Wees blij dat ik hosselend niet met DT schreef...quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
HW
Huiswerk
hahahahahahaaa!!1!!1 ik trap er niet in!!!!1!
Jaaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Wees blij dat ik hosselend niet met DT schreef...
Maar even over je zusje
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
HW
Huiswerk
hahahahahahaaa!!1!!1 ik trap er niet in!!!!1!
Die is zes?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:05 schreef leeell het volgende:
ik zou Dastan zn zusje niet geven trouwens
14quote:
Pics of onbeargumenteerd standpuntquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:05 schreef leeell het volgende:
47quote:
Ik wil ook niet dat ze gegeven wordt door zo'n rare persoon als jij.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:05 schreef leeell het volgende:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:06 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik wil ook niet dat ze gegeven wordt door zo'n rare persoon als jij.
Lees je naam eens?quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nee geen pics rukkers, je hoeft niet te DM'en
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:06 schreef Dastan het volgende:
[..]moet je wel met neukbare familie komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
Tja, sorry. Meer heb ik niet te bieden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:07 schreef leeell het volgende:
[..]
moet je wel met neukbare familie komen
Blauw bloed ook goed ?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:07 schreef leeell het volgende:
[..]
moet je wel met neukbare familie komen
grg gr gr aan je hontquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:09 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nu jij de SC weer komt verkankeren ben ik weg.
De groeten.
Wacht even leeell, wat is deze.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:10 schreef leeell het volgende:
OH MIJN GOD
ik heb een hele reeks kinderfoto's van Dastan
Laat zien!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:10 schreef leeell het volgende:
OH MIJN GOD
ik heb een hele reeks kinderfoto's van Dastan
Doeiquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:09 schreef Dastan het volgende:
[..]
De groeten.
Hoi schatquote:
Wat danquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:09 schreef Dastan het volgende:
[..]
De groeten.
Is een fa2 mattiequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:11 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Wat danWhat happened gister toen ik weg was?
Wollaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef AchmedJan het volgende:
Je pense que je vais verneuqen le test francais
Fransquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef AchmedJan het volgende:
Je pense que je vais verneuqen le test francais
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen Hyves.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:14 schreef Joosterd het volgende:
Dastan volgende keer je hyvus beter afschermen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:14 schreef Snuf. het volgende:
Frans kiezenDit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:14 schreef Snuf. het volgende:
Frans kiezenFrans>Duits en ik val idd op jongens ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CHAI, hoe was je AKquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Frans>Duits en ik val idd op jongens ja.
Ik niet hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Dastan het volgende:
Ik dacht dat jullie behulpzaam waren, maar jullie waren alleen maar uit op privégegevens.
AK schoot niet op.quote:
Jongonsquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Frans>Duits en ik val idd op jongens ja.
Welke methode?quote:
Baaszzzzzzzquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Mijn AK werkt goed man, net een 20 killstreak gehaald
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Mijn AK werkt goed man, net een 20 killstreak gehaald
DM mij linkie dit datquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef leeell het volgende:
tevens heeft dat zusje van Dastan vriendinnen die kkhard geefbaar zijn
Ik leer die syllabus van examenblad.nlquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Welke methode?Ga zo ook maar even beginnen...
vindt dastan niet luekquote:
jaja, dat zeg jij de hele week alquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Ezell het volgende:
Goedemiddag! Vandaag maar eens hard aan het werk, want ik heb gisteren uiteindelijk niks uitgevoerd.
En dan wel een 7+ halen he heh eheequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Ezell het volgende:
Goedemiddag! Vandaag maar eens hard aan het werk, want ik heb gisteren uiteindelijk niks uitgevoerd.
ze heet hedwig maar is kklekkerquote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Ezell het volgende:
republiek of vietnam? vietnam is easy, maar republiek is echt zware troepquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:15 schreef Etsu het volgende:
Heb ik weer hoor, hoor ik iedereen hier en daar over Sams zusje praten maar heb ik gemist. #fml #twittermood
Gs is saai trouwens. Ben hij H2, goed hè
Het moet er ooit van komen.quote:
Alleen voor geschiedenis. Voor mijn andere vakken ga ik falen.quote:
is dat veul?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik leer die syllabus van examenblad.nlis bindend en enige wat ze gaan vragen.
Veul te veul en in moeilijk Nederlandtsquote:
Staat daar ook iets in over de 'epiloog' van Vietnam (havo)?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh ja, ga ik ook doen indeed. Heb hem hier liggenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik begin met de makkelijkste, Vietnam dusquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:18 schreef Wabo het volgende:
[..]
republiek of vietnam? vietnam is easy, maar republiek is echt zware troep
Moeilijk Nederlandsquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:19 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Veul te veul en in moeilijk Nederlandts
Is GS ook maandag?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:20 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik begin maar met de Republiek... dan heb ik dat maar gehad
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:20 schreef Ezell het volgende:
Geschiedenis.. het leukste vak op het voortgezet onderwijs.
Omgquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:21 schreef Wabo het volgende:
kheb republiek en vietnam al helemaal gelezen vorige week, examentje gemaakt , 7.5 ben alleen bang dat ik alles ben vergete dus ik begin weer van voor af aan
8.5 hier... ik wil eigenlijk ook een 8.5 halen op het CE, maar weet niet of dat ook echt reeël isquote:
Syllabus mijn jongen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:22 schreef AchmedJan het volgende:
fcking veel begrippe in die examenbundel, om de 2 zinnen moet ik naar de begrippenlijst..
Ik denk mijn boeken doorlezen, want leren kan je niet en het is toch alleen maar inzicht en atlasquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Lager dan een 7.8 voor Algemene Kennis staan
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Daar is alles in een verhaal verteld, incl begrippen en uitleg, mongoolquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:24 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
daar staan die begrippen niet in wil je zeggen
Jonneman waar denken wij dat we mee bezig zijn!!?!!??!!?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar is alles in een verhaal verteld, incl begrippen en uitleg, mongool
De toetsen van Algemene Kennis verschillen wel heel erg per school... op sommige scholen staat iedereen een 8, maar op andere scholen zijn de toetsen weer heel anders en is een 7 voor ak een hoog cijfer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
haha oke, maar heb de syllabus al deels gelezen, en vind dit toch prettiger. Alleen jammer dat bij elk begrip een uitleg van 10 zinnen staatquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar is alles in een verhaal verteld, incl begrippen en uitleg, mongool
Volgens mij staat niemand van de 30 leerlingen ov, en is het gemiddelde boven de 7quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:26 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
De toetsen van Algemene Kennis verschillen wel heel erg per school... op sommige scholen staat iedereen een 8, maar op andere scholen zijn de toetsen weer heel anders en is een 7 voor ak een hoog cijfer.
Goed ik dacht slecht, maar net streng nagekeken en alles wat ik niet meer zeker wist/twijfelde niet meegerekend en had 39 punten.quote:
Doegggquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:27 schreef Etsu het volgende:
Die Snuf.
Ik ga weer leren, tot H4 nu. Tot ooit.
En dan haalt iedereen een 6 voor de examen en komt de schoolinspectiequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:27 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Volgens mij staat niemand van de 30 leerlingen ov, en is het gemiddelde boven de 7
Van de?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Goed ik dacht slecht, maar net streng nagekeken en alles wat ik niet meer zeker wist/twijfelde niet meegerekend en had 39 punten.En er kunnen nog best veel punten bij komen.
Nerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:27 schreef Etsu het volgende:
Die Snuf.
Ik ga weer leren, tot H4 nu. Tot ooit.
150quote:
Thanksquote:
boh lekker,quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Goed ik dacht slecht, maar net streng nagekeken en alles wat ik niet meer zeker wist/twijfelde niet meegerekend en had 39 punten.En er kunnen nog best veel punten bij komen.
Ben je dronken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:29 schreef Markachuuu het volgende:
Handelsembargo is dat die spanjaarden de republiek saboteerden door geen handel meer met ze te voeren en/of toe te laten in spanje.
Maar dat is niet mijn probleemquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:28 schreef Snuf. het volgende:
[..]
En dan haalt iedereen een 6 voor de examen en komt de schoolinspectie
Diploma wordt ongeldig verklaardquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:30 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Maar dat is niet mijn probleem
ja, maar alleen begrippenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:29 schreef Keauning het volgende:
Hoe was Ak op Havo dan?
Raden jullie aan om te leren, of niet?
Dan is het dus wat anders dan hierquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:27 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Volgens mij staat niemand van de 30 leerlingen ov, en is het gemiddelde boven de 7
Ik had bij die ene kloof ook helemaal niet aan divergentie gedacht.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:29 schreef leeell het volgende:
[..]
boh lekker,
ik snapte echt niets van die sponzen en kraters en shit
Opeens, uit het niets, leg je een begrip uitquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:31 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Dan is het dus wat anders dan hierGemiddeld 5.9 of zo, zes van de 31 mensen staan boven de 7 denk ik... en dat ligt niet aan de Algemene Kennis in onze klas
Sta zelf trouwens wel boven de 7 omdat het gewoon makkelijk is, maar ik ga het waarschijnlijk alsnog laten vallen omdat ik cum laude slagen wil
Op havo ook niet hoor. Had ik helemaal geleerd en alles. Had net zo goed niet kunnen leren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:31 schreef Snuf. het volgende:
Op VWO vragen ze nauwelijks begrippen, aldus onze leraar en die man is een baas.
Uhhm, nee. ViaRegnum2 vroeg het eventjes hierboven (:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:31 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Opeens, uit het niets, leg je een begrip uit
Oh okaay, cool.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:32 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Uhhm, nee. ViaRegnum2 vroeg het eventjes hierboven (:
Ik vroeg nietsquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:32 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Uhhm, nee. ViaRegnum2 vroeg het eventjes hierboven (:
Thanks.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:29 schreef Markachuuu het volgende:
Handelsembargo is dat die spanjaarden de republiek saboteerden door geen handel meer met ze te voeren en/of toe te laten in spanje.
ja die kkflipper slaat echt nergens op, hoe moet je dat nu weer wetenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik had bij die ene kloof ook helemaal niet aan divergentie gedacht.zo dom ik dacht alleen maar huh hoe komt dat kalksteen ineens zo hoog dan.
En bij die ene moest je antwoorden dat die flipper daarvoor zorgde, maar daar heb ik juist geantwoord met de sponzen. Heel misschien dat dat uiteindelijk ook nog wel goed is. Die flipper lijkt mij namelijk echt niet genoeg werken.
Nee. Als ik dat nu nog niet zou kunnen, gaat dat ook niet beter worden in één week... ik heb daar vijf jaar de tijd voor gehadquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:33 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ga jij voor Latijn nog vertalen oefenen?
als iemand je schoenen cadeau wilt geven moet men toch weten welke maat je hebtquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:33 schreef Citizen_Kane het volgende:
Waarom zouden mensen hun schoenmaat op hun fobo zetten?
je moet toch weten wat regiem en alles isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Huh wat? Ik heb geen enkel begrip gebruikt hoor.
Ik haalde altijd 4'en.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Nee. Als ik dat nu nog niet zou kunnen, gaat dat ook niet beter worden in één week... ik heb daar vijf jaar de tijd voor gehadBovendien had ik een 8.5 voor mijn laatste proefvertaling. Maak me meer zorgen over de tekstvragen eigenlijk...
Ga >buiten< lerenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef Ezell het volgende:
Pfff.. ik heb toch echt geen zin om wat te doen voor school. Het is zo mooi weer buiten.
danku,quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:18 schreef Ezell het volgende:
[..]
Het moet er ooit van komen.Enne.. welkom terug!
[..]
Alleen voor geschiedenis. Voor mijn andere vakken ga ik falen.
en zie jequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef Ezell het volgende:
Pfff.. ik heb toch echt geen zin om wat te doen voor school. Het is zo mooi weer buiten.
Ja maar als je de grammaticale dingen enzo niet kentquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Dastan het volgende:
Je mag er toch een woordenboek bij hebben?
Mijn vader stimuleerde me ook niet echt. Zegt ie: Moet je niet wielrennen, het is goed weer!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef Ezell het volgende:
Oh ja alleen de heel makkelijke begrippen. Maar het gaat vooral om de beredenering niet om het begrip.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef leeell het volgende:
[..]
je moet toch weten wat regiem en alles is
is gewoon de begrippen wèten niet gebruiken
Wat?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ja maar als je de grammaticale dingen enzo niet kent
is wel zo, maar zou dus alsnog dat boek een keer in kijken (heb geen AK gehad van het jaar nlquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh ja alleen de heel makkelijke begrippen. Maar het gaat vooral om de beredenering niet om het begrip.
Dat gaat niet lukken, want er is best veel geluid buiten (buren, muziek, ijscowagen..quote:
Haha/quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Mijn vader stimuleerde me ook niet echt. Zegt ie: Moet je niet wielrennen, het is goed weer!
Maar als ik nu ga wielrennen kom ik terug en ben ik gesloopt -> niet meer leren
Alleen havo en vwo op onze schoolquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:36 schreef Snuf. het volgende:
Oh my god we hebben diploma uitreiking samen met vmbo TL
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, want er is best veel geluid buiten (buren, muziek, ijscowagen..).
[..]
Haha/
wat woon jij in een VINEXwijk dan, schoolstraat 14 ziet er niet zo uit denkquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, want er is best veel geluid buiten (buren, muziek, ijscowagen..).
[..]
Haha/
Ga niet alle woordjes op volgorde vertalen, maar volgens 'POLMOv': Persoonsvorm - Onderwerp - Lijdend voorwerp - Meewerkend voorwerp - Overige bepalingen. Kijk goed wat er congrueert, want juist bij Vergilius staat alles kriskras door elkaar heen omdat het poëzie is. En houd het overzicht van de werkwoordstijden erbij als je dat niet meer zo goed weet, het is zonde om punten te verliezen door een plusquamperfectum als een perfectum te vertalen of zo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik haalde altijd 4'en.
Ik maak me voor beide zorgen
Tips? Reddingsmiddelen?
Mijn vader zegt de hele tijd: "Als je toch niks aan het doen bent kun je ook wel koken/boodschappen/schuur uitmesten e.d."quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Mijn vader stimuleerde me ook niet echt. Zegt ie: Moet je niet wielrennen, het is goed weer!
Maar als ik nu ga wielrennen kom ik terug en ben ik gesloopt -> niet meer leren
Het kan ook een mooi dag voor je worden hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef Markachuuu het volgende:
Fack judgement day trouwens. Anders al die moeite gedaan voor niets.
Hier ook, maar dat is volgens mij ook niet tegelijk. Duurt veel te lang. Is best grote school (nouja op onze locatie zit alleen bovenbouw havo/vwo), dus denk dat dat niet eens kan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef Keauning het volgende:
[..]
Alleen havo en vwo op onze school:D:D
Veel te veel gezondigd muahaha.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:38 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Het kan ook een mooi dag voor je worden hoor
Ja, een ijscowagen die in de afgelopen twee uur al twee keer is langsreden met dat o zo vrolijke deuntje.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:37 schreef leeell het volgende:
[..]
wat woon jij in een VINEXwijk dan, schoolstraat 14 ziet er niet zo uit denk
Doe mij ook een ijsje?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, een ijscowagen die in de afgelopen twee uur twee keer is langsreden met dat o zo vrolijke deuntje.
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, een ijscowagen die in de afgelopen twee uur al twee keer is langsreden met dat o zo vrolijke deuntje.
[..]
joahquote:
Vertaal niet alle woordjes een voor een, maar op POLMOv-volgorde: persoonsvorm - onderwerp - lijdend voorwerp - meewerkend voorwerp - overige bepalingen. Juist bij Vergilius is het bovendien belangrijk dat je heel goed kijkt wat er congrueert, omdat alles kriskras door elkaar staat. Verder zou ik de werkwoordstijden erbij houden als je die niet meer op een rijtje hebt. Het is gewoon zonde om punten te verliezen door bijvoorbeeld een plusquamperfectum als een perfectum te vertalen omdat je het verschil niet meer herkent.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:34 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik haalde altijd 4'en.
Ik maak me voor beide zorgen
Tips? Reddingsmiddelen?
Same here, same herequote:
Faalwagenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:40 schreef Ezell het volgende:
[..]
Maar ze hebben geen lekkere ijs. Ze hebben alleen vanille en banaan.
Ik had het over de geschiedenisbegrippen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:40 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Congruentie, uitgangen van vormen
Oke. Ik heb nooit echt veel gedaan, dus ik ken de congruentie nog steeds niet. Denk ook niet dat ik alle uitgangen nog kan leren voor vrijdag.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:41 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Vertaal niet alle woordjes een voor een, maar op POLMOv-volgorde: persoonsvorm - onderwerp - lijdend voorwerp - meewerkend voorwerp - overige bepalingen. Juist bij Vergilius is het bovendien belangrijk dat je heel goed kijkt wat er congrueert, omdat alles kriskras door elkaar staat. Verder zou ik de werkwoordstijden erbij houden als je die niet meer op een rijtje hebt. Het is gewoon zonde om punten te verliezen door bijvoorbeeld een plusquamperfectum als een perfectum te vertalen omdat je het verschil niet meer herkent.
Wat de tekstvragen betreft zou ik er als ik jou was gewoon voor zorgen dat ik heel goed weet wat er staat. Verder zou ik al die stomme vergelijkingen eens analyseren: wat is beeld, wat is afgebeelde en wat is tertium comparationis? En voor die drie elementen de Latijnse tekstelementen proberen te citeren.
Inderdaad.quote:
Je bent zelf een verwend nest. Ik wil aardbei, dat is altijd nog één minder die jij wilt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:42 schreef leeell het volgende:
Vanille
Banaan
meer heb je niet nodig, verwend nest
Ik heb geen geschiedenis mainquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:41 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik had het over de geschiedenisbegrippen.
Ken je nog steeds de uitgangen niet?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oke. Ik heb nooit echt veel gedaan, dus ik ken de congruentie nog steeds niet. Denk ook niet dat ik alle uitgangen nog kan leren voor vrijdag.
Voor de tekstvragen maak ik een schema obv de tekst (zie pic die ik laatst geplaatst had). Een paar vergelijkingen ben ik al tegengekomen. (Zwerm bijen bij de rivier als de schimmen, bijvoorbeeld). Welke heb jij allemaal?
NOU JIJ MAG GEEN AARDBEIquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Ezell het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Je bent zelf een verwend nest. Ik wil aardbei, dat is altijd nog één minder die jij wilt.
Nee, maar nu heb je ook andere smaken. (Zoals pistachequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:42 schreef Dastan het volgende:
Inderdaad.![]()
Vroeger was er alleen vanille. Hoorde je toen iemand klagen?
o s t mus tis ntquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ken je nog steeds de uitgangen niet?___________ Man man man, jij verdient het niet om examen te doen.
Tyfusmensen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:44 schreef xCore het volgende:
[..]
Nee, maar nu heb je ook andere smaken. (Zoals pistache) Dus nu valt er wel wat te klagen ^^
Oei oei.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
o s t mus tis nt
r ris tis mur mini ntur
us i o um o i orum is os is
Maar dan houdt het op.
Zeg dat eerder dan swaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het was als reactie op iemand anders mang.
Nog niet zoveel gedaan voor Latijn, alleen de helft heb ik een beetje geleerd, maar nog niets met vergelijkingen gedaan of zo. Er zitten er wel een paar tussen, met die gouden tak en zo. En nog eentje over de maan of zo...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oke. Ik heb nooit echt veel gedaan, dus ik ken de congruentie nog steeds niet. Denk ook niet dat ik alle uitgangen nog kan leren voor vrijdag.
Voor de tekstvragen maak ik een schema obv de tekst (zie pic die ik laatst geplaatst had). Een paar vergelijkingen ben ik al tegengekomen. (Zwerm bijen bij de rivier als de schimmen, bijvoorbeeld). Welke heb jij allemaal?
Dikzakquote:
Ik wil het echt wel kennen, maar ik heb geen zin er moeite voor te doenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:45 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Nog niet zoveel gedaan voor Latijn, alleen de helft heb ik een beetje geleerd, maar nog niets met vergelijkingen gedaan of zo. Er zitten er wel een paar tussen, met die gouden tak en zo. En nog eentje over de maan of zo...
Die rijtjes van dominus en bellum en zo kan je echt nog wel leren voor vrijdag, dat kan iemand uit gymnasium 6 zo. Volgens mij heb je er gewoon geen zin in en dat snap ik, maar het kan je veel punten opleverenHet staat wel in je woordenboek, maar het is superhandig als je het snel kunt toepassen.
minder geheugen -> snellerquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:46 schreef Dastan het volgende:
Ik heb ongemerkt Firefox weer opgestart en hij is alweer wat sneller. Raar.
Een week.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef kenserkabouter het volgende:
Hoelang duren die examens nog? Gaat geloof ik nog sneller hier dan vorig jaar.
geeft niet hoorquote:
'Ik zal het proberen' = 'Ik heb geen zin maar ik denk dat ik het ga doen, ik hoop het, of zo' = vrijdag: 'Ik heb het niet gedaan'.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:46 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik wil het echt wel kennen, maar ik heb geen zin er moeite voor te doen
Maargoed, ik zal het proberen.
had ie al gedaanquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
http://download.cnet.com/(...)2&subj=dl&tag=button
Opkrassen met McAfee. Een mol ziet nog meer
Een week en 2 dagen van de week ernaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef kenserkabouter het volgende:
Hoelang duren die examens nog? Gaat geloof ik nog sneller hier dan vorig jaar.
Geloof een embargo opgelegd door Filips II in 1585, destijd was hij Koning van zowel onder andere Spanje als Portugal. De Republiek dreef heel veel handel met Portugal maar door dit embargo (verbod op handel tussen Republiek en Portugal (en dus ook Spanje) werd het stopgezet en moest de Republiek zelf handelsroutes zien te vinden naar Oost-Indië. Dit gebeurde geloof ik rond 1595 en 1597. Hierdoor werd de VOC opgericht. Ook wel handig om te weten is dat tijdens het Twaalf jarig bestand (1609-1621) het embargo tijdelijk was opgeheven, wat best logisch is bij een wapenstilstand, en dat het na 1621 weer van kracht ging. Hierdoor is de WIC ontstaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef ConscienceNL het volgende:
Wat was het Spaanse Handelsembargo eigenlijk? Kan nergens vinden wat het precies was
Lol, dan halen jullie misschien wel de 100. Was ons net niet gelukt.quote:
Zonde man, heb er voor betaald.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
http://download.cnet.com/(...)2&subj=dl&tag=button
Opkrassen met McAfee. Een mol ziet nog meer
wij zijn derhalve ook beterquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef kenserkabouter het volgende:
[..]
Lol, dan halen jullie misschien wel de 100. Was ons net niet gelukt.
Jij snapt 'm.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
'Ik zal het proberen' = 'Ik heb geen zin maar ik denk dat ik het ga doen, ik hoop het, of zo' = vrijdag: 'Ik heb het niet gedaan'.
En dan komen herkansingen nog hequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:47 schreef kenserkabouter het volgende:
[..]
Lol, dan halen jullie misschien wel de 100. Was ons net niet gelukt.
pics in DMquote:
Niet hopen, scholiertje.quote:
Met de herkansingen was van EXA 2010 vrijwel iedereen aan het feesten/op vakantie.quote:
Same here. Probeer Malwarebytes' Anti-Malware ernaast, die ziet van alles en haalt veel weg. Ik heb ook McAfee, maar toen ik Malwarebytes voor het eerst liet scannen, vond hij 6 virussenquote:
Mja, dan heb je al die thema's weer door elkaar als economie, cultuur, politiek etcquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:48 schreef AchmedJan het volgende:
Wie de fck verzint het om alle jaartallen door elkaar heen te gooien![]()
Maak gewoon een chronologisch boek
Ja, weet ik. Heb ik ook. Maar die vindt niets meer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:49 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Same here. Probeer Malwarebytes' Anti-Malware ernaast, die ziet van alles en haalt veel weg. Ik heb ook McAfee, maar toen ik Malwarebytes voor het eerst liet scannen, vond hij 6 virussen__! Dat programma is overigens gratis. Zeker een aanrader.
google watquote:
Zeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:49 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Derhalve:
ESET Smart Security voor permanente beveiliging.
En MBAM voor scanner ernaast.
Hahah, bij mij vindt hij nu ook niets meer inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:49 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Heb ik ook. Maar die vindt niets meer.
Eerst - toen ik hem voor het eerst liet draaien - vond Malwarebytes 38 dingen.
spelbrekertquote:
Een van de grootste klapjosti's van toen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Tim, vorig jaar ook al
EXA SC #86 Waar ik al klaar ben, en in mijn eentje chat.
Heeft gesproken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef leeell het volgende:
Apple is voor incapabele honden die zelf geen greintje technisch verstand hebben
Windows laptop die je als tablet kan gebruiken.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef Ezell het volgende:
[..]
Windows laptop die je als tablet kan gebruiken.
Wat is er mis met tablets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die hont zeggenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef Dastan het volgende:
Mensen die het meervoud van hont niet kunnen spellen.
Ik moest lachen...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef Dastan het volgende:
Tabletten zijn tegen koorts en pijn, niet voor techniek mang
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef Dastan het volgende:
Tabletten zijn tegen koorts en pijn, niet voor techniek mang
Triest he?!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen hont en hond horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |