SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 19% gewijzigd door RitseB op 08-02-2011 17:29:31 ]
Ik heb het nu twee keer gekopiëerd vanuit http://lingen.nu/ttd/ttdop.txt, hij wordt steeds op hetzelfde punt afgekapt.quote:
Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.quote:
Kan het maximale aantal tekens in een post weer omhoog?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.
quote:
Deze is beter.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar?
Asus EEE, geen spyware/trojans, AVG-virusscan, Windows 7...quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:00 schreef mickeyD het volgende:
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft.
Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdjequote:Op woensdag 12 januari 2011 07:43 schreef Bart het volgende:
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt .
Je hebt nu OpenTTD met TTDpatch tegelijk geinstalleerd... Je moet kiezen voor ofwel TTDpatch, ofwel OpenTTD. OpenTTD is de beste keuze. Daarin kan je tijdens de installatie ook kiezen voor opensource graphics en geluid, dan hoef je de originele TTD niet eens meer te installeren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef Frutsel het volgende:
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen
vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe
krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks?
Ah, dan zijn die van mij nog niet groot genoeg blijkbaarquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:26 schreef lezut het volgende:
[..]
Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje
Je hoeft niets te downloaden. Alles mag natuurlijk . Maar ik zou eerst eens beginnen met de basis onder de knie krijgen . Bushokjes zijn wel makkelijk in het begin, omdat je zelf geen sporen hoeft aan te leggen, alleen maar 2 bushaltes en een paar bussen. Maar treinen geven meer winst, en zijn imho ook leuker...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates?
moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig?
Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond.
ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees
Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt
Begin met treinen bij een kolenmijn en een energiecentrale... En dan kolen vervoeren dus .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:33 schreef Frutsel het volgende:
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit
ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten.
Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet?
Kan ik ergens beginnerstips vinden?
Kan ook hoor als jij dat wil .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere?
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:45 schreef Frutsel het volgende:
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale
maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol
100 guldenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is
Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen.
Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden)
heb nu één electricteitscentrale en daarvan lopen 2 treintjes naar 2 verschillende kolenfabrieken die in de buurt stonden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers .
En steden groeien harder als je ze voorziet van goederen, etc.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers .
Je kan overal alles bouwen waar je maar zin in hebt! Het hoeft niet verbonden te zijn. Je mag 10 treinen over 1 spoor laten rijden, of over 10 losse sporen...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:21 schreef Frutsel het volgende:
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden?
Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de reliability sneller achteruit.quote:
zal ff kiekn thxquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef mickeyD het volgende:
dat kun je uitzetten in het spel.
breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please
gaan ze automatisch naar een busdepot ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de kwaliteit sneller achteruit.
ik begin net, ben al blij als ik er vijf hebquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt.
Dat kan snel oplopen hoor, vooral met die clone-functiequote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb
Je kunt in de opties instellen om de hoeveel dagen ze erheen gaan, of je kan het gewoon als order opnemen in de lijst.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zal ff kiekn thx
[..]
gaan ze automatisch naar een busdepot ?
Computerspeler is ook niet de slimste .quote:ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van
En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:42 schreef Frutsel het volgende:
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening
vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts.
2 treintjes erop, hoppa.... cashen...
vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren
ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:00 schreef Bart het volgende:
[..]
En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies .
Gewoon slopen .quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen
Heb je inflatie aan staan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk...
...rail: 181.000
...electrische rail: 1.800.000 (!)
...monorail: 339.000
...maglev: 339.000
Ik zit in jaar 2095.
Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:31 schreef Saekerhett het volgende:
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig?
Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:29 schreef Bart het volgende:
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven .
Ok mooi, thx.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:33 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.
Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:40 schreef Jump het volgende:
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt
quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?
Thnx Bart. Die instelling heb ik al vaak bekeken, staat inderdaad leuks in. Maar de inflatie heb ik dus gemist. Maar waarom zou alleen de electrische rail zo duur zijn en de andere gelijk?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...
[..]
[ afbeelding ]
En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in .
Wow, ziet er veelbelovend uit. Heb nu even geen tijd maar zal later vanavond eens kijken. Dankjewel!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:30 schreef Jump het volgende:
Kijk hier eens: http://wiki.openttdcoop.org/Junctionary_-_BBHs
http://wiki.openttd.org/Local_authority#Ratingsquote:Op maandag 7 februari 2011 18:26 schreef Athlon64x het volgende:
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming Hoe kun je daar voor zorgen?
Ik draai het hier probleemloos op een Athlon X2 3600+ van 1,9GHz. Maar hangt wel beetje af van de mapgrootte, aantal spelers, aantal voertuigen enz...quote:Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
al geprobeerd of moet je aardig lang wachten ?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:30 schreef Bart het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/Local_authority#Ratings
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating
Wachten op....?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
al geprobeerd of moet je aardig lang wachten ?
Nee, ik gebruik de middelen die staan in de tweede link die ik je net gaf.quote:
Mijn server is een 1.8 Ghz Core 2 Duo met 2 Gb RAM en Windows 2008 R2 Server.... en kan zonder problemen 5 servertjes met 1024x1024 tegelijk draaien.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Je CPU flink onderklokken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:42 schreef Athlon64x het volgende:
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen?
NIemand?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:56 schreef Jump het volgende:
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren?
Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden
Zker, die set ruled Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"?
Oh, ik haal altijd gewoon de versie die in de online content ingame te vinden is?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Zker, die set ruled Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.
Gast je vraagt het toch zelf .quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:10 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ga naar tweakers jezelf aftrekken
quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:28 schreef Jump het volgende:
Godver, je kan alles ingame vinden of wat Zalig
dbset is niet te vinden via die ingame toolquote:
DB Passenger coach welquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:
[..]
dbset is niet te vinden via die ingame tool
Nee helaas zit niet alles erin...quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:
[..]
dbset is niet te vinden via die ingame tool
nou gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er heeft iemand slechts een acht (of twee iemanden een negen) gegeven!
Open Source is altijd gratis.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:49 schreef davako het volgende:
OEEEEEEH ik ga het vanaaf downloaden en spelen. Waarom is TTD gratis geworden?
Ja dat begrijp ik. Maar waarom is het open source geworden? Vanwege de leeftijd van het spel? Ze hebben er genoeg van verkocht?quote:
TTD draait niet onder Windows XP en latere versies. Vandaar dat o.a. OpenTTD is gemaakt. De developers van OpenTTD hebben hun programma Open Source gemaakt, dus is het gratis.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:39 schreef davako het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar waarom is het open source geworden? Vanwege de leeftijd van het spel? Ze hebben er genoeg van verkocht?
Open Source is niet persé helemaal gratis. Verschillende soorten licenses...quote:
De source is altijd open dus die kan je volgens mij altijd gratis downloaden en zelf compilen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:30 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Open Source is niet persé helemaal gratis. Verschillende soorten licenses...
Oke vandaar. Nou ik ben er blij mee. Vanavond lekker TTD. Met hoeveel tegenstanders is ook gebruikelijk om te spelen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Bart het volgende:
[..]
TTD draait niet onder Windows XP en latere versies. Vandaar dat o.a. OpenTTD is gemaakt. De developers van OpenTTD hebben hun programma Open Source gemaakt, dus is het gratis.
Niets is gebruikelijk, gewoon doen waar je zin in hebt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:17 schreef davako het volgende:
[..]
Oke vandaar. Nou ik ben er blij mee. Vanavond lekker TTD. Met hoeveel tegenstanders is ook gebruikelijk om te spelen?
Theme Hospital Open Source: http://code.google.com/p/corsix-th/quote:ps. Nu nog even theme park en theme hospital open source en ik heb mijn 3 alltime favorites gratis.
Je bedoelt neem ik aan seinen in plaats van wissels? Rood/witte houtjes noemen we semaforen, in tegenstelling tot de moderne seinen met lampen. Ze doen exact hetzelfde, alleen de ene is wat ouder dan de ander.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:17 schreef Saninl het volgende:
Jeetje, ik speel het nu. Ik heb het 2 jaar geleden denk ik ook eens gespeeld, maar ik begrijp de wissels niet meer helemaal. En dat vond ik juist altijd het leuke!
Ik heb nu wissels met van die rood/witte houtjes die op en neer gaan, en die elektrische. Wat is het verschil bijvoorbeeld?
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets is gebruikelijk, gewoon doen waar je zin in hebt.
[..]
Theme Hospital Open Source: http://code.google.com/p/corsix-th/
Die bedoel ik ja. Maar ik vind het zo jammer dat ik bijvoorbeeld 3 rails naast elkaar moet leggen, dus gebruik graag 1 wegs. Maar ik begrijp die (nog) niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan seinen in plaats van wissels? Rood/witte houtjes noemen we semaforen, in tegenstelling tot de moderne seinen met lampen. Ze doen exact hetzelfde, alleen de ene is wat ouder dan de ander.
Lees de OP eens door, staat een hoop in... Ook linkjes naar signalguides voor nog meer uitleg .quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:49 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja. Maar ik vind het zo jammer dat ik bijvoorbeeld 3 rails naast elkaar moet leggen, dus gebruik graag 1 wegs. Maar ik begrijp die (nog) niet.
Aha, ja!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees de OP eens door, staat een hoop in... Ook linkjes naar signalguides voor nog meer uitleg .
Ja, ze moeten naar een willekeurig ander station dat passagiers accepteert.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:28 schreef Saninl het volgende:
[..]
Aha, ja!
En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe?
Personen willen niet specifiek ergens heen, ze stappen gewoon in en op het eerstvolgende station stappen ze uit.quote:En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde).
Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan?
Je hebt dan geen vervoer van personen tussen Oerle en Eindhoven, aangezien die mensen allemaal uitstappen op Veldhoven. Maar dat boeit dus niet, aangezien het die mensen niet uitmaakt waar ze uitstappen.quote:Want nu heb ik 3 treinen
Trein 1: Oerle - Veldhoven
Trein 2: Veldhoven - Eindhoven
Trein 3: Oerle - Eindhoven
Maar kan ik er dan ook van maken:
Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven
Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het maakt niet uit waar naartoe. Het is simpel, meer afstand -> meer geldquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:28 schreef Saninl het volgende:
[..]
Aha, ja!
En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe?
En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde).
Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan?
Want nu heb ik 3 treinen
Trein 1: Oerle - Veldhoven
Trein 2: Veldhoven - Eindhoven
Trein 3: Oerle - Eindhoven
Maar kan ik er dan ook van maken:
Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven
Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Even rond gezocht :quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen?
Speelde ik vroeger ook wel eens. Alleen is daar geen open source versie van die door honderden vrijwilligers wordt bijgehouden en uitgebreid.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen?
Eens checken of die onder Win7 draait.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef davako het volgende:
[..]
Even rond gezocht :
Gazillionaire kan vanaf deze site worden gedownload:
http://lavamind.com/
Play by email jonguh!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:19 schreef maartena het volgende:
Dat zou best een leuk online spel kunnen zijn trouwens, dat Gazillionaire.
Nee Victor, dat is vet oud! Tegenwoordig doe je dat via Twitter.quote:
Maar Bartje, savegames zullen maar lastig passen in 140 tekens!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee Victor, dat is vet oud! Tegenwoordig doe je dat via Twitter.
Heb je toch niet nodig? Het is net als schaken via twitter, je hoeft alleen maar te zeggen waar je heengaat en wat je koopt en verkoopt!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:28 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Maar Bartje, savegames zullen maar lastig passen in 140 tekens!
Ik heb dit trouwens als volgt opgelost:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik ben nu al een paar uur bezig met een project. Maar ik vind geen manier om een efficiënte kruising te maken. Wie heeft zin in een uitdaging? Zie onderstaande printscreen.
[ link | afbeelding ]
Gazillionaire Dat heb ik hier nog ergens op cd staan Indertijd uuuuuuuuuren gespeeld, als ik het nu start ga ik altijd faillietquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:30 schreef Bart het volgende:
Het is een demo . Van Gazillionaire III. Maar het is gewoon hetzelfde als Gazillionaire 1 . En dan vragen ze 20 dollar voor de volledige versie .
Cheaten. Of gewoon in 2050 beginnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:26 schreef Saninl het volgende:
Ik gebruik gewoon alleen die standaard seinen, dan lukt het redelijk..
Maar nu even de vraag; is er een manier om sneller nieuwere treinen en vliegvelden te krijgen?
Of is dat gewoon wachten op de tijd?
Imho niets.quote:Bedankt!
edit; en wat heb je aan helikopters?
Zie de OP.quote:edit2; hoe kan ik elektrische treinen bouwen?
Dank.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Cheaten. Of gewoon in 2050 beginnen.
[..]
Imho niets.
[..]
Zie de OP.
Er zijn ook mac versies uitgebracht maar ik weet niet of ze nu eindelijk weer een mac developer hebben want ze hebben lange tijd geen updates meer gedaan omdat ze niemand hebben die mac problemen kon oplossen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Kan ik het eigenlijk ook op mijn Macbook spelen?
quote:Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Hojdhopper het volgende:
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuit stuk.
Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu.
huh, leg uit aub? Ik tel telkens 4 hokjes uit en plaats er dan een. Kost echt veeel tijd inderdaadquote:Op maandag 14 februari 2011 19:24 schreef Hojdhopper het volgende:
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuin stuk.
Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu.
Kwam ik ook pas 1,5 jaar geleden achterquote:Op maandag 14 februari 2011 22:24 schreef Hojdhopper het volgende:
Euh, ten eerste heb je de automatische seinafstand. Die kun je instellen. Dan plaats je je eerste sein, en van daaruit trek je een 'spoor' over je rails. Als je de seinafstand op bijv. 5 hebt staan, komen er automatisch om de 5 blokjes de seinen die je hebt geselecteerd in je eerst blokje.
Welnu, als je één sein hebt geplaatst, kun je de ctrl-toets indrukken en zo'n zelfde spoor slepen (hoeft maar één blokje langer te zijn dan je autom. seinafstand) en dan je muis loslaten (ctrl ingedrukt houden) en dan wordt het hele traject voorzien van de door jou gekozen seinen.
Idem. Als ik dat 15 jaar terug al wist...quote:Op maandag 14 februari 2011 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kwam ik ook pas 1,5 jaar geleden achter
Daarvoor altijd met de hand om de zoveel vakjes geplaatst
Mooi, ik ben dus niet de enige.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Idem. Als ik dat 15 jaar terug al wist...
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:53 schreef Bart het volgende:
http://wiki.openttd.org/Hidden_features
Signal Autocomplete hebben we het over.
Ook dát is handig.quote:Cancel build
When you click and drag to build an object but it is in the wrong place, it will be built when you release the mouse button. Instead hold the mouse button and press Esc to cancel the build.
Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.quote:Cost estimation
Hold Shift key while performing a build action. Works almost everywhere. Also allows you to cancel construction if you have already clicked (eg. about to build track in wrong place, just hold down Shift and release mouse button).
Woestijngrond, en tropische grond? Bomen? Oneffen ondergrond?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Ook dát is handig.
[..]
Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.
niemand weet wat te doen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:40 schreef knappert_ het volgende:
hee hallo!
Ik heb een vraagje, ik heb gisteren Open TTD geïnstalleerd, maar als ik aan het spelen ben dan verkleurd het scherm opeens heel vaag, in het paars/roze en lichtblauw. heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Mijn OS is W7 64bit.
bvd.
Probeer anders hamachi eens. VPN-tooltje.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Houzer het volgende:
Hoi,
Nu heb ik gister weeer openttd gedownload versie 1.0.5. om samen tegen mijn broer online te gaan spelen. Hij heeft ook versie 1.0.5. gedownload en geinstalleerd, alleen kunnen we elkaar niet vinden in de MP optie, als ik zelf een server start kan hij hem niet vinden en vice versa.
Is dit een bekend probleem? Wie kan mij helpen?
Heb je een oil well op het land, of een boorplatform op zee? En wat wil je nou precies van waar naar waar vervoeren? Want je maakt gewoon een station bij de oil well en een station bij een refinery en dan spoor ertussen en een trein laten rijden, of een boot van je boorplatform naar een dok bij de refinery...quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:57 schreef cherrycoke het volgende:
ik kom er niet uit ik heb maar een oil well {!!!"} op me map staan nou wil die graag van trein naar dock doen maar dat lukt me niet hoe krijg ik het voor me kaar?
http://img201.imageshack.us/img201/1986/69161204.png plaatje 1quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:06 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
het probleem is meer dat ie altijd ook bij onloaden ook take cargo zegt
en zo
[ afbeelding ]
wil ik het hebben! maar hij pakt hem niet mede omdat (denk ik) de trein gelijk de olie weer mee terug neemt en ik de melding krijg dat die trein weer lost is
Inderdaad, dat mensen dat nog gebruiken .quote:
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:32 schreef Bart het volgende:
Je moet je station natuurlijk wel tegen het dok aanplaatsen he, zodat die hetzelfde stationsnaam krijgt.
Mijn server doet de laatste tijd een beetje raar...quote:
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werkenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:30 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werken
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe .quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.
Heeft iemand trouwens enig idee of je inflatie kunt terugdraaien? Ik heb namelijk een paar vette grf's maar nu zijn de gebruikskosten 266 miljoen per jaar. Terwijl de winst 250 miljoen is. Balen dus.
edit: godver, die inflatie is echt, maar dan ook ECHT kut. Geen enkele trein maakt meer winst. Kan ik dat echt niet terugdraaien? Anders is heel de map verneukt!
Da's dan mooi kut. Nu maakt er zelfs geen enkel voertuig meer winst. Operatiekosten van een bus: 2,4 miljoen per jaar. Omzet: 1,5 miljoen. Winst... kut!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe .
Ja ik moet dat ding binnenkort eens opnieuw installeren, en dan hopen dat het over is. Anders is het iets hardwarematigs .quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Barts server heeft wat issues?
'Connection lost'.
Als je vroeg start, kun je de grote nog niet..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef Saninl het volgende:
Nu we het toch over vliegvelden hebben, wat heb je toch aan zo'n pendel? Bouw dan gelijk een grotere
Zie de OP.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:28 schreef cherrycoke het volgende:
het is redelijk makkelijk om al je oude stoom treinen naar diesel te vervangen.
Maar kan je ook in een keer al je oude spoor, met elektrisch of met MagLev vervangen?
http://wiki.openttd.org/Bankquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:13 schreef cherrycoke het volgende:
domme vraag
er komt net een bank uit het niets in een stad die ik aan het pompen ben (8012 inwoners) wat kan ik met een bank doen?
Autosave laden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
vergeten te saven tijdens het afsluiten
dankjequote:
Vliegtuigen zijn veel te makkelijk, die komen er bij mij niet op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En dan join ik de server van MaartenA, wil ik een boot bouwen, zijn haven-dingessen en vliegvelden disabled
Tis niet zo druk meer de laatste tijd eigenlijk..... vind ik ook allemaal niet zo boeiend, het loopt wel namelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:47 schreef Bart het volgende:
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel.
Ah, oke.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:47 schreef Bart het volgende:
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel.
Een pendeltrein laten rijden die vanaf het vliegveld vol naar een ander vliegveld rijd en daar niet laadt ( wel leegt (transfer), wel passagiers accepteren daar). Dan kun je ook daar vandaan vliegenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb op een intercontinentale vliegveld een probleem ! het is te druk
er staan meestal rond de 7-9 duizend mensen te wachten, dit terwijl er totaal 46 vliegtuigen op en af naar dit vliegveld gaan
20 dinger 1000
en 26 dinger 200
wat kan ik hier aan doen?
Alle treinen naar depot. Dan de ombouwknop gebruiken en je hele kaart selecteren, daarna 1 voor 1 je treintjes vervangen..quote:en is er echt geen makkelijke manier om in een keer al je spoor te vervangen ik heb eigenlijk geen zin om ong 80 sporen te gaan vervangen handmatig
gelukt dankjequote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Een pendeltrein laten rijden die vanaf het vliegveld vol naar een ander vliegveld rijd en daar niet laadt ( wel leegt (transfer), wel passagiers accepteren daar). Dan kun je ook daar vandaan vliegen
[..]
Alle treinen naar depot. Dan de ombouwknop gebruiken en je hele kaart selecteren, daarna 1 voor 1 je treintjes vervangen..
Opnieuw met een grotere map.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
gelukt dankje
alles is maglev
nu is het volgende ik ben op het einde jaar 2029 ik maak winst, en alles is met alles verbonden.
hoe nu verder?
nog groter?quote:
succes! dankje ik ben echt e en noob met signalsquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
Bij het station, een inganssein en vlak voor de kruising (waar je wilt dat de trein wacht) presignal (2de sein van links), de res kan je die 1 richtingssignalen doen
Je hebt de TT gelezen?quote:
ja dat heb ik, ik zag alleen geen topic dus vroeg ik het maar hier aangezien de meeste open ttd'ers cities in motion ook wel wat lijkt ( denk ik zo )quote:
Cities in Motion (TTD opvolger?)quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja dat heb ik, ik zag alleen geen topic dus vroeg ik het maar hier aangezien de meeste open ttd'ers cities in motion ook wel wat lijkt ( denk ik zo )
ik heb het over jou server he bartquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:08 schreef Bart het volgende:
Op dezelfde manier als je elke andere industrie fund.
http://wiki.openttd.org/Bank
http://wiki.openttd.org/A(...)_construction_method
geen idee waar het staatquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef Bart het volgende:
Heb je al in de instellingen gekeken of de optie aanstaat?
Gast ik plaats net een linkje drie posts boven je .quote:
Eigenlijk moet je de echte tijd ook kunnen pauzeren en doorbouwen in TTDquote:Op zondag 13 maart 2011 20:49 schreef Hojdhopper het volgende:
Verslavend kutspel, zat vannacht weer tot 3 uur te spelen. Steeds zie ik net iets dat verbeterd kan worden, en hup, zo ben je weer een half uur verder.
Zou wat zijn heuj. Dan was ik binnen 10 minuten, 800 TTD jaar verder.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je de echte tijd ook kunnen pauzeren en doorbouwen in TTD
Nu nog steeds?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef cherrycoke het volgende:
psst bart, je server is al een klein weekje offline
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:04 schreef Jamiroquai het volgende:
Reset?
Ik...ik...ik had 8 gigantische steden gemaakt
quote:
Heb je het al geprobeerd?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Is het niet mogelijk om je server spel op je eigen hdd op te slaan. Zodat je dan, zonder concurrenten/andere spelers, alleen door bouwt?
Maar ben ik dan de enige?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:31 schreef Bart het volgende:
Oh ik kan hem zo herstarten als je dat wil hoor .
Dat worden ellendig grote kaarten, en met veel spelers/veel bedrijven is dat voor een server nog wel eens lastig. Voor je het weet zit je een kaart te downloaden van 10 Mb, en het spel staat gewoon stil als iemand download.quote:
Dat dus...quote:Op donderdag 21 april 2011 22:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat worden ellendig grote kaarten, en met veel spelers/veel bedrijven is dat voor een server nog wel eens lastig. Voor je het weet zit je een kaart te downloaden van 10 Mb, en het spel staat gewoon stil als iemand download.
quote:Op donderdag 21 april 2011 22:26 schreef Bart het volgende:
Ach ik maak hem wel ff groter, we zien wel hoe het gaat.
staat in de companyname van een bedrijf en er zitten nu ook mensen van buiten fok die het ww hadden geraden...quote:
Jammer van de vliegtuigen Netwerk van 3000 treinen ? Heftig. Alles ook aan elkaar of niet ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:47 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn singleplayer waar ik al een jaartje zo af en toe aan knutsel
Waarom jammer van de vliegtuigen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Jammer van de vliegtuigen Netwerk van 3000 treinen ? Heftig. Alles ook aan elkaar of niet ?
Ja, al moet ik zeggen dat zelfs met een sixcore op 3.4 hij niet echt vlot meer loopt op mijn drukke knelpunten...quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Waarom jammer van de vliegtuigen?
@ Proximo, screenshotje? En je moet trouwens wel een flinke pc hebben lijkt me?
Klopt... maar ik ben begonnen met deze game op een 2.4 dual core... en toen kon ik weer vrolijk door toen ik een 3.4 sixcore had. Inmiddels moet ik denk ik eens gaan overklokkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef Bart het volgende:
Sixcore boeit niet, spel heeft toch maar 1 thread. Spel loopt sneller op een singlecore van 3,6GHz dan een 812-core van 2GHz.
Tips? Lees de OP... Verder specifieke vragen stellen, ik weet zo niet waar je nu tegenaan loopt...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips?
Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt
Screenshot?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ohja en mijn vliegtuig heeft te weinig orders en er gaan geen passagiers in
Die staat gewoon in de OP .quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:54 schreef classpc het volgende:
Kan iemand mij het wachtwoord van de FOK!server via PM sturen?
Bedankt, ik zie het nu.quote:
Toen ik met Openttd begon snapte ik ook weinig van die seinen, nu bouw ik hele netwerken zonder altijd de standaardmodellen te volgen, komt goedquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips?
Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt
Is het trouwens mogelijk om het te spelen als je het spel zelf niet meer hebt? Computer ooit weggegooid toen de game er nog in zat. (Ik word nog steeds met nachtmerries wakker. )quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:12 schreef Euribob het volgende:
Speelde dit spel vroeger altijd, wat een ongelooflijk bazen spel was het toch.
Download OpenTTD:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is het trouwens mogelijk om het te spelen als je het spel zelf niet meer hebt? Computer ooit weggegooid toen de game er nog in zat. (Ik word nog steeds met nachtmerries wakker. )
Je hebt al heel lang (sinds eind 2009) geen bestanden meer nodig voor openttd. Je kan gewoon openttd installeren met OpenGFX en OpenSFX.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:18 schreef classpc het volgende:
[..]
Download OpenTTD:
Download hier de Windows versie van Transport Tycoon Deluxe:
http://download.transporttycoon.net/
Pak het bestand ttd-win.zip uit.
Voer de installatie van OpenTTD uit en laat hem de grafische bestanden van Transport Tycoon Deluxe uitlezen uit de map waar je zojuist ttd-win.zip in uitgepakt hebt.
Klopt maar dat ziet er dus niet uit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:21 schreef RPG het volgende:
[..]
Je hebt al heel lang (sinds eind 2009) geen bestanden meer nodig voor openttd. Je kan gewoon openttd installeren met OpenGFX en OpenSFX.
Ik vind persoonlijk de OpenGFX er veel beter uit zien eigenlijk.quote:
Bedankt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:43 schreef mickeyD het volgende:
klein station midden in de stad plaatsen, en dan een groot vliegveld en een groot station (of meerdere) buiten de stad er aan koppelen. veel verkeer = groei
Vijf stations/bushalte voor passagiers in een stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen worden bezocht door een voertuig, plus 1x per drie maanden fund new buildings geeft maximale groei aan een stad. Hoeft geen vervoer naar andere steden te zijn, vijf bushaltes in de stad zelf met een paar busjes ertussen werkt net zo goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:22 schreef Euribob het volgende:
Jeuh! Dankt u allen!
Weet iemand trouwens nog hoe het mogelijk is om een stad explosief te laten groeien?
En goederentransport met fabriekjes die onder mijn stad vallen, ook bevorderend voor de groei van de stad of niet?quote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/bushalte voor passagiers in een stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen worden bezocht door een voertuig, plus 1x per drie maanden fund new buildings geeft maximale groei aan een stad. Hoeft geen vervoer naar andere steden te zijn, vijf bushaltes in de stad zelf met een paar busjes ertussen werkt net zo goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |