abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:00:18 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97709736
Op show staat ook altijd zo een stand trouwens, met een hele vieze rode lap stof als achtergrond, die is nog stommer dan dat blauwe zeil.
Volgens mij mag je gratis een foto laten maken daar als je een cac haalt, maar ik ben nog nooit gegaan, vond die lap altijd te ranzig om Chico op te zetten _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:01:46 #252
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_97709801
Heb nog ff gegoogled,de meningen zijn verdeeld maar idd over het algemeen zeggen ze dat het er uit zweert.Hou 't gewoon goed in de gaten.Ik heb teek en tang al in de kliko liggen,rotding :( morgen gelijk naar de dierenwinkel voor een goeie!! Wel schattig mijn stoere man van meer dan 2 meter lang schoot gelijk in de stress omdat z'n hondje pijn heeft aan zijn lip O+
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:01:58 #253
176471 oh-oh
pi_97709812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:59 schreef Pisces29 het volgende:
Ja dat is het leuke, als je het vaker doet, dan heb je een tof rijtje bij elkaar :Y

Is dat die shoot die je vorig jaar of het jaar ervoor had? Sjon had je toen al toch?
Ja Sjon was toen nog pupje.
Hele leuke foto's waren dat en we moeten het ook echt nog es doen, maar dat komt vast wel een keer. Hij is ook es met de hele apparatuur mee wezen wandelen toen, daar is die gave foto van Kees met dr bloemenkrans toen gemaakt.
Maar dat was een gesleep met lenzen en flitsers en zo :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97709824
Ik vind heel veel shoots ook niet mooi, vaak zie je nog echt de achtergrond heel goed..dat het niet strak ligt enzo.

Ik weet nog niet bij wie ik ga, ik krijg gewoon een geld bedrag cadeau ervoor, dus zie nog wel.
Kan ik tegen die tijd nog een canvas van ze allemaal aan de muur hangen, bij die van Diaz die ik binnenkort krijg O+
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:10:17 #255
176471 oh-oh
pi_97710183
Deze vind ik echt heel leuk geworden:

En ik heb hele leuke foto's van mij met de honden van toen, die zijn echt gaaf.
En die van Kees van buiten:

Die heb ik op canvas boven de kast hangen.
( Groucho Marx )
pi_97710249
Ik vind die eerste zo leuk, ze staan op een leuke manier bij elkaar en die grijze achtergrond, en een streepkleed O+

En Kees met bloemen, ik dacht dat je die zelf gewoon ff geschoten had :D _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_97710314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:01 schreef Guess. het volgende:
Heb nog ff gegoogled,de meningen zijn verdeeld maar idd over het algemeen zeggen ze dat het er uit zweert.Hou 't gewoon goed in de gaten.Ik heb teek en tang al in de kliko liggen,rotding :( morgen gelijk naar de dierenwinkel voor een goeie!! Wel schattig mijn stoere man van meer dan 2 meter lang schoot gelijk in de stress omdat z'n hondje pijn heeft aan zijn lip O+
Wat rot Guess, ik hoop dat het ook gewoon meevalt.
En wat lief van je man :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:18:32 #258
176471 oh-oh
pi_97710585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:11 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind die eerste zo leuk, ze staan op een leuke manier bij elkaar en die grijze achtergrond, en een streepkleed O+

En Kees met bloemen, ik dacht dat je die zelf gewoon ff geschoten had :D _O_
Ben jij ff mal, zie je die geblurde achtegrond?
Hij is met een of andere speciale flitser gemaakt ook nog, ik heb echt een baggercamera :D
( Groucho Marx )
pi_97711687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ben jij ff mal, zie je die geblurde achtegrond?
Hij is met een of andere speciale flitser gemaakt ook nog, ik heb echt een baggercamera :D
Ja maar je had hem ook thuis na kunnen bewerken en blurren met fotosoep ;)
Maar als dit gewoon zo geschoten is, dan is het wel top _O_
Je schiet zoveel toffe foto's zelf, daarom heb ik er gewoon écht niet aan gedacht :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:42:34 #260
176471 oh-oh
pi_97711770
Ik kan heul niet soepen :D
( Groucho Marx )
pi_97711929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan heul niet soepen :D
Magic Zwabs O-)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:47:22 #262
176471 oh-oh
pi_97712013
Nah, ik moet gewoon vaker de buum inschakelen, das een pro :D
( Groucho Marx )
pi_97712085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:47 schreef oh-oh het volgende:
Nah, ik moet gewoon vaker de buum inschakelen, das een pro :D
Ja!
Ik zou ook wel zo'n buum willen _O_
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:50:20 #264
176471 oh-oh
pi_97712162
_O- Ik heb m en ik maak dr veel te weinig gebruik van :')
( Groucho Marx )
pi_97715768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:01 schreef Guess. het volgende:
en genoeg draaien

zaterdag 4 juni 2011 @ 23:09:00 #266
176471 oh-oh
pi_97717143
Gewoon helemaal niet trekken, alleen maar draaien, dan heb je als het goed is altijd het hele beest eruit. Mij is het nog nooit overkomen dat er iets bleef zitten ieg.
( Groucho Marx )
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:27:59 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_97718219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:47 schreef zeeeend het volgende:

[..]

en genoeg draaien

grappig filmpje.
die tekentang voor aan de sleutelhanger die jij laatst aanraadde is niet met draaien overigens, maar werkt wel goed
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:32:09 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_97718447
of je edit ipv quote
stormy waters...
sailin'
  zondag 5 juni 2011 @ 01:02:38 #269
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_97722650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:09 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon helemaal niet trekken, alleen maar draaien, dan heb je als het goed is altijd het hele beest eruit. Mij is het nog nooit overkomen dat er iets bleef zitten ieg.
Mij dus ook niet,ik deed het altijd met een gewone plincet,heb ik zo'n speciaal ding aangeschaft mislukt het :(
Eigenlijk wil ik het er uit pulken maar mag niet van (8> en ook niet van Joostje trouwens,die ligt zwaar gepikeerd onder tafel.....ik zal em nog es helpen zeg :{
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_97723345
Bij Jazz mag ik er wel aanzitten, die blijft gewoon op dr rug liggen. _O- Hij zit net naast dr oksel bij haar voorpoot. Maar goed, ik wacht het nog ff af of die er vanzelf uitgaat..en anders ga ik alsnog naar de dierenarts toe.

Jeetje, wat ben ik blij dat die bij mij toen er gelijk helemaal uitging _O- _O-
pi_97744055
Vanmorgen genoeg regen, vond ze niet interessant. 's Middags wandelen, zonnetje komt door en wat doet madam..

Water..lekkkerrrr...
pi_97751799
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Bengeltje het volgende:
Vanmorgen genoeg regen, vond ze niet interessant. 's Middags wandelen, zonnetje komt door en wat doet madam..

[ afbeelding ]
Water..lekkkerrrr...
Daar heb je dan ook een waterhond voor :P
Cute btw, lekker koppie heeft ze!

Vandaag:
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:18:03 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_97753499
ben volkomen kwijt wat voor ras het nou is messina :@

bengeltje, wat een lieverd!
stormy waters...
sailin'
  zondag 5 juni 2011 @ 20:18:31 #274
176471 oh-oh
pi_97753525
OMG, hoe lang nog?
O+
( Groucho Marx )
pi_97754469
vandaag is onze kleine saar , jack russel van net 2jr (en 5kg) aangevallen door een 10x zo grote hond. Eentje kwam snuffelen, en een 2e kwam erbij gooide dr om, en hapte in dr hals en liet niet meer los. toen ze eenmaal los was onder het bloed en snel naar de DA gegaan.. injecties gehad en 9 nietjes om de 3 gaatjes/gaten te dichten..

Eigenaar kwam nog wel langs om zijn excuses te maken, maar de honden mogen hier helemaal niet los! Hij is gelukkig wel verzekerd en wil meewerken, maar wat moet ik hier verder mee?
1 cm hoger/lager en ze was doodgebloed:( + het was al een bangerd, zal nu niet minder worden...

iemand ervaring?

http://tynipic.com/viewer.php?id=klz1307298568i.jpg

[ Bericht 7% gewijzigd door tinoburg op 05-06-2011 20:33:14 (foto?) ]
pi_97754888
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Belana het volgende:
ben volkomen kwijt wat voor ras het nou is messina :@

Shetland Sheepdog ;)

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef oh-oh het volgende:
OMG, hoe lang nog?
O+
Nog 4 tot 5 weken ;)

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:32 schreef tinoburg het volgende:
vandaag is onze kleine saar , jack russel van net 2jr (en 5kg) aangevallen door een 10x zo grote hond. Eentje kwam snuffelen, en een 2e kwam erbij gooide dr om, en hapte in dr hals en liet niet meer los. toen ze eenmaal los was onder het bloed en snel naar de DA gegaan.. injecties gehad en 9 nietjes om de 3 gaatjes/gaten te dichten..

Eigenaar kwam nog wel langs om zijn excuses te maken, maar de honden mogen hier helemaal niet los! Hij is gelukkig wel verzekerd en wil meewerken, maar wat moet ik hier verder mee?
1 cm hoger/lager en ze was doodgebloed:( + het was al een bangerd, zal nu niet minder worden...

iemand ervaring?

[ link | afbeelding ]

Wat ontzettend naar! ;(
Ik heb er ervaring mee, onze hond heeft het niet overleefd. Wat wil je weten? Psychologisch, juridisch?

*edit*
Je foto is voor mij niet te zien btw.
pi_97758065
Ja, gewoon ik weet het niet. er zijn mensen die vinden dat ik aangifte moet doen.(maar de eigenaar wil gewoon meewerken, tot nu iigeval) en ja verder, ik denk dat ze wel moeite gaat hebben met het ontmoeten van andere (grote) honden buiten. had ze al, maar dat bange gedrag negeerde ik dan. en nu komt er een die gewoon zo ineens dr probeert dood te maken en te schudden!

ik krijg geen andere foto geupload bij tynipic, zijn er nog andere goede hosts?
pi_97758960
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef tinoburg het volgende:
Ja, gewoon ik weet het niet. er zijn mensen die vinden dat ik aangifte moet doen.(maar de eigenaar wil gewoon meewerken, tot nu iigeval) en ja verder, ik denk dat ze wel moeite gaat hebben met het ontmoeten van andere (grote) honden buiten. had ze al, maar dat bange gedrag negeerde ik dan. en nu komt er een die gewoon zo ineens dr probeert dood te maken en te schudden!

ik krijg geen andere foto geupload bij tynipic, zijn er nog andere goede hosts?
Altijd aangifte doen. Ten eerste voor de verzekering (de 'schade' moeten zij namelijk vergoeden), ten tweede: Misschien is dit de eerste keer, misschien ook niet. In ieder geval vind ik dat elk bijt-geval geregistreerd moet worden. ALS er een tweede (derde, vierde, vijfde) keer komt, moet er actie ondernomen worden tegen zo'n hond. Hoe hard het ook is; Als een hond meerdere keren een andere hond aanvalt, moet deze worden afgemaakt.
Ten derde: Nu wil de eigenaar nog meewerken... Maar is dat over een week nog zo?

Stel ook een verklaring op waarin je opschrijft wat er nou precies gebeurde. Probeer die niet verwijtend over te laten komen, maar maak wel melding dat die hond niet aan de riem liep, terwijl dit wel verplicht is op dat stuk. Meld ook de verwondingen van je hond. Onderteken dit zelf, laat de dierenarts ondertekenen (ivm de verwondingen), en de eigenaar/eigenaresse van de andere hond.
Mocht de andere partij gaan zeiken in de toekomst, heb je dit bewijs.

Wat betreft de foto, je kan m (als je wenst) naar mij mailen, ik heb een eigen domein:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Messina op 05-06-2011 23:10:56 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 22:11:49 #279
135434 Crazy-M
Just Me
pi_97761232
Oh-Oh, ik zal die foto op canvas doen, komt mooier over dan een gewone foto vind ik :)

@Tinoburg, zolang de eigenaar wil meewerken is het goed vind ik.
je weet ook niet of de gene die hem aanviel een agresieve hond is of niet.
Het kan ook iets zijn dat hem getriggered heeft en dat het dus echt een kind of bevlieging is.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 5 juni 2011 @ 22:24:01 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_97762065
tino, wat vreselijk zeg! dat zijn toch echt wel de minder leuke dingen van hondeneigenaar zijn :{
Ik zou wel aangifte doen, wat messina al zegt dus.

ah, een shetland sheepdog, even gegoogled nu en de blue merle is definately leuker ;)
stormy waters...
sailin'
pi_97763022
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:32 schreef tinoburg het volgende:

iemand ervaring?

[ link | afbeelding ]

Och jemig, wat vreselijk, wat zul je geschrokken zijn. ;( "Gelukkig" dat het niet erger is afgelopen, maar wat een schrik joh zoveel gaten. Arme Saar ;( :*
Ik sluit me aan bij de rest; aangifte doen en het idd niet verwijtend over te laten komen, gewoon het verhaal duidelijk op papier.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:37:53 #282
176471 oh-oh
pi_97763030
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef Crazy-M het volgende:
Oh-Oh, ik zal die foto op canvas doen, komt mooier over dan een gewone foto vind ik :)

@Tinoburg, zolang de eigenaar wil meewerken is het goed vind ik.
je weet ook niet of de gene die hem aanviel een agresieve hond is of niet.
Het kan ook iets zijn dat hem getriggered heeft en dat het dus echt een kind of bevlieging is.
Ik kan m niet op canvas doen want ik heb alleen de foto's, geen digitaal bestand of zo, en ik vind m dr ook niet mooi genoeg voor hoor :D

@ Tinoburg, echt heel naar zulke dingen, maar ik zou ook zeker wel aangifte doen zodat er in de gaten wordt gehouden of diezelfde hond het vaker doet.
Fijn dat de eigenaar mee wil werken, in elk geval de da kosten laten betalen.
De emotionele schade, zowel bij de hond als bij jezelf, dat is echt vervelend en kan een kwestie van veel werk worden, om dat weer goed te krijgen.
Een van mijn honden is eens bijna doodgebeten door een stafford, en het heeft heel veel geduld en doorzettingsvermogen gekost om de honden weer te normaliseren bij het zien van een hond die daar op leek.
Ik dacht dat ik er zelf niet echt veel aan overgehouden had, tot ik jaren later eens op het hondenstrand was ergens, en er een man aan kwam lopen met precies zo een hond aan een korte lijn, terwijl wij met twee personen, 12 honden los hadden lopen toen.
Ik kon alleen de hond die gebeten was grijpen en verder stond ik echt aan de grond genageld en raakte ik totaal in paniek.
Degene met wie ik was heeft een hondenuitlaatservice en die wist heel adequaat de overige honden bij ons te roepen en aan te lijnen, en ook nog es die baas uit te schelden.
Want die pipo liep dus met die hond op een losloopstrand, en riep tegen iedereen ' pak je hond maar vast want die van mij maakt er gehakt van' en die hond ging ook vreselijk tekeer.
Ik had echt hartkloppingen ervan daarna, oh en wat baalde ik van mezelf ook zeg :@
( Groucho Marx )
pi_97763261
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Bengeltje het volgende:

[ afbeelding ]
Water..lekkkerrrr...
Wat een vreselijk toffe foto! _O_ O+
pi_97764316
@ Tino

Ik vraag me af wat de hond heeft getriggert
En doe zeker aangifte ..

Het is niet altijd het geval.... eerste ontmoeting met een Rottweiler,
Ziet er dreigent uit... maar ze hebben samen gespeelt

Tja ...Wat Kopenhagen heeft. Hadden we hier eventjes ook
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_97764745
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:58 schreef -CRASH- het volgende:
@ Tino

Ik vraag me af wat de hond heeft getriggert
En doe zeker aangifte ..

[ afbeelding ]

Tja ...Wat Kopenhagen heeft. Hadden we hier eventjes ook
[ afbeelding ]
mooie foto!
Ja wat getriggert heeft snap ik ook totaal niet.
Saar gromt niet, blaft niet en bijt niet.. ook vandaag niet (ik stond op 1,5m)
de honden kwamen ineens het veldje op terwijl wij er al een minuutje of 5 waren. de een kwam eerst vrij hardhandig snuffelen en begroeten, vond saar niet zo leuk, want te groot enzo, maar ze laat het wel toe.
toen kwam die andere die snuffelde niet eens maar gooide dr op dr rug en greep dr in de hals en begon te schudden en ''killen''.
Gelukkig kwam het baasje snel, die kreeg em los na wat voor mijn gevoel een eeuwigheid duurde.

Het baasje heeft zich dus wel verontschuldigd en gaat morgen zijn verzekering bellen. Ik heb de nota van de DA reeds voldaan, dus hoop het geld sowieso wel terug te krijgen. Maar in de eerste plaats hoop ik gewoon mijn lieve gezellige hondje terug te krijgen:( want die is niet zo vrolijk op t moment.

@ iedereen thanks voor de feedback.
pi_97765281
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:58 schreef -CRASH- het volgende:

[ afbeelding ]

Dat koppie _O-

Tino heeft mail back, heb m'n emailadres weer verwijderd. Ik weet niet in hoeverre er emailcrawlers over het forum gaan, maar zit niet echt te wachten op bergen spam! :s)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:16:01 #287
176471 oh-oh
pi_97765433
Tino, je zegt zelf dat ze wel al een bangerd was, mss dat dat al genoeg trigger was voor die andere hond om haar te grijpen, honden voelen dat feilloos aan helaas.
( Groucho Marx )
pi_97765644
ja dat zou natuurlijk wel kunnen. maar we ze is nu net 2 jr, we laten dr meerdere keren per dag uit, we gaan vaak wandelen (strand/bos etc) altijd en overal komen we (grotere) honden tegen, de een vindt ze wel leuker als de ander, maar er heeft er nog nooit 1 in een keer zomaar zo toegeslagen. lijkt me ook niet normaal , en er zullen wel vaker andere honden bang zijn voor deze, het is een bulldog achtige hele grote dikke lobbes. juist voor dat bange negeer ik Saar en laat ik de honden hun ding doen zonder mij er in te mengen, 9 van de 10 x resulteert dat er in dat ze ook terug gaat snuffelen en gewoon normaal sociaal gedrag vertoont.
pi_97765669
en de foto met dank aan dana
http://poezels.com/saarnietjes1.jpg
pi_97766120
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Och jemig, wat vreselijk, wat zul je geschrokken zijn. ;( "Gelukkig" dat het niet erger is afgelopen, maar wat een schrik joh zoveel gaten. Arme Saar ;( :*
Ik sluit me aan bij de rest; aangifte doen en het idd niet verwijtend over te laten komen, gewoon het verhaal duidelijk op papier.
Liep Saar los?In dat geval is het coulance van de eigenaar van de aanvallende hond .
Beide los word er in de regel geen PB opgemaakt ,onafhankelijk van gebied.
Was Saar aangelijnd dan kan er een test worden uitgevoerd,zeker als de hond al vaker aan het bakkeleien is geweest.
Vervelende voor de hond is echter dat hij tot de test in quarantaine gaat ,en daar knappen ze in de regel niet van op.
(Houden we de feitelijke test maar buiten beschouwing)
http://dier-en-natuur.inf(...)aardbaar-gedrag.html

Fout ligt altijd bij de eigenaar ,maar de hond betaald het gelach als het negatief uitpakt.
Kom je er netjes uit met de eigenaar ,kan je ook denken we hebben veel geluk gehad .
Had ze het niet overleefd,is de rechtsgang ook een koude douche aangezien een huisdier als een zaak word gezien,krijg je de dagwaarde uitgekeerd.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4227#poll

Wat Saar betreft zal het even duren voor ze haar zelfvertrouwen terug heeft .
Ze heeft haar leeftijd en ras mee.
Ik ken een oudere JR (reu) zelfde verhaal ,gegrepen door een herder.
Toen die na een week weer naar buiten ging inclusief hechtingen ,ging die zoals gewoonlijk op mijn herders af .
De eigenaar stond doodsangsten uit ,maar het ging gewoon goed (Had niet anders verwacht).
Ze zijn de agressor nog wel eens tegengekomen ,toen ging hij wel even achter de baas staan .

Geen hond is gelijk ,maar als eigenaar zou ik zo normaal mogelijk handelen,als is dat soms beangstigend na zo''n gebeurtenis .

Beterschap
  zondag 5 juni 2011 @ 23:27:17 #291
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97766134
Agh gosje arme saar ;( [naamgenoot :D ]
Hoop dat het snel beter gaat! :*

Door zulke gebeurtenissen begrijp ik ineens waarom sommige mensen geschrokken reageren als mijn grote lompe [maar lieve] pup op een kleintje afstormt.
Zo'n plotselinge actie heb ik trouwens ook nog nooit gezien/gehoord. Wel aangifte doen hoor! Zoals al eerder gezegd, wie weet is het niet de eerste keer.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97766146
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef tinoburg het volgende:
en de foto met dank aan dana
http://poezels.com/saarnietjes1.jpg
Dit moet je niet verkeerdt opvatten.... Het is altijd erg als zoiets gebeurdt
Maar ik vind het meevallen.
Als ik dat zo zie heeft ie alleen het vel vast gehad
en geen beschadeging aan de luchtpijp.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 5 juni 2011 @ 23:29:40 #293
176471 oh-oh
pi_97766299
quote:
ja dat zou natuurlijk wel kunnen. maar we ze is nu net 2 jr, we laten dr meerdere keren per dag uit, we gaan vaak wandelen (strand/bos etc) altijd en overal komen we (grotere) honden tegen, de een vindt ze wel leuker als de ander, maar er heeft er nog nooit 1 in een keer zomaar zo toegeslagen. lijkt me ook niet normaal , en er zullen wel vaker andere honden bang zijn voor deze, het is een bulldog achtige hele grote dikke lobbes. juist voor dat bange negeer ik Saar en laat ik de honden hun ding doen zonder mij er in te mengen, 9 van de 10 x resulteert dat er in dat ze ook terug gaat snuffelen en gewoon normaal sociaal gedrag vertoont.
Ik zeg ook niet dat de schuld bij jouw hond ligt, ik geef alleen aan dat dieren vaak feilloos aanvoelen dat een ander dier bang is en daar dan zo fel op kunnen reageren helaas.
( Groucho Marx )
pi_97766377
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:27 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Dit moet je niet verkeerdt opvatten.... Het is altijd erg als zoiets gebeurdt
Maar ik vind het meevallen.
Als ik dat zo zie heeft ie alleen het vel vast gehad
en geen beschadeging aan de luchtpijp.
Bij Bram zag je minder. Maar die was mooi dood.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:32:58 #295
176471 oh-oh
pi_97766479
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Blugh ja precies, die kleintjes zijn toch maar mooi kwetsbaar.
( Groucho Marx )
pi_97766579
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat kan...
Het ligt er ook aan hoe een beet gezet wordt
pi_97766758
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Dat kan...
Dat is bij elke hond zo. Maar feit is wel dat dit geen speels beetje is geweest.

Hopelijk geen blijvend trauma bij Saartje (en 't baasje!)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:37:38 #298
176471 oh-oh
pi_97766761
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Dat kan...
Nou, en zelfs zonder bijten, een poot op de rug of es goed schudden en dat breekt wel helaas hoor.
( Groucho Marx )
pi_97767006
quote:
Helaas is het bij sommige dogachtigen natuurlijk gedrag als ze niet goed onder appèl staan en
gesocialiseerd zijn .
Ik neem nog wel eens een kruising labrador /Cane Corso op sleeptouw en dat is hetzelfde verhaal.
Geen spanningsopbouw,niet borstelen,geen gegrom gelijk erop.
Blijkt een karaktertrek te zijn :
http://en.wikipedia.org/wiki/Cane_Corso (onder temperament)
Je kan het de hond geeneens kwalijk nemen.

Heb ook een gesprek gehad met iemand die een volbloed heeft .
Vraag je kan die los ?
Mwja ,hij kan wel los.
Blijkt dat het 6 uit de 10 maal goed gaat ,dan kan die niet los naar mijn regels .
Denk dat het meer de vraag is wat gaat de eigenaar met zijn hond doen.
Het eruit trainen is een hoop werk ,en geen zekerheid op succes .
Tot die tijd zou ik hem aangelijnd houden,maar helaas heb je daar geen invloed op.
pi_97767330
Een hond bijt op verschillende manieren...
En op de foto ziet het naar uit dat ie met z'n
snijtanden heeft gepakt...

Als een hond echt een kill maakt
zet ie z'n hoektanden om de luchtpijp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')