Journalisten individueel hebben allerhande drijfveren en beperkingen waardoor ze zich gedragen zoals ze doen, en dat is zeker niet altijd onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Enige nuance is wel op z'n plaats; de journalisten beroepen zich over het algemeen op de informatie van persbureau's, waarvan er maar weinig zijn. Journalisten zijn ook maar mensen, die, ondanks goede intenties, alleen binnen het systeem kunnen werken.
Als ze niet in staat het nieuws weer te geven (en laat ik benadrukken dat het nieuws enkel kan bestaan uit feitelijke situaties, anders kan het geen nieuws zijn, dan is het iets nieuws, niet HET) mogen ze van mij altijd vakkenvuller worden. Als je geconfronteerd wordt met uitspraken waarvan je al aan je water voelt dat ze onwaar zijn moet je de waarheid achterhalen en bij voorkeur de leugenaar publiekelijk aanspreken op zijn wangedrag. Zou ik bij mijn werk eens moeten proberen; ipv van feiten wat drogredenen aandragenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Enige nuance is wel op z'n plaats; de journalisten beroepen zich over het algemeen op de informatie van persbureau's, waarvan er maar weinig zijn. Journalisten zijn ook maar mensen, die, ondanks goede intenties, alleen binnen het systeem kunnen werken.
Ik spreek je dan ook niet tegen, maar probeerde met nuance te tonen dat de situatie net wat delicater is dan het kan lijken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:43 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Journalisten individueel hebben allerhande drijfveren en beperkingen waardoor ze zich gedragen zoals ze doen, en dat is zeker niet altijd onbegrijpelijk.
Als systeem is de uitkomst van 'de journalistiek' echter niet altijd even objectief, en soms wordt 'de werkelijkheid' zelfs grof geweld aangedaan.
Hoewel het allemaal misschien begrijpelijk is dat (en hoe) dergelijke zaken lopen, is het wel degelijk naïef te vertrouwen op 'de journalistiek' als onafhankelijke, objectieve bron.
Een journalist is, met name tegenwoordig, over het algemeen slechts een woordentovenaar. De onderwerpen zijn al uitgekozen, de boodschap al half gepubliceerd, het moet slechts nog vorm in woorden krijgen. Een journalist is slechts een kleine schakel in het medialandschap.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ze niet in staat het nieuws weer te geven (en laat ik benadrukken dat het nieuws enkel kan bestaan uit feitelijke situaties, anders kan het geen nieuws zijn, dan is het iets nieuws, niet HET) mogen ze van mij altijd vakkenvuller worden. Als je geconfronteerd wordt met uitspraken waarvan je al aan je water voelt dat ze onwaar zijn moet je de waarheid achterhalen en bij voorkeur de leugenaar publiekelijk aanspreken op zijn wangedrag. Zou ik bij mijn werk eens moeten proberen; ipv van feiten wat drogredenen aandragen
Mee eens. Positieve kant is aan de zaak is trouwens dat mensen zelf moeten nadenken, willen ze tot een enigszins geïnformeerde mening komen. Dat is hoe dan ook beter dan alles maar voorgekauwd te krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik spreek je dan ook niet tegen, maar probeerde met nuance te tonen dat de situatie net wat delicater is dan het kan lijken.
[..]
Een journalist is, met name tegenwoordig, over het algemeen slechts een woordentovenaar. De onderwerpen zijn al uitgekozen, de boodschap al half gepubliceerd, het moet slechts nog vorm in woorden krijgen. Een journalist is slechts een kleine schakel in het medialandschap.
Yup, nadenken en breder kijken naar informatie. Niet alleen beperken tot een bron, maar ook afvragen hoe nieuws uberhaupt tot stand komt. In andere woorden: in de breedte en de hoogte denken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Mee eens. Positieve kant is aan de zaak is trouwens dat mensen zelf moeten nadenken, willen ze tot een enigszins geïnformeerde mening komen. Dat is hoe dan ook beter dan alles maar voorgekauwd te krijgen.
Helaas ja, zou het niet moeten zijn..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik spreek je dan ook niet tegen, maar probeerde met nuance te tonen dat de situatie net wat delicater is dan het kan lijken.
[..]
Een journalist is, met name tegenwoordig, over het algemeen slechts een woordentovenaar. De onderwerpen zijn al uitgekozen, de boodschap al half gepubliceerd, het moet slechts nog vorm in woorden krijgen. Een journalist is slechts een kleine schakel in het medialandschap.
Het bloggen doet daar al wel iets aan, alleen is dat nog te verdeeld, klein en te vervuld van ongegronde beweringen en daarmee onbetrouwbaar. Het schudt het archaïsche journalistiek systeem wel even door elkaar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Helaas ja, zou het niet moeten zijn..
En Occupy. Nou dat is goed geluktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:55 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Naïef verhaal. Publieke opinie telt niet als het niet uitkomt.
Overigens probeert men die opinie wel te sturen, zoals je zag aan het Kony-experiment.
Behalve Arnold Karskensquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat zou moeten? Ken je de zin van het leven?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Helaas ja, zou het niet moeten zijn..
Wat een BNW-vraagquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat zou moeten? Ken je de zin van het leven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat zou moeten? Ken je de zin van het leven?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een BNW-vraag
Bnw ? EO zal je bedoelen :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of gewoon humor?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:57 schreef Gray het volgende:
Tijdens de Emmy's:
Zou het een staaltje controlled opposition zijn? Contra-deceptie?
Jezus zo beroerd zeg, hoe moet RP zich onderhand voelen? Afgeserveerd, doodgezwegen, weggedraaid, vooral dat excuus...sorry we hebben t filmpje van vorig jaar uitgezonden, wat een klapjosti's...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:08 schreef PKRChamp het volgende:
Erg recent en mischien wel de grootste aanval op de democratie van de laatste jaren. Een regelrechte schande en als je ziet hoe het gebeurt en dat er voor de rest geen vragen worden gesteld vind ik eigenlijk nog schandelijker dan de daden van de media zelf.
Ron Paul werd bij de vorige verkiezingen zwart gemaakt en weggezet als racist, heeft te maken met een verhaal in een blaadje waar ze naam onder stond terwijl hij daar helemaal niet actief bij was betrokken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:08 schreef PKRChamp het volgende:
Erg recent en mischien wel de grootste aanval op de democratie van de laatste jaren. Een regelrechte schande en als je ziet hoe het gebeurt en dat er voor de rest geen vragen worden gesteld vind ik eigenlijk nog schandelijker dan de daden van de media zelf.
Tja, laat dat maar over aan de spindoctors. Een vak waar je betaald wordt voor propaganda en deceptie.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ron Paul werd bij de vorige verkiezingen zwart gemaakt en weggezet als racist, heeft te maken met een verhaal in een blaadje waar ze naam onder stond terwijl hij daar helemaal niet actief bij was betrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |