abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91109814


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van Fok!Users

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 19% gewijzigd door RitseB op 08-02-2011 17:29:31 ]
pi_91109868
Zijn het aantal toegestane tekens in de OP aangepast ofzo? Het past niet :{
  maandag 10 januari 2011 @ 12:39:43 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91109948
Geen idee, hij heeft altijd nog gepast?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:40:12 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91109962
edit: past ook niet in een gewone post :{
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91109970
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:39 schreef Bart het volgende:
Geen idee, hij heeft altijd nog gepast?
Ik heb het nu twee keer gekopiėerd vanuit http://lingen.nu/ttd/ttdop.txt, hij wordt steeds op hetzelfde punt afgekapt.
pi_91110020
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:40 schreef Bart het volgende:
edit: past ook niet in een gewone post :{
Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:46:51 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91110160
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:41 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt.
Kan het maximale aantal tekens in een post weer omhoog?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:33:09 #8
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_91112029
Tsjoek tsjoek
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_91112866
Binnenkort maar weer eens spelen,... is stiekem toch wel erg leuk :P
pi_91140189
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:33 schreef Gamer_V het volgende:
Tsjoek tsjoek
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_91162002
Er is ook een android versie van, alleen heb ik het nog niet helemaal werkend (de besturing)...
pi_91166838
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55:48 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91167857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar?
Deze is beter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91184464
_O_ voor Bart die goed discussieert in het dat topic!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:12:32 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91184824
Mja, het heeft alleen weinig zin.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91185250
Helaas niet. Even brainstormen over een oplossing. Een weblog ofzo?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 12 januari 2011 @ 04:05:22 #17
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_91197201
Pffff... Nou ik heb een eerste poging gewaagd, mr het spel blijft maar kutmeldingen geven en vastlopen omdat ie de map weer eens moet opslaan ;(
  woensdag 12 januari 2011 @ 06:23:29 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91198025
Autosave kun je uitzetten.... standaard staat dat op elke 3 maanden, maar ik heb het standaard gewoon uit staan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 januari 2011 @ 07:43:16 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91198560
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:00:11 #20
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91201234
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:21:58 #21
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_91216597
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:00 schreef mickeyD het volgende:
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft.
Asus EEE, geen spyware/trojans, AVG-virusscan, Windows 7...
Maar kan zijn dat er wat veel progs openstonden...
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:50:03 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91218010
Nou ja, zoals gezegd: autosave uitzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 13 januari 2011 @ 00:31:31 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91246053
gewoon autosave uitzetten idd :Y

Goed, dan nog even wat huishoudelijk nieuws: Ik had al jaren een host niet niet meer supported is door dyndns.org - (mine.nu), en ik heb in October een nieuwe ISP gekregen, een nieuwe router neer gepleurd.... en die deed niet aan automatisch dyndns updaten, dus na 3 maanden geen updates, is de host weggeflikkerd.... ik had het toch al een beetje gehad met dyndns, dus een andere host genomen via no-ip.org:

openttd.servebeer.com

Dat is nu ook mijn server host.

Ander huishoudelijk nieuws: Vrijdag gaan mijn servers voor een week uit.... mijn "server room / kantoor" doet ook dubbel als slaapkamer voor gasten, en die wil ik niet lastig vallen met zoemende computers, want dat slaapt natuurlijk voor geen meter.... dus ze gaan een weekje uit. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91361261
quote:
99s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:43 schreef Bart het volgende:
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt :D.
Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje :P
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:07:46 #25
8781 crew  Frutsel
pi_91362691
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen

vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe

krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie -O- De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks? :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:56 #26
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363390
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef Frutsel het volgende:
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen

vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe

krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie -O- De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks? :{
Je hebt nu OpenTTD met TTDpatch tegelijk geinstalleerd... Je moet kiezen voor ofwel TTDpatch, ofwel OpenTTD. OpenTTD is de beste keuze. Daarin kan je tijdens de installatie ook kiezen voor opensource graphics en geluid, dan hoef je de originele TTD niet eens meer te installeren.

De snelkoppeling op je bureaublad werkt, maar dan mis je niets leuks aangezien zo ongeveer alles wat in TTDpatch zit, ook in OpenTTD zit. Maar andersom niet :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:25:25 #27
8781 crew  Frutsel
pi_91363510
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates?
moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig?

Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond.

ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees :D

Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt :@
pi_91363558
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:26 schreef lezut het volgende:

[..]

Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje :P
Ah, dan zijn die van mij nog niet groot genoeg blijkbaar :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33:13 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363845
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates?
moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig?

Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond.

ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees :D

Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt :@
Je hoeft niets te downloaden. Alles mag natuurlijk :). Maar ik zou eerst eens beginnen met de basis onder de knie krijgen ;). Bushokjes zijn wel makkelijk in het begin, omdat je zelf geen sporen hoeft aan te leggen, alleen maar 2 bushaltes en een paar bussen. Maar treinen geven meer winst, en zijn imho ook leuker...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33:22 #30
8781 crew  Frutsel
pi_91363854
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit :')
ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten.
Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet?

Kan ik ergens beginnerstips vinden? :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:34:00 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363884
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:33 schreef Frutsel het volgende:
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit :')
ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten.
Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet?

Kan ik ergens beginnerstips vinden? :@
Begin met treinen bij een kolenmijn en een energiecentrale... En dan kolen vervoeren dus ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:02 #32
8781 crew  Frutsel
pi_91363972
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere? :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:14 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363978
En op je vraag of je je station in het centrum moet plaatsen of niet:



Dekkingsgebied aanzetten, dan zie je wat er allemaal naar het station komt. Alles wat binnen het gekleurde gebied valt, heeft toegang tot dat station. Dus hoe meer huizen er binnen vallen, hoe meer passagiers je krijgt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36:27 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91363985
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere? :{
Kan ook hoor als jij dat wil ;).
Maar jij vraagt beginnerstips :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:45:16 #35
8781 crew  Frutsel
pi_91364319
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale

maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol
pi_91364359
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is :D

Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen.
Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:50:15 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91364490
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:45 schreef Frutsel het volgende:
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale

maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91364631
Binnenkort ook maar eens weer verder met mijn SP. 2,5 miljard euro winst per jaar is best cool 8-)
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 13:57:39 #39
8781 crew  Frutsel
pi_91364787
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is :D

Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen.
Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden)
100 gulden :D
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
heb nu één electricteitscentrale en daarvan lopen 2 treintjes naar 2 verschillende kolenfabrieken die in de buurt stonden.
Nu maar wachten tot er wat geld binnenkomt :{
pi_91364959
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers :P.
En steden groeien harder als je ze voorziet van goederen, etc.
Dus zorg dat je minimaal 2 of 3 steden hebt op een flinke afstand waar je tussen kan pendelen en waar je genoeg goederen naar toe kan krijgen.
Stations maak ik altijd zo groot mogelijk.

En er is nog een foefje om een klein station te koppelen aan een grote, zodat je bereik flink groeit.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:21:14 #41
8781 crew  Frutsel
pi_91365778
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:31:05 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91366130
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:21 schreef Frutsel het volgende:
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden?
Je kan overal alles bouwen waar je maar zin in hebt! Het hoeft niet verbonden te zijn. Je mag 10 treinen over 1 spoor laten rijden, of over 10 losse sporen...

Maar ja, een dubbelspoor waarover 10 treinen rijden is qua kosten natuurlijk goedkoper dan 10 losse sporen ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 14:56:50 #43
8781 crew  Frutsel
pi_91367271
waarom gaan al mijn bussen stuk? :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59:08 #44
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91367383
dat kun je uitzetten in het spel.
breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59:11 #45
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91367384
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
waarom gaan al mijn bussen stuk? :@
Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de reliability sneller achteruit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91367508
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02:02 #47
8781 crew  Frutsel
pi_91367512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef mickeyD het volgende:
dat kun je uitzetten in het spel.
breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please
zal ff kiekn thx

quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de kwaliteit sneller achteruit.
gaan ze automatisch naar een busdepot ?
ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van :D
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02:20 #48
8781 crew  Frutsel
pi_91367524
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt.
ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb :')
pi_91367686
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb :')
Dat kan snel oplopen hoor, vooral met die clone-functie :D

Heb een keer twee vliegvelden (de grootste soort) gemaakt die gigantisch druk waren omdat ze dicht bij het centrum zaten. Maar de een lag precies aan de andere kant van de map, dus lekker ver weg. Heb ik 50 vliegtuigen in pendeldienst daar tussen gemaakt, echt dikke winst *D :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35:43 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91368932
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

zal ff kiekn thx

[..]

gaan ze automatisch naar een busdepot ?
Je kunt in de opties instellen om de hoeveel dagen ze erheen gaan, of je kan het gewoon als order opnemen in de lijst.
quote:
ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van :D
Computerspeler is ook niet de slimste :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 15:42:47 #51
8781 crew  Frutsel
pi_91369204
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening
vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts.
2 treintjes erop, hoppa.... cashen...

vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren -O-
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:00:21 #52
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91369928
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:42 schreef Frutsel het volgende:
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening
vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts.
2 treintjes erop, hoppa.... cashen...

vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren -O-
En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91380444
hee de AI kan je gewoon downloaden?
ik had eerst zo'n versie waarbij de AI bugte, en dan wordt het toch al snel saai. maar leuk dat ik het spel weer vind! ben weer bezig
pi_91380670
oh trouwens als beginnertip:
je kan kliken op het fabrieksicoontje en dan soorteren op productie, zodat je meteen kan zien wat het meeste produceert ( en dus de snelte start geeft)
ook is het perfect om als je passagiers treinen maakt degene gebruikt met subsidie zodat je meer verdient.
ook is het handig om je stations soms te groot te maken, zodat je bv van meerdere fabrieken teglijk grondstoffen krijgt!

nou mn eerste kolentreintjes gaan los :)
pi_91578783
Misschien dat iemand kan helpen met de volgende situatie:



Stel dat dat depot een station is waar een trein vandaan komt, als hij dan op het onderste spoor rijdt snapt hij dat hij via het kruis naar het bovenste spoor moet door de eenrichtingsseinen (oranje peil). Dit gaat alleen goed met stoom en dieseltreinen. Ik probeer alles om te zetten naar elektrische treinen maar die snappen op de een of andere manier in 1 keer niet meer dat ze via dat kruis naar het andere spoor moeten. Gevolg dat zon beetje alle 30 treinen die ik net omgezet heb naar elektrische treinen verdwaald raken aangezien ik bij de meeste stations 4 sporen heb waar het nodige gewisseld kan worden. Iemand een idee?
:-)
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:28:01 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91579380
Je hebt wel alle sporen goed omgebouwd naar electrified rail? Als je één stukje vergeten bent dan kan de trein de route niet vinden en zal hij dus nooit dat spoor pakken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 20:32:39 #57
8781 crew  Frutsel
pi_91579725
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:00 schreef Bart het volgende:

[..]

En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies :D.
ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen :')
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:34:38 #58
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91579861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen :')
Gewoon slopen :7.
En treinen verkoop je door ze naar het prullenbakje te slepen in een depot.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91597614
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk...

...rail: 181.000
...electrische rail: 1.800.000 (!)
...monorail: 339.000
...maglev: 339.000

:?

Ik zit in jaar 2095.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 20 januari 2011 @ 01:30:07 #60
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_91597838
Volgens mij zat elektrische rail niet standaard in TTD. Dus mogelijk gaat er ergens gewoon iets fout in de instellingen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:26:12 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91600349
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk...

...rail: 181.000
...electrische rail: 1.800.000 (!)
...monorail: 339.000
...maglev: 339.000

:?

Ik zit in jaar 2095.
Heb je inflatie aan staan?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91608903
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Heb je inflatie aan staan?
Kan niet anders :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:29:33 #63
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91609177
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91609268
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig?
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:33:55 #65
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91609355
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:31 schreef Saekerhett het volgende:
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig?
Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91636654
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:29 schreef Bart het volgende:
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven :7.
Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?

Ten tijde dat ik met de map begon waren de rails inderdaad (veeeeel) goedkoper. Maar ook de opbrengst van transport stijgt mee. Passagierstreintje over redelijke afstand brengt tussen de 10 en 50 miljoen op.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg donderdag 20 januari 2011 @ 22:40:26 #67
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_91637244
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_91637903
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden.
Ok mooi, thx.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:25:27 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91647200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:40 schreef Jump het volgende:
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt :D
Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Waar kan je die inflatie aan of uit zetten?


En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91661390
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...

[..]

[ afbeelding ]

En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in ;).
Thnx Bart. Die instelling heb ik al vaak bekeken, staat inderdaad leuks in. Maar de inflatie heb ik dus gemist. Maar waarom zou alleen de electrische rail zo duur zijn en de andere gelijk?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92188636
Ik ben nu al een paar uur bezig met een project. Maar ik vind geen manier om een efficiėnte kruising te maken. Wie heeft zin in een uitdaging? :P Zie onderstaande printscreen.

Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg dinsdag 1 februari 2011 @ 20:30:01 #72
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92190798
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92191409
quote:
Wow, ziet er veelbelovend uit. Heb nu even geen tijd maar zal later vanavond eens kijken. Dankjewel! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2011 @ 20:56:35 #74
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92243824
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren?

Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92468647
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming :( Hoe kun je daar voor zorgen?
  maandag 7 februari 2011 @ 18:30:22 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92468805
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:26 schreef Athlon64x het volgende:
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming :( Hoe kun je daar voor zorgen?
http://wiki.openttd.org/Local_authority#Ratings
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:36:28 #77
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_92469059
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 7 februari 2011 @ 18:38:39 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92469137
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Ik draai het hier probleemloos op een Athlon X2 3600+ van 1,9GHz. Maar hangt wel beetje af van de mapgrootte, aantal spelers, aantal voertuigen enz...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:41:16 #80
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92469233
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:40 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

al geprobeerd of moet je aardig lang wachten ?
Wachten op....?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92470369
quote:
99s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Wachten op....?
dat ik mag bouwen
  maandag 7 februari 2011 @ 19:13:23 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92470429
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:12 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

dat ik mag bouwen
Nee, ik gebruik de middelen die staan in de tweede link die ik je net gaf.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92504168
Dit spel binnenkort maar weer eens installeren, begint toch weer te kriebelen. Ik las trouwens op tt-forums.net dat er weer een nieuwe industrie-set is: FIRS. Iemand ervaring ermee? Speelde eerst altijd met een aantal industrieėn van ECS. Is dat vergelijkbaar?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Aziė
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:50:09 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92510342
Geen idee, beiden niet gebruikt, maar wat ik er zo over lees is het principe wel gelijk...
De OP is trouwens weer gefixt na wat knipwerk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:33:37 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92512211
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:36 schreef Gamer_V het volgende:
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien?
Mijn server is een 1.8 Ghz Core 2 Duo met 2 Gb RAM en Windows 2008 R2 Server.... en kan zonder problemen 5 servertjes met 1024x1024 tegelijk draaien.

Maar mijn servers resetten wel na 100 jaar speeltijd of zoiets. Als je een server wil hebben die lang en continue door blijft draaien, dan zal OpenTTD wel redelijk constant CPU vergen. Maar met dergelijke specs moet het echt prima lukken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92583255
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:35:04 #88
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92584821
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:42 schreef Athlon64x het volgende:
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen?
Je CPU flink onderklokken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_92585979
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Je CPU flink onderklokken.
:') ga naar tweakers jezelf aftrekken
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:09:44 #90
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92604107
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:56 schreef Jump het volgende:
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren?

Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden :')
NIemand? :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92604683
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:09 schreef Jump het volgende:

[..]

NIemand? :P
Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"?
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:23:28 #92
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92604950
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"?
Zker, die set ruled :D Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92605197
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:23 schreef Jump het volgende:

[..]

Zker, die set ruled :D Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan.
Oh, ik haal altijd gewoon de versie die in de online content ingame te vinden is?
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:28:45 #94
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92605286
Godver, je kan alles ingame vinden of wat :D Zalig :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:30:35 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92605408
quote:
16s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:10 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

:') ga naar tweakers jezelf aftrekken
Gast je vraagt het toch zelf :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:31:01 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92605426
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:28 schreef Jump het volgende:
Godver, je kan alles ingame vinden of wat :D Zalig :D
:D
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg donderdag 10 februari 2011 @ 20:33:22 #97
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_92605569
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:31 schreef Bart het volgende:

[..]

:D
dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_92605723
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:

[..]

dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
DB Passenger coach wel :Y)
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:27:02 #99
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_92609038
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:33 schreef Jump het volgende:

[..]

dbset is niet te vinden via die ingame tool :P
Nee helaas zit niet alles erin...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:49:55 #100
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_92626357
OEEEEEEH ik ga het vanaaf downloaden en spelen. :) Waarom is TTD gratis geworden?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')