met stoom en dieseltreinen. Ik probeer alles om te zetten naar elektrische treinen maar die snappen op de een of andere manier in 1 keer niet meer dat ze via dat kruis naar het andere spoor moeten. Gevolg dat zon beetje alle 30 treinen die ik net omgezet heb naar elektrische treinen verdwaald raken aangezien ik bij de meeste stations 4 sporen heb waar het nodige gewisseld kan worden. Iemand een idee?
:-)
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:28:01 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91579380
Je hebt wel alle sporen goed omgebouwd naar electrified rail? Als je één stukje vergeten bent dan kan de trein de route niet vinden en zal hij dus nooit dat spoor pakken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 20:32:39 #57
8781 crew  Frutsel
pi_91579725
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:00 schreef Bart het volgende:

[..]

En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies :D.
ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen :')
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:34:38 #58
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91579861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen :')
Gewoon slopen :7.
En treinen verkoop je door ze naar het prullenbakje te slepen in een depot.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91597614
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk...

...rail: 181.000
...electrische rail: 1.800.000 (!)
...monorail: 339.000
...maglev: 339.000

:?

Ik zit in jaar 2095.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 20 januari 2011 @ 01:30:07 #60
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_91597838
Volgens mij zat elektrische rail niet standaard in TTD. Dus mogelijk gaat er ergens gewoon iets fout in de instellingen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:26:12 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91600349
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk...

...rail: 181.000
...electrische rail: 1.800.000 (!)
...monorail: 339.000
...maglev: 339.000

:?

Ik zit in jaar 2095.
Heb je inflatie aan staan?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91608903
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Heb je inflatie aan staan?
Kan niet anders :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:29:33 #63
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91609177
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91609268
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig?
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:33:55 #65
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91609355
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:31 schreef Saekerhett het volgende:
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig?
Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91636654
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:29 schreef Bart het volgende:
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven :7.
Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?

Ten tijde dat ik met de map begon waren de rails inderdaad (veeeeel) goedkoper. Maar ook de opbrengst van transport stijgt mee. Passagierstreintje over redelijke afstand brengt tussen de 10 en 50 miljoen op.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg donderdag 20 januari 2011 @ 22:40:26 #67
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_91637244
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_91637903
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.
Ok mooi, thx.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:25:27 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91647200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:40 schreef Jump het volgende:
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt :D
Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?


En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91661390
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...

[..]

[ afbeelding ]

En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in ;).
Thnx Bart. Die instelling heb ik al vaak bekeken, staat inderdaad leuks in. Maar de inflatie heb ik dus gemist. Maar waarom zou alleen de electrische rail zo duur zijn en de andere gelijk?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92188636
Ik ben nu al een paar uur bezig met een project. Maar ik vind geen manier om een efficiënte kruising te maken. Wie heeft zin in een uitdaging? :P Zie onderstaande printscreen.

Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg dinsdag 1 februari 2011 @ 20:30:01 #72
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92190798
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92191409
quote:
Wow, ziet er veelbelovend uit. Heb nu even geen tijd maar zal later vanavond eens kijken. Dankjewel! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2011 @ 20:56:35 #74
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92243824
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren?

Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92468647
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming :( Hoe kun je daar voor zorgen?
  maandag 7 februari 2011 @ 18:30:22 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92468805
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:26 schreef Athlon64x het volgende:
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming :( Hoe kun je daar voor zorgen?
http://wiki.openttd.org/Local_authority#Ratings
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:36:28 #77
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92469059
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 7 februari 2011 @ 18:38:39 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92469137
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Ik draai het hier probleemloos op een Athlon X2 3600+ van 1,9GHz. Maar hangt wel beetje af van de mapgrootte, aantal spelers, aantal voertuigen enz...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:41:16 #80
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92469233
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:40 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

al geprobeerd of moet je aardig lang wachten ?
Wachten op....?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92470369
quote:
99s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Wachten op....?
dat ik mag bouwen
  maandag 7 februari 2011 @ 19:13:23 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92470429
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:12 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

dat ik mag bouwen
Nee, ik gebruik de middelen die staan in de tweede link die ik je net gaf.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92504168
Dit spel binnenkort maar weer eens installeren, begint toch weer te kriebelen. Ik las trouwens op tt-forums.net dat er weer een nieuwe industrie-set is: FIRS. Iemand ervaring ermee? Speelde eerst altijd met een aantal industrieën van ECS. Is dat vergelijkbaar?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:50:09 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92510342
Geen idee, beiden niet gebruikt, maar wat ik er zo over lees is het principe wel gelijk...
De OP is trouwens weer gefixt na wat knipwerk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:33:37 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92512211
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Mijn server is een 1.8 Ghz Core 2 Duo met 2 Gb RAM en Windows 2008 R2 Server.... en kan zonder problemen 5 servertjes met 1024x1024 tegelijk draaien.

Maar mijn servers resetten wel na 100 jaar speeltijd of zoiets. Als je een server wil hebben die lang en continue door blijft draaien, dan zal OpenTTD wel redelijk constant CPU vergen. Maar met dergelijke specs moet het echt prima lukken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92583255
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:35:04 #88
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92584821
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:42 schreef Athlon64x het volgende:
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen?
Je CPU flink onderklokken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92585979
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Je CPU flink onderklokken.
:') ga naar tweakers jezelf aftrekken
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:09:44 #90
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92604107
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:56 schreef Jump het volgende:
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren?

Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden :')
NIemand? :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92604683
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:09 schreef Jump het volgende:

[..]

NIemand? :P
Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"?
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:23:28 #92
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92604950
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"?
Zker, die set ruled :D Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92605197
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:23 schreef Jump het volgende:

[..]

Zker, die set ruled :D Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.
Oh, ik haal altijd gewoon de versie die in de online content ingame te vinden is?
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:28:45 #94
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92605286
Godver, je kan alles ingame vinden of wat :D Zalig :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:30:35 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92605408
quote:
16s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:10 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

:') ga naar tweakers jezelf aftrekken
Gast je vraagt het toch zelf :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:31:01 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92605426
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:28 schreef Jump het volgende:
Godver, je kan alles ingame vinden of wat :D Zalig :D
:D
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:33:22 #97
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92605569
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:31 schreef Bart het volgende:

[..]

:D
dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92605723
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:

[..]

dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
DB Passenger coach wel :Y)
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:27:02 #99
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92609038
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:

[..]

dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
Nee helaas zit niet alles erin...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:49:55 #100
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92626357
OEEEEEEH ik ga het vanaaf downloaden en spelen. :) Waarom is TTD gratis geworden?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_92626871
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Transport Tycoon Deluxe
:o Er heeft iemand slechts een acht (of twee iemanden een negen) gegeven!
pi_92628389
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

:o Er heeft iemand slechts een acht (of twee iemanden een negen) gegeven!
nou gefeliciteerd :')
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:28:04 #103
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92631676
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:49 schreef davako het volgende:
OEEEEEEH ik ga het vanaaf downloaden en spelen. :) Waarom is TTD gratis geworden?
Open Source is altijd gratis.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:39:53 #104
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92634561
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:28 schreef Bart het volgende:

[..]

Open Source is altijd gratis.
Ja dat begrijp ik. Maar waarom is het open source geworden? Vanwege de leeftijd van het spel? Ze hebben er genoeg van verkocht?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:59:24 #105
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92635419
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:39 schreef davako het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Maar waarom is het open source geworden? Vanwege de leeftijd van het spel? Ze hebben er genoeg van verkocht?
TTD draait niet onder Windows XP en latere versies. Vandaar dat o.a. OpenTTD is gemaakt. De developers van OpenTTD hebben hun programma Open Source gemaakt, dus is het gratis.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:30:37 #106
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92636874
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:28 schreef Bart het volgende:

[..]

Open Source is altijd gratis.
Open Source is niet persé helemaal gratis. Verschillende soorten licenses...
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:33:09 #107
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92636990
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:30 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Open Source is niet persé helemaal gratis. Verschillende soorten licenses...
De source is altijd open dus die kan je volgens mij altijd gratis downloaden en zelf compilen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:07 #108
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92638962
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Bart het volgende:

[..]

TTD draait niet onder Windows XP en latere versies. Vandaar dat o.a. OpenTTD is gemaakt. De developers van OpenTTD hebben hun programma Open Source gemaakt, dus is het gratis.
Oke vandaar. Nou ik ben er blij mee. Vanavond lekker TTD. Met hoeveel tegenstanders is ook gebruikelijk om te spelen?

ps. Nu nog even theme park en theme hospital open source en ik heb mijn 3 alltime favorites gratis.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:13 #109
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92638967
Jeetje, ik speel het nu. Ik heb het 2 jaar geleden denk ik ook eens gespeeld, maar ik begrijp de wissels niet meer helemaal. En dat vond ik juist altijd het leuke!

Ik heb nu wissels met van die rood/witte houtjes die op en neer gaan, en die elektrische. Wat is het verschil bijvoorbeeld?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:55 #110
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92638999


[ Bericht 100% gewijzigd door davako op 11-02-2011 15:18:34 (per ongeluk dubbel) ]
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:24:08 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92639285
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:17 schreef davako het volgende:

[..]

Oke vandaar. Nou ik ben er blij mee. Vanavond lekker TTD. Met hoeveel tegenstanders is ook gebruikelijk om te spelen?
Niets is gebruikelijk, gewoon doen waar je zin in hebt.
quote:
ps. Nu nog even theme park en theme hospital open source en ik heb mijn 3 alltime favorites gratis.
Theme Hospital Open Source: http://code.google.com/p/corsix-th/
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92639336
Heb theme hospital nog origineel in doosje met boekje, voor de liefhebbert :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:25:10 #113
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92639340
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:17 schreef Saninl het volgende:
Jeetje, ik speel het nu. Ik heb het 2 jaar geleden denk ik ook eens gespeeld, maar ik begrijp de wissels niet meer helemaal. En dat vond ik juist altijd het leuke!

Ik heb nu wissels met van die rood/witte houtjes die op en neer gaan, en die elektrische. Wat is het verschil bijvoorbeeld?
Je bedoelt neem ik aan seinen in plaats van wissels? Rood/witte houtjes noemen we semaforen, in tegenstelling tot de moderne seinen met lampen. Ze doen exact hetzelfde, alleen de ene is wat ouder dan de ander.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92639615
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Niets is gebruikelijk, gewoon doen waar je zin in hebt.

[..]

Theme Hospital Open Source: http://code.google.com/p/corsix-th/
_O_
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:34:06 #115
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92639767
Bart jij bent een fucking KONING.
Niet toevallig nog Profitinia en Gazilionaire als open source linkje :@

[ Bericht 0% gewijzigd door davako op 11-02-2011 15:40:39 ]
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:35:47 #116
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92639834
Gazillionaire draait dacht ik wel onder XP (alhoewel misschien niet meer onder Vista/7). Geen idee of er Open Source van is. Iso'tje heb ik in ieder geval nog wel liggen hier. Profitina heb ik nooit van gehoord...

edit: Gaz draait inderdaad niet meer onder 7, zul je dus met VM moeten draaien...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:49:19 #117
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92640465
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Je bedoelt neem ik aan seinen in plaats van wissels? Rood/witte houtjes noemen we semaforen, in tegenstelling tot de moderne seinen met lampen. Ze doen exact hetzelfde, alleen de ene is wat ouder dan de ander.
Die bedoel ik ja. Maar ik vind het zo jammer dat ik bijvoorbeeld 3 rails naast elkaar moet leggen, dus gebruik graag 1 wegs. Maar ik begrijp die (nog) niet.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:50:01 #118
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92640498
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:49 schreef Saninl het volgende:

[..]

Die bedoel ik ja. Maar ik vind het zo jammer dat ik bijvoorbeeld 3 rails naast elkaar moet leggen, dus gebruik graag 1 wegs. Maar ik begrijp die (nog) niet.
Lees de OP eens door, staat een hoop in... Ook linkjes naar signalguides voor nog meer uitleg ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:06:09 #119
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92641291
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen? _O_
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:28:25 #120
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92642309
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Lees de OP eens door, staat een hoop in... Ook linkjes naar signalguides voor nog meer uitleg ;).
Aha, ja!

En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe?

En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde).

Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan?

Want nu heb ik 3 treinen

Trein 1: Oerle - Veldhoven
Trein 2: Veldhoven - Eindhoven
Trein 3: Oerle - Eindhoven

Maar kan ik er dan ook van maken:

Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven

Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32:00 #121
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92642479
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:28 schreef Saninl het volgende:

[..]

Aha, ja!

En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe?
Ja, ze moeten naar een willekeurig ander station dat passagiers accepteert.
quote:
En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde).

Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan?
Personen willen niet specifiek ergens heen, ze stappen gewoon in en op het eerstvolgende station stappen ze uit.
quote:
Want nu heb ik 3 treinen

Trein 1: Oerle - Veldhoven
Trein 2: Veldhoven - Eindhoven
Trein 3: Oerle - Eindhoven

Maar kan ik er dan ook van maken:

Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven

Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Je hebt dan geen vervoer van personen tussen Oerle en Eindhoven, aangezien die mensen allemaal uitstappen op Veldhoven. Maar dat boeit dus niet, aangezien het die mensen niet uitmaakt waar ze uitstappen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32:26 #122
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92642504
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:28 schreef Saninl het volgende:

[..]

Aha, ja!

En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe?

En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde).

Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan?

Want nu heb ik 3 treinen

Trein 1: Oerle - Veldhoven
Trein 2: Veldhoven - Eindhoven
Trein 3: Oerle - Eindhoven

Maar kan ik er dan ook van maken:

Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven

Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het maakt niet uit waar naartoe. Het is simpel, meer afstand -> meer geld

Mocht je wel willen spelen met passagiersbestemmingen dan moet je cargodest (oid) even downloaden.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32:44 #123
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92642516
Wat Bart zegt, dus
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:33:25 #124
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92642545
Dank jullie, door jullie uitleg zijn al mijn vragen eigenlijk gebundeld.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:07:53 #125
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92647100
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen? _O_
Even rond gezocht :
Gazillionaire kan vanaf deze site worden gedownload:
http://lavamind.com/
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:13:22 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92647327
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen? _O_
:D Speelde ik vroeger ook wel eens. Alleen is daar geen open source versie van die door honderden vrijwilligers wordt bijgehouden en uitgebreid. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:13:41 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92647345
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef davako het volgende:

[..]

Even rond gezocht :
Gazillionaire kan vanaf deze site worden gedownload:
http://lavamind.com/
Eens checken of die onder Win7 draait.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:30:35 #128
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92648098
Het is een demo :7. Van Gazillionaire III. Maar het is gewoon hetzelfde als Gazillionaire 1 :'). En dan vragen ze 20 dollar voor de volledige versie :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:19:16 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92650264
Dat zou best een leuk online spel kunnen zijn trouwens, dat Gazillionaire.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:53:36 #130
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92651876
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:19 schreef maartena het volgende:
Dat zou best een leuk online spel kunnen zijn trouwens, dat Gazillionaire.
Play by email jonguh!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:15:50 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92655630
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Play by email jonguh!
Nee Victor, dat is vet oud! Tegenwoordig doe je dat via Twitter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:28:28 #132
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92656197
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee Victor, dat is vet oud! Tegenwoordig doe je dat via Twitter.
Maar Bartje, savegames zullen maar lastig passen in 140 tekens!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:37:51 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92656673
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:28 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Maar Bartje, savegames zullen maar lastig passen in 140 tekens!
Heb je toch niet nodig? Het is net als schaken via twitter, je hoeft alleen maar te zeggen waar je heengaat en wat je koopt en verkoopt!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92657567
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik ben nu al een paar uur bezig met een project. Maar ik vind geen manier om een efficiënte kruising te maken. Wie heeft zin in een uitdaging? :P Zie onderstaande printscreen.

[ link | afbeelding ]
Ik heb dit trouwens als volgt opgelost:



[ Bericht 2% gewijzigd door Hojdhopper op 11-02-2011 22:01:58 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg vrijdag 11 februari 2011 @ 23:04:36 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92661245
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:30 schreef Bart het volgende:
Het is een demo :7. Van Gazillionaire III. Maar het is gewoon hetzelfde als Gazillionaire 1 :'). En dan vragen ze 20 dollar voor de volledige versie :').
Gazillionaire _O_ Dat heb ik hier nog ergens op cd staan :D Indertijd uuuuuuuuuren gespeeld, als ik het nu start ga ik altijd failliet :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:24:22 #136
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_92665200
openttd is vet
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:26:12 #137
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92678489
Ik gebruik gewoon alleen die standaard seinen, dan lukt het redelijk..

Maar nu even de vraag; is er een manier om sneller nieuwere treinen en vliegvelden te krijgen?

Of is dat gewoon wachten op de tijd?

Bedankt!

edit; en wat heb je aan helikopters?

edit2; hoe kan ik elektrische treinen bouwen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Saninl op 12-02-2011 14:48:37 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 12:14:12 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92711493
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:26 schreef Saninl het volgende:
Ik gebruik gewoon alleen die standaard seinen, dan lukt het redelijk..

Maar nu even de vraag; is er een manier om sneller nieuwere treinen en vliegvelden te krijgen?

Of is dat gewoon wachten op de tijd?
Cheaten. Of gewoon in 2050 beginnen.
quote:
Bedankt!

edit; en wat heb je aan helikopters?
Imho niets.
quote:
edit2; hoe kan ik elektrische treinen bouwen?
Zie de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 februari 2011 @ 13:11:12 #139
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92713715
Kan ik het eigenlijk ook op mijn Macbook spelen?
  zondag 13 februari 2011 @ 13:11:29 #140
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92713729
quote:
99s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Cheaten. Of gewoon in 2050 beginnen.

[..]

Imho niets.

[..]

Zie de OP.
Dank.
pi_92717102
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Kan ik het eigenlijk ook op mijn Macbook spelen?
Er zijn ook mac versies uitgebracht maar ik weet niet of ze nu eindelijk weer een mac developer hebben want ze hebben lange tijd geen updates meer gedaan omdat ze niemand hebben die mac problemen kon oplossen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_92782258
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuin stuk.

Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 14-02-2011 20:58:32 (typfout verbeterd) ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:50:37 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92788327
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Hojdhopper het volgende:
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuit stuk.

Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 februari 2011 @ 22:00:12 #144
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92793445
quote:
Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Hojdhopper het volgende:
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuin stuk.

Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu.
huh, leg uit aub? Ik tel telkens 4 hokjes uit en plaats er dan een. Kost echt veeel tijd inderdaad :O
pi_92795410
Euh, ten eerste heb je de automatische seinafstand. Die kun je instellen. Dan plaats je je eerste sein, en van daaruit trek je een 'spoor' over je rails. Als je de seinafstand op bijv. 5 hebt staan, komen er automatisch om de 5 blokjes de seinen die je hebt geselecteerd in je eerst blokje.

Welnu, als je één sein hebt geplaatst, kun je de ctrl-toets indrukken en zo'n zelfde spoor slepen (hoeft maar één blokje langer te zijn dan je autom. seinafstand) en dan je muis loslaten (ctrl ingedrukt houden) en dan wordt het hele traject voorzien van de door jou gekozen seinen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92796563
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:24 schreef Hojdhopper het volgende:
Euh, ten eerste heb je de automatische seinafstand. Die kun je instellen. Dan plaats je je eerste sein, en van daaruit trek je een 'spoor' over je rails. Als je de seinafstand op bijv. 5 hebt staan, komen er automatisch om de 5 blokjes de seinen die je hebt geselecteerd in je eerst blokje.

Welnu, als je één sein hebt geplaatst, kun je de ctrl-toets indrukken en zo'n zelfde spoor slepen (hoeft maar één blokje langer te zijn dan je autom. seinafstand) en dan je muis loslaten (ctrl ingedrukt houden) en dan wordt het hele traject voorzien van de door jou gekozen seinen.
Kwam ik ook pas 1,5 jaar geleden achter :')
Daarvoor altijd met de hand om de zoveel vakjes geplaatst :')
pi_92797039
lol
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:53:48 #148
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92810670
http://wiki.openttd.org/Hidden_features
Signal Autocomplete hebben we het over.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92811226
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kwam ik ook pas 1,5 jaar geleden achter :')
Daarvoor altijd met de hand om de zoveel vakjes geplaatst :')
Idem. Als ik dat 15 jaar terug al wist... :{
pi_92813006
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Idem. Als ik dat 15 jaar terug al wist... :{
Mooi, ik ben dus niet de enige.

Is er trouwens een new-grf voor passagiersstations? Ik heb grote industrieterreinen inclusief 'speciale' stations gemaakt, maar de passagiersstations (de standaard) zijn gewoon saai.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92813656
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:53 schreef Bart het volgende:
http://wiki.openttd.org/Hidden_features
Signal Autocomplete hebben we het over.
quote:
Cancel build
When you click and drag to build an object but it is in the wrong place, it will be built when you release the mouse button. Instead hold the mouse button and press Esc to cancel the build.
Ook dát is handig.

quote:
Cost estimation
Hold Shift key while performing a build action. Works almost everywhere. Also allows you to cancel construction if you have already clicked (eg. about to build track in wrong place, just hold down Shift and release mouse button).
Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92824632
hee hallo!

Ik heb een vraagje, ik heb gisteren Open TTD geïnstalleerd, maar als ik aan het spelen ben dan verkleurd het scherm opeens heel vaag, in het paars/roze en lichtblauw. heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Mijn OS is W7 64bit.

bvd.
pi_92824747
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

[..]

Ook dát is handig.

[..]

Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.
Woestijngrond, en tropische grond? Bomen? Oneffen ondergrond?
pi_92828807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:40 schreef knappert_ het volgende:
hee hallo!

Ik heb een vraagje, ik heb gisteren Open TTD geïnstalleerd, maar als ik aan het spelen ben dan verkleurd het scherm opeens heel vaag, in het paars/roze en lichtblauw. heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Mijn OS is W7 64bit.

bvd.
niemand weet wat te doen?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:39:15 #155
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92829584
Nee, nog nooit van gehoord. Heb je het full screen of windowed of allebei?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:48:35 #156
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_92903898
Hoi,

Nu heb ik gister weeer openttd gedownload versie 1.0.5. om samen tegen mijn broer online te gaan spelen. Hij heeft ook versie 1.0.5. gedownload en geinstalleerd, alleen kunnen we elkaar niet vinden in de MP optie, als ik zelf een server start kan hij hem niet vinden en vice versa.

Is dit een bekend probleem? Wie kan mij helpen? :)
ik ben de jager met de pet.
pi_92903950
Misschien moet hij wat poorten openzetten in zijn router?
pi_92904406
quote:
5s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Houzer het volgende:
Hoi,

Nu heb ik gister weeer openttd gedownload versie 1.0.5. om samen tegen mijn broer online te gaan spelen. Hij heeft ook versie 1.0.5. gedownload en geinstalleerd, alleen kunnen we elkaar niet vinden in de MP optie, als ik zelf een server start kan hij hem niet vinden en vice versa.

Is dit een bekend probleem? Wie kan mij helpen? :)
Probeer anders hamachi eens. VPN-tooltje.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:18:53 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92904513
Programma toevoegen aan je firewall, poorten openzetten in modem en/of router.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 februari 2011 @ 15:57:06 #160
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_92919404
ik kom er niet uit ik heb maar een oil well {!!!"} op me map staan nou wil die graag van trein naar dock doen maar dat lukt me niet hoe krijg ik het voor me kaar?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:01:56 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92919611
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:57 schreef cherrycoke het volgende:
ik kom er niet uit ik heb maar een oil well {!!!"} op me map staan nou wil die graag van trein naar dock doen maar dat lukt me niet hoe krijg ik het voor me kaar?
Heb je een oil well op het land, of een boorplatform op zee? En wat wil je nou precies van waar naar waar vervoeren? Want je maakt gewoon een station bij de oil well en een station bij een refinery en dan spoor ertussen en een trein laten rijden, of een boot van je boorplatform naar een dok bij de refinery...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:06:24 #162
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_92919800


het probleem is meer dat ie altijd ook bij onloaden ook take cargo zegt

en zo



wil ik het hebben! maar hij pakt hem niet mede omdat (denk ik) de trein gelijk de olie weer mee terug neemt en ik de melding krijg dat die trein weer lost is
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:11:12 #163
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_92920063
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:06 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

het probleem is meer dat ie altijd ook bij onloaden ook take cargo zegt

en zo

[ afbeelding ]

wil ik het hebben! maar hij pakt hem niet mede omdat (denk ik) de trein gelijk de olie weer mee terug neemt en ik de melding krijg dat die trein weer lost is
http://img201.imageshack.us/img201/1986/69161204.png plaatje 1

http://img5.imageshack.us/img5/7711/65149335.png plaatje 2

voor als ze het niet doen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_92921427
Imageshack, zucht....
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:31:43 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92923641
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Imageshack, zucht....
Inderdaad, dat mensen dat nog gebruiken :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:32:57 #166
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92923688
Je moet je station natuurlijk wel tegen het dok aanplaatsen he, zodat die hetzelfde stationsnaam krijgt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:41:30 #167
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_92936741
Ik kan de Fok! server niet joinen :o
*Hosselcopter*
pi_92947413
quote:
99s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:32 schreef Bart het volgende:
Je moet je station natuurlijk wel tegen het dok aanplaatsen he, zodat die hetzelfde stationsnaam krijgt.
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 03:41:35 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92952049
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:41 schreef Dibble het volgende:
Ik kan de Fok! server niet joinen :o
Mijn server doet de laatste tijd een beetje raar...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:30:40 #170
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_92964334
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werken
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_92982734
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:30 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werken
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.

Heeft iemand trouwens enig idee of je inflatie kunt terugdraaien? Ik heb namelijk een paar vette grf's maar nu zijn de gebruikskosten 266 miljoen per jaar. Terwijl de winst 250 miljoen is. Balen dus.

edit: godver, die inflatie is echt, maar dan ook ECHT kut. Geen enkele trein maakt meer winst. Kan ik dat echt niet terugdraaien? Anders is heel de map verneukt!

[ Bericht 8% gewijzigd door Hojdhopper op 18-02-2011 22:23:37 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:47:06 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93003320
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.

Heeft iemand trouwens enig idee of je inflatie kunt terugdraaien? Ik heb namelijk een paar vette grf's maar nu zijn de gebruikskosten 266 miljoen per jaar. Terwijl de winst 250 miljoen is. Balen dus.

edit: godver, die inflatie is echt, maar dan ook ECHT kut. Geen enkele trein maakt meer winst. Kan ik dat echt niet terugdraaien? Anders is heel de map verneukt!
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93008601
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe :').
Da's dan mooi kut. Nu maakt er zelfs geen enkel voertuig meer winst. Operatiekosten van een bus: 2,4 miljoen per jaar. Omzet: 1,5 miljoen. Winst... kut!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_93010003
Barts server heeft wat issues? :)

'Connection lost'.
pi_93010556
Ik weet trouwens niet of ik de gepimpte graphics een vooruitgang vindt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:03:32 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93010978
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Barts server heeft wat issues? :)

'Connection lost'.
Ja ik moet dat ding binnenkort eens opnieuw installeren, en dan hopen dat het over is. Anders is het iets hardwarematigs :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93012519
Ik heb dit spel ook sinds kort gedownload en nu zit ik een beetje met de geavanceerde instellingen te kloten. Maar nu heb ik een vraagje. Er staat: Vliegvelden verlopen niet. Wat wordt hiermee bedoeld?
pi_93012805
Dat je alle vliegvelden behoudt door de jaren heen. Normaal gesproken kun je in 2050 ofzo het kleinste en eerste vliegveld niet meer bouwen. Met die instelling aan kan dat wel.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_93014092
Ah zo. Bedankt voor de hulp!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:17:02 #180
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_93015686
Nu we het toch over vliegvelden hebben, wat heb je toch aan zo'n pendel? Bouw dan gelijk een grotere :o
pi_93017515
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef Saninl het volgende:
Nu we het toch over vliegvelden hebben, wat heb je toch aan zo'n pendel? Bouw dan gelijk een grotere :o
Als je vroeg start, kun je de grote nog niet..
dag
pi_93104954
hee,
ik heb nu van die treintjes die dan aan de ene kant het station ingaat, en de andere kant uitgaat. maar soms dan gaat 1 trein opeens omkeren en op het verkeerde spoort 'spookrijden'. iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
  maandag 21 februari 2011 @ 15:43:37 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93105065
Eénrichtingseinen maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93105403
'als de trein naar een veilige haven kan gaan' betekent zon haven een volgend stoplicht? want anders dan kan er maar 1 trein teglijk op het hele traject gaan, en dat zou zonde zijn
  maandag 21 februari 2011 @ 15:55:10 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93105545
Geen idee wat je met haven bedoelt, maar als je meerdere treinen op een traject wil laten rijden, dan zul je ook meerdere seinen moeten plaatsen op dat traject. Lees anders de OP door, daar staat wel een en ander uitgelegd...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93106060
ja, er staat zeg maar
"laat meer dan 1 trein toe op een seinblok, als de trein een route kan reserveren naar een veilige stopplaats"
dus dan zou eigenlijk het zo zijn dat ze met 1 teglijk op de rails kunnen omdat ze niet naar een veilige stopplaats kunnen. maar ze rijden alsnog achter elkaar. (heb de tussenafstand op 10 staan met de lichten)
dat was meer mijn punt, of het nou wel kan terwijl er staat dat het niet kan. dus het zal wel zo zijn dat tussen 2 stoplichten ook een 'veilige stopplaats' is
  maandag 21 februari 2011 @ 16:09:51 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93106291
Jij hebt het over PBS oftewel path signals. Die werken heel anders dan normale seinen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:28:24 #188
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93143578
het is redelijk makkelijk om al je oude stoom treinen naar diesel te vervangen.

Maar kan je ook in een keer al je oude spoor, met elektrisch of met MagLev vervangen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_93144987
Ja, er zit ergens een knop dat je een selectie op je spoor kan maken en alles binnen die selectie wordt vervangen.

Alleen werkt dat niet op depots met voertuigen er in.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:45:15 #190
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93151198
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:28 schreef cherrycoke het volgende:
het is redelijk makkelijk om al je oude stoom treinen naar diesel te vervangen.

Maar kan je ook in een keer al je oude spoor, met elektrisch of met MagLev vervangen?
Zie de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:13:03 #191
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93189304
domme vraag

er komt net een bank uit het niets in een stad die ik aan het pompen ben (8012 inwoners) wat kan ik met een bank doen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:17:29 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93189422
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:13 schreef cherrycoke het volgende:
domme vraag

er komt net een bank uit het niets in een stad die ik aan het pompen ben (8012 inwoners) wat kan ik met een bank doen?
http://wiki.openttd.org/Bank

In temperate dus valuables vervoeren van de ene bank naar de andere.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93224744
;( Server van Bart is gereset, daar gaat mn goedlopende bedrijf.

En dan join ik de server van MaartenA, wil ik een boot bouwen, zijn haven-dingessen en vliegvelden disabled :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:57:11 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93224961
Als je wat wil opbouwen moet je inderdaad niet op mijn server terecht, die heeft een beetje kuren de laatste tijd. Waarschijnlijk ga ik hem zaterdag of zondag opnieuw installeren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93225072
Oh, regel twee stoorde mij meer dan regel 1.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:36:54 #196
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93231731
vergeten te saven tijdens het afsluiten :'(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_93233552
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
vergeten te saven tijdens het afsluiten :'(
Autosave laden?
  maandag 28 februari 2011 @ 19:50:29 #198
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93455966
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:08 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Autosave laden?
dankje
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 28 februari 2011 @ 19:57:14 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93456381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En dan join ik de server van MaartenA, wil ik een boot bouwen, zijn haven-dingessen en vliegvelden disabled :')
Vliegtuigen zijn veel te makkelijk, die komen er bij mij niet op. :)

Boten.... zijn leuk, maar er zitten nog steeds bugs (of lees: de originele code is moeilijk aan te passen) in de pathing, en bij kaarten groter dan 512x512 geeft dat bij een stuk of 50 boten (in totaal) al problemen. Nu kan ik het maximum wel op 20 boten zetten of zo, maar dan kan ik em net zo goed uitzetten.

Treinen en Wegverkeer. ^O^
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 februari 2011 @ 22:24:00 #200
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_93466295
Ik wil ook wel in de multiplayer spelen, maar welke is beter/leuker?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:32:20 #201
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93478161
Welke wat?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:27:39 #202
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_93482400
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:32 schreef Bart het volgende:
Welke wat?
Server (van Fok!)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:47:53 #203
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93483270
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:36:03 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93495079
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:47 schreef Bart het volgende:
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel.
Tis niet zo druk meer de laatste tijd eigenlijk..... vind ik ook allemaal niet zo boeiend, het loopt wel namelijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:38:12 #205
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_93495195
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:47 schreef Bart het volgende:
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel.
Ah, oke.

Hoe zit dat eigenlijk? Ik kan in die server komen. Wat bouwen, ik sluit af. En het gaat gewoon door?

Offff?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:06:10 #206
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93496630
Verschilt per server. Sommige lopen altijd door. De FOK!server staat op pauze als er geen spelers zijn, maar zodra er één of meer spelers ingelogd zijn, loopt het spel natuurlijk gewoon verder. Ook al ben jij er zelf niet bij, je treintjes rijden door.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:10:52 #207
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93515166
ik heb op een intercontinentale vliegveld een probleem ! het is te druk
er staan meestal rond de 7-9 duizend mensen te wachten, dit terwijl er totaal 46 vliegtuigen op en af naar dit vliegveld gaan
20 dinger 1000
en 26 dinger 200

wat kan ik hier aan doen?

en is er echt geen makkelijke manier om in een keer al je spoor te vervangen ik heb eigenlijk geen zin om ong 80 sporen te gaan vervangen handmatig
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_93515544
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb op een intercontinentale vliegveld een probleem ! het is te druk
er staan meestal rond de 7-9 duizend mensen te wachten, dit terwijl er totaal 46 vliegtuigen op en af naar dit vliegveld gaan
20 dinger 1000
en 26 dinger 200

wat kan ik hier aan doen?
Een pendeltrein laten rijden die vanaf het vliegveld vol naar een ander vliegveld rijd en daar niet laadt ( wel leegt (transfer), wel passagiers accepteren daar). Dan kun je ook daar vandaan vliegen
quote:
en is er echt geen makkelijke manier om in een keer al je spoor te vervangen ik heb eigenlijk geen zin om ong 80 sporen te gaan vervangen handmatig
Alle treinen naar depot. Dan de ombouwknop gebruiken en je hele kaart selecteren, daarna 1 voor 1 je treintjes vervangen..
dag
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:55:55 #209
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93559063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Een pendeltrein laten rijden die vanaf het vliegveld vol naar een ander vliegveld rijd en daar niet laadt ( wel leegt (transfer), wel passagiers accepteren daar). Dan kun je ook daar vandaan vliegen

[..]

Alle treinen naar depot. Dan de ombouwknop gebruiken en je hele kaart selecteren, daarna 1 voor 1 je treintjes vervangen..
gelukt dankje

alles is maglev

nu is het volgende ik ben op het einde jaar 2029 ik maak winst, en alles is met alles verbonden.

hoe nu verder?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:27:47 #210
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93561556
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:55 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

gelukt dankje

alles is maglev

nu is het volgende ik ben op het einde jaar 2029 ik maak winst, en alles is met alles verbonden.

hoe nu verder?
Opnieuw met een grotere map.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:57:13 #211
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93563781
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Bart het volgende:

[..]

Opnieuw met een grotere map.
nog groter?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:12:31 #212
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93564900
ben op de fok server maar eens gaan kijken :P

thjazi dat ben ik :X

[ Bericht 31% gewijzigd door cherrycoke op 02-03-2011 22:33:13 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:21:26 #213
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93569913
hoe zet je een WW op je thjazi eigen bedrijf :X
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:15:13 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93588648
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:27:22 #215
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93607251


wat gaat er fout bij de signals het is duidelijk dat de trein bij de eerste sign al moet stoppen anders staat alles vast!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:39:20 #216
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93608083
en een crash geniaal
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_93608379
Bij het station, een inganssein en vlak voor de kruising (waar je wilt dat de trein wacht) presignal (2de sein van links), de res kan je die 1 richtingssignalen doen
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:00:28 #218
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93609430
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
Bij het station, een inganssein en vlak voor de kruising (waar je wilt dat de trein wacht) presignal (2de sein van links), de res kan je die 1 richtingssignalen doen
succes! dankje :P ik ben echt e en noob met signals
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:44:23 #219
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_93625023
aankomend en vertrekkend spoor een sein plaatsen (voor de wissel dus) , bij de stations niets, het spel regelt zelf welk perron vrij is ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:01:53 #220
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93642302
gaat prima op bart zijn server

ben crysissss zijn Bank Balance aan het inhalen maak op me vliegtuigen al driedubbel zoveel winst als crysisssss zijn dual trein
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 6 maart 2011 @ 20:51:44 #221
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93741253
bart heb je de server gereset ik ben alles kwijt....
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 6 maart 2011 @ 21:27:03 #222
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93743647
Tja, dat heb je wel eens...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:38:21 #223
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93845231
laat maar gevonden een stukje spoor fout gedaan :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_93861788
niemand die cities in motion speelt??
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:36:13 #225
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93861916
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:33 schreef dan13lv het volgende:
niemand die cities in motion speelt??
Je hebt de TT gelezen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93861992
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Je hebt de TT gelezen?
ja dat heb ik, ik zag alleen geen topic dus vroeg ik het maar hier ;) aangezien de meeste open ttd'ers cities in motion ook wel wat lijkt ( denk ik zo )
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:40:36 #227
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93862105
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:37 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ja dat heb ik, ik zag alleen geen topic dus vroeg ik het maar hier ;) aangezien de meeste open ttd'ers cities in motion ook wel wat lijkt ( denk ik zo )
Cities in Motion (TTD opvolger?)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93862219
dank :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:45:47 #229
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93886831
ik krijg het maar niet voor me kaar om een bank te "funden" hoe doe je dit precies
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:08:12 #230
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93893972
Op dezelfde manier als je elke andere industrie fund.
http://wiki.openttd.org/Bank
http://wiki.openttd.org/A(...)_construction_method
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:39:33 #231
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93896483
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:08 schreef Bart het volgende:
Op dezelfde manier als je elke andere industrie fund.
http://wiki.openttd.org/Bank
http://wiki.openttd.org/A(...)_construction_method
ik heb het over jou server he bart

waar ik ook klik in een stad het lukt me niet
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:56:15 #232
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93897144
Heb je al in de instellingen gekeken of de optie aanstaat?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:05:07 #233
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93897434
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef Bart het volgende:
Heb je al in de instellingen gekeken of de optie aanstaat?
geen idee waar het staat :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:08:02 #234
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93897527
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:05 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

geen idee waar het staat :')
Gast ik plaats net een linkje drie posts boven je :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:08:10 #235
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_93897529
gelukt moest niet de huizen slopen maar er gewoon op klikken
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 13 maart 2011 @ 16:18:39 #236
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94050297
Kan er in multiplayer een computerspeler bij komen?

Ik heb met de scenario editor een map gemaakt, daarbij geselecteerd bij opties dat er computerspelers bij mogen komen.

Maar nu zijn we 10 jaar verder, en spelen we nog steeds maar met 2 spelers, zonder computerspeler.

De max spelers staat ook hoger.. Dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn?

[ Bericht 41% gewijzigd door Saninl op 13-03-2011 20:51:44 ]
pi_94064526
Verslavend kutspel, zat vannacht weer tot 3 uur te spelen. :( Steeds zie ik net iets dat verbeterd kan worden, en hup, zo ben je weer een half uur verder.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:20:15 #238
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_94205030
psst bart, je server is al een klein weekje offline :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_94205505
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:49 schreef Hojdhopper het volgende:
Verslavend kutspel, zat vannacht weer tot 3 uur te spelen. :( Steeds zie ik net iets dat verbeterd kan worden, en hup, zo ben je weer een half uur verder.
Eigenlijk moet je de echte tijd ook kunnen pauzeren en doorbouwen in TTD :+
dag
pi_94205664
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je de echte tijd ook kunnen pauzeren en doorbouwen in TTD :+
Zou wat zijn heuj. Dan was ik binnen 10 minuten, 800 TTD jaar verder.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:21:44 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94212618
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef cherrycoke het volgende:
psst bart, je server is al een klein weekje offline :P
Nu nog steeds?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:20:08 #242
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_94219903
ja doet het :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_94222411
Echt een genieten spel. Zo vaak gespeeld vroeger. Niet zo moeilijk en super leuk en verslavend haha. Jammer dat het maar tot 2050 gaat en daarna geen dingen meer bijkomen. In ieder geval dat was in de tijd dat ik het speelde (10 jaar geleden), misschien dat er nu wat dingen bij zijn gekomen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:47:34 #244
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_94278650
Gna gna gna ik bouw epische steden.

Wie houd mij tegen? :D:D:D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:03:37 #245
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_94278913
Jamiroquai , bij deze dan
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:04:12 #246
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_94327363
Reset? :(

Ik...ik...ik had 8 gigantische steden gemaakt :(
  zaterdag 19 maart 2011 @ 12:24:33 #247
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94329520
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:04 schreef Jamiroquai het volgende:
Reset? :(

Ik...ik...ik had 8 gigantische steden gemaakt :(
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:27 schreef Bart het volgende:
Tja, dat heb je wel eens...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_94329628
Is het niet mogelijk om je server spel op je eigen hdd op te slaan. Zodat je dan, zonder concurrenten/andere spelers, alleen door bouwt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 12:30:15 #249
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94329662
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Is het niet mogelijk om je server spel op je eigen hdd op te slaan. Zodat je dan, zonder concurrenten/andere spelers, alleen door bouwt?
Heb je het al geprobeerd?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:03:04 #250
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_94423320
idd, dat kan gewoon
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_94460249
Nee, ik speel (nog) niet online. Maar ik vroeg het voor Jamiroquai, dan verliest ie in het vervolg niet zo veel steden. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:29:23 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94931374
1.1.0 is uitgekomen vandaag :)

En nee, dat is geen 1 April grap.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:13:38 #253
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94934232
FOK!server is weer up to date.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_95127832
waarom staat er op de fok server maar dat je 25 schepen kan hebben.
er zijn zo veel boorplatforms dat ik niet alleen maar trein station neer wil zetten.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:49:30 #255
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95127987
Omdat de pathfinder van schepen nogal cpu-belastend is. Mensen met een wat tragere pc krijgen desyncs als er veel schepen rondvaren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_95286271
Is er een manier om je treinen om te zetten naar het volgende type trein passend bij het nieuwe spoor (van monorail trein naar magneettrein)

Heb inmiddels de "vervang spoor optie gevonden, en gaat makkelijker dan verwacht ( dacht dat je elk stukje weer opnieuw moest neerleggen)
Moet ik nu elke trein na maken, de orders klonen en dan de oude verkopen? of is er een makkelijkere optie?

[ Bericht 1% gewijzigd door schijffie op 10-04-2011 01:16:52 ]
  zondag 10 april 2011 @ 07:34:24 #257
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95290352
Zie de FAQ in de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:27:54 #258
75049 BasOne
Spaceship!
pi_95825321
Leeft OTTD nog een beetje?

De Fok! server heeft wel veel bedrijven maar behalve Yorick (voor 2 minuten) heb ik nog niemand gezien in 4 dagen.
Bedrijven zat met treinen en boten met 'invalid orders' maar geen spelers :P

Wanneer word de server herstart trouwens?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 21 april 2011 @ 21:31:28 #259
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95825536
Oh ik kan hem zo herstarten als je dat wil hoor :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:10:21 #260
75049 BasOne
Spaceship!
pi_95828443
quote:
99s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:31 schreef Bart het volgende:
Oh ik kan hem zo herstarten als je dat wil hoor :).
Maar ben ik dan de enige? :'(

En ja gaarne 2048x2048 plz ;)
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 21 april 2011 @ 22:16:05 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95828934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:10 schreef BasOne het volgende:
En ja gaarne 2048x2048 plz ;)
Dat worden ellendig grote kaarten, en met veel spelers/veel bedrijven is dat voor een server nog wel eens lastig. Voor je het weet zit je een kaart te downloaden van 10 Mb, en het spel staat gewoon stil als iemand download.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 april 2011 @ 22:16:43 #262
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95828984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat worden ellendig grote kaarten, en met veel spelers/veel bedrijven is dat voor een server nog wel eens lastig. Voor je het weet zit je een kaart te downloaden van 10 Mb, en het spel staat gewoon stil als iemand download.
Dat dus...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:25:29 #263
75049 BasOne
Spaceship!
pi_95829624
Hmm, ik ben de laatste 2 weken niet boven de 6 mb uitgekomen met 2048x2048 kaarten, zelfs 1tje die al meer dan 2000 jaar liep...
Dat was niet leuk.. geen plek meer om iets neer te zetten :')

Maar 2048x1024 is ook leuk, zoals ie nu al is dus :P

Kleinere kaarten met veel spelers vind ik snel te druk.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 21 april 2011 @ 22:26:57 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95829724
Ach ik maak hem wel ff groter, we zien wel hoe het gaat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:29:37 #265
75049 BasOne
Spaceship!
pi_95829891
quote:
99s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:26 schreef Bart het volgende:
Ach ik maak hem wel ff groter, we zien wel hoe het gaat.
^O^
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:25:16 #266
75049 BasOne
Spaceship!
pi_95850679
Voggensmij kan mijn olie spoor wat verbetering gebruiken..

Ik heb alleen geen idee hoe :?

M'n bedrijf staat open voor mensen die verbeteringen kunnen maken..
Niet voor mensen die de boel willen vernaggelen :(
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:52:22 #267
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95984064
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_96097184
Wat is het nieuwe Wachtwoord? :@
Of wijzig je hem nu nog niet nu het password open en bloot staat?
dag
pi_96312361
Reset en WW change?
dag
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:22:52 #270
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_96314520
Wat is er dan met het wachtwoord?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_96315103
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:22 schreef Bart het volgende:
Wat is er dan met het wachtwoord?
staat in de companyname van een bedrijf en er zitten nu ook mensen van buiten fok die het ww hadden geraden...
dag
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:36:04 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_96315272
Ow zo... Volgende keer gelijk ff zeggen dan kick ik dat bedrijf en ban ik de user...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:47:40 #273
155616 Proximo
For god, king & country
pi_97002362


Mijn singleplayer waar ik al een jaartje zo af en toe aan knutsel :P
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:48:21 #274
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97005719
Plaats de savegame dan hier ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:38:51 #275
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_97014362
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:47 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn singleplayer waar ik al een jaartje zo af en toe aan knutsel :P
Jammer van de vliegtuigen :P Netwerk van 3000 treinen ? Heftig. Alles ook aan elkaar of niet ?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_97014410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:38 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Jammer van de vliegtuigen :P Netwerk van 3000 treinen ? Heftig. Alles ook aan elkaar of niet ?
Waarom jammer van de vliegtuigen?

@ Proximo, screenshotje? ;) En je moet trouwens wel een flinke pc hebben lijkt me?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:46:22 #277
155616 Proximo
For god, king & country
pi_97034260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Waarom jammer van de vliegtuigen?

@ Proximo, screenshotje? ;) En je moet trouwens wel een flinke pc hebben lijkt me?
Ja, al moet ik zeggen dat zelfs met een sixcore op 3.4 hij niet echt vlot meer loopt op mijn drukke knelpunten... :P
Heb door het jaar heen (aangezien de map inmiddels bijna vol zit...) ook gewoon met de scenario builder wat eye-candy zitten bouwen....

Op de pics zul je trouwens zien dat sommige dingen andere kleuren hebben, dat klopt want ik bestuur inmiddels zelf de ai's omdat ik het leuker vond als ik een paar verschillende kleuren had op de map . Wanneer ik met bedrijf 1 alles opkoop dan kom je uit op die 3000+ treinen. De bedrijven hebben onafhankelijk vaak wel flinke netwerken gekoppeld... ;)

Hieronder een aantal pics ervan..

Een villa


Een soort *vegas strip*


Overview van het grootste industriegebied. de kust is bezaaid met steden hier.


Staalfabriekje :7


Een drietal grote steden die in elkaar zijn gegroeid


Spaghetti :D


Stationnetje oO<


Aantal inwoners


Ik zal binnekort de save hier eens oppleuren, bedenk wel dat je echt een lading newgrf's mag gaan downloaden gebruik er rond de 30 ofzo :P

Tegenwoordig i.v.m studie helaas niet veel tijd meer...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:51:32 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97034509
Sixcore boeit niet, spel heeft toch maar 1 thread. Spel loopt sneller op een singlecore van 3,6GHz dan een 812-core van 2GHz.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:01:41 #279
155616 Proximo
For god, king & country
pi_97034869
quote:
99s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef Bart het volgende:
Sixcore boeit niet, spel heeft toch maar 1 thread. Spel loopt sneller op een singlecore van 3,6GHz dan een 812-core van 2GHz.
Klopt... maar ik ben begonnen met deze game op een 2.4 dual core... en toen kon ik weer vrolijk door toen ik een 3.4 sixcore had. Inmiddels moet ik denk ik eens gaan overklokken ;)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:30:20 #280
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_97072191
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld :') Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips?

Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt 8-)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:33:54 #281
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_97072344
Ohja en mijn vliegtuig heeft te weinig orders en er gaan geen passagiers in :') :?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:49:34 #282
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97073060
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld :') Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips?

Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt 8-)
Tips? Lees de OP... Verder specifieke vragen stellen, ik weet zo niet waar je nu tegenaan loopt...
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ohja en mijn vliegtuig heeft te weinig orders en er gaan geen passagiers in :') :?
Screenshot?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:54:21 #283
78498 classpc
I don't like change
pi_97073278
Kan iemand mij het wachtwoord van de FOK!server via PM sturen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:57:33 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97073427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:54 schreef classpc het volgende:
Kan iemand mij het wachtwoord van de FOK!server via PM sturen?
Die staat gewoon in de OP :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:37:09 #285
78498 classpc
I don't like change
pi_97077620
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:57 schreef Bart het volgende:

[..]

Die staat gewoon in de OP :7.
Bedankt, ik zie het nu.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:57:49 #286
155616 Proximo
For god, king & country
pi_97092622
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld :') Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips?

Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt 8-)
Toen ik met Openttd begon snapte ik ook weinig van die seinen, nu bouw ik hele netwerken zonder altijd de standaardmodellen te volgen, komt goed ;)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:12:17 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97103863
Speelde dit spel vroeger altijd, wat een ongelooflijk bazen spel was het toch. :7
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:16:14 #288
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97104035
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:12 schreef Euribob het volgende:
Speelde dit spel vroeger altijd, wat een ongelooflijk bazen spel was het toch. :7
Is het trouwens mogelijk om het te spelen als je het spel zelf niet meer hebt? Computer ooit weggegooid toen de game er nog in zat. (Ik word nog steeds met nachtmerries wakker. :()
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:18:45 #289
78498 classpc
I don't like change
pi_97104145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Is het trouwens mogelijk om het te spelen als je het spel zelf niet meer hebt? Computer ooit weggegooid toen de game er nog in zat. (Ik word nog steeds met nachtmerries wakker. :()
Download OpenTTD:
http://www.openttd.org/en/download-stable

Download hier de Windows versie van Transport Tycoon Deluxe:
http://download.transporttycoon.net/

Pak het bestand ttd-win.zip uit.
Voer de installatie van OpenTTD uit en laat hem de grafische bestanden van Transport Tycoon Deluxe uitlezen uit de map waar je zojuist ttd-win.zip in uitgepakt hebt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_97104282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:18 schreef classpc het volgende:

[..]

Download OpenTTD:

Download hier de Windows versie van Transport Tycoon Deluxe:
http://download.transporttycoon.net/

Pak het bestand ttd-win.zip uit.
Voer de installatie van OpenTTD uit en laat hem de grafische bestanden van Transport Tycoon Deluxe uitlezen uit de map waar je zojuist ttd-win.zip in uitgepakt hebt.
Je hebt al heel lang (sinds eind 2009) geen bestanden meer nodig voor openttd. Je kan gewoon openttd installeren met OpenGFX en OpenSFX.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:27:03 #291
78498 classpc
I don't like change
pi_97104531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:21 schreef RPG het volgende:

[..]

Je hebt al heel lang (sinds eind 2009) geen bestanden meer nodig voor openttd. Je kan gewoon openttd installeren met OpenGFX en OpenSFX.
Klopt maar dat ziet er dus niet uit.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 01:10:45 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97106034
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:27 schreef classpc het volgende:
Klopt maar dat ziet er dus niet uit.
Ik vind persoonlijk de OpenGFX er veel beter uit zien eigenlijk. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97106849
Ik ook
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:38:08 #294
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97115393
Als ik de bestanden probeer te openen om ze uit te pakken wordt ik geweigerd omdat ik geen toestemming heb. :{
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:45:42 #295
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97115643
Je hoeft ook niets te openen, gewoon tijdens de installatie kiezen voor OpenGFX.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:22:30 #296
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97120774
Jeuh! Dankt u allen!
Weet iemand trouwens nog hoe het mogelijk is om een stad explosief te laten groeien?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:43:27 #297
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_97121582
klein station midden in de stad plaatsen, en dan een groot vliegveld en een groot station (of meerdere) buiten de stad er aan koppelen. veel verkeer = groei
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:51:45 #298
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97132942
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:43 schreef mickeyD het volgende:
klein station midden in de stad plaatsen, en dan een groot vliegveld en een groot station (of meerdere) buiten de stad er aan koppelen. veel verkeer = groei
Bedankt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 22 mei 2011 @ 09:10:11 #299
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97145969
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:22 schreef Euribob het volgende:
Jeuh! Dankt u allen!
Weet iemand trouwens nog hoe het mogelijk is om een stad explosief te laten groeien?
Vijf stations/bushalte voor passagiers in een stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen worden bezocht door een voertuig, plus 1x per drie maanden fund new buildings geeft maximale groei aan een stad. Hoeft geen vervoer naar andere steden te zijn, vijf bushaltes in de stad zelf met een paar busjes ertussen werkt net zo goed.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:42:19 #300
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97146250
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Bart het volgende:

[..]

Vijf stations/bushalte voor passagiers in een stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen worden bezocht door een voertuig, plus 1x per drie maanden fund new buildings geeft maximale groei aan een stad. Hoeft geen vervoer naar andere steden te zijn, vijf bushaltes in de stad zelf met een paar busjes ertussen werkt net zo goed.
En goederentransport met fabriekjes die onder mijn stad vallen, ook bevorderend voor de groei van de stad of niet?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97211631
Zit er ook een tutorial in de game? ik voel dat ik iets over het hoofd zie kwa gameplay en geld verdienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')