quote:Op maandag 23 mei 2011 00:46 schreef Sealnova het volgende:
Je hebt toch niks gestolen? Wat kunnen ze je dan maken?
Dat dus, dit is natuurlijk ook te dom voor woorden.quote:heb nu een winkelverbod daar en aangifte van vernieling cq poging tot diefstal (+boete).
Dit + misschien kun je regelen dat aangifte wordt ingetrokken op basis van vidobeelden?quote:Op maandag 23 mei 2011 00:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Aan dat winkelverbod kun je weinig doen maar het lijkt me sterk dat je veroordeeld gaat worden voor die twee delicten. Misschien dat het eruit halen van die oordopjes wordt gezien als vernieling, maar voor poging tot diefstal ga je denk ik niet worden veroordeeld doordat er vrijwillige terugtred was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_terugtred
Niet zo slim trouwens om weer terug te gaan om die oordopjes terug te leggen...
Welke taal is dit?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:26 schreef amenth het volgende:
waar maak je druk om man ontkennen en video laten zien door hun anders kom je er wel vanaf met goeie advocaat en kan jou het schele je heb het tog nie gejat dus je gewete heeft het goed gewete
Ja, ze zijn wel echt naar inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2011 01:28 schreef Omniej het volgende:
Wie gaat er nou Apple oordopjes jatten man?
Dat is normaal gesproken het eerste wat je weggooit als je de verpakking van een iPod openmaakt.
Dit.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:46 schreef Sealnova het volgende:
Je hebt toch niks gestolen? Wat kunnen ze je dan maken?
..en koop dan een dildo ipv oordopjes, die past beter.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:18 schreef Peter het volgende:
En als je je kut blijft voelen... ga eens praten met de huisarts.
Was toen ook wat in de war... misschien nu nog... naja opgepakt worden en even in de cel zitten heeft veel impact op me gehad.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:32 schreef densha het volgende:
Je komt verward over. Alsof je elke dag hard drugs gebruikt.
Ik heb in een grijs verleden eens een hele week in een politiecel doorgebracht, maar om nou te zeggen dat dat veel indruk op me gemaakt heeft? Nee, niet echt. Het eten was smerig en het was er te warm en het was kut dat ik maar 1x per dag even een sigaret kon roken, maar voor de rest viel dat allemaal zat meequote:Op maandag 23 mei 2011 13:59 schreef tomaatjes het volgende:
[..]
Was toen ook wat in de war... misschien nu nog... naja opgepakt worden en even in de cel zitten heeft veel impact op me gehad.
Daar hoef je officieel zelf niet eens voor te tekenen. Vanaf het moment dat de manager (of een ander personeelslid) je vertelt dat je in dat filiaal niet meer welkom bent, pleeg je al huisvredebreuk door er wel te komen. Heb dit soort situaties in de winkel waar ik werk zelf ook vaak bij de hand gehad...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:16 schreef ecktebaazz het volgende:
Zelfde hierzo, zag Black Ops zo mooi liggen (alleen de DVD dus), deed hem in m'n tas, dropte hem daarna ergens anders werd meegenomen en werd verplicht een contract te tekenen dat ik een jaar de winkel niet meer in mag
Maar wat als ik niet teken?
Ja, dan komt er aangifte dit dat en krijg je een boete![]()
Sinds wanneer is het verboden om items te verplaatsen binnen een winkelquote:Op maandag 23 mei 2011 14:16 schreef ecktebaazz het volgende:
Zelfde hierzo, zag Black Ops zo mooi liggen (alleen de DVD dus), deed hem in m'n tas, dropte hem daarna ergens anders werd meegenomen en werd verplicht een contract te tekenen dat ik een jaar de winkel niet meer in mag
Maar wat als ik niet teken?
Ja, dan komt er aangifte dit dat en krijg je een boete![]()
Wel netjes. Waar halen mensen toch het idee vandaan dat het normaal is om in een winkel (/supermarkt) producten die je uiteindelijk toch niet wil gewoon in een willekeurige stelling te pleuren?quote:Op maandag 23 mei 2011 00:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Aan dat winkelverbod kun je weinig doen maar het lijkt me sterk dat je veroordeeld gaat worden voor die twee delicten. Misschien dat het eruit halen van die oordopjes wordt gezien als vernieling, maar voor poging tot diefstal ga je denk ik niet worden veroordeeld doordat er vrijwillige terugtred was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_terugtred
Niet zo slim trouwens om weer terug te gaan om die oordopjes terug te leggen...
Normaal of niet, het is toch niet strafbaar? Stel je voor dat ik een kledingstuk pas, het niet wil en terug in het verkeerde rek hang en naar buiten ga. Vervolgens kom ik terug (want ik ben een idioot) en ga ik het in het goede rek hangen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wel netjes. Waar halen mensen toch het idee vandaan dat het normaal is om in een winkel (/supermarkt) producten die je uiteindelijk toch niet wil gewoon in een willekeurige stelling te pleuren?
Dat is toch hier niet het geval?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Normaal of niet, het is toch niet strafbaar? Stel je voor dat ik een kledingstuk pas, het niet wil en terug in het verkeerde rek hang en naar buiten ga. Vervolgens kom ik terug (want ik ben een idioot) en ga ik het in het goede rek hangen.
Dan is het toch raar als ik word opgepakt?Ik heb immers niks verkeerds gedaan.
Maar je kan je -volgens de theoretische zin van het woord- toch gewoon bedenken? "Ik wil dit product kopen. Ik neem het alvast mee in mijn hand. Ik winkel nog even verder....Hmm, bij nader inzien wil ik dit product toch niet, ik leg het terug...Hmm, weet niet meer waar ik het heb gepakt, ik leg het hier maar neer."quote:Op maandag 23 mei 2011 15:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat is toch hier niet het geval?
Zij zagen iemand met die dopjes weglopen. Zij zagen dat persoon die dopjes niet in een willekeurige stelling dumpen. Dan is het logisch dat je even aangesproken word zodra je weer binnenkomt om die dopjes op de juiste plek te leggen (wat je gelijk al hoort te doen), aangezien jij voor hen nog steeds een van diefstal verdacht persoon bent?
Waardeloos. Maar goed, ik irriteer mij als ik in de supermarkt een blikje chocomel tussen het kattenvoer vind.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Maar je kan je -volgens de theoretische zin van het woord- toch gewoon bedenken? "Ik wil dit product kopen. Ik neem het alvast mee in mijn hand. Ik winkel nog even verder....Hmm, bij nader inzien wil ik dit product toch niet, ik leg het terug...Hmm, weet niet meer waar ik het heb gepakt, ik leg het hier maar neer."
Klopt. Dit had hem wrs in de MM ook nog wel gelukt. Maar TS niet.quote:Je hoeft echt geen top-advocaat te zijn om voor vrijspraak van diefstal te pleiten lijkt me.
Het is voor de Media Markt ook een beetje veel moeite om van elk verkeerd gelegen product alles te gaan onderzoeken en camerabeelden te bekijken hoe zoiets daar terecht komt.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:20 schreef tomaatjes het volgende:
Natuurlijk achteraf erg stom gehandeld door terug te gaan, was op dat moment erg bang dat ze dat ding zouden vinden en gingen kijken hoe die daar komt.
i know... maar dacht toen als ik hier de volgende keer binnenstap dat ik wellicht problemen kon krijgen maargoed....quote:Op maandag 23 mei 2011 16:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het is voor de Media Markt ook een beetje veel moeite om van elk verkeerd gelegen product alles te gaan onderzoeken en camerabeelden te bekijken hoe zoiets daar terecht komt.
Laat staan dat ze je via Opsporing Verzocht proberen te traceren en je midden in de nacht met een arrestatieteam van je bed komen lichten. Volgende keer dus lekker wegblijven.
Die logica had je dan toch tegen moeten houden om terug te gaan?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:36 schreef tomaatjes het volgende:
[..]
i know... maar dacht toen als ik hier de volgende keer binnenstap dat ik wellicht problemen kon krijgen maargoed....
Ja maar dan gaat hij er een maand later weer winkelen en ineens wordt 'ie besprongen door vier veiligheidsmedewerkers die 'm in elkaar trappen en schreeuwen JIJ WAS TOCH DIE LUL VAN DIE OORDOPJES??!?!!?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:38 schreef Moro het volgende:
[..]
Die logica had je dan toch tegen moeten houden om terug te gaan?
hahah ja... misschien ook wel een beetje sensatie zoekend... het verplaatsen ging goed, dus nu weer terugleggen. Ik weet echt niet wat me bezielde toen ik dat dacht... een ander gedachte was: iemand anders neemt die dopjes mee en het lege doosje leidt naar mij toe.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:38 schreef Moro het volgende:
[..]
Die logica had je dan toch tegen moeten houden om terug te gaan?
i know, maar voelde toch aan dat ik het terug moest leggen... misschien geen zoekactie maar misschien een vermelding van pas op ofzo, geen idee hoe dat gaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:04 schreef Silenus het volgende:
Ze gaan voor een paar dopjes echt geen zoekactie op touw zetten, is gewoon bedrijfsrisico. Als het nou een of ander tv-scherm van 2000 euro is, a la. Maar die paar euro.
whahahah thnxs... hoewel ik enige sarcasme detecteerquote:Op maandag 23 mei 2011 17:25 schreef Silenus het volgende:
Dat komt allemaal wel goed joh, je was nu even een slachtoffer van je eigen naiviteit.
Later als je in de hemel komt krijg je een schouderklopje van God omdat je een goed mens bent. Okay, hij zal ook wel een beetje grinniken en denken 'mafkees', maar dat neemt niet weg dat je van binnen goed bent.
Volgende keer niet meer panikeren, rustig blijven en alles komt goed.
Hij heeft ze niet eens meegenomen... Wat dat betreft is de media markt behoorlijk fout bezig; schuldig tot het tegendeel is bewezen. TS ik zou wat meer op jouw strepen gaan staan. Gooi desnoods je argument in de strijd dat je juist iets goed wilt doen en daar nu voor gestraft wordt.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:58 schreef Fes1-2 het volgende:
Stuur gewoon een brief met het verzoek om een minnelijke schikking. Dus dat je gewoon de oordopjes wilt betalen en dat je niet aangeklaagd wordt. Waarschijnlijk gaan ze hier mee akkoord omdat je ze ook echt hebt teruggebracht wat op de video beelden te zien is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |