abonnement Unibet Coolblue
pi_97211658


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van Fok!Users

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:22:08 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97213348
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

En goederentransport met fabriekjes die onder mijn stad vallen, ook bevorderend voor de groei van de stad of niet?
Hangt van het klimaat af. In temperate niet, in tropical en arctic dacht ik wel, maar weet ik niet zeker.
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:45 schreef dreams.psd het volgende:
Zit er ook een tutorial in de game? ik voel dat ik iets over het hoofd zie kwa gameplay en geld verdienen.
Niet meer. Maar er zijn wel tutorials op YouTube te vinden:
http://www.youtube.com/re(...)ial&aq=0&oq=openttd+
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97214858
ik krijg 32 bit maar niet werkend hier :( alle info gevolgd etc ..
pi_97236835
Ik zit de laatste tijd op de Luukland servers te spelen (luukland.net), wat is dat verslavend zeg. Je hebt quest servers, waar je bepaalde quests moet volbrengen zoals bijvoorbeeld 'bouw 100 bussen met een turnover van 10.000 GBP', daar krijg je dan weer experience points voor zodat je weer nieuwe quests kan unlocken. Op de citybuilders servers moet je een zo groot mogelijke stad maken binnen een paar jaar, waarbij aan alles moet worden gedacht om het te laten groeien (heeft de stad voldoende stroom van de powerplant, of bijvoorbeeld genoeg goederen en toeristen). Echt de moeite waard om eens een keer uit te checken :).
pi_97240657
:') ik heb die nederland savegame gemaakt maar volgens mij maak ik er maar een warboel van :D
Leuk rondjes met de trein rond amsterdam :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:06:55 #6
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97250697
Is het trouwens ook mogelijk om alle vervoersmiddelen in 1x te vervangen? Ik word namelijk doodziek van het vervangen van (Of in mijn geval, klonen van, ik ben lui en heb teveel geld) al mijn 35 treintjes.. :{
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97250801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:06 schreef Euribob het volgende:
Is het trouwens ook mogelijk om alle vervoersmiddelen in 1x te vervangen? Ik word namelijk doodziek van het vervangen van (Of in mijn geval, klonen van, ik ben lui en heb teveel geld) al mijn 35 treintjes.. :{
Zo zo, 35 :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:13:53 #8
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97251004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:09 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Zo zo, 35 :D
En natuurlijk heel veel autootjes, vliegtuigjes en bootjes. :*
Ik heb altijd de 'Oh, hier kan nog wel een leuk trajectje bij'-gedachte als ik achter de PC zit.
Maar ik word er wel doodziek van. ;(
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:36:43 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97252028
Waarom zou je ze vervangen? Verder: http://wiki.openttd.org/Autoreplace
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:58:22 #10
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97252993
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef Bart het volgende:
Waarom zou je ze vervangen? Verder: http://wiki.openttd.org/Autoreplace
Omdat die krengen verouderen, en dan hebben ze op 1 rit zoveel motorpech dat ze niet meer rendabel te krijgen zijn. (Ik doe namelijk extra lange routes met meerdere treinen, levert meer op, maar veel motorpech is dan ook killing voor mijn treinnennetwerk, ben gvd de NS niet. :') )
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:01:02 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97253128
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Omdat die krengen verouderen, en dan hebben ze op 1 rit zoveel motorpech dat ze niet meer rendabel te krijgen zijn. (Ik doe namelijk extra lange routes met meerdere treinen, levert meer op, maar veel motorpech is dan ook killing voor mijn treinnennetwerk, ben gvd de NS niet. :') )
Schakel breakdowns dan gewoon uit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:07:00 #12
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97253410
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:01 schreef Bart het volgende:

[..]

Schakel breakdowns dan gewoon uit.
.. Kut is dat mogelijk? :X
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:07:11 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97253424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

.. Kut is dat mogelijk? :X
Al gevonden trouwens.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97260428
Draait trouwens vlekkeloos op OSX _O_
pi_97285502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:33 schreef dreams.psd het volgende:
Draait trouwens vlekkeloos op OSX _O_
ja, onder een virtual machine van windows zeker :p
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:01:58 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97286177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:39 schreef nero7 het volgende:

[..]

ja, onder een virtual machine van windows zeker :p
Waarom zo moeilijk doen als er gewoon een native Mac-versie is?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97300307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:39 schreef nero7 het volgende:

[..]

ja, onder een virtual machine van windows zeker :p
Nee native, voor 't eggie.
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:15:51 #18
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97309653
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97309722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:15 schreef Euribob het volgende:
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed?
Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen :P
dag
pi_97314157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen :P
bomen planten
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:48:18 #21
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97314623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen :P
En omkopen doe je hoe?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97314683
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

En omkopen doe je hoe?
op het dorpje klikken ( tekst) en het wijst zich vanzelf)
maar bomen planten is goedkoper ;)
pi_97395533
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

En omkopen doe je hoe?
Wat dan13lv zegt, maar het is niet zonder risico. Als je 'betrapt' wordt heeft dat ook negatieve invloed, maar weet niet meer precies wat.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_97397049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:45 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wat dan13lv zegt, maar het is niet zonder risico. Als je 'betrapt' wordt heeft dat ook negatieve invloed, maar weet niet meer precies wat.
dan is je rating daar slecht en kost het je geld. Boeiend als je genoeg geld hebt en die stad is niet je enige troef :+
dag
pi_97397323
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK.
Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives? :)
pi_97397843
Als het goed is staat de NEWGRF versie van de server in beeld..
dag
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:41:36 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97403973
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:25 schreef dreams.psd het volgende:
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK.
Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives? :)
Zie de FAQ in de OP. De melding is eigenlijk al vrij duidelijk, je hebt niet dezelfde NewGRF's als de server.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:15 schreef Euribob het volgende:
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed?
http://wiki.openttd.org/Local_authority en http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

En omkopen doe je hoe?
http://wiki.openttd.org/Bribe_authority
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97418159
Hmmm vroeger kon je toch altijd met scheppen van Olieboorplaform naar haven brengen echter als ik een olietanker opdracht geef om naar olieboorplatform zie ik in route niks staan
pi_97418206
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef Athlon64x het volgende:
Hmmm vroeger kon je toch altijd met scheppen van Olieboorplaform naar haven brengen echter als ik een olietanker opdracht geef om naar olieboorplatform zie ik in route niks staan
Is het platform niet veel te ver weg? Wellicht eerst een boei neerleggen en via die boei laten varen?
dag
pi_97418261
Ik dacht ik begin er weer eens aan, maar ik snap geen fuck meer van de signals :')
pi_97418343
Dan lees je de OP of de TTD-wiki
dag
pi_97418419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het platform niet veel te ver weg? Wellicht eerst een boei neerleggen en via die boei laten varen?

zo had ik het maar wil nog steeds niet :(
pi_97418470
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:51 schreef Peter het volgende:
Dan lees je de OP of de TTD-wiki
OP is wel heul basis hè, zover lukt het nog wel :P
Ik heb nu 2 tracks die dezelfde kant op gaan, en wil daarin een kruising leggen zodat ze kunnen wisselen van baan. Maar dat ze ook door rood rijden zodat ze met z'n tweeën door kunnen rijden, en dat ze wachten tot 1 van de baanvakken vrij is voor ze de kruising oprijden :P Welke signalen gebruik ik dan? O-)

In de oude versies lukte me dat prima met PBS, maar nu blijft het fout gaan :')
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:10:40 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97418889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:54 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zo had ik het maar wil nog steeds niet :(
Upload de savegame eens...
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:55 schreef Piles het volgende:

[..]

OP is wel heul basis hè, zover lukt het nog wel :P
Ik heb nu 2 tracks die dezelfde kant op gaan, en wil daarin een kruising leggen zodat ze kunnen wisselen van baan. Maar dat ze ook door rood rijden zodat ze met z'n tweeën door kunnen rijden, en dat ze wachten tot 1 van de baanvakken vrij is voor ze de kruising oprijden :P Welke signalen gebruik ik dan? O-)

In de oude versies lukte me dat prima met PBS, maar nu blijft het fout gaan :')
http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97419014
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:10 schreef Bart het volgende:

[..]

Upload de savegame eens...

[..]

http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction
wat is een goeie upload site? gebruik die sites namelijk nooit
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:19:37 #36
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97419124
Geen idee, gebruik ze ook nooit, daar heb ik mijn eigen server voor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97419372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:15 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

wat is een goeie upload site? gebruik die sites namelijk nooit
wetransfer.com en dan naar een eigen mailadres sturen; daar krijg je de downloadlink (max 2 gb)

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 28-05-2011 14:36:22 ]
dag
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:30:38 #38
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97419443
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:27 schreef Peter het volgende:

[..]

wetranser.com en dan naar een eigen mailadres sturen; daar krijg je de downloadlink (max 2 gb)
zal wel een f ontbreken?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97419640
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Bart het volgende:

[..]

zal wel een f ontbreken?
O-)
dag
pi_97429206
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:10 schreef Bart het volgende:

[..]

Upload de savegame eens...

[..]

http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction
Is al gelukt gewoon wat richten op het naam bordje :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 03:41:37 #41
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_97570832


Is dit mogelijk om vlekkeloos te laten lopen?

Fase 1: De hoofdlijn (noorden) moet een presignal, maar hoe verder? Speel het al een tijdje maar het is me nooit gelukt een vlekkeloos signasysteem te scheppen..

Fase 2: De stations in het zuiden en westen hebben een dienst die op het station stoppen en (de olie en een intercity vanaf LA die niet stopt op east) doorrijden via de hoofdlijn. Is dit mogelijk?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  woensdag 1 juni 2011 @ 06:45:37 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_97571083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 03:41 schreef GasTurbine het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit mogelijk om vlekkeloos te laten lopen?

Fase 1: De hoofdlijn (noorden) moet een presignal, maar hoe verder? Speel het al een tijdje maar het is me nooit gelukt een vlekkeloos signasysteem te scheppen..

Fase 2: De stations in het zuiden en westen hebben een dienst die op het station stoppen en (de olie en een intercity vanaf LA die niet stopt op east) doorrijden via de hoofdlijn. Is dit mogelijk?
Maak je screenshots gewoon ingame met ctrl-s, dan zien we het wat beter...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_97572142
One Way PBS signalen bij het toegangsspoor tot het station, Two Way PBS signalen richting het station aan beide kanten van het station. En weer een normaal sein bij het uitgaande spoor.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:25:36 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98150147
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD
Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje
Aantal topics: 35

*O* Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD w/

001 1756 Bart
002 0636 MaxMark
003 0349 maartena
004 0302 Zero2Nine
005 0253 Jump
006 0241 vanOekelen
007 0240 Automatic_Rock
008 0173 yorP
009 0173 Piles
010 0153 Martijn_77
011 0134 sander-3
012 0132 BasOne
013 0120 cablegunmaster
014 0117 Renesite
015 0109 mickeyD
016 0105 Peter
017 0101 LeeHarveyOswald
018 0097 Nevermind
019 0096 armmoetzaaier
020 0092 _laytsskylighter_
021 0085 klnvntrbyt
022 0077 Steijn
023 0075 blieblie
024 0074 liefie_
025 0071 MaGNeT
026 0071 cherrycoke
027 0067 Proximo
028 0066 Lampje_NL
029 0065 JohnnyKnoxville
030 0064 Hojdhopper
031 0063 allardh
032 0063 existenz
033 0061 Mr.Jorn.
034 0057 bleiblei
035 0054 Borkydude
036 0053 QyRoZ
037 0053 Gamer_V
038 0052 Jamiroquai
039 0051 MadCatje
040 0050 terabyte
041 0050 Saekerhett
042 0048 SuperWeber
043 0048 poehej
044 0047 Dibble
045 0047 Pollewoppie
046 0044 Racemol
047 0044 Joery
048 0043 Troel
049 0043 classpc
050 0042 Uddel
051 0039 stbabylon
052 0038 Roellie80
053 0036 CasB
054 0035 Bob.Ross
055 0034 sk888er
056 0034 Lord Dreamer
057 0034 Harmen1984
058 0033 Piro
059 0032 Pleasureman_Gunther
060 0032 DaafAzuil
061 0031 Credence
062 0031 Kreator
063 0030 Tijn
064 0029 lezut
065 0029 ttd_knol
066 0028 Green1
067 0028 uppie83
068 0027 Moozzie
069 0027 maniack28
070 0027 scarefreak
071 0026 sir_DERFEL
072 0026 SharQueDo
073 0023 Marvin
074 0023 jpzegthallo
075 0022 First
076 0022 Willemsuh
077 0021 bolletje_25
078 0021 Miesjel
079 0020 sebabje
080 0020 Boy_Snakeye
081 0020 Ou-Tannu
082 0020 Saninl
083 0019 rener
084 0019 dennisdotcom
085 0019 Xanland
086 0019 Caracca
087 0019 Sjibble
088 0018 Harrie
089 0018 Hmail
090 0018 Q.
091 0018 Hameren_Yzer
092 0018 gasemans
093 0017 Banzaiaap
094 0017 murp
095 0016 Gewoonik
096 0016 Douwe
097 0016 Maik18
098 0016 bosgorilla
099 0016 ouderejongere
100 0015 caspervc

*O* Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost? w/ (min het laatste topic)

001 30 Bart
002 29 MaxMark
003 23 maartena
004 21 vanOekelen
005 19 Jump
006 17 Piles
007 17 Automatic_Rock
008 17 Zero2Nine
009 15 armmoetzaaier
010 15 yorP
011 14 JohnnyKnoxville
012 14 existenz
013 13 Gamer_V
014 13 Martijn_77
015 12 Peter
016 12 sk888er
017 11 poehej
018 11 Mr.Jorn.
019 11 SuperWeber
020 09 Racemol
021 09 Renesite
022 08 cablegunmaster
023 08 mickeyD
024 08 CasB
025 08 MaGNeT
026 08 Roellie80
027 08 Proximo
028 08 BasOne
029 07 bleiblei
030 07 classpc
031 07 sander-3
032 07 lezut
033 06 Nevermind
034 06 Jamiroquai
035 06 rener
036 06 scarefreak
037 06 allardh
038 06 cherrycoke
039 06 Gewoonik
040 06 Saekerhett
041 06 dome
042 06 Harrie
043 06 blieblie
044 06 klnvntrbyt
045 06 Harmen1984
046 06 Fe2O3
047 06 LeeHarveyOswald
048 06 sir_DERFEL
049 05 SimonBalk
050 05 Miesjel
051 05 ouderejongere
052 05 Luctor.et.Emergo
053 05 QyRoZ
054 05 dennisdotcom
055 05 SharQueDo
056 05 MadCatje
057 05 Kluupkluup
058 05 Pleasureman_Gunther
059 04 BLADEZZ
060 04 Palmboom313
061 04 Webgangster
062 04 SuperSiem
063 04 dekkered
064 04 Lord Dreamer
065 04 Joery
066 04 Merson
067 04 sebabje
068 04 Kemania
069 04 Steijn
070 04 Tijn
071 04 WouterFB
072 04 _laytsskylighter_
073 04 Dibble
074 04 Maik18
075 04 RPG
076 04 Bolkesteijn
077 04 Moozzie
078 04 Douwe
079 04 Lampje_NL
080 04 stbabylon
081 04 Credence
082 04 Bak_Beest
083 04 gasemans
084 03 Kreator
085 03 punkjunk
086 03 Ou-Tannu
087 03 Dreammaster
088 03 murp
089 03 _dirkjan_
090 03 Caracca
091 03 detulp050
092 03 WyriHaximus
093 03 Banzaiaap
094 03 Furby
095 03 saban
096 03 Sjibble
097 03 Frutsel
098 03 Probably_on_pcp
099 03 XxxPimxxX
100 03 JapyDooge

w/ Wie openenden de meeste topics van deze reeks? *O*

01 12 Bart
02 03 Jump
03 03 maartena
04 03 MaxMark
05 02 Zero2Nine
06 01 classpc
07 01 Mr.Jorn.
08 01 vanOekelen
09 01 Piles
10 01 Reintje
11 01 dreams.psd
12 01 terabyte
13 01 klnvntrbyt
14 01 Lord Dreamer
15 01 Martijn_77
16 01 Troel
17 01 Stammies

*O* Wat waren de drukste dagen w/

01 66 2008-06-03
02 66 2007-01-04
03 64 2003-11-03
04 61 2007-11-10
05 61 2007-01-05
06 57 2007-09-12
07 55 2006-10-11
08 55 2007-09-13
09 55 2009-05-07
10 53 2006-03-01
11 52 2006-10-08
12 52 2009-10-10
13 51 2006-10-10
14 51 2006-10-17
15 49 2006-02-28
16 47 2009-05-04
17 47 2009-01-14
18 46 2002-08-24
19 43 2006-10-18
20 42 2006-10-13
21 42 2006-01-09
22 41 2007-01-08
23 39 2008-05-14
24 39 2007-09-26
25 38 2008-05-23

w/ Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol? *O*

01 012748m 38s 2006-10-08 19:27:25 Transport Tycoon deel 10
02 028594m 01s 2009-05-03 21:16:06 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
03 033750m 49s 2008-05-23 09:08:15 Transport Tycoon - Deel 21
04 034278m 41s 2009-09-16 13:32:42 Transport Tycoon / OpenTTD #29
05 041493m 40s 2007-10-12 20:03:13 Transport Tycoon - Deel 16
06 041831m 23s 2007-09-13 18:52:16 Transport Tycoon - Deel 15
07 046605m 40s 2007-11-10 14:37:29 Transport Tycoon - Deel 17
08 056055m 28s 2007-08-05 20:36:02 Transport Tycoon - Deel 14
09 056096m 09s 2007-12-12 23:25:52 Transport Tycoon - Deel 18
10 062092m 25s 2009-05-23 17:51:03 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
11 066588m 00s 2009-10-10 08:53:18 Transport Tycoon / OpenTTD #30
12 071025m 38s 2006-01-09 17:45:48 Transport Tycoon Deel 7
13 072831m 41s 2009-03-14 06:16:51 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
14 078873m 42s 2008-03-29 13:14:45 Transport Tycoon - Deel 20
15 080571m 24s 2006-02-28 01:33:48 Transport Tycoon Deel 8
16 091171m 52s 2009-11-25 13:52:13 Transport Tycoon / OpenTTD #31
17 091758m 53s 2009-01-09 12:58:23 Transport Tycoon - Deel 24
18 098813m 50s 2008-01-20 22:21:32 Transport Tycoon - Deel 19
19 104412m 20s 2009-07-06 01:21:10 Transport Tycoon / OTTD #28
20 115458m 40s 2006-10-17 15:56:58 Transport Tycoon deeltje 11
21 138128m 08s 2008-06-15 19:58:19 Transport Tycoon - Deel 22
22 147697m 12s 2007-01-05 19:20:34 Transport Tycoon - Deel 12
23 157598m 47s 2007-04-18 09:56:23 Transport Tycoon - Deel 13
24 161022m 06s 2008-09-19 18:13:48 Transport Tycoon - Deel 23
25 191829m 40s 2011-01-10 12:35:21 Transport Tycoon / OpenTTD #34
26 197192m 09s 2010-01-27 21:29:28 Transport Tycoon / OpenTTD #32
27 225340m 42s 2004-08-30 09:39:19 Transport Tycoon Deel 5
28 240111m 40s 2006-04-25 01:33:40 Transport Tycoon Deel 9
29 303300m 28s 2010-06-13 21:02:53 Transport Tycoon / OpenTTD #33
30 336016m 48s 2004-01-10 00:14:46 Transport Tycoon Deel 4
31 490885m 27s 2005-02-02 20:20:36 Transport Tycoon Deel 6
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:28:01 #45
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_98150235
BAM, Qyroz ingehaald B-)
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:31:08 #46
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98150343
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef Gamer_V het volgende:
BAM, Qyroz ingehaald B-)
Nu Borkydude nog!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:33:16 #47
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_98150420
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:31 schreef Bart het volgende:

[..]

Nu Borkydude nog!
Mja, dan zou het posthoeren worden hè
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_98150755
Tof, eindelijk eens een lijstje waar ik bovenin sta B-)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:38 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98151003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:44 schreef MaxMark het volgende:
Tof, eindelijk eens een lijstje waar ik bovenin sta B-)
Beter kijken B-).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:56 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98151018
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:33 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Mja, dan zou het posthoeren worden hè
Oh ja, dat kan natuurlijk niet!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:56:39 #51
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_98151135
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Oh ja, dat kan natuurlijk niet!
Absoluut niet :(
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:57:35 #52
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98151173
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:56 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Absoluut niet :(
Zeker weten van niet!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_98158250
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Beter kijken B-).
Bovenin, zei ik. Niet bovenaan :Y)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:30:08 #54
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98158347
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:28 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Bovenin, zei ik. Niet bovenaan :Y)
Vooruit dan maar :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:28:06 #55
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_98161040
toch een mooie 15e plaats :-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21:13 #56
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98171443
Wow! ik sta op nummer 99 8-) terwijl ik hier bijna nooit post
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16:27 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98175031
Ik sta op #3? :D

En ik speel het nauwelijks meer, de servers draaien nog wel volop natuurlijk. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:37:28 #58
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98176260
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef Bart het volgende:
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD
Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje
Aantal topics: 35

*O* Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD w/

Sjeesh... 12de plek :')
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:39:47 #59
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98176394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Sjeesh... 12de plek :')
Inderdaad, ik had je wel hoger verwacht :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:40:56 #60
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98176484
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef Bart het volgende:

[..]

Inderdaad, ik had je wel hoger verwacht :').
Ik had niet eens verwacht in de top 100 te staan eigenlijk :D

Speel ook nog maar zelden....

Binnenkort maar weer eens meedoen :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:37:46 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_98651090
Volgens mij loopt de serverversie van OpenTTD achter, ik kan niet verbinden :{
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:05:13 #62
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98651978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:37 schreef classpc het volgende:
Volgens mij loopt de serverversie van OpenTTD achter, ik kan niet verbinden :{
Nee hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_98658127
Nu kan ik redelijk met seinen overweg. Maar toch gaat het bij mij altijd op dezelfde manier fout als het gaat om stations waar treinen van twee kanten kunnen binnenrijden.



Het sein vóór het depot is een ingangssein. De seinen direct bij het station zijn uitgangsseinen. Aan de andere kant idem. Wat doe ik hier nou fout? De onderste (witte) passagierstrein kan toch makkelijk zijn weg vervolgen, gezien het spoor vrij is?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98658490
quote:
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?
En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98658530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?
Nee hoor, het gewone sein daarvoor zorgt ervoor dat er geen treinen in willen rijden.
quote:
En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij?
Werkt perfect, ik heb een station met meerdere ingangen en zie regelmatig 4 treinen in 1 baanvak rijden ^O^
pi_98658790
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee hoor, het gewone sein daarvoor zorgt ervoor dat er geen treinen in willen rijden.

[..]

Werkt perfect, ik heb een station met meerdere ingangen en zie regelmatig 4 treinen in 1 baanvak rijden ^O^
Oké top! Dankjewel! _O_
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 26 juni 2011 @ 12:35:54 #68
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98674100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:23 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?
Juist niet! Het sein vóór de kruising zorgt ervoor dat de trein een beschikbare route zoekt, tót het volgende sein. Als jij een sein dan nog weer ná de kruising, maar vóór het station plaatst, dan gaat die trein rijden tot voor het station, naar een mogelijk bezet spoor. De trein blijft dan de hele kruising blokkeren. Plaats je je sein achter het station, dan rijdt de trein probleemloos het lege perron op. Zijn er geen lege perrons? Dan blijft de trein wachten voor de kruising totdat er een leeg spoor is, zonder de kruising te blokkeren.

Kortom, maak een sein op de plek waar je wil dat je treinen stil gaan staan. Dat is dus voor de kruising (want je wil dat ze daar stil staan als de weg bezet is), en achter een perron (lijkt me logisch dat je wil dat ze op een perron stil staan). Zet ze dus niet ná een kruising, want dat houdt in dat je treinen stil kunnen komen te staan óp de kruising.
quote:
En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij?
Dit systeem kun je zo ver uitbreiden als je maar wil. Of het een efficiënte doorstroming geeft is de vraag, maar het zal in ieder geval blijven werken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_98678951
Dank voor je antwoord Bart. Ik heb het op het moment nog zo:



Maar als ik het dus allemaal goed begrijp, hoeft het sein vóór de kruising dus geen éénrichtingssein te zijn?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:23:12 #70
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98679542
Jezus man, dás een groot station. :D
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_98681484
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:23 schreef Euribob het volgende:
Jezus man, dás een groot station. :D
Sarcastisch? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 26 juni 2011 @ 16:53:35 #72
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98682799
Woohoooo Mogul Status :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 26 juni 2011 @ 16:54:53 #73
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98682841
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:23 schreef Euribob het volgende:
Jezus man, dás een groot station. :D
Extra large stations en treinen is wel leuk :P

2x de lengte van normaal, 4 locs, 24 wagons :9~
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 26 juni 2011 @ 18:38:06 #74
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98686373
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef Hojdhopper het volgende:
Dank voor je antwoord Bart. Ik heb het op het moment nog zo:

[ afbeelding ]

Maar als ik het dus allemaal goed begrijp, hoeft het sein vóór de kruising dus geen éénrichtingssein te zijn?
Technisch gezien niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch omdat de treinen over dat spoor van één kant komen rijden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_98696116
quote:
99s.gif Op zondag 26 juni 2011 18:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Technisch gezien niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch omdat de treinen over dat spoor van één kant komen rijden.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:53 schreef BasOne het volgende:
Woohoooo Mogul Status :P
Dat is me nou nog nooit gelukt. Ik heb altijd wel een paar voertuigen die verlies draaien of onder de 10.000 euro winst.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Extra large stations en treinen is wel leuk :P

2x de lengte van normaal, 4 locs, 24 wagons :9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet ieders voorkeur. Maar ik wil graag 'realistisch' bouwen. Ben nog van plan om één groot industrieterrein te maken. Moet nog wel even kijken hoe ik dat doe. Moeten verschillende stations worden gezien je geen oneindig groot station kunt hebben en treinen ook naar bepaalde sporen toe moeten. Iets voor een regenachtige dag in de vakantie.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98698508
Iemand die weet hoe je een GRF uitzet of verwijderd tijdens een spel?

Gaat hier om versie 1.1.0 en ik heb een GRF waardoor olietankers een capaciteit van 22 miljoen liter hebben. Dit krijgen ze natuurlijk nooit vol en dat is op zich niet zo erg. Maar door de hoge gebruikskosten en lage transferopbrengst draaien ze bijna een half ton verlies per jaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 27 juni 2011 @ 00:18:55 #77
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98702560
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand die weet hoe je een GRF uitzet of verwijderd tijdens een spel?

Gaat hier om versie 1.1.0 en ik heb een GRF waardoor olietankers een capaciteit van 22 miljoen liter hebben. Dit krijgen ze natuurlijk nooit vol en dat is op zich niet zo erg. Maar door de hoge gebruikskosten en lage transferopbrengst draaien ze bijna een half ton verlies per jaar.
Gewoon de grf eruit tyfen via spelopties -> newgrf instellingen

Die grf heb ik idd hetzelfde mee gehad, leuk idee maar zolang de olie output van zo'n platform op 2024000 liter (oid) blijft staan heb je er geen zak aan
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_98703708
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 00:18 schreef Proximo het volgende:

[..]

Gewoon de grf eruit tyfen via spelopties -> newgrf instellingen

Die grf heb ik idd hetzelfde mee gehad, leuk idee maar zolang de olie output van zo'n platform op 2024000 liter (oid) blijft staan heb je er geen zak aan
Ja dat dacht ik ook maar dat lukt me dus niet. Zal morgenavond wel even een printscreen posten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98733428
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen. ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 21:15:05 #80
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_98736560
Een groot station ? Zoiets ?
pi_98748623
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef Scarsick het volgende:
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen. ;)
Ik ga eensch op onderzoek uit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:15 schreef Willemsuh het volgende:
Een groot station ? Zoiets ?
Dat is mooi, dat is groot, dat is tof... Maar ik vind het weer te onrealistisch. :$
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98799988
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef Scarsick het volgende:
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen. ;)
Zoekt en gij zult niet vinden. :(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98873725
Kunnen we elkaar niet elke week een uitdaging geven? :P
Bepaalde target halen voor een bepaald jaar. Bijv in inkomens ofzo :p.

Ik zoek nog een goeie AI om tegen te spelen. Multiplayer gaat me te traag, maar de AI is ook stupide
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:04:22 #84
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_98928408
@ Hojdhopper: Klopt dat is het ook niet maar wilde eens kijken hoe groot je het kon maken.
Dat kan aardig groot zoals je ziet. Bouw nu ook wel groot maar niet meer met zoveel mijnen.
Ik laat nu alle mijnen in de map op 1 fabriek/centrale uitkomen das ook wel leuk.

@ nero7 Hoe had je dat in gedachten dan ? Samen 1 map bouwen of tegen elkaar ?
Als jij weet hoe we dat kunnen doen hou ik me aanbevolen !
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:19:18 #85
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_98942696
Zo, topic ook aan het volgen op de iPhone... Handig !
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:59:04 #86
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98949273
Na 3 uur bouwen, slopen en heeeel veel treinen (440) omleiden/slopen/vervangen is het me gelukt, onderstaand station heb ik weten te vervangen door een station wat een stuk logischer in elkaar steekt en vloeiender loopt :)

Voor: :{


Na: :7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:15:37 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98951459
Ik vond het eerste er wel leuker uitzien :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:56:15 #88
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98952945
Die zag er ook iets "natuurlijker" uit, maar aangezien er op de map 3500+ treinen rijden gaat het spel laggen als er opstoppingen en dergelijke zijn :P Op die 1e screen zie je ook dat ik tig bruggen, tunnels etc heb, en dat treinen stil staan...

Hell, zelfs die "versnel" knop heeft geen zin meer, ik kan spelen op de standaard snelheid, en thats it, versnellen van het spel heeft geen effect meer :D

Op naar de 4000 treinen, ga dit weekend nog maar eens een mega project opstarten ergens :7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:48:34 #89
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_98960730
@ Proximo Ziet er goed uit ! Hoeveel vakjes is het station ? 10/12 ofzo ?
  maandag 4 juli 2011 @ 13:11:23 #90
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99018307
Iemand de nederlandse scenario?

De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden..
  maandag 4 juli 2011 @ 13:15:24 #91
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99018438
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Iemand de nederlandse scenario?

De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden..
Ik heb hem al!

Sorry!

Ik heb hem via de wiki van OpenTTD.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens staat er wel "hard" bij?!
  maandag 4 juli 2011 @ 14:21:17 #92
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99020802
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Iemand de nederlandse scenario?

De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden..
Klets niet, die link doet het prima.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:22:38 #93
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99020844
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:15 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik heb hem al!

Sorry!

Ik heb hem via de wiki van OpenTTD.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens staat er wel "hard" bij?!
Die zijn veel kleiner dan die in de OP, die is namelijk 2048x2048.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99022959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:25 schreef dreams.psd het volgende:
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK.
Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives? :)
moet je op zoek content online zoeken
en dan alles selecteren en downloaden
:) dan doet ie het :D
pi_99023040
trouwens bij het scenario van NL uit de startpost, kan ik geen euro's selecteren en ik kan geen grfs doorvoeren :(

superjammer ..
  maandag 4 juli 2011 @ 15:24:11 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99023232
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:19 schreef dan13lv het volgende:
trouwens bij het scenario van NL uit de startpost, kan ik geen euro's selecteren en ik kan geen grfs doorvoeren :(

superjammer ..
GRF's doorvoeren is een optie die je aan moet zetten, zie ook http://wiki.openttd.org/F(...)in_my_game.2C_why.3F
Dat is dus niet specifiek voor dit scenario, maar voor alle scenario's.

Hoe het met Euro's zit weet ik zo even niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:50:06 #97
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99026602
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Klets niet, die link doet het prima.
Hoho, rustig :o

Bij mij niet; http://lingen.nu/ttd/nederland.scn

Dan krijg ik een pagina vol met dit;
pi_99026814
Doe eens rechtsklik op die link, en dan "Koppeling opslaan als" oid ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 20:02:59 #99
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99034543
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:54 schreef Piles het volgende:
Doe eens rechtsklik op die link, en dan "Koppeling opslaan als" oid ;)
Bedankt!

Deze zocht ik inderdaad, deze is veel groter :)
  maandag 4 juli 2011 @ 20:41:14 #100
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99036204
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:50 schreef Saninl het volgende:

[..]

Hoho, rustig :o

Bij mij niet; http://lingen.nu/ttd/nederland.scn

Dan krijg ik een pagina vol met dit; [ afbeelding ]
:|W
Als de link het niet zou doen, zou je niets zien. De link doet het wel, jouw browser doet het niet goed. Moet je niet de schuld bij mijn server neerleggen :6.
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:02 schreef Saninl het volgende:

[..]

Bedankt!

Deze zocht ik inderdaad, deze is veel groter :)
Zei ik toch ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:02:55 #101
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99037368
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:41 schreef Bart het volgende:

[..]

:|W
Als de link het niet zou doen, zou je niets zien. De link doet het wel, jouw browser doet het niet goed. Moet je niet de schuld bij mijn server neerleggen :6.

[..]

Zei ik toch ;).
:*
pi_99156754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:04 schreef Willemsuh het volgende:
@ Hojdhopper: Klopt dat is het ook niet maar wilde eens kijken hoe groot je het kon maken.
Dat kan aardig groot zoals je ziet. Bouw nu ook wel groot maar niet meer met zoveel mijnen.
Ik laat nu alle mijnen in de map op 1 fabriek/centrale uitkomen das ook wel leuk.

@ nero7 Hoe had je dat in gedachten dan ? Samen 1 map bouwen of tegen elkaar ?
Als jij weet hoe we dat kunnen doen hou ik me aanbevolen !
Gewoon map instellingen afspreken, en het hoogste winst halen voor het jaar 2000?
Zoiets :).
pi_99156839
Ik vind OpenTTD altijd geen reet meer aan na een tijd.
Welke AI stellen jullie voor? Ik wil wel iets realistisch hebben, en niet constant van die kutAI's die zijn gespecialiseerd in bussen, of trams of vliegtuigen... Gewoon een realistische alleskunner (hetgeen dat er meest in de buurt komt :P ).
pi_99156912
Ik ben 'm nu aan het downloaden!
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_99206338
Here we go! :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:45:46 #106
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99207058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:57 schreef nero7 het volgende:
Ik vind OpenTTD altijd geen reet meer aan na een tijd.
Welke AI stellen jullie voor? Ik wil wel iets realistisch hebben, en niet constant van die kutAI's die zijn gespecialiseerd in bussen, of trams of vliegtuigen... Gewoon een realistische alleskunner (hetgeen dat er meest in de buurt komt :P ).
AdmiralAI is geloof ik wel oke.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99211418
Zal even kijken.
Heb er nu een die zich met 6 anderen in 1 dorp vestigen, en maar 1 bus laten rijden.
Zonder ook maar operationele winst :')
pi_99212489
en een pc die voor de tienduizendste keer vastloopt :r :r :r
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:43:44 #109
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_99213187
werkt nog steeds als een speer, zelfs op Windows 7 64 bit.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:41:52 #110
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99218175
@ nero7
Kijk ff in mijn profiel voeg me dan ff toe op msn, kunnen we ff kijken of we samen een map kunnen bouwen ofzo
pi_99221824
Kan toch ook een verse safe maken, en die online pleuren?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:05:22 #112
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_99222451
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:45 schreef Bart het volgende:

[..]

AdmiralAI is geloof ik wel oke.
:Y Admiral kan ook prima overweg met ECS.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:32:56 #113
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99223754
@nero7

Dat kan ook natuurlijk.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:59:55 #114
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99256922
Dames en meisjes.

Mag ik voorstellen de FoK! server weer eens te herstarten... na een week of 4 :P

En voor de gein eens iets anders :P

2048x2048
Desert
Double length trains & Stations

:P

De huidige kaart is wel leuk, maar met 8 miljard in de bank een beetje saai.. en 4! weken!!
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:32:08 #115
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99258105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:59 schreef BasOne het volgende:
Dames en meisjes.

Mag ik voorstellen de FoK! server weer eens te herstarten... na een week of 4 :P

En voor de gein eens iets anders :P

2048x2048
Desert
Double length trains & Stations

:P

De huidige kaart is wel leuk, maar met 8 miljard in de bank een beetje saai.. en 4! weken!!
Morgen zal ik hem resetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:55:58 #116
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99259138
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Morgen zal ik hem resetten.
NEIN, JETZ :P

Wat heb ik aan morgen als ik nu wil spelen :P

En ja, kan een ander multyplaya opzoeken of een singleplayer...
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:00:34 #117
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99259346
Nou hij draait hoor!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:03:16 #118
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99259472
WHOOOHOOOOO :P

Als je een lekker wijf was......

;)
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99259572
Jezus, hij freezed elke keer. :'(
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:06:42 #120
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99259630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:03 schreef BasOne het volgende:
WHOOOHOOOOO :P

Als je een lekker wijf was......

;)
Ben ik ook!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99259713
Moet ik me ergens voor aan te melden om de server te joinen? of ik kan ik zo gelijk meedoen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:13:40 #122
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99259959
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:08 schreef Doublepain het volgende:
Moet ik me ergens voor aan te melden om de server te joinen? of ik kan ik zo gelijk meedoen?
Probeer het uit zou ik zeggen :7.
Ja, je kan zo meedoen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99260020
Lukt niet, hij freezed elke keer! :( ;( :'( :'(
pi_99260346
Is het mogelijk om het in full screen te spelen? Dus niet in een scherm? Dan freezed hij misschien niet. :)
Gevonden, maar werkt ook niet!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 23:22:16 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:24:35 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99260550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:14 schreef Doublepain het volgende:
Lukt niet, hij freezed elke keer! :( ;( :'( :'(
Doet ie niets meer? Want hij moet wel de map downloaden he, kan ff duren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99260660
Als ik in de multiplayer lobby ben dan freezed hij compleet. Ik wacht nu al 5 min, maar nog steeds niks. Jammer. ;(
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:30:21 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99260809
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:26 schreef Doublepain het volgende:
Als ik in de multiplayer lobby ben dan freezed hij compleet. Ik wacht nu al 5 min, maar nog steeds niks. Jammer. ;(
Je zoekt wel naar servers?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99260965
Ik heb de server gevonden, ik moet dan wachtwoord invoeren daar freezed hij.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:38:36 #129
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261155
Wel het juiste wachtwoord ingevoerd?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:39:20 #130
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261195
En doe je bekijk spel, meespelen met dit bedrijf, of nieuw bedrijf starten?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99261200
Dat kan niet, hij freezed. :(
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:41:07 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261253
Wat is je IP?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:41:31 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261272
En probeer eens met een random server op internet verbinding te maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:42:50 #134
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261330
Je hebt geen firewall die de boel tegenhoudt?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:43:22 #135
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99261351
Ik zit iedere keer met 'kan niet bouwen met pauze' :X
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99261390
Ik download hem opnieuw, misschien doet ie het dan :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:45:11 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:43 schreef BasOne het volgende:
Ik zit iedere keer met 'kan niet bouwen met pauze' :X
Ja Doublepain maakt verbinding. Maar kies jij eens ff een originelere naam dan Player :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:50:10 #138
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99261601
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:45 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja Doublepain maakt verbinding. Maar kies jij eens ff een originelere naam dan Player :').
Nag, nag, nag.

Net windhoos opnieuw geinstaleerd, moet alle settings bijwerken :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99261636
hmm.. Zelfs met Firewall uitgeschakeld doet ie zo.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:51:06 #140
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261642
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:50 schreef Doublepain het volgende:
hmm.. Zelfs met Firewall uitgeschakeld doet ie zo.
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:41 schreef Bart het volgende:
En probeer eens met een random server op internet verbinding te maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:51:40 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:50 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nag, nag, nag.

Net windhoos opnieuw geinstaleerd, moet alle settings bijwerken :P
console openen
name BasOne
klaar
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:54:15 #142
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99261757
* Grinnik *
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:54:55 #143
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99261781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:54 schreef BasOne het volgende:
* Grinnik *
Weer uitlachen? Ik kick je zo weer hoor!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99262010
Alle opties doen het alleen bij Mulitplayer gaat hii al vastlopen enzo. AVG heb ik compleet uit staan, Firewall ook. Maar toch doet hij zo!
  zondag 10 juli 2011 @ 08:56:44 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99268614
Geen idee dan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99287352
Singleplayer doet et gelukkig wel.

Ik heb wel een probleem, ik haalde eerst 20K van 2 kolenmijnen. Maar nu produceren die mijnen bijna niks meer, max 10 ton kolen. Hoe kan ik dit weer laten verhogen?
pi_99288226
quote:
5s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:26 schreef Doublepain het volgende:
Singleplayer doet et gelukkig wel.

Ik heb wel een probleem, ik haalde eerst 20K van 2 kolenmijnen. Maar nu produceren die mijnen bijna niks meer, max 10 ton kolen. Hoe kan ik dit weer laten verhogen?
Waarschijnlijk bedien je die stations te weinig. Klik er eens op (de mijn of het station) en kijk eens naar het percentage dat wordt vervoerd?
pi_99288345
27%
pi_99288919
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:58 schreef Doublepain het volgende:
27%
Veel te laag.
Maak een 2e perron en laat een trein er wachten tot hij vol is ( met twee treinen om en om staat er bijv. altijd 1 te laden).
Dat krikt dat weer op en dan gaan de mijnen veel meer produceren.
dag
pi_99298749
Als je met kopstations werkt, hoe haal je dan de hoogste doorstroming van treinen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_99300422
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Veel te laag.
Maak een 2e perron en laat een trein er wachten tot hij vol is ( met twee treinen om en om staat er bijv. altijd 1 te laden).
Dat krikt dat weer op en dan gaan de mijnen veel meer produceren.
Hoe laat je een trein wachten tot hij vol is dan?
  zondag 10 juli 2011 @ 23:38:54 #152
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99302245
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Hoe laat je een trein wachten tot hij vol is dan?
Trein: Orders -> Full load any cargo.

Dat is een basis begrip.....

Heb je TTD wel eens gespeeld :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99303184
Ja heel lang geleden, maar toen snapte ik er niks van. Nu begin ik het te begrijpen :P
pi_99304539
Hoe kan je de productie van bijv. een olieplatform vergroten?

Doordat je boven een bepaald percentage zit, en hierdoor groeit?
pi_99305734
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:27 schreef nero7 het volgende:
Hoe kan je de productie van bijv. een olieplatform vergroten?

Doordat je boven een bepaald percentage zit, en hierdoor groeit?
Ja. Volgens mij moet je het boven 75% houden om het in ieder geval niet te laten sluiten (als je deze optie aan hebt staan). Groeien doet het volgens mij ook vanaf dat percentage, maar de groei stopt wel op een gegeven moment.
pi_99305967
Want in de FOK! server zag ik kolenmijnen staan met een enorm getal :') Dan vraag je je dat af.
Overigens is Easy, wel ook echt easy.

Leuk met vliegtuigen :D.
10 jaar later, bedrijfswaarde van 2 miljoen pond :')
pi_99307678
-

[ Bericht 100% gewijzigd door nero7 op 11-07-2011 02:00:30 ]
pi_99308118
KUTVLIEGTUIGEN, Y U CRASH?
pi_99308378
Heb een klein begin gemaakt, nu ik het afgesloten heb. Blijft hij dan geld maken of moet ik online komen? :)
pi_99308382
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef Doublepain het volgende:
Heb een klein begin gemaakt, nu ik het afgesloten heb. Blijft hij dan geld maken of moet ik online komen? :)
Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet :)
pi_99308408
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef nero7 het volgende:

[..]

Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet :)
hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank :P Kan ik gelijk mijn schuld betalen :P
pi_99308567
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:41 schreef Doublepain het volgende:

[..]

hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank :P Kan ik gelijk mijn schuld betalen :P
hehe :p

laat nu de AI tegen elkaar spelen.
  maandag 11 juli 2011 @ 06:55:23 #164
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99309725
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:41 schreef Doublepain het volgende:

[..]

hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank :P Kan ik gelijk mijn schuld betalen :P
Laden en lossen gaat sneller als de stations even lang zijn als de trein :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 12:04:48 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99314767
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef nero7 het volgende:

[..]

Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet :)
Alleen als er spelers ingelogd zijn op de server. Als er niemand speelt, staat ie op pauze.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99315119
quote:
99s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Alleen als er spelers ingelogd zijn op de server. Als er niemand speelt, staat ie op pauze.
LOL, en dat op 1x de snelheid. Leuk, multiplayer :')
  maandag 11 juli 2011 @ 12:21:24 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99315289
:?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99318349
64x64 een keer volbouwen is ook best leuk :)

Omdat de multiplayer volgens jou alleen loopt als er iemand online is? of bedoelde je single player?
Herinner me bij de Fok server dat alles op normale snelheid liep. Mocht je een dag wachten om iets te bereiken :p
  maandag 11 juli 2011 @ 13:54:07 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99318382
Ik verbaas me iedere keer weer als ik een map van 256x256 maak. Zo allejezus klein, dat heb je zo vol. Maar vroeger, voor bigger maps ingebouwd werd, was elke map 256x256 :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 11 juli 2011 @ 13:55:01 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99318419
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:53 schreef nero7 het volgende:
Omdat de multiplayer volgens jou alleen loopt als er iemand online is? of bedoelde je single player?
Herinner me bij de Fok server dat alles op normale snelheid liep. Mocht je een dag wachten om iets te bereiken :p
Multiplayer bedoel ik. FOK!server staat op pauze als er niemand ingelogd is. Maar dat is een instelling die per server verschilt, sommige serveradmins stellen het zo in dat ie altijd doorloopt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99318442
Maar na 256x256 zou je toch ook 400, 600 etc moeten kunnen hebben?
Want de stap van 256 naar 512 is al aardig, maar 1024 is bizar en 2048 helemaal waanzin :').

Een beetje concurrentie is toch wel leuk.
  maandag 11 juli 2011 @ 13:57:12 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99318494
Er is zelfs een patch waarmee je nog groter kan. Enige beperking is 4GB geheugen, die zit zo ongeveer vol als je een 8192x8192 maakt. Dan blijf je ook echt eindeloos scrollen :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:08:57 #173
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99318843
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:55 schreef nero7 het volgende:
Maar na 256x256 zou je toch ook 400, 600 etc moeten kunnen hebben?
Want de stap van 256 naar 512 is al aardig, maar 1024 is bizar en 2048 helemaal waanzin :').

Een beetje concurrentie is toch wel leuk.
Met 2048x2048 heb je tenminste een beetje de ruimte om te bouwen, en met 8 spelers zit dat ook snel vol....

Alleen zijn er op het moment maar 2 spelers op de FoK! server :'(
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99320336
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

Met 2048x2048 heb je tenminste een beetje de ruimte om te bouwen, en met 8 spelers zit dat ook snel vol....

Alleen zijn er op het moment maar 2 spelers op de FoK! server :'(
Zit je een beetje 75% van mijn bedrijf te kopen! :o
  maandag 11 juli 2011 @ 15:05:55 #175
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99320994
quote:
4s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:48 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zit je een beetje 75% van mijn bedrijf te kopen! :o
:P

Wat voor nut het heeft weet ik nog steeds niet.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 15:08:36 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99321101
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:05 schreef BasOne het volgende:

[..]

:P

Wat voor nut het heeft weet ik nog steeds niet.
Geld verdienen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99323711
Tering, zet je animatie eens uit. Dan gaat het echt als een speer :')

Dat het spel evengoed zoveel vreet van een 2x2Ghz pc, terwijl ze vroeger het met minder dan 200mhz moesten doen _O-. Of is er een fixed snelheid in de engine van de game?
  maandag 11 juli 2011 @ 16:22:53 #178
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99323903
Snelheid is vast. Tenzij je fast forward doet, dan gaat ie zo snel als je pc het kan maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99326043
256x256 werd nogal klein, achteraf :p
Wil wel de vliegtuigen voor de AI uitschakelen, heb er zelf ook niks mee.
pi_99326934
Wanneer gaat alles gereset worden? Dus in 1900 ofzo beginnen?
  maandag 11 juli 2011 @ 17:42:20 #181
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99327029
Wanneer ik daar zin in heb.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:54:59 #182
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99327482
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:39 schreef Doublepain het volgende:
Wanneer gaat alles gereset worden? Dus in 1900 ofzo beginnen?
Met paard en wagen?

Daar is geloof ik een setje voor :D

Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99327794
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Met paard en wagen?

Daar is geloof ik een setje voor :D

Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev :P
Tot hoever gaat het dan? 2100? :P
pi_99327838
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Met paard en wagen?

Daar is geloof ik een setje voor :D

Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev :P
In 1900 hadden ze al volop stoomtreinen hoor :P
Flip trouwens een beetje dat ik niet kan spelen. Hij zeurt na installatie over graphicpacks etc -O-
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:04:52 #185
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99327871
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Tot hoever gaat het dan? 2100? :P
Oneindig zover ik weet, maar zelf heb ik nog geen spel gespeeld dat langer liep dan 5000 jaar.

Je moet in de serverlist eens zoeken naar 'endless' games, kijken op welke jaartallen die staan :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 18:06:47 #186
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99327939
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

In 1900 hadden ze al volop stoomtreinen hoor :P
Flip trouwens een beetje dat ik niet kan spelen. Hij zeurt na installatie over graphicpacks etc -O-
Gloof dat daar wat over in de FAQ staat.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 18:09:26 #187
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99328044
@ Bart

Kan je ook een bestaande map ( die je dus zelf al een aantal jaar speelt ) online zetten ?
pi_99328263
Kut, heb ik mijn bedrijf een ww gegeven. Alleen weet ik die niet meer! :(
  maandag 11 juli 2011 @ 18:43:33 #189
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99329535
@ nero7
Heb je al een map online gezet ?
  maandag 11 juli 2011 @ 18:52:08 #190
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99329918
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:09 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart

Kan je ook een bestaande map ( die je dus zelf al een aantal jaar speelt ) online zetten ?
Dat kan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 11 juli 2011 @ 19:05:51 #191
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99330579
@ Bart zie je DM
Heb in de OP zitten kijken.. ga nu ff aan de slag...
  maandag 11 juli 2011 @ 19:12:48 #192
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99330935
@ Bart

Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ?
pi_99331756
Ik schrik me rot.
Overal steden van 3-5K
3de en 2de hebben 12-16K
De grootste 65K :')
  maandag 11 juli 2011 @ 19:32:51 #194
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99332041
Map staat online als het goed is...
Wie wilt ff checken ?
Willemsuh Transport ww hetzelfde als de Fokserver.
  maandag 11 juli 2011 @ 19:41:14 #195
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99332486
Willemsuh Transport:3979 (IPv) ?

Server offline
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 19:44:34 #196
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99332645
@ BasOne
Vreemd... Misschien weet Bart hoe dat kan/moet ?
  maandag 11 juli 2011 @ 20:21:42 #197
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99334792
De monorail en maglev Food Van's zijn onzichtbaar, geeft wel een komisch effect :D _O-
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 11 juli 2011 @ 21:00:45 #198
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99337356
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:12 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart

Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ?
Morgen kijk ik er naar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99337533
tering, pleur 20 bushaltes in een 10K stadje en je loopt binnen :')
  maandag 11 juli 2011 @ 21:36:09 #200
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99339773
@ Bart

oke is goed.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:59:27 #201
349175 Wasknijper21
met een blauwe ballon
pi_99413312
Hallo!

Waarom eigenlijk een TTD kloon gemaakt? Is TTD niet vrijgegeven nu?
AKQ, favoriete topics: taal, geschiedenis, topografie, sport algemeen, klassieke muziek, Rusland, schaken, de knorrepos
Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:04:33 #202
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99413530
Nee, games worden bijna nooit vrijgegeven. Transport Tycoon (deluxe) downloaden is officieel nog steeds illegaal. Vandaar dat ze het nagemaakt hebben, en eigen graphics hebben gemaakt. Alhoewel je ook nog de oude graphics kan gebruiken, zogenaamd als je de oude versie bezit :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:05:08 #203
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99413552
Plus dat de oude niet op Windows draaide. En nu kunnen ze van alles uitbreiden, zoals grotere maps, meer treinen, multiplayer, enz enz enz :)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:32:11 #204
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99419506
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:05 schreef Bart het volgende:
Plus dat de oude niet op Windows draaide. En nu kunnen ze van alles uitbreiden, zoals grotere maps, meer treinen, multiplayer, enz enz enz :)
And we Lub it :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:43:51 #205
349175 Wasknijper21
met een blauwe ballon
pi_99433088
Ik heb het gedownload, Bart! :)

ben er wat mee ah klooien
AKQ, favoriete topics: taal, geschiedenis, topografie, sport algemeen, klassieke muziek, Rusland, schaken, de knorrepos
Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:18:56 #206
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99517682
Zo jammer dat er maar zo weinig mensen op de FoK! server spelen :'(
2 companies die stil liggen en 1 die bankroet is gegaan.... :\

*kijkt op bankrekening*
22,5 miljard pond... :X

Was ik in het eggies maar zo rijk :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:32:53 #207
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99518517
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:12 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart

Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ?
http://www.openttd.org/en/servers
als ie daar in de lijst staat, staat ie online
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:09:47 #208
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99536171
Wagonmaster Bart,

Misschien een herstart van de server..
Normale kaart 'Temperate' dat er misschien wat meer mensen komen.

Zit nu al dagen in m'n eentje :X

34 miljard op de bank......
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:31:47 #209
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99552647
@ Bart

Zal zo opnieuw eens kijken..
Je hoort het straks..
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:52:22 #210
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99553399
@ BasOne

Zal ik je ff joinen dan ?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:06:51 #211
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99554003
Nieuwe kaart?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:24:48 #212
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99554683
@ BasOne
Moet Bart ff resetten !
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:36:23 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99555089
done
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99555277
I'm in :Y
dag
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:46:24 #215
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99555553
Ik nog niet, nog niet thuis !
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40:30 #216
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99560363
ben er ook
pi_99562125
Ik doe mee ;)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:24:56 #218
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99562412
En maar 2 man online :')
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99563300
Wat is dat aandelenbullshit nou?! Zet et uit :')
pi_99563348
tering, je moet maar zin hebben om te bouwen... Het geld raakt niet op! :D
pi_99563748
ja joh BasOne verdubbelt zijn winst even :')
  zondag 17 juli 2011 @ 00:07:29 #222
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99564508
Wie wat waar....

:P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99564812
gast, vliegtuigen... Daar gaat mn lol ;(
  zondag 17 juli 2011 @ 00:22:22 #224
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99565110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:14 schreef nero7 het volgende:
gast, vliegtuigen... Daar gaat mn lol ;(
En bussen en treinen :P
Transport tycoon, niet train tycoon :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99565137
oh, spelen jullie het zo

Staat straks de hele map vol met vliegvelden :')
  zondag 17 juli 2011 @ 00:25:00 #226
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99565202
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:23 schreef nero7 het volgende:
oh, spelen jullie het zo

Staat straks de hele map vol met vliegvelden :')
Max 200 vliegtuigen oid, 50 boten, dus je zal het gros met treinen moeten doen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99565444
Oh, dan heb ik er nog 90 over _O-
38 stops, BAM!
pi_99567055
Zie morgen wel hoe het er uitziet :')
  zondag 17 juli 2011 @ 15:52:11 #229
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99580548
Pas ff het aantal tegels voor stations aan, zo zijn ze te klein..
Ook graag langere treinen !
pi_99594451
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:52 schreef Willemsuh het volgende:
Pas ff het aantal tegels voor stations aan, zo zijn ze te klein..
Ook graag langere treinen !
Inderdaad, maak er gerust 14 blokken van. Ook de breedte van de stations zou wel wat groter mogen. Voor een fabriek heb je toch al gauw 7 bronnen met 2 rails, maakt 14, en dat is alweer teveel voor een station...

Zullen we ook voor een kleinere map gaan de volgende keer? 1024x1024 ofzo. Tegen elkaar concurreren lijkt me leuker.
pi_99594522
oh, en Wennpool Bridge heeft voor 2200 minimaal een half miljoen inwoners :')

Multiplayer level gesaved en in single laten draaien, de hele nacht :p
pi_99614030
Iemand tips?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:15:10 #233
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99614241
Gebruik geen seinafstand van 1.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99614258
Waarom niet?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:24:40 #235
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99614534
Omdat je files krijgt als je treinen op 1 vakje van elkaar rijden en dan opeens een brug/tunnel tegenkomen waardoor de seinafstand opeens groter wordt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:31:03 #236
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99614712
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:08 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Iemand tips?
[ afbeelding ]
allebemachies... zou een normaal klaverblad niet beter zijn?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 18 juli 2011 @ 12:37:16 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99614894
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef BasOne het volgende:

[..]

allebemachies... zou een normaal klaverblad niet beter zijn?
Klaverblad is merge before split en dus per definitie kut.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:47:10 #238
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99615172
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:37 schreef Bart het volgende:

[..]

Klaverblad is merge before split en dus per definitie kut.
Vind het wel handig als er een hoop lijnen bij mekaar komen eigenlijk :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99615259
De capaciteit hiervan ligt hoger dan het klaverblad, wat files opleverde. Vandaar dat ik voor deze gekozen heb.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:52:51 #240
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99615344
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef BasOne het volgende:

[..]

Vind het wel handig als er een hoop lijnen bij mekaar komen eigenlijk :P
Zolang er weinig treinen rijden kan het ook geen kwaad :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 18 juli 2011 @ 13:44:38 #241
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_99617200
@ Bart
Daar heb je wel een punt ja met 1 vakje seinafstand, op lange trajecten zonder tunnels of bruggen gaat het goed.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:11:47 #242
75049 BasOne
Spaceship!
pi_99620717
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:33 schreef nero7 het volgende:
Oh, dan heb ik er nog 90 over _O-
38 stops, BAM!
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:26 schreef nero7 het volgende:
Zie morgen wel hoe het er uitziet :')
127 vliegtuigen met een gemiddeld inkomen van 30k...
dat zet veel zoden aan de dijk :')
40? vliegvelden?

Ik heb 70 vliegtuigen met een gemiddeld inkomen van 500k...
op 6 vliegvelden.....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_99636033
Ik heb de boel dan ook ondoordacht lekker rond laten vliegen, en de boel zitten klonen.

Ik weet ook wel hoe ik ze winstgevend moet maken :') Heb nu geld zat, dus of ik verlies draai met een paar vliegtuigen boeit me niet :p
  woensdag 20 juli 2011 @ 05:11:03 #244
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_99693766
Hoe krijg ik mijn fabriekjes zover dat ze meer voor me willen gaan produceren? ;(
Wat ik ook probeer, mijn kolenmijnen maken maar minder en minder kolen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Euribob op 20-07-2011 05:28:04 ]
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:24:21 #245
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99694500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 05:11 schreef Euribob het volgende:
Hoe krijg ik mijn fabriekjes zover dat ze meer voor me willen gaan produceren? ;(
Wat ik ook probeer, mijn kolenmijnen maken maar minder en minder kolen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoge ratings hebben. Wat zijn je industry-rating en station-rating van de betreffende kolenmijn en het station?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:05:59 #246
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_99751171
zorgen dat er minimaal altijd 1 trein staat te laden at any given moment
dat zorgt voor een laad rating van 75% en meer..
een leeg station waar niemand, of af en toe iemand komt laden zorgt voor lagere scores.
en dan gaat de productie achteruit..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_99756966
100% is trouwens ook onhaalbaar... 97 lijkt de max.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:43:50 #248
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99758859
100% station rating is haalbaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99763003
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:43 schreef Bart het volgende:
100% station rating is haalbaar.
Hoe dan?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:35:09 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99763102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:33 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Hoe dan?
http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_rating

Gewoon aan genoeg punten voldoen die een positieve score hebben. Snelle treinen, nieuwe treinen, vaak goederen oppikken, weinig goederen laten wachten op station, standbeeld in stad, reclame.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 31 juli 2011 @ 01:49:21 #251
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100146653
30 miljard.....

God, wat zal ik nu eens bouwen.......

:') :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_100493832
Ik had laatst 50 miljard euro, heb ik de hele kaart weggevaagd :P waren alle gemeentes pissig op mij :P Trouwens TTD is het beste spel ooit :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100650844
Weet iemand nog een goede treinenset? Ik heb nu de Nederlandse Treinenset maar die vind ik niet leuk, en het origineel vind ik ook niks. Moet trouwens wel een set zijn wat monorail en maglev toe staat, want mijn huidige set niet doet.
Ik kan me trouwens vaag iets herinneren over een Russische bullettrain die al beschikbaar was in 1980 ofzo?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100689088
Bartolomeus, word het niet eens tijd voor een reset? :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:12:53 #255
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_100689139
Toch maar eens dit spel geprobeerd. Had ik beter niet kunnen doen, fuck wat is het verslavend! ^O^
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_100695166
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
pi_100695257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
Je moet stations en een depot op je spoorlijn bouwen. Dan moet je de station selecteren in de dienstregeling van je trein.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100695274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
Bouw een remise aan het spoor, daar klik je op en koop je een trein en wagons.. die geef je een route en klaar..
dag
pi_100695325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
In de OP staat een basisgids voor beginners:
1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100695353
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
Je wilt het meer basic dan
-knip-

Net te laat :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_100695677
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial?
pi_100695926
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:47 schreef Aalbers het volgende:
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial?
http://www.tt-forums.net/
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:58:57 #263
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_100705723
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:47 schreef Aalbers het volgende:
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial?
youtube is je uitkomst


er staan 11 tutorial video's

[ Bericht 1% gewijzigd door mickeyD op 14-08-2011 11:05:30 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:25:13 #264
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100706207
En toen het spel in '94 uit kwam zat er een boekje bij met niet veel meer informatie dan op de FP staat :N

Jeugd van tegenwoordig moet ook alles voorgekauwd worden.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:14:14 #265
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_100707243
ach ja, gelukkig zijn er altijd mensen die de tijd nemen om tutorials te maken ipv mensen af te zeiken of wat ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:24:42 #266
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100707513
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:14 schreef mickeyD het volgende:
ach ja, gelukkig zijn er altijd mensen die de tijd nemen om tutorials te maken ipv mensen af te zeiken of wat ;)
Ik ben nooit te beroerd om iemand te helpen die er zelf ook een beetje moeite voor doet.

Met een beetje googlen kom je zelf al een heel eind.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:27:20 #267
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_100707594
dat is ook zo, maar t is eigenlijk toch geen heel simpel spelletje, en echt domme vragen bestaan niet op fok!
;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:32:29 #268
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100709663


:+
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_100713909
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:25 schreef BasOne het volgende:
En toen het spel in '94 uit kwam zat er een boekje bij met niet veel meer informatie dan op de FP staat :N

Jeugd van tegenwoordig moet ook alles voorgekauwd worden.
Niet te veel generaliseren hè :P Ik kom uit 1993 en toen ik het spel voor het eerst speelde toen ik 9 was, wist ik na 10 minuten vallen en opstaan wel hoe het moest. Maar ja, helaas heb je altijd nog van die luie gevallen die gewend zijn dat andere hun huiswerk maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:18:18 #270
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100714264
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet te veel generaliseren hè :P Ik kom uit 1993 en toen ik het spel voor het eerst speelde toen ik 9 was, wist ik na 10 minuten vallen en opstaan wel hoe het moest. Maar ja, helaas heb je altijd nog van die luie gevallen die gewend zijn dat andere hun huiswerk maken.
'in den beginne'

Toen er nog geen internet was en je veel spelletjes op school ruilde op floppy of disk moest je er helemaal zelf achter zien te komen hoe een spel werkte en wat je kon doen :P

Zo ben ik met TT begonnen, later TTD gekocht (en ondertussen 4 keer origineel in verschillende 'packs').

Dus ik kan wat kort door de bocht zijn als mensen naar dingen vragen die je met gemak op het net op kan zoeken.
Hoe werkt dit, hoe werkt dat, vragen die 10.000 keer zijn gesteld en 100.000 keer zijn beantwoord.

Google dammit, GOOGLE!!!!

:P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:36:25 #271
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100715229
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:11 schreef BasOne het volgende:
Bartolomeus, word het niet eens tijd voor een reset? :P
Done.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:38:11 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100715322
En ik snap werkelijk niet dat je met het stappenplan in de OP ervoor kan zorgen dat je trein te weinig orders heeft :7. Bij elke stap staat in het plaatje precies waar je moet klikken in het spel en wat je moet doen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:45:47 #273
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_100715724
Overigens heb ik wel een vraag. Als ik een busstation bouw in een dorpje van 1000 inwoners staan er vaak 300/400 man te wachten bij het centraalste station. Moet ik dan 10 bussen laten rijden of wat?
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:49:54 #274
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100715921
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:45 schreef LDS het volgende:
Overigens heb ik wel een vraag. Als ik een busstation bouw in een dorpje van 1000 inwoners staan er vaak 300/400 man te wachten bij het centraalste station. Moet ik dan 10 bussen laten rijden of wat?
Niets moet natuurlijk. Maar als je meer omzet wil hebben, of die arme passagiers niet zo lang wil laten wachten, dan kun je inderdaad kiezen voor meer bussen :). Of een treinstation ernaast en een trein laten rijden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_100716523
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Niets moet natuurlijk. Maar als je meer omzet wil hebben, of die arme passagiers niet zo lang wil laten wachten, dan kun je inderdaad kiezen voor meer bussen :). Of een treinstation ernaast en een trein laten rijden.
De wachttijd van de passagiers beïnvloed toch ook de mening van de gemeente over jou bedrijf?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:10:45 #276
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100716898
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

De wachttijd van de passagiers beïnvloed toch ook de mening van de gemeente over jou bedrijf?
Nee, dat staat los van elkaar. Local authority rating wordt eigenlijk alleen maar beïnvloed door het verwijderen van gebouwen en bomen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:28:09 #277
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100717729
Ooooh heerlijk, een maagdelijke FoK! kaart :P

Mijn dank is groot Master Bartolomeus.

:P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:30:20 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100717831
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:28 schreef BasOne het volgende:
Ooooh heerlijk, een maagdelijke FoK! kaart :P

Mijn dank is groot Master Bartolomeus.

:P
:*
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:21:03 #279
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100719693
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden -O-

Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:47:25 #280
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_100722701
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef BasOne het volgende:
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden -O-

Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af :P
_O-


Ik moest aan het begin ook even wennen aan TTD, menutjes zijn niet zo vanzelfsprekend als nu natuurlijk, maar retro is altijd lekker! :Y Bovendien had ik het zo onder de knie, kwestie van gewoon proberen.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:50:21 #281
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100722822
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef BasOne het volgende:
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden -O-

Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af :P
Nog steeds last van? Dat eerste dan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_100722916
Weet iemand nog een goede newgrf voor schepen? Ik heb nu de originele boten, Aviators Aircraft voor vliegtuigen, North American Renewal Set voor treinen, eGRVTS voor wagens en Monolev Replacement Set voor monorail en maglev.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:58:43 #283
75049 BasOne
Spaceship!
pi_100725648
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Nog steeds last van? Dat eerste dan.
Nope :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_100782935
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:53 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand nog een goede newgrf voor schepen? Ik heb nu de originele boten, Aviators Aircraft voor vliegtuigen, North American Renewal Set voor treinen, eGRVTS voor wagens en Monolev Replacement Set voor monorail en maglev.
Wat je ook neemt, niet die Big Ships nogwat nemen. Ik krijg die er niet meer uit (ondanks de tips van een paar pagina's terug) en nu zit ik opgescheept (letterlijk :P ) met verliesmakende schepen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:30:48 #285
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100795688
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD
Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje
Aantal topics: 35

*O* Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD w/

001 1809 Bart
002 0640 MaxMark
003 0350 maartena
004 0302 Zero2Nine
005 0253 Jump
006 0241 vanOekelen
007 0240 Automatic_Rock
008 0176 Piles
009 0173 yorP
010 0163 BasOne
011 0153 Martijn_77
012 0134 sander-3
013 0120 cablegunmaster
014 0117 Renesite
015 0112 mickeyD
016 0107 Peter
017 0101 LeeHarveyOswald
018 0097 Nevermind
019 0096 armmoetzaaier
020 0092 _laytsskylighter_
021 0085 klnvntrbyt
022 0077 Steijn
023 0075 blieblie
024 0074 Hojdhopper
025 0074 liefie_
026 0071 MaGNeT
027 0071 cherrycoke
028 0070 Proximo
029 0066 Lampje_NL
030 0066 Mr.Jorn.
031 0065 JohnnyKnoxville
032 0063 allardh
033 0063 existenz
034 0057 bleiblei
035 0056 Gamer_V
036 0054 Borkydude
037 0053 QyRoZ
038 0052 Jamiroquai
039 0051 MadCatje
040 0050 terabyte
041 0050 Saekerhett
042 0048 SuperWeber
043 0048 poehej
044 0047 Dibble
045 0047 Pollewoppie
046 0044 Racemol
047 0044 classpc
048 0044 Joery
049 0043 Troel
050 0042 Uddel
051 0042 Willemsuh
052 0039 stbabylon
053 0038 Roellie80
054 0036 CasB
055 0035 Bob.Ross
056 0034 sk888er
057 0034 Lord Dreamer
058 0034 Harmen1984
059 0033 Piro
060 0033 nero7
061 0032 Pleasureman_Gunther
062 0032 DaafAzuil
063 0031 Credence
064 0031 Kreator
065 0030 Tijn
066 0029 lezut
067 0029 ttd_knol
068 0028 uppie83
069 0028 Green1
070 0027 Moozzie
071 0027 maniack28
072 0027 scarefreak
073 0026 sir_DERFEL
074 0026 SharQueDo
075 0025 Saninl
076 0023 Marvin
077 0023 jpzegthallo
078 0022 First
079 0021 Doublepain
080 0021 bolletje_25
081 0021 Miesjel
082 0020 sebabje
083 0020 Boy_Snakeye
084 0020 Ou-Tannu
085 0019 rener
086 0019 dennisdotcom
087 0019 Xanland
088 0019 Caracca
089 0019 Sjibble
090 0018 Harrie
091 0018 Hmail
092 0018 Q.
093 0018 ouderejongere
094 0018 Hameren_Yzer
095 0018 gasemans
096 0017 Banzaiaap
097 0017 murp
098 0016 Douwe
099 0016 Maik18
100 0016 bosgorilla

*O* Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost? w/ (min het laatste topic)

001 30 Bart
002 29 MaxMark
003 23 maartena
004 21 vanOekelen
005 19 Jump
006 17 Piles
007 17 Automatic_Rock
008 17 Zero2Nine
009 15 armmoetzaaier
010 15 yorP
011 14 JohnnyKnoxville
012 14 existenz
013 13 Gamer_V
014 13 Martijn_77
015 12 sk888er
016 12 Peter
017 11 SuperWeber
018 11 poehej
019 11 Mr.Jorn.
020 09 Renesite
021 09 Racemol
022 08 MaGNeT
023 08 Roellie80
024 08 Proximo
025 08 BasOne
026 08 cablegunmaster
027 08 mickeyD
028 08 CasB
029 07 sander-3
030 07 lezut
031 07 bleiblei
032 07 classpc
033 06 Saekerhett
034 06 dome
035 06 Harrie
036 06 blieblie
037 06 klnvntrbyt
038 06 Harmen1984
039 06 Fe2O3
040 06 LeeHarveyOswald
041 06 sir_DERFEL
042 06 Nevermind
043 06 Jamiroquai
044 06 rener
045 06 scarefreak
046 06 allardh
047 06 cherrycoke
048 06 Gewoonik
049 05 QyRoZ
050 05 dennisdotcom
051 05 SharQueDo
052 05 MadCatje
053 05 Kluupkluup
054 05 Pleasureman_Gunther
055 05 SimonBalk
056 05 Miesjel
057 05 ouderejongere
058 05 Luctor.et.Emergo
059 04 Douwe
060 04 Lampje_NL
061 04 stbabylon
062 04 Credence
063 04 Bak_Beest
064 04 gasemans
065 04 BLADEZZ
066 04 Palmboom313
067 04 Webgangster
068 04 SuperSiem
069 04 dekkered
070 04 Lord Dreamer
071 04 Joery
072 04 Merson
073 04 sebabje
074 04 Kemania
075 04 Steijn
076 04 Tijn
077 04 WouterFB
078 04 _laytsskylighter_
079 04 Dibble
080 04 Maik18
081 04 RPG
082 04 Bolkesteijn
083 04 Moozzie
084 03 Boy_Snakeye
085 03 EnGCatjuh
086 03 bibaboerderij
087 03 Houzer
088 03 Marvin
089 03 Remon
090 03 S-Two
091 03 Lijnloos
092 03 STING
093 03 Wouser
094 03 Hojdhopper
095 03 Erosjuhhh
096 03 Kreator
097 03 punkjunk
098 03 Ou-Tannu
099 03 Dreammaster
100 03 murp

w/ Wie openenden de meeste topics van deze reeks? *O*

01 12 Bart
02 03 MaxMark
03 03 Jump
04 03 maartena
05 02 Zero2Nine
06 01 Troel
07 01 Stammies
08 01 classpc
09 01 Mr.Jorn.
10 01 vanOekelen
11 01 Piles
12 01 Reintje
13 01 dreams.psd
14 01 terabyte
15 01 klnvntrbyt
16 01 Lord Dreamer
17 01 Martijn_77

*O* Wat waren de drukste dagen w/

01 66 2007-01-04
02 66 2008-06-03
03 64 2003-11-03
04 61 2007-01-05
05 61 2007-11-10
06 57 2007-09-12
07 55 2006-10-11
08 55 2007-09-13
09 55 2009-05-07
10 53 2006-03-01
11 52 2006-10-08
12 52 2009-10-10
13 51 2006-10-17
14 51 2006-10-10
15 49 2006-02-28
16 47 2011-07-11
17 47 2009-05-04
18 47 2009-01-14
19 46 2002-08-24
20 43 2006-10-18
21 42 2006-01-09
22 42 2006-10-13
23 41 2007-01-08
24 39 2008-05-14
25 39 2007-09-26

w/ Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol? *O*

01 012748m 38s 2006-10-08 19:27:25 Transport Tycoon deel 10
02 028594m 01s 2009-05-03 21:16:06 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
03 033750m 49s 2008-05-23 09:08:15 Transport Tycoon - Deel 21
04 034278m 41s 2009-09-16 13:32:42 Transport Tycoon / OpenTTD #29
05 041493m 40s 2007-10-12 20:03:13 Transport Tycoon - Deel 16
06 041831m 23s 2007-09-13 18:52:16 Transport Tycoon - Deel 15
07 046605m 40s 2007-11-10 14:37:29 Transport Tycoon - Deel 17
08 056055m 28s 2007-08-05 20:36:02 Transport Tycoon - Deel 14
09 056096m 09s 2007-12-12 23:25:52 Transport Tycoon - Deel 18
10 062092m 25s 2009-05-23 17:51:03 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
11 066588m 00s 2009-10-10 08:53:18 Transport Tycoon / OpenTTD #30
12 071025m 38s 2006-01-09 17:45:48 Transport Tycoon Deel 7
13 072831m 41s 2009-03-14 06:16:51 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
14 078873m 42s 2008-03-29 13:14:45 Transport Tycoon - Deel 20
15 080571m 24s 2006-02-28 01:33:48 Transport Tycoon Deel 8
16 091171m 52s 2009-11-25 13:52:13 Transport Tycoon / OpenTTD #31
17 091758m 53s 2009-01-09 12:58:23 Transport Tycoon - Deel 24
18 098813m 50s 2008-01-20 22:21:32 Transport Tycoon - Deel 19
19 104412m 20s 2009-07-06 01:21:10 Transport Tycoon / OTTD #28
20 115458m 40s 2006-10-17 15:56:58 Transport Tycoon deeltje 11
21 138128m 08s 2008-06-15 19:58:19 Transport Tycoon - Deel 22
22 147697m 12s 2007-01-05 19:20:34 Transport Tycoon - Deel 12
23 157598m 47s 2007-04-18 09:56:23 Transport Tycoon - Deel 13
24 161022m 06s 2008-09-19 18:13:48 Transport Tycoon - Deel 23
25 191829m 40s 2011-01-10 12:35:21 Transport Tycoon / OpenTTD #34
26 197192m 09s 2010-01-27 21:29:28 Transport Tycoon / OpenTTD #32
27 225340m 42s 2004-08-30 09:39:19 Transport Tycoon Deel 5
28 240111m 40s 2006-04-25 01:33:40 Transport Tycoon Deel 9
29 303300m 28s 2010-06-13 21:02:53 Transport Tycoon / OpenTTD #33
30 336016m 48s 2004-01-10 00:14:46 Transport Tycoon Deel 4
31 490885m 27s 2005-02-02 20:20:36 Transport Tycoon Deel 6
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:06:09 #287
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100797156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:05 schreef MaxMark het volgende:
Alweer poststats?
Welja, ze waren weer bijgewerkt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_100797740
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Welja, ze waren weer bijgewerkt.
Wordt het niet 'altijd' bijgewerkt wanneer je de tool gebruikt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:32:31 #289
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_100797792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Wordt het niet 'altijd' bijgewerkt wanneer je de tool gebruikt?
Nee, wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_100801786
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wat je ook neemt, niet die Big Ships nogwat nemen. Ik krijg die er niet meer uit (ondanks de tips van een paar pagina's terug) en nu zit ik opgescheept (letterlijk :P ) met verliesmakende schepen.
Ik heb Big Ships gebruikt in één spel, kon er idd geen winst mee maken. Maar er moet toch wel een goede set zijn? :?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100808556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb Big Ships gebruikt in één spel, kon er idd geen winst mee maken. Maar er moet toch wel een goede set zijn? :?
Hoe heb jij ze verwijderd??

Zou het niet mogelijk zijn om die newGRF te editen en zo de capaciteit aan te passen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_100809076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hoe heb jij ze verwijderd??

Zou het niet mogelijk zijn om die newGRF te editen en zo de capaciteit aan te passen?
Geen idee, dat was al weer een paar jaar geleden. Maar het lijkt me logisch dat je het gewoon op non-actief kan zetten bij NewGRF-instellingen in het hoofdmenu.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100809752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Geen idee, dat was al weer een paar jaar geleden. Maar het lijkt me logisch dat je het gewoon op non-actief kan zetten bij NewGRF-instellingen in het hoofdmenu.
Dat is ook zo, maar dan blijven ze wel actief in huidige spellen. En dat wil ik dus niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_100810062
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar dan blijven ze wel actief in huidige spellen. En dat wil ik dus niet.
Dat kan je geloof ik niks tegen doen. Maar ik heb nu NewShips, dat ziet er mooi uit en kan je nog winst mee maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100810102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat kan je geloof ik niks tegen doen. Maar ik heb nu NewShips, dat ziet er mooi uit en kan je nog winst mee maken.
Ik ga straks nog even kijken of ik iets kan doen. Die NewShips ziet er wel oké uit. Meteen proberen ook. Thanks.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_100813986
Heey ik ben een paar plaatsjes gestegen, zit nu in de top 10 :D
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:28:58 #297
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_100855150
Wie heeft of speelt er met een patch voor extreem grote mappen ?
Zoja wie heeft er een linkje ?
pi_100859600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:28 schreef Willemsuh het volgende:
Wie heeft of speelt er met een patch voor extreem grote mappen ?
Zoja wie heeft er een linkje ?
Bedoel je een map groter dan 2048 x 2048?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100860301
Groter dan 2048x2048? :9~
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:12:53 #300
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_100861694
ja dat bedoel ik, zag iets langskomen ergens van 16.000x16.000

Daar kan je een hoop treinen in kwijt ;)
pi_100862879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:12 schreef Willemsuh het volgende:
ja dat bedoel ik, zag iets langskomen ergens van 16.000x16.000

Daar kan je een hoop treinen in kwijt ;)
Ik heb even 'TTD extra large maps' met Google gezocht en vond dit: Large Maps Patch
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')