Komt dotCommunism in het hof van Eden. Eerlijk zullen we die appel delen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:32 schreef Dutchnative het volgende:
Komt Pim Fortuyn bij de hemelpoort: Helaas jongen, je kan er niet in, vol is vol
Of wat was de grap ook alweer?
Je ziet mij ook nergens een geloof, of dat nu de islam of het christendom, verbieden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi toch? Ergens voor kunnen kiezen? Jij bent toch liberaal?
Geshopt? Als in fotoshoppen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kans is wel heel groot, als ik alleen al hier zie dat hier geshopt wordt met uitspraken uit de Bijbel zonder het in de goede context te plaatsen? Tja.
gelooftquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je ziet mij ook nergens een geloof, of dat nu de islam of het christendom, verbieden.
Ik wil het gelijk stellen aan alle menselijke keuzes, of dat nu de vrijheid is een t-shirt te dragen die men wenst, of een paradigma waar men in geloofd.
Als gelovigen het alleenrecht menen te hebben op context, zijn ze het geloof al niet eens waard.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kans is wel heel groot, als ik alleen al hier zie dat hier geshopt wordt met uitspraken uit de Bijbel zonder het in de goede context te plaatsen? Tja.
Kutquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:36 schreef Picchia het volgende:
[..]
Komt dotCommunism in het hof van Eden. Eerlijk zullen we die appel delen.
quote:
quote:
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als gelovigen het alleenrecht menen te hebben op context, zijn ze het geloof al niet eens waard.
Je hebt wat goedkope onderzetters gescoord op de rommelmarkt merk ik?quote:
Je klinkt nu net als Ethi over het marxismequote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.
Een gezonde dialoog kan alleen als mens eerst ergens in verdiept ipv ordiniair smijten met teksten. Dat ontbreekt hier jammelijk.
Ik kom met tegenspraken in de bijbel. Dat jij dat ordinair smijten noemt met teksten, tsja, dan is elke dialoog smijten met tekstenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is op zich niks mis mee. Een dialoog kan nooit kwaad. Maar met selectief winkelen kan je nou eenmaal niet veel.
Een gezonde dialoog kan alleen als mens eerst ergens in verdiept ipv ordiniair smijten met teksten. Dat ontbreekt hier jammelijk.
Zal me maar niet zo gedragen met typfoutjes zoals jij. Volwassen heet dat.quote:
Hoezo dat?quote:
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt wat goedkope onderzetters gescoord op de rommelmarkt merk ik?
Be my guest. Fouten toegeven heet datquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zal me maar niet zo gedragen met typfoutjes zoals jij. Volwassen heet dat.
Maar je bent zelf toch niet gelovig, of wel?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.
Ik toen ik klaar was met het VWO. Toen vroeg ik nog aan de docent, in een volle klas, of we ook geld mochten kiezen. Het zat er al vroeg in.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gek genoeg wel een bijbel thuisliggen. Kreeg dat apparaat toen ik klaar was met jahwel...de basisschool.
Elke week in de kerkbanken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:42 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar je bent zelf toch niet gelovig, of wel?
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.quote:
Dat toegeven is nicht im frage. Maar je wil de aandacht ergens anders op leggen, ik begrijp het wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Be my guest. Fouten toegeven heet dat
Waar rammelt hij dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.
Maar ben jij gelukkig met een evolutietheorie die van alle kanten rammelt
Ik ken een gozer die elke bijbel die hij aantreft in hotels volkwaktquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik toen ik klaar was met het VWO. Toen vroeg ik nog aan de docent, in een volle klas, of we ook geld mochten kiezen. Het zat er al vroeg in.
Nee hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat toegeven is nicht im frage. Maar je wil de aandacht ergens anders op leggen, ik begrijp het wel.
Nooit gewetenquote:
Ben je nou gewoon aan het trollen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat het om de essentie gaat van het geloof gaat.
Maar ben jij gelukkig met een evolutietheorie die van alle kanten rammelt
De bladzijden schijnen vaak ook als vloeitje te kunnen dienen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken een gozer die elke bijbel die hij aantreft in hotels volkwakt
Ik lul ook maar watquote:
Obvious.quote:
*zucht*quote:
Die kreeg ik ookquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De bladzijden schijnen vaak ook als vloeitje te kunnen dienen.
Laten we het dan eens anders benaderen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lul ook maar watMisschien twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond. En een daarvan was een schoolopdracht.
Dan is het in de gemeenschap van waandenkbeeldaanhangers inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
*zucht*
Heb je even. Of google anders even lekker zelf. Als er ergens volop discussie over een theorie is?
Tsja, om de een of andere reden is de bijbel meeverhuisd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook. Wel achtergelaten bij mijn ouders
Het staat wel belezen in je kast.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, om de een of andere reden is de bijbel meeverhuisd.
Hoho, jij stelt wat (en iets dat nogal dubieus is) en dan moeten anderen het maar uitzoeken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
*zucht*
Heb je even. Of google anders even lekker zelf. Als er ergens volop discussie over een theorie is?
Tuurlijk. Gewoon even je oren dichtdoen en even opzij kijken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan is het in de gemeenschap van waandenkbeeldaanhangers inderdaad.
Staat natuurlijk wel hip.quote:
Dat is een voorrecht van gelovigen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gewoon even je oren dichtdoen en even opzij kijken.
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:46 schreef Dutchnative het volgende:
Maargoed, als Echtgaaf een stel elkaar tegensprekende mensen van een paar duizend jaar geleden prefereert boven de moderne techniek en ook nog zo laks is om geen voorbeelden te geven houdt het voor mij op
Er is over heel veel onzin boeken vol geschreven.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.
Setting bepalen voor ontmoetingenquote:
Prima, het is al een stap verder dan klakkeloos geloven in een of ander oerboek.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn boeken volggeschreven die zwakheden/rammels van de theorie duidelijk etaleren.
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Setting bepalen voor ontmoetingen
Komt er een Gristen, laat je dat boek op een lege plank staan, komt er een ras-atheïst, gooi je dat boek bij wijze van spreken bij het oud papire
Komt nog steeds niks goeds van.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima, het is al een stap verder dan klakkeloos geloven in een of ander oerboek.
Kan ook.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.
Ik moest glimlachen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's te veel moeite. Gewoon even verschuiven tussen de categorie fictie / non-fictie.
Dan moet die christen goed zoeken in mijn rijkelijk gevulde boekenkast. Heb trpuwens ook 1984 liggen voor het geval een alu-hoedje langskomt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Setting bepalen voor ontmoetingen
Komt er een Gristen, laat je dat boek op een lege plank staan, komt er een ras-atheïst, gooi je dat boek bij wijze van spreken bij het oud papire
Das ist luft-fahrradderijquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe verklaar je eigenlijk zoiets als koolstofdatering EG? Of is dat ook allemaal luchtfietserij?
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:47 schreef GSbrder het volgende:
EG heeft wel de moderne techniek gehad op de TU en niet theologie op de KUT
Soms gaan er inderdaad dingen enorm fout.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?
Na die studie had ik iig 1 ding geleerd: hoe klein wij mensen zijn met veel meer vragen dan antwoorden.
Ik denk dat je bij theologie wel leert om geloof objectief te benaderen hoor. En welke elementen uit het geloof waar vandaan komen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een pre voor me moeten zijn als het gaat om niet vooroordeeld te zijn of zo je wilt verkracht te zijn met een theologische studie. Na de TU had ik toch eigenlijk zwaar ongelovig moeten zijn?
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe verklaar je eigenlijk zoiets als koolstofdatering EG? Of is dat ook allemaal luchtfietserij?
Goedemorgen kameraadquote:
Ik ben geen chemicus en ook geen atoomfysicus. Ik weet wel veel maar om nou te zeggen dat ik alwetend ben, dat is mij toch iets teveel eer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Ach welnee, net zoals de Oostenrijkse School als praxeologisch studiegebied mij als beta aantrekt spreekt een geloof of onbewijsbare ideologie jou aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Na die studie had ik iig 1 ding geleerd: hoe klein wij mensen zijn met veel meer vragen dan antwoorden.
En dan is het wel erg arrogant om te vervallen in vulgair antropomorf ingenieursgeneuzel. Wat dat betreft is een TU een prima voedingsbodem voor religie. De ingenieur als bron van alles.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En hoe wist hij dat het slechts zo jong was?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.
Da's vrij knap, aangezien koolstofdatering helemaal niet gebruikt wordt om materialen die zo oud zijn te dateren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is eenvoudig (een collega van mij is creationist). Het schijnt namelijk dat koolstofdatering er wel eens naast zit, zo vertelde hij mij. Er was bijvoorbeeld een voorwerp dat een leeftijd zou hebben van enkele honderduizenden jaren oud. Maar in werkelijkheid was die maar een paar honderd jaar oud. Ergo; koolstofdatering is stierenpoep.
Ik heb die studie ook niet nodig hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij theologie wel leert om geloof objectief te benaderen hoor. En welke elementen uit het geloof waar vandaan komen.
Dat er een of meerdere boeken over geschreven zijn zegt geen ene ruk natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goed, ik heb dus geen kaas gegeten van die materie, maar dat is wat mij werd medegedeeld tijdens een spoedcursus 'de wereld volgens creationisten' tijdens mn lunchpauze.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's vrij knap, aangezien koolstofdatering helemaal niet gebruikt wordt om materialen die zo oud zijn te dateren.
Je suggestie dat ik constateer dat er meer vragen dan antwoorden zijn? Ben jij geen academicusquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms gaan er inderdaad dingen enorm fout.
Je wilt stellen dat de theorie niet controversieel is?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat er een of meerdere boeken over geschreven zijn zegt geen ene ruk natuurlijk.
oeveel mensen werken er eigenlijk bij de stentor, op jouw locatie?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik heb dus geen kaas gegeten van die materie, maar dat is wat mij werd medegedeeld tijdens een spoedcursus 'de wereld volgens creationisten' tijdens mn lunchpauze.
Terecht. Bijbeladepten zijn de laagste orde gelovigen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:
De meeste theologen zijn ook agnost natuurlijk.
Die conclusie laat ik -uiteraard- voor jouw rekening. Er gaan nou eenmaal dingen fout.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je suggestie dat ik constateer dat er meer vragen dan antwoorden zijn? Ben jij geen academicus
Amenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef Reya het volgende:
Ik kreeg vannacht nog een visioen van de HEERE waarin Hij verkondigde dat verlossing enkel middels consumptie van raki geschiedt. Prompt volgde ik Zijn instructies.
The power of christ compels you!quote:
Zes man. En in totaal heb ik ongeveer 130 schrijvende collega's.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef Dutchnative het volgende:
H
[..]
oeveel mensen werken er eigenlijk bij de stentor, op jouw locatie?
500?
Ongeveer even controversieel als de zwaartekrachttheorie.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wilt stellen dat de theorie niet controversieel is?
De evolutietheorie? Nou nee niet echt inderdaad. Er zijn wat mensen die het om ideologische redenen afwijzen maar inhoudelijk is de kritiek niet zo gek groot meer. De theorie is heel krachtig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wilt stellen dat de theorie niet controversieel is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |