Komt dotCommunism in het hof van Eden. Eerlijk zullen we die appel delen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:32 schreef Dutchnative het volgende:
Komt Pim Fortuyn bij de hemelpoort: Helaas jongen, je kan er niet in, vol is vol
Of wat was de grap ook alweer?
Je ziet mij ook nergens een geloof, of dat nu de islam of het christendom, verbieden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi toch? Ergens voor kunnen kiezen? Jij bent toch liberaal?
Geshopt? Als in fotoshoppen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kans is wel heel groot, als ik alleen al hier zie dat hier geshopt wordt met uitspraken uit de Bijbel zonder het in de goede context te plaatsen? Tja.
gelooftquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je ziet mij ook nergens een geloof, of dat nu de islam of het christendom, verbieden.
Ik wil het gelijk stellen aan alle menselijke keuzes, of dat nu de vrijheid is een t-shirt te dragen die men wenst, of een paradigma waar men in geloofd.
Als gelovigen het alleenrecht menen te hebben op context, zijn ze het geloof al niet eens waard.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kans is wel heel groot, als ik alleen al hier zie dat hier geshopt wordt met uitspraken uit de Bijbel zonder het in de goede context te plaatsen? Tja.
Kutquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:36 schreef Picchia het volgende:
[..]
Komt dotCommunism in het hof van Eden. Eerlijk zullen we die appel delen.
quote:
quote:
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als gelovigen het alleenrecht menen te hebben op context, zijn ze het geloof al niet eens waard.
Je hebt wat goedkope onderzetters gescoord op de rommelmarkt merk ik?quote:
Je klinkt nu net als Ethi over het marxismequote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.
Een gezonde dialoog kan alleen als mens eerst ergens in verdiept ipv ordiniair smijten met teksten. Dat ontbreekt hier jammelijk.
Ik kom met tegenspraken in de bijbel. Dat jij dat ordinair smijten noemt met teksten, tsja, dan is elke dialoog smijten met tekstenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.
Een gezonde dialoog kan alleen als mens eerst ergens in verdiept ipv ordiniair smijten met teksten. Dat ontbreekt hier jammelijk.
Zal me maar niet zo gedragen met typfoutjes zoals jij. Volwassen heet dat.quote:
Hoezo dat?quote:
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt wat goedkope onderzetters gescoord op de rommelmarkt merk ik?
Be my guest. Fouten toegeven heet datquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zal me maar niet zo gedragen met typfoutjes zoals jij. Volwassen heet dat.
Maar je bent zelf toch niet gelovig, of wel?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.
Ik toen ik klaar was met het VWO. Toen vroeg ik nog aan de docent, in een volle klas, of we ook geld mochten kiezen. Het zat er al vroeg in.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.
Elke week in de kerkbanken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:42 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar je bent zelf toch niet gelovig, of wel?
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.quote:
Dat toegeven is nicht im frage. Maar je wil de aandacht ergens anders op leggen, ik begrijp het wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Be my guest. Fouten toegeven heet dat
Waar rammelt hij dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.
Maar ben jij gelukkig met een evolutietheorie die van alle kanten rammelt
Ik ken een gozer die elke bijbel die hij aantreft in hotels volkwaktquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik toen ik klaar was met het VWO. Toen vroeg ik nog aan de docent, in een volle klas, of we ook geld mochten kiezen. Het zat er al vroeg in.
Nee hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat toegeven is nicht im frage. Maar je wil de aandacht ergens anders op leggen, ik begrijp het wel.
Nooit gewetenquote:
Ben je nou gewoon aan het trollen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.
Maar ben jij gelukkig met een evolutietheorie die van alle kanten rammelt
De bladzijden schijnen vaak ook als vloeitje te kunnen dienen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken een gozer die elke bijbel die hij aantreft in hotels volkwakt
Ik lul ook maar watquote:
Obvious.quote:
*zucht*quote:
Die kreeg ik ookquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De bladzijden schijnen vaak ook als vloeitje te kunnen dienen.
Laten we het dan eens anders benaderen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lul ook maar watMisschien twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond. En een daarvan was een schoolopdracht.
Dan is het in de gemeenschap van waandenkbeeldaanhangers inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
*zucht*
Heb je even. Of google anders even lekker zelf. Als er ergens volop discussie over een theorie is?
Tsja, om de een of andere reden is de bijbel meeverhuisd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook. Wel achtergelaten bij mijn ouders
Het staat wel belezen in je kast.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, om de een of andere reden is de bijbel meeverhuisd.
Hoho, jij stelt wat (en iets dat nogal dubieus is) en dan moeten anderen het maar uitzoeken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
*zucht*
Heb je even. Of google anders even lekker zelf. Als er ergens volop discussie over een theorie is?
Tuurlijk. Gewoon even je oren dichtdoen en even opzij kijken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan is het in de gemeenschap van waandenkbeeldaanhangers inderdaad.
Staat natuurlijk wel hip.quote:
Dat is een voorrecht van gelovigen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gewoon even je oren dichtdoen en even opzij kijken.
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:46 schreef Dutchnative het volgende:
Maargoed, als Echtgaaf een stel elkaar tegensprekende mensen van een paar duizend jaar geleden prefereert boven de moderne techniek en ook nog zo laks is om geen voorbeelden te geven houdt het voor mij op
Er is over heel veel onzin boeken vol geschreven.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.
Setting bepalen voor ontmoetingenquote:
Prima, het is al een stap verder dan klakkeloos geloven in een of ander oerboek.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Setting bepalen voor ontmoetingen
Komt er een Gristen, laat je dat boek op een lege plank staan, komt er een ras-atheïst, gooi je dat boek bij wijze van spreken bij het oud papire
Komt nog steeds niks goeds van.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima, het is al een stap verder dan klakkeloos geloven in een of ander oerboek.
Kan ook.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.
Ik moest glimlachen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.
Dan moet die christen goed zoeken in mijn rijkelijk gevulde boekenkast. Heb trpuwens ook 1984 liggen voor het geval een alu-hoedje langskomt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Setting bepalen voor ontmoetingen
Komt er een Gristen, laat je dat boek op een lege plank staan, komt er een ras-atheïst, gooi je dat boek bij wijze van spreken bij het oud papire
Das ist luft-fahrradderijquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe verklaar je eigenlijk zoiets als koolstofdatering EG? Of is dat ook allemaal luchtfietserij?
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:47 schreef GSbrder het volgende:
EG heeft wel de moderne techniek gehad op de TU en niet theologie op de KUT
Soms gaan er inderdaad dingen enorm fout.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?
Na die studie had ik iig 1 ding geleerd: hoe klein wij mensen zijn met veel meer vragen dan antwoorden.
Ik denk dat je bij theologie wel leert om geloof objectief te benaderen hoor. En welke elementen uit het geloof waar vandaan komen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe verklaar je eigenlijk zoiets als koolstofdatering EG? Of is dat ook allemaal luchtfietserij?
Goedemorgen kameraadquote:
Ik ben geen chemicus en ook geen atoomfysicus. Ik weet wel veel maar om nou te zeggen dat ik alwetend ben, dat is mij toch iets teveel eer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Ach welnee, net zoals de Oostenrijkse School als praxeologisch studiegebied mij als beta aantrekt spreekt een geloof of onbewijsbare ideologie jou aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Na die studie had ik iig 1 ding geleerd: hoe klein wij mensen zijn met veel meer vragen dan antwoorden.
En dan is het wel erg arrogant om te vervallen in vulgair antropomorf ingenieursgeneuzel. Wat dat betreft is een TU een prima voedingsbodem voor religie. De ingenieur als bron van alles.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En hoe wist hij dat het slechts zo jong was?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.
Da's vrij knap, aangezien koolstofdatering helemaal niet gebruikt wordt om materialen die zo oud zijn te dateren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.
Ik heb die studie ook niet nodig hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij theologie wel leert om geloof objectief te benaderen hoor. En welke elementen uit het geloof waar vandaan komen.
Dat er een of meerdere boeken over geschreven zijn zegt geen ene ruk natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goed, ik heb dus geen kaas gegeten van die materie, maar dat is wat mij werd medegedeeld tijdens een spoedcursus 'de wereld volgens creationisten' tijdens mn lunchpauze.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's vrij knap, aangezien koolstofdatering helemaal niet gebruikt wordt om materialen die zo oud zijn te dateren.
Je suggestie dat ik constateer dat er meer vragen dan antwoorden zijn? Ben jij geen academicusquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms gaan er inderdaad dingen enorm fout.
Je wilt stellen dat de theorie niet controversieel is?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat er een of meerdere boeken over geschreven zijn zegt geen ene ruk natuurlijk.
oeveel mensen werken er eigenlijk bij de stentor, op jouw locatie?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik heb dus geen kaas gegeten van die materie, maar dat is wat mij werd medegedeeld tijdens een spoedcursus 'de wereld volgens creationisten' tijdens mn lunchpauze.
Terecht. Bijbeladepten zijn de laagste orde gelovigen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:
De meeste theologen zijn ook agnost natuurlijk.
Die conclusie laat ik -uiteraard- voor jouw rekening. Er gaan nou eenmaal dingen fout.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je suggestie dat ik constateer dat er meer vragen dan antwoorden zijn? Ben jij geen academicus
Amenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef Reya het volgende:
Ik kreeg vannacht nog een visioen van de HEERE waarin Hij verkondigde dat verlossing enkel middels consumptie van raki geschiedt. Prompt volgde ik Zijn instructies.
The power of christ compels you!quote:
Zes man. En in totaal heb ik ongeveer 130 schrijvende collega's.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef Dutchnative het volgende:
H
[..]
oeveel mensen werken er eigenlijk bij de stentor, op jouw locatie?
500?
Ongeveer even controversieel als de zwaartekrachttheorie.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wilt stellen dat de theorie niet controversieel is?
De evolutietheorie? Nou nee niet echt inderdaad. Er zijn wat mensen die het om ideologische redenen afwijzen maar inhoudelijk is de kritiek niet zo gek groot meer. De theorie is heel krachtig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat was em jaquote:
Een van de meest solide theorieën van de hedendaagse wetenschap.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neemt Zwarte Piet het over?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Over geloven gesproken:
Ik las net dat Bram van der Vlugt stop als Sinterklaas.
Koolstofdatering is tot pakweg 60k jaar terug betrouwbaar. Heeft te maken met de halfwaardetijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik heb dus geen kaas gegeten van die materie, maar dat is wat mij werd medegedeeld tijdens een spoedcursus 'de wereld volgens creationisten' tijdens mn lunchpauze.
Het wordt ook eens tijd dat Erik van Muiswinkel stopt als God.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Over geloven gesproken:
Ik las net dat Bram van der Vlugt stop als Sinterklaas.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wordt ook eens tijd dat Erik van MuiswinkelMorgan Freeman stopt als God.
Ook die laatste theorie kan op enig moment achterhaald zijn, als dat al niet zo is....Dat is nou wetenschap, voortschrijdend inzicht. Feiten zijn slecht betrekkelijk wat betreft.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ongeveer even controversieel als de zwaartekrachttheorie.
Weer wat geleerd. Moge overigens duidelijk zijn dat ik mijn diepgelovige collega niet al te serieus neem.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Koolstofdatering is tot pakweg 60k jaar terug betrouwbaar. Heeft te maken met de halfwaardetijd.
Ik hanteer meestal 'de bijbeltijd' om dat uit te leggen. 10 x bijbeltijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Koolstofdatering is tot pakweg 60k jaar terug betrouwbaar. Heeft te maken met de halfwaardetijd.
Dat was hij toch al?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wordt ook eens tijd dat Erik van Muiswinkel stopt als God.
Dat is heel wat anders dan het momenteel controversieel zijn van een theorie...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook die laatste theorie kan op enig moment achterhaald zijn, als dat al niet zo is....Dat is nou wetenschap, voortschrijdend inzicht. Feiten zijn slecht betrekkelijk wat betreft.
Dat is natuurlijk een al te makkelijke positie, omdat enige stelling op enig moment gefalsificeerd kan worden. Niet onjuist, maar een uitspraak die niemand verder brengt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook die laatste theorie kan op enig moment achterhaald zijn, als dat al niet zo is....Dat is nou wetenschap, voortschrijdend inzicht. Feiten zijn slecht betrekkelijk wat betreft.
Ach ja, over het 'hoe' van de zwaartekracht is veel te doen uiteraard, maar feit blijft dat je gewoon met een versnelling van grofweg 9,81m/s2 naar beneden flikkert wanneer je uit een boom valt en dat ditzelfde geldt voor een appel. Dat laatste is echter wat relifundies vaak ontkennen wanneer ze het hebben over 'de evolutietheorie'. Niet het 'hoe', maar de observaties.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik denk dat Mutant dat wel graag zou willen idd.quote:
quote:Het Mpemba-effect is het verschijnsel dat warmer water onder bepaalde omstandigheden eerder bevriest dan kouder water.
Het effect is vernoemd naar de Tanzaniaanse scholier Erasto B. Mpemba, die het in 1963 waarnam bij het bevriezen van roomijs. Hij besloot er onderzoek naar te verrichten, en publiceerde in 1969 samen met Dr. Denis G. Osborne zijn bevindingen. In eerste instantie was men sceptisch over Mpemba’s bevindingen, omdat ze in strijd leken te zijn met de wetten van thermodynamica. De experimenten waren gelukkig makkelijk te reproduceren, en keer op keer werd het effect bewezen. En toch lijkt het allemaal niet te kloppen. Stel dat water van 20 graden 30 minuten nodig heeft om te bevriezen, dan heeft water van 25 graden toch 30 minuten + de tijd dat het kost om tot 20 graden te komen nodig? Het antwoord is nee. Blijkbaar heeft het warmere water andere eigenschappen dan het koudere water waardoor het sneller bevriest.
De factoren die mogelijk een rol spelen bij het Mpemba-effect zijn:
Verdamping, van het relatief warmere water zal meer water verdampen, waardoor er een kleiner volume gekoeld hoeft te worden. Op termijn kan dit ervoor zorgen dat het relatief warmere water het koudere inhaalt. Er zijn experimenten uitgevoerd waarbij ervoor gezorgd is dat verdamping niet op kon treden, en toch gold het Mpemba-effect nog wel. Als het dus een factor is, is het niet de enige.
Het effect van het koken op opgeloste gassen en ionen. Naargelang meer opgelost materiaal wordt toegevoegd, daalt het vriespunt en is er meer tijd nodig om te bevriezen. Als men puur water gebruikt is dit uiteraard geen factor. Ook dan gaat het Mpemba-effect wel op, en dus geldt ook hier weer dat indien het een factor is, het niet de enige is.
Convectie. In een relatief warmere vloeistof treedt uiteraard meer convectie op. Doordat de warmte dus beter circuleert, gaat de koeling efficiënter. Wel moet gezegd worden dat als de relatief warmere vloeistof de temperatuur bereikt heeft waar de koudere mee begon, dat de mate van convectie op hetzelfde punt komt als dat waar de koudere mee begon. Convectie zorgt er dus voor dat de warmere vloeistof eerder het verschil met de koudere overbrugt, maar het verklaart niet dat de warmere vloeistof de koudere inhaalt.
Omgevingsinvloeden zoals het isolerende effect van aangevroren ijs. Het is best mogelijk dat het koudere water eigenlijk wel eerder bevriest dan het warmere, maar vervolgens zorgt het laagje ijs aan de rand ervoor dat de vloeistof wordt geïsoleerd, waardoor de verkoeling een stuk langzamer gaat.
Superkoeling, water dat eerst heet is zou minder gemakkelijk superkoelen dan koud water. Hierdoor wordt het laagje ijs uit de vorige factor wellicht eerder gevormd.
Ook speelt het materiaal dat bevroren wordt een rol. Door Mpemba’s oorspronkelijke metingen weten we dat het effect opgaat voor roomijsmengsels, en de meeste experimenten worden gedaan met water. Toch geldt het Mpemba-effect voor meerdere vloeistoffen, zoals ook glycerol.
Bovendien zijn er verschillende definities van het begrip "bevriezen". Is het de fysische definitie van het punt waar het water zijn smeltpunt bereikt, of het punt waar de vloeistof een zichtbare ijslaag vormt, of het punt waar een gans volume water een vaste blok ijs is geworden?
Ten slotte is er nog een ander punt. De definitie van het Mpemba-effect is dat een warmere vloeistof eerder bevriest dan een koudere. Uit meerdere experimenten blijkt dat er nog een andere, logische, factor aan de definitie kan worden toegevoegd. Namelijk dat de warmere vloeistof ook sneller koelt dan de koudere. Stel het koude water begint op 20 graden Celsius, en het warme water op 30 graden. Het warme water zal in minder tijd van 20 naar 15 graden komen dan het koude water dat had gedaan.
Het effect was al gekend door klassieke wetenschappers zoals Aristoteles, Francis Bacon en René Descartes. Aristoteles weet het aan een fysische eigenschap die hij antiperistasis noemde, zijnde "de veronderstelde toename in intensiteit van een eigenschap door omringd te zijn door een tegengestelde eigenschap". Hij gebruikte het concept antiperistasis om het bewijs te leveren voor zijn stelling dat een menselijk lichaam en een watervolume warmer zijn in de winter dan in de zomer. Deze theorie werd later tegengesproken door waarnemingen in de Middeleeuwen en de renaissance. Omdat de verklaringen niet ondersteund werden door een controleerbare theorie, werd het effect in de moderne wetenschap tot de folklore gerekend.
Er is ook een moraal verbonden aan het Mpemba-effect. Omdat het effect zodanig tegen de intuïtie en verscheidene natuurwetten in (lijkt) te gaan, werd Mpemba in eerste instantie niet geloofd. Alleen dankzij zijn gedrevenheid en de herhaalbaarheid van het experiment heeft hij de buitenwereld kunnen overtuigen dat het effect toch echt bestaat.
Laat ik vaststellen dat de vergelijking van B_A dan rammelt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan het momenteel controversieel zijn van een theorie...
Neehoor, in de wetenschappelijke wereld is ongeveer evenveel controverse over de zwaartekracht als evolutie.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik vaststellen dat de vergelijking van B_A dan rammelt.
Dat mag je proberen maar dan ben je de werkelijkheid van vandaag de dag wel heel creatief aan het interpreteren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik vaststellen dat de vergelijking van B_A dan rammelt.
Mijn punt is: mensen hebben de neiging om zich met wetenschap rijk te rekenen. Het lijkt wel geloof in de wetenschap.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een al te makkelijke positie, omdat enige stelling op enig moment gefalsificeerd kan worden. Niet onjuist, maar een uitspraak die niemand verder brengt.
Dat is met je eigen statement dat de wetenschapij zichzelf steeds vernieuwd gewoon onwaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn punt is: mensen hebben de neiging om zich met wetenschap rijk te rekenen. Het lijkt wel geloof in de wetenschap.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Nu dat EchtGaaf in een gevangenis vol atheïsten zit moet hij het natuurlijk niet al te makkelijk krijgen. Om deze reden een paar verleidingen en zonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We kunnen even vooruit.
Niet creatief maar kritisch zijn. Je moet nooit stoppen met kritisch te zijn. Wetenschap (goed) bedrijven betekent voortdurend vragen stellen. Daar begint wetenschap ook mee.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat mag je proberen maar dan ben je de werkelijkheid van vandaag de dag wel heel creatief aan het interpreteren.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef Friek_ het volgende:
Nu dat EchtGaaf in een gevangenis vol atheïsten zit moet hij het natuurlijk niet al te makkelijk krijgen. Om deze reden een paar verleidingen en zonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We kunnen even vooruit.
Je wilt ons gewoon vertellen dat je niet meer te redden bent.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn punt is: mensen hebben de neiging om zich met wetenschap rijk te rekenen. Het lijkt wel geloof in de wetenschap.
Mwoah, heb je niet iets stijlvollers voor de mensen onder ons die niet van het niveau 'GROTE TIETTUH!!!' ZIJN?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, die is goed met tieten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
We kunnen even vooruit.
ik heb meer vertrouwen in de moderne methoden en technieken dan in een sprookjesboek van een kleine 2000 jaar oud.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat jij doet is gewoon creatief omgaan met de wetenschap omdat het niet in je straatje past. Er is momenteel geen serieuze wetenschappelijke controverse over de evolutietheorie...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet creatief maar kritisch zijn. Je moet nooit stoppen met kritisch te zijn. Wetenschap (goed) bedrijven betekent voortdurend vragen stellen. Daar begint wetenschap ook mee.
Ik zou hier eens mee beginnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet creatief maar kritisch zijn. Je moet nooit stoppen met kritisch te zijn. Wetenschap (goed) bedrijven betekent voortdurend vragen stellen. Daar begint wetenschap ook mee.
Ik ben blij dat ik dat anders zie. We zijn allemaal bevooroordeeld. Als jij nou zo eerlijk bent dat je dat ook toegeeft dan is er al veel gewonnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je wilt ons gewoon vertellen dat je niet meer te redden bent.
De ene past de rede toe en luistert naar kritiek en de ander stelt zich nadrukkelijk boven de rede en verklaart zich onnavolgbaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik heb meer vertrouwen in de moderne methoden en technieken dan in een sprookjesboek van een kleine 2000 jaar oud.
Ik ga eens eerst eten. Er is weinig wetenschap voor nodig dat je zonder eten niet in leven blijft.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou hier eens mee beginnen.
Deze is ook best nuttig.
Ja maar.. SuicideGirls.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, heb je niet iets stijlvollers voor de mensen onder ons die niet van het niveau 'GROTE TIETTUH!!!' ZIJN?
Klopt, de ene is zelfs gebaseerd op zo kritisch mogelijk denken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
De ene past de rede toe en luistert naar kritiek en de ander stelt zich nadrukkelijk boven de rede en verklaart zich onnavolgbaar.
Je kan een aardig tijdje zonder hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ga eens eerst eten. Er is weinig wetenschap voor nodig dat je zonder eten niet in leven blijft.
Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef remlof het volgende:
Ow ja, VVD partijcongres vandaag. Zijn er daar nog POL regulars aanwezig?
Ik geloof in deze partij! *snif*quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:11 schreef du_ke het volgende:
Zou men er nog kritisch zijn of wordt het weer een grote applausmachine?
Wat denk je zelf. Misschien een of ander seniel figuur als Weisglas in het kader van een komische act.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:11 schreef du_ke het volgende:
Zou men er nog kritisch zijn of wordt het weer een grote applausmachine?
Nee hoor. Realistisch gezien is geloof net zo sterk als het aantal zwakken die erin geloven. En dankzij de marketingtechische vooruitsprong van de Romeinen is die waar jij achteraan hobbelt heel groot geworden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik dat anders zie. We zijn allemaal bevooroordeeld. Als jij nou zo eerlijk bent dat je dat ook toegeeft dan is er al veel gewonnen.
Niemand weet het zeker. Ik zal de laatste willen zijn die mensen overschat in het weten.
Papendal toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:12 schreef remlof het volgende:
[..]
En het is nog wel in de mooie stad Arnhem.
Het voordeel is dat je die geen rode fopneus op hoeft te doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Misschien een of ander seniel figuur als Weisglas in het kader van een komische act.
Van echte liberalen zou je ook enige zelfkritiek mogen verwachten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Misschien een of ander seniel figuur als Weisglas in het kader van een komische act.
Nee!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van echte liberalen zou je ook enige zelfkritiek mogen verwachten.
Oeh, daar komt het gescherm met liberaal weer. Ik ga er even voor zitten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van echte liberalen zou je ook enige zelfkritiek mogen verwachten.
We hebben het hier niet over het CDA.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee!De rijen dienen gesloten te worden en als je het niet eens bent met de koers van de partij dan ben je een seniele verrader!
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oeh, daar komt het gescherm met liberaal weer. Ik ga er even voor zitten.
Aha dus liberalen horen blind achter de bobo's aan te lopen omdat die zeggen dat het goed is?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oeh, daar komt het gescherm met liberaal weer. Ik ga er even voor zitten.
toch heeft men ook bij de VVD die neiging wel een beetje.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over het CDA.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, heb je niet iets stijlvollers voor de mensen onder ons die niet van het niveau 'GROTE TIETTUH!!!' ZIJN?
Welkom in de realiteitquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha dus liberalen PVV-ers horen blind achter de bobo's aan te lopen omdat die zeggen dat het goed is?
Ach, de VVD heeft er ook een handje van. Mensen als Weisglas worden weggehoond.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over het CDA.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meer uw formaat? Al weet ik dat mensen dat alternatieve gedoe niet op prijs gaan stellen.
Je moet erik niet al te serieus nemen op dit vlak. Hij is namelijk een VVD-bot.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha dus liberalen horen blind achter de bobo's aan te lopen omdat die zeggen dat het goed is?
Zit op mijn werkquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meer uw formaat? Al weet ik dat mensen dat alternatieve gedoe niet op prijs gaan stellen.
Leuk koppie, maar die stootwallen zijn me nog steeds wat té.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
EchtGaaf zit met zijn geloof in de gevangenis.quote:
Niets mis mee.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuk koppie, maar die stootwallen zijn me nog steeds wat té.
Don't drop the soap.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
EchtGaaf zit met zijn geloof in de gevangenis.
Da's in de RK tegenwoordig ook niet eens zo'n slecht advies.quote:
Wat moet jij met een Renault Twingo?quote:
Niet mijn auto dissen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:31 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat moet jij met een Renault Twingo?
quote:
Heb jij al een rijbewijs?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:31 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:31 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Neequote:
WAT DOE JE DAN STOER JONGUHquote:
Ik mag de auto niet eens rijdenquote:
LIEVER FIETSUUHH OF LOPUUH DAN EEN RENOO TWINK-Oquote:
DAT ZEGGUH ALLEEN MENSUH DIE TE ARM ZIJN VOOR EEN AUTOO!!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
LIEVER FIETSUUHH OF LOPUUH DAN EEN RENOO TWINK-O
JE HEBT GEENEENS CENTUH JONGUHquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
MIJN AUTO IS DUURDER DAN JOUW HUIS, VERREKTE KUT!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Sinds ik heb getracht een eettafel in de metro mee te nemen, weiger ik nog enige steun te verlenen aan dergelijke stellingen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
LAAT ZE LEKKAquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
DAT ZEGGUH ALLEEN MENSUH DIE TE ARM ZIJN VOOR EEN AUTOO!!
ZEKER WEL, VERREKTE KOEKWOUSquote:
haha, wat?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Sinds ik heb getracht een eettafel in de metro mee te nemen, weiger ik nog enige steun te verlenen aan dergelijke stellingen.
Dat is meer omdat je nog nooit geprobeerd hebt een eettafel in een Twingo te proppen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Sinds ik heb getracht een eettafel in de metro mee te nemen, weiger ik nog enige steun te verlenen aan dergelijke stellingen.
Heb je voorgesteld een fietskaartje te kopen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:39 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb ooit een 40" TV mee willen nemen in een IC.
Mocht niet van de conducteur.
Nee. Ik heb gedaan alsof ik frans was en hem niet begreep.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je voorgesteld een fietskaartje te kopen?
Ik kon aan de andere kant van de stad een tafel ophalen, maar ik heb geen auto. Ik dacht het varkentje wel te kunnen wassen met het OV, maar dat ding was zestien kilo en op geen enkele manier te verslepen.quote:
Hoezo dat?quote:
Ik denk eigenlijk dat het lastig wordt om iets mee te nemen in de Enschedese metro.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:42 schreef Monolith het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig wordt om een eettafel mee te nemen in de Enschedese metro.
Fo realz?quote:
Remlof kon Graus niet waarderen.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:42 schreef Monolith het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig wordt om een eettafel mee te nemen in de Enschedese metro.
Doch, ik heb al enige tijd verblijf elders.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:42 schreef Monolith het volgende:
Daar heeft hij een punt.quote:
Ik had het met plezier op film vastgelegd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik kon aan de andere kant van de stad een tafel ophalen, maar ik heb geen auto. Ik dacht het varkentje wel te kunnen wassen met het OV, maar dat ding was zestien kilo en op geen enkele manier te verslepen.
Brussel was het toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Doch, ik heb al enige tijd verblijf elders.
Moet dit weer? Ik zit op m'n werk.quote:
Uiteraard. Iedereen doet mee, nietwaar?quote:
Lelijke PVV'er, note.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Iedereen doet mee, nietwaar?
Het is irritant, topicverneukend gedrag. Ik zie liever notes voor dat soort zaken dan voor inhoudelijke opmerkingen.quote:
Krijg je op een gegeven moment niet een oeuvre award?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:48 schreef eriksd het volgende:
Dat hele notesysteem zuigt ook als een malle eigenlijk. Je hebt er als user geen drol aan.
Helaasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Krijg je op een gegeven moment niet een oeuvre award?
Geen idee. Heb er niet genoeg denk ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Krijg je op een gegeven moment niet een oeuvre award?
Je mag niet eens autorijden?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, hij is 15.quote:
Ik bedoelde meer in de vorm van even een weekje geen postrechten o.i.d.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geen idee. Heb er niet genoeg denk ik.
Ben benieuwd hoe die award eruit zou zien.
Daarom. Exemplarisch voor de komische acts welke de PVV fractie vormen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Dion Graus. Het is zo'n eindeloos grappige man.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom. Exemplarisch voor de komische acts welke de PVV fractie vormen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom. Exemplarisch voor de komische acts welke de PVV fractie vormen.
Hm.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:52 schreef Dutchnative het volgende:
![]()
Dit neemt allemaal niet weg dat het een oerlelijke auto is
quote:
Je verzon dat het een twingo was.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:52 schreef Dutchnative het volgende:
![]()
Dit neemt allemaal niet weg dat het een oerlelijke auto is
Inderdaad, als satirische opmerking, en toen begonnen jullie over mijn leeftd ;'(quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je verzon dat het een twingo was.
En all I gonna say about him, is dat hij 3 twingo's weegt
Ik ben 1,5 keer jouw leeftijdquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Inderdaad, als satirische opmerking, en toen begonnen jullie over mijn leeftd ;'(
Ben je nu gekwetst?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Inderdaad, als satirische opmerking, en toen begonnen jullie over mijn leeftd ;'(
Neequote:
Maar ik mag net zoveel als jijquote:
2,5 ton?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je verzon dat het een twingo was.
En all I gonna say about him, is dat hij 3 twingo's weegt
Ik overdreef.quote:
Jaquote:
Ge doet maor jung!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, of ik wals met mijn Twingo over je heen.
Oei, dat kan een pijnlijke grote teen worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, of ik wals met mijn Twingo over je heen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oei, dat kan een pijnlijke grote teen worden.
De jongen is wel de onbetwiste nr 1 van POL geworden wat betreft aantal posts.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:03 schreef remlof het volgende:
Waar is Vs? De Gay Parade is toch niet vandaag?
Of zou ie op Papendal zitten?
Ik zou niet raar opkijken als hij inderdaad de Gay parade bezoekt. Hij is volgens mij wel het typequote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:03 schreef remlof het volgende:
Waar is Vs? De Gay Parade is toch niet vandaag?
Of zou ie op Papendal zitten?
Concurrentie, hm?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De jongen is wel de onbetwiste nr 1 van POL geworden wat betreft aantal posts.
Hij heeft mij ingehaald iddquote:
Voelt goed tochquote:
Ja, stiekem welquote:
Ik voel mezelf behoorlijk slecht als ik merk dat ik de top van de daglijsten sta.quote:
Dat denk ik dus ookquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Friek_ het volgende:
Ik zat laatst te denken trouwens..
.. is Dr.Nikita niet Fleur Agema?
Ja, ik eigenlijk ook. Bekeek van de week de stats van POL voor de maand mei. En ik zat ergens op de vijfde stek of iets dergelijkse. Deed mij deugdquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel mezelf behoorlijk slecht als ik merk dat ik de top van de daglijsten sta.
Het zou me niets verbazenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Friek_ het volgende:
Ik zat laatst te denken trouwens..
.. is Dr.Nikita niet Fleur Agema?
Je wordt langzaam volwassenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik eigenlijk ook. Bekeek van de week de stats van POL voor de maand mei. En ik zat ergens op de vijfde stek of iets dergelijkse. Deed mij deugd
Jij staat boven mij.quote:
Klopt, hij is rechts en weldekend.quote:
Ik heb dan ook geen baas wier tijd ik verdoe.quote:
Nou nou nou, GS schuurt tegen het anarchisme aan. Weet niet of je dat kunt beschouwen als weldenkendquote:
Nee, het rijtje economische Nobelprijswinnaars bestond voornamelijk uit onweldenkende mensen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou nou nou, GS schuurt tegen het anarchisme aan. Weet niet of je dat kunt beschouwen als weldenkend
Wie zegt dat ik mn baas zn tijd verdoe?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen baas wier tijd ik verdoe.
Je statistiekenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik mn baas zn tijd verdoe?
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik mn baas zn tijd verdoe?
quote:
Ja, maar wie zegt dat ik daarmee zijn tijd verdoe? Overigens krijg ik niet per uur betaald, maar puur voor mijn werkzaamheden.quote:
Wat een figuur héquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:22 schreef Dutchnative het volgende:
Die van Dion Graus, ik moest huilen van het lachen
Komt hij weer aan hoor. Ben jij mijn baas? Neen.quote:
Goh, waarom ben je dan nog wel eens op kantoor?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar wie zegt dat ik daarmee zijn tijd verdoe? Overigens krijg ik niet per uur betaald, dus puur voor mijn werkzaamheden.
Beleef jij wel eens een dag zonder lange tenen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt hij weer aan hoor. Ben jij mijn baas? Neen.
Wie ben jij om daarover te oordelen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, waarom ben je dan nog wel eens op kantoor?
En gaat de kwaliteit van jouw werkzaamheden niet omlaag als je Fokt tijdens raadsvergaderingen?
Zegt hijquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beleef jij wel eens een dag zonder lange tenen?
Als ik nog rustiger wordt ben ik dood. Dus: ja.quote:
Krijgt de Stentor ook subsidie? In dat geval is heel Nederland je werkgever.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie ben jij om daarover te oordelen?
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Krijgt de Stentor ook subsidie? In dat geval is heel Nederland je werkgever.
Niemand, een bezorgde lezer, meer nietquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie ben jij om daarover te oordelen?
Dat is al jaren dood. Dus wat is het addertje?quote:
Ja joh, jij je zin. Alle media worden gefinancierd door de overheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is al jaren dood. Dus wat is het addertje?
o.a.:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja joh, jij je zin. Alle media worden gefinancierd door de overheid.
En lezen is niet echt jouw ding, klaarblijkelijk. Die subsidie is namelijk nooit verstrekt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
o.a.:
http://www.bigwobber.nl/2010/01/03/subsidies-voor-kranten/
Met nieuws ben jij niet zo sterk valt me op. Laat ik het anders zeggen: het is niet echt jouw ding.
Dat is toch niet doorgegaan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
o.a.:
http://www.bigwobber.nl/2010/01/03/subsidies-voor-kranten/
Met nieuws ben jij niet zo sterk valt me op. Laat ik het anders zeggen: het is niet echt jouw ding.
Neuh, vakbonden hebben geworsteld met de uitgevers en ervoor gezorgd dat er geen banen werden geschrapt. Subsidie was een kortstondig proefballontje van Plasterk, maar kranten wilde daar zelf ook niet aan. In ons geval al helemaal niet. En dat kon ook niet, aangezien wij eigendom zijn van een Britse investeringsmaatschappij. Daar ga je als Nederlandse overheid geen geld naartoe schuiven.quote:
Da's een ruime schatting.quote:
Het is juist de generatie na de babyboomers die gadgetgeil isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Da's een ruime schatting.
Als ik de babyboomers met iPads en Ebooks zie, geef ik ze tot 2020.
Langer nog, vermoed ik. Maar de nadruk komt te liggen op internet. Dagbladen in papieren vormen brengen in de toekomst enkel nog op vrijdag en zaterdag een papieren versie uit. Terwijl het nieuws de rest van de week is te volgen via internet.quote:
Zoiets zal het wel worden ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Langer nog, vermoed ik. Maar de nadruk komt te liggen op internet. Dagbladen in papieren vormen brengen in de toekomst enkel nog op vrijdag en zaterdag een papieren versie uit. Terwijl het nieuws de rest van de week is te volgen via internet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |