Waarom niet? Ipv dat een docent tegen $20 per uur kinderen moet behandelen, kan een studentn (tegen een cursus) dit voor $8 per uur doen.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat zoiets serieus voldoende is?
Om de doodsimpele reden dat een robot niet menselijk kan denken, en dus je nooit voor kan bereiden op een bedrijfssituatie o.i.d.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:42 schreef robin007bond het volgende:
Dat van die robots had ik beter niet kunnen zeggen, maar snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat er mis mee is
Die kunnen het sociale aspect natuurlijk nooit aan. Het luisterende oor, het gemeende schouderklopje, het net even anders uitleggen van een opdracht zodat iemand het wel snapt.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:42 schreef robin007bond het volgende:
Dat van die robots had ik beter niet kunnen zeggen, maar snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat er mis mee is
De ontwikkelingen zijn echt al heel ver.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Om de doodsimpele reden dat een robot niet menselijk kan denken, en dus je nooit voor kan bereiden op een bedrijfssituatie o.i.d.
Altijd zeggen wat er in je opkomt! Is goed voor je creatief denken en dus voor je innovatievermogen!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:42 schreef robin007bond het volgende:
Vlamingen die hun hele leven Frans taalonderwijs hebben genoten en in een Franstalige werkomgeving verkeren, hebben nog moeite om klassen te geven in het Frans. Maar een gemiddelde Turk zal het vast lukken om in zes maanden voldoende didactische kwaliteiten in het Nederlands te verwerven.quote:
Die zullen dat zeker zien zitten, in Turkije tegen een hongerloon les gaan geven.quote:Of Turkse-Nederlanders inzetten.
Ik had het al klaarstaan, wachtte gewoon tot er stond, *update*, klikte erop, had de post al klaar, en invoeren maarquote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Leuk dat onze DN dit jubileumdeel mocht openen.
Robots zouden nooit aan het hoofd van de ontwikkeling van mensen moeten staan, ontzettende foute manier van denken zelfs, en gevaarlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De ontwikkelingen zijn echt al heel ver.
Volgens mij moet degene die de diapresentatie maakt ook betaald worden en dat moet dynamisch gebeuren aangezien je nooit complete standaardlessen kan maken voor kinderen.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
Mooie TT.
[..]
Waarom niet? Ipv dat een docent tegen $20 per uur kinderen moet behandelen, kan een studentn (tegen een cursus) dit voor $8 per uur doen.
$12 winst per uur per klas. Goedkoper voor kinderen dus.
Of sexuele voorlichting geven aan kleutersquote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb een idee, laten we prostituees de klas insturen. Zodat de levenloze WOW-pubers ook wat liefde hebben gezien
Geen seksbot?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb een idee, laten we prostituees de klas insturen. Zodat de levenloze WOW-pubers ook wat liefde hebben gezien
Het komt nog niet in de buurt.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De ontwikkelingen zijn echt al heel ver.
Pardon, dit zegt het 15-jarige vmbo-meneertje?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef robin007bond het volgende:
Je kan dus goed timen.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik had het al klaarstaan, wachtte gewoon tot er stond, *update*, klikte erop, had de post al klaar, en invoeren maar(en dat rijmt)
Je moet niet vergeten dat de klassen veel groter kunnen en de begeleider/begeleidster meerdere klassen aankanquote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet degene die de diapresentatie maakt ook betaald worden en dat moet dynamisch gebeuren aangezien je nooit complete standaardlessen kan maken voor kinderen.
En min of meer opgeleide studenten gaan echt niet voor 8 euro per uur dit toch wel lastige werk doen, vergeet het maar.
Blijkbaarquote:
Het was een grapje, maar was wel enigszins benieuwd naar de reactiesquote:Op zondag 22 mei 2011 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Pardon, dit zegt het 15-jarige vmbo-meneertje?
quote:Op zondag 22 mei 2011 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
Oei, moet hier wel in gepost hebben. Zo, en nu terug naar de bank.
Het onderwijs als leerfabriek.. Robin staat ervoor!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de klassen veel groter kunnen en de begeleider/begeleidster meerdere klassen aankanKostenbesparingen ftw
Samen met mevrouw Vogels op de bank te knuffelen?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
Oei, moet hier wel in gepost hebben. Zo, en nu terug naar de bank.
Ja! Op naar die prestatiedrang die ze in Japan hebbenquote:Op zondag 22 mei 2011 20:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het onderwijs als leerfabriek.. Robin staat ervoor!
natuurlijk kan je geen grotere klassen aan dan nu, Zet meer dan pakweg 25-30 kinderen bij elkaar in een klas en je krijgt ze nooit meer stil. De dingen die jullie nu opnoemen zijn en duurder en het onderwijs gaat er op achteruit. Echt geweldige ideeënquote:Op zondag 22 mei 2011 20:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de klassen veel groter kunnen en de begeleider/begeleidster meerdere klassen aankanKostenbesparingen ftw
't zijn tortelduifjes hequote:Op zondag 22 mei 2011 20:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Samen met mevrouw Vogels op de bank te knuffelen?
Al doet de opleiding tot docent incl Nederlands een jaar, het loont ipv dat je een Nederlander tegen een hoger uurtarief moet opleiden.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Vlamingen die hun hele leven Frans taalonderwijs hebben genoten en in een Franstalige werkomgeving verkeren, hebben nog moeite om klassen te geven in het Frans. Maar een gemiddelde Turk zal het vast lukken om in zes maanden voldoende didactische kwaliteiten in het Nederlands te verwerven.
Er zijn genoeg Turkse Nederlanders die terug naar hun "eigen" land willen. De werklozen uit deze groep kan je daar omscholen en inzetten als docent voor vaktechnische opleidingen.quote:Die zullen dat zeker zien zitten, in Turkije tegen een hongerloon les gaan geven.
Dat lijkt me een zetelmagneet.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het onderwijs als leerfabriek.. Robin staat ervoor!
Laten we alle creativiteit de nek omdraaienquote:Op zondag 22 mei 2011 20:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja! Op naar die prestatiedrang die ze in Japan hebben
Goed bekeken, ik zou 't ook prefereren boven FOK! maar alas, het is nog niet zover.quote:
Je komt er wel hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 20:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goed bekeken, ik zou 't ook prefereren boven FOK! maar alas, het is nog niet zover.
Neu, tegen iedere partner die ik heb zeg ik dat ik geen negers wil, of aziaten.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je komt er wel hoor
inclusief twee geadopteerde negers(no offence)
De milleniumbugquote:Op zondag 22 mei 2011 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit topic doet mij denken aan Y2K
Het jaar waarin alle computers zouden uitvallen, vliegtuigen omlaag zouden ploffen en alle gedetineerden vrij zouden komen.
Kees & Co. over het milleniumquote:
En Jezus de wereld zou komen redden.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit topic doet mij denken aan Y2K
Het jaar waarin alle computers zouden uitvallen, vliegtuigen omlaag zouden ploffen en alle gedetineerden vrij zouden komen.
Je combineert het. Standaardlessen die eenmalig gemaakt worden. En de stof wordt dan verder ter plekke (dus met aanwezige docent) verder uitgewerkt naar behoefte van de doelgroep.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet degene die de diapresentatie maakt ook betaald worden en dat moet dynamisch gebeuren aangezien je nooit complete standaardlessen kan maken voor kinderen.
De studneten die op kleine kinderne oppassen doen dat ook. Er zijn heleboel studentes die het leuk vinden om met kinderen om te gaan en die kunnen dus het werk doen. Desnoods geef je hen 10 euro per uur, afhankelijk van wat de markt wil.quote:En min of meer opgeleide studenten gaan echt niet voor 8 euro per uur dit toch wel lastige werk doen, vergeet het maar.
En bedrijven hun klanten lekker bang maken dat hun toko's in een Sodom en Gomorra zouden veranderen na het passeren van 0/0/0quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En bedrijven hun klanten lekker bang maken dat hun toko's in een Sodom en Gomorra zouden veranderen na het passeren van 0/0/0
De kerk heeft al bewezen dat Sodom en Gomorra nooit bestaan hebben en het verhaal uit de duim gezogen is.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En bedrijven hun klanten lekker bang maken dat hun toko's in een Sodom en Gomorra zouden veranderen na het passeren van 0/0/0
Liever een gezond stukje Duitse mentaliteit. Dan hadden we helemaal geen VMBO nodig gehad.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja! Op naar die prestatiedrang die ze in Japan hebben
quote:Op zondag 22 mei 2011 20:53 schreef Morendo het volgende:
Is dit het nu? Het voelt een beetje karig.....
Helaas bestaat Kees & Co. niet meerquote:
Volgens mij kent Japan een aantal grote merken, Toyota etc. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Laten we alle creativiteit de nek omdraaien
Toyota is anders het voorbeeld van gestandaardiseerde saaie creativiteitsloze en kwaliteitsloze meuk.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij kent Japan een aantal grote merken, Toyota etc. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Maar goed, privatesering van onderwijs: ik ben voor.
Geloof valt niet te bewijzen, enkel op te dringen.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De kerk heeft al bewezen dat Sodom en Gomorra nooit bestaan hebben en het verhaal uit de duim gezogen is.
dus je moet een kundige docent hebben? En niet een studentje...quote:Op zondag 22 mei 2011 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je combineert het. Standaardlessen die eenmalig gemaakt worden. En de stof wordt dan verder ter plekke (dus met aanwezige docent) verder uitgewerkt naar behoefte van de doelgroep.
Gooi er nog een paar euro bij op en je hebt het uursalaris van een geoefende en opgeleide docent. Zonder je hele circus.quote:De studneten die op kleine kinderne oppassen doen dat ook. Er zijn heleboel studentes die het leuk vinden om met kinderen om te gaan en die kunnen dus het werk doen. Desnoods geef je hen 10 euro per uur, afhankelijk van wat de markt wil.
Ik zou ook nooit een Toyota komen, maar volgens mij heeft het bedrijf dikke winsten gemaakt. Je kan nog zulke baggerproducten maken, als de consument het wil, dan is het $$ verdienen.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toyota is anders het voorbeeld van gestandaardiseerde saaie creativiteitsloze en kwaliteitsloze meuk.
Als Sodom en Gomorra daadwerkelijk ten onder zijn gegaan aan dergelijke praktijken door de furie des Gods wat had er dan wel niet moeten gebeuren met Vaticaanstad?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geloof valt niet te bewijzen, enkel op te dringen.
De hoogste bieder krijgt gelijk? Vraag me af of het hier en daar al niet zo werkt.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou ook graag zien dat de rechtspraak wordt geprivatiseerd.
Commerciële rechtbanken
Ga eens met lyrebird (fokuser, die tegen het libertarisme aanzit) in discussie hierover zou ik zeggen, hij heeft professionele ervaring met het Japanse onderwijssysteem.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij kent Japan een aantal grote merken, Toyota etc. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Maar goed, privatesering van onderwijs: ik ben voor.
Ah dus $$ is belangrijker dan de toekomst van de jeugd?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit een Toyota komen, maar volgens mij heeft het bedrijf dikke winsten gemaakt. Je kan nog zulke baggerproducten maken, als de consument het wil, dan is het $$ verdienen.
Had ik niet van je verwacht VSquote:Op zondag 22 mei 2011 20:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah dus $$ is belangrijker dan de toekomst van de jeugd?
Ben ik het niet mee eens.
Hebben we in principe al: arbitrage, mediation.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Commerciële rechtbanken
Als je het kan bewijzen, zou je dan nog moeten geloven?quote:
Onzin. Alsof iemand mij met een pistool het geloof oplegt.quote:enkel op te dringen.
Kinderen leveren meer $$ op na hun opleiding dan dat hersenloze sociopaten dat doen nadat ze uit een of andere InHolland leerfabriek komen. Ik hou ze liever nuttig voor het bedrijfsleven, is beter voor mij.quote:
Ah, dat had ik wél van je verwachtquote:Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kinderen leveren meer $$ op na hun opleiding dan dat hersenloze sociopaten dat doen nadat ze uit een of andere InHolland leerfabriek komen. Ik hou ze liever nuttig voor het bedrijfsleven, is beter voor mij.
Dat zijn geen rechtbankenquote:Op zondag 22 mei 2011 20:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hebben we in principe al: arbitrage, mediation.
God bestaat ook niet. Dat is wel duidelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als Sodom en Gomorra daadwerkelijk ten onder zijn gegaan aan dergelijke praktijken door de furie des Gods wat had er dan wel niet moeten gebeuren met Vaticaanstad?
Living proof dat God niet bestaat me dunkt.
Nou mooi toch. Dan kies ik zo lekker mijn eigen rechtbank uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De hoogste bieder krijgt gelijk? Vraag me af of het hier en daar al niet zo werkt.
Die zich nog steeds moeten houden aan de Nederlandse wet.quote:
Och dan zal er wel een olielampje zijn omgevallen naast een bed waar een hoer vaak lag met een vreemdgaande man maar dat werd vertaalt als wraak des hemels op een hele stad.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
God bestaat ook niet. Dat is wel duidelijk.
Maar Sodom en Gomorra kun best bestaan hebben. Veel, zo niet alles maar dan aangepast, van de bijbel komt uit een of andere oeroverleving die wereldwijd gelijke verhalen vertellen.
Dit zijn wel matig onderlegde exemplaren van de lolbetariersquote:Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef dotCommunism het volgende:
Wacht, zijn we nu op het punt beland dat de lolbertariers beweren dat een robot best les kan gaan geven?
Ik erken jouw rechtbank gewoon niet. Wat wil je dan doen?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou mooi toch. Dan kies ik zo lekker mijn eigen rechtbank uit.
Niet zo gek als je tokkies wilt aanpakken.
Zijn vast wel dingen op te verzinnen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die zich nog steeds moeten houden aan de Nederlandse wet.
Tja, korte termijn $$ door besparingen, of lange termijn goede loonslaven die goed arbeid verrichten.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het kan bewijzen, zou je dan nog moeten geloven?
[..]
Onzin. Alsof iemand mij met een pistool het geloof oplegt.
Privatisering van het Openbaar Ministerie zou zeker geen gek idee zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Commerciële rechtbanken
Dat zou een ontzettend gek idee zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:02 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Privatisering van het Openbaar Ministerie zou zeker geen gek idee zijn.
In principe kan dat gewoon.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef dotCommunism het volgende:
Wacht, zijn we nu op het punt beland dat de lolbertariers beweren dat een robot best les kan gaan geven?
Nee, dat kan niet. Maar het feit dat jij dat denkt zegt wel genoeg over hoe serieus we jouw ideetjes moeten nemen.quote:
Luister maar niet naar hun. Alles wat riekt naar innovatie of vernieuwing blijkt "eng" te zijnquote:
In je droomwereld.quote:
Vreemd genoeg ben ik het met deze internationale zingende catlady scheefwonende huisvrouw eens.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Maar het feit dat jij dat denkt zegt wel genoeg over hoe serieus we jouw ideetjes moeten nemen.
Met HenriOsewoudt en Boze_Appel valt tenminste nog lol te maken.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit zijn wel matig onderlegde exemplaren van de lolbetariers
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Luister maar niet naar hun. Alles wat riekt naar innovatie of vernieuwing blijkt "eng" te zijn
De jeugd heeft juist baat bij geprivatiseerd onderwijs. De overheid moet zich zo min mogelijk bemoeien met wat de markt zelf kan reguleren. Door privatisering kan je goedkoper (door innovaties) onderwijs aanbieden tegen dezelfde of zelfs hogere kwaliteit.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah dus $$ is belangrijker dan de toekomst van de jeugd?
Ben ik het niet mee eens.
Nee, dat heet realistisch zijn. Robots als onderwijzer gebruiken is net zo haalbaar als gaan wonen op Jupiter.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Luister maar niet naar hun. Alles wat riekt naar innovatie of vernieuwing blijkt "eng" te zijn
Roboteacher is geen win-win situatie, maar lose-lose situatie.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De jeugd heeft juist baat bij geprivatiseerd onderwijs. De overheid moet zich zo min mogelijk bemoeien met wat de markt zelf kan reguleren. Door privatisering kan je goedkoper (door innovaties) onderwijs aanbieden tegen dezelfde of zelfs hogere kwaliteit.
Win-win sitautie dus: voor de student en voor de belastingbetaler.
De technologie gaat steeds vooruit. 100 jaar geleden zeiden we ook: internet, dat kan niet. Kijk waar we nu zijn. Ik sluit niet uit dat in 2050 of 2100 robots een rol in de samenleving kunnen zijn gaan spelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
In je droomwereld.
Als je ooit wakker wordt in de volwassenmensenwereld denk je hier vast nog wel eens aan terug
En dan acht ik wonen op Jupiter nog waarschijnlijker.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat heet realistisch zijn. Robots als onderwijzer gebruiken is net zo haalbaar als gaan wonen op Jupiter.
Hmm, maar eens de onroerend goed websites gaan polsen dan. Het moment is er zo.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat heet realistisch zijn. Robots als onderwijzer gebruiken is net zo haalbaar als gaan wonen op Jupiter.
Als robots zo goed doorontwikkeld worden dat ze precies zijn zoals een onderwijzer, dan is er niks dat fout kan gaanquote:Op zondag 22 mei 2011 21:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Roboteacher is geen win-win situatie, maar lose-lose situatie.
Het bedrijfsleven krijgt idioten afgeleverd, de studenten zijn idioten (en dat is ook jammer) en de enige die profiteert is een of andere ex-PvdA'er (jaja, hij zit er in jongens!) die aan het roer staat van deze leerfabriek.
En jij denkt dat dat goedkoper is dan een leraar, of dat "human touch" en emoties onnodig zijn?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als robots zo goed doorontwikkeld worden dat ze precies zijn zoals een onderwijzer, dan is er niks dat fout kan gaan
Als robots zo goed doorontwikkeld zijn is er geen enkele reden om jou een baan te geven en wordt jij een zwerver.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als robots zo goed doorontwikkeld worden dat ze precies zijn zoals een onderwijzer, dan is er niks dat fout kan gaan
Op lange termijn misschien, maar op dat moment zijn we (helaas) nog niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat goedkoper is dan een leraar?
Waarom zou men drastisch willen innoveren als men toch subsidiegelden krijgt?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef Friek_ het volgende:
Ik moet toegeven dat ik in de functies als lid opleidingscommissie en faculteitsraad aan mijn universiteit vaak gesproken heb over onderwijsinnovatie. Ik sta zeker open voor (fundamentele) discussies, maar als ik voor zou stellen wat Zienswijze en robin007bond hier propageren zou ik nooit meer serieus genomen worden.
Dan nemen robots de wereld over en heeft niemand een baan.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:07 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als robots zo goed doorontwikkeld zijn is er geen enkele reden om jouw een baan te geven en wordt jij een zwerver.
Tuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan nog, je leert veel van de reacties van mensen, robots hebben geen emoties en reageren dus ook niet, al schiet je een fucking bal tegen z'n hoofd dan merkt hij het nog niet. Waarom zou een robot een menselijke rol kunnen vervullen? Onzin.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Op lange termijn misschien, maar op dat moment zijn we (helaas) nog niet.
Als dat gebeurt, dan nemen ze de wereld overquote:Op zondag 22 mei 2011 21:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou inderdaadquote:Op zondag 22 mei 2011 21:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Met HenriOsewoudt en Boze_Appel valt tenminste nog lol te maken.
Die heb ik gezien, deeltje 2 danquote:Op zondag 22 mei 2011 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan nemen ze de wereld overJe bent natuurlijk te jong om de Terminator-serie te hebben gezien.
Het lijkt me een stuk verstandiger te focussen op haalbare hervormingen, waarmee al best wat winst te boeken valt.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja maar C3PO was een vriendelijke robot.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan nemen ze de wereld overJe bent natuurlijk te jong om de Terminator-serie te hebben gezien.
We kunnen het onderwijs ook wel overlaten aan die robot van Bassie en Adriaan.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar C3PO was een vriendelijke robot.
Ja, maar les geven kan hij niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar C3PO was een vriendelijke robot.
Robin!quote:Op zondag 22 mei 2011 21:10 schreef Reya het volgende:
[..]
We kunnen het onderwijs ook wel overlaten aan die robot van Bassie en Adriaan.
Hoeft niet, ik wil wel een butler robot.quote:
C-3PO is sowieso een hoer. Hoeveel meesters heeft hij wel niet gehad?quote:
Dat lijkt me overigens best creepy, dat we machines maken die slimmer zijn dan wij.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef dotCommunism het volgende:
Als we ooit zover zijn dat we robot-onderwijzers zouden kunnen gebruiken, dan is werken uberhaupt overbodig geworden omdat elke baan gedaan kan worden. Dan leven we of in een dystopia waar de mens zichzelf overbodig heeft gemaakt, of we leven letterlijk in Star Trek.
Moet ik mijn wereld zonder geld van stal halen?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef dotCommunism het volgende:
Als we ooit zover zijn dat we robot-onderwijzers zouden kunnen gebruiken, dan is werken uberhaupt overbodig geworden omdat elke baan gedaan kan worden. Dan leven we of in een dystopia waar de mens zichzelf overbodig heeft gemaakt, of we leven letterlijk in Star Trek.
Nee, ik wil namelijk een verbod daarop.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik mijn wereld zonder geld van stal halen?
Robots worden dan de nieuwe übermensch. Niks mis mee, wij mensen zijn dan toch inferieur.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat lijkt me overigens best creepy, dat we machines maken die slimmer zijn dan wij.
Zou het overigens ook niet graag doen, zie liever een verbod daarop.
Hedonistquote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik wil wel een butler robot.
Oh, dat is die StarWars gekkie, laat maar. Ik dacht dat het over Terminator ging.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
C-3PO is sowieso een hoer. Hoeveel meesters heeft hij wel niet gehad?
Wat is er "niks mis mee" aan inferieur zijn?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Robots worden dan de nieuwe übermensch. Niks mis mee, wij mensen zijn dan toch inferieur.
Dus privatisering is volgens jou een noodzakelijke voorwaarde om drastisch te gaan innoveren?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou men drastisch willen innoveren als men toch subsidiegelden krijgt?
Privatiseer het, zorg ervoor dat er $0 van de staat naar onderwijsinstellingen gaat en men krijgt prikkels en de drang om te innoveren.
Een verbod op dat topic?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik wil namelijk een verbod daarop.
Neo-conservatisme to the rescue!
Die hebben we al gemaakt op sommige vlakken natuurlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat lijkt me overigens best creepy, dat we machines maken die slimmer zijn dan wij.
Dat punt gaan we sowieso bereiken, aldus wetenschappers.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah dat zijn gewoon enorme autonome databases, die zijn beter in puzzels oplossen maar dat boeit niet zo.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die hebben we al gemaakt op sommige vlakken natuurlijk.
Mwua, ze blijven gewoon ons eigendom.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Robots worden dan de nieuwe übermensch. Niks mis mee, wij mensen zijn dan toch inferieur.
Arnie?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, dat is die StarWars gekkie, laat maar. Ik dacht dat het over Terminator ging.
Hoe triest was dat? Triester nog dan pogen het onderwijs wat te vernieuwen middels technische hulpmiddelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik mijn wereld zonder geld van stal halen?
Nee, de werkelijkheid daarvan.quote:
Het kan sowieso nooit zo ver komen, de robot blijft een menselijk product en kan ons moeilijk overtreffen. Als het gebeurt, pech, dat hebben we er zelf naar gemaaktquote:Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is er "niks mis mee" aan inferieur zijn?
Het is niet alsof wij inferieure wezens nou zo geweldig behandelen.
Neo-conservatisme zou helemaal instorten als de mens niet meer hoefde te werken, aangezien er dan geen onderscheid meer gemaakt kan worden op basis van inkomen. Ik snap dus wel dat VS dat maar niks vindt.quote:
Vond het wel een geslaagd topic.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe triest was dat? Triester nog dan pogen het onderwijs wat te vernieuwen middels technische hulpmiddelen.
Precies.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Neo-conservatisme zou helemaal instorten als de mens niet meer hoefde te werken, aangezien er dan geen onderscheid meer gemaakt kan worden op basis van inkomen. Ik snap dus wel dat VS dat maar niks vindt.
Ja, in T1 de bad guy, en in 2+3 de good guy. Is dat ooit eerder gedaan in een filmserie?quote:
Tot ze gaan rebelleren natuurlijk. Slaven waren ook eigendom, maar opeens stond Spartacus daar Romeinse legers in de pan te hakken.quote:
Tsja, dan moet je je onderscheiden met wezenlijke bijdragen en is natuurlijk lastig voor de rechtse materialistquote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Neo-conservatisme zou helemaal instorten als de mens niet meer hoefde te werken, aangezien er dan geen onderscheid meer gemaakt kan worden op basis van inkomen. Ik snap dus wel dat VS dat maar niks vindt.
Hm, een ander intellectueel entiteit dat ons als voorbeeld heeft en "superieur" wordt aan ons hebben wij een aardige slechte aan me dunkt.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kan sowieso nooit zo ver komen, de robot blijft een menselijk product en kan ons moeilijk overtreffen. Als het gebeurt, pech, dat hebben we er zelf naar gemaakt
We kunnen ze met één knop stopzetten, dan staan ze weer terug in de keuken.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tot ze gaan rebelleren natuurlijk. Slaven waren ook eigendom, maar opeens stond Spartacus daar Romeinse legers in de pan te hakken.
Wel treurig eigenlijk, dat je puur om je eigen fragiele egotje overeind te houden de vooruitgang van de mens wilt tegenhouden.quote:
Wij kunnen met deze kennis dit keer voorbereid zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tot ze gaan rebelleren natuurlijk. Slaven waren ook eigendom, maar opeens stond Spartacus daar Romeinse legers in de pan te hakken.
Niet dat ik weet. Vorige week deeltje twee nog gekeken. Blijft een geweldige film.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, in T1 de bad guy, en in 2+3 de good guy. Is dat ooit eerder gedaan in een filmserie?
You will be assimilated.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:10 schreef Voorschrift het volgende:
Ik moet hier snel weg, mijn gedeelde haat tegen libertariers zet mij in een hoek met de sociaal democraten.
Brrr.
Ja ik wil niet luisteren naar een of andere "superieure" robot, wat een kutwereld heb je dan zeg.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wel treurig eigenlijk, dat je puur om je eigen fragiele egotje overeind te houden de vooruitgang van de mens wilt tegenhouden.
Tuurlijk kan het wel zo ver komen. Sterker, het is onvermijdelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kan sowieso nooit zo ver komen, de robot blijft een menselijk product en kan ons moeilijk overtreffen. Als het gebeurt, pech, dat hebben we er zelf naar gemaakt
Wat mij betreft de beste actiefilm ooit gemaakt. Zeer spectaculair.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Vorige week deeltje twee nog gekeken. Blijft een geweldige film.
Helaas leert de geschiedenis ons dat de mens niet leert van de geschiedenis.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wij kunnen met deze kennis dit keer voorbereid zijn.
Ik kijk er nu al naar uitquote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het wel zo ver komen. Sterker, het is onvermijdelijk.
Verbie-hie-den.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De geschiedenis bestaat niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Helaas leert de geschiedenis ons dat de mens niet leert van de geschiedenis.
Robots hebben wellicht over 50 jaar een toekomst, niet nu in mijn plannen voor privatisering.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Roboteacher is geen win-win situatie, maar lose-lose situatie.
Het bedrijfsleven werkt nauw met private universiteiten. Een goed idee is als het bedrijfsleving meedingt in het samenstellen van het onderwijsprogramma en als bedrijfsleiders via video conferences tevens hoorcolleges kunnen verzorgen. Zo krijg je maat-op-maat onderwijs, klaargestoomd voor het bedrijfsleven.quote:Het bedrijfsleven krijgt idioten afgeleverd, de studenten zijn idioten (en dat is ook jammer) en de enige die profiteert is een of andere ex-PvdA'er (jaja, hij zit er in jongens!) die aan het roer staat van deze leerfabriek.
Inderdaad. Film bezit alle ingredienten van een geweldige actie-film. En Arnie is natuurlijk op maat gemaakt voor die filmquote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat mij betreft de beste actie-film ooit gemaakt. Zeer spectaculair.
Technologische vooruitgang verbieden?quote:
Sterker nog, technologie heeft 'ons' op veel punten al vele malen overtroffen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar oke, "de" geschiedenis bestaat niet, er bestaan alleen interpretaties van.quote:
Kinderlijk naief.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wij kunnen met deze kennis dit keer voorbereid zijn.
Zie je wel, dat gegeneraliseer van jou altijd.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar oke, "de" geschiedenis bestaat niet, er bestaan alleen interpretaties van.
Ik bedoel maar.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, technologie heeft 'ons' op veel punten al vele malen overtroffen.
Meh mwah meh, ik zit niet te wachten op een superras die slimmer is dan ons eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Technologische vooruitgang verbieden?
Vibrators bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, technologie heeft 'ons' op veel punten al vele malen overtroffen.
Nee, dat zijn enkel de Amish.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Volgens mij is het neoconservatisme helemaal niet voor het verbieden van vooruitgang in technologie
Ik evenmin, maar als je dat wilt voorkomen dan moet je wetenschappers opsluiten. De Middeleeuwen doen herleven. Overigens hoeft het niet per se een probleem te vormen wanneer machines intelligenter zijn dan wij.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Meh mwah meh, ik zit niet te wachten op een superras die slimmer is dan ons eerlijk gezegd.
Jij denkt als iemand constant van subsidiegelden afhankelijk is in dezelfde mate de drang heeft om te innoveren? Waarom is het onderwijs dan nog steeds zo duur? Kan je me dat uitleggen?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus privatisering is volgens jou een noodzakelijke voorwaarde om drastisch te gaan innoveren?Waar haal jij die wijsheid vandaan?
Waarom is het onderwijs dan zo duur? Waarom krijgen die docenten overbetaald terwijl ze 0,1 toevoegen? Waarom gaan al die onderwijsbobo's dure uitstapjes maken op kosten van de studenten en de overheid?quote:Geloof mij, iedereen die werkt in het onderwijs denkt constant na over hoe men het onderwijs kan verbeteren en komt met nieuwe ideeën. Maar wat hier voorgesteld wordt is geen innovatie, maar de reductie van onderwijs naar leerfabriek.
Kom een keertje in ons clubhuis, vind je vast leuk, het is heul niet vreselijk hoor.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:20 schreef Friek_ het volgende:
Het (neo)conservatisme moet toch de vreselijkste politieke stroming zijn die er bestaat en ooit heeft bestaan.
Hoi Voorschrift.
quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kom een keertje in ons clubhuis, vind je vast leuk, het is heul niet vreselijk hoor.
Voorman Cheney is een toffe vent hoor.
Nee dat is zo, zit er enkel niet op te wachten.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik evenmin, maar als je dat wilt voorkomen dan moet je wetenschappers opsluiten. De Middeleeuwen doen herleven. Overigens hoeft het niet per se een probleem te vormen wanneer machines intelligenter zijn dan wij.
Dat hoort toch bij je favoriete theorie "survival of the fittest"?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat is zo, zit er enkel niet op te wachten.
"Slimme robots" in de zin van ze kunnen het huishouden doen, oudjes boodschappen geven en dergelijke ben ik helemaal voor, maar geen op zichzelf staande denkers en managers en dergelijke, dat lijkt me niks.
*proest* daar ging m'n bierquote:
Eh?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat hoort toch bij je favoriete theorie "survival of the fittest"?
Laatst een docu gezien waarin werd gesteld dat we die weg allang zijn ingeslagen en dat het slechts een kwestie van tijd is voordat machines slimmer worden dan wij en bewust worden van hun bestaan. Het is de vraag wat er dan gebeurt, aldus de wetenschappers die aan het woord kwamen. Ik sta er enigszins sceptisch tegenover, maar ik kan mij wel voorstellen dat zoiets gebeurt op den duur.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat is zo, zit er enkel niet op te wachten.
"Slimme robots" in de zin van ze kunnen het huishouden doen, oudjes boodschappen geven en dergelijke ben ik helemaal voor, maar geen op zichzelf staande denkers en managers en dergelijke, dat lijkt me niks.
Volgens mij leef jij in een of ander bizar parallel universumquote:Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom is het onderwijs dan zo duur? Waarom krijgen die docenten overbetaald terwijl ze 0,1 toevoegen?
Ja, ik ga er ook maar niet meer op in. Zo kan ik niet eens meer discussie voeren.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij leef jij in een of ander bizar parallel universum
Hm, ik denk niet dat (als ze daadwerkelijk bewustzijn krijgen als dat al mogelijk is) ze daar al te blij mee zijn eerlijk gezegd. En dan staan er (nog erger) hippies op die zeggen dat zelfbewuste entiteiten rechten hebben en dus een CAO moeten krijgen en alles.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatst een docu gezien waarin werd gesteld dat we die weg allang zijn ingeslagen en dat het slechts een kwestie van tijd is voordat machines slimmer worden dan wij en bewust worden van hun bestaan. Het is de vraag wat er dan gebeurt, aldus de wetenschappers die aan het woord kwamen. Ik sta er enigszins sceptisch tegenover, maar ik kan mij wel voorstellen dat zoiets gebeurt op den duur.
Zou het?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
*proest* daar ging m'n bier
Maar in het echt is het leuker, I promise!
Misschien is dat maar het beste. Over een paar jaar wordt het misschien nog watquote:Op zondag 22 mei 2011 21:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, ik ga er ook maar niet meer op in. Zo kan ik niet eens meer discussie voeren.
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, ik denk niet dat (als ze daadwerkelijk bewustzijn krijgen als dat al mogelijk is) ze daar al te blij mee zijn eerlijk gezegd. En dan staan er (nog erger) hippies op die zeggen dat zelfbewuste entiteiten rechten hebben en dus een CAO moeten krijgen en alles.
UGHH
Whehe.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:28 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit bijzonder politiek-incorrect.
Daarom.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Was overigens een verontrustend beeld wat werd geschetst. Een hyperintelligente machine met bewustzijn is niet te stoppen aangezien het ons als een bedreiging ziet het binnen milliseconden miljoenen scenario's kan verwerken over hoe wij de machine willen stoppen.
Dit is dus gewoon examenmateriaal voor scholieren met biologie in het keuzepakket.quote:
Weetje. Gisteren had een PvdA-gozer het erover dat je Europese conservatisme en Amerikaanse conservatisme had. Hij zei dat de Europese een stuk progressiever was. Misschien moeten we op fok eens onderscheid maken tussen deze beide, toch wel, verschillende stromingenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Volgens mij is het neoconservatisme helemaal niet voor het verbieden van vooruitgang in technologie
Tja, als alleen die schedels werden afgebeeld was het wel politiek correct.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon examenmateriaal voor scholieren met biologie in het keuzepakket.
We weten tenminste wat ons te wachten staat.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom.
Wel ironisch dat we met z'n allen Terminator kijken als een sci-fi film terwijl de werkelijkheid enkele decennia verder voor de deur (kan) staan.
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:28 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit bijzonder politiek incorrect.
Ja ach, als je dan vermoord moet worden dan maar door je uit de kluiten gewassen vibrator.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We weten tenminste wat ons te wachten staat.
Ik vind dat docenten niet slecht verdienen, en al helemaal niet als je kijkt hoeveel uur ze 'echt' werken en hoeveel vakanties ze hebben. Daarnaast geloof ik meer in zelfstandig onderwijs. Ik geloof er niet zo in dat informatie mondeling beter overkomt dan schriftelijk. Ik denk zelfs het tegendeel, en dat men op het onderwijs meer aandacht moet besteden aan Nederlands lezen, begrijpend en effectief lezen. Daarnaast denk ik dat leerlingen wat meer onderzoekend les moeten krijgen. Laat ze zelf maar dingen uitzoeken, hoewel het hbo en wo daar dichterbij in de buurt komt, dan het mbo.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij leef jij in een of ander bizar parallel universum
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, als je dan vermoord moet worden dan maar door je uit de kluiten gewassen vibrator.
Ik zou zelf zeggen dat juist intensief samenwerken met je docenten voor substantiele vorming zorgt, maar dat is louter gebaseerd op eigen ervaring.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat docenten niet slecht verdienen, en al helemaal niet als je kijkt hoeveel uur ze 'echt' werken en hoeveel vakanties ze hebben. Daarnaast geloof ik meer in zelfstandig onderwijs. Ik geloof er niet zo in dat informatie mondeling beter overkomt dan schriftelijk. Ik denk zelfs het tegendeel, en dat men op het onderwijs meer aandacht moet besteden aan Nederlands lezen, begrijpend en effectief lezen. Daarnaast denk ik dat leerlingen wat meer onderzoekend les moeten krijgen. Laat ze zelf maar dingen uitzoeken, hoewel het hbo en wo daar dichterbij in de buurt komt, dan het mbo.
"Ze Horror".quote:
Het is niet dat docenten slecht verdienen maar overbetaald worden ze ook niet. Zeker op het basisonderwijs is het geen vetpot.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat docenten niet slecht verdienen, en al helemaal niet als je kijkt hoeveel uur ze 'echt' werken en hoeveel vakanties ze hebben. Daarnaast geloof ik meer in zelfstandig onderwijs. Ik geloof er niet zo in dat informatie mondeling beter overkomt dan schriftelijk. Ik denk zelfs het tegendeel, en dat men op het onderwijs meer aandacht moet besteden aan Nederlands lezen, begrijpend en effectief lezen. Daarnaast denk ik dat leerlingen wat meer onderzoekend les moeten krijgen. Laat ze zelf maar dingen uitzoeken, hoewel het hbo en wo daar dichterbij in de buurt komt, dan het mbo.
Hehehequote:
Een eerstegraadsleraar (natuur-, schei-, of wiskundige) die net afgestudeerd is aan een universiteit met een mastertitel kan in principe hetzelfde verdienen als een tweedegraadsleraar geschiedenis die net uit het HBO komt rollen. Niet zo gek dat veel afgestudeerden uit bèta- en exacte wetenschappen kiezen voor het snelle geld en niet voor docentschap, waardoor scholen genoodzaakt zijn om studenten of onbevoegde leraren voor de klas te zetten uit 'bezuiniging'.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is niet dat docenten slecht verdienen maar overbetaald worden ze ook niet. Zeker op het basisonderwijs is het geen vetpot.
Moet je even opnieuw het topic in via de POL-index denk ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:43 schreef Dutchnative het volgende:
Hebben jullie ook dat het topic als één grote klont wordt afgebeeld?
Ik heb het gevoel dat enig moment de Den Uyl-kaart getrokken gaat worden.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, zo simpel ligt het natuurlijk niet.
Deetman was minister tijdens Lubbers 2/3? Waarom heeft D66 dit onder Paars dan niet 'rechtgetrokken' als onderwijspartij pur sang.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat enig moment de Den Uyl-kaart getrokken gaat worden.
quote:
Santa!quote:
Kijk vooral naar die laatste. Dat eilandje bovenin 'Palestinian homeland(proposed)'quote:
Wat staat er eigenlijk bij Nederland?quote:
Kan het ook niet lezenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk bij Nederland?
Vind ik ook een beetje jammer dat ze dat destijds niet gedaan hebben. Maar goed, op dezelfde manier kun je jezelf eigenlijk afvragen waarom de VVD de afschaffing van het Kwartje van Kok niet in het regeerakkoord heeft opgenomen. Niet dat ik het daarmee probeer 'recht te praten', maar het is voor regeringspartijen blijkbaar nogal lastig om iets terug te draaien wat al ingevoerd is.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom heeft D66 dit onder Paars dan niet 'rechtgetrokken' als onderwijspartij pur sang.
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk bij Nederland?
Kwestie van prioriteiten stellen lijkt mij. Waarschijnlijk was D66 stiekem wel blij met die bezuiniging.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:57 schreef Friek_ het volgende:
maar het is voor regeringspartijen blijkbaar nogal lastig om iets terug te draaien wat al ingevoerd is.
Hasjquote:
Ik begon met lezen bij "Twink" en "Bears" en dacht even dat deze kaart de homostereotypen liet zien.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:02 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik begon met lezen bij "Twink" en "Bears" en dacht even dat deze kaart de homostereotypen liet zien.
*edit* oh wacht, volgens mij doet dat het ook. Scandinavie bracht me in verwarring.
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:52 schreef Dutchnative het volgende:
Deze is het mooiste, ook al ben je er niet, voor jou PHP
[ afbeelding ]
Maggie ligt op sterven na dood helaas.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maggie? Ze is er niet heel best aan toe, spijtig genoeg....
Ja!?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maggie ligt op sterven na dood helaas.
Vond een soortgelijk plaatje, daar wordt Nederland aangeduid als Sodomquote:
Tsja, net als dat voor toekomstige partijen die 3000 euro studieboete voor elke trage student wel erg lekker voor de staatskas is. Als D66 in de nieuwe regering komt (en nog steeds tegen die boete zijn) geloof ik niet dat zij die studieboete gaan afschaffen. De VVD vindt waarschijnlijk die inkomsten uit die accijnzen ook toch wel lekker.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen lijkt mij. Waarschijnlijk was D66 stiekem wel blij met die bezuiniging.
Yup, ze heeft ernstige gezondheidsproblemen tegenwoordig.quote:
Ochquote:Op zondag 22 mei 2011 22:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Yup, ze heeft ernstige gezondheidsproblemen tegenwoordig.
Als ze werkelijk sterft, gaat het nog een hele discussie worden of ze al dan niet een staatsbegrafenis moet krijgen. In het zuiden is ze nog steeds een heldin, maar in het noorden haten ze haar (nog altijd).quote:Op zondag 22 mei 2011 22:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maggie ligt op sterven na dood helaas.
Cameron had haar afgelopen maand ofzo nog uitgenodigd voor een bezoek aan 10 Downingstreet, dat was wel geweldig, mooi eerbetoon aan die dame. Maar voor de rest komt ze haar woning niet meer uit, ze is te ziek. Huwelijk van William en Kate kon ze ook niet heen helaas.quote:
Hoe kump hetquote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ze werkelijk sterft, gaat het nog een hele discussie worden of ze al dan niet een staatsbegrafenis moet krijgen. In het zuiden is ze nog steeds een heldin, maar in het noorden haten ze haar (nog altijd).
Zuiden zijn financiële instellingen, noorden zijn arbeiders.quote:
Sadquote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Cameron had haar afgelopen maand ofzo nog uitgenodigd voor een bezoek aan 10 Downingstreet, dat was wel geweldig, mooi eerbetoon aan die dame. Maar voor de rest komt ze haar woning niet meer uit, ze is te ziek. Huwelijk van William en Kate kon ze ook niet heen helaas.
A, en zij was een VVD-typetje?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zuiden zijn financiële instellingen, noorden zijn arbeiders.
Daar zouden ze schijt aan moeten hebben eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ze werkelijk sterft, gaat het nog een hele discussie worden of ze al dan niet een staatsbegrafenis moet krijgen. In het zuiden is ze nog steeds een heldin, maar in het noorden haten ze haar (nog altijd).
VVD-typetje?quote:
Het is verder natuurlijk ook van belang om een beetje een consistent regeringsbeleid te voeren, waarschijnlijk zorgt de vierde macht (ambtenaren) daar ook wel voor. Ik weet nog wel dat tijdens Balkenende 2 de lerarensalarissen flink omhoog gingen, onder aanvoering van D66, dus waarschijnlijk zul je het in compenserende maatregelen moeten zoeken om beleid nog enigszins bij te stellen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, net als dat voor toekomstige partijen die 3000 euro studieboete voor elke trage student wel erg lekker voor de staatskas is. Als D66 in de nieuwe regering komt (en nog steeds tegen die boete zijn) geloof ik niet dat zij die studieboete gaan afschaffen. De VVD vindt waarschijnlijk die inkomsten uit die accijnzen ook toch wel lekker.
A, hm, als ik het zo haar lijkt ze me niet geweldig, maar ik weet dan ook niks van haar hequote:Op zondag 22 mei 2011 22:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VVD-typetje?
De VVD is nog een softie-club met babies vergeleken met haar, ze was Bolkestein x 100.
Ze hebben kapitalisme onder Thatcher zelfs een nieuwe naam gegeven; Thatcherism.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
A, hm, als ik het zo haar lijkt ze me niet geweldig, maar ik weet dan ook niks van haar he
kap daar eens mee.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:09 schreef Friek_ het volgende:
Eén Halbe Zijlstra voor het 2000ste topic.
[ afbeelding ]
Geboren in '25.quote:
Ik schrok me dood na 0:37.quote:
quote:
Euroscepticus, Godin der privatisering, booming business, economie van jewelste, maar wel een grotere onderklasse maar ach dat nemen we voor lief.quote:
Ja maar ik kijk ze nooit alleen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling bij horrorfilms.
Falklandoorlog niet te vergeten. The Empire Strikes Back, mooi plaatje was dat:quote:Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Euroscepticus, Godin der privatisering, booming business, economie van jewelste, maar wel een grotere onderklasse maar ach dat nemen we voor lief.
She was great.
Jij wilt een mannelijke arm om je schouder, om je helemaal veilig te kunnen voelen.quote:
Wel jammer van de zwakkeren. Tja, collateral damage heet dat toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Euroscepticus, Godin der privatisering, booming business, economie van jewelste, maar wel een grotere onderklasse maar ach dat nemen we voor lief.
She was great.
Eigenlijk wel, anders kijk ik geen horror.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij wilt een mannelijke arm om je schouder, om je helemaal veilig te kunnen voelen.
Iedereen was na haar regeerperiode beter af.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel jammer van de zwakkeren. Tja, collateral damage heet dat toch?
Je begrijpt dat dat wel een beetje gay is?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, anders kijk ik geen horror.
Ah inderdaad, ze voerde die oorlog als een ware Iron Lady.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:19 schreef waht het volgende:
[..]
Falklandoorlog niet te vergeten. The Empire Strikes Back, mooi plaatje was dat:
[ afbeelding ]
quote:
Het ondergepeupel toch niet?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Iedereen was na haar regeerperiode beter af.
Laatste horror waar ik was was Paranormal Activity 2, ik ging helemaal bovenaan in een hoekje zitten met die jongen en hij moest me vasthouden, ik haat horrors. Daarna knuffelend in slaap vallen, anders slaap ik niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat wel een beetje gay is?
Exactly.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Iedereen was na haar regeerperiode beter af.
Wie kan er nu voor zijn?? Kwaliteit van het onderwijs wordt niet bepaald door centjes maar door controle..quote:Op zondag 22 mei 2011 22:22 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je hebt een leuke discussie over het privatiseren van het onderwijs gemist
Haha ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:23 schreef Dutchnative het volgende:
Het Britse Lagerhuis
Lijkt wel een kroeg
Maar er zijn studiebeurzen voor de talentenquote:Op zondag 22 mei 2011 22:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Wie kan er nu voor zijn?? Kwaliteit van het onderwijs wordt niet bepaald door centjes maar door controle..
Leuke film.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laatste horror waar ik was was Paranormal Activity 2, ik ging helemaal bovenaan in een hoekje zitten met die jongen en hij moest me vasthouden, ik haat horrors. Daarna knuffelend in slaap vallen, anders slaap ik niet.
Zal wel gay zijn, maar toch, I need it.
Vreselijke film, de enige reden dat ik ging was omdat het gratis was.quote:
Wel ernstig dat dit de normale gang van politiek bedrijven in Engeland is.quote:
De volgende keer zal KoosVogels je beschermen tijdens die enge films.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laatste horror waar ik was was Paranormal Activity 2, ik ging helemaal bovenaan in een hoekje zitten met die jongen en hij moest me vasthouden, ik haat horrors. Daarna knuffelend in slaap vallen, anders slaap ik niet.
Zal wel gay zijn, maar toch, I need it.
Inderdaad, dat ze dat niet doen in de rest van de landen is schandalig.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel ernstig dat dit de normale gang van politiek bedrijven in Engeland is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |