SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Hangt van het klimaat af. In temperate niet, in tropical en arctic dacht ik wel, maar weet ik niet zeker.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
En goederentransport met fabriekjes die onder mijn stad vallen, ook bevorderend voor de groei van de stad of niet?
Niet meer. Maar er zijn wel tutorials op YouTube te vinden:quote:Op maandag 23 mei 2011 18:45 schreef dreams.psd het volgende:
Zit er ook een tutorial in de game? ik voel dat ik iets over het hoofd zie kwa gameplay en geld verdienen.
Zo zo, 35quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:06 schreef Euribob het volgende:
Is het trouwens ook mogelijk om alle vervoersmiddelen in 1x te vervangen? Ik word namelijk doodziek van het vervangen van (Of in mijn geval, klonen van, ik ben lui en heb teveel geld) al mijn 35 treintjes..
En natuurlijk heel veel autootjes, vliegtuigjes en bootjes.quote:
Omdat die krengen verouderen, en dan hebben ze op 1 rit zoveel motorpech dat ze niet meer rendabel te krijgen zijn. (Ik doe namelijk extra lange routes met meerdere treinen, levert meer op, maar veel motorpech is dan ook killing voor mijn treinnennetwerk, ben gvd de NS niet. )quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef Bart het volgende:
Waarom zou je ze vervangen? Verder: http://wiki.openttd.org/Autoreplace
Schakel breakdowns dan gewoon uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat die krengen verouderen, en dan hebben ze op 1 rit zoveel motorpech dat ze niet meer rendabel te krijgen zijn. (Ik doe namelijk extra lange routes met meerdere treinen, levert meer op, maar veel motorpech is dan ook killing voor mijn treinnennetwerk, ben gvd de NS niet. )
.. Kut is dat mogelijk?quote:
Al gevonden trouwens.quote:
Waarom zo moeilijk doen als er gewoon een native Mac-versie is?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:39 schreef nero7 het volgende:
[..]
ja, onder een virtual machine van windows zeker :p
Nee native, voor 't eggie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:39 schreef nero7 het volgende:
[..]
ja, onder een virtual machine van windows zeker :p
Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopenquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:15 schreef Euribob het volgende:
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed?
bomen plantenquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen
En omkopen doe je hoe?quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Ratings voor transport bij de stations in die gemeente hoog hebben.. en omkopen
Wat dan13lv zegt, maar het is niet zonder risico. Als je 'betrapt' wordt heeft dat ook negatieve invloed, maar weet niet meer precies wat.quote:
dan is je rating daar slecht en kost het je geld. Boeiend als je genoeg geld hebt en die stad is niet je enige troefquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:45 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat dan13lv zegt, maar het is niet zonder risico. Als je 'betrapt' wordt heeft dat ook negatieve invloed, maar weet niet meer precies wat.
Zie de FAQ in de OP. De melding is eigenlijk al vrij duidelijk, je hebt niet dezelfde NewGRF's als de server.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:25 schreef dreams.psd het volgende:
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK.
Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives?
http://wiki.openttd.org/Local_authority en http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_ratingquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:15 schreef Euribob het volgende:
Hoe verbeter je de relatie van een gemeente met je bedrijf? En heeft dat ergens nog invloed?
http://wiki.openttd.org/Bribe_authorityquote:
Is het platform niet veel te ver weg? Wellicht eerst een boei neerleggen en via die boei laten varen?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef Athlon64x het volgende:
Hmmm vroeger kon je toch altijd met scheppen van Olieboorplaform naar haven brengen echter als ik een olietanker opdracht geef om naar olieboorplatform zie ik in route niks staan
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Is het platform niet veel te ver weg? Wellicht eerst een boei neerleggen en via die boei laten varen?
OP is wel heul basis hè, zover lukt het nog welquote:
Upload de savegame eens...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:54 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo had ik het maar wil nog steeds niet
http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junctionquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
OP is wel heul basis hè, zover lukt het nog wel
Ik heb nu 2 tracks die dezelfde kant op gaan, en wil daarin een kruising leggen zodat ze kunnen wisselen van baan. Maar dat ze ook door rood rijden zodat ze met z'n tweeën door kunnen rijden, en dat ze wachten tot 1 van de baanvakken vrij is voor ze de kruising oprijden Welke signalen gebruik ik dan?
In de oude versies lukte me dat prima met PBS, maar nu blijft het fout gaan
wat is een goeie upload site? gebruik die sites namelijk nooitquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Upload de savegame eens...
[..]
http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction
wetransfer.com en dan naar een eigen mailadres sturen; daar krijg je de downloadlink (max 2 gb)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:15 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
wat is een goeie upload site? gebruik die sites namelijk nooit
zal wel een f ontbreken?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:27 schreef Peter het volgende:
[..]
wetranser.com en dan naar een eigen mailadres sturen; daar krijg je de downloadlink (max 2 gb)
Is al gelukt gewoon wat richten op het naam bordjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Upload de savegame eens...
[..]
http://wiki.openttd.org/YAPP#Basic_junction
Maak je screenshots gewoon ingame met ctrl-s, dan zien we het wat beter...quote:Op woensdag 1 juni 2011 03:41 schreef GasTurbine het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit mogelijk om vlekkeloos te laten lopen?
Fase 1: De hoofdlijn (noorden) moet een presignal, maar hoe verder? Speel het al een tijdje maar het is me nooit gelukt een vlekkeloos signasysteem te scheppen..
Fase 2: De stations in het zuiden en westen hebben een dienst die op het station stoppen en (de olie en een intercity vanaf LA die niet stopt op east) doorrijden via de hoofdlijn. Is dit mogelijk?
Nu Borkydude nog!quote:
Mja, dan zou het posthoeren worden hèquote:
Beter kijken .quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:44 schreef MaxMark het volgende:
Tof, eindelijk eens een lijstje waar ik bovenin sta
Oh ja, dat kan natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:33 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Mja, dan zou het posthoeren worden hè
Absoluut nietquote:
Zeker weten van niet!quote:
Vooruit dan maar .quote:
Sjeesh... 12de plekquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef Bart het volgende:
Poststats voor de Topicreeks: Transport Tycoon/OpenTTD
Gestart op 22-08-2002 om 16:20:49 door Reintje
Aantal topics: 35
Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Transport Tycoon/OpenTTD
Inderdaad, ik had je wel hoger verwacht .quote:
Ik had niet eens verwacht in de top 100 te staan eigenlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had je wel hoger verwacht .
Nee hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:37 schreef classpc het volgende:
Volgens mij loopt de serverversie van OpenTTD achter, ik kan niet verbinden
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef Piles het volgende:
Zo moet ie: http://wiki.openttd.org/PBS#Basic_two-way_station
Nee hoor, het gewone sein daarvoor zorgt ervoor dat er geen treinen in willen rijden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?
Werkt perfect, ik heb een station met meerdere ingangen en zie regelmatig 4 treinen in 1 baanvak rijdenquote:En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij?
Oké top! Dankjewel!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, het gewone sein daarvoor zorgt ervoor dat er geen treinen in willen rijden.
[..]
Werkt perfect, ik heb een station met meerdere ingangen en zie regelmatig 4 treinen in 1 baanvak rijden
Juist niet! Het sein vóór de kruising zorgt ervoor dat de trein een beschikbare route zoekt, tót het volgende sein. Als jij een sein dan nog weer ná de kruising, maar vóór het station plaatst, dan gaat die trein rijden tot voor het station, naar een mogelijk bezet spoor. De trein blijft dan de hele kruising blokkeren. Plaats je je sein achter het station, dan rijdt de trein probleemloos het lege perron op. Zijn er geen lege perrons? Dan blijft de trein wachten voor de kruising totdat er een leeg spoor is, zonder de kruising te blokkeren.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:23 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Thanks, dus dat zijn gewoon routeseinen. Moet ik dan niet bij het ingangsspoor een éénrichtingsroutesein maken?
Dit systeem kun je zo ver uitbreiden als je maar wil. Of het een efficiënte doorstroming geeft is de vraag, maar het zal in ieder geval blijven werken.quote:En werkt dit ook voor meervoudige sporen, bijvoorbeeld 6, zoals bij mij?
Sarcastisch?quote:
Extra large stations en treinen is wel leukquote:
Technisch gezien niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch omdat de treinen over dat spoor van één kant komen rijden.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef Hojdhopper het volgende:
Dank voor je antwoord Bart. Ik heb het op het moment nog zo:
[ afbeelding ]
Maar als ik het dus allemaal goed begrijp, hoeft het sein vóór de kruising dus geen éénrichtingssein te zijn?
quote:Op zondag 26 juni 2011 18:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Technisch gezien niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch omdat de treinen over dat spoor van één kant komen rijden.
Dat is me nou nog nooit gelukt. Ik heb altijd wel een paar voertuigen die verlies draaien of onder de 10.000 euro winst.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 16:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
Extra large stations en treinen is wel leuk
2x de lengte van normaal, 4 locs, 24 wagons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is niet ieders voorkeur. Maar ik wil graag 'realistisch' bouwen. Ben nog van plan om één groot industrieterrein te maken. Moet nog wel even kijken hoe ik dat doe. Moeten verschillende stations worden gezien je geen oneindig groot station kunt hebben en treinen ook naar bepaalde sporen toe moeten. Iets voor een regenachtige dag in de vakantie.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Gewoon de grf eruit tyfen via spelopties -> newgrf instellingenquote:Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand die weet hoe je een GRF uitzet of verwijderd tijdens een spel?
Gaat hier om versie 1.1.0 en ik heb een GRF waardoor olietankers een capaciteit van 22 miljoen liter hebben. Dit krijgen ze natuurlijk nooit vol en dat is op zich niet zo erg. Maar door de hoge gebruikskosten en lage transferopbrengst draaien ze bijna een half ton verlies per jaar.
Ja dat dacht ik ook maar dat lukt me dus niet. Zal morgenavond wel even een printscreen posten.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:18 schreef Proximo het volgende:
[..]
Gewoon de grf eruit tyfen via spelopties -> newgrf instellingen
Die grf heb ik idd hetzelfde mee gehad, leuk idee maar zolang de olie output van zo'n platform op 2024000 liter (oid) blijft staan heb je er geen zak aan
Ik ga eensch op onderzoek uit.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef Scarsick het volgende:
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen.
Dat is mooi, dat is groot, dat is tof... Maar ik vind het weer te onrealistisch. :$quote:
Zoekt en gij zult niet vinden.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef Scarsick het volgende:
Dit is in de nieuwere versies uitgeschakeld. Je moet even in de instellingen zoeken naar de optie om dit weer in te schakelen.
Ik heb hem al!quote:Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Iemand de nederlandse scenario?
De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens staat er wel "hard" bij?!
Klets niet, die link doet het prima.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef Saninl het volgende:
Iemand de nederlandse scenario?
De link in de OP is dood, en na het opnieuw installeren van de game ff geen rekening mee gehouden..
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:15 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb hem al!
Sorry!
Ik heb hem via de wiki van OpenTTD.Die zijn veel kleiner dan die in de OP, die is namelijk 2048x2048.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens staat er wel "hard" bij?!I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
moet je op zoek content online zoekenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:25 schreef dreams.psd het volgende:
Ik wil je Fok server joinen maar er staat NEWGRF NIET GELIJK.
Ik heb de neiuwste gedownload vanaf openttd, what gives?
GRF's doorvoeren is een optie die je aan moet zetten, zie ook http://wiki.openttd.org/F(...)in_my_game.2C_why.3Fquote:Op maandag 4 juli 2011 15:19 schreef dan13lv het volgende:
trouwens bij het scenario van NL uit de startpost, kan ik geen euro's selecteren en ik kan geen grfs doorvoeren
superjammer ..
Hoho, rustigquote:
Bedankt!quote:Op maandag 4 juli 2011 16:54 schreef Piles het volgende:
Doe eens rechtsklik op die link, en dan "Koppeling opslaan als" oid
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:50 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hoho, rustig
Bij mij niet; http://lingen.nu/ttd/nederland.scn
Dan krijg ik een pagina vol met dit; [ afbeelding ]
Zei ik toch .quote:Op maandag 4 juli 2011 20:02 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt!
Deze zocht ik inderdaad, deze is veel groter
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Als de link het niet zou doen, zou je niets zien. De link doet het wel, jouw browser doet het niet goed. Moet je niet de schuld bij mijn server neerleggen .
[..]
Zei ik toch .
Gewoon map instellingen afspreken, en het hoogste winst halen voor het jaar 2000?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:04 schreef Willemsuh het volgende:
@ Hojdhopper: Klopt dat is het ook niet maar wilde eens kijken hoe groot je het kon maken.
Dat kan aardig groot zoals je ziet. Bouw nu ook wel groot maar niet meer met zoveel mijnen.
Ik laat nu alle mijnen in de map op 1 fabriek/centrale uitkomen das ook wel leuk.
@ nero7 Hoe had je dat in gedachten dan ? Samen 1 map bouwen of tegen elkaar ?
Als jij weet hoe we dat kunnen doen hou ik me aanbevolen !
AdmiralAI is geloof ik wel oke.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:57 schreef nero7 het volgende:
Ik vind OpenTTD altijd geen reet meer aan na een tijd.
Welke AI stellen jullie voor? Ik wil wel iets realistisch hebben, en niet constant van die kutAI's die zijn gespecialiseerd in bussen, of trams of vliegtuigen... Gewoon een realistische alleskunner (hetgeen dat er meest in de buurt komt ).
Admiral kan ook prima overweg met ECS.quote:
Morgen zal ik hem resetten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:59 schreef BasOne het volgende:
Dames en meisjes.
Mag ik voorstellen de FoK! server weer eens te herstarten... na een week of 4
En voor de gein eens iets anders
2048x2048
Desert
Double length trains & Stations
De huidige kaart is wel leuk, maar met 8 miljard in de bank een beetje saai.. en 4! weken!!
NEIN, JETZquote:
Ben ik ook!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:03 schreef BasOne het volgende:
WHOOOHOOOOO
Als je een lekker wijf was......
Probeer het uit zou ik zeggen .quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:08 schreef Doublepain het volgende:
Moet ik me ergens voor aan te melden om de server te joinen? of ik kan ik zo gelijk meedoen?
Doet ie niets meer? Want hij moet wel de map downloaden he, kan ff duren.quote:
Je zoekt wel naar servers?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:26 schreef Doublepain het volgende:
Als ik in de multiplayer lobby ben dan freezed hij compleet. Ik wacht nu al 5 min, maar nog steeds niks. Jammer.
Ja Doublepain maakt verbinding. Maar kies jij eens ff een originelere naam dan Player .quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:43 schreef BasOne het volgende:
Ik zit iedere keer met 'kan niet bouwen met pauze'
Nag, nag, nag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja Doublepain maakt verbinding. Maar kies jij eens ff een originelere naam dan Player .
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:50 schreef Doublepain het volgende:
hmm.. Zelfs met Firewall uitgeschakeld doet ie zo.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:41 schreef Bart het volgende:
En probeer eens met een random server op internet verbinding te maken.
console openenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:50 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nag, nag, nag.
Net windhoos opnieuw geinstaleerd, moet alle settings bijwerken
Weer uitlachen? Ik kick je zo weer hoor!quote:
Waarschijnlijk bedien je die stations te weinig. Klik er eens op (de mijn of het station) en kijk eens naar het percentage dat wordt vervoerd?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:26 schreef Doublepain het volgende:
Singleplayer doet et gelukkig wel.
Ik heb wel een probleem, ik haalde eerst 20K van 2 kolenmijnen. Maar nu produceren die mijnen bijna niks meer, max 10 ton kolen. Hoe kan ik dit weer laten verhogen?
Veel te laag.quote:
Hoe laat je een trein wachten tot hij vol is dan?quote:Op zondag 10 juli 2011 19:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Veel te laag.
Maak een 2e perron en laat een trein er wachten tot hij vol is ( met twee treinen om en om staat er bijv. altijd 1 te laden).
Dat krikt dat weer op en dan gaan de mijnen veel meer produceren.
Trein: Orders -> Full load any cargo.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hoe laat je een trein wachten tot hij vol is dan?
Ja. Volgens mij moet je het boven 75% houden om het in ieder geval niet te laten sluiten (als je deze optie aan hebt staan). Groeien doet het volgens mij ook vanaf dat percentage, maar de groei stopt wel op een gegeven moment.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:27 schreef nero7 het volgende:
Hoe kan je de productie van bijv. een olieplatform vergroten?
Doordat je boven een bepaald percentage zit, en hierdoor groeit?
Blijft doorgaan, of je er nou bent of nietquote:Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef Doublepain het volgende:
Heb een klein begin gemaakt, nu ik het afgesloten heb. Blijft hij dan geld maken of moet ik online komen?
hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank Kan ik gelijk mijn schuld betalenquote:Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef nero7 het volgende:
[..]
Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet
hehe :pquote:Op maandag 11 juli 2011 02:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank Kan ik gelijk mijn schuld betalen
Laden en lossen gaat sneller als de stations even lang zijn als de treinquote:Op maandag 11 juli 2011 02:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
hehe, morgen hopelijk 1 mil om mijn bank Kan ik gelijk mijn schuld betalen
Alleen als er spelers ingelogd zijn op de server. Als er niemand speelt, staat ie op pauze.quote:Op maandag 11 juli 2011 02:38 schreef nero7 het volgende:
[..]
Blijft doorgaan, of je er nou bent of niet
LOL, en dat op 1x de snelheid. Leuk, multiplayerquote:Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Alleen als er spelers ingelogd zijn op de server. Als er niemand speelt, staat ie op pauze.
Multiplayer bedoel ik. FOK!server staat op pauze als er niemand ingelogd is. Maar dat is een instelling die per server verschilt, sommige serveradmins stellen het zo in dat ie altijd doorloopt.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:53 schreef nero7 het volgende:
Omdat de multiplayer volgens jou alleen loopt als er iemand online is? of bedoelde je single player?
Herinner me bij de Fok server dat alles op normale snelheid liep. Mocht je een dag wachten om iets te bereiken :p
Met 2048x2048 heb je tenminste een beetje de ruimte om te bouwen, en met 8 spelers zit dat ook snel vol....quote:Op maandag 11 juli 2011 13:55 schreef nero7 het volgende:
Maar na 256x256 zou je toch ook 400, 600 etc moeten kunnen hebben?
Want de stap van 256 naar 512 is al aardig, maar 1024 is bizar en 2048 helemaal waanzin .
Een beetje concurrentie is toch wel leuk.
Zit je een beetje 75% van mijn bedrijf te kopen!quote:Op maandag 11 juli 2011 14:08 schreef BasOne het volgende:
[..]
Met 2048x2048 heb je tenminste een beetje de ruimte om te bouwen, en met 8 spelers zit dat ook snel vol....
Alleen zijn er op het moment maar 2 spelers op de FoK! server
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:48 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zit je een beetje 75% van mijn bedrijf te kopen!
Geld verdienen.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:05 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat voor nut het heeft weet ik nog steeds niet.
Met paard en wagen?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:39 schreef Doublepain het volgende:
Wanneer gaat alles gereset worden? Dus in 1900 ofzo beginnen?
Tot hoever gaat het dan? 2100?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
Met paard en wagen?
Daar is geloof ik een setje voor
Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev
In 1900 hadden ze al volop stoomtreinen hoorquote:Op maandag 11 juli 2011 17:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
Met paard en wagen?
Daar is geloof ik een setje voor
Het is 2042, nog harstikke vroeg man, we hebben amper 20 jaar Maglev
Oneindig zover ik weet, maar zelf heb ik nog geen spel gespeeld dat langer liep dan 5000 jaar.quote:
Gloof dat daar wat over in de FAQ staat.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
In 1900 hadden ze al volop stoomtreinen hoor
Flip trouwens een beetje dat ik niet kan spelen. Hij zeurt na installatie over graphicpacks etc
Dat kan.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:09 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart
Kan je ook een bestaande map ( die je dus zelf al een aantal jaar speelt ) online zetten ?
Morgen kijk ik er naar.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:12 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart
Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ?
And we Lub itquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:05 schreef Bart het volgende:
Plus dat de oude niet op Windows draaide. En nu kunnen ze van alles uitbreiden, zoals grotere maps, meer treinen, multiplayer, enz enz enz
http://www.openttd.org/en/serversquote:Op maandag 11 juli 2011 19:12 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart
Heb gedaan wat in de OP staat weet alleen niet of ie nu online staat ?
En bussen en treinenquote:
Max 200 vliegtuigen oid, 50 boten, dus je zal het gros met treinen moeten doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:23 schreef nero7 het volgende:
oh, spelen jullie het zo
Staat straks de hele map vol met vliegvelden
Inderdaad, maak er gerust 14 blokken van. Ook de breedte van de stations zou wel wat groter mogen. Voor een fabriek heb je toch al gauw 7 bronnen met 2 rails, maakt 14, en dat is alweer teveel voor een station...quote:Op zondag 17 juli 2011 15:52 schreef Willemsuh het volgende:
Pas ff het aantal tegels voor stations aan, zo zijn ze te klein..
Ook graag langere treinen !
allebemachies... zou een normaal klaverblad niet beter zijn?quote:
Klaverblad is merge before split en dus per definitie kut.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef BasOne het volgende:
[..]
allebemachies... zou een normaal klaverblad niet beter zijn?
Vind het wel handig als er een hoop lijnen bij mekaar komen eigenlijkquote:Op maandag 18 juli 2011 12:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Klaverblad is merge before split en dus per definitie kut.
Zolang er weinig treinen rijden kan het ook geen kwaad .quote:Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
Vind het wel handig als er een hoop lijnen bij mekaar komen eigenlijk
quote:Op zondag 17 juli 2011 00:33 schreef nero7 het volgende:
Oh, dan heb ik er nog 90 over
38 stops, BAM!
127 vliegtuigen met een gemiddeld inkomen van 30k...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Euribob op 20-07-2011 05:28:04 ]Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op woensdag 20 juli 2011 05:11 schreef Euribob het volgende:
Hoe krijg ik mijn fabriekjes zover dat ze meer voor me willen gaan produceren?
Wat ik ook probeer, mijn kolenmijnen maken maar minder en minder kolen!Hoge ratings hebben. Wat zijn je industry-rating en station-rating van de betreffende kolenmijn en het station?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Hoe dan?quote:
http://wiki.openttd.org/Game_Mechanics#Station_ratingquote:
Je moet stations en een depot op je spoorlijn bouwen. Dan moet je de station selecteren in de dienstregeling van je trein.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
Bouw een remise aan het spoor, daar klik je op en koop je een trein en wagons.. die geef je een route en klaar..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
In de OP staat een basisgids voor beginners:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
Je wilt het meer basic danquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:37 schreef Aalbers het volgende:
Ik heb het gedownload net, maar ik snap er echt geen flikker van. Bouw ik een spoorlijntje, maar kan op geen enkele manier vinden hoe je er een treintje op laat rijden? Is er ergens een duidelijke gids voor beginners met 0,0 verstand er van? En dan bedoel ik dus een meer basic gids dan de OP
http://www.tt-forums.net/quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:47 schreef Aalbers het volgende:
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial?
youtube is je uitkomstquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:47 schreef Aalbers het volgende:
Ik snap er weinig van. Als ik begin heb ik allemaal bestaande bedrijven die ik met elkaar moet verbinden ofzo? Maar ik begrijp niet hoe ik ze moet verbinden. Als ik een spoorlijn maak heeft die trein te weinig orders? Is er ergens een tutorial?
Ik ben nooit te beroerd om iemand te helpen die er zelf ook een beetje moeite voor doet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:14 schreef mickeyD het volgende:
ach ja, gelukkig zijn er altijd mensen die de tijd nemen om tutorials te maken ipv mensen af te zeiken of wat
Niet te veel generaliseren hè Ik kom uit 1993 en toen ik het spel voor het eerst speelde toen ik 9 was, wist ik na 10 minuten vallen en opstaan wel hoe het moest. Maar ja, helaas heb je altijd nog van die luie gevallen die gewend zijn dat andere hun huiswerk maken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:25 schreef BasOne het volgende:
En toen het spel in '94 uit kwam zat er een boekje bij met niet veel meer informatie dan op de FP staat
Jeugd van tegenwoordig moet ook alles voorgekauwd worden.
'in den beginne'quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet te veel generaliseren hè Ik kom uit 1993 en toen ik het spel voor het eerst speelde toen ik 9 was, wist ik na 10 minuten vallen en opstaan wel hoe het moest. Maar ja, helaas heb je altijd nog van die luie gevallen die gewend zijn dat andere hun huiswerk maken.
Done.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:11 schreef BasOne het volgende:
Bartolomeus, word het niet eens tijd voor een reset?
Niets moet natuurlijk. Maar als je meer omzet wil hebben, of die arme passagiers niet zo lang wil laten wachten, dan kun je inderdaad kiezen voor meer bussen . Of een treinstation ernaast en een trein laten rijden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:45 schreef LDS het volgende:
Overigens heb ik wel een vraag. Als ik een busstation bouw in een dorpje van 1000 inwoners staan er vaak 300/400 man te wachten bij het centraalste station. Moet ik dan 10 bussen laten rijden of wat?
De wachttijd van de passagiers beïnvloed toch ook de mening van de gemeente over jou bedrijf?quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets moet natuurlijk. Maar als je meer omzet wil hebben, of die arme passagiers niet zo lang wil laten wachten, dan kun je inderdaad kiezen voor meer bussen . Of een treinstation ernaast en een trein laten rijden.
Nee, dat staat los van elkaar. Local authority rating wordt eigenlijk alleen maar beïnvloed door het verwijderen van gebouwen en bomen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
De wachttijd van de passagiers beïnvloed toch ook de mening van de gemeente over jou bedrijf?
quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:28 schreef BasOne het volgende:
Ooooh heerlijk, een maagdelijke FoK! kaart
Mijn dank is groot Master Bartolomeus.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef BasOne het volgende:
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden
Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af
Nog steeds last van? Dat eerste dan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef BasOne het volgende:
Moet ik er niet iedere keer uitgeknikkerd worden
Lijkt m'n eerste vriendin wel, die gooide me er ook iedere keer van af
Nopequote:
Wat je ook neemt, niet die Big Ships nogwat nemen. Ik krijg die er niet meer uit (ondanks de tips van een paar pagina's terug) en nu zit ik opgescheept (letterlijk ) met verliesmakende schepen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:53 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand nog een goede newgrf voor schepen? Ik heb nu de originele boten, Aviators Aircraft voor vliegtuigen, North American Renewal Set voor treinen, eGRVTS voor wagens en Monolev Replacement Set voor monorail en maglev.
Welja, ze waren weer bijgewerkt.quote:
Wordt het niet 'altijd' bijgewerkt wanneer je de tool gebruikt?quote:
Nee, wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wordt het niet 'altijd' bijgewerkt wanneer je de tool gebruikt?
Ik heb Big Ships gebruikt in één spel, kon er idd geen winst mee maken. Maar er moet toch wel een goede set zijn?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat je ook neemt, niet die Big Ships nogwat nemen. Ik krijg die er niet meer uit (ondanks de tips van een paar pagina's terug) en nu zit ik opgescheept (letterlijk ) met verliesmakende schepen.
Hoe heb jij ze verwijderd??quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb Big Ships gebruikt in één spel, kon er idd geen winst mee maken. Maar er moet toch wel een goede set zijn?
Geen idee, dat was al weer een paar jaar geleden. Maar het lijkt me logisch dat je het gewoon op non-actief kan zetten bij NewGRF-instellingen in het hoofdmenu.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hoe heb jij ze verwijderd??
Zou het niet mogelijk zijn om die newGRF te editen en zo de capaciteit aan te passen?
Dat is ook zo, maar dan blijven ze wel actief in huidige spellen. En dat wil ik dus niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen idee, dat was al weer een paar jaar geleden. Maar het lijkt me logisch dat je het gewoon op non-actief kan zetten bij NewGRF-instellingen in het hoofdmenu.
Dat kan je geloof ik niks tegen doen. Maar ik heb nu NewShips, dat ziet er mooi uit en kan je nog winst mee maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar dan blijven ze wel actief in huidige spellen. En dat wil ik dus niet.
Ik ga straks nog even kijken of ik iets kan doen. Die NewShips ziet er wel oké uit. Meteen proberen ook. Thanks.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat kan je geloof ik niks tegen doen. Maar ik heb nu NewShips, dat ziet er mooi uit en kan je nog winst mee maken.
Bedoel je een map groter dan 2048 x 2048?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:28 schreef Willemsuh het volgende:
Wie heeft of speelt er met een patch voor extreem grote mappen ?
Zoja wie heeft er een linkje ?
Ik heb even 'TTD extra large maps' met Google gezocht en vond dit: Large Maps Patchquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:12 schreef Willemsuh het volgende:
ja dat bedoel ik, zag iets langskomen ergens van 16.000x16.000
Daar kan je een hoop treinen in kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |