Shetland Sheepdogquote:Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Belana het volgende:
ben volkomen kwijt wat voor ras het nou is messina
Nog 4 tot 5 wekenquote:
Wat ontzettend naar!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:32 schreef tinoburg het volgende:
vandaag is onze kleine saar , jack russel van net 2jr (en 5kg) aangevallen door een 10x zo grote hond. Eentje kwam snuffelen, en een 2e kwam erbij gooide dr om, en hapte in dr hals en liet niet meer los. toen ze eenmaal los was onder het bloed en snel naar de DA gegaan.. injecties gehad en 9 nietjes om de 3 gaatjes/gaten te dichten..
Eigenaar kwam nog wel langs om zijn excuses te maken, maar de honden mogen hier helemaal niet los! Hij is gelukkig wel verzekerd en wil meewerken, maar wat moet ik hier verder mee?
1 cm hoger/lager en ze was doodgebloed:( + het was al een bangerd, zal nu niet minder worden...
iemand ervaring?
[ link | afbeelding ]
http://tynipic.com/viewer.php?id=klz1307298568i.jpg
Altijd aangifte doen. Ten eerste voor de verzekering (de 'schade' moeten zij namelijk vergoeden), ten tweede: Misschien is dit de eerste keer, misschien ook niet. In ieder geval vind ik dat elk bijt-geval geregistreerd moet worden. ALS er een tweede (derde, vierde, vijfde) keer komt, moet er actie ondernomen worden tegen zo'n hond. Hoe hard het ook is; Als een hond meerdere keren een andere hond aanvalt, moet deze worden afgemaakt.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef tinoburg het volgende:
Ja, gewoon ik weet het niet. er zijn mensen die vinden dat ik aangifte moet doen.(maar de eigenaar wil gewoon meewerken, tot nu iigeval) en ja verder, ik denk dat ze wel moeite gaat hebben met het ontmoeten van andere (grote) honden buiten. had ze al, maar dat bange gedrag negeerde ik dan. en nu komt er een die gewoon zo ineens dr probeert dood te maken en te schudden!
ik krijg geen andere foto geupload bij tynipic, zijn er nog andere goede hosts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Messina op 05-06-2011 23:10:56 ]Je raekt an de dinge geweun.
Och jemig, wat vreselijk, wat zul je geschrokken zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:32 schreef tinoburg het volgende:
vandaag is onze kleine saar , jack russel van net 2jr (en 5kg) aangevallen door een 10x zo grote hond. Eentje kwam snuffelen, en een 2e kwam erbij gooide dr om, en hapte in dr hals en liet niet meer los. toen ze eenmaal los was onder het bloed en snel naar de DA gegaan.. injecties gehad en 9 nietjes om de 3 gaatjes/gaten te dichten..
Eigenaar kwam nog wel langs om zijn excuses te maken, maar de honden mogen hier helemaal niet los! Hij is gelukkig wel verzekerd en wil meewerken, maar wat moet ik hier verder mee?
1 cm hoger/lager en ze was doodgebloed:( + het was al een bangerd, zal nu niet minder worden...
iemand ervaring?
[ link | afbeelding ]
http://tynipic.com/viewer.php?id=klz1307298568i.jpg
Ik kan m niet op canvas doen want ik heb alleen de foto's, geen digitaal bestand of zo, en ik vind m dr ook niet mooi genoeg voor hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef Crazy-M het volgende:
Oh-Oh, ik zal die foto op canvas doen, komt mooier over dan een gewone foto vind ik
@Tinoburg, zolang de eigenaar wil meewerken is het goed vind ik.
je weet ook niet of de gene die hem aanviel een agresieve hond is of niet.
Het kan ook iets zijn dat hem getriggered heeft en dat het dus echt een kind of bevlieging is.
Wat een vreselijk toffe foto!quote:Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Bengeltje het volgende:
Vanmorgen genoeg regen, vond ze niet interessant. 's Middags wandelen, zonnetje komt door en wat doet madam..
[ afbeelding ]
Water..lekkkerrrr...
mooie foto!quote:Op zondag 5 juni 2011 22:58 schreef -CRASH- het volgende:
@ Tino
Ik vraag me af wat de hond heeft getriggert
En doe zeker aangifte ..
Het is niet altijd het geval.... eerste ontmoeting met een Rottweiler,
Ziet er dreigent uit... maar ze hebben samen gespeelt
[ afbeelding ]
Tja ...Wat Kopenhagen heeft. Hadden we hier eventjes ook
[ afbeelding ]
Dat koppiequote:Op zondag 5 juni 2011 22:58 schreef -CRASH- het volgende:
Het is niet altijd het geval.... eerste ontmoeting met een Rottweiler,
Ziet er dreigent uit... maar ze hebben samen gespeelt
[ afbeelding ]
Liep Saar los?In dat geval is het coulance van de eigenaar van de aanvallende hond .quote:Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Och jemig, wat vreselijk, wat zul je geschrokken zijn."Gelukkig" dat het niet erger is afgelopen, maar wat een schrik joh zoveel gaten. Arme Saar
![]()
![]()
Ik sluit me aan bij de rest; aangifte doen en het idd niet verwijtend over te laten komen, gewoon het verhaal duidelijk op papier.
Dit moet je niet verkeerdt opvatten.... Het is altijd erg als zoiets gebeurdtquote:Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef tinoburg het volgende:
en de foto met dank aan dana
http://poezels.com/saarnietjes1.jpg
Ik zeg ook niet dat de schuld bij jouw hond ligt, ik geef alleen aan dat dieren vaak feilloos aanvoelen dat een ander dier bang is en daar dan zo fel op kunnen reageren helaas.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef tinoburg het volgende:
ja dat zou natuurlijk wel kunnen. maar we ze is nu net 2 jr, we laten dr meerdere keren per dag uit, we gaan vaak wandelen (strand/bos etc) altijd en overal komen we (grotere) honden tegen, de een vindt ze wel leuker als de ander, maar er heeft er nog nooit 1 in een keer zomaar zo toegeslagen. lijkt me ook niet normaal , en er zullen wel vaker andere honden bang zijn voor deze, het is een bulldog achtige hele grote dikke lobbes. juist voor dat bange negeer ik Saar en laat ik de honden hun ding doen zonder mij er in te mengen, 9 van de 10 x resulteert dat er in dat ze ook terug gaat snuffelen en gewoon normaal sociaal gedrag vertoont.
Bij Bram zag je minder. Maar die was mooi dood.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dit moet je niet verkeerdt opvatten.... Het is altijd erg als zoiets gebeurdt
Maar ik vind het meevallen.
Als ik dat zo zie heeft ie alleen het vel vast gehad
en geen beschadeging aan de luchtpijp.
Blugh ja precies, die kleintjes zijn toch maar mooi kwetsbaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij Bram zag je minder. Maar die was mooi dood.
Dat kan...quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij Bram zag je minder. Maar die was mooi dood.
Dat is bij elke hond zo. Maar feit is wel dat dit geen speels beetje is geweest.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat kan...
Het ligt er ook aan hoe een beet gezet wordt
Nou, en zelfs zonder bijten, een poot op de rug of es goed schudden en dat breekt wel helaas hoor.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat kan...
Het ligt er ook aan hoe een beet gezet wordt
Helaas is het bij sommige dogachtigen natuurlijk gedrag als ze niet goed onder appèl staan enquote:Op zondag 5 juni 2011 23:19 schreef tinoburg het volgende:
ja dat zou natuurlijk wel kunnen. maar we ze is nu net 2 jr, we laten dr meerdere keren per dag uit, we gaan vaak wandelen (strand/bos etc) altijd en overal komen we (grotere) honden tegen, de een vindt ze wel leuker als de ander, maar er heeft er nog nooit 1 in een keer zomaar zo toegeslagen. lijkt me ook niet normaal , en er zullen wel vaker andere honden bang zijn voor deze, het is een bulldog achtige hele grote dikke lobbes. juist voor dat bange negeer ik Saar en laat ik de honden hun ding doen zonder mij er in te mengen, 9 van de 10 x resulteert dat er in dat ze ook terug gaat snuffelen en gewoon normaal sociaal gedrag vertoont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |