Dan gok je goed.quote:
Veel licht en dat uitzicht. Lijkt me heerlijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vind de binnenkant(wat ik ervan kan zien) en het rieten dak erg mooi. Ook de structuur/vorm van het huis. Maar het glas/de glasgevel vind ik echt verschrikkelijk![]()
Alsof Chriet Titulaer met Wubbo Ockels om tafel zijn gaan zitten voor een "Huis van de toekomst"-projekt. Doet me denken aan een kas.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Voorkennis binnen de gemeente? Vriendjes met de bevoegde ambtenaar? Steekpenningen? Of gewoon een hele grote gok?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:43 schreef DS4 het volgende:
In 2008 hebben wij een mooi stukje grond kunnen kopen in het Brabantse land van ongeveer. Omdat toen het bestemmingsplan nog gewijzigd moest worden
Je bent de eerste die het niets vindt, of in ieder geval de eerste die het durft te zeggen (dat laatste is misschien nog wel het meest waarschijnlijk...).quote:Op maandag 23 mei 2011 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
Maar het glas/de glasgevel vind ik echt verschrikkelijk![]()
Alsof Chriet Titulaer met Wubbo Ockels om tafel zijn gaan zitten voor een "Huis van de toekomst"-projekt. Doet me denken aan een kas.
Het is een kleinschalig project. Je moest inschrijven en loten (toen nog wel...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Voorkennis binnen de gemeente? Vriendjes met de bevoegde ambtenaar? Steekpenningen? Of gewoon een hele grote gok?
Het is gewoon lokaal geadverteerd en iedereen kon inschrijven. Ik heb genoeg informatie onder mijn snufferd gehad waar ik van kan profiteren, maar ik heb de verleiding altijd kunnen weerstaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:59 schreef Innisdemon het volgende:
De gemeente communiceert dat ze van plan waren het bestemmingsplan te veranderen?
Zeker waar. Over smaak valt immers enorm te twisten. En dat is maar goed ookquote:Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent de eerste die het niets vindt, of in ieder geval de eerste die het durft te zeggen (dat laatste is misschien nog wel het meest waarschijnlijk...).
Het is een bijzonder element en bijzondere elementen roepen vaak wat op... ook afkeer.
En dat is uiteraard het enige dat teltquote:Zoals gezegd: er is lang over nagedacht, deze transparantie (die overigens door het hele huis zit verwerkt, maar daar komen tzt nog foto's van, dat is nu nog niet zo goed te zien). Wij vinden het supermooi geworden.
Jij niet en dat mag ook!
Dan ben ik de tweedequote:Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent de eerste die het niets vindt, of in ieder geval de eerste die het durft te zeggen (dat laatste is misschien nog wel het meest waarschijnlijk...).
Het is een bijzonder element en bijzondere elementen roepen vaak wat op... ook afkeer. Zoals gezegd: er is lang over nagedacht, deze transparantie (die overigens door het hele huis zit verwerkt, maar daar komen tzt nog foto's van, dat is nu nog niet zo goed te zien). Wij vinden het supermooi geworden.
Jij niet en dat mag ook!
Dat staat ook zeker niet ter discussiequote:Op maandag 23 mei 2011 13:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Veel licht en dat uitzicht. Lijkt me heerlijk.
TEASER ALERT!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:12 schreef vosss het volgende:
Puik huisje DS4. Ik denk dat je Porsche er mooi zal staan op de oprit
Daar is dat huis toch veel te klein voor man!!!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef Diemux het volgende:
Iedereen van Fok! is uitgenodigd voor de housewarming party?
Het is groot, maar niet zo groot...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef Diemux het volgende:
Iedereen van Fok! is uitgenodigd voor de housewarming party?
Misschien dat e.e.a. vertekent, maar bij dit soort isolatieglas is dit gewoon de maximale grootte!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Wow erg mooi! Ik had persoonlijk alleen voor grotere individuele ramen gekozen. Dat had de glasgevel wat strakker gemaakt.
Laminaat is niet voor iedereen weggelegd.quote:ps. jammer van het graniet op de vloer
Ruimtelijk gezien is het niet logisch dat er nog wat achter komt, maar 100% uitsluiten kan je het nooit.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:23 schreef vosss het volgende:
Het uitzicht achter blijft dat zo? Of gaat daar, net als in jou geval, het bestemmingsplan ook nog van wijzigen in de nabije toekomst? Aan de voorkant zie ik namelijk nog wat meer huizen om je heen staan zegmaar, dus het lijkt erop alsof je aan de rand van een dorp zit met genoeg plek om uit te breiden.
De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:48 schreef DS4 het volgende:
Eiland, hoge kastenwand en nog een lage kastenwand met aanrechtblad.
Bladen zijn van graniet, maar dan star galaxy. Gepolijst uiteraard (star galaxy ziet er alleen mooi uit als het gepolijst is). 2 cm dik (we hadden liever nog dunner maar meerprijs voor 1 cm dik was duizelingwekkend, iets van 8K meer...), hetgeen bij de uitstraling van de B3 past.
Als jij daar zoiets in leest kan ik dat niet helpen. Ik heb gewoon wat meer aandacht besteed aan de inhoud van het bericht dan de titel, sorry daarvoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:54 schreef ooge het volgende:
Is het niet een beetje arrogant om een huis van dit formaat "huisje" te noemen ?
Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Gulo het volgende:
De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.
Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig!Vonden we het niet waard.
2 cm tov 1 cm maakt weinig uit in de uitstraling inderdaad.
Keuken is met grepen. Alleen de achterzijde van het eiland (die ook in eiken is uitgevoerd) is greeploos gemaakt.
Nee, verzonken.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:04 schreef Gulo het volgende:
Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?
De week voor de oplevering.quote:Ik ben benieuwd naar de foto's tzt. Voor wanneer staat de oplevering van de keuken gepland?
Er komt nog genoeg aan. Zeker nu is het interessant aan het worden. De eerste maanden gebeurde er voor het gevoel steeds niet zoveel, of het veranderde in enkele dagen heel erg. Nu is het iedere week weer anders.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Mirandaa het volgende:
Superrrr!
Ik ben heel benieuwd naar de afwerking.. ik neem aan dat ook daar foto's van gaan komen toch?
Ik blijf je zeker volgen!
Zonder meer. De inhoud van de kelder is meer dan de inhoud van de gemiddelde koopwoning in NL, laat staan de gemiddelde woning...quote:Op maandag 23 mei 2011 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Alleen in de kelder zitten volgens mij al meer m² dan in een "gewoon" huis,
Excl. afwerking is het maar 50K meerprijs als ik mij niet vergis, dus het zijn goedkope kuubs. En nergens leg je een betere bioscoop aan dan in de kelder (want lekker donker!).quote:maar goed als je het geld er voor hebt, waarom zou je dan niet zo'n grote kelder laten aanleggen![]()
quote:Over die glasgevel heb ik zelf wel wat gemengde gevoelens, maar het brengt ongetwijfeld heel veel daglicht naar binnen en geeft ook zeker wel een bepaalde uitstraling; hoe ziet de woning er eigenlijk aan de voorkant uit ? Ben benieuwd hoe dat er uitziet in combinatie met die rieten kap.
Wat is klein? Het had van mij groter gemogen en als de kans zich voordoet wordt het perceel ook nog groter, maar in NL mag je blij zijn met ieder kavel wat boven de 1000 m2 uit komt. Deze zit op zo'n 1600 m2.quote:Hoort er ook nog veel grond bij de woning ? Of staat er straks een kast van een huis op een heel klein perceeltje ?![]()
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef sigme het volgende:
Die muren van een halve meter dik ben ik ook wel benieuwd naar, kan je daar iets meer over vertellen? De muren zijn massief .. baksteen?
Ytong ook niet. Voordeel van steenachtige materialen is het vermogen om warmte vast te houden en langzaam af te geven. Als je dus overdag het zonnetje er flink op laat schijnen is het s avonds vaak nog warm.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.
Wel een beetje heb ik begrepen, maar het komt inderdaad voor een groot deel uit de isolatie. Dat is op zich niet zo vreemd natuurlijk...quote:
Ah, op zo'n fiets. Geen luchtspouw, maar wel meerdere lagen en een isolatielaag in het midden.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.
Ik bedoel daarmee dat ik de tekst wat heb zitten wijzigen en daarbij heb zitten slapen...quote:Op maandag 23 mei 2011 23:25 schreef densmee het volgende:
maar wat bedoel je met:
Brabantse land van ongeveer
Voor de goede orde: dat huis hebben wij ook gewoon nog. Maar dat is wel een veel kleiner huis en er mag daar niets groter weggezet worden (dat is in het buitengebied altijd wel een probleem, meestal ligt de grens provinciaal op 600 m3, dus kan hoe dan ook niets groters weggezet worden).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 06:25 schreef sigme het volgende:
Ik meen dat jij (nu?) ergens een veel groter stuk grond hebt, verlaat je je rust & ruimte voor dit eigenontworpen mooie huis?
Als je zo'n huis gaat bouwen en dan een knaak aan je gasten gaat vragen, dan ben je wel een enorme clown hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef vosss het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bioscoop in de kelder.
Ga je daar ook echt een rij van die bioscoopstoelen neerzetten? Ik bedoel het is groot zat zou je zeggen.
Misschien kan je nog wat bijbeunen door een knaak te vragen per persoon die film komt kijken
Ondernemer, core business is juridische dienstverlening.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet of ik het al eens gevraagd heb DS4, maar wat voor werk doe je eigenlijk?
Binnenkort verwacht ik wel een administratieve functie vrijkomend, maar ik denk dat je dan weer enige teleurstelling zal ervaren als het om het salaris gaat gelet op het moment van vraagstelling...quote:En of jullie nog collega's zoeken
Er is niet bezuinigd op de afwerking, wel zijn er hier en daar rationele keuzes gemaakt. Dat is vooral het werk van mijn vrouw, ik ben wat makkelijker met geld uitgeven...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:19 schreef MMach het volgende:
Eens leuk om zo'n huis in K&W te zienIndrukwekkend van omvang en naar ik vermoed ook indrukwekkend van afwerking.
Inderdaad genomen met de Xperia... Mijn vrouw heeft de digitale camera continu bij zich. Maar ik denk dat in deze fase de foto's met de Xperia juist wel passen. Straks als alles klaar is moet het pas echt knallen.quote:Is het niet mogelijk om wat betere foto's te plaatsen, ze zien eruit als ze genomen zijn met een gsm ofzo, iets wat het huis volgens mij geen eer aan doet
Er komen meerdere rijen en getrapt naar boven. Gewoon echt de uitstraling van een bioscoop. Met bioscoopstoelen, maar waarschijnlijk ook dit geintje...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef vosss het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bioscoop in de kelder.
Ga je daar ook echt een rij van die bioscoopstoelen neerzetten? Ik bedoel het is groot zat zou je zeggen.
Ik nodig gewoon alleen maar mooie vrouwen uit, dat vind ik veel leuker dan een paar extra knaken...quote:Misschien kan je nog wat bijbeunen door een knaak te vragen per persoon die film komt kijken
Die beslissing is nog niet genomen. Eerst maar eens zorgen voor een goede akoestiek. Daar heb je meer aan dan veel geld uitgeven aan apparatuur (dat zal ook wel gebeuren, maar als de basis rot is, dan wordt het nooit wat).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef vosss het volgende:
DS4, al enige kijk op wat voor apparatuur er in je bios komt staan qua boxen en versterker(s) en dergelijke?
Wat is er onpraktisch aan volgens jou? Je gebruikt zo'n raam in de praktijk alleen om tijdens het slapen wat natuurlijke ventilatie af te kunnen dwingen. En het is gewoon verplicht conform bouwbesluit...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:42 schreef Basp1 het volgende:
Maar de raampjes in de slaapkamers die zo laag zitten vind ik erg onpractisch
Dat staat het bestemmingsplan alleen niet toe...quote:dan zou ik toch de rechte glaswand wat verder omhoog hebben laten lopen
Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:09 schreef DS4 het volgende:
Ingebouwde kookplaat is dat je in het glas heel miniem ziet waar de je pannen moet zetten en het kooktoestel zit dan gewoon onder de glasplaat. Als er niets op staat lijkt het dus alsof je geen kookplaat hebt (met verzonken zie je natuurlijk gewoon de plaat zitten, want het is gewoon een gat in het blad met daarin gemonteerd een kookplaat).
Gas onder glas kookplaatquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd?
Ik ga er althans vanuit dat inductie niet werkt omdat de glasplaat de magnetische verbinding verstoort.
Of kan je ook op gas koken onder zo'n glasplaat?
Het was inductie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:32 schreef Gulo het volgende:
Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd? Ik ga er althans vanuit dat inductie niet werkt omdat de glasplaat de magnetische verbinding verstoort. Of kan je ook op gas koken onder zo'n glasplaat?
Dat klinkt echt als een zeer slecht systeem. Je kan de gaspitten niet onafhankelijk van elkaar opwarmen? M'kay.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gas onder glas kookplaat
Er zitten overigens ook nadelen aan deze nieuwe technologie verbonden: u kunt de gaspitten niet onafhankelijk van elkaar opwarmen en het systeem is niet goedkoop in aanschaf.
Een gaskookplaat kan worden ingeschakeld door middel van vonkontsteking en u kunt deze kookplaat bedienen met uitwendige draaiknoppen.
Dat is een forse meerprijs inderdaad (ongeacht het totaalbedrag van de keuken). Wat voor merk apparatuur heb je. Gaggenau? En wat voor afzuigkap trouwens? Zit de keukenruimte ook onder die glaspartij?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was inductie.
En extreem prijzig. Alleen al bij het eiland een meerprijs van 15K na korting als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kun je ook wel een technisch hoogstandje leveren...
Yep. En om je heel eerlijk te zeggen... ik had het gedaan, ware het niet dat mijn vrouw het niet zo geweldig vond. Die neigt wat minder naar het strakke dan ik...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:42 schreef Gulo het volgende:
Dat is een forse meerprijs inderdaad (ongeacht het totaalbedrag van de keuken).
Ik zou bijna willen zeggen "uiteraard". Past toch het beste bij Bulthaup.quote:Wat voor merk apparatuur heb je. Gaggenau?
Itho. Gemonteerd in een koof, dus zo min mogelijk in het zicht.quote:En wat voor afzuigkap trouwens?
Yep. Ter linkerzijde als je de glaswand voor je hebt. In het midden zit de inpandige serre en rechts de woonkamer. Deze segmenten zijn gescheiden door, wederom, glazen (schuif-)wanden. De ruimtes zijn dus zowel af te sluiten als aaneen te koppelen en dat laatste zal het meeste voorkomen. Alleen op warme dagen zullen de tussenwanden dicht gaan en de 4 meter hoge deuren aan de kant geschoven worden.quote:Zit de keukenruimte ook onder die glaspartij?
Hmm, hier kan ik me even geen voorstelling bij maken. Het "plafond" is daar van glas toch? Of nee, als ik de foto's beter bekijk zit er nog een verdieping tussen. Met een koof bedoel je toch gewoon een gestuct iets? Waarom dan niet een verlaagd plafond?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef DS4 het volgende:
Itho. Gemonteerd in een koof, dus zo min mogelijk in het zicht.
Het is een deels verlaagd plafond ter grootte van het kookeiland.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:08 schreef Gulo het volgende:
Hmm, hier kan ik me even geen voorstelling bij maken. Het "plafond" is daar van glas toch? Of nee, als ik de foto's beter bekijk zit er nog een verdieping tussen. Met een koof bedoel je toch gewoon een gestuct iets? Waarom dan niet een verlaagd plafond?
Hebben we ook naar gekeken, maar uiteindelijk niet genomen omdat al hetgeen "lekt" richting plafond gaat (want warme lucht) en niet meer afgezogen wordt. De verhalen waren wisselend, maar uiteindelijk gekozen voor de oplossing waar we voor gekozen hebben.quote:Een kennis van me heeft overigens een superoplossing van Bora.
Kost ook wat, maar dan heb je ook wat.
In tegenstelling tot een plafondunit gaat de lucht dan dus helemaal niet meer omhoog (zie filmpje). Echt ideaal. (vergt wel wat planning voor de afvoer natuurlijk. Dat gaat via een plafondunit/koof veel makkelijker natuurlijk.
Nice. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de belijning in de hoge kasten wand nogal onrustig over vind komen. Valt een beetje uit toom bij de verder strakke keuken. Kon dat niet strakker? Zit de vaatwasser in de hoge kastenwand ofzo? Maar dan nog hadden de onderste lade's gelijk kunnen zijn toch?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:09 schreef DS4 het volgende:
Overigens: een artist impression van de keuken (ipv kersen wel eiken geworden, maar het beeld blijft verder hetzelfde).
[ afbeelding ]
Nee, hij zei toch al dat deze in het plafond komt?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef lipje het volgende:
ik mis de wasemkap op je plaatje
Is het zo'n Itho kap die een luchtgordijntje om je kookplaat heen legt?
Dat is gewijzigd inmiddels... Het is ook maar een impression...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:23 schreef Gulo het volgende:
Nice. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de belijning in de hoge kasten wand nogal onrustig over vind komen. Valt een beetje uit toom bij de verder strakke keuken. Kon dat niet strakker?
Ja en ja, want dat laatste is inmiddels het geval.quote:Zit de vaatwasser in de hoge kastenwand ofzo? Maar dan nog hadden de onderste lade's gelijk kunnen zijn toch?
Nee, uiteindelijk niet. Optisch zal het wel snel zo overkomen wegens terugliggende plint, maar feitelijk is het niet zwevend. Is wel een tijdje een optie geweest, maar niet gedaan.quote:Is de lage kastenwand trouwens zwevend (vind ik erg mooi)?
Kraan is niet van Bulthaup (wij wilden een uitloop) en uiteraard hebben we een quooker.quote:Aan de vorm van de kraan te zien is het een kraan van Bulthaup zelf? Dan mis ik een quoocker... Zit die niet in de keuken?
Geen greepjes. De artist impression is gemaakt om te beslissen of we een deel in kersen zouden nemen, of alles in aluminium grijs. En is derhalve nog van het begin van de beslissingsboog.quote:Nou ja, ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. (ik denk dat eiken mooier is dan kersen, overigens zijn er hier wel greepjes getekend op de achterzijde van het eiland, die zaten er niet op toch?)
Exact!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Gulo het volgende:
Nee, hij zei toch al dat deze in het plafond komt?
Zoiets dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |