ik liep hier al een tijdje rond hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in K&W !![]()
Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten
Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?
Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij
Haha, ja idd, maar mn ega weet het nog steeds niet, ze heeft een tekening van mij gekregen waar staat "RanTheMan's room" Met daar in getekend, een bureau, computers, playstation tv en al the toys a Boy wants to have.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast
Ben benieuwd!
De badkamer blijft een issue, maar ik weet het nog niet. Kijk ik kan een kamer opofferen, maar dat is verkoop technisch niet zo handig, want dan hou ik op de eerste etage maar 2 slaapkamers over. Goed om te weten is dat huis in een kinderlijke buurt staat, er zit een basis school tegenover en al onze toekomstige buren hebben een hond en een setje kinderen. Het is voor ons een tussen woning waar we misschien 5 jaar gaan wonen. Als we dan een slaapkamer overhouden maakt dat het minder interessant voor de mogelijk volgende bewoners. Niet dat dat heel erg belangrijk is, maar wel iets om in het achter hoofd te houden.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef DJMO het volgende:
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.
Ben benieuwd naar klusfoto's!
Oh nee hoor merk maakt me niets uit het is voor praxis begrippen een achterlijk dure vloer zelfs, De kwaliteit is goed en de slijtklasse is hoog genoeg, maar ik wilde de vloer niet zelf leggen ivm met de prijs en de kans op een fuck-up daarnaast krijgen we vloerverwarming en ik wilde het leggen van de vloer en de vloerverwarming door 1 partij laten doen om van eventueel gezeik af te zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:28 schreef DJMO het volgende:
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
zie boven, dat is niet echt wenselijk en dan hebben ze bij voorbaat al reserveringen tav garantie, maar uiteindelijk is het geluktquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef DJMO het volgende:
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar die staat?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Fender75 het volgende:
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.
Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af...Het komt binnenkort te koop trouwens..
quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef Fender75 het volgende:
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.
Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
valt mee, das ongeveer 1,5 meter, en ik ben een meter dik, dus goed te doenquote:Op maandag 18 juli 2011 22:30 schreef Ml-etje het volgende:
Nice en goed voor de lijn die afstand tussen de wasbak en het fornuis
Zou de wc onder schuin in de hoek plaatsen. Heb je de meeste ruimte voor je benen en je kijkt de meeste ruimte. Teken het is uit en je zult vebaasd staan. Hoeft geen 45 graden maar een lijn tussen douchewand en de wasbak.quote:Hieronder mijn simpele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ik heb de douche nu aan dezelfde wand ingetekend als op de eerste afbeelding.
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met waterquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:42 schreef RanTheMan het volgende:
Lak uiteraard, radiator lak van histor, maar om te spuiten verdund met water, dat vond ik al raar want ik dacht dat alle metaalverven/lakken verdund moesten worden met terpetine.. Misschien ligt t daar aan..geen idee
Nope, er stond absoluut verdunnen met water op, ik was daar nogal verbaasd over, omdat ik nog nooit water gedragen radiator lak had gezien, ik stond al klaar met de terpetine om te verdunnen, toen ik zag dat het met water moest..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:38 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met water
Synthetisch ( radioator ) lak = verdunnen met terpetine
Je zal toch niet synthetische lak gemengd hebben met water?
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
Heb zelf eens 12 radiatoren gespoten met Histor op terpetinebasis. Ging perfect en superglad oppervlak. Denk dat spuiten met die waterverdunde verf toch minder glad resultaat geeft dan terpetineverdunde.
Veel hangt ook af van de instelling van de verfspuit: druk, lucht/verfverhouding etc.
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:42 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..
Nou ik had het voor de zekerheid gekocht. Geloof wel dat de warmte van invloed kan zijn, gebarsten verf is ook zo wat..quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Waarom verdun je met wasbenzine en niet met terpetine?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Thanx voor de info!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:15 schreef blomke het volgende:
Voorschrift bij de verfspuit. Met wasbenzine wordt de oppervlaktespanning lager. daardoor krijg je een fijnere nevel en een gladder resultaat qua verfoppervlak.
Zo heb ik het ook op diverse fora gevonden: google eens op verspuiten en wasbenzine. Overigens kan ook met een mengsel wasbenzine/terpetine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |